Σελίδες

Πέμπτη 18 Ιουλίου 2024

«Πρέπει να καλύψωμεν το πρόσωπόν μας εξ ντροπής. Πολύ απέχομεν από την ιδεώδη εκείνην πολιτείαν των πρώτων Χριστιανών» (π. Αυγουστίνος Καντιώτης)

                                       Ο Άγιος Ιγνάτιος ο Θεοφόρος

«Αλλοτρίας δε βοτάνης απέχεσθαι, ήτις εστίν αίρεσις»

(Η Αποστολική Εκκλησία – Περί Λατρείας)

ΜΕΡΟΣ ΙΒ΄

Στην «Προς Εφεσίους» Επιστολή του ο Άγιος Ιγνάτιος ο Θεοφόρος, υπογραμμίζοντας την αγιαστική ενέργεια της Αγίας Τριάδος στη Θεία Λειτουργία και στις λατρευτικές ιερές συνάξεις των πρώτων Χριστιανών, γράφει: «Σπουδάζετε ουν πυκνότερον συνέρχεσθαι εις ευχαριστίαν Θεού και εις δόξαν. Όταν γαρ πυκνώς επί το αυτό γίνεσθε, καθαιρούνται αι δυνάμεις του σατανά, και λύεται ο όλεθρος αυτού εν τη ομονοία υμών της πίστεως» (Ιγνατίου Επιστολή προς Εφεσίους ΧΙΙΙ, 1-4).

Τετάρτη 17 Ιουλίου 2024

Μαζὶ μὲ τὸν Ἐπίσκοπο, ἀκόμη κι ἂν πλανᾶται; Είπε πως η αποτείχιση είναι ΑΙΡΕΣΗ. Απίστευτο για μορφωμένο επίσκοπο!!!

 Σχόλιο: Καλά π. Νικηφόρε και λοιποί σεβαστοί μας ιερείς, στόμα δεν έχετε; Συμφωνείτε με όσα (πλανεμένα) περί ορθής πίστης και αποτείχισης είπε ο Σεβασμιώτατος; Λοιπόν,

 «…Διαμαρτυρόμενος ὁ λαὸς κατὰ τῶν ἀναξίων ἀρχιερέων δὲν ἀσεβῇ, διότι ὁ εὐσεβὴς λαὸς, κατὰ τὸ Κανονικὸ Δίκαιο, εἶνε ὁ ΦΡΟΥΡΟΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ καὶ ἔχει ὑποχρέωσι, ὅσες φορές κάποιος ἀρχιερεὺς παρεκκλίνει ἐκ τῶν γραμμῶν τῆς Ὀρθοδοξίας καὶ γυμνῇ τῇ κεφαλῇ κηρύττει κάτι ποὺ εἶνε ἀσυμβίβαστον μὲ τὴν Ὀρθόδοξη πίστι, ὁ λαὸς ὄχι μόνον πρέπει νὰ διαμαρτύρεται, γιὰ τὴν παρεκτροπή, ἀλλὰ καὶ νὰ διακόπτῃ κάθε πνευματικὴ σχέση με τον παρεκτρεπόμενο ἀρχιερέα». (Επίσκοπος Φλωρίνης Αγουστίνος Καντιώτης)

Αλήθεια π. Νικηφόρε, γνωρίζεται ποιος αίναι ο σωστός τρόπος (ο ιεροκανονικώς) ΓΙΑ "νὰ διακόπτῃ (ο ευσεβής λαός και όχι οι οπαδοί σας) κάθε πνευματικὴ σχέση με τον παρεκτρεπόμενο ἀρχιερέα"; Και πάλι, έχει ή όχι δίκιο ο γέροντας Γαβριήλ όταν λέγει ότι όποιος αντιλέγει σε ιερους Κανόνες (π.χ. ΙΕ' Πρωτοδευτέρας Συνόδου) είναι ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ; 

(Αιρετικός και συνεπώς ΑΝΑΞΙΟΣ)!


                                                            ................................................

Ιερά Πανήγυρις Αγίας Μαρίνης στον Ιερό Ναό Μεταμορφώσεως του Σωτήρος Χριστού Πτολεμαΐδας (Αρχιερατικός Εσπερινός)


 

 

«Μαζὶ μὲ τὸν Ἐπίσκοπο, ἀκόμη κι ἂν πλανᾶται;» Μέρος Β΄

 

Ἀνοικτὴ ἐπιστολὴ πρὸς Ὀρθοδόξους Χριστιανοὺς τῆς Μητροπόλεως Φλωρίνης Πρεσπῶν καὶ Ἐορδαίας  - «Μαζὶ μὲ τὸν Ἐπίσκοπο, ἀκόμη κι ἂν πλανᾶται;»  Μέρος Β΄

Ἀνοικτὴ ἐπιστολὴ πρὸς Ὀρθοδόξους Χριστιανοὺς τῆς Μητροπόλεως Φλωρίνης Πρεσπῶν καὶ Ἐορδαίας

«Μαζὶ μὲ τὸν Ἐπίσκοπο, ἀκόμη κι ἂν πλανᾶται;»

Μέρος Β΄

 

«Ἀγωνισθῆτε γιὰ τὴν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ μας. Ἀγωνισθῆτε γιὰ νὰ καθαριστῇ ἡ Ἐκκλησία ἀπό τὰ ἀνάξια στελέχη της, γιὰ νὰ ἔρθῃ ἡ Ἐκκλησία στὸ ὕψος τῶν Πατέρων» (Ἐπίσκοπος Φλωρίνης Αὐγουστῖνος Καντιώτης)

 

Ἀγαπητοὶ ἐν Χριστῷ ἀδελφοί, σεβαστοὶ Πατέρες, Σεβασμιώτατε,

Λέγεται πὼς ἕνας ἀξιόλογος καθηγητὴς πανεπιστημίου ἐπισκέφτηκε τὸν μεγάλο ἀσκητὴ Ἀββακοὺμ τὸν ἀνυπόδητο. Μετὰ ἀπὸ προσωπικὴ ἔρευνα ποὺ εἶχε κάνει σχετικὴ μὲ τὸ πότε καὶ ποῦ βρίσκουμε τὴν ἔννοια τῆς Ὀρθοδοξίας ἐντὸς τῆς Ἁγίας Γραφῆς ―εἶχε τὴ γνώμη ὅτι γι’ αὐτὴν κάνει λόγο πρῶτος ὁ προφήτης Ἠσαΐας (774 π.Χ), ρώτησε τὸν Γέροντα: «Ποὺ συναντοῦμε τὴν ἔννοια αὐτή, ἐγὼ κάτι βρῆκα στὸν Ἠσαΐα». Καὶ ὁ Γέροντας Ἀββακοὺμ τοῦ ἀπήντησε: «Καλά, ἕνα τόσο σοβαρὸ θέμα θὰ τὸ ἀποκάλυπτε ὁ Θεὸς τόσο ἀργά, 5000 χρόνια μετὰ τὸν Ἀδάμ; Στὴν Γένεση γίνεται λοιπὸν ἡ πρώτη ἀναφορά. Ἐκεῖ ποὺ ὁ Θεὸς λέγει στὸν Κάϊν: Ἂν ὀρθὰ προσέφερες τὰ δῶρα σου, δὲν θὰ τὰ δεχόμουν;» («οὐκ ἐὰν ὀρθῶς προσενέγκῃς, ὀρθῶς δὲ μὴ διέλῃς, ἥμαρτες;» Γέν. 4,7).

Ἂς ἔλθουμε τώρα στὸν νέο ἐπίσκοπο Φλωρίνης γιὰ νὰ ἀφουγκραστοῦμε ὅ,τι σχετικὸ περὶ Ὀρθοδοξίας (περὶ Ὀρθοτόμησης τοῦ λόγου τοῦ Θεοῦ καὶ τῆς Ὀρθῆς λατρείας) εἶπε τὴν μεγάλη ἡμέρα τῆς ἑορτῆς τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, ἐντὸς τοῦ ἱεροῦ Ναοῦ τῆς Ἁγίας Τριάδος Πτολεμαΐδας, γιατί πράγματι εἶναι πολὺ ἐπικίνδυνο νὰ ἑρμηνεύει κάποιος τὸ Εὐαγγέλιο μόνος του! Ἰδοὺ ὁ (ἀποσπασματικὸς) λόγος τοῦ Σεβασμιωτάτου:

«Σήμερα δυστυχῶς, λόγῳ τοῦ Εὐρωπαϊκοῦ Διαφωτισμοῦ, ἐπικρατεῖ στὴ ζωὴ τῆς Ἐκκλησίας ἕνας προτεσταντισμός! Νομίζουν, δηλαδὴ πολλοὶ ἀπὸ τοὺς Χριστιανοὺς ὅτι μποροῦν νὰ κρίνουν Συνόδους, Ἐπισκόπους, ἱερεῖς ἢ μποροῦν νὰ ζοῦν τὴν Ἀλήθεια καὶ νὰ Ὀρθοτομοὺν τὴν Πίστη ―ὅπως λέμε στὴν Ἐκκλησία― καὶ νὰ ἑρμηνεύουν τὸ Εὐαγγέλιο μόνοι τους. Κι αὐτὸ εἶναι πολὺ ἐπικίνδυνο! Κι αὐτὸν τὸν κίνδυνο τὸν κρούει πρῶτος ὁ Χριστός, λίγο πρὶν συλληφθεῖ καὶ ὁδηγηθεῖ στὸ Σταυρό: “Κράτα τους”, λέγει, “Θεέ μου σὰν νὰ εἶναι ἕνα, ἔτσι ὥστε νὰ σὲ ὑμνοῦν καὶ νὰ σὲ λατρεύουν μὲ σωστὸ τρόπο”». [1].

Ἀδελφοί, πιστεύοντας πὼς ὁ «σωστὸς τρόπος» λατρείας τοῦ Τριαδικοῦ Θεοῦ μας εἶναι μιὰ ἄκρως σοβαρὴ ὑπόθεση τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μας, ποὺ βάλλεται ἀπὸ τὴν παναίρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ-Εκκοσμίκευσης, θεωροῦμε πὼς ὁ σύντομος, ἀλλὰ ἐπαρκής, σχολιασμὸς τῶν παραπάνω ἐπισκοποκεντρικῶν θέσεων καὶ ἀπόψεων θὰ ἀποτελέσει στέρεο θεμέλιο πάνω στὸ ὁποῖο, σὲ λίγο, θὰ προσπαθήσουμε νὰ οἰκοδομήσουμε τὴν ὀρθὴ ἑρμηνεία μιᾶς ἄλλης σπουδαίας ὀρθόδοξης ἔννοιας ―ἄγνωστης στοὺς πολλούς―, τῆς ἀποτείχισης· μιᾶς ἔννοιας πού, ὡς γνωστόν, συναντοῦμε ἐντὸς τοῦ ΙΕ΄ Ἱεροῦ Κανόνα τῆς Πρωτοδευτέρας Συνόδου ἐπὶ Μεγάλου Φωτίου (861 μ.Χ.). Πράγματι, ἀδελφοί, εἶναι ἄκρως ἐπικίνδυνο νὰ σφάλουμε ὡς πρὸς τὴν ἑρμηνεία τοῦ ὅρου τῆς ἀποτείχισης ἀλλὰ καὶ στὴν ἑρμηνεία ἑνὸς Ἱεροῦ Κανόνα ποὺ τὸ Ἅγιο Πνεῦμα ὑπαγόρευσε στοὺς θεοφόρους Πατέρες τῆς ἐν λόγῳ (ἀναγνωρισμένης) Συνόδου!

Τρίτη 16 Ιουλίου 2024

Είναι ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως βλάσφημος;

 


ΒΛΑΣΦΗΜΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ_.jpg
Ο Πατριάρχης σε Ναό της αιρέσεως των Λουθηρανών
χοροστατώντας σε Ορθόδοξη θεία Λειτουργία!!!
 

Είναι ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως βλάσφημος;

 
«Ο αμαρτάνων παραβαίνει νόμον, ο δε βλασφημών εις αυτήν αθετεί* την Θεότητα» (Μέγας Βασίλειος)
 

Αγαπητοί εν Χριστώ αδελφοί,
θα μπορούσαμε να πούμε πως έχουμε δύο ειδών βλασφημίες, μία που αφορά τα Θεία Πρόσωπα και μία που αφορά την ιερά ημών Πίστη. Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε πως με άνανδρο τρόπο υβρίζονται και τα Θεία Πρόσωπα, δηλαδή οι άγιοί μας,  εφόσον κάθε Ιερός Κανόνας που αυτοί θέσπισαν καταπατάται ολοφάνερα από τους εκκλησιαστικούς  άρχοντές μας αλλά κι αυτή η ιερά ημών πίστη αθετείται, δηλαδή, οι επίσκοποι της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας δεν τηρούν τις υποσχέσεις αλλά και τους φρικτούς όρκους που έδωσαν την ώρα της προαγωγής τους σε επισκόπους. Οι άνθρωποι αυτοί αθετούν και δεν τηρούν τις υποσχέσεις τους, τα λόγια τους και τα έργα τους δεν βρίσκονται σε συμφωνία με τη ζωή των αγίων μας, καταπατούν τους Ιερούς Κανόνες με τον πιο προκλητικό τρόπο! θαρρείς και το Πνεύμα το Άγιο, το Πνεύμα της Αληθείας, έπαψε να οδηγεί από τον Οκτωβρίου  του 787 μ.Χ. την Εκκλησία του Χριστού στην πάσα αλήθεια που είναι ο Ιησούς Χριστός, ο Σωτήρ του κόσμου. 

ΟΤΑΝ Η ΠΑΥΣΗ ΜΝΗΜΟΝΕΥΣΗΣ ΧΤΥΠΑ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΑΓΙΩΝ ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ [ΜΙΑ ΕΜΜΕΣΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΝ «ΑΓΙΟ» ΦΛΩΡΙΝΗΣ]


Ο ΑΓΙΟΣ ΤΑΡΑΣΙΟΣ ΚΑΙ Η ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ

ΘΕΜΑ: ΟΤΑΝ Η ΠΑΥΣΗ ΜΝΗΜΟΝΕΥΣΗΣ ΧΤΥΠΑ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΑΓΙΩΝ ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ

[ΜΙΑ ΕΜΜΕΣΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΝ «ΑΓΙΟ» ΦΛΩΡΙΝΗΣ]

«Αυτοί που έπρεπε να είναι πρότυπα αρετής έπαυσαν να είνε τοιούτοι»
(Ιερός Χρυσόστομος, 24η ομιλία εις το βιβλίον των Πράξεων των Αποστόλων)

Η σημερινή εορτή του Αγίου Ταρασίου πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως αποτελεί μια ακόμη ‘’καλή αφορμή’’ παρουσίασης πραγματικά αληθινών στοιχείων, αγιοπατερικών, που αποκαλύπτουν την παραδοσιακή πρακτική της διακοπής μνημόνευσης και της ιεροκανονικής αποτείχισης. Στόχος μας, να αναδείξουμε για μία ακόμη φορά τον σημαίνοντα ρόλο της Αγίας Παράδοσης στη ζωή της Εκκλησίας μας, και μαζί την πνευματική ωφέλεια εκείνων που παρακολουθούν ζωντανά, τη ζωή και το έργο των αγίων μας μέσα από τα Συναξάρια. (Περιληπτικά Συναξάρια περιλαμβάνονται και στα  λειτουργικά βιβλία της Εκκλησίας μας. Στις ακολουθίες του Όρθρου ο ψάλτης διαβάζει ιεροπρεπώς το συναξάρι της ημέρας μετά το πέρας της 6ης ωδής των κανόνων).

Με όχημα το «Περιληπτικό Συναξάρι» του γέροντος Αλυπίου [1]  μεταφερόμαστε νοερά στις ημέρες του αγίου Πατριάρχη Ταρασίου ο οποίος ήταν θείος του Μεγάλου Φωτίου και σύγχρονος του αγίου Θεόδωρου του Στουδίτη. Το συναξάρι του αγίου Ταρασίου είναι άκρως διδακτικό.  Για τον λόγο αυτό καταθέτουμε εξ αρχής διάφορα στιγμιότυπα και εικόνες προς ωφέλεια όλων εκείνων που αναζητούν τον πλέον κατάλληλο και ορθόδοξο τρόπο αντιμετώπισης όχι μόνο των κακοδόξων αλλά και όλων των αγίων επισκόπων μας που ακόμη κρατούν την φλογέρα στο στόμα, δηλαδή τα οικοδομητικού περιεχομένου κηρύγματα και που αρνούνται πεισματικά ή καλύτερα δαιμονικά να βγάλουν τη σφενδόνη, δηλαδή τα ελεγκτικά κηρύγματα (ό,τι έλεγε ο π. Αυγουστίνος Καντιώτης) για να πλήξουν θανάσιμα τον εχθρό μας Διάβολο και τους ομοίους του.

Μαζί με τον Επίσκοπο, ακόμη κι αν πλανάται; Απάντηση στον Μητροπολίτη Φλωρίνης, Πρεσπών και Εορδαίας Ειρηναίο

 



Μαζί με τον Επίσκοπο, ακόμη κι αν πλανάται; Απάντηση στον Μητροπολίτη Φλωρίνης, Πρεσπών και Εορδαίας Ειρηναίο

 

«Οι μεγάλοι πατέρες της Εκκλησίας, οι Καππαδόκες, μάς λένε: Καλύτερα να σφάλω και να είμαι μέσα στην Εκκλησία, παρά να νομίζω ότι ορθοτομώ, και να είμαι εκτός αυτής» (Επίσκοπος Φλωρίνης Ειρηναίος)

 

Αγαπητοί εν Χριστώ αδελφοί,

Η σύγχρονη επιστήμη της ιατρικής υποστηρίζει πως η επέμβαση πάνω σε τραυματισμένο - πρησμένο μέλος του σώματος δεν θα πρέπει να είναι άμεση, αλλά να γίνεται σε περίοδο ύφεσης. Ακολουθώντας λοιπόν αυτό το παράδειγμα, ερχόμαστε με τη σειρά μας, 50 συν 1  ημέρες μετά την Ανάσταση του Κύριου και Σωτήρα ημών Ιησού Χριστού, ημέρα εορτής του Αγίου Πνεύματος, να θέσουμε τον λύχνον ψηλά στον λιχνοστάτη, «ώστε να φωτίζει όλους εκείνους που ευρίσκονται μέσα στο σπίτι» (Ματθ. 5:15), δηλαδή  να καταθέσουμε, ενώπιον του Πληρώματος της επισκοπής μας, ορθόδοξες Πατερικές απόψεις-ερμηνείες περί υπακοής, ταπείνωσης και κατάρτισης, παίρνοντας αφορμή από τα μύρια όσα ειπώθηκαν από το στόμα του Σεβασμιωτάτου Επισκόπου Φλωρίνης κ. Ειρηναίου στην Αναστάσιμη (Πασχαλιάτικη) εκπομπή «Λόγια αγάπης» του τηλεοπτικού σταθμού Δυτικής Μακεδονίας FLASH TV[1].

Δυστυχώς ο λόγος του Σεβασμιωτάτου μητροπολίτη μας σκοτίζει, παρά  φωτίζει κάποιες πτυχές της Αναστάσεως, παραπλανεί και δεν βγάζει από την πλάνη, όλους εκείνους τους εν Χριστώ αδελφούς μας που, εσφαλμένα, πιστεύουν, αφενός πως η χειροτονία και μόνο, είτε σε επίσκοπό είτε σε πρεσβύτερο, καθιστά το εν λόγω πρόσωπο «αλάθητο», δηλαδή ικανό να κηρύττει και να διοικεί την Επισκοπή-Ενορία του απλανώς, και αφετέρου ότι όλοι εμείς οι λαϊκοί, αλλά και οι ιερείς, οι διάκονοι και οι μοναχοί, οφείλουμε τυφλή υπακοή στον εκάστοτε επίσκοπο και στις συνοδικές αποφάσεις, δηλαδή άκριτη αποδοχή ακόμη και γνωστών μεταπατερικών εκκλησιαστικών και θεολογικών θέσεων και απόψεων.

Κυριακή 14 Ιουλίου 2024

Ο Μητροπολίτης Φλωρίνης, Πρεσπών και Εορδαίας ΕΙΡΗΝΑΙΟΣ, ΕΙΠΕ (ΑΣΤΟΧΙΕΣ)...

 

ΣΧΟΛΙΑ ΕΠΤΑ:

Α) Ο ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΕΙΠΕ : "Οι δυο μεγάλοι Απόστολοι είναι καθοδηγητές όλων των άλλων Αποστόλων, των Αγίων, των Μαρτύρων, Αρχιερέων, Διδασκάλων και όλων των χριστιανών."

Όχι, το Άγιο Πνεύμα είναι ο "Καθοδηγητής" όλων!

Β)  ΕΙΠΕ : "Ο καρδιογνώστης Κύριος, όμως, λόγω της μεγάλης αγάπης του Πέτρου στο πρόσωπό του και της μεγάλης του ταπείνωσης του είπε: «Συ ει Πέτρος και επί ταύτη τη πέτρα οικοδομήσω μου την Εκκλησίαν» (Ματθ. 16:17)."

Όχι, τα λόγια αυτά, δηλ. «Συ ει Πέτρος και επί ταύτη τη πέτρα οικοδομήσω μου την Εκκλησίαν» (Ματθ. 16:17) τα είπε ο Κύριος για άλλο λόγο και τον ξέρουν πολύ καλά όλοι (οι Ορθόδοξοι)!

Γ) ΕΙΠΕ : " Όταν ο Παύλος άρχισε την αποστολή του, ο Χριστιανισμός ήταν ένας ασήμαντος αριθμός φοβισμένων πιστών ανάμεσα σε φανατικούς Ιουδαίους."

Όχι, η αποστολή του απ. Παύλου έγινε πολύ μετά την αγία μέθη των μαθητών την ημέρα της Πεντηκοστής (τότε που οι "λαγοί" έγιναν "λιοντάρια"). Ο νοών νοείτω!

 Δ) ΕΙΠΕ : "Γνωρίζουμε τον Χριστό και είμαστε βαπτισμένοι στο Άγιο Πνεύμα."

Όχι, είμαστε βαπτισμένοι στο όνομα της Αγίας Τριάδος, του Πατρός, του Υιού και του Αγίου Πνεύματος! 

Ε) ΕΙΠΕ : "Είμαστε σίγουροι ότι ο Χριστός έχει αναστηθεί και ότι είναι ο μεγάλος δάσκαλος της ζωή μας και δεν είμαστε δικαιολογημένοι να τον αρνηθούμε όπως ο Σίμωνας."

Όχι, ο Ιησούς Χριστός  δεν είναι "ο μεγάλος δάσκαλος" της ζωή μας, αλλά Ο ΕΝΑΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΟΣ!

ΣΤ) ΕΙΠΕ : "Δεν έχουμε κατανοήσει ότι μέσα στον τάφο μας περιμένει ο Χριστός για να μας οδηγήσει για να μας οδηγήσει στην μία, αιώνια ζωή."

Όχι, ο Θεάνθρωπος Ιησούς Χριστός, ο καθήμενος εκ δεξιών του Πατρός (Ο και πάλιν ερχόμενον μετά δόξης κρίναι ζώντας και νεκρούς), δεν μας περιμένει "μέσα στον τάφο"!

-------------------------------------------------------------

Οι πρωτοκορυφαίοι απόστολοι Πέτρος και Παύλος (Μητροπολίτου Φλωρίνης, Πρεσπών και Εορδαίας ΕΙΡΗΝΑΙΟΥ)

 

Η μνήμη κάθε Αγίου είναι αφορμή και πρόξενος χαράς, ευλογίας και πνευματικής ωφέλειας. Όπως όταν μέσα στη νύχτα ανάψουμε μια λαμπάδα φεύγει το σκοτάδι, έτσι και μέσα στη ψυχή μας, όταν τιμούμε τους Αγίους και ιδιαίτερα τους αποστόλους Πέτρο και Παύλο, φωτίζεται η σκέψη και η καρδιά μας. «Όταν η γη δίνει πλούσια καρποφορία, δεν χαίρονται μόνο οι γεωργοί, αλλά όλοι οι άνθρωποι που γεύονται τους καρπούς και απολαμβάνουν και οι ίδιοι τον κόπο των γεωργών»[1]. Έτσι συμβαίνει όταν τιμούμε και τους δυο κορυφαίους Αποστόλους, αφού εκείνοι έζησαν, κήρυξαν, δοκιμάστηκαν, μαρτύρησαν για τον Χριστό και για να διαδοθεί ο Χριστιανισμός, αλλά σε μας ήρθε το μεγάλο πνευματικό όφελος της παρουσίας τους στον κόσμο. Οι δυο μεγάλοι Απόστολοι είναι καθοδηγητές όλων των άλλων Αποστόλων, των Αγίων, των Μαρτύρων, Αρχιερέων, Διδασκάλων και όλων των χριστιανών. Ο άγιος Γρηγόριος τους χαρακτηρίζει ως «τους αρχιτέκτονες της ευσέβειας και της αρετής, καθώς προβάλλουν τον λόγο της ζωής μέσα από την Αγία Γραφή»[2].

Ο Άγιος Ιωάννης Μαξίμοβιτς, Πρέπει νὰ προβοῦμε σὲ ἀποφασιστικὴ ρήξη μὲ τὸν Οἰκουμενισμό, καὶ δὲν πρέπει νὰ ἔχουμε καμία κοινωνία μὲ τοὺς συνοδοιπόρους του.

 

Ο Άγιος Ιωάννης Μαξίμοβιτς, Μία ἐποχὴ πραγματικῆς ὁμολογίας ἔρχεται γιά μᾶς, μία ἐποχὴ ποὺ ἴσως παραμείνουμε μόνοι καὶ διωκόμενοι.


Ο Άγιος Ιωάννης Μαξίμοβιτς για τον οικουμενισμό.

ΣΥΝΟΔΟΙΠΟΡΟΙ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ.... (24.10.2023)

 

Πάντοτε οι μητροπολίτες των νέων χωρών πριν να αναλάβουν την επίσημη διαποίμανση της ιεράς μητροπόλεως δηλαδή πριν την ενθρόνιση συνηθίζεται να πηγαίνουν στο Οικουμενικό Πατριαρχείο για να λάβουν την ευλογία του Παναγιωτάτου κ. Βαρθολομαίου. Αυτό έχουμε αποφασίσει. Μαζί με τους νεοεκλεγέντες μητροπολίτες Παραμυθίας κ. Σεραπίωνα και Φλωρίνης κ. Ειρηναίο να πράξουμε και εμείς. Πριν την ενθρόνισή μας θα μεταβούμε στο Φανάρι για να ζητήσουμε την ευλογία του Παναγιωτάτου. Και τούτο θα το πράξουμε με την ευλογία της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδας.

Νέος Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης ο Επίσκοπος Ωρεών Φιλόθεος: «Στο Φανάρι πριν την ενθρόνιση για την ευλογία του Παναγιωτάτου»

 

 «Μεγάλη η ευθύνη μου », λέει μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, στην πρώτη του συνέντευξη μετά την χειροτονία του, ο νέος μητροπολίτης Θεσσαλονίκης κ. Φιλόθεος.Ο νέος Μητροπολίτης Θεσσαλονικης Φιλόθεος αναφέρει ακόμα ότι οι τρεις νέοι μητροπολίτες, Φιλόθεος, Παραμυθίας κ. Σεραπίων και Φλωρίνης κ. Ειρηναίος θα μεταβούν από κοινού αμέσως μετά την ενθρόνισή τους, στο Φανάρι.

Ερ. Τι σημαίνει για εσάς η εκλογή σας και η παρουσία σας σε μια μητρόπολη που κουβαλά βαρύ ιστορικό φορτίο;

ΣΥΝΟΔΟΙΠΟΡΟΙ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ.... (9-10 Μαρτίου 2024)

 

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Φλωρίνης, Πρεσπών και Εορδαίας  κ.Ειρηναίος, κατά το διήμερο 9-10 Μαρτίου 2024, επισκέφτηκε το Οικουμενικό Πατριαρχείο, συνοδευόμενος από τον αρχιμ. κ. Αγαθάγγελο Ταλλίδη και τον αρχιδιάκονο κ. Θεόκλητο Στάμκο.

Ο Μητροπολίτης Φλωρίνης κ.Ειρηναίος στο Φανάρι

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Φλωρίνης, Πρεσπών και Εορδαίας  κ.Ειρηναίος, κατά το διήμερο 9-10 Μαρτίου 2024, επισκέφτηκε το Οικουμενικό Πατριαρχείο, συνοδευόμενος από τον αρχιμ. κ. Αγαθάγγελο Ταλλίδη και τον αρχιδιάκονο κ. Θεόκλητο Στάμκο.
Την Κυριακή των Απόκρεω, 10 Μαρτίου, ο Σεβ. Φλωρίνης χοροστάτησε στον Όρθρο και τη Θεία Λειτουργία που τελέστηκε στον Πάνσεπτο Πατριαρχικό Ναό του Αγίου Γεωργίου στο Φανάρι της Κωνσταντινούπολης. Στη Θεία Λειτουργία παρέστη συμπροσευχόμενος ο Παναγιώτατος Οικουμενικός Πατριάρχης κ. κ. Βαρθολομαίος, o οποίος μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας καλωσόρισε τον Σεβασμιώτατο.
Κατόπιν, ο Μητροπολίτης Φλωρίνης κ. Ειρηναίος έγινε δεκτός υπό της Αυτού Θειοτάτης Παναγιότητος του Πατριάρχου στο γραφείο του, υποβάλλοντας τα σέβη του στον Παναγιώτατο, με τον οποίο συνδέεται από την τριακονταετή διακονία του στην Ι. Μ. Αλεξανδρουπόλεως ως κληρικός αυτής, και λαμβάνοντας την πατριαρχική ευχή και ευλογία για την ποιμαντορία και τα νέα καθήκοντά του στην Ιερά Μητρόπολη Φλωρίνης, Πρεσπών και Εορδαίας.
Επίσης, ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. κ. Βαρθολομαίος και ο Σεβ.Φλωρίνης κ. Ειρηναίος συναντήθηκαν και έβγαλαν αναμνηστική φωτογραφία με μαθητές και καθηγητές του 1ου Γενικού Λυκείου Φλώρινας, το οποίο πραγματοποιεί εκπαιδευτική εκδρομή στην Κωνσταντινούπολη και επισκέφτηκε το Οικουμενικό Πατριαρχείο.

ΣΥΝΟΔΟΙΠΟΡΟΙ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ.... (1-3 Ιουνίου 2024)

 

ο Μητροπολίτης μας έγινε δεκτός υπό της Αυτού Θειοτάτης Παναγιότητος του Πατριάρχου στο γραφείο του, υποβάλλοντας τα σέβη του στον Παναγιώτατο, με τον οποίο συνδέεται από την τριακονταετή διακονία του στην Ι. Μ. Αλεξανδρουπόλεως ως κληρικός αυτής.

 

Ο Φλωρίνης Ειρηναίος στο Φανάρι

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Φλωρίνης, Πρεσπών και Εορδαίας κ. Ειρηναίος, κατά τις ημέρες 1-3 Ιουνίου 2024, επισκέφτηκε το Οικουμενικό Πατριαρχείο, συνοδευόμενος από τους κληρικούς τής Ιεράς Μητροπόλεως, τον Πανοσιολ. αρχιμ. κ. Τιμόθεο Τσισμαλίδη, τον Ιερολ. κ. Θεόκλητο Στάμκο, Αρχιδιάκονο, τον Πανοσιολ. αρχιμ. κ. Χριστόδουλο Καραθανάση, κληρικό τής Ιεράς Μητροπόλεως Αλεξανδρουπόλεως, και τον κ. Ραφαήλ Καραβασιλειάδη.

Στις 2 Μαρτίου, Κυριακή της Σαμαρείτιδος και ημέρα μνήμης πάντων τών Αγίων Αρχιεπισκόπων και Πατριαρχών Κωνσταντινουπόλεως, ο Ποιμενάρχης μας, κατόπιν προτάσεως του Παναγιωτάτου Οικουμενικού Πατριάρχου μας κ. Βαρθολομαίου, ομίλησε κατά την Πατριαρχική και Συνοδική Θεία Λειτουργία που τελέστηκε στον Πάνσεπτο Πατριαρχικό Ναό τού Αγίου Γεωργίου στο Φανάρι τής Κωνσταντινούπολης. Την ημέρα αυτή πραγματοποιήθηκε, επίσης, το ετήσιο προσκύνημα του εν Αθήναις Συλλόγου τών Οφικκιαλίων τού Οικουμενικού Πατριαρχείου «Παναγία η Παμμακάριστος».

Ο ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΕΙΠΕ...Νὰ καταστήσουμε "χριστοκεντρικὲς" τὶς κοινωνίες μας, γιὰ νὰ ζήσουμε ὅλοι εὐτυχισμένοι!

 

 


Ιερά Πανήγυρις Εορτής Αγίου Πνεύματος στον Μητροπολιτικό ΙΝ Αγίας Τριάδας Πτολεμαΐδας (Αρχιερατική Θεία Λειτουργία ιερουργούντος του Μητροπολίτη Ειρηναίου)

 

Ο ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΕΙΠΕ...

(Εἰς τὸν Ἱερὸ Ναὸ τῆς Ἁγίας Τριάδος Πτολεμαΐδας, Δευτέρα 24 Ἰουνίου 2024)

Σήμερα, ἡ Χάρις τοῦ Ἁγίου Πνεύματος μᾶς συνήγαγε γιὰ νὰ πανηγυρίσουμε ―καὶ γιὰ δεύτερη μέρα ἐπιπλέον καὶ ξεχωριστὰ― τὴ μεγάλη εὐλογία τῆς καθόδου καὶ τῆς παρουσίας, μέσα στὴ ζωὴ τῆς Ἐκκλησίας, τοῦ τρίτου προσώπου τῆς Ἁγίας Τριάδος, ποὺ εἶναι τὸ Ἅγιον Πνεῦμα.

Χθές, Πεντηκοστή, διαβάσαμε τὶς ὑπέροχες εὐχὲς τοῦ Ἑσπερινοῦ, ἐκεῖ ὅπου ὁ Χριστός ―ὁ Τριαδικός μας Θεός, θὰ ἔλεγα καλύτερα― μᾶς ὑπόσχεται ὅτι, τόσο στοὺς ζωντανοὺς ὅσο καὶ στοὺς κεκοιμημένους, ἡ Χάρη τοῦ Ἁγίου Πνεύματος θὰ πνέει καὶ θὰ τοὺς καθιστᾶ ζωντανοὺς πάντοτε καὶ αἰωνίους, εἴτε εἶναι σ’ αὐτὸν τὸν αἰσθητὸ κόσμο, εἴτε στὸν Οὐράνιο. Ἐπιπλέον ὅμως, δίδεται σὲ ’μᾶς ἡ παρηγοριά, μετὰ τὴν Ἀνάληψη τοῦ Χριστοῦ, ποὺ ὑποσχέθηκε ὁ ἴδιος ὅτι δὲν θὰ μᾶς ἀφήσει μόνους, ἀλλὰ θά ’ρθει τὸ Ἅγιον Πνεῦμα, τὸ ὁποῖο ἐμεῖς ζοῦμε καὶ βιώνουμε καὶ παρακαλοῦμε νὰ ἔρθει στὴ ζωὴ καὶ νὰ κατασκηνώσει στὴν ψυχή, στὴν καρδιὰ καὶ στὸ μυαλό μας.

Μητρ. Φλωρίνης Αυγουστίνος Καντιώτης, Ἀγωνισθῆτε γιὰ τὴν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ μας. Ἀγωνισθῆτε γιὰ νὰ καθαριστῇ ἡ Ἐκκλησία ἀπό τὰ ἀνάξια στελέχη της, γιὰ νὰ ἔρθῃ ἡ Ἐκκλησία στὸ ὕψος τῶν Πατέρων.

 

 


Μητρ. Φλωρίνης Αυγουστίνος Καντιώτης, Ο ευσεβής λαός φρουρός της Ορθοδοξίας

 

Του μακαριστού επισκόπου Φλωρίνης Αυγουστίνου Καντιώτη

“Τὴν ψυχούλα μας νὰ κοιτάξουμε καὶ ν᾽ἀφήσουμε τὴν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ στὰ χέρια τῶν καθαρμάτων καὶ τῶν Γεροντίων καὶ τῶν ἐκφύλων;”

 

Οἱ αἰῶνες κυλοῦν, μεγάλα γεγονότα θὰ ἐξελιχθοῦν εἰς τὸν κόσμο καὶ ἡ Ὀρθοδοξία θὰ διωχθῇ. Ὑπάρχουν, δόξα τῷ Θεῷ, κορίτσα μικρά, ὑπάρχουν παιδία καὶ γέροντες ἀσπρομάλληδες, ὑπάρχει λαὸς ὁλόκληρος, οἱ ὁποῖοι ἐὰν παρουσιασθῇ ἀνάγκη θὰ γίνῃ κίνημα ὑπέρ τῆς ἁγίας μας Ὀρθοδοξίας.

Μὲ τοὺς ὀλίγους ἀρχιερεῖς, μὲ τοὺς ὀλίγους ἱερεῖς, μὲ τοὺς μοναχοὺς τοῦ Ἁγίου Ὄρους, μὲ τὰς γυναίκας καὶ τὰ παιδία, θὰ ὑψώσωμεν λάβαρον· λάβαρον μέγα στὴν μεγαλωστί καὶ θὰ διδάξωμεν ὅτι δὲν θὰ γίνῃ ποτὲ ἡ Ἑλλάς ἐπαρχία τοῦ Πάπα. Δὲν θὰ γίνῃ ποτὲ ἡ Ἑλλάς παράρτημα τοῦ ἑνός καὶ τοῦ ἄλλου. Ἡ Ἑλλάς θὰ παραμείνῃ χώρα Ὀρθόδοξος, πρὸς τιμὴν τῆς Ἁγίας Τριάδος, ὅν παῖδες ὑμνεῖτε εἰς πάντας τοὺς αἰῶνας.

Ο Άγιος Ιωάννης Μαξίμοβιτς, Μία ἐποχὴ πραγματικῆς ὁμολογίας ἔρχεται γιά μᾶς, μία ἐποχὴ ποὺ ἴσως παραμείνουμε μόνοι καὶ διωκόμενοι.


Ο Άγιος Ιωάννης Μαξίμοβιτς για τον οικουμενισμό.

ΠΕΡΙ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗΣ, Ο κ.ΜΑΚΡΗΣ ΜΑΣ ΕΙΠΕ ΤΟ "ΚΟΝΤΟ" ΤΟΥ;

 ΣΧΟΛΙΟ: ΔΕΣ ΑΠΟ ΤΟ 57:57 ΛΕΠΤΟ ΚΑΙ ΜΕΤΑ......

 


 

Κυριακή 7 Ιουλίου 2024

Για την χειροτονία γυναικών


 

FRANK  SCHAEFFER

ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑ ΓΥΝΑΙΚΩΝ

 Μία από τις βασικές αντιρρήσεις των Ορθοδόξων στη χειροτονία των γυναικών είναι η ίδια με εκείνη της Εκκλησίας εναντίον των εικονοκλαστών. Ο Χριστός ήρθε στον κόσμο «εν σαρκί». Για τους Ορθοδόξους χριστιανούς η Ενανθρώπηση δεν είναι μία «ιδέα» ή ένα «σύμβολο» είναι ιστορικό γεγονός. Καθετί στη ζωή και στη λατρεία της Ορθόδοξης Εκκλησίας σχεδιάσθηκε να υπογραμμίζει την ιστορικότητα της Ενανθρώπησης. Να γιατί έχουμε εικόνες ο Χριστός ήλθε «εν σαρκί», και η εικόνα Του, όπως και οι εικόνες των αγίων, των μαρτύρων, των αποστόλων, καθώς και της μητέρας Του, μαρτυρούν την ιστορικότητα του ερχομού του. Εμείς επίσης έχουμε ζωντανές εικόνες. Στη Λειτουργία οι ιερείς και οι επίσκοποι στέκονται ως αντιπρόσωποι του Χριστού μπροστά στο θυσιαστήριο. Οι Ιερείς και οι επίσκοποι δεν είναι εικόνες μιας αφηρημένης ιδέας είναι εικόνες ενός ιστορικού προσώπου, το οποίο ήλθε στη γη του Υιού του Θεού.

Η ΑΝΔΡΙΚΗ ΙΕΡΑΡΧΙΑ

        Υπάρχουν εκείνοι που λένε ότι η επιλογή των ανδρών για την ιεραρχία της Εκκλησίας ήταν ένα απλό πολιτιστικό φαινόμενο, μία απλή αντανάκλαση της πατριαρχικής κοινωνίας, στην οποία ζούσε ο Χριστός. Οι ίδιοι υποστηρίζουν ότι πρέπει να κινηθούμε πέρα από τα όρια ενός αρχαίου πολιτισμού και να εκσυγχρονίσουμε τη διδασκαλία του Χριστού, ώστε να ταιριάζει στη σύγχρονη αίσθηση για μία θρησκεία. Αυτός ο ισχυρισμός λογικά εγείρει ένα ενδιαφέρον ερώτημα, εάν ο Ιησούς είναι ο Υιός του Θεού, ο Δημιουργός των ανθρώπων, ο οποίος άρσεν και θήλυ εποίησεν αυτούς (Γε 1,27), τότε γιατί ο Θεός δεν προείδε την ανάγκη να καθοδηγήσει την Εκκλησία να λάβει ως υπόδειγμα την πολιτική του γένους και τη μεταβαλλόμενη μόδα για τη διάκριση των φύλων σε κάθε εποχή;

Ουαί δι ου το σκάνδαλον έρχεται

 


 

Ηρακλής Ρεράκης, Καθηγητής ΑΠΘ,

Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενώσεως Θεολόγων

«Ουαί δι ου το σκάνδαλον έρχεται»

    Κατά τα τελευταία χρόνια παρατηρούμε να βγαίνουν στους δρόμους κάποιες ομάδες συνανθρώπων μας με ασυνήθη και άσεμνη εξωτερική εμφάνιση και να επιδίδονται, δημοσίως, σε άσχημες συμπεριφορές και πράξεις, ενώ, σε πολλές περιπτώσεις, προκαλούν τη δημόσια αιδώ και απαξιώνουν την ανωτερότητα του ανθρώπινου προσώπου, προσφέροντας βλαβερά πρότυπα και σκανδαλισμό στην κοινωνία και ιδιαίτερα στους νέους.

  Βλέπουμε όμως και κάποιους συλλογικούς φορείς, να σπεύδουν να τους συμπαρασταθούν και να καλούν καθηγητές, φοιτητές, φοιτήτριες και «φοιτητά», χωρίς διάκριση και χωρίς περίσκεψη, σκανδαλίζοντας και εκείνοι την κοινωνία ή τουλάχιστον ένα μεγάλο κομμάτι της.

  Σκανδαλίζω, στο Λεξικό Δημητράκου, σημαίνει «γίνομαι αίτιος σκανδάλου, εμβάλλω κάποιον σε πειρασμό, ερεθίζω ή πειράζω κάποιον,  διεγείρω την επιθυμία κάποιου προς το κακό, εμβάλλω κάποιον σε πονηρή σκέψη».

ΕΙΝΑΙ ΒΙΒΛΙΚΑ ΠΡΟΦΗΤΕΥΜΕΝΗ Η ΕΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΑΜΕΤΑΝΟΗΤΟ ΑΙΡΕΤΙΚΟ ΠΑΠΙΣΜΟ; (Αναίρεση παραδοξολογιών Καθηγητή Θεολογίας)


Ευχές από τον Οικουμενικό Πατριάρχη προς τον ασθενούντα Πάπα Φραγκίσκο 

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ

Εν Πειραιεί τη 8η Ιουλίου 2024

ΕΙΝΑΙ  ΒΙΒΛΙΚΑ ΠΡΟΦΗΤΕΥΜΕΝΗ Η ΕΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΑΜΕΤΑΝΟΗΤΟ ΑΙΡΕΤΙΚΟ ΠΑΠΙΣΜΟ;

(Αναίρεση παραδοξολογιών Καθηγητή Θεολογίας)

      Είναι όντως αλγεινό το φαινόμενο στους εσχάτους καιρούς μας, εκκλησιαστικοί παράγοντες, κληρικοί όλων των βαθμών, λαϊκοί καθηγητές και θεολόγοι, τους οποίους τίμησε η Εκκλησία να την διακονούν,  να αποδέχονται την δήθεν ενότητα στις κακόδοξες διαφορετικότητες. Επ’ αυτού έχουμε γράψει πάμπολλες ανακοινώσεις μας και έχουμε αποδείξει επαρκώς τις πραγματικές επιδιώξεις του οικουμενιστικού συγκρητισμού, ο οποίος στοχεύει να συνενώσει την Αγία Εκκλησία του Χριστού με τις πολυποίκιλες αιρέσεις και θρησκείες του κόσμου, με απώτερο σκοπό την εξαφάνισή της σε αυτόν τον δαιμονικό κυκεώνα.

       Όπως προαναφέραμε, δραστήριοι «σκαπανείς» αυτής της εκθεμελίωσης είναι πάμπολλα υψηλά ιστάμενα εκκλησιαστικά πρόσωπα, τα οποία εργάζονται τις τελευταίες δεκαετίες για την ένωση του κατακερματισμένου χριστιανικού κόσμου, για την «ένωση των εκκλησιών», διδάσκοντας και ακολουθώντας την βλάσφημη δοξασία, ότι δήθεν η Εκκλησία είναι διασπασμένη και είναι ανάγκη να συνενωθούν τα «κομμάτια» της, ως «θεία εντολή», προβάλλοντας το άσχετο με τις αρχές του οικουμενιστικού συγκρητισμού, αίτημα του Κυρίου προς τον Θεό Πατέρα: «πάτερ ἅγιε, τήρησον αὐτοὺς (σ.σ. τους Αποστόλους) ἐν τῷ ὀνόματί σου ᾧ δέδωκάς μοι, ἵνα ὦσιν ἓν καθὼς ἡμεῖς» (Ιωάν.17,11), εν αληθεία και δικαιοσύνη, όπως είναι Εκείνος ενωμένος με τον Πατέρα. Ο Χριστός ζήτησε την ενότητα των μαθητών Του, προκειμένου να συνεχίσουν το απολυτρωτικό Του έργο και όχι τη συνένωση της σώζουσας αλήθειας με το  ψεύδος, το οποίο είναι γέννημα του Σατανά, του «πατέρα του ψεύδους» (Ιωάν.8,44). Κανένας από τους Μεγάλους Πατέρες και Οικουμενικούς Διδασκάλους δεν ερμήνευσε το χωρίο αυτό, όπως το ερμηνεύουν (στην ουσία το κακοποιούν) οι θιασώτες του οικουμενιστικού συγκρητισμού!

ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ Προς Α.Π.Θ. – Πανεπιστημιακή κοινότητα Θεσσαλονίκης

 


ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

Προς Α.Π.Θ. – Πανεπιστημιακή κοινότητα Θεσσαλονίκης

«Η  συνδρομή σας στο europride Θεσσαλονίκης είναι:

Επιστημονικό μέλημα ή αγωνία (υπαρξιακή) προσώπων;»

 

κ.κ. καθηγητές του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

 

Τη συνδρομή σας στο europride Θεσσαλονίκης δεν την είδε ο κόσμος (απλά) ως φυσική ενέργεια στα όρια μιας φιλοσοφικής έκφρασης του δικαιώματος των προσώπων∙ ούτε και ως πρακτική επιστημονική φιλοσοφική στάση έξω από τα επιστημονικά – φιλοσοφικά εργαστήρια∙ ούτε, πάλι, ως ορμή δημιουργικότητας, όπου τα εκλεκτότερα στοιχεία του ανθρώπου, δίκη συνισταμένης, συμπυκνώθηκαν για διαμόρφωση ποιοτικού κοινωνικού άλματος προς υγιείς κατευθύνσεις (οικογένεια, αληθινή δημοκρατία, κατάργηση του φόνου εμβρύων – εκτρώσεις, βλαβερά εμβόλια κ.λ.π.).

Αναμφίβολα, ο υπαρξιακός άξονας του europride, δεν ήταν η εκ Θεού φυσική ερωτική – σαρκική έλξη, που πλαισιώνει την κάθε ένωση των εμβίων οργανισμών προς εξασφάλιση της διαιώνισης. Αντίθετα είδαμε (φεύ) ως πραγματικότητα, μια «νέα» υπερήφανη διαστροφική Διονυσιακή παλμική κίνηση, ξένη προς την φυσική νομοτέλεια, χωρίς την δημιουργική επιθυμία που γεννά τη ζωή.

«Αλλοτρίας δε βοτάνης απέχεσθαι, ήτις εστίν αίρεσις» (ΜΕΡΟΣ ΙΑ΄)

 

ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΕΟΡΔΑΙΑΣ - ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ

Tέλη Σεπτεμβρίου και αρχές Οκτωβρίου του 1980, πραγματοποιήθηκε το ΙΑ΄ Γενικό Ιερατικό Συνέδριο της Ι. Μ. Φλωρίνης στην Ι. Μονή Αγ. Παρασκευής Μηλοχωρίου – Εορδαίας, με θέμα: «Αποστολική Εκκλησία».

 

«Αλλοτρίας δε βοτάνης απέχεσθαι, ήτις εστίν αίρεσις»

(Η Αποστολική Εκκλησία)

ΜΕΡΟΣ ΙΑ΄

Αναμφίβολα, η ορθή πίστη (=Ορθοδοξία) είναι το θεμέλιο της σωτηρίας μας.

Δεν είναι τυχαίο, ότι στην αρχή της Δεσποτικής Νηστείας, στην Αγία Τεσσαρακοστή, εορτάζουμε τον θρίαμβο της Ορθοδοξίας απέναντι στη βιαιότητα των αιρέσεων.

Ναι μεν οι πολιτισμοί μεταβάλλονται μέσα στην Ιστορική διαδικασία, αλλά η Εκκλησία κάτω από την αλήθεια του Ευαγγελίου έχει αναδεχθεί την ευθύνη της σωτηριολογικής επιστεγάσεως των κοινωνιών, προς αγιασμό των δυνάμεών τους και ως στροφή προς Πολιτειολογία θεμελιωμένη στην αλήθεια του Χριστού.

Προς αποφυγή πνευματικών κρίσεων (=έλλειψις αληθινών πνευματικών ηγετών), ο Θεοφόρος Ιγνάτιος διατύπωσε οδηγία ορθή, θεόπνευστη, ως ποιμαντική φροντίδα της Εκκλησίας: «Σπουδάζετε ουν βεβαιωθήναι εν τοις δόγμασιν του Κυρίου και των Αποστόλων» (Τραλλιανοίς, ΧΙΙΙ, 8 – 9).

Πριν σαράντα – πενήντα χρόνια, πολλές Ι. Μητροπόλεις έκλειναν μέσα τους την δίψα για την λάμψη – ζωή της Αποστολικής Εκκλησίας∙ παράδειγμα οι Μητροπόλεις Φλωρίνης και Λαρίσης.

Από 24 – 26 Σεπτεμβρίου 1973, έλαβε χώρα στη Λάρισα το Δ΄ Ιερατικό Συνέδριο με θέμα: «Βαρνάβας, Τίτος, Τιμόθεος – Αποστολικές μορφές της Εκκλησίας του Χριστού».

Tέλη Σεπτεμβρίου και αρχές Οκτωβρίου του 1980, πραγματοποιήθηκε το ΙΑ΄ Γενικό Ιερατικό Συνέδριο της Ι. Μ. Φλωρίνης στην Ι. Μονή Αγ. Παρασκευής Μηλοχωρίου – Εορδαίας, με θέμα: «Αποστολική Εκκλησία».

Τα κείμενα των (ανωτέρω) συνεδρίων δεν αποτελούν μία απλή αναδρομή στο παρελθόν∙ έρχονται να ποτίσουν, έως και σήμερα, την προβληματική γη του σημερινού πληρώματος της Εκκλησίας. Ιδιαίτερα, έρχονται, να ενισχύσουν την πνευματική άμυνα έναντι των αιρέσεων.