Σελίδες

Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου 2019

ΜΙΑ «ΑΓΙΟΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ» ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ GOOGLE EARTH

Αποτέλεσμα εικόνας για GOOGLE EARTH

ΜΙΑ «ΑΓΙΟΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ»  ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ GOOGLE EARTH

ΚΑΙ ΔΥΟ ΒΟΗΘΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΠΡΟΣ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥΣ

«Έσο έτοιμος», δηλαδή, να είσαι έτοιμος (Αρχή Παιδαγωγική)

Βρισκόμαστε στο 2019 και παρατηρούμε τον αντισυνταγματικό «Φάκελο μαθητή» της Ε΄ Δημοτικού του μαθήματος των Θρησκευτικών που εδώ και τρία χρόνια ως νεφέλη σκοτεινή και άνυδρη σκεπάζει τον εναέριο χώρο της Πρωτοβάθμιας ελληνορθόδοξης Εκπαίδευσης. Μία ακτίνα συνταγματικού φωτός ευτυχώς πριν λίγες ημέρες διαπέρασε το νεφελώδες αυτό τοίχος – χάρη μιας ακόμη ιστορικής απόφασης του ΣτΕ που καταδίκασε το «Πρόγραμμα Σπουδών του Γαβρόγλου» - και μια καλή είδηση σαν δροσιά χάιδεψε τις στέγες των Σχολείων μας που πριν από λίγα χρόνια οι σύγχρονοι φιλοπροτεστάντες πολιτικοί μας έσχισαν σε πολλά κομμάτια,  τις ονομαστές  «Σχολικές Μονάδες».


Δεσμεύοντας  τη λάμψη αυτή που κατέβηκε απ’ την Έδρα του Ανωτάτου Διοικητικού Δικαστηρίου που αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο του ελληνικού συστήματος δικαστικού ελέγχου της διοικητικής δράσης και είναι το Ανώτατο Δικαστήριο ελέγχου της νομιμότητας των διοικητικών πράξεων και έχει καταξιωθεί ως ο ισχυρός προστάτης τόσο του πολίτη όσο και του Δημοσίου (https://el.wikipedia.org), αντανακλούμε αυτήν σε μία από τις 153 σελίδες του αντισυνταγματικού «Φάκελου» της Ε΄ Δημοτικού τον οποίο ακόμη οι μαθητές κρατούν και λογικά οι δάσκαλοι λόγω σκοταδισμού του νου διδάσκουν.  Όμως οι λάμψεις δεν κρατούν πολύ γι’ αυτό και σύντομα ας δούμε αυτό που είναι τυπωμένο στην 6η Θεματική ενότητα που έχει ως τίτλο «Αποστολές για την «καλή είδηση», σελ. 120. Οι επόμενες 11 γραμμές ευθυγραμμισμένες  πλήρως με τη μόδα των ημερών μας έχουν σχέση με τις θρησκευτικές «Δραστηριότητες»  των μαθητών. Ας δούμε το πνευματικό βάθος και ύψος αυτών των «γραμμών», όλοι μας, μα κυρίως οι γονείς και κηδεμόνες των παιδιών κι ας εννοήσουμε μαζί, το γιατί η απόφαση του ΣτΕ ήταν αυτή και πάλι το γιατί θα πρέπει όλοι μαζί με προσευχή έναν άνεμο Χριστού που θα σκορπίσει το σκοτάδι να ευχηθούμε. Ιδού τα υπό νεφέλη θρησκειολογικά και όχι θεολογικά, επιστημονικά και όχι πνευματικά ταξίδια  μαθητών ηλικίας 10 μόλις ετών:

Δραστηριότητες

[Αυτές έχουν κυρίως σχέση με «Τα ταξίδια του Παύλου. Ταξίδια γεμάτα… περιπέτειες»!]



1. Με τη βοήθεια του λογισμικού Google Earth παρατηρούμε τα ταξίδια που έκανε ο Απόστολος Παύλος, υπολογίζουμε τις αποστάσεις και τη διάρκεια και περιγράφουμε τις δυσκολίες που συνάντησε.



2. Παρατηρούμε τον πίνακα του Ρέμπραντ «Ο Παύλος στη φυλακή». Μπαίνουμε στη θέση του Αποστόλου Παύλου και αναλογιζόμαστε: τι μπορεί να γνωρίζει, τι νιώθει, τι σκέφτεται, τι είναι αυτό που πιθανόν τον απασχολεί; Συζητάμε τις σκέψεις μας στην ομάδα της τάξης μας. Στη συνέχεια ένα μέλος από κάθε ομάδα κάθεται σε μια καρέκλα μπροστά σε όλη την τάξη και εκφράζει δυνατά τις σκέψεις του, αν ο ίδιος ήταν στη θέση του Αποστόλου Παύλου στον πίνακα του Ρέμπραντ.

3. Υποθέτουμε ότι ο Απόστολος Παύλος επισκέπτεται την περιοχή μας σήμερα και αποφασίζουμε να του πάρουμε μία συνέντευξη, τι θα τον ρωτούσαμε;

Εν τέλει αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,  από τους δάσκαλους που μοίρασαν τα αντισυνταγματικά βιβλία του Γαβρόγλου θα πάρετε μια «Συνέντευξη»; Εννοείται σήμερα ή αύριο που θα τους συναντήσετε στις καθιερωμένες συναντήσεις  λόγω νέας σχολικής χρονιάς και χάρη γνωριμίας;

Αλήθεια τι θα τους ρωτούσατε;

«Τι θα ρωτούσαμε;»!  θα μπορούσε να ρωτήσει ένας ή περισσότεροι γονείς!
 - Εφόσον δεν έχουμε  επιστημονική κατάρτιση όπως έχουν οι δάσκαλοι και οι καθηγητές και  λογικά «δεν μας επιτρέπεται» να παρεμβαίνουμε στο «έργο» τους αλλά και στις «Δραστηριότητες» του σχολείου, όπως π.χ. επισκέψεις σε ετερόδοξους ναούς ή σε άλλους ευκτήριους οίκους αλλόθρησκων λόγω συμμετοχής των μαθητών σε «Προγράμματα»! ή π.χ. σε «Δραστηριότητες» για το στρες με πρακτικές Διαλογισμού και Γιόγκα (Ινδουϊσμός) ή Ζεν (Βουδισμός)…», πάλι θα ρωτούσαν.

«Αλήθεια τι θα τους απαντούσατε (ενν. ως δάσκαλοι);»

Για όποιον, πιθανόν , δεν είναι έτοιμος να απαντήσει στα πιθανά ερώτημα κάποιου γονέα, ιδού μια προτεινόμενη δραστική «Καλή Πρακτική»:

Μπαίνουμε για λίγο στη θέση του γονέα και κηδεμόνα και αναλογιζόμαστε: τι μπορεί να γνωρίζει, τι νιώθει, τι σκέφτεται, τι είναι αυτό που πιθανόν τον απασχολεί σήμερα που το ΣτΕ έστειλε το «Πρόγραμμα Σπουδών» του Γαβρόγλου στο καλάθι της Ανακύκλωσης;

Συνάδελφοι, «Καλή σχολική» χρονιά! Βρισκόμαστε στο 2019…


Δημήτριος Β. Εμμανουήλ, Εκπαιδευτικός ΠΕ11
Πτολεμαΐδα 23 Σεπτεμβρίου