Σελίδες

Τρίτη 29 Οκτωβρίου 2019

Παναγιώτης Νούνης: Σεβασμιώτατε μου... η στάση σας στο Ουκρανικό Ζήτημα δεν μας αναπαύει καθόλου.

"Και κοντά σ’ αυτόν κάνουν τον ‘’Πάπα’’ και οι δεσποτάδες μας." (π. Μάξιμος Καραβάς)"

Αποτέλεσμα εικόνας για ΙΕΡΕΜΙΑ ΦΟΥΝΤΑ


ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ-ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΝ ΓΟΡΤΥΝΟΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΕΩΣ κ. ΙΕΡΕΜΙΑ ΦΟΥΝΤΑ

Του Παναγιώτη Νούνη

Σεβασμιώτατε μητροπολίτα Άγιε Γόρτυνος κύριε Ιερεμία,
Χαίρετε εν Κυρίω!
Το «Χαίρετε» το εννοώ καρδιακά, διότι η επικοινωνία μου μαζί σας μας προκαλεί μια ιδιαίτερη χαρά, διότι αισθάνομαι σαν το μαθητούδι που ο Δάσκαλος του αφιερώνει την λελογισμένη και παιδαγωγική εν διακρίσει σημασία, ώστε να αναπτυχθεί ο μαθητής πνευματικά.
Παρ΄ όλον που όντως δεν έχουμε τακτική επικοινωνία, νοιώθω συνδεδεμένος πνευματικά μαζί σας και σας σκέφτομαι συστηματικά στις ανάξιες και αδύναμες προσευχές μου.

Σας σκέφτομαι, αδιαλλείπτως, διότι μελετώ τα πολύτιμα και αγαπημένα συγγράμματά σας που μου αποστείλατε κάποτε «τιμής ένεκεν» ως θείες ευλογίες, καθότι ιδιαίτερα εντρυφώ στο θεάρεστο έργο σας στην Παλαιά Διαθήκη (εκδόσεων: «ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΔΙΑΚΟΝΙΑ») και στην Εβραϊκήν Γλώσσα, διότι έχω θαυμάσει το πλήθος των εβραϊκών λέξεων που παρατίθεται (και με αμιγώς εβραϊκά γράμματα) εντός των εκτενώς ερμηνευτικών σχολιασμών σας.
Όταν εγνώρισα κάποτε, και είχα ως εκλεκτόν Καθηγητήν μου στην Θεολογικήν Σχολή του Α.Π.Θ.  (2008-2012) στο μάθημα της Παλαιάς Διαθήκης τον γνωστό σε όλους μας αρχιΟικουμενιστήν και Θεοτοκομάχον κ. Μιλτιάδην Κωνσταντίνου, δεν με ενέπνευσε καθόλου ο εν λόγω καλός άνθρωπος ώστε να ασχοληθώ σοβαρά και ιδιαίτερα τόσον με την Παλαιάν Διαθήκην όσο και με την Εβραϊκήν Γλώσσα.
Τώρα όμως, που παρακολουθώ εσάς πολύ στενά, την τελευταία δεκαετία, και από πολύ μικρότερος όταν διδασκόμουνα και κατηχούμουν (από 5 ετών), από τον μακαριστόν Αρχιμανδρίτη και πρώτον Πνευματικόν μας πατέρα της Ιεράς Μητροπόλεως Λεμεσού (επί Αρχιερατείας του πρώην Μητροπολίτου Λεμεσού κυρού Χρυσάνθου) τον π. Νικόλαον Σιδερά με τις καταπληκτικότατες ερμηνευτικές προσεγγίσεις του στην Παλαιάν Διαθήκη λάτρευα και αγαπούσα παιδιόθεν τα Εβραϊκά συνάμα και την Π.Δ..
Δεν παρέλειψα, βέβαια, μετά τις σπουδές μου, να μελετώ την Παλαιά Διαθήκη και να παρακολουθώ μαζί με την γυναίκα μου Χριστίνα Χ., ιδιαίτερα τα παλαιοδιαθηκικά ερμηνευτικά ζητήματα-μαθήματα από ειδικήν Αντιαιρετικήν ομάδα της Ιεράς Μητροπόλεώς μας (επί Αρχιερατείας του νύν Μητροπολίτου μας Λεμεσού κ. Αθανασίου), όπου ο πολύ καλός και εξαίρετος Θεολόγος κ. Γεώργιος Κυριάκου (Πρόεδρος της ΠΕΕΘ) μας μυούσε εξονυχιστικά στα άδυτα της Π.Δ.

Σεβασμιώτατε μου, θα Σας εξομολογηθώ και κάτι άλλο, αφού είναι καλό να αποκαλύπτουμεν και να ομολογώμεν αλλήλοις τα παραπτώματά μας, και που μας προβληματίζει αναντίρρητα ενδόμυχα από καιρό, είναι: ότι η στάση σας στο Ουκρανικό Ζήτημα δεν μας αναπαύει καθόλου.

Μάλιστα, ομολογώ με θλίψη ότι μας στεναχωρεί ιδιαίτερα που ταυτιστήκατε με την κακόδοξην και πεπλανημένην προσωπική γνώμη του αναντίρρητα και κορυφαίου ορθοδόξου Θεολόγου και Εκκλησιαστικού Συγγραφέως  σεβ. Μητροπολίτου Ναυπάκτου κυρίου Ιεροθέου.
Δυστυχώς, να σας πληροφορήσω, ότι αρκετοί Λαϊκοί θεολόγοι, Μοναχοί και Κληρικοί στην Κύπρο, προβληματίζονται και θλίβονται για την μεγίστη πτώσιν του εν λόγω εκκλησιαστικού ανδρός. Αρκετοί μάλιστα Κληρικοί, Μοναχοί και Λαϊκοί μου εξέφρασαν είτε γραπτώς είτε προφορικώς το μεγάλο τους παράπονο για την αλλόκοτην και παράδοξην στάσιν του Ναυπάκτου και την δική σας.  Γι΄αυτόν τον λόγο συνηθίζω να μην μακαρίζω κανέναν πριν δώ το τέλος του.

Επιτρέψτε μου εντούτοις, να Σας εκφράσω επι τη βάσει και αρχήν του ελευθεροστομείν, την οποία παραγγέλνει εις τους γνησίους Μαθητάς και Ιππότας της Πίστεως ο άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης, ότι το σύνθημά σας, «ποικιλία εν τη ενότητα» είναι καλό, αλλά δεν λέγεται, νομίζω, για καλό σκοπό ούτε με καλό τρόπο, καθότι είναι: άνευ αγιοπνευματικού και πατρολογικού περιεχομένου, το οποίον μάλιστα αλλοιώνει ουσιωδώς την Πατερική Θεολογία, διότι το νοηματοδοτείτε, νομίζω και πάλιν, κάπως εσφαλμένα, εξάπαντος αποπλανητικά, δηλ. μη απλανώς και κακοδόξως, καθότι de facto αναγνωρίζετε ΑΔΙΑΚΡΙΤΩΣ και ΚΑΚΟΓΝΩΜΑ τους Σχισματικούς της Ουκρανίας ως Κανονικούς και ως μία δήθεν «Νέαν Εκκλησία» (!) και δη «Αυτοκέφαλην»!!...
Η αποκατάστασις των ουκρανών Σχισματικών, άγιε Γόρτυνος, δυστυχώς για όλους εσάς τους φανατικά και αδιάκριτα υπεραμάχους των κακογνωμιών και κακοτροπιών του Φαναρίου, ΔΕΝ έγινε Ιεροκανονικώς, ΟΥΤΕ Ευαγγελικώ τω τρόπω γέγονε, αλλ΄ ΟΥΤΕ κάν με καλόν τρόπο.
Η ποιμαντική και πνευματική Χαρισματική και Αγιοπνευματική υψιπετούσα Διάκρισις των Πνευμάτων ήτο και είναι παντελώς εξοστρακισμένη και απούσα στην παρούσα περίπτωσιν του Ουκρανικού Ζητήματος και στις αποφάσεις σας.
«Ποικιλία εν τη ενότητι», είναι συν τις άλλοις και το σημαίνον κακόδοξον (παρα)σύνθημα των Συγκρητιστών και Οικουμενιστών εκκλησιαστικών ταγών μας.
Το ξεχάσατε μήπως και αυτό; Δεν πειράζει Σας το υπενθυμίζομεν.
Υφίσταται, άραγε, οντολογική ενότητα των ορθοδόξων Χριστιανών της Μίας Αγίας Εκκλησίας μετά των Σχισματικών ή Αιρετικών;
Είναι οι κατεγνωσμένοι -πανορθοδόξως- Αυτοχειροτόνητοι-Καθαιρεμένοι- Εθνικιστές-φιλοΟυνίτες-Παπόδουλοι-Νεοναζί-Αναθεματισμένοι Σχισματικοί (και σήμερα Ουνιτίζοντες και Οικουμενιστές) της Ουκρανίας Κανονικοί ορθόδοξοι Χριστιανοί και δύνανται να θεωρηθώσι και ως «Αυτοκέφαλη Εκκλησία» σεβασμιώτατε;

Είμαστε με τα καλά μας ή έστω έχουμε ακόμη τα λογικά μας;

Κατηγορείτε δυστυχώς, έμμεσα μεν αλλά φωτογραφίζετε δε, ότι όσοι Ομότιμοι συνάδελφοί Σας, σημαίνοντες Γέροντες ακαδημαϊκοί Καθηγητάδες, Επίσκοποι της Εκκλησίας της Ελλάδος, Κανονολόγοι, Δογματολόγοι και Πατρολόγοι, έχωσι, διαφορετική γνώμην από την γνώμη του αγίου Ναυπάκτου και την δική Σας, ισχυρίζεστε δημόσια ότι πρόκειται για συκοφαντικές απόψεις!...
Αλήθεια, άραγε, δεν έχετε μελετήσει καθόλου την Επιστολή προς την Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος, του αγαπημένου διδασκάλου μας και κορυφαίου διεθνώς Δογματολόγου, Ομοτίμου Καθηγητού της Δογματικής και Συμβολικής Θεολογίας του κυρίου Δημητρίου Τσελεγγίδη;

Είναι, άραγε, «παιδαρέλι» ο εν λόγω φωτισμένος Λαϊκός Θεολόγος, άριστος Δογματολόγος  και καλός Καθηγητής μας;

Αλήθεια, μήπως, δεν έχετε μελετήσει καθόλου την Επιστολή προς την Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος, της Συνάξεως Κληρικών-Μοναχών και Λαϊκών, την οποία υπογράφωσι (μάλλον, έχετε δίκιο σ΄αυτό το σημείο!) κάμποσα μέχρι στιγμής «παιδαρέλια» (!), σχεδόν 3.000 Κληρικοί, Μοναχοί και Λαϊκοί;
Είναι «παιδαρέλια», Γέροντες, Κληρικοί, Μοναχοί και Λαϊκοί μετά των οικογενειών τους που έλιωσαν κυριολεκτικά εν τη ερήμω ή αν θέλετε εν τη ερημία της πόλεως στην φιλόπονην άσκησιν;
Είναι «παιδαρέλι» ο κορυφαίος Εκκλησιαστικός Ιστορικός, ο Γέρων π. Γεώργιος Μεταλληνός, την οποία επιστολή για το Ουκρανικό Ζήτημα την υπέγραψε ο άνθρωπος από το κρεβάτι του πόνου;
Αλήθεια, άραγε, δεν έχετε μελετήσει καθόλου, το περίφημο βιβλίο για το Ουκρανικό Ζήτημα του κορυφαίου Πατρολόγου εν ζωή, και ιερώς Αποτειχισθέντα, του Πρωτοπρεσβυτέρου πατρός Θεοδώρου Ζήση, τον οποίον εσείς ιδιαίτερα κάποτε, μιάν φορά και έναν καιρό, υποδεχθήκατε για ομιλία μετά βαΐων και κλάδων εις την Μητρόπολήν σας, ωσάν να υποδέχεστο τινά Πατριάρχην πρεσβυγενούς Πατριαρχείου;

Είναι, άραγε, «παιδαρέλι» ή πατριάρχης, ο ιερώς Αποτειχισθής και Πατρολόγος/Πρωτοπρεσβύτερος π. Θεόδωρος Ζήσης;

Είναι «παιδαρέλι» ο περιβόητος εκ των Πατρών έγκριτος και ικανότατος Κανονολόγος π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος;

Ωστόσον, δεν έχετε μελετήσει, άραγε, την Συνοδικήν απόφασιν της Εκκλησίας της Κύπρου η οποία επισημαίνει εν Συνόδω το εκκλησιολογικό έγκλημα και την σοβαρή Κανονικήν ένστασιν των κυπρίων Ιεραρχών μας για το ιδιότυπο εκκλησιαστικό μόρφωμα περί των Σχισματικών της Ουκρανίας;
Είναι «παιδαρέλια» οι κύπριοι Ιεράρχες μας, οι οποίοι δεν ανεγνώρισαν εν Συνόδω το υβριδικό «Νεοεκκλησιολογικό» τερατούργημα-δημιούργημα του οικουμενιστού Πατριάρχου μας;
Είναι, μήπως, «παιδαρέλια» τα Πρεσβυγενή και Νεοπαγή Πατριαρχεία μας που δεν έσπευσαν να αναγνωρίσωσι (όπως εσάς τους συντριπτικά και αναμφίβολα  «μειονεκτικά πλειοψηφούντες» 33 από τους 90 λεβέντες Ελλαδίτες Ιεράρχες! τρομάρα σας! Τους 33 «ακοινώνητους κοινωνημένους» μετά των ουκρανών Σχισματικών!!) τους κακοκέφαλους Σχισματικούς της Ουκρανίας ως «Εκκλησία»;

Επίσης, αναρωτιέμαι εύλογα, γιατί βγάζετε τόση φοβερή χολή, εμπάθεια και εωσφορικό μένος έναντι της Εκκλησιαστικής Τάξεως των Λαϊκών;
Άραγε, υπάρχει, οντολογική διαφορά μεταξύ Λαϊκών-Μοναχών και Κληρικών;

Γιατί, διδάσκετε στο Βασίλειον ιεράτευμα στον Λαό του Θεού, να μην εμπιστεύονται οι πιστοί τους Λαϊκούς Θεολόγους;

Διδάσκετε, στους Λαϊκούς, να μην εμπιστεύονται την εκκλησιαστικήν τάξη τους, και να εμπιστεύονται τυφλά και αδιάκριτα εσάς τους κληρικούς Επισκόπους, οι οποίοι κάνατε επιστήμη σας την χαμερπή και ιδιοτελή δειλία, τις τραγελαφικές κωλοτούμπες και αποδεικνύεστε συστηματικά ως στυγνοί και θεοστυγείς Φαριζαίοι (όπως  αποκαλεί την ανάλογη σέκτα και κακόδοξιν φατριά ο ιερός Δαμασκηνός) και ασυνεπείς Κληρικαλιστές συγκριτικά ως προς την Πατερικήν Θεολογία και το ιερόν Ευαγγέλιον;
Δεν είναι μεγίστη ανοησία η πράξις Σας, η οποία μάλιστα υποσκάπτει τον πανάγιο Θεσμό της Εκκλησίας;
Είναι υπέρ άνω κριτικής, τα δημόσια λεχθέντα, γραφθέντα και πραχθέντα των Επισκόπων; Ξαναδιαβάστε παρακαλώ προσεκτικά τον ιερόν Χρυσόστομο, ο οποίος μάλιστα μας εντέλει αποδεικτικά και δίκαια να εξερευνούμεν και να κρίνουμεν τόσον την ιδιωτικήν όσον και την δημόσια ζωή των Επισκόπων μας.

Η εμπιστοσύνη όμως εμπνέει, καθότι δεν επιβάλλεται με τζούφια περιεχομένου και άκαρπα ή ασυνεπή λόγια. Τον κλονισμό της εμπιστοσύνης της εκκλησιαστικής τάξεως των Επισκόπων, δεν τον επέφεραν διόλου οι Λαϊκοί, αλλά μάλλον οι ίδιοι οι πεπλανεμένοι, οι κακόδοξοι, οι πανούργοι και εσκοτισμένοι επισκόποι μας, οι οποίοι επέφεραν τον διαβολικό διχασμό, την διαίρεσιν, την διάστασιν και τον ψυχολογικό κλονισμό της εμπιστοσύνης εις το Επισκοπικόν αξιώμα.
Να σας υπενθυμίσω, άραγε, τι ακριβώς έλεγε ο μακαριστός κορυφαίος Δογματολόγος π. Ιωάννης Ρωμανίδης για τους συγχρόνους Επισκόπους μας; Ρωτήστε τον «Μέγα Θεολόγο του Σύμπαντος», τον άγιο Ναυπάκτου, του οποίου έχετε εξ αδιακρισίας τυφλήν εμπιστοσύνη, και που βάλθηκε ο ταλαίπωρος να μας πείσει ότι οι ακαθαρσίες (δηλ. οι Σχισματικοί) μεταβάλλονται σε δροσερό μάλιστα Αγιασμό (δηλ. Εκκλησία).

Απεκατεστάθησαν, κανονικώς, οι Σχισματικοί της Ουκρανίας, ναι ή όχι; 

Και με ποιον Κανονικό και Καλόν τρόπο, παρακαλώ; Μπορείτε, άραγε, να μας συγγράψετε μιαν αποδεικτικήν θεολογικήν και εκκλησιολογικήν μελέτη περί τούτο το μείζον ζήτημα, ώστε να πεισθώμεν όλοι εμείς όσοι είμεθα μαθητούδια στην Πίστην και αδαείς στα Θεολογικά πράγματα;
Να σας υπενθυμίσω, μήπως, τι έλεγε ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος για τους αναξίους, πανούργους και κερκοπίθηκους επισκόπους;  Δικός του! Ώ ναι!! Ο σκληρός χαρακτηρισμός για τους Επισκόπους. Να σας υπενθυμίσω, άραγε, τι έλεγε ο Άγιος Χριστόφορος ο Παππουλάκος για τους επισκόπους-κατασκόπους; Να σας υπενθυμίσω, άραγε, τι φοβερές κουβέντες ελάλησε για τους επισκόπους το «στόμα του Χριστού» και ο «ηγαπημένος Μαθητής» Του; Είναι περιττόν δεν νομίζετε;

Τα γνωρίζετε πάρα πολύ καλά όλα αυτά. Και ο γνωρίζων και μη ποιήσας δαρήσετε πολλάκις μας διδάσκει το ιερό Ευαγγέλιον. Είναι έτσι ή δεν είναι έτσι σεβασμιώτατε;
Ποιος σας επλάνησε (κατά το κοινώς λεγόμενον «ποιος σας εβάσκανε;») λοιπόν Σεβασμιώτατε να λέτε, αναπόδεικτα και αηθώς, τέτοια αποτρόπαια, παράδοξα και φρικτά πράγματα; Το αντιλαμβάνεστε ότι μας έχετε κατασκανδαλίσει για την στάσιν σας στο Ουκρανικό Ζήτημα αλλά και σε προηγούμενες υποθέσεις;

Θέλω να ξέρετε Σεβασμιώτατε, ότι θα συνεχίσω να σας επαναλαμβάνω το «Χαίρε!» με μεγάλο ενθουσιασμό, αλλά να ξέρετε άγιε Γόρτυνος ότι θα το πράττω άχρι καιρού, και εννοώ ότι θα παύσω να σας χαιρετίζω, αν, και μόνο αν, κάνετε το αποτρόπαιο εκείνο βήμα και πέσετε στην εκκλησιαστική αντικανονική και εγκληματική παγίδα να κοινωνήσετε και να συλλειτουργήσετε με τους κακοκέφαλους Σχισματικούς της Ουκρανίας.


Όσον αφορά τώρα στο δευτερεύον ζήτημα που ανεφέρετε στην πρόσφατη προσωπική επιστολή που μου αποστείλατε περί της αγωνίστριας και ομολογήτριας πνευματικής σας κόρης και αδελφής Μοναχής Αρσενίας, την οποία απαρνείστε για δικούς σας προσωπικούς λόγους, δράττομαι της ευκαιρίας, έστω και λίγο καθυστερημένα, να σχολιάσω την κακόγνωμη και κακόδοξη στάσιν Σας έναντι του Ουκρανικού Ζητήματος, αφήνοντας όμως, παντελώς ασχολιάστο το γεγονός, ότι η ποιμαντική θέση Σας απέναντι της ληστρικής Συνόδου της Κρήτης και της ιεράς Αποτείχισις, είναι εξίσου κακόδοξες και κακόγνωμες:
Θεωρώ, λοιπόν ότι οι Κληρικοί, οι Μοναχοί/ές και Λαϊκοί της θεοφρούρητης επαρχίας σας, οι οποίοι χρησιμοποιούν τα όποια (συν)κριτικά θεολογικά κείμενά μου, από την Δαβιδική σφενδόνη μας το Ιστολόγιον «ΑΠΟΛΟΓΗΤΙΚΑ», ότι μάλλον θα πρέπει να τα συμπροβληματίζονται σοβαρά, και συγκριτικά με τις κακόδοξες διδασκαλίες Σας, τα γραπτά αντιρρητικά και διαδικτυακά κείμενα, όχι μόνον τα δικά μας, αλλά και άλλων αδελφών και πατέρων των όπου γής ορθοδόξων Θρησκευτικών Στοχαστών ή και Θεολογούντων. Εξάλλου, η ελευθέρα διακίνησις τόσον προφορικών όσο και γραπτών στοχασμών θεολογικών ή άλλων συναφών ιδεών είναι αναφαίρετο δημοκρατικό δικαίωμα Κλήρου και Λαού της Εκκλησίας σε Δημοκρατικά και Εκκλησιαστικά Πολιτεύματα.
Πού ξέρετε Σεβασμιώτατε, ίσως, ο  Πανάγαθος, ο Δικαιοκρίτης και Τριαδικός Θεός μας, το Τριλαμπές Φώς της Θεότητος, να μιλά ενίοτε και μέσα από γάϊδαρους, αδύναμους, μωρούς, μωρές παρθένες, μωρές πόρνες, μοιχούς Προφήτες, πουλάκια και δη παιδαρέλια (δικός σας ο ελεεϊνός και αδιάκριτος χαρακτηρισμός κατά πάντων και πασών των αντιφρονούντων τις πλανεμένες γνώμες σας), Μάγους, Λαϊκούς, ώστε να ταρακουνήσει και να συγκλονίσει υπαρξιακά τους Επισκόπους της Εκκλησίας του που αστόχησαν περί πολλού και εις πολλά περί την Πίστην.

Επί τη ευκαιρία, να σας υπενθυμίσω, ότι στο μόλις πρόσφατο παρελθόν είχα κάνει μια αντιρρητική βιβλιοκρισία στο μητροπολιτικόν σας ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΝ 2017, «Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ ΜΑΣ», ημερολόγιο-βιβλίο που μπορεί να θεωρηθεί μάλιστα και ως αξιόλογο κατηχητικό εγχειρίδιο, στο οποίον εντόπισα σημαντικά ατοπήματα, θεολογικά σφάλματα, και κακόδοξες γνώμες, οι οποίες αλλοιώνουν ουσιωδώς τους Ιερούς Κανόνες και διαστρέφωσι το πνεύμα τους. Στο ίδιο εγχειρίδιο-ημερολόγιον, αναγνωρίζετε, την «Πανορθόδοξη Σύνοδο της Κρήτης» ως επόμενη των Αγίων Οικουμενικών Συνόδων. Αν είναι ποτέ δυνατόν η ληστρικότητα να θεωρείται ως θεοπνευστία και κανονικότητα! Δεν ξέρω αν έγιναν οι απαιτούμενες διορθώσεις και οι αλλαγές. [ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΝΟΥΝΗΣ, (ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΣΙΑ) Επισκόπου Ιερεμίου Φούντα, Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ ΜΑΣ (ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΝ 2017), Δημητσάνα-Μεγαλόπολις, έκδοσις:  Ιερά Μητρόπολις Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως, σσ. 544. (ΠΗΓΗ: http://apologitikaa.blogspot.com/2017/07/2017-544_25.html) ].
Προσεχώς των ημερών, προετοιμάζω, ειδικό αποδεικτικό κείμενο, εξαιρετικά αφιερωμένο για όσους  επισκόπους, πλανερώς και κακοδόξως, εψήφισαν –χωρίς βαθύτερο θεολογικό στοχασμό και προβληματισμό- κυρίως από εθνοφυλετικά, κοινωνιολογικά, συγκινησιοκρατικά, συναισθηματικά και ψυχολογικά κριτήρια και όχι με κανονικά, δογματολογικά και θεολογικά κριτήρια, υπέρ της αναγνωρίσεως των Σχισματικών της Ουκρανίας ως δήθεν «Αυτοκέφαλη Εκκλησία», ένα αντιρρητικό κείμενο μας εις το οποίον πρόκειται η μετά θάνατον και η εκ τάφου διδασκαλία του οσίου πατρός και Γέροντος Κανονολόγου Αρχιμανδρίτου π. Επιφανίου Θεοδωροπούλου περί του Ουκρανικού Ζητήματος. Και αυτό γίνεται εξ ανάγκης και μετά από θερμών παρακλήσεων εκλεκτών φίλων αναγνωστών και συγγενών, διότι, αρκετοί εκκλησιαστικοί άντρες, εξ αιτίας του Ουκρανικού Ζητήματος, είτε εν γνώσει είτε εν αγνοία τους τον κακοποιούν συστηματικά και τον διαστρέφουν σε βαθμό μάλιστα γνησίας ανοησίας.

Παρ΄ όλα αυτά και δι΄αυτά, έχω δώσει οδηγίες στους στενούς συνεργάτες και βοηθούς μου στο Ιστολόγιον «ΑΠΟΛΟΓΗΤΙΚΑ», όπως δημοσιεύουσι σταθερά και απρόσκοπτα τα όσα καλόδοξα και ορθόδοξα κατηχητικά και διδακτικά ποιμαντικά κείμενά Σας τα οποία μας αποστέλνετε.

Με σεβασμό ασπάζομαι την Αρχιερωσύνη Σας

Παναγιώτης Νούνης
Θεολόγος/Θρησκειολόγος, Εκκλησιαστικός Ιστορικός.
28/10/2019
Tηλ.: 00357-96897711
Emails: apologitika@gmail.com / panagiotisnounis@gmail.com
Διαχειριστής του Ιστολογίου «ΑΠΟΛΟΓΗΤΙΚΑ»