Σελίδες

Πέμπτη 29 Ιουνίου 2017

«Αν δεν ξυπνήσουμε, τελειώσαμε. Δεν θα υπάρχει συνέχεια!». Συγκλονιστικός και αφυπνιστικός ο λόγος του Μητροπολίτη Μεσογαίας Νικόλαου

ΣΧΟΛΙΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ:

ΕΝ ΣΧΕΣΕΙ ΜΕ ΤΟ ΛΟΓΟ ΤΟΥ ΙΕΡΑΡΧΟΥ: Φτάσαμε, αντί τα έξοδά μας να γίνονται για το φαγητό, το σπίτι και τις ανάγκες μας, ό,τι ξοδεύουμε να πηγαίνει σε δύο φοβερές λέξεις: σε φόρους και σε χρέη….
ΘΥΜΙΖΩ ΤΙΣ ΔΥΟ ΑΡΧΑΙΟΤΕΡΕΣ ΓΡΑΠΤΕΣ ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ «ΑΥΤΟΧΕΙΡΙΑΣ» (ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ Π. ΤΡΕΜΠΕΛΑ):
-Η ΠΡΩΤΗ ΑΦΟΡΑ ΤΟΝ ΙΟΥΔΑ
-Η ΔΕΥΤΕΡΗ ΣΤΟΝ 1ο ΑΙΩΝΑ, ΣΤΗ ΡΩΜΗ, ΛΟΓΩ ΒΑΡΙΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ!!!

                                                                                                                                                              ΣΗΜΕΡΑ! «Αν δεν ξυπνήσουμε, τελειώσαμε. Δεν θα υπάρχει συνέχεια!». Συγκλονιστικός και αφυπνιστικός ο λόγος του Μητροπολίτη Μεσογαίας Νικόλαου

 

«Αν δεν ξυπνήσουμε, τελειώσαμε. Δεν θα υπάρχει συνέχεια!». Συγκλονιστικός και αφυπνιστικός ο λόγος του Μητροπολίτη Μεσογαίας Νικόλαου.
«Η χάρις και η ευλογία του Κυρίου μας Ιησού Χριστού εύχομαι να σκεπάζει όλους σας, την κοινωνία, το έθνος και την Εκκλησία μας. Σκέφθηκα πολύ για να συντάξω αυτή την εγκύκλιο και να την απευθύνω στην αγάπη σας.
Μέχρι την τελευταία στιγμή δεν ήμουν σίγουρος αν έπρεπε να το κάνω. Τις τελευταίες όμως μέρες, μέσα στην κατάσταση του γενικευμένου πανικού που επικρατεί στην πατρίδα μας, των σπασμωδικών αποφάσεων των υπευθύνων διαχειριστών της ζωής και του μέλλοντός μας, την επαναλαμβανόμενη εναλλαγή υποσχέσεων και διαψεύσεων που έχουν τραυματίσει το ηθικό και την αξιοπρέπεια μας, τον καταιγισμό των χωρίς τέλος φορολογικών επιβαρύνσεων, δέχθηκα σωρεία τηλεφωνημάτων και μηνυμάτων πολιτών της περιοχής μας που ζητούν απεγνωσμένα μία παρέμβαση και κάποια συμπαράσταση στο οικονομικό τους αδιέξοδο και δράμα.
Οι μισθοί και οι συντάξεις περικόπηκαν, αρκετοί απολύθηκαν, οι άνεργοι πληθύνονται, πολλοί στέγνωσαν οικονομικά.
Και ξαφνικά μας ζητείται απειλητικά και εκβιαστικά να πληρώσουμε, επί πλέον φόρο για το σπίτι που μένουμε σαν να είναι το κράτος πλέον φτωχότερο από τους φτωχούς.
Φτάσαμε, αντί τα έξοδά μας να γίνονται για το φαγητό, το σπίτι και τις ανάγκες μας, ό,τι ξοδεύουμε να πηγαίνει σε δύο φοβερές λέξεις: σε φόρους και σε χρέη.
Δεν είναι δύσκολο να αντιληφθεί κανείς το αίσθημα πνιγμού που διακατέχει ίσως και την πλειοψηφία των συμπολιτών μας, σίγουρα και αρκετούς από μας.
Ποιός μπορούσε να φαντασθεί ότι ο υπέροχος και υπερήφανος λαός μας θα έφτανε σε αυτό το κατάντημα;

«Εἶναι πολὺ χειρότερη ἡ κατάσταση ἡ σημερινή, ἀπὸ τὴν ἐποχὴ τοῦ Ἀρειανισμοῦ, μετὰ τὴν Σύνοδο τῆς Κρήτης…» (π. Θεόδωρος Ζήσης)

π. Θεόδωρος Ζήσης: «Εἶναι πολὺ χειρότερη ἡ κατάσταση ἡ σημερινή, ἀπὸ τὴν ἐποχὴ τοῦ Ἀρειανισμοῦ, μετὰ τὴν Σύνοδο τῆς Κρήτης…»

«ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΕΓΑ ΑΘΑΝΑΣΙΟ ΕΛΕΓΑΝ ΟΤΙ ΗΤΑΝ Ο ΗΡΩΪΚΟΤΕΡΟΣ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΚΑΙ Ο ΑΓΙΟΤΕΡΟΣ ΤΩΝ ΗΡΩΩΝ

Ο π. ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ ΗΤΑΝ Ο ΗΡΩΪΚΟΤΕΡΟΣ ΤΩΝ ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ»

————-

————–

Εὐχαριστοῦμε τὸν π. Θεόδωρο Ζήση ποὺ δέχθηκε τὴν πρόσκληση καὶ προλόγισε τὴν ταινία. Ἦταν ἴσως ὁ πιο κατάλληλος γιὰ νὰ μιλήσῃ.

Tὰ γνωρίσματα τοῦ Ὀρθοδόξου κληρικοῦ καὶ τοῦ ἐπισκόπου τὰ παρουσιάζει στὸ μικρὸ ἀπόσπασμα τῆς ὀμιλίας του ὁ π. Αὐγουστῖνος, πρὶν ἀπὸ τὴν ὀμιλία τοῦ π. Θεοδώρου. Ἕναν τέτοιο σεβάσμιο κληρικὸ ποὺ διώκεται γιὰ τὴν Ὀρθόδοξη πίστι του, θὰ διάλεγε νὰ τὸν ἀντιπροσωπεύση καὶ ὁ ἴδιος ὁ ἀείμνηστος ἀγωνιστὴς ἰεράρχης π. Αὐγουστῖνος Καντιώτης, γι᾽ αὐτὸ καὶ τὸν προσκαλέσαμε.

Ἡ ὁμιλία του πρωτοπρεσβυτέρου Θεοδώρου Ζήση, Καθηγητοῦ τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ Ἀριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Α.Π.Θ.), ἦταν ἐπίκαιρη καὶ ἐνημέρωσε τὸν πιστὸ λαὸ τῆς Κοζάνης, γιὰ τὴν προδοσία τῆς Ὀρθοδόξου πίστεως καὶ τὴν ἔνοχη σιωπὴ τῶν ἐπισκόπων.

Ἀς μᾶς συγχωρέση ὁ ἐπίσκοπος Κοζάνης, ποὺ δὲν τὸν καλέσαμε. Δὲν θέλαμε νὰ τὸν φέρουμε σὲ δύσκολη θέση. Δὲν γνωρίζαμε πῶς θὰ ἀντιδροῦσε ὅταν ἔβλεπε τὸν εὐλαβὴ πρωτοπρεσβύτερο καὶ μεγάλο καθηγητή. Νὰ ξέρη ὅτι δὲν θεωροῦμε καλύτερο ἀπ᾽ αὐτὸν τὸν Φλωρίνης  Θεόκλητο, οὔτε τὸν Θεσσαλονίκη Ἀνθιμο ποὺ προσκλήθηκαν καὶ ἔδωσαν τὴν εὐλογία τους γιὰ τὴν ταινία τοῦ Γέροντα στὶς πόλεις τους. Ἐκεῖ ἄλλοι ἀποφάσιζαν καὶ ἔτσι ἔκριναν καλό. 

Ανακοίνωση του ΙΕΠ για την απόφαση της Ιεραρχίας για τα Θρησκευτικά

ΣΧΟΛΙΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ:

ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ ΠΑΡΕΝΕΡΓΕΙΑ ΤΗΣ ΟΝΟΜΑΖΟΜΕΝΗΣ "ΣΥΝΟΔΟΥ" ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
ΟΙ ΠΙΣΤΟΙ ΑΝΑΖΗΤΟΥΝ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ, ΤΟΝ "ΝΙΚΟΔΗΜΟ'' ΠΟΥ ΘΑ ΟΔΗΓΗΣΕΙ ΤΟΝ "ΔΗΜΟ" ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ (= ΕΚΚΛΗΣΙΑ) ΣΤΗΝ "ΝΙΚΗ" ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ 
                                                                                    

Αθήνα, 27 Ιουνίου 2017
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Θέμα: Ανακοίνωση του ΙΕΠ για την απόφαση της Ιεραρχίας
Το ΙΕΠ εκφράζει την ικανοποίησή του για τη σημερινή απόφαση της Ιεραρχίας που αψήφησε τις ακραίες φωνές ορισμένων κληρικών και λαϊκών και αποδέχθηκε ομόφωνα τα νέα προγράμματα σπουδών για το μάθημα των Θρησκευτικών στην Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Τα νέα προγράμματα σχεδιάστηκαν από την Ειδική Επιστημονική Επιτροπή του ΙΕΠ και, σύμφωνα με την εντολή του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Κωνσταντίνου Γαβρόγλου, συζητήθηκαν εκτενώς με την τριμελή επιτροπή της Ιεραρχίας.


Το προϊόν αυτού του διαλόγου, που αποτυπώθηκε σε συγκεκριμένες βελτιώσεις των προγραμμάτων, έγινε αποδεκτό σήμερα από την Ιεραρχία.

Ο Πρωτοκορυφαίος Απόστολος Παύλος και η Θεολογία του



Αποτέλεσμα εικόνας για Ο Πρωτοκορυφαίος Απόστολος Παύλος και η Θεολογία του
Ο Πρωτοκορυφαίος Απόστολος Παύλος και η Θεολογία του
 ΠΡΩΤΟΚΟΡΥΦΑΙΟΣ : Κορυφαία θέση μεταξύ των αποστόλων του Κυρίου κατέχει και δίκαια ο Απόστολος Παύλος. Το κήρυγμα του Ευαγγελίου, μέσα από τη δική του φωνή και τα γραπτά του απλώθηκε πέρα από τα στενά όρια του Ιουδαϊσμού, ως τα πέρατα του τότε γνωστού κόσμου. Ας αποφύγουμε να μιλήσουμε για το γεγονός της μεταστροφής του, για τις περιοδείες του και το μαρτύριό του κι ας επικεντρωθούμε για λίγο στο θεολογικό του λόγο.
ΠΑΥΛΕΙΑ ΘΕΟΛΟΓΙΑ : Η Θεολογία του Αποστόλου Παύλου είναι επηρεασμενη από τέσσερις βασικούς παράγοντες:
α από τον Ιουδαϊκό κόσμο και την Παλαιά Διαθήκη,
β από τον Ελληνιστικό κόσμο,
γ από την πρώτη Χριστιανική Εκκλησία και
δ από την προσωπική εμπειρία της εμφάνισης του Κυρίου στον ίδιο, που οδήγησε στη μεταστροφή του.

ΠΡΟΣ ΔΙΟΓΝΗΤΟΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ: ''Οι Χριστιανοί δεν ξεχωρίζουν από τους άλλους ανθρώπους στην γλώσσα ομιλίας, ούτε στις συνήθειες. Ούτε κατοικούν σε δικές τους ξεχωριστές πόλεις, ούτε χρησιμοποιούν κάποια γλωσσική διάλεκτο διαφορετική, ούτε ζουν με «περίεργο» τρόπο»! ... Ζουν στην δική τους ο καθένας πατρίδα αλλά ως πάροικοι...''

 ΠΡΟΣ ΔΙΟΓΝΗΤΟΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

Επειδή βλέπω, φίλτατε Διόγνητε, ότι ιδιαιτέρως ενδιαφέρεσαι να μάθεις την πίστη των Χριστιανών και επιμελώς αναζητείς να πληροφορηθείς πάντα όσα σχετίζονται μ’ αυτήν· δηλαδή πώς θρησκεύουν και πώς παραβλέπουν αυτόν εδώ τον κόσμο και πώς καταφρονούν τον θάνατο και δεν εκτιμούν ούτε τους θεούς των ειδωλολατρών ούτε τηρούν τις παραδόσεις των Ιουδαίων, παρακαλώ τον Θεό να μου δώσει σύνεση να σου τα παρουσιάσω όλα αυτά σωστά ώστε και συ να γίνεις καλύτερος.
Την ματαιοπονία και απάτη των ειδωλολατρών και την πολυπραγμοσύνη και αλαζονεία των Ιουδαίων την κατενόησες και κατάλαβες ότι σωστά απέχουν οι Χριστιανοί από αυτά. Όμως το μυστήριο της θεοσέβειας των Χριστιανών μη περιμένεις ότι θα το μάθεις από κάποιον άνθρωπο.
Οι Χριστιανοί δεν ξεχωρίζουν από τους άλλους ανθρώπους στην γλώσσα ομιλίας, ούτε στις συνήθειες. Ούτε κατοικούν σε δικές τους ξεχωριστές πόλεις, ούτε χρησιμοποιούν κάποια γλωσσική διάλεκτο διαφορετική, ούτε ζουν με «περίεργο» τρόπο»! Δεν έχουν επινοήσει κάποιο «παράξενο» τρόπο ζωής στηριγμένοι στην ανθρώπινη περιέργεια, ούτε και προΐστανται όπως μερικοί μιας ανθρώπινης διδασκαλίας. Κατοικούν σε ελληνικές ή βαρβαρικές πόλεις, όπως συνέπεσε ο καθένας, και διαβιούν με τις τοπικές συνήθειες και τον τρόπο ενδυμασίας και τροφής του κάθε τόπου ενώ συγχρόνως γίνεται φανερή η θαυμαστή και αξιοπρόσεκτη συμπεριφορά τους.

Ο ΑΡΧΑΙΟΤΕΡΟΣ ΚΩΔΙΚΑΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ (Αφιέρωμα στους νέους και στους άνεργους)






ΚΑΡΠΟΦΟΡΙΑ  ΚΑΙ  ΚΕΡΔΟΦΟΡΙΑ

Ο ΑΡΧΑΙΟΤΕΡΟΣ ΚΩΔΙΚΑΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
(Αφιέρωμα στους νέους και στους άνεργους)


«Διὰ τοῦτο λέγω ὑμῖν, μὴ μεριμνᾶτε τῇ ψυχῇ ὑμῶν τί φάγητε καὶ τί πίητε, μηδὲ τῷ σώματι ὑμῶν τί ἐνδύσησθε· οὐχὶ ἡ ψυχὴ πλεῖόν ἐστι τῆς τροφῆς καὶ τὸ σῶμα τοῦ ἐνδύματος;  26 ἐμβλέψατε εἰς τὰ πετεινὰ τοῦ οὐρανοῦ, ὅτι οὐ σπείρουσιν οὐδὲ θερίζουσιν οὐδὲ συνάγουσιν εἰς ἀποθήκας, καὶ ὁ πατὴρ ὑμῶν ὁ οὐράνιος τρέφει αὐτά· οὐχ ὑμεῖς μᾶλλον διαφέρετε αὐτῶν;  (Ματθ. 6, 25-26)

Ο ΚΑΡΠΟΣ ΤΟΥ ‘’ΔΕΝΤΡΟΥ’’

  Ο Πλάτων ονομάζει τον άνθρωπο δέντρο
 
Αγαπητοί φίλοι,

Μπορεί η γλώσσα των ηλεκτρονικών υπολογιστών να ομιλείται από τους περισσότερους ανθρώπους των ημερών μας αλλά η γλώσσα του Ε.Π., δηλαδή του Επαγγελματικού Προσανατολισμού είναι για τους περισσοτέρους άγνωστη. Αν ο Πλάτων ονομάζει τον άνθρωπο δέντρο καλόν είναι να έχουμε  κατά νου α) την καρποφορία του, δηλαδή τη συλλογή πτυχίων και μεταπτυχιακών και άλλων πιστοποιημένων σεμιναρίων από τους νέους μας και β) τις πιθανότητες πρόσληψης -κερδοφορίας τους  μέσα από νόμιμη εργασία μερικής ή πλήρης απασχόλησης αλλά και έργου (εργολαβίας)…  
Μία ακόμη γλώσσα επικοινωνίας που σχετίζεται άμεσα με τους καρπούς και εν γένει με τα προϊόντα αλλά και με την έννοια της κερδοφορίας  διά του εμπορίου είναι η γραμμική - αριθμητική γλώσσα, το γνωστό ΜΠΑΡΚΟΟΥΝΤ (αγγλ. Barcode) ή αλλιώς ραβδοκώδικας. Η ‘’οπτική αναγνώριση’’ του προϊόντος, η αντίληψη-εντόπιση και η αναγνώριση του ‘’καρπού’’ και του ''δέντρου'' είναι αποκλειστική υπόθεση των υπολογιστών που υπολογίζουν με ακρίβεια τα περί οικονομίας (αγορά προϊόντων-αγορά εργασίας)! Υπολογίζουν χάρη της  ειδικής  αυτής ‘’γλώσσας’’ την αξία του προϊόντος, τη χώρα προέλευσής της, την προσφορά και την ζήτηση του προϊόντος σε πραγματικό χρόνο ώστε να υπάρχει χρόνος για νέα παραγωγή και παραγγελίες. Αυτό συνεπάγεται: ράφια με καρπούς και ταμεία που ανοίγουν και  κλείνουν με κέρδη… Ενδιαφέρον στη λέξη ραβδοκώδικας αποκτά το δεύτερο συνθετικό της λέξης, ο κώδικας (λατιν. Codex ή condex), που εκτός από  την ‘’κρυπτογραφία’’ (με αριθμούς, γράμματα, λέξεις, ή σύνθετα ή με αλγορίθμους για κρυπτογράφηση κειμένων), σχετίζεται γενικά «με κάθε συλλογή νομοθεσίας που αναφέρεται σε ίδιο κλάδο δικαίου π.χ. Ποινικός Κώδικας Αστικός Κώδικας, Αλιευτικός κώδικας κ.λπ. Σημειώνεται ότι τα αρχαιότερα κείμενα των ευαγγελίων αποτελούν κώδικες»[1]…

Τετάρτη 28 Ιουνίου 2017

''Σεβαστή βέβαια η διαφορετικότητα, αν δεν εννοείται ως ηθελημένη και προγραμματισμένη κίνηση για την προσβολή της ανθρώπινης φύσης, υπόστασης και αξιοπρέπειας και ακόμη περαιτέρω την παράβαση του νόμου του Θεού και την απώλεια της σωτηρίας της ψυχής.'' (Ηλιάδης Σάββας Δάσκαλος)

Αποτέλεσμα εικόνας για Διαφορετικότητα
Διαφορετικότητα ή Μοναδικότητα;

      Γνωρίζουμε πολύ καλά πως ο καθένας μας αποτελεί ΜΟΝΑΔΙΚΟΤΗΤΑ. Αυτό το γνωρίζουμε και το χαιρόμαστε ως θείο δώρο στη ζωή. Είναι ένα βασίλειο η μοναδικότητα, που φέρουμε ο καθένας μας ως υπάρξεις και έχουμε τη χάρη και τη χαρά να τo κυβερνάμε ελεύθερα, κατά βούληση και κατά συνείδηση. Και μπορούμε μέσα σ΄ αυτήν να συμπεριλάβουμε και να βιώσουμε όλο το νόημα της ζωής. Και μαζί να αγκαλιάσουμε και τον πλησίον και όλον τον κόσμο. Συνεπώς, τι περισσότερο έχει να πει η λέξη διαφορετικότητα σε μια χριστιανική ψυχή, αλλά και σε κάθε ψυχή, που βλέπει τα πρόσωπα, τα πράγματα, τις καταστάσεις, μέσα από τη φυσική και φυσιολογική τους τάξη. Το μόνο που μπορεί να πετύχει είναι η περιθωριοποίηση και ο χωρισμός της κοινωνίας σε ομάδες, ενώ η μοναδικότητα να ενώσει. Κι αυτό πιστεύουμε πως θα φανεί από τις παρακάτω λίγες φτωχές σκέψεις.
    Σεβαστή βέβαια η διαφορετικότητα, αν δεν εννοείται ως ηθελημένη και προγραμματισμένη κίνηση για την προσβολή της ανθρώπινης φύσης, υπόστασης και αξιοπρέπειας και ακόμη περαιτέρω την παράβαση του νόμου του Θεού και την απώλεια της σωτηρίας της ψυχής.

Ό καρπός του Πνεύματος (επίσκοπος Αυγουστίνος Ν. Καντιώτης)




Συντάκτης επίσκοπος Αυγουστίνος Ν. Καντιώτης

Δευτέρα του αγίου Πνεύματος

Ό καρπός του Πνεύματος

«Ό δε καρπός του Πνεύματος εστίν αγάπη...» (Γαλ. 5,22)

XΘΕΣ, αγαπητοί μου, άλλα και σήμερα ή αγία μας Εκκλησία εορτάζει τη μεγάλη εορτή της Πεντηκοστής. Ή εορτή αυτή από διαπρεπείς διδασκάλους και πατέρας χαρακτηρίζεται ως ή ήμερα πού γεννήθηκε ή Εκκλησία. Άλλ' ενώ τα ανθρώπινα έχουν αρχή, ακμή και τέλος, ή Εκκλησία δεν έχει τέλος• μπορούμε να πούμε και γι' αυτήν «και της βασιλείας» αυτής «ούκ έσται τέλος» (Λουκ. 1,33). Όσο κι αν την πολεμούν, θα μείνει αήττητος, διότι έχει μέσα της τη δύναμη του αγίου Πνεύματος.

Τρίτη 27 Ιουνίου 2017

Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ Η ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΥΘΟΣ Ή ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ; (ΜΕΡΟΣ Β’)

Αποτέλεσμα εικόνας για μυθος

Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ Η ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΥΘΟΣ Ή ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ;
(ΜΕΡΟΣ Β’)


Αγαπητοί φίλοι,

Η ουμανιστική Ευρώπη εδώ και αιώνες βάζοντας ως κέντρο τον άνθρωπο έπαψε να θαυμάζει  τον Κύριο ημών Ιησού Χριστό, τον Άνθρωπο με Α κεφαλαίο και έφτασε στην υψηλή θεωρία του «Διαφορετικού Ανθρώπου» που συγκεφαλαιώνει την αποστασία της τόσο  από τον αληθινό Θεό, όσο και από τον αληθινό άνθρωπο. Αν από θαυμασμό ο Πιλάτος είπε για τον Ιησού’ «ΙΔΕ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ», και κατέδειξε Ποίου Εικόνα είμαστε και σε Ποίον πρέπει να ομοιάσουμε, η σύγχρονη Ευρώπη στη νέα πολύχρωμη οικοδομή της θέτει ως ακρογωνιαία λίθο και  ως επιστέγασμά της, την αρχή της ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ και τον ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΑΝΘΡΩΠΟ αντίστοιχα.  Κατ’ επέκταση ο Νόμος της (και οι Νόμοι των Κρατών μελών της) έχουν την υποχρέωση να στηρίζουν καθετί το διαφορετικό, δηλαδή οποιαδήποτε προτεσταντικού τύπου επιλογή ζωής των πολιτών της! Το ‘’διαφορετικό’’ εδώ υποδηλώνει την ελευθερία της οποιασδήποτε επιλογής, φυσικής ή ‘’αφύσικης’’, νόμιμης ή ‘’παράνομης’’, κ.ο.κ.,  αλλά και  την απελευθέρωση του νέου ανθρώπου από τη σκιά του Άνθρωπου και του Θείου Νόμου Του (που σκεπάζει και δροσίζει τις ψυχές μας), αλλά και κάθε άλλης θρησκευτικής ‘’φοβικής σκιάς’’ που οι άνθρωποι κατά καιρούς τεχνούργησαν για την ένωση και φυσικά τον έλεγχο των μαζών!  Η Ευρώπη, η γηραιά  αυτή αλεπού, παύει πια  να μορφώνει ανθρώπους που ομοιάζουν στον Χριστό. Οι νέοι άνθρωποι καλούνται από τους σύγχρονους ψευδοπροφήτες της διαφορετικότητας να ομοιάσουν σε ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ έως ότου καταλήξει ο καθένας  ΜΕ ΤΟΝ  ΕΑΥΤΟ ΤΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ…

Η ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ “ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ” ΚΑΙ Η ΜΟΝΑΔΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ “ΜΙΑΣ, ΑΓΙΑΣ, ΚΑΘΟΛΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ” ΜΑΣ



Η ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ “ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ”
ΚΑΙ Η ΜΟΝΑΔΙΚΟΤΗΤΑ 
ΤΗΣ “ΜΙΑΣ, ΑΓΙΑΣ, ΚΑΘΟΛΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ” ΜΑΣ
ΟΛΗ Η ΓΗ ΕΝΑ ΧΩΡΙΟ:
Οι άνθρωποι του κόσμου, οι άνθρωποι του Θεού, και οι χωριάτες

Οι άνθρωποι του κόσμου

Στις μέρες μας οι άνθρωποι του κόσμου παραδέχονται ότι όλη η γη είναι ένα χωριό, μία κοινότητα, μια παγκόσμια κοινότητα! Κοινότητα είναι μία ομάδα οργανισμών (ανθρώπων, φυτών ή ζώων) που ζουν σε ένα κοινό περιβάλλον και αυτό που την χαρακτηρίζει είναι “η συνεχής αλληλεπίδραση μεταξύ των φορέων που την αποτελούν” [1]. Αν αναλογιστούμε για λίγο τα όσα λέγονται για την “κοινότητα” των φυτών από τους οικολόγους προστάτες, για την “κοινότητα” των ζώων από του φιλοζωικούς, αλλά και για την κοινότητα των ανθρώπων από τους φιλάνθρωπους παγκοσμιοποιητές των ημερών μας, αντιλαμβάνεται κανείς το μέγεθος της καταστροφής των τριών αυτών κοινοτικών παραγόντων και την άμεση ανάγκη της από κοινού δράσης μας για την εξασφάλιση της πλανητικής πλέον ισορροπίας... Ο σύγχρονος τρόπος ζωής, η επιστημοσύνη μας και ο υπέρ καταναλωτισμός έφτασαν τους ειδικούς των παγκοσμίων προβλημάτων να προτείνουν την έξοδό μας από την κρίση δια του διαστήματος! Ο Σάββας Ηλιάδης, δάσκαλος από το Κιλκίς, σε σχετικό άρθρο του με τίτλο “Το «αδιέξοδο» της  ανθρωπότητας και η πρόταση του Στίβεν Χόκινγκ” γράφει: Λέει η είδηση: «Είπε ο Χόκινγκ, πως η Γη απειλείται από την κλιματική αλλαγή, την εξάντληση των φυσικών πόρων και την κατάρρευση της βιοποικιλότητας, γι' αυτό τα διαστημικά ταξίδια είναι ζωτικά, προκειμένου να διασφαλισθεί το μέλλον της ανθρωπότητας. Ξεμένουμε από χώρο και τα μόνα μέρη να πάμε, είναι οι άλλοι κόσμοι. Είναι καιρός πια να εξερευνήσουμε άλλα ηλιακά συστήματα. Η εξάπλωσή μας σε αυτά ίσως είναι το μόνο πράγμα που θα μας σώσει από τους εαυτούς μας. Είμαι πεπεισμένος ότι είναι αναγκαίο οι άνθρωποι να αφήσουν τη Γη» δήλωσε ο Χόκινγκ. «Δεν πρέπει να αρκούμαστε να απολαμβάνουμε το σύμπαν, από τη βολή της Γης. Η Γη απειλείται από τόσα πολλά πράγματα, που είναι δύσκολο να είμαι θετικός». Αυτή - τονίζει ο δάσκαλος - είναι η πρόταση που κάνει ο Χόκινγκ, ο άνθρωπος, του οποίου η γνώμη βαραίνει στο χώρο της παγκόσμιας επιστημονικής  σκηνής. Δηλαδή το ποτάμι δεν γυρίζει πίσω. Ο άνθρωπος κατά τον Χόκινγκ, πήρε το δρόμο της καταστροφής και δεν μπορεί ή δεν θέλει να επιστρέψει. Δεν διαβλέπει πισωγύρισμα. Γι` αυτό κάνει έκκληση στους ισχυρούς να ετοιμάζονται το συντομότερο για τη φυγή, την εγκατάλειψη της μητέρας Γης και την αναζήτηση άλλων  αστέρων, που πιθανόν θα είναι κατάλληλοι για επιβίωση....” [2].

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΛΑΟΝ ΛΑΪΚΟΥΣ, ΙΕΡΕΙΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥΣ - ΙΟΥΝΙΟΣ 2017, 50 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ


ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΛΑΟΝ
 ΛΑΪΚΟΥΣ, ΙΕΡΕΙΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥΣ
ΙΟΥΝΙΟΣ 2017, 50 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ
 (Ένα μικρό αφιέρωμα στον μεγάλο πατέρα και επίσκοπο της Εκκλησίας μας Αυγουστίνο Καντιώτη)
«Η εμή απολογία τοις εμέ ανακρινούσιν αύτη εστίν» ( Α’ Κορινθ. 9, 3)
«Mή τις ὑμᾶς ἐξαπατήσῃ κατὰ μηδένα τρόπον» (B΄ Θεσ. 2,3)

Πέρασαν 50 χρόνια (25 Ιουνίου 1967- 25 Ιουνίου 2017) απ’ όταν  χειροτονήθηκε Μητροπολίτης Φλωρίνης, Πρεσπών και Εορδαίας (όπου έμεινε μέχρι το 2000) ο π. Αυγουστίνος Καντιώτης, ο Ακρίτας. Επίσης κλείσαμε 1 χρόνο από το τέλος των διεργασιών της ψευδοσυνόδου της Κρήτης (17-26 Ιουνίου 2016), της οποίας ο τρόπος προετοιμασίας και διεξαγωγής ήταν "εξ αρχής" πονηρός.
Την Κυριακή στις 11 Ιουνίου 2017 και ώρα 6μμ, στο κινηματοθέατρο «Φίλιππος» της Κοζάνης, προβλήθηκε ταινία για τη ζωή και το έργο του μακαριστού π. Αυγουστίνου. Αν και η είσοδος ήταν ελεύθερη, οι ελεύθεροι Κοζανίτες, που την εποχή της κατοχής χόρτασαν από τους ‘’άρτους’’ της γνήσια χριστιανικής αγάπης του, επέλεξαν τον καναπέ τους! Εν σχέσει με την προσφορά του Καντιώτη στην πόλη της Κοζάνης και στα περίχωρά της η προσέλευση των λαϊκών ήταν μικρή, των δε κληρικών έως ανύπαρκτη! Δυστυχώς, μόνο ένας ιερέας παρέστη στην εκδήλωση απ’ όλη την μητρόπολη Σερβίων και Κοζάνης. Δυστυχώς ή ευτυχώς; 
Δυστυχώς, με όλους τους αιρετικούς μπορούμε  να συμπροσευχόμαστε και να συμπορευόμαστε για το καλό της ανθρωπότητας! Μπορούμε να συνυπάρχουμε (50 χρόνια τώρα) με τις εκατοντάδες προτεσταντικές διεστραμμένες ομολογίες μέσα στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών (Π.Σ.Ε.) και να επιτρέπουμε να μας συνοδεύουν υψηλόβαθμα κλιμάκιά τους σε  «ιερές» ακολουθίες και λιτανείες μας! Μπορούμε να συνδιοργανώνουμε συνέδρια και άλλες εκδηλώσεις επετειακές με εισηγητές γυναίκες παπάδες και ομοφυλόφιλους (αγγλικανούς) «επίσκοπους», των οποίων η πρόσκληση είναι διπλή (παντρεμένοι βλέπεις, και η πρόσκληση αναγράφει ως δεύτερο όνομα αυτό της Ανδρίδος του επισκόπου!), κ.ο.κ. Αλλά  δεν μπορούμε με τους εν Χριστώ αδελφούς μας  να συνυπάρξουμε ούτε εν κινηματογράφω! Και φυσικά ότι ‘’κινηματικά’’ γράφω δεν το γράφω χάριν κινήματος αλλά από πόνο για την Εκκλησία μας και από αγάπη για τον πατέρα μας Αυγουστίνο που μας λείπει, και αυτό ακριβώς είναι που μας λυπεί, ότι δηλαδή οι κληρικοί μας και οι επίσκοποί μας δεν έχουν θάρρος ή αλλιώς παρρησία. Φοβούνται άραγε; Ποιόν; Μάλλον τη σκιά του επισκόπου φάντασμα, του απόντα «όλη την εβδομάδα» λόγω ιεραποστολής του έξω από τα όρια της Μητροπόλεώς του, της οποίας υπάρχει  ΣΚΟΠΟΣ...

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΚΚΟΣΜΙΚΕΥΣΗ- ΟΧΙ ΥΠΟΧΩΡΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ... «Ἀντίστητε τῷ διαβόλῳ, καὶ φεύξεται ἀφ᾿ ὑμῶν» (Ἰακ. 4,7).

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΚΚΟΣΜΙΚΕΥΣΗ
ΟΧΙ ΥΠΟΧΩΡΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ

esfigm.- patr.ιστ





























Τοῦ Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αὐγουστίνου Καντιώτου

«…Σᾶς ἔδειξα παλαιότερα, μὲ παραδείγματα, τὶς ὑποχωρήσεις ποὺ γίνονται στὸν κύκλο τῆς κοινωνικῆς μας ζωῆς. Τώρα θὰ σᾶς παρουσιάσω ὑποχωρήσεις στὸν καθαρῶς ἐκκλησιαστικό μας βίο. Εἶνε πράγματα ποὺ ἐμφανίζονται ὡς ἐκσυγχρονισμός· στὴν πραγματικότητα συνιστοῦν ἐκκοσμίκευσι τῆς Ἐκκλησίας. Καὶ ἐδῶ δυστυχῶς δὲν ἀκούεται γενναῖο τὸ «ὄχι».

Ἔρχομαι σὲ συγκεκριμένα ζητήματα.

Οἱ ὑποχωρήσεις

Ὑποχωρήσαμε στὴν κοσμικὴ μουσικὴ καὶ δεχθήκαμε ξένες ἐπιδράσεις, ὑποχωρήσαμε ὅμως καὶ στὴν ἐκκλησιαστικὴ μουσική, ὅπως ἀκοῦμε σὲ ὡρισμένες ἐκκλησίες. Εἴτε στὸ θέατρο εἴτε σ᾿ αὐτὲς βρεθῇς, τὸ ἄκουσμα δὲν διαφέρει· μοιάζει στὸν ἦχο καὶ στὸ μέλος μὲ τὶς καντάδες καὶ τὰ τραγούδια τοῦ κόσμου. Ὑποχωρήσαμε στὴ βυζαντινὴ ἐκκλησιαστικὴ μουσική, ποὺ εἶνε πολύτιμο πετράδι καὶ τῆς ἐθνικῆς μας κληρονομιᾶς, χάριν τῆς εὐρωπαϊκῆς μουσικῆς. Καλῶς θὰ πράξῃ ἡ διοίκησις τῆς ἐκκλησίας ἂν λάβῃ μέτρα κατ᾿ αὐτῆς τῆς ξενικῆς ἐπιρροῆς.

ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ ΚΑΝΤΙΩΤΗΣ: ΦΥΣΑΕΙ ΑΓΡΙΟΣ ΑΝΕΜΟΣ ΤΟΥ ΔΙΑΒΟΛΟΥ, ΟΛΑ ΘΑ ΤΑ ΞΕΡΙΖΩΣΗ & ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ & ΠΑΤΡΙΔΑ & ΤΑ ΠΑΝΤΑ! ΠΡΟΣΕΞΤΕ ΝΑ ΜΗ ΞΕΡΙΖΩΘΗΤΕ

«ΣΑΛΕΥΘΗΝΑΙ… ΕΞΑΠΑΤΗΘΗΝΑΙ»

 
Ὁ ἀπόστολος Παῦλος στὴν Θεσ/νικης Β´ 2, 2), λέει:
«Ἐρωτῶμεν δὲ ὑμᾶς, ἀδελφοί, ὑπὲρ τῆς παρουσίας τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ καὶ ἡμῶν ἐπισυναγωγῆς ἐπ’ αὐτόν, 2 εἰς τὸ μὴ ταχέως σαλευθῆναι ὑμᾶς ἀπὸ τοῦ νοὸς μηδὲ θροεῖσθαι μήτε διὰ πνεύματος μήτε διὰ λόγου μήτε δι’ ἐπιστολῆς ὡς δι’ ἡμῶν, ὡς ὅτι ἐνέστηκεν ἡ ἡμέρα τοῦ Χριστοῦ. 3 μή τις ὑμᾶς ἐξαπατήσῃ κατὰ μηδένα τρόπον…»
———–

—————

ΦΥΣΑΕΙ ΑΓΡΙΟΣ ΑΝΕΜΟΣ ΤΟΥ ΔΙΑΒΟΛΟΥ, ΟΛΑ ΘΑ ΤΑ ΞΕΡΙΖΩΣΗ & ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ & ΠΑΤΡΙΔΑ & ΤΑ ΠΑΝΤΑ! ΠΡΟΣΕΞΤΕ ΝΑ ΜΗ ΞΕΡΙΖΩΘΗΤΕ

(Ἀκοῦστε τὸ βίντεο καὶ διαβᾶστε ἀπομαγνητοφωνημένο ὁλόκληρο τὸ ἀπόσπασμα τῆς μελέτης Ἁγίας Γραφῆς ἀνδρῶν, ἀπὸ τὸ Μητροπολίτη Φλωρίνης π. Αὐγουστίνο Καντιώτη, στὸ ὑπόγειο τῆς Μητροπόλεως τὸ 1976)

Νὰ μὴ σαλευθῆτε

  • Mέχρι νὰ ἔρθῃ ἡ ἡμέρα ἐκείνη, λέει ὁ ἀπόστολος Παῦλος, προσέξτε· «εἰς τὸ μὴ ταχέως σαλευθῆναι ὑμᾶς…» (B΄ Θεσ. 2, 2). Nὰ μὴ σαλευθῇ κανείς. Τί σημαίνει αὐτό; Θυμᾶστε τὸν Πέτρο; Εἶπε ὁ Xριστός· Ἀπόψε θὰ μ᾿ ἐγκαταλείψετε, θὰ μ᾿ ἀφήσετε ὅλοι. Ὄχι, εἶπε ὁ Πέτρος, ἐγὼ δὲν σ᾿ ἐγκαταλείπω (Ματθ. 26,30-35). Πέτρο, λέει ὁ Xριστός, θὰ μ᾿ ἐγκαταλείψῃς. Ὁ σατανᾶς θὰ σὲ κοσκινίσῃ «ὡς τὸν σῖτον», ἀλλὰ «ἐγὼ ἐδεήθην περὶ σοῦ, ἵνα μὴ ἐκλίπῃ ἡ πίστις σου» (Λουκ. 22,32). Ἕνας Πέτρος κλονίστηκε καὶ ἔπεσε καὶ ἀρνήθηκε τὸ Xριστό.
    Προσέξτε, λέει ὁ ἀπόστολος, γιατὶ φυσάει ἄγριος ἄνεμος, φυσάει ὁ ἄνεμος τοῦ διαβόλου. Προσέξτε, γιατὶ ὑπάρχει κίνδυνος νὰ ξερριζωθῆτε.
    Eἴδατε μέσα στὸ δάσος, ὅταν φυσάῃ ἄνεμος, τί θόρυβος γίνεται; Πῶς κινοῦνται τὰ φύλλα, πῶς ξερριζώνονται δέντρα ὁλόκληρα; Τέτοιος ἀκριβῶς σατανικὸς ἄνεμος πνέει στὴ σημερινή μας κοινωνία καὶ πάει νὰ τὰ ξερριζώσῃ ὅλα. Πάει νὰ ξερριζώσῃ καὶ θρησκεία καὶ οἰκογένεια καὶ πατρίδα καὶ γλῶσσα καὶ τὰ πάντα. Πάει νὰ ξερριζώσῃ ὄχι μόνο καλάμια, ὄχι μόνο δεντράκια, ἀλλὰ καὶ πλατάνια, ποὺ εἶνε ῥιζωμένα βαθειὰ μέσα στὴ γῆ. «Εἰ δυνατὸν καὶ τοὺς ἐκλεκτούς» (Ματθ. 24,24).
    Προσέξτε, λέει, σὲ μιὰ τέτοια ἐποχὴ νὰ μὴ σαλευθῆτε. Βάλτε τὶς ῥίζες σας, ὅπως τὸ δέντρο, βαθειὰ στὴ γῆ, γιὰ νὰ μὴ μπορέσῃ κανείς σατανᾶς νὰ σᾶς κλονίσῃ. Oἱ σημερινοὶ Χριστιανοὶ εἶνε χωρὶς βαθειὲς ῥίζες. Γι᾿ αὐτό, ἂν συμβῇ κάτι, θὰ δῆτε πράγματα καὶ θὰ φρίξετε. Θὰ δῆτε ἀνθρώπους, ποὺ τοὺς θεωρούσατε Χριστιανοὺς μεγάλους, νὰ μὴν τὸ ἔχουν γιὰ τίποτε νὰ βγοῦν μεθαύριο ἔξω καὶ νὰ ὑψώσουν παντιέρες ξένες πρὸς τὸ χριστιανισμὸ καὶ νὰ φωνάζουν καὶ νὰ ὠρύωνται.

Λέει ὁ Παπαδιαμάντης· Σ᾽ ἕνα δάσος φύσηξε ἄνεμος καὶ ξερρίζωσε ὅλα τὰ δέντρα, καὶ μείνανε μόνο τρία·αὐτὰ βάστηξαν… Παραβολικὸς ὁ λόγος. Θὰ φυσήξῃ τέτοιος δυνατὸς ἄνεμος, ποὺ θὰ μείνουν ἐλάχιστοι Χριστιανοί. Θὰ μείνουν μόνο ἐκεῖνοι ποὺ ἔχουν βαθειὰ πίστι στὸ Χριστό, καὶ κανείς σατανᾶς καὶ καμμιά δύναμι δὲν θὰ μπορέσῃ νὰ τοὺς τὴν κλονίσῃ. Ὅλοι οἱ ἄλλοι θὰ πέσουν στὸ φύσημα. Προσέξτε καλά, γιὰ νὰ μὴ σαλευθῆτε. Αὐτά, ποὺ εἶπε ὁ Παῦλος γιὰ τοὺς Χριστιανοὺς τῆς Θεσσαλονίκης, τὰ λέει καὶ σ᾿ ἐμᾶς.
Θὰ σᾶς φανῇ ἀπίστευτο αὐτὸ ποὺ θὰ σᾶς πῶ. Ὅταν ἤμουν στὴν Αἰτωλοακαρνανία, φύσηξε δυνατὸς ἄνεμος καὶ ἐκεῖνοι ποὺ βρίσκονταν κοντὰ στὴν παραλία, τοὺς σήκωσε μὲ τὰ τραπέζια καὶ τοὺς πέταξε 200 καὶ 300 μέτρα μακριά. Ἄλλοι σκοτώθηκαν, ἄλλοι βρέθηκαν μὲ κρανία σπασμένα, καὶ ἄλλοι βρέθηκαν ἐπάνω στὰ δέντρα. Τρόμαξαν ὅλοι. Σὰν πούπουλα τοὺς σήκωσε ὁ ἄνεμος.
Tέτοιος «ἄνεμος» πνέει καὶ σήμερα. Ὅποιος δὲν ἔχει ῥίζα βαθειά, εἴτε παπᾶς εἴτε δεσπότης εἴτε καλόγερος εἴτε ὁ,τιδήποτε, θὰ τὸν ξερριζώσῃ καὶ θὰ γίνῃ ἄθεος, μασόνος, χιλιαστής, καὶ ὁ,τιδήποτε ἄλλο· μόνο Xριστιανὸς δὲ θὰ εἶνε.
Λοιπόν, λέει ὁ ἀπόστολος, προσέξτε νὰ μὴ σαλευθῆτε. Προσέξτε νὰ μὴν κουνηθῆτε, ἀπὸ τὸ φοβερὸ ἄνεμο ποὺ πνέει μέσα στὸν κόσμο.
  • Νὰ μὴν ἐξαπατηθῆτε
Ἀλλ᾿ ἐκτὸς ἀπὸ τὸ «σαλευθῆναι» καὶ τὸ «θροεῖσθαι» λέει καὶ τὸ «ἐξαπατήσῃ»· «Mή τις ὑμᾶς ἐξαπατήσῃ κατὰ μηδένα τρόπον» (B΄ Θεσ. 2,3).
Περιέχεται στὸ βιβλίο τοῦ Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αυγουστίνου Καντιώτου
«ΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΣΤΟΥΣ ΕΣΧΑΤΟΥΣ ΚΑΙΡΟΥΣ», ἐκδοση Γ ἐπηυξημένη, 2015, σελ. 91

Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης: Το βάπτισμα των Λατίνων είναι ψευδώνυμον

Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης: Το βάπτισμα των Λατίνων είναι ψευδώνυμον

πηγή:ΕΠΟΜΕΝΟΙ ΤΟΙΣ ΑΓΙΟΙΣ ΠΑΤΡΑΣΙ

Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου, Ερμηνεία ΜΖ΄ ­Α­πο­στο­λι­κου Κανόνος, Πηδάλιον, 1970, σελ. 55-56

Λοιπόν ακολουθούντες εις τα ειρημένα, επειδή ο τύπος του Α­πο­στο­λι­κοῦ Κανόνος το απαιτεί, λέγομεν, ότι το των Λατίνων βάπτισμα είναι ψευδώνυμον βάπτισμα, και δια τούτο, ούτε κατά τον λόγον της ακριβείας είναι δεκτόν, ούτε κατά τον λόγον της οικονομίας. Δεν είναι δεκτόν κατά τον λόγον της ακριβείας,.­... δια­τί είναι αιρετικοί. Ο­τι δε οι Λατίνοι είναι αιρετικοί, δεν είναι καμμία χρεία επί του παρόντος να κάμωμεν καμμίαν απόδειξιν.

«Οτι δε οι Λατίνοι είναι αιρετικοί, δεν είναι καμμία χρεία επί του παρόντος να κάμωμεν καμμίαν απόδειξιν» (Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης)

ΟΡΘΟΠΡΑΞΙΑ

Αποτέλεσμα εικόνας για ΟΡΘΟΠΡΑΞΙΑ

Οποιαδήποτε ένωση με τους παπικούς δίχως να διευθετηθούν οι διαφορές  που τους απομάκρυναν από την Εκκλησία ΕΙΝΑΙ «του προτέρου σχίσματος σχίσμα χείρον και διαίρεσις και κατατομή και απάτη» (Μοναχός Ιωσήφ Βρυέννιος).

Ο μαθητής του Βρυεννίου Άγιος Μάρκος Ευγενικός, που τοποθετώντας την ελευθερία της πίστεως πάνω από της πατρίδος την ελευθερία, διακήρυξε· «ημείς δι οὐδέν άλλο απεσχίσθημεν των Λατίνων, αλλ ἤ ότι εισίν, ου μόνον σχισματικοί, αλλά και αιρετικοί».

Και ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης στην ερμηνεία  του ΜΖ΄ Αποστολικού Κανόνος (Πηδάλιον, 1970, σελ. 55-56) τονίζει: «Λοιπόν ακολουθούντες εις τα ειρημένα, επειδή ο τύπος του Αποστολικοῦ Κανόνος το απαιτεί, λέγομεν, ότι το των Λατίνων βάπτισμα είναι ψευδώνυμον βάπτισμα, και δια τούτο, ούτε κατά τον λόγον της ακριβείας είναι δεκτόν, ούτε κατά τον λόγον της οικονομίας. Δεν είναι δεκτόν κατά τον λόγον της ακριβείας,.... διατί είναι αιρετικοί. Οτι δε οι Λατίνοι είναι αιρετικοί, δεν είναι καμμία χρεία επί του παρόντος να κάμωμεν καμμίαν απόδειξιν»…