Σελίδες

Παρασκευή 31 Δεκεμβρίου 2021

Ἐπιστολὴ διαμαρτυρίας Ἁγιορειτῶν κελλιωτών Πατέρων Κατὰ τῆς βλασφημίας τοῦ Ἠλία Μόσιαλου

 


Ἐπιστολὴ διαμαρτυρίας Ἁγιορειτῶν κελλιωτών Πατέρων

 

Κατὰ τῆς βλασφημίας τοῦ Ἠλία Μόσιαλου,

                  Ἀντιπροσώπου τῆς Ἑλληνικῆς Κυβερνήσεως

                 σὲ Διεθνεῖς Ὀργανισμοὺς γιὰ τὸν κορωνα-ϊό.

                 Kαὶ στὸ Ἀνακοινωθὲν τοῦ Γραφείου Τύπου

   τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος.

 

(Ἅγιον  Ὄρος  14/27 Δεκεμβρίου 2021).

                                                               

 

Ἄν καὶ εἴμαστε σίγουροι, ὅτι μιλᾶμε σὲ ὦτα μή ἀκουόντων, καὶ εἴμαστε μία  «φωνὴ βοῶντος ἐν ἐρήμῳ», ὅμως ἐμεῖς θεωροῦμε, ὡς στοιχειῶδες χρέος μας νὰ ὑψώσουμε τὴν φωνὴ μας, γιὰ νὰ ὑπερασπίσουμε καὶ νὰ ὁμολογήσουμε τὴν Ὀρθόδοξη πίστι μας, κάθε φορὰ, ποὺ κάποια ἀνθρωπάκια, τολμοῦν καὶ σηκώνουν τὸ μικροσκοπικό τους ἀνάστημα καὶ ἀνοίγουν τὸ βλάσφημο στόμα τους καὶ βλασφημοῦν ὅ,τι πιὸ Ἅγιο, Ἱερὸ καὶ Ὅσιο ἔχουμε, τὴν Ὑπεραγία Θεοτόκον, τὴν Μεγάλη μας Μητέρα,  καθὼς καὶ τὸ ἀκατάληπτο μυστήριο τῆς σωτηρίας μας, ποὺ εἶναι ἡ Ἐνανθρώπησις τοῦ Σωτῆρος μας, ἡ κοσμοχαρμόσυνη Γέννησις τοῦ Χριστοῦ μας, τὰ Χριστούγεννα, τὰ ὁποῖα με τὸση λαχτάρα γιορτάζουμε κάθε χρόνο, σὰν Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί. 

 Ἐμεῖς οἱ Ὀρθόδοξοι Χριστιανοὶ πιστεύουμε σὲ δὺο μεγάλα καὶ ἀκατάληπτα μυστήρια στὸ μυστήριο τῆς Ἁγίας Τριάδος καὶ στὸ μυστήριο τῆς Ἐνανθρωπήσεεως τοῦ Υἱοῦ καὶ Λόγου τοῦ Θεοῦ Πατρὸς. Στὸν Ἕνα Ἅγιο Τριαδικὸ Θεὸ, Πατέρα, Υἱό καὶ Ἅγιο Πνεῦμα, « εἰς μίαν οὐσίαν, μίαν θεότητα, μίαν δύναμιν, μίαν θέλησιν, μίαν κυριότητα, μίαν βούλησιν, μίαν βασιλείαν, ἐν Τρισί τελείαις Ὑποστάσεσι γνωριζομέμνην, μιᾷ προσκυνήσει πιστευομένην τε καὶ λατρευομένην ὑπό πάσης λογικῆς κτίσεως ἀσυγχύτως ἡνωμέναις καὶ ἀδιαστάτως διαιρουμένας· ὅ καὶ παράδοξον. Εἰς Πατέρα καὶ Υἱὸν καὶ Ἅγιον Ονεῦμα, εἰς ἅ καὶ βεβαπτίσμεθα». ( βλ. Ἁγίου Ἰωάννου Δμασκηνοῦ « Ἔκδοσις ἀκριβὴς τῆς Ὀρθοδόξου πίστεως». ΕΠΕ, σ. 80). « Μονὰς ἐν Τριάδι καὶ Τριὰς ἐν Μονάδι». Τρεῖς Ὑποστάσεις καὶ Μία Οὐσία, ἀσυγχύτως καὶ ἀτρέπτως ἑνωμένες. Ὅπως λέγει ὁ Ἀπόστολος, ὁ εἷς τῆς Τριάδος, ὁ Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστὸς, « ὅτε ἦλθε τὸ πλήρωμα τοῦ χρόνου, ἐξαπέστειλεν ὁ Θεὸς τὸν Υἱόν αὐτοῦ, γενόμενον ἐκ γυναικὸς, γενόμενον ὑπό νόμον, ἵνα τοὺς ὑπό νόμον ἐξαγοράσῃ, ἵνα τὴν υἱοθεσίαν ἀπολάβωμεν». ( Γαλ. Δ’, 4-6).

Πέμπτη 30 Δεκεμβρίου 2021

ΧΤΕΣ Ο Πιερρακάκης ΕΛΕΓΕ: Θα υπάρχει και υποδομή να έχεις την ταυτότητα στο κινητό σου μέσω εφαρμογής... ΣΗΜΕΡΑ;

 ΣΧΟΛΙΟ: 

ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟ ΚΙΝΗΤΟ ΚΑΙ ΑΥΡΙΟ ΣΤΟ ΧΕΡΙ! ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΜΑΣ ΠΡΟΕΙΠΑΝ ΟΤΙ ΠΡΙΝ ΕΛΘΕΙ Ο "ΑΛΛΟΣ"  ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΘΑ ΚΡΑΤΟΥΝ ΤΟ ΣΗΜΑΔΙ ΤΟΥ ΗΔΗ ΣΤΟ ΧΕΡΙ. ΤΟ "ΣΗΜΑΔΙ" ΕΙΝΑΙ  (ΜΑΛΛΟΝ) ΤΟ ΚΙΝΗΤΟ ΠΟΥ ΑΦΗΝΕΙ ΤΑ ΙΧΝΗ ΣΟΥ...  

ΟΠΩΣ ΜΙΑ ΒΕΛΟΝΑ ΟΤΑΝ ΤΣΙΜΠΑΕΙ ΤΟ ΔΕΡΜΑ ΣΟΥ ΑΦΗΝΕΙ ΣΗΜΑΔΙ

Ή ΟΠΩΣ ΟΤΑΝ ΕΝΑ ΦΙΔΙ ΤΣΙΠΜΗΣΕΙ ΤΟ ΧΕΡΙ ΣΟΥ Ο ΠΥΡΕΤΟΣ ΑΝΕΒΑΙΝΕΙ ΣΤΟ ΚΕΦΑΛΙ... 

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ! 

ΝΑΙ ΣΤΟΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΓΙΑ ΧΑΡΗ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΤΟΥ ΥΙΟΥ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΚΑΙ ΑΕΙΠΑΡΘΕΝΟΥ ΜΑΡΙΑΣ

Ο ΘΕΟΣ ΝΑ ΦΩΤΙΣΕΙ ΤΑΣ ΨΥΧΑΣ ΗΜΩΝ ΚΑΙ ΥΜΩΝ

.....................

 Ο Πιερρακάκης ΕΛΕΓΕ: Θα υπάρχει και υποδομή να έχεις την ταυτότητα στο κινητό σου μέσω εφαρμογής». Ο υπουργός διαβεβαίωσε ότι οι νέες ταυτότητες θα είναι πολύ πιο ασφαλείς από τις σημερινές.


Πιερρακάκης: Τέλη του 2021 οι νέες ψηφιακές ταυτότητες, θα τις έχουμε και με App στο κινητό μας 


Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης σε συνέντευξή του έδωσε εξηγήσεις για τον διαγωνισμό που είναι σε εξέλιξη, όπως και για το χρονοδιάγραμμα απόδοσης των ταυτοτήτων στους πολίτες 

Εξελιγμένες δυνατότητες για τις συναλλαγές του πολίτη με το Δημόσιο και άλλους φορείς θα έχουν οι νέες ψηφιακές ταυτότητες, τόνισε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης. Σε συνέντευξή του την Τετάρτη στον ΣΚΑΪ και στην εκπομπή «Αταίριαστοι», ο υπουργός είπε ότι η νέα ταυτότητα θα έχει ΑΦΜ και ΑΜΚΑ και ότι θα εγκαθίσταται στα κινητά τηλέφωνα για να χρησιμοποιούνται παντού, μέσω μιας ειδικής εφαρμογής (App). Οπως επεσήμανε, ο διαγωνισμός για τις νέες αστυνομικές ταυτότητες έχει ξεκινήσει από τις 20 Δεκεμβρίου. Οι πολίτες θα έχουν στα χέρια τους τις νέες ψηφιακές ταυτότητες στα τέλη του 2021 με αρχές του 2022. 

«Θα κουβαλάς την ταυτότητα σου μέσω του κινητού. Δεν υπάρχουν ζητήματα ευαίσθητης φύσης», είπε ο κ. Πιερακάκης. Οπως πρόσθεσε, «η ταυτότητα μοιάζει με πιστωτική κάρτα, η οποία θα έχει υποδομή που θα μπορεί με έναν reader να κάνει μια σειρά από δουλειές. Θα υπάρχει και υποδομή να έχεις την ταυτότητα στο κινητό σου μέσω εφαρμογής». Ο υπουργός διαβεβαίωσε ότι οι νέες ταυτότητες θα είναι πολύ πιο ασφαλείς από τις σημερινές.

Το πιστοποιητικό ταυτοπροσωπίας περνά στο wallet του κινητού μας

 ΣΧΟΛΙΟ: 

ΑΔΕΛΦΟΙ ΠΕΙΤΕ ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ. Ο π. ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ ΕΙΠΕ ΟΤΙ ΟΠΟΙΟΣ ΤΗΝ ΠΑΡΕΙ ΔΕΝ ΘΑ ΑΠΟΦΥΓΕΙ ΤΟ ΣΦΡΑΓΙΣΜΑ

Ο ΘΕΟΣ ΝΑ ΦΩΤΙΣΕΙ ΤΑΣ ΨΥΧΑΣ ΗΜΩΝ ΚΑΙ ΥΜΩΝ

.............................................................

Πιερρακάκης: Θα υπάρχει και υποδομή να έχεις την ταυτότητα στο κινητό σου μέσω εφαρμογής


Τη δυνατότητα να αποθηκεύουν το πιστοποιητικό ταυτοπροσωπίας στο κινητό τους έχουν πλέον οι πολίτες, καθώς από το πρωί της Τρίτης είναι διαθέσιμη στις πλατφόρμες iOS και Android για κινητές συσκευές και tablet η νέα έκδοση της εφαρμογής Covid Free GR Wallet. 

Σύμφωνα με σχετική κοινή ανακοίνωση των υπουργείων Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Προστασίας του Πολίτη, πρόκειται για μια πρωτοβουλία των δύο υπουργείων, που διευκολύνει σημαντικά τους πολίτες και τις επιχειρήσεις κατά τη διαδικασία ελέγχου των πιστοποιητικών COVID (εμβολιασμού, νόσησης ή διαγνωστικού ελέγχου).

Έρχεται η ψηφιακή ταυτότητα στο Covid free app την άλλη εβδομάδα

ΣΧΟΛΙΟ: 

ΤΟ ΚΑΚΟ ΚΑΙ ΠΟΝΗΡΟ ΠΑΝΗΓΥΡΙ ΑΡΧΙΣΕ! 

ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΚΑΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΒΗΜΑ: Η ψηφιακή ταυτότητα στα κινητά των πολιτών...

ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΙ ΜΑΣ ΕΙΠΕ Ο ΑΓΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ ΚΑΙ Ο ΑΕΙΜΝΗΣΤΟΣ π. ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ; 

.....................

Ο ΘΕΟΣ ΝΑ ΦΩΤΙΣΕΙ ΤΑΣ ΨΥΧΑΣ ΗΜΩΝ!

....................




 Στην εφαρμογή θα περιέχεται ένα απόσπασμα της ταυτότητας με στοιχεία όπως η φωτογραφία, το ονοματεπώνυμο και ημερομηνία γέννησης και θα μπορεί να την επιδεικνύει κάποιος μαζί με το πιστοποιητικό εμβολιασμού

Στην αρχή της επόμενη εβδομάδας, Δευτέρα ή Τρίτη, αναμένεται να είναι έτοιμο το covid-free application στα κινητά των πολιτών όπου θα μπορεί να ενσωματωθεί η ψηφιακή ταυτότητα, ανέφερε μιλώντας στον ΣΚΑΪ ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Γιώργος Γεωργαντάς.

Πέμπτη 23 Δεκεμβρίου 2021

ΑΡΓΕΣ ΚΑΤΑΒΑΣΙΕΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ

 ΑΔΕΛΦΟΙ,

ΕΥΧΟΜΑΙ ΑΓΙΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΚΑΤΑ ΠΑΝΤΑ ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΚΑΙ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ!




ΝΙΚΟΣ ΣΑΚΑΛΑΚΗΣ, Οντολογικά, ο Χριστός είναι ο νέος χώρος και ο νέος χρόνος

 



«Ο Ην και ο Ων και ο Ερχόμενος»

(Αποκάλυψις – Κεφ. 4, 9)

 

Iδιαίτερα στα Χριστούγεννα (τέλος του χρόνου - έτους), ο κάθε άνθρωπος έρχεται σε διάλογο με την φυσική πραγματικότητα του Χρόνου, αισθητικά και βιωματικά. Στην αρχή της Δημιουργίας γεννήθηκαν ταυτόχρονα ο Χρόνος, ο χώρος και τα αρχικά δομικά σωματίδια της Ύλης.

Οντολογικά, ο Χριστός είναι ο νέος χώρος και ο νέος χρόνος, που υπογραμμίζει η μεγάλη εορτή των Χριστουγέννων. Στην Αποκάλυψη για το Χριστό και την Αγία Τριάδα, υπάρχει και η περιφραστική ονομασία: ο Ην και ο Ων και ο Ερχόμενος. Αυτές οι Αποκαλυπτικές λέξεις έχουν έναν εσωτερικό θεολογικό νόημα – ειρμό, που συνθέτουν το περιφραστικό όνομα του Χριστού (Αποκ. 1, 8) και της Αγίας Τριάδος (Αποκ. 1, 4/ 4, 8 και 16, 5).

Η περίφραση «Ο Ην και ο Ων και ο Ερχόμενος» αποτελεί υψίστη διατύπωση για «τω μόνω υπερανάρχω και υπερουσίω και δημιουργώ των απάντων Θεώ».

Δευτέρα 20 Δεκεμβρίου 2021

Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΑΡΜΑΓΕΔΔΩΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΣΤΡΑΠΙΑΙΟΣ

 

 Π. ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ



«Χτυπούσαν οι καμπάνες (στον Β’ Παγκόσμιο πόλεμο) των Εκκλησιών πανηγυρικώς και βγαίναμε έξω και λέγαμε – γιατί με καμπάνες εγένετο ο συναγερμός-, και λέγαμε:

- Τι συμβαίνει, τι συμβαίνει;
- Όχι συναγερμός!
- Πήραμε το Τεπελένι, πήραμε την Κορυτσά, πήραμε τους Αγίους Τεσσαράκοντα» 

(2:33)

ΟΥΡΑΝΙΟ MHNYMA Μητροπολιτου Φλωρίνης π. Αὐγουστίνου Καντιώτου

π. Αυγουστ. 2000

 






















MHNYMA


Μητροπολιτου Φλωρίνης π. Αὐγουστίνου Καντιώτου. 

Ἀθήνα 29.3.1987


«Ἀντίστητε τῷ διαβόλῳ καὶ φεύξεται ἀφ᾿ ὑμῶν» (Ἰακ. δ, 7)


Ηχητικά: https://youtu.be/tIKjxuosHh
«Μᾶς τὰ πῆραν ὅλα, τώρα θέλουν νὰ ἁρπάξουν τὸ διαμάντι, τὸ δὲ διαμάντι εἶνε ἡ λευτεριά μας. Δὲν γίνεται λόγος γιὰ κτήματα, γίνεται γιὰ τὴ λευτεριά. Τὰ δὲ ἄνθη τῆς ἐλευθερίας εἶναι δῶρα τοῦ Θεοῦ, ποὺ φυτρώνουν στὰ σπλάγχνα τοῦ εὐγενικοῦ Ἑλληνικοῦ λαοῦ καὶ τὴν λευτεριά μας δὲν θὰ τὴν δώσωμε.

Μπῆκαν καὶ κατέλαβαν ὅλα τὰ ὀχυρά. Ἕνα ὄχυρὸ ζητοῦν νὰ τὸ καταλάβουν· ἂν πέσῃ καὶ τὸ ὀχυρὸ αὐτό, ἔπεσε ἡ Ἑλλάς(*). Καὶ τὸ μόνο ὀχυρὸ ποὺ στέκεται μέσα εἰς αὐτὴν τὴν σαπίλα καὶ διαφθορὰ εἶνε ἡ Ἁγία Ἐκκλησία μας. Δὲν θὰ πέσῃ, δὲν θὰ πέσῃ, δὲν θὰ πέσῃ…
Σᾶς παρακαλῶ, ἐν ὀνόματι τοῦ Χριστοῦ, κατεβῆτε στοὺς δρόμους καὶ διαμαρτυρηθῆτε..

Πρὸς τόν δεσπότη τῆς Ἠλείας: «Προσέχετε ἑαυτοῖς καί παντὶ τῷ ποιμνίῳ»!


Πρὸς τόν δεσπότη τῆς Ἠλείας: «Προσέχετε ἑαυτοῖς καί παντὶ τῷ ποιμνίῳ»!



Γράφει ὁ Σάββας Ἠλιάδης
 
Σεβασμιότατε, πατέρα καὶ διδάσκαλε καὶ ποιμένα καὶ ἐπίσκοπε καὶ ἱεράρχη καὶ δεσπότη καὶ ἀρχιερέα τῆς Ἠλείας,
οἱ Πόντιοι, τοὺς ὁποίους λοιδοροῦν ποικίλως οἱ λοιποὶ Συνέλληνές τους μὲ διάφορα "ἀνέκδοτα", συνήθως ὑποτιμητικά, ἔχουν στὴν παράδοσή τους μεταξὺ ἄλλων πολλῶν ἀποφθεγμάτων καὶ τὸ ἑξῆς σοφότατο: "Τρανὸν βούκαν φα, τρανὸν λόγον μὴ λές"! Φάγε μεγάλη μπουκιά, ἀλλὰ μὴν λὲς μεγάλη κουβέντα.
 
Θὰ ἀναρωτηθεῖς βέβαια, γιατί τὸ θέτω εἰσαγωγικῶς αὐτὸ στὸ σημείωμά μου. Διότι εἶπες πὼς θεωρεῖς αὐτόχειρες τοὺς ἀνεμβολίαστους θανόντες Ὀρθοδόξους χριστιανούς!!! Καὶ μάλιστα, δὲν πηγαίνεις στὴν κηδεία τους. Ἄρα, δὲν τοὺς θεωρεῖς μέλη τῆς Ἐκκλησίας, ἀφοῦ τοὺς θεωρεῖς ὡς ἴσους μὲ τοὺς ἐν πλήρει συνειδήσει αὐτοκτονοῦντες, ποὺ θέτουν ἑαυτοὺς ἐκτὸς Ἐκκλησίας καὶ ἄρα καταδικασμένους εἰς τὸ πῦρ τὸ ἐξώτερον! Γι᾿ αὐτὸ ζητᾷς νὰ σὲ ὑπακούσουν! Μάλιστα!

ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΟ ΘΕΜΈΛΙΟ ΤΗΣ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗΣ-ΧΩΡΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΠΙΣΤΩΝ ΑΠΟ ΑΛΛΟΤΡΙΟΥΣ ΠΟΙΜΕΝΕΣ

 


ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 10

Η παραβολή του ποιμένα και των προβάτων

 

Ιω. 10,1             Ἀμὴν ἀμὴν λέγω ὑμῖν, ὁ μὴ εἰσερχόμενος διὰ τῆς θύρας εἰς τὴν αὐλὴν τῶν προβάτων, ἀλλὰ ἀναβαίνων ἀλλαχόθεν, ἐκεῖνος κλέπτης ἐστὶ καὶ λῃστής·

 

Ιω. 10,1                      Σας διαβεβαιώνω, ότι εκείνος που δεν εισέρχεται εις την μάντραν των προβάτων από την θύραν, αλλά ανεβαίνει και πηδά, δια να μη τον αντιληφθούν, από άλλο μέρος, είναι κλέπτης και ληστής”. (Εκείνος που γίνεται ποιμήν των λογικών προβάτων αναξίως και παρανόμως, είναι ιερόσυλος εκμεταλλευτής και των πιστών και της Εκκλησίας).

Κυριακή 19 Δεκεμβρίου 2021

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΚΑΛΟΠΡΟΑΙΡΕΤΟΥΣ [Β΄]

 



ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΚΑΛΟΠΡΟΑΙΡΕΤΟΥΣ [Β΄]


ΣΚΕΨΕΙΣ ΚΑΙ ΘΕΣΕΙΣ ΠΕΡΙ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΟΡΘΗΣ ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ ΤΟΥ ΟΡΟΥ…

… «στόν 15ο Κανόνα τῆς ΑΒ’ Συνόδου ἐπί Μεγάλου Φωτίου (861), ἡ ἀναφορά «πρό συνοδικῆς διαγνώσεως ἑαυτούς τῆς πρός τόν καλούμενον ἐπίσκοπον κοινωνίας ἀποτειχίζοντες» ἑρμηνεύεται καθαρότερα καί ὀρθότερα ὡς «ὅσοι προστατεύουν (ὀχυρώνουν) τούς ἑαυτούς τους μέ τεῖχος ἀπό τήν κοινωνία μέ αὐτόν τόν κατ’ ὄνομα ἐπίσκοπο, πρίν ἀπό τήν διάγνωση τῆς αἱρέσεως ἀπό Σύνοδο» (π. Άγγελος Αγγελακόπουλος)

Αγαπητοί αδελφοί,

Η αποκατάσταση της αλήθειας ως προς την ορθή ερμηνεία του όρου αποτείχιση αλλά και του 15ου  ιερού Κανόνα της ΑΒ Συνόδου από τον π. Άγγελο Αγγελακόπουλο [1] μας δίνει την ώθηση για να διατρέξουμε μία επιπλέον διαδρομή καταθέτοντας ορισμένες σκέψεις και θέσεις των αγίων Πατέρων που σχετίζονται με την προστασία των προβάτων από τους εξωτερικούς εχθρούς ή αλλιώς θηρία αλλά και από τους εσωτερικούς εχθρούς ή αλλιώς λυκοποιμένες.

Ό,τι τώρα αφορά τον όρο της αποτείχισης που συμπεριλαμβάνεται εντός του 15ου ιερού Κανόνα της ΑΒ’ Συνόδου επί Μεγάλου Φωτίου (861) πολύ εύκολα συμπεραίνουμε ότι αυτός έχει σχέση με την αντιμετώπιση των εσωτερικών εχθρών, δηλαδή των ψευδεπισκόπων και των ψευδοπατριαρχών.

Για την προστασία μιας πόλης (ενν. των πολιτών και των αρχόντων) και την αντιμετώπιση των εξωτερικών εχθρών είναι γνωστό ότι οι πρόγονοί μας ύψωναν τείχη. Μπορεί αυτά να μην συμπεριελάμβαναν όλα τα σπίτια της πόλεως αλλά σίγουρα εντός τους, έκλειναν τα ανάκτορα και έναν τουλάχιστον ιερό βωμό. Σε περίπτωση επίθεσης και πολιορκίας ο λαός του βασιλέα έμπαινε εντός των τειχών και έμενε εκεί έως το τέλος αγωνιζόμενος υπέρ Βωμών και Εστιών είτε ο βασιλέας και ο έμπειρος στρατός του ήταν εντός των τειχών είτε εκτός (ενν. σε κάποια εκστρατεία). Και σίγουρα η ανοικοδόμηση των τειχών γύρω από την πόλη δεν ξεκινούσε με την εμφάνιση των εχθρών, και πάλι οι τεχνίτες των οχυρών δεν απολύονταν σε περίοδο ειρήνης και πάλι προσλαμβάνονταν εν καιρώ πολιορκίας για να επισκευάσουν ή ακόμη και να ψηλώσουν τα τείχη ανάλογα με τη δύναμη των νέων πολιορκητικών μηχανών του εχθρού.

Τετάρτη 8 Δεκεμβρίου 2021

ΤΕΛΟΣ ΚΑΚΟ, ΟΛΑ ΚΑΚΑ! " πιστεύω πως στην Δευτέρα παρουσία έχει να πέσει πολύ γέλιο…" (Αργολίδος Νεκτάριος)

 




Η ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ “ΑΛΛΟΥ”… Του Μητροπολίτη Αργολίδος Νεκταρίου

Στις αρχές της δεκαετίας του 1980 είχε κυκλοφορήσει από τις εκδόσεις της Αποστολικής Διακονίας το βιβλίο της Τατιάνας Γκορίτσεβα, «Πώς γνώρισα τον Θεό στην Σοβιετική Ένωση». Η Τατιάνα Γκορίτσεβα ήταν καθηγήτρια της Φιλοσοφίας και της ανατέθηκε να διδάξει μαρξιστική φιλοσοφία στην Ιατρική σχολή του Λένινγκραντ. Προκάλεσε όμως έκπληξη στους φοιτητές της, γιατί σε πείσμα όλων των «καλών» σοβιετικών «ηθών», δίδασκε υπαρξιστική φιλοσοφία και γι’ αυτό της αφαιρέθηκε η εντολή διδασκαλίας. Αλλά και ο Σάρτρ και ο Καμύ δεν μπόρεσαν να της δώσουν το νόημα της ζωής. Κατέφυγε τότε στις ινδουϊστικές φιλοσοφίες και πρακτικές και αφιερώθηκε στην Γιόγκα. Ούτε και κει μπόρεσε να βρει απάντηση στις αναζητήσεις της και τελικά μέσα από δαιδαλώδεις διαδρομές, ανακάλυψε την Ορθόδοξη πίστη. Η αλλαγή αυτή στη ζωή της, της έδωσε πολύ χαρά, αλλά δημιούργησε και εχθρότητες. Οι φίλοι και πρώην ομοϊδεάτες της απομακρύνθηκαν από κοντά της. Στο μικρό αυτό βιβλίο της περιγράφει την πορεία και τις αναζητήσεις της, μέχρι την εύρεση του πολύτιμου «μαργαρίτη»! Σε κάποιο σημείο γράφει για το γεγονός που την οδήγησε στη μεταστροφή της.

ΠΡΟΣ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΙΩΤΕΣ/ Συμβουλή του εν αγίοις πατρός ημών Φωτίου, Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως, του Μεγάλου :

 


ΟΠΟΙΟΣ ΔΕΧΕΤΑΙ ΤΗΝ ΨΕΥΔΟΣΥΝΟΔΟ ΤΟΥ 2016 ΕΙΝΑΙ....
ΟΣΟΙ ΜΝΗΜΟΝΕΥΟΥΝ ΤΟΥΣ ΟΥΚΡΑΝΟΥΣ ΨΕΥΔΟ-ΙΕΡΕΙΣ  ΩΣ 15η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΑΡΑΕΙΝΑΙ...
ΚΑΙ ΟΣΟΙ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΕΝΕΣΗΣ!

«Όταν ο ποιμένας είναι αιρετικός, τότε γίνεται λύκος, και πρέπει να φύγουμε και να απομακρυνόμαστε, για να μην μας ξεγελάσει, έστω κι αν παρουσιάζεται ως ήρεμος. Φύγε την επικοινωνία και την ομιλία, σαν το δηλητήριο του όφεως» (Ε.Π.Ε. 12, 400, 31).

Αρχιμανδρίτης Παύλος Ντανάς : Προς τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Δωδώνης κ. Χρυσόστομο και πατέρα Ιωάννη Βάθη

 


 

Αγρίνιο 5-12-2021

Προς τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Δωδώνης κ. Χρυσόστομο και πατέρα Ιωάννη Βάθη

Αυτές τις Άγιες μέρες των Χριστουγέννων το Χριστεπώνυμο πλήρωμα της Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας δοκιμάζεται από την ασθένεια του πνευματικού μας πατέρα και Αγίου Επισκόπου καθώς επίσης και όλοι εκείνοι που αγαπούν και σέβονται τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη μας στον Ορθόδοξο κόσμο. Δε θα πω τίποτα εγώ. Ένας γονιός μου έγραψε τα εξής: «Σήμερα όλοι προσευχόμαστε για εκείνον που εναποθέσαμε στο πετραχήλι του την πνευματική μας ζωή…. για τον πνευματικό μας Πατέρα και Γέροντα που για όλους μας είναι η καταφυγή και η παρηγορία. Προσευχή για τον ταπεινό Ιεράρχη που ακόμα στις καρδιές μας έχει παραμείνει ο Σεβάσμιος παπά- Κοσμάς. Αλλά σήμερα είναι ημέρα προσευχής. Να μας λυπηθεί ο Πανάγαθος Θεός, να τον κρατήσει ακόμα ανάμεσα μας. Είθε να μας ευλογεί με την παρουσία του και να μας καθοδηγεί με την αγιότητά του».

Η θλίψη μας όμως, έγινε πιο ανυπόφορη εξαιτίας σας Σεβασμιώτατε, που τον υποτιμήσατε και φθάσατε στο σημείο να τον χαρακτηρίσετε «μικρόνοα», που σύμφωνα με τον γλωσσολόγο κ. Γεώργιο Μπαμπινιώτη, μικρόνους είναι αυτός που χαρακτηρίζεται από περιορισμένη διανοητική ικανότητα. Ας γνωρίζετε όμως, ότι ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας έχει δυο πτυχία, το Πολιτικών Επιστημών του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και της Θεολογικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Κατηγορείτε ως «μικρόνοα» έναν Ιεράρχη που έχει Ορθόδοξο φρόνημα, Εκκλησιαστική Παιδεία, ζηλωτή των Πατρικών παραδόσεων, θερμουργό Ιεροκήρυκα, Πνευματικό Πατέρα σαράντα και πλέον κληρικών, που αντιτίθεται στον Οικουμενισμό και στην Νέα Εποχή. Εδώ για τον Μητροπολίτη μας ισχύουν τα λόγια του Αποστόλου Παύλου «ἡμεῖς μωροὶ διὰ Χριστόν» (Α΄ Κορ. 4,10).

Κατηγορείτε έναν Επίσκοπο «ἀνεπίληπτον… νηφάλιον, σώφρονα, κόσμιον, φιλόξενον, διδακτικόν, μὴ πάροινον, μὴ πλήκτην, μὴ αἰσχροκερδῆ, ἀλλ᾿ ἐπιεικῆ, ἄμαχον, ἀφιλάργυρον…» (Α΄ Τιμ. 3, 2-3). Αλήθεια, δεν μπορούμε να διανοηθούμε πως φθάσατε εσείς ως Επίσκοπος να εκφράζεστε με τόσο σκληρά λόγια, γι’ αυτούς που δεν έχουν εμβολιαστεί «Κρέμασμα θέλουν εμ, τι; Η Εκκλησία έχει κανόνες. Όπου δεν πίπτει λόγος, πίπτει ράβδος». Και σεις πάτερ Ιωάννη υβρίζετε όσους δεν εμβολιάστηκαν και τους ονομάζετε «ψευτοομολογητές» και «ανηθίκους».

ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΣ ΙΟΥΣΤΙΝΟΣ ΤΣΙΟΥΤΕΑ : ΔΙΑΚΟΠΗ ΜΝΗΜΟΝΕΥΣΕΩΣ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΜΗΤΡ. ΓΟΥΜΕΝΙΣΣΗΣ, ΑΞΙΟΥΠΟΛΕΩΣ ΚΑΙ ΠΟΛΥΚΑΣΤΡΟΥ κ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ


 

ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΣ ΙΟΥΣΤΙΝΟΣ ΤΣΙΟΥΤΕΑ : ΔΙΑΚΟΠΗ ΜΝΗΜΟΝΕΥΣΕΩΣ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΜΗΤΡ. ΓΟΥΜΕΝΙΣΣΗΣ, ΑΞΙΟΥΠΟΛΕΩΣ ΚΑΙ ΠΟΛΥΚΑΣΤΡΟΥ κ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ


Πρεσβύτερος Ιουστίνος Τσιουτέα

εφημέριος Ιερού Ναού Παμμεγίστων Ταξιαρχών Μικρόδασους                                       

Ιεράς Μητροπόλεως Γουμενίσσης, Αξιουπόλεως και Πολυκάστρου

Τηλ. : 6987378286

E-mail : iustin2004@yahoo.gr

Πολύκαστρο 30-11-2021

Προς τον

Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Γουμενίσσης, Αξιουπόλεως και Πολυκάστρου

κ. Δημήτριο

Ιερά Μονή Παναγίας (Επισκοπείο)

Γουμένισσα

Τ. Κ. : 613 00

Τηλ. : 23430 43383

Fax : 23430 20535

E-mail : gimgap@gmail.com

Σεβασμιώτατε,

Με την παρούσα επιστολή, επιθυμώ να Σας ανακοινώσω δημόσια την οριστική, τελεσίδικη και αμετάκλητη απόφασή μου όπως παύσω από τώρα και εις το εξής την μνημόνευση του ονόματός Σας κατά την τέλεση των Ιερών Ακολουθιών και της Θείας Λειτουργίας, εφαρμόζοντας τον 15ο Ιερό Κανόνα της Πρωτοδευτέρας (ΑΒ΄) Συνόδου επί αγίου Φωτίου του Μεγάλου Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως (861 μ.Χ.) (Σχ. βλ. Αγίου Νικοδήμου Αγιορείτου, Πηδάλιον, εκδ. Β. Ρηγοπούλου, Θεσσαλονίκη, σελ. 358), και ακολουθώντας το παράδειγμα των αποτειχισμένων αγίων της Ορθοδόξου Εκκλησίας του Χριστού.

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΚΑΛΟΠΡΟΑΙΡΕΤΟΥΣ

 


ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΔΙΕΣΤΡΑΜΜΕΝΗΣ ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ ΤΟΥ ΟΡΟΥ “ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ” ΑΠΟ ΙΕΡΕΙΣ, ΑΡΧΙΕΡΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΝΟΔΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

Αγαπητοί αδελφοί,

σταθμό στην ιστορία της Αποτείχισης – που γράφεται επί των ημερών μας λόγω της ψευδοσυνόδου της Κρήτης και όχι μόνο – αποτελεί η δημοσιευμένη εργασία του π. Άγγελου Αγγελακόπουλου με τίτλο: «ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΙΣ:  “ΕΞΟΔΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΤΕΙΧΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ Η΄ ΣΤΑΣΙΣ ΚΑΙ ΚΤΙΣΙΜΟ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΙΚΟΥ ΤΕΙΧΟΥΣ ΕΝΤΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΧΡΙΣΤΟΥ ΓΙΑ ΠΡΟΦΥΛΑΞΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΙΡΕΣΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΙΡΕΤΙΖΟΝΤΑ ΕΠΙΣΚΟΠΟ;» [1].

Η εν λόγω δημοσίευση βάζει τα εκκλησιαστικά πράγματα σε μία τάξη, αποκαθιστά την αλήθεια και διαλύει τις παρεξηγήσεις. Επιπλέον δε, δημιουργεί τις προϋποθέσεις εκείνες ώστε ο κάθε καλοπροαίρετος και ταπεινός άνθρωπος ως άλλος σκυταλοδρόμος να παραλάβει και να μεταφέρει με ασφαλή τρόπο τις χειροπιαστές αλήθειες, τις τόσο σοφές και ταυτόχρονα απλές και κατανοητές εξηγήσεις και ερμηνείες του π. Άγγελου τις σχετικές με την θεωρία και πράξη- εφαρμογή ενός ιερού Κανόνα (15ος της ΑΒ Συνόδου) της Αγίας Ανατολικής Εκκλησία μας.

Ο άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής λέγει πως δεν πρέπει εξαιτίας της προσωπικής μας αμέλειας να νοθεύουμε τον λόγο του Θεού και έτσι να γινόμαστε υπόδικοι μαζί με τις παραβάσεις των ευαγγελικών εντολών και για την παρερμηνεία τόσο του λόγου του Ευαγγελίου όσο και του Πηδαλίου. Λέγει: «Πολλοί εσμεν οι λέγοντες, ολίγοι δε οι ποιούντες· αλλ’ ουν τον λόγον του Θεού ουδείς ώφειλε νοθεύειν δια την ιδίαν αμέλειαν, αλλ’ ομολογείν μεν την εαυτού ασθένειαν, μη αποκρύπτειν δε την του Θεού αλήθειαν. Ίνα μη υπόδικοι γενώμεθα, μετά της των εντολών παραβάσεων, και της του λόγου του Θεού παρεξηγήσεως» [2] (σελ. 22).

Καλό είναι στο σημείο αυτό να μνημονεύσουμε τις δύο βασικές αιτίες συγγραφής του Πηδαλίου από τον άγιο Νικόδημο τον Αγιορείτη και των συν αυτώ.  Ως γνωστό εντός του Πηδαλίου συμπεριλαμβάνονται οι ιεροί Κανόνες, δηλαδή, «και οι ψήφοι, και οι αποφάσεις, τόσον των Αποστόλων, όσον και των οικουμενικών, και τοπικών συνόδων, και των κατά μέρος αγίων Πατέρων» [2].

«Τούτο-γράφουν- εστάθη η πρώτη και καθολική αίτια που παρεκίνησε ημάς, αδελφοί, να έλθωμεν εις την εγχείρησιν της παρούσης βίβλου (ενν. του Πηδαλίου)» [2] (σελ. 11)… Αυτό που συμπερασματικά τονίζουν είναι ότι οι κήρυκες του λόγου του Θεού δεν πρέπει να ομιλούν ή να γράφουν με γλώσσα μόνο (αρχαία) Ελληνικήν γιατί έτσι ωφελούν μόνο τους πεπαιδευμένους και σοφούς αλλά να μεταχειρίζονται και γλώσσα απλοϊκή «ίνα δι’ αυτής ωφελούν και τους ασόφους, και απλοϊκούς αδελφούς» [2] (σελ.11). Διευκρινίζεται έτσι πως οι απλοϊκοί ωφελούνται όταν απλουστεύονται οι ιεροί κανόνες μέσω της ερμηνείας και εξήγησης * αυτών, ενώ οι μορφωμένοι, όταν έγκαιρα (πριν δηλαδή διατυπώσουν δημόσια οποιοδήποτε ερμηνευτικό τους συμπέρασμα) και έγκυρα ενημερωθούν για την άποψη και θέση των παλαιών σοφών έναντι των Κανόνων!

*Πριν αναφερθούμε στην δεύτερη αιτία συγγραφής του Πηδαλίου καλό και ωφέλιμο είναι να παραθέσουμε αυτούσια την υποσημείωση Νο 1 που σχετίζεται με τη λέξη «εξήγησιν». Οι παρακάτω γραμμές αναδεικνύουν ένα βαθύ πρόβλημα εν τη Εκκλησία και αποτελούν απάντηση προς όλους εκείνους τους ιεροκήρυκες του καιρού μας που υποστηρίζουν πως «αν είσαι οικοδόμος μίλα για οικοδομές, αν είσαι ηλεκτρολόγος για ηλεκτρικές εγκαταστάσεις…, και μόνο αν είσαι θεολόγος! για θεολογικά και εκκλησιαστικά-κανονικά ζητήματα».

Σε όσους λοιπόν τον καιρό εκείνο υποστήριζαν ότι οι ιεροί Κανόνες δεν πρέπει να εξηγούνται, οι συγγραφείς του εν λόγω ιερού βιβλίου απαντούν: «Εντεύθεν δείκνυται πόσον είναι ψυχρός, πόσον μάταιος, και πόσον άλογος ο λόγος τινών, ήγουν, ότι οι θείοι Κανόνες δεν πρέπει να εξηγούνται εις το απλούν. Τι λέγεις, άνθρωπε, οποίος και αν ήσαι ο ταύτα λέγων; και είναι δίκαιον, οι θείοι και ιεροί Κανόνες να ήναι μεταφρασμένοι μεν εις τα αραβικά, εις τα συριακά, εις τα αιθιοπικά, και να είναι εξηγημένοι εις τα λατινικά, ιταλικά, σλαβωνικά, αγγλικά, και σχεδόν, κάθε γένος των καλουμένων χριστιανών, είναι δίκαιον να έχη τους ιερούς Κανόνας τούτους μεταφρασμένους εις την γλώσσαν του, μόνον δε το γένος των ορθοδόξων Ανατολικών Γραικών, μέσα εις του οποίου τα σύνορα, και αι σύνοδοι συνεκροτήθησαν, και οι πατέρες των Κανόνων εξήνθησαν, και οι εξηγηταί τούτων εβλάστησαν, είναι δίκαιον, λέγω, μόνον τούτο το γένος να στερήται και να μη έχη τους θείους Κανόνας μεταφρασμένους εις την ιδίαν γλώσσάν του; και αν το εδικόν μας γένος είχε πρότερον τους Κανόνας τούτους ελληνικούς, διατί ήξευρε τα ελληνικά, πως δεν πρέπει το αυτό να έχη και τώρα τους Κανόνας απλούς, διατί πλην μόνα ηξεύρει τα απλά; Ευφήμει, ω άνθρωπε.» [2] (σελ. 11).

Ερχόμαστε στην δεύτερη αιτία συγγραφής του Πηδαλίου.

«Εστάθη -λέγουν- και άλλη μία ειδικωτέρα αιτία, η εφεξής». Και συνεχίζουν: «Δεν υπεφέραμεν, αγαπητοί, να βλέπομεν εις πολλά πολλών πνευματικών χυδαιονομοκάνονα χειρόγραφα, κατακερματισμένους τους θείους τούτους και ιερούς Κανόνας, νενοθευμένους, ψευδεπιγράφους, άλλους αντ’ άλλων, και τας ερμηνείας των εξηγητών αντί των κυρίως Κανόνων εκλαμβανομένας, και το χειρότερον, ότι και τας ερμηνείας ταύτας περιέχοντα, διεφθαρμένας, παρεξηγημένας, και αλλόκοτά τινα και εσφαλμένα διδασκούσας. Εξ ων τι ετίκτετο; Καρπός θανατηφόρος βεβαιότατα, και απωλείας παραίτιος ψυχικής, και εις τους κακούς διορθούντας πνευματικούς, και εις τους κακώς υπ’ αυτών διορθουμένους  αμαρτωλούς. Είπερ, κατά την κοινήν παροιμίαν, ο σκαμβός κανών σκαμβά ποιεί και τα κανονιζόμενα. Όθεν ημείς δια να θεραπεύσουμε τα θανατηφόρα ρεύματα ταύτα, δια των οποίων εποτίζοντο οι αδελφοί μας ανατροπήν θολεράν κατά τον προφήτην, εσπουδάσαμεν να αναδράμωμεν εις τας πρώτας πηγάς, και από εκεί να εξαντλήσωμεν γλυκύτατα, καθαρά και ζωηφόρα ύδατα· το λέγω φανερώτερα, εσπουδάσαμεν να εύρωμεν τα βιβλία των ιερών Πανδέκτων, και από εκεί, όχι μόνον να μεταγράψωμεν ολόκληρον και ακέραιον αυτολεξεί το Ελληνικόν κείμενον των θείων Κανόνων, αλλά και να μεθερμηνεύσουμεν εις την απλουστέραν ταύτην διάλεκτον τας αληθείς και Ελληνικάς ερμηνείας των γνησίων, και παρά της εκκλησίας εγκρινομένων εξηγητών των θείων και ιερών Κανόνων….» [2] (σελ. 12).

Αγαπητοί, 

ως γνωστό ο 15ος ιερός Κανόνας της ΑΒ Συνόδου συμπεριλαμβάνει τον όρο “Αποτείχιση” και δεν σας είναι άγνωστη η περί Αποτείχισις ψευδοερμηνεία που με φανερό τρόπο διακήρυξε ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, συγκεκριμένοι ιερείς και Μητροπολίτες αλλά και αυτή η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος.

Εν τέλει,

• Ποιοι παρερμηνεύουν τον όρο αυτό; Ποιοι τον ερμηνεύουν ορθά και ταυτόχρονα τον εξηγούν με απλότητα; Ποιους μπορούμε να δεχτούμε ως αληθινούς εξηγητές των θείων και ιερών Κανόνων;

•Η ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΙΣ ΕΡΜΗΝΕΥΕΤΑΙ ΩΣ  ‘’ΕΞΟΔΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΤΕΙΧΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ’’  Η΄ ΕΙΝΑΙ «ΣΤΑΣΙΣ ΚΑΙ ΚΤΙΣΙΜΟ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΙΚΟΥ ΤΕΙΧΟΥΣ ΕΝΤΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΧΡΙΣΤΟΥ ΓΙΑ ΠΡΟΦΥΛΑΞΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΙΡΕΣΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΙΡΕΤΙΖΟΝΤΑ ΕΠΙΣΚΟΠΟ»; 

Αγαπητοί, 

ας θυμόμαστε ότι κοινή θέση και στάση των αγίων Πατέρων είναι το ότι οι θείοι και ιεροί Κανόνες είναι πάνω και πέρα από κάθε νόμο βασιλέως ή κοινοβουλευτικό, κτλ. και ότι θα πρέπει να φυλάσσονται απαρασάλευτα («Ότι παρά πάντων πρέπει να φυλάττωνται οι θείοι Κανόνες απαρασάλευτα»).

Και ας μη ξεχνάμε ότι «Οι γαρ μη φυλάττοντες, εις φρικτά επιτίμια υποβάλλονται» [2] (σελ. 19). Τέλος, ότι «Ωρίσθη παρά των αγίων Πατέρων χρήναι και μετά θάνατον αναθεματίζεσθαι, τους είτε εις πίστιν, είτε εις Κανόνας αμαρτήσαντας, όρα φοβερόν λόγον, αγαπητέ».

Δημήτριος Β. Εμμανουήλ
Πτολεμαΐδα 4-12-2021

ΠΗΓΗ: https://katanixi.gr/poikila/epistoli-pros-kaloproairetoys/

Δευτέρα 29 Νοεμβρίου 2021

«να, το σπίτι σας εγκαταλείπεται έρημο»!

 


«Eν Εκκλησίαις ευλογείτε τον Θεόν»

(Ψαλμός 67)

Αναμφίβολα, μέσα στην Αγία Γραφή διακρίνουμε τις βαθύτερες και αληθινές διαστάσεις της ανθρώπινης ύπαρξης – ζωής, τη σχέση δηλ. του ανθρώπου με τον αληθινό Τριαδικό Θεό.

Να υπογραμμίσουμε, ότι στη Γραφή η συνέπεια έναντι του Θεού, ως πνευματική ζωή, χαρακτηρίζεται από την ύπαρξη «ΘΥΣΙΑΣΤΗΡΙΟΥ», ως Τόπος Θεού.

«Λέγεται τόπος Θεού ένθα έκδηλος η ενέργεια αυτού γίνεται», διευκρινίζει ο Αγ. Ιωάννης Δαμασκηνός (P.G. 94, 852 A).

Από τη Γένεση (ακόμη) έχουμε περιγραφή και εμπειρία θυσιαστηρίου, ως φανέρωση θείων ενεργειών.

«Και επείδεν ο Θεός επί Άβελ και επί τοις δώροις αυτού, επί δε Κάϊν και επί ταις θυσίαις αυτού ου προσέσχε» (Γεν. δ΄, 4-5).

Ερμηνεία: «ο δε Θεός είδε με ευμένειαν τον Άβελ και τα δώρα του. Εις τον Κάϊν όμως και την θυσίαν του δεν έδωσε καμμίαν προσοχήν» (Ι. Κολιτσάρας).

Ο Θεός φανέρωσε τις άκτιστες ενέργειές Του και στη «Σκηνή του Μαρτυρίου» (κινητός Ναός), που κατασκεύασε ο θεόπνευστος Μωϋσής σύμφωνα με το θεϊκό σχέδιο κατασκευής.

Η θαυματουργική ιερότητα του Ναού φανερώθηκε και στο Ναό του Σολομώντος, ως προοίμιο του Ορθοδόξου Ναού.

Κυριακή 21 Νοεμβρίου 2021

Όλες οι απαντήσεις από Ψηλά.

 

"Τό χάραγμα ἀρχικά θά δοθεῖ μέ τήν μορφή πλακιδίου καθημερινῆς χρήσης''
(Ἅγιος Ἀρέθας ἐπίσκοπος Καισαρείας καί διάδοχος τοῦ Μ. Βασιλείου)


Όλες οι απαντήσεις από Ψηλά.


Με περίσσεια αγάπη,
σε πιστούς και άπιστους, σε γνωστικούς και πλανεμένους.
(Διαβάστε με προσοχή, αντιγράψτε και κρατήστε το)
 
Γ͟ι͟α͟τ͟ί͟ ͟ν͟α͟ ͟σ͟υ͟μ͟β͟α͟ί͟ν͟ο͟υ͟ν͟ ͟τ͟ώ͟ρ͟α͟ ͟τ͟α͟ ͟"͟Έ͟σ͟χ͟α͟τ͟α͟";
ΑΣΚΗΤΟΥ ΠΑΓΓΑΙΟΥ ΟΡΟΥΣ:
Τό χωράφι τοῦ Θεοῦ πού φέρει τήν ὀνομασία Ἑλλάς δέν ἀποδίδει ἐδῶ καί πολλές δεκαετίες τούς ἀναμενόμενους ἀπό τόν οὐρανό γλυκούς καρπούς, ὅπως παλαιά. Θέλει τάχιστη ἀνανέωση. Θέλει μέ τό ὑνί ὄργωμα, δηλαδή βαθύ ὄργωμα γιά νά ἀνασάνει καί νά πάρει ζωή τό χῶμα. Θέλει τάχιστη ἀπομάκρυνση τῶν ζιζανίων ἐκείνων πού πνίγουν σχεδόν ἐν τῆ γενέσει τους τά στάχυα, ἐμποδίζοντας τήν ἀνάπτυξή τους καί τήν καρποφορία τους.
Γιατί σήμερα περισσότερο ἀπό κάθε ἄλλη φορά διαπιστώνεται πώς πνευματική κατά κόρον ξηρασία μαστίζει τόν εὐλογημένο αὐτόν τόπο καί αὐτή ἀποτελεῖ τή βασική αἰτία κάθε κρίσεως, οἰκονομικῆς, οἰκογενειακῆς, πολιτικῆς.
H Ἑλλάδα πού πάντοτε ξεχώριζε γιατί προτιμοῦσε τή συμπόρευση μέ τό Φῶς τώρα ὑποφέρει γιατί ἀγκάλιασε τό Σκότος καί ὅλα τά συναφῆ μέ αὐτό. Κυλιέται στό βοῦρκο μαζί μέ τά κάθε λογῆς ἐγχώρια καί ἀλλοδαπά γουρούνια.
Γέρων Αμβρόσιος Λάζαρης:
Σε όλο τον κόσμο θα συμβούν και σ’ εμάς. Και γιατί; Γιατί εμείς, είμαστε ο φάρος της Ορθοδοξίας, αλλά καταντήσαμε από την αμαρτία χειρότεροι από τους άθεους.

Ἐπίσκοπος διώκτης Β΄ «Ὁ ἀφρὸς τῆς μωρίας καὶ ἡ ὑποστάθμη τῆς ἀγυρτείας»

 


Ἐπίσκοπος διώκτης Β΄

«Ὁ ἀφρὸς τῆς μωρίας καὶ ἡ ὑποστάθμη τῆς ἀγυρτείας»

Γράφει ο Γεώργιος Τζανάκης

 

Παλαιὸς συγγραφεύς –νομίζω ὁ Παπαδιαμάντης- ἀναφέρεται κάπου, ἀλλὰ δὲν μπορῶ νὰ θυμηθῶ πού, εἰς «τὸν ἀφρὸ τῆς μωρίας καὶ τὴν ὑποστάθμη τῆς ἀγυρτείας, ἅτινα ἐπανθοῦν εἰς τὰς στῆλας τῶν ἐφημερίδων». Τὸν καιρὸ ἐκεῖνο οἱ ἐφημερῖδες ἦσαν τὰ «μέσα ἐνημερώσεως». Ἦσαν καὶ οἱ ἄμβωνες τῶν ἐκκλησιῶν, οἱ ὁποῖοι  συνήθως περεχωροῦντο «εἰς πολλοὺς καὶ ἀκαταρτίστους καὶ μάλιστα εἴς τινας οἱ ὁποῖοι εἶναι ἱκανοὶ νὰ παραλογίζωνται ἐπὶ ὥρας ἀπὸ τοῦ ἄμβωνος ἤ δεξιόθεν τοῦ χοροῦ, ἐκφέροντες ὁρισμοὺς οἶος ὁ ἑξῆς, ὅν ἠκούσαμεν, «ὅποιος φονεύει τὸν ἑαυτόν του, φονεύει αὐτὸν τὸν Θεόν!», καὶ μυρίους ἄλλους παραλογισμοὺς καὶ λεξίδια κενὰ ἐννοίας» εἰς τοὺς ὁποίους  «οὐδέποτε ἔπρεπε νὰ ἐπιτραπῇ τὸ ὁμιλεῖν ἐπ᾿ ἐκκλησίας».  (Α. ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗ ΑΠΑΝΤΑ. ἐκδ Δόμος. Β΄ ἐκδ. Ἀθήνα 2005. σελ 177) 

Σάββατο 20 Νοεμβρίου 2021

Ο Άγιος Κύριλλος στην Δ΄ Μυσταγωγική Κατήχησή του περί «Σώματος και Αίματος του Χριστού»

 


«Eι γαρ και η αίσθησις σοι τούτο υποβάλλει, αλλά η πίστις σε βεβαιούτω»

(Αγ. Κύριλλος Ιεροσολύμων – Δ΄ Μυσταγωγική Κατήχηση)

«Για το Σώμα και το Αίμα του Χριστού»

Αναμφίβολα, η Πίστη εις την αλήθεια της Ορθοδοξίας δέχεται (σήμερα) έντονη νεο-ταξική επίθεση – κακοποίηση.

Να θυμηθούμε, ότι «Πίστη είναι να θεωρούμε πραγματικά εκείνα που ελπίζουμε και βέβαια εκείνα που δεν βλέπουμε», σύμφωνα με τον απόστολο Παύλο (Εβρ. 11, 1).

Η Ορθόδοξη Πίστη διακρίνεται από κάθε ιδεαλιστική φιλοσοφία και από κάθε θρησκεία, διότι είναι Αποκάλυψη του Θεού στον άνθρωπο. Παρά την γνωσιολογική πρόοδό του ο άνθρωπος, δεν «κατάφερε» να λύσει (ακόμα) το πρόβλημα της πρώτης αρχής, της πρώτης αιτίας των πάντων. Γι’ αυτό και δεν δικαιολογείται καμία θεοποίηση της επιστήμης εις βάρος της Πίστεως.

Πέμπτη 18 Νοεμβρίου 2021

Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος – Πατριάρχης Βαρθολομαίος. Παράλληλοι ή αντίθετοι οι δρόμοι τους;

 Αποτέλεσμα εικόνας για Πρωτοπρ. Θεόδωρος Ζήσης

Πρωτοπρεσβύτερος Θεόδωρος Ζήσης

Ὁμότιμος Καθηγητὴς Θεολογικῆς Σχολῆς Α.Π.Θ.

ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ – ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ

ΠΑΡΑΛΛΗΛΟΙ Ἤ ΑΝΤΙΘΕΤΟΙ ΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΤΟΥΣ;

Ἐπικαιροποιημένα Εἰσαγωγικὰ

   Δὲν χόρτασε κολακεῖες καὶ ἐγκώμια ὁ πατριάρχης Βαρθολομαῖος, τὰ ὁποῖα θὰ ἔπρεπε νὰ ἀπαγορεύσει καὶ ὄχι νὰ τὰ ἐνθαρρύνει ἢ νὰ τὰ προκαλεῖ. Εἶναι καὶ αὐτό, μεταξὺ πολλῶν ἄλλων, μία ἀπόδειξη ὅτι δὲν ἀκολουθεῖ τὸν δρόμο τῶν Ἀποστόλων καὶ τῶν Ἁγίων, οἱ ὁποῖοι δὲν ἤθελαν νὰ εἶναι ἀρεστοὶ στοὺς ἀνθρώπους, ἀλλὰ στὸν Θεό, ὅπως πολὺ δυνατὰ μᾶς τὸ λέγει ὁ  ἀπόστολος Παῦλος: «Εἰ γὰρ ἔτι ἀνθρώποις ἤρεσκον, Χριστοῦ δοῦλος οὐκ ἂν ἤμην»[1]. Ἐπιδίωξή τους ἦταν νὰ λέγουν καὶ νὰ πράττουν ὄχι τὰ εὐάρεστα ἀλλὰ τὰ θεάρεστα. Ὅσοι διὰ τῆς ἱερωσύνης ἀνέλαβαν νὰ κηρύξουν τὸ Εὐαγγέλιο ὀφείλουν νὰ συμπεριφέρονται «οὐχ ὡς ἀνθρώποις ἀρέσκοντες, ἀλλὰ τῷ Θεῷ τῷ δοκιμάζοντι τὰς καρδίας ἡμῶν», χωρὶς νὰ κολακεύουν ἢ νὰ κολακεύονται, οὔτε νὰ πλουτίζουν καὶ νὰ πλεονεκτοῦν, «οὔτε ἐν λόγῳ κολακείας, οὔτε ἐν προφάσει πλεονεξίας, οὔτε ζητοῦντες ἀπ᾽ ἀνθρώπων δόξαν»[2].

Ἀξεπέραστο παράδειγμα τέτοιας ἀποστολικῆς καὶ πατερικῆς συμπεριφορᾶς εἶναι ὁ Ἅγιος Ἰωάννης Χρυσόστομος, ὁ ὁποῖος συγκρούσθηκε, ὡς πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως, μὲ τὸ πολιτικὸ καὶ ἐκκλησιαστικὸ κατεστημένο τῆς ἐποχῆς του, παρέμεινε ἄκαμπτος καὶ ἀνυποχώρητος στὴν ἐφαρμογὴ τῶν ἀρχῶν τοῦ Εὐαγγελίου, μέχρι σημείου νὰ κατηγορεῖται καὶ σήμερα ἀπὸ κοσμικόφρονες ἐρευνητὲς ὅτι ἔπρεπε νὰ εἶναι διπλωματικώτερος καὶ πιὸ προσαρμοστικός, καὶ ὄχι συγκρουσιακὸς καὶ ἀπροσάρμοστος. Στὰ ὀλίγα χρόνια τῆς πατριαρχίας του (397-404) ἄλλαξε τὰ ἤθη τῶν κατοίκων τῆς Κωνσταντινούπολης, ποὺ ἦσαν ἕτοιμοι καὶ νὰ μαρτυρήσουν γιὰ τὸν ἡρωϊκὸ πατριάρχη τους, καὶ πολλοὶ ἐμαρτύρησαν, ὅταν οἱ τότε δυνατοὶ μὲ συνοδικὲς ἀποφάσεις ἀναξίων ἐπισκόπων τὸν ἐξεθρόνιζαν καὶ τὸν καθαιροῦσαν, στέλνοντάς τον ἐπὶ τρία χρόνια σὲ ἐξοντωτικὴ καὶ ἀπάνθρωπη ἐξορία (404-407), καὶ ἐντὸς αὐτῆς σὲ μαρτυρικὸ θάνατο στὰ Κόμανα τοῦ Πόντου ἀπὸ τὶς κακουχίες βασινιστικῆς πεζοπορίας.