Σελίδες

Παρασκευή 1 Νοεμβρίου 2019

Μητροπολίτης Φλωρίνης Θεόκλητος: Αγαπούσαμε πολύ τον πατέρα Ιγνάτιο και τον πατέρα Μάξιμο αλλά κήρυξαν επανάσταση εναντίον της επισήμου Εκκλησίας. Ενώ είναι σε κανονισμό και δεν έχουν δικαίωμα ούτε να λειτουργούν ούτε να εξομολογούν, αυτοί συνεχίζουν! Εμείς κλαίμε και θρηνούμε γι’ αυτή την κατάντια. Δεν παίζουμε με την Εκκλησία!

Αποτέλεσμα εικόνας για επισκοπος φλωρινη θεοκλητος


Παλι κατα των πατερων

της Αγιας Παρασκευης ο μητροπολιτης Θεοκλητος


Του Βασιλείου Π. Κερμενιώτη
Πτολεμαΐδα, 3/6/2018




Χθες μίλησε στην εκκλησία των Αγίων Πάντων στο χωριό Δροσερό Εορδαίας ο Μητροπολίτης Φλωρίνης Θεόκλητος και για μία ακόμη φορά κατηγόρησε τους αποτειχισμένους πατέρες της Αγίας Παρασκευής λέγοντας τα εξής: «Αγαπούσαμε πολύ τον πατέρα Ιγνάτιο και τον πατέρα Μάξιμο αλλά κήρυξαν επανάσταση εναντίον της επισήμου Εκκλησίας. Ενώ είναι σε κανονισμό και δεν έχουν δικαίωμα ούτε να λειτουργούν ούτε να εξομολογούν, αυτοί συνεχίζουν! Εμείς κλαίμε και θρηνούμε γι’ αυτή την κατάντια. Δεν παίζουμε με την Εκκλησία! Δεν ξεγελούμε το Θεό! Αυτοί νομίζουν ότι είναι οι αγιότεροι, ότι είναι οι άμεμπτοι, ότι είναι οι καλύτεροι πάνω από πατριάρχες και αρχιεπισκόπους! Βλέπετε, εδώ ο διάκονος  μνημόνευσε όλους τους πατριάρχες, αρχής γενομένης από τον Οικουμενικό Πατριάρχη… Η Εκκλησία δεν εξαιρεί κανέναν! Μόνο αν ανακηρυχθεί κανείς αιρετικός από Σύνοδο [δεν τον μνημονεύει]. Εμείς λυπούμεθα και κλαίμε γι’ αυτούς και ευχόμαστε να επανέλθουν στον ίσιο δρόμο».1

Δεν χρειάζεται ούτε να στενοχωριέται ούτε να θρηνεί ο σεβασμιώτατος, γιατί η λύση του προβλήματος βρίσκεται στα χέρια του: Μόλις δηλώσει ότι δεν αποδέχεται πια τις αιρετικές αποφάσεις της ψευδοσυνόδου της Κρήτης θα ανοίξει ο δρόμος της ειρήνευσης στη μητρόπολή μας. Αυτό είναι το κρίσιμο ζήτημα στο οποίο όμως αποφεύγει, συστηματικά, να αναφερθεί ο μητροπολίτης μας! Και το μεγάλο ερώτημα είναι: Τί είναι αυτό, επιτέλους, που τον κάνει να μην αποστασιοποιείται από τη ληστρική «Σύνοδο»; Είναι κι αυτός Οικουμενιστής; Ασφαλώς όχι. Φοβάται μήπως χάσει το θρόνο του; Δεν μπορούν να του κάνουν τίποτα. Αυτοί (οι Οικουμενιστές) είναι οι ένοχοι και «ἔνοχος ἔνοχον οὐ ποιεῖ». Αλλά και να μπορούσαν να τον καθαιρέσουν μια τέτοια «καθαίρεση» θα ήταν τίτλος τιμής. Καθηρημένος από Σύνοδο πέθανε ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος! Εξ άλλου ο π. Θεόκλητος είναι ήδη 85 ετών! Ας με συγχωρήσει που θα γίνω σκληρός, αλλά πόσα χρόνια ακόμα θα ζήσει για να απολαύσει τους πολυχρονισμούς, τα θυμιάματα και τις τιμές; Αξίζει για δύο-τρία χρόνια εφήμερης δόξας να διακινδυνεύσει κανείς να χάσει την αιωνιότητα;
Υπόλογοι στον Θεό δεν είναι οι πατέρες της Αγίας Παρασκευής αλλά ο ίδιος ο μητροπολίτης ο οποίος αναίρεσε τον εαυτό του: Την άνοιξη του 2016, λίγο πριν την σύγκληση της ψευτο-πανορθόδοξης Συνόδου που έγινε στην Κρήτη δήλωνε, κατηγορηματικά, στην εκπομπή «αυτοψίες» του FLASH TV, ότι δεν θα δεχόταν, επ’ ουδενί, να παραβιαστούν κάποιες «κόκκινες γραμμές», όπως τις ονόμασε.2 Εν τέλει, η ληστρική «Σύνοδος» ποδοπάτησε αυτές τις «γραμμές» που έθεσε όχι μόνο ο μητροπολίτης μας αλλά και Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος και …δεν αντέδρασε σχεδόν κανείς!3 Σιγή ιχθύος!
Ωστόσο, δύο μητροπολίτες (ο Καλαβρύτων και ο Ναυπάκτου) δήλωσαν ευθαρσώς ότι αυτή η «Σύνοδος» ήταν Οικουμενιστική και πλήγωσε βαριά την Εκκλησία, ενώ δεκάδες άλλοι μπορεί να μην την καταδίκασαν επίσημα, ωστόσο είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε ότι δεν την αποδέχονται. Γιατί λοιπόν ο δικός μας ο επίσκοπος, το τέκνο του μεγάλου Αυγουστίνου Καντιώτη, να σπεύσει από τους πρώτους να δηλώσει την υποταγή και την αφοσίωσή του στους Οικουμενιστές; Ας μας απαντήσει, ο σεβασμιώτατος, σ’ αυτό το ερώτημα.
Επίσης, οι πατέρες της Αγίας Παρασκευής δεν διέκοψαν το μνημόσυνο του μητροπολίτη επειδή «νομίζουν ότι είναι οι αγιότεροι, οι άμεμπτοι και ότι είναι πάνω από πατριάρχες και αρχιεπισκόπους». Προέβησαν με πόνο ψυχής σ’ αυτήν την ενέργεια γιατί δεν ήθελαν να επικοινωνούν με την αίρεση. Είχαν δικαίωμα να το πράξουν επικαλούμενοι τον 15ο Ιερό Κανόνα της Πρωτοδευτέρας Συνόδου4 και το έπραξαν.
«Εμείς κλαίμε και θρηνούμε γι’ αυτή την κατάντια. Δεν παίζουμε με την Εκκλησία! Δεν ξεγελούμε το Θεό!» Ποιος εμπαίζει τον Θεό, π. Θεόκλητε; Οι αγωνιστές πατέρες της Αγίας Παρασκευής ή ο αρχιαιρεσιάρχης Πατριάρχης Βαρθολομαίος και οι καραμπινάτοι Οικουμενιστές-προκαθήμενοι των Εκκλησιών; Όλοι αυτοί υβρίζουν και βλασφημούν καθημερινά τον Χριστό, τους Αγίους και τις Οικουμενικές Συνόδους! Είναι λοιπόν άξιοι σεβασμού και μνημόνευσης; Η εκκλησιαστική τάξη είναι καλή, σεβαστή και ευλογημένη με την αυτονόητη προϋπόθεση ότι οι πνευματικοί προϊστάμενοι είναι Ορθόδοξοι. «Όταν όμως πάνε κόντρα στο Ευαγγέλιο», όπως έχει πει ο πατήρ Αυγουστίνος, όχι μόνο δεν είναι άξιοι τιμής αλλά «τους αξίζει να τους πάρουμε στο κυνήγι όπως ένα παιδάκι κυνηγάει τις γαλοπούλες!»5
«Ενώ είναι σε κανονισμό και δεν έχουν δικαίωμα ούτε να λειτουργούν ούτε να εξομολογούν, αυτοί συνεχίζουν!». Γιατί να τους επιβληθούν αυτές οι ποινές; Τι κακό και αξιόμεμπτο έπραξαν οι πατέρες; Κινήθηκαν στα πλαίσια των Ιερών Κανόνων. Υπάρχουν ιερείς που εδώ και χρόνια πλανούν τον πιστό λαό της μητροπόλεως με τα αντορθόδοξα “πιστεύω” τους και ο π. Θεόκλητος τούς ανέχεται και τούς παρέχει σκανδαλώδη ασυλία! Μάλιστα, προχθές ένας παπάς πρόσβαλε βάναυσα τη μνήμη του Πατρός Αυγουστίνου αφήνοντας, έμμεσα, την φοβερή μομφή ότι ήταν αιρετικός Οικουμενιστής και ευλογούσε …μικτούς γάμους!6 Προσέβαλε και τον νυν Πρωτοσύγκελο π. Νικηφόρο που το 1996 ήταν αρχιερατικός επίτροπος και είχε την ευθύνη της έκδοσης αδειών γάμου στην Εορδαία, σε χωριό της οποίας υποτίθεται ότι έγινε ένας τέτοιος γάμος με τη συμμέτοχή, δήθεν, και «παπικού Καρδινάλιου»!7
Αυτά δεν τα βλέπει ο π. Θεόκλητος; Γιατί αυτόν τον παπά δεν τον καλεί σε απολογία; Γιατί δεν του επιβάλλει αργία; Γιατί δύο μέτρα και δύο σταθμά; Εν τέλει, οι μόνοι που του φταίνε είναι οι πατέρες που κηρύττουν Ορθοδοξία και κάνουν το καθήκον της Ομολογίας;
Ούτε ισχύει αυτό που είπε ο μητροπολίτης μας, ότι δηλαδή μόνο αν «ανακηρυχθεί κανείς αιρετικός από Σύνοδο» μπορούμε να μην τον μνημονεύουμε. Είναι αυτονόητο ότι από τη στιγμή που κάποιος επίσκοπος καθαιρεθεί από Σύνοδο αναγκαστικά παύει η μνημόνευσή του, αφού η Σύνοδος θα τον απομακρύνει από τη μητρόπολη και θα χειροτονήσει άλλον στη θέση του! Ο προαναφερθείς Ιερός Κανόνας που δίνει σε κληρικούς το δικαίωμα διακοπής μνημοσύνου του αιρετίζοντος επισκόπου τους, ορίζει ξεκάθαρα, ότι μπορούν να προβούν σε αυτήν την ενέργεια πριν συνέλθει Σύνοδος που θα τον καταδικάσει!8 Επομένως, η πράξη του π. Μαξίμου και του π. Ιγνατίου είναι μέσα στα πλαίσια της Κανονικότητος, διότι ο μητροπολίτης Θεόκλητος κηρύττει αίρεση αποδεχόμενος τις αιρετικές αποφάσεις της «Συνόδου» της Κρήτης9.
Επαναλαμβάνω: Οι πατέρες της Αγίας Παρασκευής είχαν το δικαίωμα (όχι την υποχρέωση) να διακόψουν τη μνημόνευση του Μητροπολίτη Θεόκλητου. Από τη στιγμή όμως που προέβησαν σ’ αυτή την ενέργεια ο μητροπολίτης είχε την υποχρέωση να εφαρμόσει κι αυτός αυτά που ορίζει ο 15ος Ιερός Κανόνας γι’ αυτήν την περίπτωση: Ο Κανόνας γράφει ότι οι διακόψαντες το μνημόσυνο του κηρύσσοντος αίρεση επισκόπου, κληρικοί «όχι μόνο δεν είναι άξιοι τιμωρίας, αλλά θα πρέπει να τους αποδοθεί τιμή διότι όχι μόνο δεν δημιουργούν σχίσμα αλλά, αντιθέτως, προφυλάσσουν την Εκκλησία από το σχίσμα»10 που στην ουσία το προκαλεί η αίρεση. Αντί λοιπόν η διοίκηση της μητροπόλεως να παραπληροφορεί τον πιστό λαό θα ήταν πιο έντιμο να του έλεγε την αλήθεια: Ότι, δηλαδή, οι πατέρες της Αγίας Παρασκευής έκαναν μία γενναία πράξη Ομολογίας την οποία δεν είχαν το θάρρος να πράξουν οι ίδιοι!
Δυστυχώς όμως, τόσο ο Μητροπολίτης Θεόκλητος όσο και το περιβάλλον του, συστηματικά κατηγορούν άδικα τους πατέρες. Και για να πείσουν τον πιστό λαό ότι έχουν δίκιο, έχουν «εξαφανίσει» εντελώς τον 15ο Ιερό Κανόνα της ΑΒ΄ Συνόδου! Δεν αναφέρονται ποτέ σ’ αυτόν! Συμπεριφέρονται σαν να μην υπάρχει! Όμως, συμπεριφερόμενοι έτσι προσβάλλουν βάναυσα τον Μέγα Φώτιο και την Ιερά Σύνοδο της Κωνσταντινουπόλεως του 861 που τον θεσμοθέτησε, αλλά και διαχρονικά όλους τους Αγίους που αποτειχίστηκαν από τους πνευματικούς τους προϊσταμένους πριν συγκληθεί Σύνοδος που θα τους καταδίκαζε! (Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής, Άγιος Μάρκος Ευγενικός, Άγιος Γρηγόριος Παλαμάς, Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς, κ.ά.)
Και σαν να μην έφτανε αυτό, ο μητροπολίτης μας και το περιβάλλον του έφτασαν στο απαράδεκτο σημείο να διαστρέψουν την ορθόδοξη εκκλησιολογία και να αναγάγουν τη μνημόνευση σε …ύψιστο δόγμα Πίστεως, κάτι το οποίο συνιστά αίρεση! Η Ορθόδοξη Παράδοση μάς λέει ότι προϋπόθεση για να είμαστε με την Εκκλησία είναι να έχουμε κοινή Πίστη· είναι η αποδοχή της αλήθειας του Χριστού. Το βροντοφωνάζει ο μνημειώδης λόγος που είπε ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς: «Οἱ μή τῆς ἀληθείας ὄντες, οὐδέ τῆς τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίας ἐστίν»11δηλαδή «Όσοι δεν είναι με την αλήθεια δεν είναι ούτε με την Εκκλησία!» Ο π. Θεόκλητος όμως και οι περί αυτόν μάς λένε άλλα: Προϋπόθεση για να εισέλθεις ή να εξέλθεις της Εκκλησίας δεν είναι ο Χριστός αλλά ο Βαρθολομαίος! Δεν είναι ο Θεός αλλά …ο Θεόκλητος! Διέκοψες, έστω και για λόγους Πίστεως, τη μνημόνευση του Μητροπολίτη Θεόκλητου; Είσαι εκτός Εκκλησίας! Τον μνημονεύεις; Είσαι εντός Εκκλησίας! Δεν πάει να είσαι θεομπαίχτης, να παίρνεις “τυχερά”, να κατακλέβεις την εφορία, να είσαι Οικουμενιστής και να δηλητηριάζεις με αιρετικές κακοδοξίες τον κόσμο; Αυτά όλα είναι …ασήμαντες λεπτομέρειες! Είναι «πταίσματα» που ξεπλένονται στο μεγάλο «πλυντήριο» που λέγεται «Μνημόνευση»! Ας μη μας κατηγορεί λοιπόν ο π. Θεόκλητος, ονομάζοντάς μας «ζηλωτές». Μάλλον αυτός και το περιβάλλον του ομοιάζουν με τους παλαιοημερολογίτες γιατί όπως εκείνοι ανήγαγαν σε σωτήριο δόγμα Πίστεως το «ημερολόγιο», έτσι κι αυτοί έχουν αναγάγει σε ύψιστο δόγμα Πίστεως τη «μνημόνευση»!
Εν τέλει, οι πατέρες της Αγίας Παρασκευής κατά την τέλεση της Θείας Λειτουργίας, τη στιγμή που γίνεται η μνημόνευση λένε: «Υπέρ πάσης επισκοπής Ορθοδόξων…». Ακόμη λοιπόν κι αν ο μητροπολίτης Θεόκλητος είναι βέβαιος ότι ορθοδοξεί και συνεπώς αδικείται που δεν μνημονεύεται ονομαστικά, ακόμη και τότε στην ουσία μνημονεύεται κι ίδιος αφού εμπεριέχεται στην γενική δέηση «Υπέρ πάσης επισκοπής Ορθοδόξων». Στη Μολδαβία κάποιοι κληρικοί διέκοψαν, για λόγους Πίστεως, το μνημόσυνο του μητροπολίτη κι εκείνος είχε τόση ταπείνωση ώστε συνεχίζει να επικοινωνεί μαζί τους, σαν να μη συνέβη τίποτα!
Συμπερασματικά, λάθος μέρα βρήκε για να κατηγορήσει τους πατέρες ο μητροπολίτης. Στην Κυριακή των Αγίων Πάντων το Ευαγγέλιο της ημέρας ομιλεί για το καθήκον της Ομολογίας. (Ματθ. Ι΄, 32-33) Όποιος δεν το πράξει δεν είναι αποδεκτός από τον Χριστό! Είναι ηλίου φαεινότερο ότι στη μητρόπολη Φλωρίνης εκείνοι που εκπληρώνουν αυτό το καθήκον είναι όσοι διαμαρτύρονται κατά της αίρεσης του Οικουμενισμού.
Πάντως, για να είμαστε ειλικρινείς και να λέμε την αλήθεια του Θεού, το γεγονός ότι μέχρι σήμερα ο Μητροπολίτης Θεόκλητος δεν έχει οδηγήσει σε επισκοπικό δικαστήριο τους πατέρες της Αγίας Παρασκευής είναι προς τιμήν του· είναι αποτέλεσμα της μεγαλοψυχίας και της καλοσύνης του. Ευχόμαστε η Παναγία να τον καθοδηγεί και, έστω και τώρα, να ακολουθήσει την πορεία του αγίου προκατόχου του.
Κλείνοντας, θα ήθελα, απευθυνόμενος στους κακούς συμβούλους του μητροπολίτη μας, που τον έχουν χαντακώσει από την στιγμή που έγινε αρχιερέας, να τους ευχηθώ οι Άγιοι Πάντες να τους φωτίσουν ώστε να μετανοήσουν, να πάρουν έστω και λίγο από το ομολογητικό τους φρόνημα και να βοηθήσουν τον γέροντα επίσκοπό μας να πράξει τα θεάρεστα, τώρα που είναι στη δύση του επίγειου βίου του.
Πτολεμαΐδα, 3/6/2018
Κυριακή των Αγίων Πάντων
Βασίλειος Π. Κερμενιώτης.
ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ:
  • 1. «Ιερά πανήγυρις Ιερού Ναού Αγίων Δροσερού Εορδαίας (αρχιερατική Θεία Λειτουργία)», βλ. από το λεπτό 16:21 και μετά. https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=z3OugFLOAW8
  • 2. Η συνέντευξη του μητροπολίτη Φλωρίνης Θεόκλητου στο FLASH TV στις 15/4/2016 http://www.romfea.gr/epikairotita-xronika/7801-florinis-sti-megali-sunodo-eprepe-o-kathenas-arxiereus-na-exei-psifo
  • 3. Μητροπολίτης Ναυπάκτου Ιερόθεος: «Οι αποφάσεις της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος για την “Αγία και Μεγάλη Συνοδο” και η κατάληξή τους» http://aktines.blogspot.gr/2016/09/blog-post_197.html
  • 4. 15ος κανόνας της Πρωτοδευτέρας Συνόδου: «…Ἐκεῖνοι ὅμως [οἱ κληρικοί] πού ἐξ αἰτίας κάποιας αἱρέσεως καταδικασμένης ἀπό Ἃγιες Συνόδους ἤ Πατέρες, διέκοψαν τήν [ἐκκλησιαστική] κοινωνία μέ τόν ἐπίσκοπό τους, ἐπειδή ἐκεῖνος κήρυττε τήν αἵρεση δημόσια καί ἀπροκάλυπτα, αὐτοί λοιπόν ὄχι μόνο δέν ὑπόκεινται σέ Κανονικό ἐπιτίμιο ―ἀποτειχιζόμενοι ἀπό τόν, κατ’ ὄνομα, ἐπίσκοπο καί πρίν ἀπό τή συνοδική ἀπόφαση [πού θά τόν καταδικάσει]―, ἀλλά καί πρέπει νά τούς ἀποδοθεῖ ἡ τιμή πού τούς ἀξίζει! Διότι δέν ἐναντιώθηκαν σέ ἐπισκόπους [ὅπως τούς θέλει ὁ Χριστός] ἀλλά σέ ψευδεπισκόπους καί σέ ψευδοδιδασκάλους! [Κι ὄχι μόνο] δέν κατατεμάχισαν μέ σχίσμα τήν ἑνότητα τῆς Ἐκκλησίας, ἀλλά, [ἀντιθέτως], προφύλαξαν τήν Ἐκκλησία ἀπό σχίσματα» (απόδοση στη δημοτική)
  • 5. Πατρός Αυγουστίνου Καντιώτη «Όταν οι επίσκοποι σιωπούν, μπορεί και ένας καλόγερος να κρατήση την Ορθοδοξία» www.youtube.com/watch?v=SlUgQGDqUfE
  • 6. «Τα 8 καυτά ερωτήματα… του π. Χρήστου Καραφουλίδη»
  • http://www.eordaia.org/index.php/31-2018-maios/13032-ta-8-kafta-erotimata-tou-p-xristou-karafoulidi
  • 7. Βλ. την παραπομπή 6.
  • 8. Βλ. την παραπομπή 4.
  • 9. Αυτό το έχουμε τεκμηριώσει με ισχυρή θεολογική επιχειρηματολογία στο άρθρο μας: «Αντικανονική και άδικη η δίωξη των δυο Μοναστηριών της μητροπόλεως Φλωρίνης» https://drive.google.com/file/d/0B1rFS_QTfNuda1VCeVBiNjFyS00/view
  • 10. Βλ. την παραπομπή 4.
  • 11. Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά, Συγγράμματα Β’, 627