Σελίδες

Κυριακή 21 Μαΐου 2017

8 ΣΧΟΛΙΑ...

Πέμπτη, 18 Μαΐου 2017

Η αιρετική διδασκαλία περί Θείας Χάριτος

395221-cap033.jpg
(ΙΕΡΑ Μ. ΜΟΝΗ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΟΥ) Vatopedi.gr.
Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου

Εξακολουθεί δυστυχώς να προβάλλεται χωρίς καμιά ανασκευή στην ιστοσελίδα που επιγράφεται (ΙΕΡΑ Μ. ΜΟΝΗ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΟΥ) Vatopedi.gr, βίντεο που τιτλοφορείται «Τέκνα Θεού γενέσθαι»,  με ομιλία του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού, που έγινε στο Συνοδικό της Ιεράς Μονής Βατοπαιδίου, στο οποίο  μεταξύ άλλων αναφέρει τα εξής: «Όταν λοιπόν όπως είπα κρατήσομεν την πρακτικήν έτσι αντιστάμενοι στην έννοιαν, στην κρούσιν του παραλόγου, τότε αρχίζει ο φωτισμός στον νουν, ξυπνάει ο νους και δεν πλανάται άκοπα στον άσκοπον μετεωρισμόν.
Όταν η Θεία Χάρις αυτό το διαπιστώσει, ότι ο νους αυτός εξύπνησε και πήρε τη θέση του σαν πρόσωπο και ο νους είναι το πρόσωπο, τότε υποτάσσεται η Χάρις εις τον νουν, μυστήρια μυστηρίων. Κι άλλοτε σας τα είπα αυτό, αλλά σας το είπα συγχωνευμένα. Δεν είναι παράξενα τούτα. Ο νους του ανθρώπου που είναι πρόσωπον και το καθ’ εικόνα και ομοίωσιν, είναι υπεράνω της Χάριτος. Η Χάρις του Θεού είναι άκτιστος ενέργεια μέσω της οποίας κατασκεύασε τα πάντα και τα διοικεί. Αλλά αυτή είναι εργαλείο, ο νούς είναι πρόσωπον,  τόσον το καθ’ εικόνα και ομοίωσιν. Γι’ αυτό και το φόρεσε ο Θεός Λόγος και το έχει αχώριστα στην αιωνιότητα της δόξης του, ο Πατήρ του μέλλοντος αιώνος».
Αποτελεί αιρετική θέση περί της Θείας Χάριτος. Όπως τότε οι βαρλααμίτες θεωρούσαν το άκτιστον, θαβώρειον Φως, ως «χείρον νοήσεως», έτσι και ο π. Ιωσήφ Βατοπαιδινός θεωρεί ότι «ο νους του ανθρώπου που είναι πρόσωπον και το καθ’ εικόνα και ομοίωσιν, είναι υπεράνω της Χάριτος», το οποίο αποτελεί ξεκάθαρα αιρετική και βλάσφημη διδασκαλία.
Οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί που επισκέπτονται στην ιστοσελίδα που επιγράφεται (ΙΕΡΑ Μ. ΜΟΝΗ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΟΥ) Vatopedi.gr, να μη εκλαμβάνουν τη διδασκαλία αυτή ως Ορθόδοξη.

ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΘΕΟΛΟΓΟΙ

8 σχόλια :

  1. Μήπως με εκείνο το "μυστήρια μυστηρίων" κάτι άλλο ήθελε να πει; Πώς πλανήθηκε αυτός ο άνθρωπος;
    Απάντηση
  2. η ορθοδοξία καίγεται από τον βαρθολομαίο,τον άνθιμο,τον ιερώνυμο και εμείς ασχολούμαστε με τον αγιασμένο γέροντα Ιωσήφ Βατοπαιδινό που μπορεί ακούσια να υποστήριξε μία λάθος θέση τη στιγμή που ο βαρθολομαίος έχει στείλει στην κόλαση τους Άγιους Πατέρες της Ορθοδοξίας,ήμαρτον.
    Απάντηση
    Απαντήσεις
    1. ΕΧΕΤΕ ΑΠΟΛΥΤΟ ΔΙΚΙΟ,ΚΥΡΙΕ ΧΡΗΣΤΟ.ΕΣΦΑΛΕ ΣΕ ΚΑΤΙ,ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΤΟ ΠΡΟΕΒΑΛΛΕ ΩΣ ΜΕΣΟ ΝΑ ΤΟ ΚΑΤΑΣΤΗΣΕΙ ΔΟΓΜΑ.ΕΞ'ΑΛΛΟΥ ΕΙΧΕ ΟΣΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ.ΟΡΘΩΣ ΟΜΩΣ ΚΑΙ Η ΚΑΤΑΝΥΞΙΣ ΕΦΙΣΤΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ.
  3. ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΟΝ ΓΕΡΟΝΤΑ ΙΩΣΗΦ ΤΟΝ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟ ΠΟΥ ΛΕΕΙ ΟΤΙ «"ο νους"... του "ανθρώπου".... που είναι "πρόσωπον" και το "καθ’ εικόνα και ομοίωσιν"..., "είναι"... "υπεράνω".... της Χάριτος»
    ΔΙΑΦΩΝΩ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΚΑΙ ΕΜΜΟΝΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ...

    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το ορθόδοξοι θεολόγοι είναι πολύ αόριστο.Να μας πείτε ποιοι είστε παρακαλώ αν είστε πολλοί.Λυπάμαι πολύ που συνεχίζει να ανεβαίνει ξανά και ξανά το άρθρο!
    Απάντηση

Το ορθόδοξοι θεολόγοι, δεν είναι καθόλου αόριστο, διότι όσοι γνωρίζουμεν τον κ. Βασίλειο Χαραλάμπους είναι καθόλα ειδικόν.

Γιατί να σας πούμε ποιοι είμαστε; Μία έρευνα καλόπιστη αν γίνει μπορεί ο καθείς να υποπτευθεί ποιοι ακριβώς είμαστε.

Ένας από τους ορθοδόξους θεολόγους της νήσου Κύπρου που προσυπογράφει και με τις δύο χείρες το εν λόγω αντιαιρετικό κείμενο είναι και ο υποφαινόμενος σχολιαστής.

Μάλιστα, προσυπογράφω κάθε αντιρρητικό και αντιαιρετικό κείμενο του αξιότιμου συμφοιτητού μου κυρίου Βασιλείου Χαραλάμπους που έγραψε μέχρι στιγμής κατά των κακοδοξιών του μοναχού Ιωσήφ.

Δεν πρόκειται για ψυχολογική εμμονή, αγαπητέ κύριε Εμμανουήλ Δημήτριε, αλλά για θεολογική αντιρρητική και αντιαιρετική επιμονή.

Δυστυχώς για τους οπαδούς του Ιωσηφισμού και νεοΒα(λ)τοπεδισμού, και ευτυχώς για τους οπαδούς του Θεανθρώπου Ναζωραίου Κυρίου μας, ο παραδοσιακός θεολόγος κύριος Βασίλειος Χαραλάμπους όπου ανέδειξε και αποδεικνύει συστηματικά τις ΑΙΡΕΤΙΚΕΣ πλάνες του μακαριστού Γέροντος Ιωσήφ, έχει απόλυτον δίκαιον.

Δεν είναι ορθόδοξη διδασκαλία, ότι ο νούς (όχι η διάνοια αλλά το μάτι της ψυχής, πιο απλά) του ανθρώπου είναι ανώτερος της Θείας Χάριτος. Αυτό είναι αιρετική βλασφημεία, και μόνο ένας δαιμονικός νούς θα ξεστόμιζε τέτοια α-νοησία αθεολόγητη.

Πρόκειται καθαρά για Βαρλααμίζουσα και δαιμονική διδασκαλία που θεωρεί, από ιδεοληψία και φιλοσοφίζουσα θεολογία, τις άκτιστες ενέργειες της θείας Χάριτος ως κτιστές (!) και υπόδουλες (!!) του κτίσματος (του νού).

Δυστυχώς ο πολύς «χαρισματούχος» Γέρων Ιωσήφ αστόχησεν, όχι σε ένα, ούτε σε δύο ή τρία ή τέσσερα αλλά σε πάμπολλα ζητήματα περί της Πίστεως.

Ο Θεός να αναπαύσει την ψυχούλα του εις την χώρα των Ζώντων και να φωτίσει τους συγκεχυμένους νόες των οπαδών του ώστε να προβληματιστούσι ότι ο Ιωσήφ δίδαξε, ως μη ώφειλεν, σωρηδόν αιρετικών κακοδοξιών.

Του Παναγιώτη Π. Νούνη

Ορθόδοξος Θεολογών της Εκκλησίας της Κύπρου