Σελίδες

Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου 2024

ΕΙΝΑΙ Ο ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΕΙΡΗΝΑΙΟΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ; ΑΠΑΝΤΑΕΙ Ο ΓΕΡΩΝ ΓΑΒΡΙΗΛ!


 Ο ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΕΙΡΗΝΑΙΟΣ ΕΙΠΕ : "Μάλιστα αυτούς τους ανθρώπους σήμερα, που νομίζουν ότι έχουν ορθή πίστη και θέτουν τον εαυτό τους πάνω από την Εκκλησία, τους ονομάζουμε αιρετικούς και η Εκκλησία επί αιώνες αγωνίστηκε μ’ αυτούς και πάντα εμφανίζονται με νέες μορφές, όπως είναι σήμερα τα σχίσματα και οι λεγόμενοι αποτειχισμένοι"

                                                                        --------------------------------------------


Γέροντας Γαβριήλ (κελί Κουτλουμουσιανόν): Αιρετικός αυτός που ισχυρίζεται ότι «όποιος κόβει το Μνημόσυνο είναι σχισματικός και εκτός της Εκκλησίας»


«Όσοι λένε ότι δεν επιτρέπεται ο έλεγχος στην Εκκλησία είναι αιρετικοί, γιατί η Εκκλησία θέσπισε τον έλεγχο» (Γέροντας Γαβριήλ)


Μετά τη Ψευδοσύνοδο της Κρήτης (Ιούνιος 2016), ο φωτισμένος Γέροντας Γαβριήλ του Ι. Κουτλουμουσιανού Κελλίου Οσίου Χριστοδούλου της Πάτμου υπερασπιζόμενος την Ορθόδοξη Πίστη και Πατερική Παράδοση, διέκοψε μαζί με άλλους Κελλιώτες τη μνημόνευση του αιρετιζόντος οικείου Επισκόπου, δηλαδή του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου. Δυστυχώς όμως, αντί να επαινείται από το σύνολο της Αθωνικής Μοναστικής Πολιτείας για τη μαρτυρική και θεάρεστη Αγιοπατερική και Ιεροκανονική Αποτείχιση που ακολουθεί (όπως επιτάσσουν οι Ιεροί Κανόνες), γίνεται αποδέκτης αφόρητων πιέσεων, διώξεων και απειλών.

Καθώς η Ορθοδοξία πολεμείται με μανία και η Αγιοπατερική Αποτείχιση συκοφαντείται ποικιλοτρόπως, ο ορθόδοξος λόγος και η ομολογιακή παρουσία του Γέροντα αποτελούν στήριγμα και οδοδείκτη για κάθε Ορθόδοξο χριστιανό. Τις πολύτιμες συμβουλές και νουθεσίες του Γέροντα Γαβριήλ αναζήτησε και ένας προσκυνητής που τον επισκέφθηκε στο Κελί του στο Άγιο Όρος, τον Ιούνιο του 2021. Κατά το μεταξύ τους διάλογο, ο Γέροντας στηριζόμενος στην Αγία Γραφή, την Αγιοπατερική Παράδοση και τους Ιερούς Κανόνες, απάντησε σε ερωτήσεις περί ελέγχου στην Εκκλησία και περί διακοπής Μνημοσύνου (Αποτείχισης). Επιπρόσθετα, τόνισε ότι είναι αιρετικός αυτός που ισχυρίζεται ότι «όποιος κόβει το Μνημόσυνο είναι σχισματικός και εκτός της Εκκλησίας». Παραθέτουμε το σχετικό απόσπασμα από τη συνομιλία αυτή, ζητώντας ταπεινά την ευχή του αγαπημένου και χαριτωμένου Γέροντα.

———–

γ. Γαβριήλ (κελί Κουτλουμουσιανόν): Περί ελέγχου στην Εκκλησία και διακοπής Μνημοσύνου

Προσκυνητής: – Γέροντα, ευλόγησον. Να ρωτήσουμε κάτι για τα δογματικά; Λένε πάρα πολλοί ότι όποιος διακόπτει τη μνημόνευση του Πατριάρχη αυτή τη στιγμή είναι εκτός Εκκλησίας, είναι το ίδιο με τους ζηλωτές. Τι έχετε να πείτε για αυτό;

Γέροντας Γαβριήλ: – Όποιος λέει ότι «όποιος κόβει το Μνημόσυνο είναι σχισματικός και εκτός της Εκκλησίας», αυτός είναι αιρετικός. Γιατί είναι αιρετικός; Γιατί τη διακοπή του Μνημοσύνου τη θέσπισε ο ΙΕ’ Κανόνας της Πρωτοδευτέρας Συνόδου. Επομένως κατηγορεί την Εκκλησία ότι είναι πλανεμένη που θέσπισε αυτό τον Κανόνα. Γι’ αυτό είναι αιρετικός.

Προσκυνητής: – Επίσης λένε κάποιοι ότι εμείς δεν έχουμε δικαίωμα να ελέγχουμε τους ανωτέρους στα Εκκλησιαστικά γιατί είναι αυτοί οι υπεύθυνοι, δηλαδή είτε οι Ηγούμενοι, είτε οι Δεσποτάδες.

Γέροντας Γαβριήλ: – Όποιος λέει ότι δεν επιτρέπεται ο έλεγχος στην Εκκλησία είναι αιρετικός γιατί λέει αντίθετα από ότι λέει η Εκκλησία. Τι λέει ο Απόστολος Παύλος στο μαθητή του Τιμόθεο στην Έφεσο; «Τούς ἁμαρτάνοντας ἐνώπιον πάντων ἔλεγχε, ἵνα καί οἱ λοιποί φόβον ἔχωσι» (Α’ Τιμ. 5, 20). Τι λέει στο μαθητή του, τον Τίτο, στην Κρήτη; «Ἔλεγξον, ἐπιτίμησον, παρακάλεσον» (Β’ Τιμ. 4, 2). Και αλλού πάλι, αυτό ισχύει για αυτούς που έχουν πνευματική ηγεσία. Και οι λαϊκοί μπορούν να ελέγξουν: «Καί μή συγκοινωνεῖτε τοῖς ἔργοις τοῖς ἀκάρποις τοῦ σκότους, μᾶλλον δέ καί ἐλέγχετε» (Εφεσ. 5, 11). Αυτό ισχύει και για τους λαϊκούς, όχι μόνο να μην συγκοινωνούν αλλά και να ελέγχουν. Όσοι λένε ότι δεν επιτρέπεται ο έλεγχος στην Εκκλησία είναι αιρετικοί, γιατί η Εκκλησία θέσπισε τον έλεγχο και ο Ιερός Χρυσόστομος που θεωρείται από τους μεγαλύτερους Πατέρες της Εκκλησίας μας είναι ο πιο ελεγκτικός. Άσκησε έλεγχο περισσότερο από όλους τους άλλους Πατέρες.