ΣΤΟ 14 ΛΕΠΤΟ..........
"Οι Πατέρες λένε ότι κατά την πτώση του ανθρώπου εσκοτίσθηκε ο νους του ανθρώπου. Εσκοτίσθη ο νους του Αδάμ. Δεν ασχολούνται οι Πατέρες με τον Αδάμ ως Αδάμ, άλλα με τον νουν του Αδάμ, ο οποίος Αδάμ αρρώστησε, επειδή εσκοτίσθηκε ο νους του. Οι Πατέρες μιλάνε για ασύνετον νουν. Παντού στην Πατερική γραμματεία το θέμα της πτώσεως είναι ο σκοτασμός του νοός του ανθρώπου" (ΙΩΑΝΝΗΣ ΡΩΜΑΝΙΔΗΣ)... Ο Άγιος Νείλος πάλι λέγει ότι, «η προσευχή είναι το ανέβασμα του νου στον Θεό»
«Ενδεχομένως εάν τελείωνα την ομιλία αυτή χωρίς τον ΕΠΙΛΟΓΟ
θα αναρωτιόσασταν και σεις μαζί με μένα: ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΓΑΠΗ.
Τι είναι όμως αγάπη, που ζητά ο καθένας μας με την κραυγή
του «Άνθρωπον ουκ έχω»; ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΩ!
Επέλεξα όμως να μας απαντήσει (ο Καζαντζάκης),
ένας σπουδαιότατος άνθρωπος του πνεύματος, της ζωής και της αναζήτησης,
και του Θεού, και του προσώπου, και της αγάπης, και όχι του ηθικισμού αλλά της ζωής,
της εν Χριστώ ζωής και της ζωής γενικότερα. Ένας άνθρωπος ανοιχτός και
απέραντος ο οποίος ερμηνεύει την πίστη και το Αναστάσιμο βίωμα της Εκκλησίας, και είναι ο Νίκος Καζαντζάκης.
«Τι είναι αγάπη; Δεν είναι συμπόνια, μήτε καλοσύνη. Στη
συμπόνια είναι δύο, αυτός που πονά κι αυτός που συμπονάει. Στην καλοσύνη είναι
πάλι δύο, αυτός που δίνει κι αυτός που δέχεται. Μα στην αγάπη είναι ένα. Δεν
ξεχωρίζουν. Το εγώ και το εσύ αφανίζονται. Αγαπώ θα πει χάνομαι».
Ευχαριστώ.»
(Χειροκροτήματα)
«Ο άνθρωπος όταν νιώθει πόνο είναι ζωντανός. Όταν όμως νιώθει τον πόνο του άλλου, τότε, ναι, είναι Άνθρωπος.», έλεγε ο Νίκος Καζαντζάκης. |
Ἔβαλαν ἕνα καλικάντζαρο στὴν τηλεόραση, γιὰ νὰ ἀλλάξη τα μυαλά των Ἑλληνων
Τὸ ἄλλο, τὶ ἔκαναν κάτι ἄλλο, ἐπάνω στὰ ἐρτζιανά κύματα, ἐπάνω εἰς τὴν τηλεόρασιν καὶ ραδιόφωνον, ἔβαλλον ἕνα με-γάλον καλλικάντζαρον καὶ μεγάλος καλλικάντζαρος ἤτανε ὁ Βασιλικός, αὐτόν ἔβαλλαν καὶ αὐτός, τὸν βάλανε σκοπίμως.
Καὶ αὐτός μόλις ἀνέλαβε, μόλις ἀνέλαβε τὴν διεύθυνσιν τῆς τηλεοράσεως καὶ ραδιοφώνου, τί εἶπε;
Ὡμίλησε μὲ γλῶσσαν Καζαντζάκη, ὡμίλησε μὲ γλῶσσαν σατανᾶ, ὡμίλησε μὲ γλῶσαν δαιμόνων, μυρίων δαιμόνων.
Τὶ εἶπε; Τώρα μὲ τὸ κουμπί τῆς τηλεοράσεως καὶ ραδιοφώνου, θὰ ἀλλάξω τὰ μυαλά τῶν Ἑλλήνων, θὰ ἀλλάξω τὰ μυαλά τῶν Ἑλλήνων, ἔτσι εἶπε, αὐτή ἦταν ἡ ἀλλαγή καὶ παρά τὶς διαμαρτυρίες τῆς Ἱερᾶς Συνόδου, παρά τὰς διαμαρτυρίας τοῦ εὐσεβοῦς λαοῦ, δύο ὁλόκληρα χρόνια ὁ καλλικάντζαρος ἦταν ἐπάνω στὰ ἐρτζιανά κύματα καὶ διακωμωδοῦσε πᾶν τὸ ἱερόν καὶ πᾶν τὸ ὅσιον. [13:20]
Ἀπόσπασμα ὁμιλίας Μητροπολίτου Φλωρίνης Αὐγουστίνου Ν. Καντιώτου
στον Ι. Ν. Αγ. Παντελεήμονα Ἀθηνῶν, 29.3.1987
——–
https://www.youtube.com/watch?v=uRC0Anj-Vyo&t=557s
Σεβασμιώτατοι ἱερᾶρχαι, τίμιον πρεσβυτέριον, λαέ τοῦ Θεοῦ, ἀδελφοί ἐν Χριστῷ, «ἀντίστητε τῷ διαβόλῳ καὶ φεύξεται ἀφ᾽ὑμῶν καὶ ἐκ δευτέρου, ἀντίστητε τῷ διαβόλῳ καὶ φεύξεται ἀφ᾽ὑμῶν», καὶ ἐκ τρίτου, εἰς τιμήν τῆς Ἁγίας καὶ Ὁμοουσίῳ Τριάδος, ἀντίστητε τῷ διαβόλῳ καὶ φεύξεται ἀφ᾽ὑμῶν».
Αὐτό εἶναι τὸ σύνθημα τῆς ἀποψινῆς ὁμιλίας, αὐτό εἶναι τὸ σύνθημα τὸ Ἁγιογραφικόν τῆς ἀποψινῆς ὁμιλίας μας.
Εἶστε ἀρκετά ἔξυπνοι, ἄν καὶ μᾶς θεωροῦν ἐμᾶς τούς ἐθνικούς κουτούς, εἶστε ἀρκετά ἔξυπνοι ὥστε καὶ μόνο ἀπὸ τὸ ρητό αὐτό, νὰ καταλάβετε τὰ πάντα. Ἐν τούτοις ὅμως θὰ τὸ ἀναπτύξωμε.
Ἐμεῖς οἱ γεροντότεροι εἴμεθα γεμάτοι χαρά, διότι θὰ παραδώσωμε τήν σκυτάλη τοῦ λόγου καὶ τῆς παρρησίας εἰς νεωτέρους, οἱ ὁποῖοι ὕψωσαν σύνθημα, τὸ σύνθημα, ζητοῦμε ἐκκλησία ζωντανή, ἐλευθέρα καὶ δυνατή.
«Ο άνθρωπος όταν νιώθει πόνο είναι ζωντανός. Όταν όμως νιώθει τον πόνο του άλλου, τότε, ναι, είναι Άνθρωπος.», έλεγε ο Νίκος Καζαντζάκης.
Υπάρχουν πολλοί λόγοι για να ξεχωρίσεις έναν άνθρωπο, να τον βάλεις στην καρδιά σου και να σε γοητεύσει η προσωπικότητά του. Άλλοι εντυπωσιάζονται απ’ την εξωτερική εμφάνιση αρχικά και μετά απ’ το χαρακτήρα. Η ευγένεια, η καλοσύνη, η αισιοδοξία, η δοτικότητα παίζουν το ρόλο τους.
ΣΧΟΛΙΟ: ΝΤΡΟΠΗ ΣΤΟΝ ΣΧΕΔΙΑΣΤΗ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΑΦΙΣΣΑΣ!!!!
Ανακοινώνουμε ότι ενόψει της εορτής των Χριστουγέννων, από την Κυριακή, 15 Δεκεμβρίου, έως την Παρασκευή, 20 Δεκεμβρίου 2024, θα διενεργηθεί ο έρανος της αγάπης στις ενορίες των πόλεων και των χωριών της Ιεράς Μητροπόλεώς μας.
«Ο άνθρωπος όταν νιώθει πόνο είναι ζωντανός… Αλλά όταν νιώθει τον πόνο του άλλου, τότε είναι Άνθρωπος».
Είναι ευκαιρία, ο καθένας και η καθεμιά από όλους μας, να στηρίξουμε έμπρακτα τους δοκιμαζόμενους αδελφούς και τις δοκιμαζόμενες αδελφές μας, εξασφαλίζοντάς τους φαγητό, ένδυση, φάρμακα, ιατρική περίθαλψη, στηρίζοντας το Συσσίτιο και το Γηροκομείο της Ιεράς Μητροπόλεως και υποστηρίζοντας οικονομικά ευπαθείς αδελφούς μας, φοιτητές και φοιτήτριες.
Ο έρανος διενεργείται μία φορά τον χρόνο, αλλά καλύπτει τις φιλανθρωπικές δράσεις της Μητροπόλεως για όλο τον χρόνο.
Καλούμαστε να συμμετάσχουμε στον κοινό αγώνα για την συμπαράσταση σε κάθε άνθρωπο που βρίσκεται σε ανάγκη. Σας παρακαλούμε να δεχτείτε με ευγένεια τους ιερείς και τους συνεργάτες τους που θα σας επισκεφτούν.
Εφιστούμε, όμως, την προσοχή όλων. Μην ανταποκριθείτε σε ενδεχομένως επιτήδειους που θελήσουν να σας αποσπάσουν χρήματα. Ο έρανος της αγάπης της Ιεράς Μητροπόλεως πραγματοποιείται με την επίδοση σφραγισμένου κουπονιού.
Εκ της Ιεράς Μητροπόλεως
LED ZEPPELIN
Θύμα τραμπουκισμού καταγγέλλει ότι έπεσε σήμερα ο πρώην πρύτανης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και καθηγητής Αχιλλέας Ζαπράνης την ώρα που περνούσε έξω απο εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο ίδρυμα χωρίς ωστόσο να υπάρχει άδεια των πρυτανικών αρχών.Πρόκειται για εκδήλωση για τη μακεδονική γλώσσα, με τίτλο «The Republic of North Macedonia and Greece: Perspectives of Cultural Collaboration: The Macedonian Language».
Η Εκκλησία της Ελλάδος θα διοργανώσει Συνέδριο τεχνητής νοημοσύνης. Ο Μητροπολίτης Περιστερίου Γρηγόριος βρέθηκε σε τηλεοπτικό κανάλι για να εξηγήσει. Στα χνάρια του Αλεξανδρουπόλεως ο Περιστερίου κηρύττει μία νέα θρησκεία.
ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ: Η Ιερά Σύνοδος λοιπόν πήρε μία πρωτοβουλία να διοργανώσει ένα τέτοιο συνέδριο και να δώσει ένα στίγμα σύγχρονο, και στην προοπτική των προβλημάτων, των θεμάτων που αντιμετωπίζει η κοινωνία γενικότερα, και η Ελληνική και η διεθνή.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τι στάση έχει η Εκκλησία απέναντι στην τεχνική νοημοσύνη;
ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ: Αμέσως. Το θέμα πρώτα είναι: «Η Ορθόδοξη θεολογία εν πορεία στην άυλη πραγματικότητα της ύστερης νεοτερικότητας.»
!!! Λίγο δύσκολο θέμα για το κοινό όπως το ακούει, απλώς λίγο να το αναλύσουμε.
Όπως ξέρετε ζούμε σε μία εποχή υψηλής τεχνολογίας και μέσα σε αυτό το χαρακτηριστικό βλέπουμε ότι υπάρχει αυτό που λέτε, η δημιουργία και η ύπαρξη τεχνητής νοημοσύνης. Ζούμε μία εικονική πραγματικότητα. Ζούμε μία ψηφιακή πραγματικότητα.
Για το θέμα της τεχνητής νοημοσύνης που θέλετε να το εξειδικεύσουμε, αλλά να δώσουμε και τις άλλες πτυχές όμως, να μην περιοριστούμε μόνο σε αυτό, το οποίο είναι μία πτυχή. Απλώς να αναφέρουμε το εξής, ότι ζούμε καινούρια δεδομένα σε ανθρώπινο επίπεδο, σε ανθρώπινη επικοινωνία, και επειδή η τεχνική νοημοσύνη σχετίζεται με την εξέλιξη της τεχνολογίας, ο άνθρωπος πλέον δεν μπορεί να το παρακολουθήσει,.
Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ ΕΙΠΕ: "Κατά τόν μακαριστόν καθηγητήν Νικόλαον Ματσούκαν, ἡ «οἰκουμενικότης καί ὁ κοσμοπολιτισμός» εἶναι «οὐσιαστικά χαρακτηριστικά τῆς Ὀρθοδοξίας». Πολλά θά ἐξαρτηθοῦν εἰς τὸ μέλλον διά τήν Ὀρθόδοξον θεολογίαν ἀπό τήν θαρραλέαν προβολήν τῶν οἰκουμενικῶν της στοιχείων. "
Αγαπητοί μου πολλές φορές το ‘χω πει, δεν πειράζει αν το ξαναπώ. Και εκείνοι που δεν μ’ άκουσαν θα τα’ ακούσουν, κι εκείνοι που με άκουσαν θα εδραιωθούν. Τι; Δεν μπορούμε να μεταβάλλουμε τον Χριστιανισμόν ούτε σε πολιτικό κόμμα, ούτε σε πολιτισμό. Διότι ένα πολιτικό κόμμα υπόσχεται να φάμε, κι ένας πολιτισμός υπόσχεται κάτι παρόμοιο, πως θα κάνουμε τη ζωή μας ευτυχισμένη, πως θα κάνουμε έναν παράδεισο επίγειον, αλλά υλικόν παράδεισον όμως! Ο υλικός παράδεισος έφυγεν από τη γη, και μπαίνει η άσκησις!
ΕΣΤΙΑ ΠΑΤΕΡΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ
Τὸν Μάϊο τοῦ 2023 πραγματοποιήθηκε κληρικολαϊκὴ σύναξη στὸ Ἀμφιθέατρo Ἐκδηλώσεων τοῦ Ἐπισκοπείου τῆς Ἱ. Μητροπόλεως Περιστερίου, συγκληθεῖσα ὑπὸ τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου κ. Γρηγορίου. Τὸ θέμα τῆς συνάξεως ἦταν ἡ ἀνάδειξη τῶν «ἀλλοιώσεων καὶ ἀπωλειῶν τῆς λειτουργικῆς πίστης σὲ βάρος τῆς πραγμάτωσης τῆς Θείας Λειτουργίας»[i], ποὺ προκαλοῦνται ἀπὸ τὴ σύγχυση γιὰ τὴν θέση τοῦ Ἐσταυρωμένου καὶ τῆς ταύτισής του μὲ τὸν Τίμιο Σταυρό. Παρακολουθώντας κανεὶς τὸ βίντεο θαυμάζει κανεὶς γιὰ δύο πράγματα: α) Τὴν ἐπενδεδυμένη θεολογικοῦ περιτυλίγματος ἐπίθεση κατὰ τῆς θέσης τοῦ Ἐσταυρωμένου ποὺ καταλήγει ἐν τέλει σὲ ἐπίθεση κατὰ τοῦ ἰδίου τοῦ Ἐσταυρωμένου καὶ β) τὴν ἰώβεια καὶ κοσμιωτάτη, ὅσο τοὐλάχιστον ἐπιτρέπει νὰ δοῦμε τὸ μονταρισμένο βίντεο, ὑπομονὴ τοῦ Σεβασμιωτάτου στὶς ἠχηρὲς παρεμβάσεις τῶν ἀντιδρώντων ποὺ παρεμπόδιζαν τὴν ὁλοκλήρωση τῆς παρουσίασής του. Πραγματικὰ ἄξια ἐπαίνων καὶ θαυμασμοῦ ἡ στάση του.
Η ΣΤΑΥΡΩΣΙΣ. ΤΟΙΧΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ 18 ου ΑΙΩΝΑ ΣΤΟ ΠΑΡΕΚΚΛΗΣΙ ΤΟΥ
ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΤΗΣ ΜΟΝΗΣ ΧΙΛΑΝΔΑΡΙΟΥ
«Ἀφῆστε τά
βάρη καί τόν πόνο σας στά πόδια τοῦ Ἐσταυρωμένου
πάντες οἱ κοπιῶντες καί
πεφορτισμένοι, γιά νά ἀναπαυθεῖτε», ἔλεγε ὁ ὅσιος
Παΐσιος ὁ Ἁγιορείτης.
Η ΑΚΡΑ ΤΑΠΕΙΝΩΣΙΣ
Πατἀπιος μοναχός Καυσοκαλυβίτης
Τόν δωδέκατο αἰώνα, ἐμφανίζεται σέ εἰκόνες πού ἔβγαιναν σέ προσκύνηση τήν Μεγάλη Παρασκευή, ἐξέχουσα τοῦ Πάθους παράσταση, μέ πυκνά στήν εἰκαστική ἔκφρασή της νοήματα.
Εἰκονίζεται ὁ Χριστός,
ἡ Ἄκρα
Ταπείνωσις, νεκρός μπροστά στόν σταυρό, ὄρθιος
μπροστά στήν σαρκοφάγο.
Εἶναι ὁ Νυμφίος τῆς Ἐκκλησίας, ὁ βασιλεύς τῆς Δόξης, ὁ Υἱός τοῦ Θεοῦ τοῦ ζῶντος, πού συναντᾶμε καί ἀργότερα στήν τοιχογραφία τῆς Ἀποκαθήλωσης.
ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ
ΘΕΙΑΣ ΛΑΤΡΕΙΑΣ Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ
ΘΕΙΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
«Η ΣΤΑΥΡΙΚΗ
ΘΥΣΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ»
«Ἐρευνᾶτε τὰς γραφάς»
(Ιω. 5,39)
Έχοντας κατά νου ότι ο διάλογος της Εύας με τον πονηρότατο φίδι,
έριξε αυτήν στην παράβαση της του Θεού εντολής, αλλά και ότι ο διάλογός μας με τους
αγίους και θεοφόρους Πατέρες στήριξε την του Εσταυρωμένου Εκκλησία μέχρι σήμερα και έως το τέλος,
Καταθέτουμε τον διάλογο του «ΥΠΟΤ.» (υποτακτικού) μετά
του «ΓΕΡ.» αυτού, ως απάντηση
στον χαλαστή των σημείων και των συμβόλων, εννοείται των λειτουργικών κειμένων της
Θείας Λειτουργίας του αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου. Στον «χαλαστή» επίσκοπο Περιστερίου
κ.κ. Γρηγόριο που γεμάτος ειρωνεία είπε μεταξύ άλλων για την παράνοια ημών των
ορθοδόξων να τοποθετούμε παντού τον Εσταυρωμένο… ‘’Τι δουλειά έχει η Άκρα
ταπείνωση στην Πρόθεση’’, είπε ο άφρων Επίσκοπος, όχι μέσα στην καρδιά του αλλά
δημόσια σε βίντεο (=γυμνή τη κεφαλή)!
“Είπε
άφρων εν τη καρδία αυτού:
ουκ έστι Θεός”
………………………………………………………..
«ΤΑΜΕΙΟΝ
ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ»
«ΥΠΟΤ. Επείπερ ο λόγος ημίν περί
Θείας Λειτουργίας, ερμήνευσόν μου τι δηλούσι τα σημεία και σύμβολα όπου
βλέπομεν εν αυτή.
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ
17
Ερμηνεία της
Θείας Λειτουργίας
ΓΕΡ. Η Θεία Λειτουργία είναι μία ανάμνησις όλου του Μυστηρίου της ενανθρωπήσεως του Χριστού, από της Θείας αυτού Γεννήσεως έως της Αναλήψεως και της καθέδρας αυτού εν δεξιά του Πατρός. Αυτά όλα τα παρασταίνει η Λειτουργία εις τας αισθήσεις των τέκνων της Εκκλησίας με υλικά σημεία και ορατά δια να μας οδηγήση εις τα άυλα και ουράνια· και επειδή δεν είναι εύκολον να μεταχειρισθή τόσα υλικά πράγματα, όσα ήσαν τα έργα και τα πάθη του Χριστού, σμίγει εις εν και το αυτό πράγμα πολλά σημαινόμενα, κατά διαφόρους καιρούς και τόπους και λόγους, ως το Κάλυμμα του Ποτηρίου πότε σημαίνει εν Μυστήριον, και πότε άλλο, ως ρηθήσεται.
Κισσάμου και Σελίνου Αμφιλόχιος: «Εσύ, μια λαϊκιά, θα κάνεις έλεγχο σε μένα, τον επίσκοπο;»
Λίγες μέρες μετά την είδηση της χειροτονίας της διακόνισσας στη Ζιμπάμπουε και πηγαίνοντας σε εκκλησία χωριού της επαρχίας Σελίνου και συγκεκριμένα στην Κάντανο, ήρθαμε αντιμέτωποι με το εξής θέαμα: Κατά τη διάρκεια της θείας λειτουργίας βλέπουμε μια κυρία να μπαίνει μέσα στο ιερό. Φορώντας ένα ράσο, παραμένει στο ιερό εξυπηρετώντας τον ιερέα, παρόλο που βρίσκονταν εκεί άλλοι δύο άντρες που διακονούσαν.
ΣΥΛΛΟΓΟΣ «ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ»
3η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΠΡΕΣΠΩΝ ΚΑΙ ΕΟΡΔΑΙΑΣ κ.κ. ΕΙΡΗΝΑΙΟ ΤΟΝ «ΕΙΡΗΝΟΠΟΙΟ»
ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΛΑΟ ΚΑΚΟΔΟΞΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΤΟΥ (ΣΤΟ True Story Radio 14/11/2024)
«Δυστυχῶς κοῦφοι θεολόγοι καθηγηταὶ καὶ ἐπιπόλαι οίτινες ἱεράρχαι δὲν θέλουν ν᾿ ἀντιληφθοῦν τὴν σκληρὰν πραγματικότητα. Ἀγαποῦν τὰ ταξίδια, τὰς ἁβρότητας, τὰς συναναστροφάς, τὰς κοσμικὰς σχέσεις, τὰ πολυτελῆ συμπόσια… Και τινες φιλοδοξοῦν νὰ γίνουν οἱ εἰρηνοποιοί, ἡ γέφυρα τῆς ἑνώσεως. Ἀλλ᾿ ὁποία γέφυρα! Γέφυρα χαρτίνη, ἡ ὁποία εἰς τὴν ὁρμὴ τοῦ πρώτου ἀνέμου θὰ καταπέσῃ. Καὶ είθε ἐπ αὐτῆς νὰ εὑρίσκωνται μόνον οἱ κατασκευασταὶ αὐτῆς… Ἀλλ᾿ εὐτυχῶς, ἐναντίον τῶν τάσεων αὐτῶν κηρύσσεται ὁ εὐσεβὴς Ἑλληνικὸς λαός, ὁ ἀκοίμητος αὐτὸς φύλαξ τῆς Ὀρθοδοξίας.» (π. Αυγουστίνος Καντιώτης)[1]
Απαντήσαμε στα εκ του στόματος Φλωρίνης Ειρηναίου «λόγια αγάπης», τα σχετικά με τα «μαντρόσκυλα» που δήθεν ο Χριστός δεν έχει ανάγκη. Αλλά και στα χλιαρά (=«Συμφωνώ ή διαφωνώ… δεν μπορώ να ταυτιστώ»). Τα τόσο αδιάφορα και ασεβή περί «της μετακινήσεως ενός Σταυρού» και για το «εάν θα πρέπει να γυρίζει ο Σταυρός δεξιά ή αριστερά στην Εκκλησία».
Ως επιστέγασμα αυτών (των απαντήσεων) καταθέτουμε τα παρακάτω λόγια του πατρός ημών Αθανασίου Μυτιληναίου, του προστάτη και καλού συμβούλου μας. Λόγια αγάπης και αληθείας που συμπληρώνουν ό,τι ο νέος και άπειρος επίσκοπός μας (ο χαλαστής κάθε ιεράς διαμαρτυρίας) παρέλειψε να αναφέρει.
Ιερομάρτυς Άγιος Σεραφείμ επίσκοπος
Φαναρίου,
το κλέος των Αγράφων.
Άγιος Σεραφείμ ο ιερομάρτυς, επίσκοπος Φαναρίου, αγωνιστής του Χριστού και πατριώτης υπέρμαχος της ελευθερίας των υπόδουλων Ελλήνων. Γεννήθηκε κατά τον 16ο αιώνα, δεν γνωρίζουμε την ακριβή ημερομηνία, εις το χωριό Μπεζούλα του ν. Καρδίτσης. Γεννήθηκε σε οικογένεια θεοσεβή και διαπαιδαγωγήθηκε « εν νουθεσία Κυρίου». Διδάχθηκε από τους γονείς του Σωφρόνιο και Μαρία να αγαπά τα πνευματικά και τον Θεό και να απεχθάνεται τις δόξες, τις τιμές και τις αμαρτωλές απολαύσεις. Το βαπτιστικό του όνομα ήτο Σωτήριος. Έτρεφε μεγάλη ευλάβεια στους ιερείς και ήτο υπάκουος στους γονείς του και στους συγχωριανούς του. Οι γονείς του τον έστειλαν και έμαθε τα θεία γράμματα στο μοναστήρι του Αγίου Παντελεήμονος πλησίον του χωρίου του. Διακρίθηκε στην σχολική ζωή όντας ευφυής και επιμελής.
Ἀγαπητέ κ. Διευθυντά,
Ὡς ἱερεύς, θά ἤθελα νά καταθέσω κάποιες σκέψεις σάν τοποθέτηση - ἀναίρεση ὅσων ἔγραψε στόν “Ο. Τ.” (18 - 10 - 02) ὁ καθηγητής κ. Μαρτζέλος. Κι αὐτό γιατί μέ τήν ἐπιστολή του δηλητηριάζει τή συνείδηση τῶν χριστιανῶν προσπαθώντας νά ἐμφανίσει ὡς ὀρθόδοξο - Κύριε ἐλέησον! - τόν ἀναθεματισμένο ἀπό τήν Δ´ Οἰκουμενική Σύνοδο Διόσκορο. Ἀπό τήν ἄλλη δέ μᾶς συγκινεῖ καθόλου ἡ διαρκής ἐπίκληση ἐκ μέρους ὄχι μόνο τοῦ κ. Μαρτζέλου ἀλλά καί ποικίλων ἄλλων καθηγητῶν δοκτόρων, λεκτόρων, “εἶμαι εἰδικός, οἱ ἄλλοι μή μιλᾶτε” καί τό κούνημα τοῦ δακτύλου. Οἱ ἰσχυρισμοί αὐτοί εἶναι ἀντορθόδοξοι, ἀντιδημοκρατικοί καί γεμάτοι φόβο γιά κάθε κάθε πιθανό ἀντίλογο.
Τί μᾶς λέγει λοιπόν μεταξύ ἄλλων ὁ κ. Μαρτζέλος; Λέει και ξαναλέει ὅτι “ὁ Διόσκορος στήν Δ´ Οἰκουμενική Σύνοδο δέν καταδικάστηκε ὡς αἱρετικός γιατί ἡ ληστρική Σύνοδος στήν ὁποία προήδρευε δέν θεωρήθηκε ἀπό τούς πατέρες τῆς Χαλκηδόνας ὡς αἱρετική”.
"ΣΧΟΛΙΟ": Η παρακάτω πατριαρχική φράση:
«Δεν νοείται και είναι απαράδεκτο να εξακολουθούμε σήμερα, εις τας αρχάς του 21ου αιώνος, να ζούμε με φανατισμούς, μικροψυχία και προκαταλήψεις. Ο Θεός μας είναι Θεός της αγάπης. Και αν ακόμη έγιναν λάθη εις το παρελθόν, αυτό δεν σημαίνει ότι εμείς πρέπει να τα διαιωνίζουμε», κατατάσσει τον κ. Βαρθολομαίο στην λίστα των "Ψευδοπροφητών-Αντίχριστων"! Γιατί; Γιατί υβρίζει την σκηνή των Αγίων... «καὶ ἐδόθη αὐτῷ στόμα λαλοῦν μεγάλα καὶ βλασφημίαν· καὶ ἐδόθη αὐτῷ ἐξουσία πόλεμον ποιῆσαι μῆνας τεσσαράκοντα δύο. 13.6 καὶ ἤνοιξε τὸ στόμα αὐτοῦ εἰς βλασφημίαν πρὸς τὸν Θεόν, βλασφημῆσαι τὸ ὄνομα αὐτοῦ καὶ τὴν σκηνὴν αὐτοῦ, τοὺς ἐν τῷ οὐρανῷ σκηνοῦντας. 13.7»!!!!
Για το λόγο αυτό και κατά (χρέος) κανόνα πίστεως
κράζουμε:
“Ἀνάθεμα
Βαρθολομαίῳ καί τοῖς φιλοῦσιν αὐτόν”
Ανάθεμα σε όποιον λέγει ότι "εις το
παρελθόν" των Οικουμενικών Συνόδων "έγιναν λάθη"! Σε όποιον
λέγει ότι οι ψηφίσαντες τα αναθέματα κατά των Παπικών, Μονοφυσιτών και άλλων
επώνυμων αιρετικών, ότι ήταν άνθρωποι φανατικοί, μικρόψυχοι, και με
προκαταλήψεις!! Σε όποιον λέγει ότι: "συμφέρει όλους μας να
είμαστε μέσα στην Εκκλησία κι ας κάνουμε τα λάθη μας"
Οικουμενικό Πατριαρχείο: Απάντηση Βαρθολομαίου στις αντιδράσεις για κοινή ημέρα εορτασμού του Πάσχα από Ορθοδόξους και Καθολικούς.
Στην πρόταση για μόνιμη καθιέρωση του εορτασμού του Πάσχα από την Ορθόδοξη και Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία την ίδια ημέρα αναφέρθηκε εκ νέου ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος και απευθύνθηκε προς εκείνους που αντιδρούν στην προοπτική αυτή, τονίζοντας ότι εν λόγω συμφωνία θα αφορά αποκλειστικά το ζήτημα της ημέρας εορτασμού και όχι τη συλλειτουργία.
ΣΧΟΛΙΟ: ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟ ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΜΕ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ ΔΥΟ ΧΕΡΙΑ... ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΑ "ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ ΝΕΑ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ" ΤΟ ΑΠΟΔΕΧΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΣΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ
Δημήτριος Εμμανουήλ, Αναγνώστης
Εμμανουήλ Δημήτριος, Ιεροψάλτης
Υ.Γ.
Τον τίτλο ανάρτησης τον επιλέγει -έχει το δικαίωμα- ο υπεύθυνος του "blogger" [Ο νοών νοείτω!]
..............................
Το παρόν κείμενο αποτελεί άποψη του συντάκτη του και σε
καμία περίπτωση "ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ" δεν αποδέχονται και δεν το προσυπογράφουν.
Πρωτοπρεσβύτερος Θεόδωρος Ζήσης
Ὁμότιμος Καθηγητὴς Θεολογικῆς Σχολῆς Α.Π.Θ.
ΔΙΑΣΤΡΕΦΟΥΝ ΤΗΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΤΗΣ ΦΛΩΡΙΝΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ
ΠΡΟΛΕΓΟΜΕΝΑ
Ἡ ἔκταση τοῦ παρόντος ἄρθρου ξεπέρασε τὸν ἀρχικὸ σχεδιασμό, διότι ἔπρεπε νὰ προστεθοῦν καὶ νὰ ἀναιρεθοῦν νέες συκοφαντίες καὶ διαστρεβλώσεις τοῦ νεωτεριστῆ καὶ οἰκουμενιστῆ μητροπολίτη τῆς Φλώρινας Εἰρηναίου. Γι᾽αὐτὸ θεώρησα ἀπαραίτητο νὰ προτάξω τοὺς τίτλους τῶν ἑνοτήτων, ὥστε νὰ παραμείνει τὸ ἐνδιαφέρον τῶν ἀναγνωστῶν ζωντανὸ καὶ νὰ μὴ ἀποκάμουν νὰ τὸ διαβάσουν μέχρι τέλους. Διαρθρώνεται λοιπὸν τὸ περιεχόμενο ὡς ἑξῆς:
1. Μεταβάλλουν τὸ κακὸ σὲ καλὸ καὶ τὸ σκοτάδι σὲ φῶς. Παρεμποδίζουν τὴν σωτηρία.
2. Ἐστάλη στὴν Φλώρινα γιὰ νὰ ξερριζώσει τὴν καλὴ φυτεία τοῦ ὁσίου Αὐγουστίνου Καντιώτη