Σελίδες

Σάββατο 14 Οκτωβρίου 2023

ΕΝΑ «ΠΡΩΤΟ ΜΗΝΥΜΑ» ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ ΜΑΣ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟ ΚΑΝΤΙΩΤΗ


 "Προσεχώς η περίληψη"


Η ΑΚΡΑ ΤΑΠΕΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΠΡΕΣΠΩΝ ΚΑΙ ΕΟΡΔΑΙΑΣ

ΕΝΑ «ΠΡΩΤΟ ΜΗΝΥΜΑ» ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ ΜΑΣ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟ ΚΑΝΤΙΩΤΗ

«Προσεύχεσθε, αγρυπνείτε, ενεργείτε» (Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός)

Αγαπητοί αδελφοί και Πατέρες,

Μετά θλίψεως και πικρίας μεγάλης, αλλά και μετά υπομονής και θάρρους παρακολουθούμε τις εξελίξεις σχετικά με την εκλογή και την χειροτονία του εψηφισμένου Μητροπολίτη Φλωρίνης, Πρεσπών και Εορδαίας κ. Ειρηναίου Λαφτσή. Όπως ανακοινώθηκε: «Την Κυριακή 22 Οκτωβρίου, στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Αθηνών, θα τελεστεί η χειροτονία του εψηφισμένου Μητροπολίτη Φλωρίνης, Πρεσπών και Εορδαίας κ. Ειρηναίου. Υπενθυμίζεται πως η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος τον εξέλεξε Μητροπολίτη Φλωρίνης στις 9 Οκτωβρίου με 61 ψήφους.» [1].

Θάρρος αδελφοί μου, «Eν τω κόσμω θλίψιν έξετε, αλλά θαρσείτε, εγώ νενίκηκα τον κόσμο», είπε ο Κύριος στους 12 μαθητές Του όταν τελείωσε ο Mυστικός Δείπνος. Το «θαρσείτε εγώ νενίκηκα τον κόσμο» επανέλαβε επίσης ο π. Αυγουστίνος στο μικρό ποίμνιό του, στην κωμόπολη του Αμυνταίου το έτος 1976, ημέρα Μεγάλης Παρασκευής τονίζοντάς τους, ότι ο Χριστός, ο Yιός της Παρθένου υπέφερε «και έγινε υπόδειγμα υπομονής σ’ όλους τους υιούς των ανθρώπων», και πάλι ότι «O 20ος αιώνας που ζούμε είναι αιώνας της θλίψεως και της πίκρας της μεγάλης… Ω σεις, όσοι ευρίσκεσθε εδώ και μ’ ακούτε, που έχετε κάποιο κρυφό μυστικό, κάποια κρυφή πληγή, είτε από τους οικείους σας, είτε από τους ξένους, παρατηρείστε τον Eσταυρωμένο το πρότυπο της υπομονής και πάρετε θάρρος. “Eν τω κόσμω θλίψιν έξετε, αλλά θαρσείτε εγώ νενίκηκα τον κόσμο”. Ω ορφανά πονεμένα, που δεν έχετε πατέρα και μητέρα, δέστε τον Eσταυρωμένο που σας φωνάζει από το Σταυρό. Oρφανά μου έχετε θάρρος, μην κλονίζεστε. Ω χήρες, που ήπιατε το πικρό ποτήρι της χηρείας “εν τω κόσμω θλίψιν έξετε, αλλά θαρσείτε εγώ νενίκηκα τον κόσμο”» [2].

Η μητρόπολη Φλωρίνης Πρεσπών και Εορδαίας κηρύσσεται σε χηρεία

Στην επείγουσα ανοιχτή επιστολή πιστών της Ι. Μητροπόλεως Φλωρίνης προς την Ιερά Σύνοδο διαβάζουμε: «Όπως είναι γνωστό, μετά την υποβληθείσα παραίτηση του μητροπολίτη Φλωρίνης κ. Θεοκλήτου, η μητρόπολη κηρύσσεται σε χηρεία και επίκειται η εκλογή νέου ποιμενάρχη από την Ιερά Σύνοδο της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, όπως προβλέπεται από τον Καταστατικό της Χάρτη» [3].

Πριν αναφερθούμε στο «τι προβλέπει» ο Καταστατικός Χάρτης της Εκκλησίας της Ελλάδος, για την εκλογή των επισκόπων να πούμε και να σημειώσουμε ότι,

Α) Ο Καταστατικός χάρτης, ο νόμος αυτός του Κράτους, δηλαδή ένα Νομοσχέδιο εγκεκριμένο από την Βουλή των Ελλήνων, «Ρυθμίζει» τα της διοίκησης της Εκκλησίας της Ελλάδος, και «καθορίζει» τα όρια εντός των οποίων υποχρεούται να κινείται η κατά τα άλλα «Αυτοκέφαλη Εκκλησία». Ό,τι δηλαδή έλεγε και έγραφε ο π.Αυγουστίνος Καντιώτης για «λευθέρα καί Ζσα κκλησία», π.χ. : «, πς κοιμνται ο εράρχες μας μ τέτοια ντικανονικ ντιχριστιανικ νομοθεσία, ατο πο κάποτε, μπρς σ χιλιάδες λαο πο πευφημοσε, πατντας πάνω στν δικέφαλο ετ ρκίστηκαν, πς θ ενε γρυπνοι φύλακες τν νόμων τς κκλησίας μας;» [4]

Β) Όταν η Ορθόδοξη Εκκλησία δίδει το Αυτοκέφαλο, π.χ. στην Εκκλησία της Ελλάδος με τον Πατριαρχικό και Συνοδικό Τόμο του 1850, το κάνει προκειμένου αυτή να διοικείται «κατά τους θείους και ιερούς κανόνας και ακωλύτως από πάσης κοσμικής επεμβάσεως». Ό,τι δηλαδή έλεγε ο καθηγητής Κονιδάρης και έγραφε η εφημεμερίδα ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ: «Ωστόσο, δεν πρέπει να αγνοείται, όπως ευστόχως παρατηρεί ο καθηγητής Ι. Μ. Κονιδάρης («Το Βήμα», 25.11.2007), ότι ο καταστατικός αυτός νόμος (ενν. τον Ν. 590/1977) που ρυθμίζει τα της διοίκησης της Εκκλησίας της Ελλάδος, ψηφίσθηκε από τη Βουλή από «κεκτημένη ταχύτητα», όπως άλλωστε ήδη από την εποχή της βαυαρικής Αντιβασιλείας όλοι οι προηγούμενοι, παρά τη ρητή αντίθεση της πρακτικής αυτής προς τον Πατριαρχικό και Συνοδικό Τόμο του 1850, με τον οποίο ανακηρυσσόταν Αυτοκέφαλη η Εκκλησία της Ελλάδος προκειμένου να διοικείται «κατά τους θείους και ιερούς κανόνας και ακωλύτως από πάσης κοσμικής επεμβάσεως».» [5]

Γ) Τέλος, «Δεν πρέπει να λησμονείται ότι ο Καταστατικός Χάρτης της Εκκλησίας (της Ελλάδος) είναι, κατ’ ακρίβεια και σύμφωνα με τους ορισμούς της οικείας εισηγητικής έκθεσης, «οι διά των άρθρων 3 και 13 του εν ισχύι Συντάγματος κατοχυρούμενοι Ιεροί Κανόνες».» [5+].

Παραδοσιακά συμπεράσματα-Σχόλια

© Όταν λέμε: «Ο καταστατικός χάρτης της Εκκλησίας της Ελλάδος», εννοούμε: Νόμο του κράτους που ψηφίσθηκε από τη Βουλή, δηλ. ένα ψηφισμένο κρατικό νομοσχέδιο που ρυθμίζει «τα της διοίκησης της Εκκλησίας της Ελλάδος». Δηλαδή, ασκεί έλεγχο στους Επίσκοπους και τον Αρχιεπίσκοπο, εάν «ορθώς διοικούν». (Δικαίωμα να ασκεί έλεγχο στον Επίσκοπο, εάν «ορθώς διοικεί», «ορθός Πιστεύει και ζει» έχει και το πλήρωμα της Επισκοπής).

© ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ: Μία Εκκλησία ορθοδόξων αναγνωρίζεται επίσημα ως Αυτοκέφαλη «Προκειμένου να διοικείται «κατά τους θείους και ιερούς κανόνας και ακωλύτως από πάσης κοσμικής επεμβάσεως».

© ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ: Ο Καταστατικός Χάρτης της Εκκλησίας της Ελλάδος είναι, κατ’ ακρίβεια «οι διά των άρθρων 3 και 13 του εν ισχύι Συντάγματος κατοχυρούμενοι Ιεροί Κανόνες»

© ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ: Όταν καταπατιούνται οι Ιεροί Κανόνες, χρέος και ευθύνη να αντιδράσουν αλλά και να επέμβουν έχουν κατά σειρά: α) Όλοι όσοι έχουν δώσει «όρκο» να φυλάττουν τον «Παράδεισο», δηλαδή, την Πίστη και την Πατρίδα, δηλαδή το ορθόδοξο «Πιστεύω» και τους Νόμους της Ελλάδας, β) Το πλήρωμα της Εκκλησίας, όλοι μαζί λαϊκοί και κληρικοί όλων των βαθμίδων, και γ) Όλοι ανεξαιρέτως οι άγρυπνοι πολίτες και φυσικά τα ελεγκτικά όργανα του κράτους, όλοι μαζί από εργάτη έως ανωτάτου επιστάτη.

© ΠΕΡΙ (ΘΕΙΑΣ) ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ (Σύντομο σχόλιο): Θυμίσουμε πρώτα τον λόγο του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, «Μην κρίνετε κατ' όψιν, αλλά την δικαία κρίσιν κρίνατε» (Κατά Ιωάν. 7,24), και τώρα τον γνωστότατο χαριτωμένο λόγο του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου, σε διασκευή: Διαλέξτε, «από εδώ ο τάφος, δηλ. ο Νόμος, δηλ. ο καταστατικός χάρτης της Εκκλησίας μας» και από εδώ «το εμβόλιο, δηλ. το Πηδάλιο, δηλ. η Κανονική Παράδοση της Εκκλησίας», Προκειμένω τώρα να κάνουμε την σωστή κρίση - «εκλογή πλευράς» ανάμεσα στον «νόμο» και τους «ιερούς κανόνες» ας ακούσουμε τον Άγιο Νικόδημο τον Αγιορείτη που λέγει: «Διαφέρουσι οι (ιεροί) κανόνες από τους νόμους, καθότι νόμοι κυρίως ονομάζονται οι πολιτικοί και εξωτερικοί των βασιλέων. Οι δε κανόνες είναι εσωτερικοί και εκκλησιαστικοί, και ισχυρότεροι από τους νόμους, καθώς κατωτέρω θέλομεν ειπεί χωριστά» (ΠΗΔΑΛΙΟΝ, Εκδόσεις ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ, 2003, σελ. ιθ΄).

Η Μητρόπολη Φλωρίνης Πρεσπών και Εορδαίας κηρύσσεται παρανόμως σε χηρεία! Μικρό και μεγάλο μήνυμα.

Κάτω από ποιες προϋποθέσεις γίνεται δεκτόν (ή μη δεκτό) το αίτημα παραίτησης Αρχιερέα και τι λέγει ο εψηφισμένος και σφραγισμένος Καταστατικός χάρτης της Ελλάδος; Αν τόσο η κατάσταση της «υποβολή της παραίτησης», όσο και η «έγκριση της παραίτησης» αποδειχθούν παράνομες, τι – εν δυνάμει - ισχύει για τον εψηφισμένο Ειρηναίο Λαφτσή; Ιδού εν πρώτοις τι καταθέτει ο κ. Ιωάννης Χρ. Θεοδωρίδης στην μεταπτυχιακή διατριβή του με τίτλο: «Η εκλογή των Επισκόπων κατά τους Καταστατικούς χάρτες της Εκκλησίας της Ελλάδος. Κρίσεις και σχόλια με βάση την Κανονική Παράδοση της Εκκλησίας»  (Θεσ/νίκη 2003).

3. Η ΕΚΛΟΓΗ ΚΑΙ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑ ΤΩΝ ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ

δ) Παρατηση απ το επισκοπικ αξωμα.

Η υποβολ παραιτσεως αρχιερα μπορε να εναι ετε παρατηση μνο απ τον θρνο, ετε παρατηση απ τον θρνο και την αρχιερωσνη. Γνεται  κτω  απ  ορισμνες  προϋποθσεις,  καθς  ισχει  η  γενικ  αρχ τι  «επσκοπος  νομμως  εκλεγες  και  κανονικς  χειροτονηθες  δεν αποβλλεται,  οτε απομακρνεται της μητροπλες του, ει μ μνον εν τιμωρηθε  δια  καθαιρσεως,  ισοβου  αργας    εκπτσεως  απ  του θρνου».» [6] 

ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ Ή ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ;

«Ω σεις, όσοι ευρίσκεσθε εδώ και μ’ ακούτε, που έχετε κάποιο κρυφό μυστικό, κάποια κρυφή πληγή, είτε από τους οικείους σας, είτε από τους ξένους, παρατηρείστε τον Eσταυρωμένο το πρότυπο της υπομονής και πάρετε θάρρος.» (π. Αυγουστίνος)

Αδελφοί, την Κυριακή 8 Οκτωβρίου 2023 δημοσιεύθηκε (αποσπασματικά) αλλά και επαληθεύθηκε άρθρο με τίτλο: «Θα αυτοεξευτελιστεί η Σύνοδος αν επαληθεύσει το σκοτεινό παρασκήνιο που αποκάλυψε η εφημερίδα «Εκκλησιαστική αλήθεια»;  Στην πρώτη μόλις του εν λόγω άρθρου διαβάζουμε: «3. Η ΠΙΚΡΗ ΑΛΗΘΕΙΑ: Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΘΕΟΚΛΗΤΟΣ ΔΕΝ ΠΑΡΑΙΤΗΘΗΚΕ, ΤΟΝ «ΠΑΡΑΙΤΗΣΑΝ»;  

«Ω ορφανά πονεμένα, που δεν έχετε πατέρα και μητέρα, δείτε τον Eσταυρωμένο που σας φωνάζει από το Σταυρό. Oρφανά μου έχετε θάρρος, μην κλονίζεστε» ( π. Αυγουστίνος)

ΜΙΚΡΟ ΜΗΝΥΜΑ

Η μητρόπολη Φλωρίνης Πρεσπών και Εορδαίας κηρύσσεται παρανόμως σε χηρεία, αλλ’ «ο παρ τν αυτο ατίαν», δηλαδή χι απ υπαιτιτητ του Φλωρίνης Θεοκλήτου

1.      Αλήθεια ποιος θα μελετήσει το τρίτο κατά σειρά σχετικό «Μήνυμά» του: «3. Η ΠΙΚΡΗ ΑΛΗΘΕΙΑ: Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΘΕΟΚΛΗΤΟΣ ΔΕΝ ΠΑΡΑΙΤΗΘΗΚΕ, ΤΟΝ «ΠΑΡΑΙΤΗΣΑΝ» (που τόσο μας αφορά);

(Τμήμα του καταθέτουμε εδώ για χάρη  αυτών που αγνοούν την εν λόγω δημοσίευση)

«Ολόκληρο το καλοκαίρι υπήρχε έντονη φημολογία περί παραίτησης του Μητροπολίτη μας, του π. Θεοκλήτου, κάτι που εξόργισε τα πνευματικά του παιδιά (π.χ. Πέτρος Γώγος: «Περίεργα παιχνίδια στην Μητρόπολη Φλωρίνης» 2. Στις 23 Αυγούστου 2023 το πρακτορείο εκκλησιαστικών ειδήσεων «Romfea» δημοσίευσε μία είδηση την οποία αναμετάδωσαν και άλλα Μ.Μ.Ε: «Εδώ και λίγες ώρες κυκλοφορεί η πληροφορία ότι ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Φλωρίνης αποφάσισε τελικά να παραιτηθεί. Οι πληροφορίες της Romfea.gr αναφέρουν ότι την παραίτηση του Μητροπολίτη Φλωρίνης θα παραλάβει (αν δεν έχει ήδη παραλάβει) το πνευματικό του τέκνο Μητροπολίτης Καλαμαριάς κ. Ιουστίνος. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Σεβ. Μητροπολίτης Φλωρίνης φέρεται να τόνιζε στο στενό του περιβάλλον α ρ ν η τ ι κ ό ς στο να παραιτηθεί, τονίζοντας ότι έχει σώας φρένας και ότι κάτι τέτοιο δεν είναι ωραίο για τους Αρχιερείς» 3 [δηλαδή το να πιέζονται σε παραίτηση].

        Την ίδια μέρα, το απόγευμα, η τοπική ηλεκτρονική ιστοσελίδα της Φλώρινας florinioka.gr επικοινώνησε με τον Μητροπολίτη Θεόκλητο θέτοντας του το ερώτημα αν ίσχυε αυτή η πληροφορία περί παραιτήσεως. Εκείνος την διέψευσε, κατηγορηματικά, δηλώνοντας «ΟΧΙ δεν ισχύει τίποτα από όλα αυτά που γράφονται και αν αποφασιστεί η παραίτηση θα ανακοινωθεί από εμένα προσωπικά. Μην ακούτε και μην πιστεύετε τίποτα από όλα αυτά!» 4.

 Και τώρα προσέξτε: Μόλις δύο (2) μέρες αργότερα, στις 25 Αυγούστου, όλα τα Μ.Μ.Ε. ανακοινώνουν την απόφαση της Ιεράς Συνόδου να …κάνει δεκτή την παραίτησή του Μητροπολίτη Φλωρίνης Θεόκλητου» [7].

 (Χάριν οικονομίας χώρου και χρόνου δείτε περισσότερες ενδείξεις-αποδείξεις στην εν λόγω ανοιχτή Επιστολή (dokuménto) με κύριο τίτλο: «Υπάρχει σκοτεινό παρασκήνιο με την παραίτηση και την διαδοχή του π. Θεοκλήτου στη Μητρόπολη Φλωρίνης»)

Συμπεράσματα

© Εν δυνάμει ΑΚΥΡΗ η απόφαση παρατησης του π. Θεοκλήτου απ το επισκοπικ αξωμα.

(Αν όχι, ποιος Ορθόδοξος Χριστιανός, αδελφικά, θα μας το βεβαιώσει; Το «εν δυνάμει», σύμφωνα με το λεξικό, χρησιμοποιείται «για κάποιον ή κάτι που, ενώ δεν είναι τώρα, είναι δυνατόν να γίνει ή να αποτελέσει κάτι στο μέλλον»)

2. Αλήθεια ποιος θα μελετήσει το τέταρτο κατά σειρά σχετικό «Μήνυμά» του: «4. ΤΟ ΣΚΟΤΕΙΝΟ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ ΤΗΣ ΔΙΑΔΟΧΗΣ ΣΤΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΦΛΩΡΙΝΗΣ, ΠΟΥ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ»;

Σύμφωνα με τα λεγόμενα της εφημερίδας ‘Ορθόδοξη Αλήθεια (Πέμπτη 17 Αυγούστου 2023): «Στη ΔΙΣ του Αυγούστου θα γίνουν δεκτές οι παραιτήσεις των γηραιών Αρχιερέων. Σε ποιους “κλείνει το μάτι” ο Ιερώνυμος. Οι επικρατέστεροι διάδοχοι. Ο Επίσκοπος Ωρεών Φιλόθεος ήταν έτοιμος από καιρό για να διαδεχτεί τον Άνθιμο στη Θεσσαλονίκη. Έπρεπε με κάποιον τρόπο ο Άνθιμος να πειστεί. Το έργο αυτό ανέλαβε να εκτελέσει ο Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως Άνθιμος, πνευματικό παιδί του Θεσσαλονίκης. Γιατί ανέλαβε την ειδική αυτή αποστολή ο Αλεξανδρουπόλεως; Μου λένε πως η παραίτηση του Θεσσαλονίκης ήταν το “τυράκι” που έπρεπε να δώσει στον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο για να κάνει τον πρωτοσύγκελο της Αλεξανδρούπολης Ειρηναίο Λαφτσή Επίσκοπο στην Μητρόπολη Φλώρινας».»…

Συμπέρασμα

Η «ΕΚΛΟΓΗ» ΛΑΦΤΣΗ ΕΝ ΔΥΝΑΜΕΙ ΑΚΥΡΗ (ΠΡΟΪΟΝ ΑΝΤΑΛΑΓΜΑΤΟΣ)

ΜΕΓΑΛΟ ΜΗΝΥΜΑ

Η χειροτονία του εφηφισμένου Αρχιμανδρίτη Ειρηναίου Λαφτσή αναβάλλεται.

Αν και εφόσον αποδειχθεί ότι η παραίτηση του επισκόπου Θεοκλήτου ήταν «εκούσια» και το «επίτευγμα» της εκλογής του Αρχιμανδρίτη Ειρηναίου Λαφτσή αμαρτωλός καρπός του Ιερωνύμου Αρχιεπισκόπου, τότε, έχει καλώς για τον Ιεράρχη μας όχι όμως για τον κατά τα άλλα συμπαθέστατο εψηφισμένο Αρχιμανδρίτη Ειρηναίο.

ΑΝΑΒΑΛΛΕΤΑΙ, «καθώς αι 6 και 137 Νεαραί του Ιουστιανού αποσαφούν, «εις τις… προς την της επισκοπής χειροτονίαν παρέλθοι, αντείποι δε τις και φήσειε συνειδέναι το των ατόπων αυτώ, μη πρότερον αξιούσθω της χειροτονίας, πριν αν εξέτασίς τε των προσηγγελμένων γένηται και φανείη πανταχόθεν ανεύθυνος».» (Π.Τρεμπέλας) [8].

Αν όμως αποδειχθεί – που αποδεικνύεται - ότι η παραίτηση του επισκόπου Θεοκλήτου δεν ήταν «εκούσια» αλλά «υποχρεωτική», δηλαδή παράνομη, τότε, όλα τα πριν και όλα τα μετά τη Χειροτονία παγώνουν, το «επίτευγμα» της εκλογής, το «Μικρό» και το «Μεγάλο μήνυμα». Στώμεν καλώς.

Και πού θεμελιώνεται αυτό, ότι δηλαδή η χειροτονία του εφηφισμένου Αρχιμανδρίτη Ειρηνάιου Λαφτσή αναβάλλεται; Σε ό,τι άλλοτε προεγγράψαμε, δηλαδή στη δυνατότητα του πληρώματος της επισκοπής μας να φωνάξουν το «Ανάξιος», εφόσον κρίνουν ότι «Η ΕΚΛΟΓΗ ΛΑΦΤΣΗ» είναι προϊόν ανταλλάγματος. (Φυσικά δεν είναι ορθή και πόσο μάλλον Ορθόδοξη η πρακτική του «περιμένω να φωνάξω την ημέρα της Χειροτονίας»)  

Ιδού το σχετικό απόσπασμα άρθρου μας περί ΑΝΑΒΟΛΗΣ. «Αν όμως κάποιος ή κάποιοι φωνάξουν ανάξιος; («Τι συνέβαινεν, εάν διετυπούτο υπό τινών ρηταί κατά του υποψηφίου κατηγορίαι;»)

Τότε η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ δυσκόλευε! Ιδού τι επακολουθούσε. Η «χειροτονία θα ανεβάλλετο» μέχρι να κατατεθούν οι «αποδείξεις», να εξεταστούν οι μάρτυρες, να κριθούν τα στοιχεία και να βγει το αποτέλεσμα - πόρισμα. Αν ήταν ψευδείς ή ανυπόστατες οι μαρτυρίες, τότε ορίζονταν «νέα ημέρα» προς χειροτονία…

«Η χειροτονία ανεβάλλετο και καθώς αι 6 και 137 Νεαραί του Ιουστιανού αποσαφούν, « εις τις… προς την της επισκοπής χειροτονίαν παρέλθοι, αντείποι δε τις και φήσειε συνειδέναι το των ατόπων αυτώ, μη πρότερον αξιούσθω της χειροτονίας, πριν αν εξέτασίς τε των προσηγγελμένων γένηται και φανείη πανταχόθεν ανεύθυνος». Κηρύττουν δε αι Νεαραί αύται άκυρον την χειροτονίαν, ήτις άνευ της τοιαύτης εξετάσεως θα απετολμάτο. Εάν όμως ο λαός και ο κλήρος απήντων (απαντούσε) ομοφώνως το άξιος, τότε κατά τας Αποστολικάς Διαταγάς εχώρουν (προχωρούν) οι επίσκοποι ευθύς και εν συνεχεία επί την χειροτονίαν, και ούτως η κατάστασις συνετελείτο.» [8+].

Συμπεράσματα - Σχόλια

© ΤΟ ΦΟΒΕΡΟ, που θα πρέπει να φοβίσει όλα τα ζώντα μέλη της Εκκλησίας μας, είναι ο παρακάτω λόγος του Τρεμπέλα: «Κηρύττουν δε αι Νεαραί αύται άκυρον την χειροτονίαν, ήτις άνευ της τοιαύτης εξετάσεως θα απετολμάτο». Αλίμονο λέγει, η Χειροτονία είναι άκυρος αν τολμήσουν τόσο ο Πρώτος (δηλ. ο Αρχιεπίσκοπος), όσο και οι παρόντες κατά την ημέρα της Χειροτονίας Αρχιερείς, να δώσουν «ισχύν δια της ιερουργίας» [8 /σελ. 31], δηλαδή να τον χειροτονήσουν χωρίς πρώτα να ΕΞΕΤΑΣΟΥΝ τις ρητές κατά του υποψηφίου κατηγορίες, εννοείται κατηγορίες που έχουν ειπωθεί (προφορικά) την ημέρα της Χειροτονίας, κατηγορίες που έχουν ορισθεί κατηγορηματικά και με σαφήνεια.

© Η από 8 Οκτωβρίου δημοσιευμένη και αναδημοσιευμένη επιστολή - άρθρο του αδελφού μας από την Πτολεμαΐδα με τίτλο: «Υπάρχει σκοτεινό παρασκήνιο με την παραίτηση και την διαδοχή του π. Θεοκλήτου στη Μητρόπολη Φλωρίνης;» (ως συμπερίληψη πολλών σχετικών ντοκουμέντων, π.χ. το φύλλο της εφημερίδας Ο.Α., κλπ) υποχρεώνει πάντας ημάς, κληρικούς και λαϊκούς να ΕΝΕΡΓΗΣΟΥΜΕ τα δέοντα, τους δε διοικητικούς και ελεγκτικούς μηχανισμούς τα πρέποντα, δηλαδή να ΕΠΕΜΒΟΥΝ τάχιστα προς Ακύρωση της επισήμου δημοσιευμένης ημερομηνίας προς Χειροτονία, την αναβολή δηλ. της χειροτονίας έως ότου ο π. Ειρηναίος Λαφτσής «φανείη πανταχόθεν ανεύθυνος».

© Οι (κοσμικοί) διοικητικοί, ελεγκτικοί και κατασταλτικοί μηχανισμοί θα πρέπει να ενημερωθούν με επίσημους τρόπους και κατά τόπους ώστε να μπορούν - αν κρίνουν - να ΕΠΕΜΒΟΥΝ. Το πλήρωμα της Εκκλησίας καθώς και το πλήρωμα της επισκοπής μας - συν Θεώ - ήδη ΕΝΕΡΓΕΙ…

© Όταν οι ιεροί Κανόνες ομιλούν για το «πλήρωμα της επισκοπής», ποιους εννοούν; Όλους τους πολίτες που είτε σχολάζουν είτε ζουν στην Αθήνα και υπάγονται στις κατά τόπους εκεί Μητροπόλεις ή αποκλειστικά τους πιστούς της μητροπόλεως Φλωρίνης Πρεσπών και Εορδαίας; Και πάλι, Ποιοι άλλοι έχουν το μεγάλο δικαίωμα να φωνάξουν πρώτοι, όχι το Άξιος αλλά το Ανάξιος, παρά αυτοί α) που ανήκουν στο «πλήρωμα της επισκοπής», και β) έχουν ορθή πίστη και ζωή μυστηριακή (που εκφράζουν δηλαδή την «Βουλή» του λαού και του Θεού);

ΕΠΙΛΟΓΟΣ

Α΄. Η «ΠΙΚΡΗ ΑΛΗΘΕΙΑ»

Έχοντας κατά νου ότι στις 23 Αυγούστου 2023, ο Μητροπολίτη Θεόκλητος δήλωσε τα άκρως πιστευτά λόγια: «ΟΧΙ δεν ισχύει τίποτα από όλα αυτά που γράφονται και αν αποφασιστεί η παραίτηση θα ανακοινωθεί από εμένα προσωπικά. Μην ακούτε και μην πιστεύετε τίποτα από όλα αυτά», θεωρούμε πως η Μητρόπολή μας κηρύσσεται σε χηρεία συνεργία του νομμως εκλεγμένου  και  κανονικς  χειροτονημένου Επισκόπου κ.κ. Θεοκλήτου! (Εφόσον μέχρι σήμερα σιωπά).

Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΙΣ που έχει διαμορφωθεί δεν προσβάλει μόνο τον έναν, τον  Επίσκοπο Φλωρίνης κ.κ. Θεόκλητο, αλλά και το «πλήρωμα της επισκοπής» μας, το Σώμα της Μητροπόλεώς μας. Δηλαδή ολόκληρο τον πιστό λαό, μικρούς και μεγάλους, πλούσιους και φτωχούς, άνεργους, εργαζόμενους και άεργους, όλους μαζί.

Αυτό λοιπόν, που πρώτα και κύρια μας δυσκολεύει να δεχτούμε τον π. Ειρηναίο,  είναι ό,τι μέχρι στιγμής λέμε και φωνάζουμε: Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΘΕΟΚΛΗΤΟΣ ΔΕΝ ΠΑΡΑΙΤΗΘΗΚΕ, ΤΟΝ «ΠΑΡΑΙΤΗΣΑΝ». Πίστη μας και κρίση μας αυτή: Δεν έπρεπε οι Αρχιερείς μας να ενεργούν με τέτοιους τρόπους που εκθέτουν τους πάντες. Τους εαυτούς τους, εμάς, μα κυρίως τους τίμιους υποψηφίους μέλλοντας επισκόπους μας.

Ευχόμαστε από το βήμα αυτό, ο εψηφισμένος Αρχιμανδρίτης,

-          Να πήρε το εν αληθεία μήνυμα αγάπης μας προς το πρόσωπό του.

-          Να αποδειχθεί κατά πάντα και δια πάντα «ανεύθυνος».

 

Β΄. Η ΦΩΝΗ ΤΟΥ ΚΑΝΤΙΩΤΗ

Αδελφοί, δύο ευλογημένες λέξεις ή καλύτερα τρεις που συγγενεύουν μεταξύ τους, σε πρώτο βαθμό, είναι η χηρεία, η ορφάνια και το πένθος. Αν τώρα κάνουμε μία αναγωγή χρονική και απόδοση νοηματική στον άνω πατρικό παρηγορητικό λόγο του π. Αυγουστίνου ανακαλύπτουμε την μεγάλη διαχρονική αξία του «Αγιοπατερικού λόγου» που στο τέλος αποδεικνύεται προφητικός.

Θαρσείτε εγώ νενίκηκα τον κόσμο.

Ω χήρες (μητροπόλεις του 21ου αιώνα), που ήπιατε το πικρό ποτήρι της χηρείας «εν τω κόσμω θλίψιν έξετε, αλλά θαρσείτε εγώ νενίκηκα τον κόσμο»

Oρφανά μου (Φλωρινιώτες, Πρεσπιώτες και οι της Εορδαίας) έχετε θάρρος, μην κλονίζεστε.

Ω ορφανά πονεμένα, που δεν έχετε πατέρα (προνοητικό Επίσκοπο) και μητέρα (διοικούσα Εκκλησία που να αγκαλιάζει τα δίκαια αιτήματά σας), δέστε τον Eσταυρωμένο που σας φωνάζει από το Σταυρό.. Παρατηρείστε τον Eσταυρωμένο το πρότυπο της υπομονής και πάρετε θάρρος.

[Υ.Γ.  Προσεχώς η περίληψη]

 Δημήτριος Β. Εμμανουήλ, Ιεροψάλτης

Πτολεμαΐδα 14 Οκτωβρίου 3023

Σημειώσεις

[1] https://neaflorina.gr/2023/10/stis-22-oktovrioy-i-cheirotonia-toy-neoy-mitropoliti-florinis-prespon-kai-eordaias/

[2] https://www.augoustinos-kantiotis.gr/?p=32427

[3] https://neaflorina.gr/2023/10/anoichti-epistoli-piston-tis-i-mitropoleos-florinis-proteinoyme-treis-axioys-archimandrites-gia-neo-mitropoliti-florinis-prespon-kai-eordaias/

[4] http://aktines.blogspot.com/2023/10/blog-post_96.html

[5] https://www.kathimerini.gr/world/561704785/o-katastatikos-chartis-tis-ekklisias/8]

[6] http://ikee.lib.auth.gr/record/282262/files/GRI-2016-16160.pdf

[7]  Βασίλειος Κερμενιώτης, Υπάρχει σκοτεινό παρασκήνιο με την παραίτηση και την διαδοχή του π. Θεοκλήτου στη Μητρόπολη Φλωρίνης;

 [8] Πν. Τρεμπέλας, «ΟΙ ΛΑΪΚΟΙ ΕΝ Τ ΕΚΚΛΗΣΙ, «Τ Βασίλειον εράτευμα»’’, κδοσις δευτέρα, ΑΔΕΛΦΟΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΩΝ «Ο ΣΩΤΗΡ», ΑΘΗΝΑΙ-ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 1976, Σελ. 26