Σελίδες

Κυριακή 22 Νοεμβρίου 2020

Ανοιχτή επιστολή προς Πτολεμαΐδιώτες με αφορμή την εορτή της 29χρονης θητείας του κ. Βαρθολομαίου στον επισκοπικό θρόνο της Κωνσταντινουπόλεως


«Εἰς περιστάσεις κατὰ τὰς ὁποίας περιφρονεῖται καὶ ὑβρίζεται ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξος Πίστις ἠμῶν ἐπιτρέπεται ἔλεγχος ἀκόμη καὶ θυμὸς δίκαιος δικαιώτατος, ἀπαγορεύεται δὲ ἡ σιωπή.» (Γέρων Φιλόθεος Ζερβάκος)

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΙΩΤΕΣ
με αφορμή την εορτή της 29χρονης θητείας του κ. Βαρθολομαίου στον επισκοπικό θρόνο της Κωνσταντινουπόλεως 

ΘΕΜΑ: Οι καλοί επίσκοποι έπρεπε να είχαν παύσει το μνημόσυνο του αρχιοικουμενιστού Βαρθολομαίου από τον Ιούνιου του 2016

Στις 14 Νοεμβρίου 2020, ημέρα εορτής του Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά, οι χριστιανοί συμπολίτες μας είχαν την ευκαιρία να διαβάσουν σε τοπικό μέσο ενημέρωσης μια καρδιακή συνέντευξη του Οικουμενικού Πατριάρχη μας, αυτού για τον οποίο έχει ειπωθεί ότι είναι ο μεγαλύτερος αιρετικός όλων των αιώνων [1]. Ο τίτλος με τον οποίο προβλήθηκε η εν λόγω συνέντευξη ήταν ο εξής: «ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ: ”ΤΙΠΟΤΑ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΚΑΤΟΡΘΩΜΑ”» [2].

Αγαπητοί,

Ο πατήρ Αυγουστίνος Καντιώτης έλεγε πως «αν ανοίξης την καρδιά μου θα βρεις Χριστό και Ελλάδα» [3]. Ο αείμνηστος Νικόλαος Σωτηρόπουλος, πνευματικό παιδί τού πατρός Αυγουστίνου μάς είπε από καρδίας, δηλαδή με πάσα ειλικρίνεια πως «Απ’ όλους τους αιρετικούς μέχρι τον σημερινό αιώνα 21ο αιώνα, δεν υπήρξε αιρετικός τόσο μεγάλος όσο ο Βαρθολομαίος» [1]. Αυτό που μένει ως ευθύνη και χρέος όλων μας που ζούμε στο σήμερα και ακούμε τα λόγια του εν λόγω Πατριάρχη είναι να επανεξετάσουμε αυτά, κυρίως για να διαπιστώσουμε αν υπάρχουν ίχνη μεταμέλειας, σημάδια μετανοίας και επιστροφής αυτού στην ορθόδοξη πατερική γραμμή και Θεολογία.

Α. Η σχολή της Χάλκης

Διαβάζοντας την συνέντευξη σταματούμε στον πρώτο σταθμό που ακούει στο όνομα «Σχολής της Χάλκης» και έχει σχέση με την επαναλειτουργία της. Ο Πατριάρχης είπε: «τι έχει να φοβηθή η κυβέρνησις (της Τουρκίας) από την παρουσία 50-100 ιεροσπουδαστών που θα υπηρετήσουν την ανθρωπότητα ως κληρικοί ή ως καθηγηταί, ως κήρυκες αγάπης και ειρήνης και αλληλεγγύης μεταξύ των ανθρώπων και των λαών;».

Αλήθεια αδελφοί, οι ορθόδοξοι κληρικοί αλλά και οι ορθόδοξοι καθηγητές θεολογίας που πράγματι είναι υπηρέτες, υπηρετούν την ανθρωπότητα ή την θεανθρωπότητα; Οι κληρικοί που με τα άγια μυστήρια θεραπεύουν και τρέφουν μυστικά το Σώμα του Χριστού, υπηρετούν την ανθρωπότητα και δεν υπηρετούν αποκλειστικά τον πιστό λαό του Θεού, δηλαδή όλους εκείνους που πίστεψαν και βαπτίστηκαν στο Όνομα της Αγίας Τριάδος και είναι ζωντανά μέλη του τιμίου σώματος του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, δηλαδή μέλη της ορθόδοξης Εκκλησίας Του; Αλλά και οι πανεπιστημιακοί θεολόγοι μας δεν έχουν ως κύριο έργο τους την φανέρωση του θείου θελήματος σε πιστούς σπουδαστές σύμφωνα με τα λόγο του αποστόλου Παύλου προς τον Τιμόθεο: «ταῦτα παράθου πιστοῖς ἀνθρώποις, οἵτινες ἱκανοὶ ἔσονται καὶ ἑτέρους διδάξαι»; Και επιπλέον το κήρυγμα του Ευαγγελίου είναι «η αγάπη, η ειρήνη και η αλληλεγγύη μεταξύ των ανθρώπων και των λαών» ή η μετάνοια όλων και δια αυτής η σωτηρία όλων των ανθρώπων (ενν. της ανθρωπότητας) μέσω της συμφιλίωσης τους με τον αληθινό Τριαδικό Θεό και τον σωτήρα Θεάνθρωπο, τον Κύριο Ιησού Χριστό, δηλαδή τον Μεσσία, και την ένταξή τους στο Σώμα Αυτού (ενν. την Ορθόδοξη Εκκλησία);

Έχοντας υπόψη ότι ο Πατριάρχης,

α) «Εγκρίνει τις αιρέσεις και τις ονομάζει «εκκλησίες»  ενώ η Γραφή λέει, μία Εκκλησία ίδρυσε ο Χριστός, Αυτή που κατέχει την αλήθεια.» [1]

β) «Εγκρίνει τα βαπτίσματα των ετεροδόξων, των αιρετικών, ενώ ο Παύλος λέει εν βάπτισμα. Και το Σύμβολο της Πίστεως τι λέει; Ομολογώ εν βάπτισμα. Αυτός παραδέχεται τα βαπτίσματα των αιρετικών.» [1]

γ) «Υποτιμάει τους Πατέρες της Εκκλησίας… Και τι λέει; Ότι οι Πατέρες… δεν είχαν αγάπη, είχαν φανατισμό, είχαν φονταμενταλισμό και απέτυχαν στο έργο τους, είναι πλέον εξοφλημένοι. Και έρχονται τώρα αυτοί οι σύγχρονοι πατέρες, οι οποίοι έχουν πολλή αγάπη, αγαπούν τους κακοδόξους και μισούν τους Ορθοδόξους, να διορθώσουν τα πράγματα και να κάνουν μία ιδανική Χριστιανική κοινωνία! Είναι εναντίον των Πατέρων. Γίνεται λόγος για μεταπατερική θεολογία ή αντιπατερική θεολογία.» [1]

δ) «προχωράει εκεί που δεν προχώρησε κανείς αιρετικός του παρελθόντος… Εγκρίνει και τις άλλες θρησκείες, οι οποίες είναι δημιουργήματα δαιμόνων, που λέει η Αγία Γραφή· οι θεοί των εθνών, τα είδωλα των εθνών… Εγκρίνει και τις άλλες θρησκείες και τι λέει; Ότι είναι «σεβαστές» – η λέξη είναι δική του – είναι «σεβάσμιες» – η λέξη είναι δική του – και είναι δρόμοι σωτηρίας, οδηγούν και οι άλλες θρησκείες στη σωτηρία. Ενώ η Γραφή λέει μόνον ο Χριστός και η πίστη στο Χριστό εξασφαλίζει τη σωτηρία. Και λέει ότι ο ίδιος Θεός λατρεύεται απ’ όλους τους λαούς όλων των θρησκειών, αλλά με άλλο τρόπο.» [1],

Έχοντας λοιπόν υπόψη όλα τα παραπάνω, ποιος μπορεί να πει ότι ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος έπαψε να κακοδοξεί αλλά μετανόησε και πλέον ορθοτομεί; 

Β. Η γνώμη του Πατριάρχη για το Πρωτείο και για τον Αρχιεπίσκοπο Αμερικής

Δεύτερος σταθμός μας τα λόγια εκείνα που σχετίζονται με τη γνώμη που έχει ο Πατριάρχης α) για το Πρωτείο και την Ενότητα (ενν. εντός της ορθοδόξου Εκκλησίας), και β) για τον Αρχιεπίσκοπο Αμερικής Ελπιδοφόρο.

Για το Πρωτείο είπε ότι «πρέπει να παραδεχθούμε ότι στη μία αδιαίρετη Οικουμενική Ορθοδοξία υπάρχει ένας ‘Πρώτος’, όχι μόνο τιμής ένεκα, αλλά ένας ‘Πρώτος’ με ειδικές ευθύνες και κανονικές αρμοδιότητες που έταξαν αι Οικουμενικαί Σύνοδοι. Αυτό – είπε – αποτελεί εγγύηση της διατηρήσεως διαχρονικώς της ενότητος και της κοινής μαρτυρίας της Ορθοδοξίας στον σημερινό κόσμο». Και για τον Αμερικής Ελπιδοφόρο είπε ότι «Ο Θεός μας εφώτισε και εκλέξαμε για την μεγάλη αυτή Επαρχία του Θρόνου ένα άξιο, ευφυή, εργατικό, αποφασιστικό και τολμηρό Αρχιεπίσκοπο, με πιστότητα και αφοσίωση στην Μητέρα Εκκλησία».Πριν εξετάσουμε τα παρόντα ‘’θεολογικά’’ λόγια του Πατριάρχη καλό είναι να θυμηθούμε τι έλεγε το 2014 ο  νυν Αμερικής, ως Μητροπολίτης Προύσης, για το Πρωτείο του εκάστοτε Κωνσταντινουπόλεως. Στο άρθρο του Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου με τίτλο «Ο νέος Αμερικής και το πρωτείο του Κωνσταντινουπόλεως» διαβάζουμε: «Τον Φεβρουάριο του 2014 έγραψε άρθρο – απάντηση στο περί πρωτείου κείμενο του Πατριαρχείου της Μόσχας, με τίτλο «Primussineparibus». Σε αυτό γράφει: «Εάν θέλωμεν να ομιλήσωμεν περί πηγής ενός πρωτείου εις την ανά την οικουμένης Εκκλησίαν, αύτη είναι αυτό τούτο το πρόσωπον του εκάστοτε Αρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως, ο οποίος ως αρχιερεύς είναι μεν πρώτος «μεταξύ ίσων», ως Κωνσταντινουπόλεως όμως και συνεπώς ως Οικουμενικός Πατριάρχης είναι πρώτος δίχως ίσον (primus sine paribus). Το άρθρο στηρίχθηκε στην προ αυτού διατυπωμένη ιδία άποψη του Μητροπολίτου Περγάμου κ. Ιωάννου» [4]. Και συνεχίζει ο εν λόγω αρθρογράφος: «Ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος δεν κατεδίκασε την περί πρωτείου άποψη του κ. Ελπιδοφόρου. Αντιθέτως τον προήγαγε, που σημαίνει ότι την εγκρίνει και τον ικανοποιεί».

Να λοιπόν που ο Πατριάρχης με τα παραπάνω λόγια του περί Πρωτείου κηρύττει γυμνή τη κεφαλή την αίρεση του Πρωτείου (ότι είναι «πρώτος δίχως ίσον») ή οποία είναι συνυφασμένη με το άλλο πονηρό δόγμα, το Αλάθητο του Πρώτου. Αυτό το κακόδοξο δόγμα, όπως ο ίδιος λέγει θα πρέπει να το παραδεχτούμε. Ότι «στη μία αδιαίρετη Οικουμενική Ορθοδοξία υπάρχει ένας ‘Πρώτος’, όχι μόνο τιμής ένεκα, αλλά με ειδικές ευθύνες και κανονικές αρμοδιότητες που έταξαν οι Οικουμενικαί Σύνοδοι» (Πατριάρχης Βαρθολομαίος).

Δηλαδή αδελφοί, οι επτά Αγίες Οικουμενικές Σύνοδοι έταξαν και διέταξαν το να υπάρχει ένας ‘’Πρώτος δίχως ίσον’’ εν τη Εκκλησία, αλλά μέχρι και σήμερα δεν το κατανοήσαμε και τώρα που μας φανερώθηκε δια Βαρθολομαίου, Ιωάννη, και Ελπιδοφόρου εμείς συνεχίζουμε να αρνούμαστε την παραδοχή και αποδοχή αυτής της αλήθειας!

Επίμετρο στα όσα μέχρι στιγμής αναφέραμε περί της αμετανοησίας αλλά και εκκλησιαστικής ανοησίας του Πατριάρχη μας καταθέτουμε λίγα λόγια του αείμνηστου πατρός φιλόθεου Ζερβάκου που συσχετίζουν τον αληθινό υπηρέτη του Τριαδικού Θεού με τη δαιμονική πλάνη του παπικού Πρωτείου. Λέγει: «Ο Χριστός παρήγγειλε στους Μαθητάς Του και μέσω αυτών, σε μας και σε όλους τους Χριστιανούς: Όποιος θέλει να γίνει μεγάλος ανάμεσά σας πρέπει να γίνει υπηρέτης σας· και όποιος από σάς θέλει να είναι πρώτος πρέπει να γίνει δούλος όλων. Γιατί και ο Υιός του Ανθρώπου δεν ήρθε για να τον υπηρετήσουν, αλλά για να υπηρετήσει και να προσφέρει τη ζωή του λύτρο για όλους (Μάρκ. 10, 43-5). Δεν εξαίρεσε τον Πέτρο από τους άλλους Μαθητές, ούτε τους Πάπες. Δεν είπε: Συ, Πέτρε, και οι διάδοχοί σου Πάπες να είστε πρώτοι και να λέτε ότι είστε μεγάλοι!» [5]

Γ.  ”ΤΙΠΟΤΑ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΚΑΤΟΡΘΩΜΑ” (Πατριάρχης Βαρθολομαίος)

Αδελφοί,

Στην οπισθάμβωνη ευχή ο ιερέας μεταξύ άλλων λέγει: «ότι πάσα δόσις αγαθή και παν δώρημα τέλειον άνωθέν εστι, καταβαίνον εκ σου του Πατρός των φώτων, και σοί την δόξαν και ευχαριστίαν και προσκύνησιν αναπέμπομεν, τω Πατρί και τω Υιώ και τω Αγίω Πνεύματι, νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων».

Αρχικά η εντύπωση που δίνεται από την ανάγνωση του «τίτλου» είναι πως ό,τι κατορθώνει ο Πατριάρχης είναι δοσμένο από τον «Πατέρα των φώτων». Απάντηση για το αν τα θεολογικά κατορθώματά του είναι από τον αληθινό Τριαδικό Θεό μας μας δίνει ο Νικόλαος Σωτηρόπουλος ο οποίος απαντά στην εξής τοποθέτηση – ερώτηση: «-Ίσως αυτά ακούγονται βαριά λίγο για τον Πατριάρχη, γιατί λένε πολλοί ότι εκείνος αντιμετωπίζει άλλα προβλήματα εκεί που είναι στην Τουρκία στην Κωνσταντινούπολη. Ότι κάνει αυτήν την πολιτική ας πούμε του οικουμενισμού όπως είπατε, για να διατηρήσει το Πατριαρχείο, τα προνόμια που έχει και να μην εξαφανιστεί. Ισχύει αυτό;».

Απάντηση: «(…) δεν σκέπτεται έτσι [ο Βαρθολομαίος] ούτε το κάνει αυτό για να αρέσει στους αλλόθρησκους και τους αλλοεθνείς. Το κάνει διότι έχει πνεύμα πλάνης, ενέργεια δαιμονική μέσα του. Αυτά λέει ο Απόστολος Παύλος. Όσοι εκφράζονται έτσι έχουν πνεύμα πλάνης, δαιμονική ενέργεια.» [1].

Αγαπητοί, ως επίλογο της αρθρογραφικής μας παρέμβασης επί τη εορτή της 29χρονης θητείας του κ. Βαρθολομαίου στον επισκοπικό θρόνο της Κωνσταντινουπόλεως καταθέτουμε την απάντηση του εν Χριστώ αδελφού μας Νικολάου Σωτηρόπουλου στο ερώτημα: «Άρα να υποθέσω ότι εσείς συμφωνείτε με την διακοπή του μνημοσύνου που έχει επιβάλλει η Μονή Εσφιγμένου στο Άγιο Όρος και με τη γενικότερη στάση της σε αυτό το θέμα;»

Απάντηση: «Ε, βεβαίως. Εγώ φρονώ ότι έχει παραγίνει το κακό και όλοι οι καλοί επίσκοποι, οι επίσκοποι, έπρεπε να είχαν παύσει το μνημόσυνο του αρχιοικουμενιστού και αρχιπροδότη της Πίστεως, του Πατριάρχου Βαρθολομαίου. Όλοι έπρεπε να είχαν παύσει το μνημόσυνό του. Δυστυχώς, τον υποδέχονται και του προσφέρουν μεσσιακές τιμές και δόξες…»! Ο νοών νοείτω.

Δημήτριος Β. Εμμανουήλ, Ιεροψάλτης

Πτολεμαΐδα 15 Νοεμβρίου 2020


ΠΗΓΗ:   https://katanixi.gr/poikila/anoichti-epistoli-pros-ptolemaidiotes/