Σελίδες

Παρασκευή 5 Ιανουαρίου 2018

«ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΟΔΟΣ» ή ΜΕΓΑΣ ΑΠΟΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ;



«ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΟΔΟΣ» ή ΜΕΓΑΣ ΑΠΟΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ;

Του κ. Ανδρέα Κυριακού, θεολόγου
=====

Ο Μακαριώτατος Αλβανίας κ. Αναστάσιος παραχώρησε τελευταία συνέντευξη στην εφημεριδα «Εθνικός Κήρυκας» της Ν. Υόρκης. 

Μεταξύ άλλων πολλών, δήλωσε: «Η Αγία και Μεγάλη Συνοδος, η οποία έγινε στην Κρήτη, ήταν ένα πολύ σημαντικό γεγονός. Υπάρχει μια καλύτερη ανταπόκριση από όλες τις τοπικές Εκκλησίες. Εκείνα τα οποία μιλούμε αδιάκοπα ότι πρέπει να γίνουν είναι περισσότερη ενότητα και ζωντανή μαρτυρία  της αλήθειας, της αγάπης και της ομορφιάς της Ορθοδοξίας». 

Ο Μακαριώτατος επιμένει να μας θυμίζει τη Σύναξη του Κολυμβαρίου, της οποίας υπήρξε σημαίνον στέλεχος. Δεν μας διαφεύγει ποσώς ότι κατά τη διάρκεια των εργασιών της ζήτησε επιμόνως να γίνει καταδίκη αιρετικών, ενώ ουδείς των υπολοίπων συνέδρων έθεσε τέτοιο θέμα. Σημασία έχει ποιους επεδίωξε να καταδικάσει ως αιρετικούς ο Μακαριώτατος. Αιρετικοί, κατ' αυτόν, είναι όσοι αντιστρατεύονται και πολεμούν (άκουσον, άκουσον) τον Οικουμενισμόν!!! 

Μα ο Οικουμενισμός, Μακαριώτατε, αποτελεί όχι απλώς αίρεσιν αλλά Παναίρεσιν, κατά τον εν Αγίοις Πατέρα της Εκκκλησίας Ιουστίνον του Τσέλιε (Πόποβιτς). Ποίος των συγχρόνων Αγίων προέβη σε θετική αποτίμηση του Οικουμενισμού; Ουδείς. 

Αυτό το συγκρητιστικό αμάλγαμα και την άμικτον μίξιν, αυτό το αλλόκοτον τέρας επεχείρησε να υπερασπιστεί ο Μακαριώτατος κ. Αναστάσιος. Δεν μας προξενεί απορία η όλη στάση του Μακαριώτατου κ. Αναστάσιου, αφού εθήτευσε και ως Πρόεδρος του προτεσταντικού αχταρμά που φέρει την παραπλανητική ονομασία «Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών» και πρώτη του έγνοια ήταν να εντάξει την αιμάσσουσα Εκκλησία της Αλβανίας σ’ αυτό. 

Όσον αφορά δε την «περισσότερη ενότητα» αυτή υπάρχει όπου τηρείται το σχήμα «είς Κύριος, μία πίστις, εν βάπτισμα»το οποίο τονίζεται εμφαντικώς στις Επιστολές του Αποστόλου των Εθνών. Το Κολυμβάριο «κατάφερε», παρόντος και συνευδοκούντος του Μακαριωτάτου Αλβανίας, να αμφισβητήσει το ως άνω σχήμα βλέποντας, αντί της ΜΙΑΣ Εκκλησίας και «ετερόδοξες Εκκλησίες και Ομολογίες». Αυτή είναι η «νέου τύπου Σύνοδος» για την οποία μίλησε τότε ο Μακαριώτατος. 

Αναμφιβόλως το μόνο που μπορούμε να δεχθούμε για τη Σύναξη του Κολυμβαρίου είναι ότι ΔΕΝ έδωσε, ούτε κατά διάνοιαν, «ζωντανή μαρτυρία της αλήθειας, της αγάπης και της ομορφιάς της Ορθοδοξίας». Δυστυχώς.