Σελίδες

Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου 2019

- Η πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ μπορεί να αξιολογηθεί καλύτερα από ανθρώπους με γνώση της ύλης των βιβλίων θρησκευτικών της προηγούμενης κυβέρνησης.

 ΣΧΟΛΙΟ:

Ανδρέας Σταλίδης: Η πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ μπορεί να αξιολογηθεί καλύτερα από ανθρώπους με γνώση της ύλης των βιβλίων θρησκευτικών της προηγούμενης κυβέρνησης.



3η Θεματική ενότητα:

"Προχωράμε αλλάζοντας"

Περιεχόμενα

1.       Όλοι κάνουμε λάθη

-          Ζητώντας συγχώρηση, δίνοντας συγχώρεση
-          Η παραβολή του κακού δούλου
-          Ο «πρωτοκορυφαίος» Πέτρος κάνει λάθος αλλά μετανοεί έμπρακτα
-          Ο Ιούδας μετανιώνει αλλά δεν ζητά συγχώρηση

-          Αποσπάσματα ομιλίας του Μάρτιν Λούθερ Κίνγκ 




3η Θεματική ενότητα

Προχωράμε αλλάζοντας

Περιεχόμενα

1.       Όλοι κάνουμε λάθη

-          Ζητώντας συγχώρηση, δίνοντας συγχώρεση
-          Η παραβολή του κακού δούλου
-          Ο «πρωτοκορυφαίος» Πέτρος κάνει λάθος αλλά μετανοεί έμπρακτα
-          Ο Ιούδας μετανιώνει αλλά δεν ζητά συγχώρηση
-          Αποσπάσματα ομιλίας του Μάρτιν Λούθερ Κίνγκ

1. Όλοι κάνουμε λάθη
Στην καθημερινή μας ζωή, όσο προσεκτικοί και να είμαστε, όσο καλή διάθεση και να έχουμε, ακόμα και χωρίς να το θέλουμε, όλοι κάνουμε λάθη. Άλλοτε μικρά και άλλοτε μεγάλα. (Εσείς έχετε κάνει λάθη; Παγωμένη εικόνα: Καθημερινά λάθη μας.)
Το γεγονός αυτό (Το ότι κάνουμε λάθη όμως) δεν πρέπει να μας απογοητεύει. Πρώτα από όλα χρειάζεται να τα συνειδητοποιήσουμε, να έχουμε το θάρρος να τα παραδεχτούμε και να προσπαθήσουμε να τα διορθώσουμε. Να τα κατανοήσουμε, να συναισθανθούμε τις συνέπειές τους και να μετανιώσουμε, να αλλάξουμε δηλαδή τρόπο σκέψης, συμπεριφορά, ακόμα και τρόπο ζωής. (Συλλογικός ρόλος: Λάθη που αποφασίζουμε να διορθώσουμε)
 Έτσι (Όταν αντιμετωπίζουμε τις συνέπειες και μετανιώνουμε), γινόμαστε καλύτεροι και ξαναφτιάχνουμε τη σχέση μας με τον Θεό και τους ανθρώπους. Επίσης, χρειάζεται να αφήσουμε (Πότε άλλοτε γινόμαστε καλύτεροι άνθρωποι; Όταν αφήνουμε) στην άκρη τον εγωισμό μας και να ζητήσουμε (ζητάμε) με γενναιότητα συγγνώμη απ’ αυτούς που πληγώσαμε. (Κύκλος συνείδησης* για ένα λάθος μας *Κύκλος της συνείδησης: Οι μαθητές χωρίζονται σε δύο ομάδες και σχηματίζουν δύο ομόκεντρους κύκλους. Ο εσωτερικός κύκλος είναι ένα πρόσωπο που βρίσκεται σε δίλημμα, π.χ. ο άσωτος υιός. Ο εξωτερικός εκφράζει τις «φωνές της συνείδησης», τις οποίες και ακούν όσοι στέκονται στον εσωτερικό κύκλο. Οι μαθητές του εξωτερικού κύκλου μιλούν ο ένας μετά τον άλλον και στη συνέχεια ταυτόχρονα. Στη συνέχεια, οι δύο ομάδες αλλάζουν θέση και η διαδικασία επαναλαμβάνεται. Η τεχνική δημιουργεί δραματική ένταση, οι συμμετέχοντες εμβαθύνουν στο πρόβλημα και βιώνουν τη δυσκολία της απόφασης.)
Η αληθινή μετάνοια θα φανεί μέσα από τις πράξεις μας. Η μετάνοια και οι πράξεις που την αποδεικνύουν είναι σαν τα δύο κουπιά σε μια βάρκα. Αν κωπηλατείς μόνο με το ένα, θα κάνεις απλά γύρους πηγαίνοντας πουθενά, ενώ και με τα δύο μαζί μπορείς να πας μπροστά.

ΜΑΥΡΟ ΚΑΙ ΚΟΚΚΙΝΟ ΧΡΩΜΑ ΜΑΖΙ :  Ο,ΤΙ ΔΙΑΒΑΖΑΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΤΟΥΣ ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΥΣ «ΦΑΚΕΛΟΥΣ ΦΙΛΗ»

ΜΑΥΡΟ ΚΑΙ ΜΠΛΕ ΧΡΩΜΑ ΜΑΖΙ:  Ο,ΤΙ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΤΟΥΣ ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΥΣ «ΦΑΚΕΛΟΥΑ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ»

ΜΠΛΕ ΧΡΩΜΑ: ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΟΥ ΕΓΙΝΑΝ, ΔΗΛΑΔΗ, ΟΙ ΛΕΞΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΦΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΠΡΟΣΘΕΣΑΝ ΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΤΟΥ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ (ενν. πως «Προχωράμε αλλάζοντας»!)

ΠΡΑΣΙΝΟ ΧΡΩΜΑ: ΟΙ ΚΑΛΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ/ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ «ΦΑΚΕΛΟΥ ΦΙΛΗ»