Σελίδες

Σάββατο 11 Φεβρουαρίου 2017

''[...]διαφυλάχθηκε η εν αληθεία Εκκλησιαστική ενότητα;''

Σχολιασμός στο 4ο σημείο του Κειμένου της Εκκλησίας της Ελλάδος ‘’Προς το Λαό’’

04022017
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΣΤΟ 4ο ΣΗΜΕΙΟ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ  ‘’ΠΡΟΣ ΤΟ ΛΑΟ’’
Στο Κείμενο της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος ‘’Προς το Λαό’’, στο 4ο  σημείο, αναφέρεται το εξής : «Η Ορθόδοξη Εκκλησία εκφράζει την ενότητα και την καθολικότητα Της δια των Ιερών Μυστηρίων.  Η συνοδικότητα υπηρετεί την ενότητα και διαπνέει την οργάνωση της Εκκλησίας, τον τρόπο που λαμβάνονται οι αποφάσεις Της και καθορίζει την πορεία Της».

Η αλήθεια είναι καθοριστικό στοιχείο της Εκκλησιαστικής ενότητας. Δεν νοείται Εκκλησιαστική ενότητα χωρίς την εν αληθεία ενότητα.  Ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος αναφέρει : ‘’Το μεν γαρ ομόγνωμον και ομόθρονον».  «Εν τη Εκκλησία υπάρχει η θεανθρωπίνη φιλοσοφία της καθολικής ενότητος (πανενότητος) και η θεανθρωπίνη αίσθησις αυτής», λέγει ο Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς.
Ποια Εκκλησιαστική ενότητα διασφαλίστηκε, όταν τέσσερεις Τοπικές Εκκλησίες, όχι απλά δεν συμμετείχαν, αλλά αρνήθηκαν να συμμετάσχουν; 
Ποια εν αληθεία Εκκλησιαστική ενότητα διασφαλίστηκε, όταν το Πατριαρχείο Βουλγαρίας και το Πατριαρχείο Γεωργίας προέβαλαν λόγους που φανερώνουν ότι ‘’αυτές δεν ήταν σύμφωνες, με όσα διδάσκει η δογματική και κανονική Παράδοση της Ορθόδοξης Εκκλησίας και δεν ήταν με βάση το γράμμα και το πνεύμα των Τοπικών και Οικουμενικών Συνόδων’’ (σύμφωνα στη σχετική ανακοίνωση του Πατριαρχείου Βουλγαρίας);  Γιατί δίδεται η λανθασμένη εντύπωση ότι διαφυλάχθηκε η εν αληθεία Εκκλησιαστική ενότητα;
Όσο αφορά την καθολικότητά της Ορθόδοξης Εκκλησίας, δεν προβληματίζει το γεγονός ότι αρκετά κείμενα που στήριξαν με ζήλο  τη Σύνοδο της Κρήτης, αυτή την καθολικότητα αμφισβήτησαν;  Πόσοι λοιδορήθηκαν και εξυβρίστηκαν, που επέμεναν στην αυτοσυνειδησία της Ορθόδοξης Εκκλησίας, ότι δηλαδή αυτή αποτελεί την Μία Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία; 
Ενδεικτικά θα αναφερθούμε στο κείμενο του  κ. Γρηγόριου Λαρεντζάκη, καθηγητή του Πανεπιστημίου του Graz, που τιτλοφορείται ‘’Εκκλησία και Εκκλησίες’’, το οποίο τόσο προέβαλαν οι στηρίζοντες με υπερβάλλοντα ζήλο τη Σύνοδο της Κρήτης, όπου αμφισβητεί τη μοναδικότητα της Ορθόδοξης  Εκκλησίας, αναφέροντας ότι  «οι αντιδρώντες αναφέρονται και επικαλούνται το Σύμβολο της Πίστεως και ισχυρίζονται ότι με την έκφραση ‘’Εις Μίαν Αγίαν, Καθολικήν και Αποστολικήν Εκκλησίαν’’ εννοείται αποκλειστικώς και μόνον η Ορθόδοξος Εκκλησία». 
Ποιος ήταν ο ‘’κατασείσας τη χειρί του σιγάν’’  στον  κ. Λαρεντζάκη;  Σε ποιους ‘’κατέσεισαν τη χειρί του σιγάν’’;  Στους εξυβρισθέντες δυστυχώς, κληρικούς και λαϊκούς θεολόγους, που επέμεναν στην Ορθόδοξη ακρίβεια.  Ποιος υπέπεσε στην ακρότητα της αμφισβήτησης της αυτοσυνειδησίας της Ορθόδοξης Εκκλησίας;  Φυσικά όχι οι χαρακτηρισθέντες ως ακραίοι κληρικοί και λαϊκοί θεολόγοι.  Ποιος υπέπεσε σε τέτοιο οικουμενιστικό φανατισμό αμφισβήτησης της μοναδικότητας και καθολικότητας της Ορθόδοξης Εκκλησίας;  Φυσικά όχι οι χαρακτηρισθέντες ως φανατικοί, κληρικοί και λαϊκοί θεολόγοι. Γιατί ανεμπόδιστοι οι αμφισβητούντες τη  μοναδικότητα και καθολικότητα της Ορθόδοξης Εκκλησίας, σκανδαλίζουν το πλήρωμα της Εκκλησίας;  Γιατί αντ’ αυτών, πολεμούνται όσοι επιμένουν στην Ορθόδοξη ακρίβεια.