Σελίδες

Δευτέρα 31 Δεκεμβρίου 2018

ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΝΗΚΕΙ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΑΣ, ΣΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ; ΤΙ ΛΕΓΕΙ Ο ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΩΡΕΑ ΣΩΜΑΤΟΣ!


Αποτέλεσμα εικόνας για ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΔΩΡΕΑ ΟΡΓΑΝΩΝ
ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ «ΜΕΛΩΝ» Σ’ ΑΥΤΗΝ ΤΩΝ «ΜΕΡΩΝ*» Ή ΑΛΛΙΩΣ ΤΩΝ ΗΜΕΡΩΝ ΜΑΣ!
ΘΕΜΑ: ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΝΗΚΕΙ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΑΣ, ΣΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ; ΤΙ ΛΕΓΕΙ Ο ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΩΡΕΑ ΣΩΜΑΤΟΣ!
«ρευντε τς γραφάςτι μες δοκετε ν ατας ζων αώνιον χειν·» (Ιω. 5,39)

Αδελφοί, είναι γνωστό ότι ο  Θεός των Ορθοδόξων δοξάζεται τόσο με το πνεύμα όσο και με το σώμα μας. Ο απόστολος Παύλος πριν φτάσει στο τελικό συμπέρασμα, ότι δηλαδή, «τινά στι το Θεο» (Α΄ Κορ. 6,20) ρωτάει το αυτονόητο« οκ οδατε τι τ σμα μν νας το ν μν γίου Πνεύματός στινοὗ χετε π Θεοκα οκ στ αυτν;» (Α΄ Κορ. 6,19), δηλαδή,  Ή δεν γνωρίζετε ότι το σώμα σας είναι ναός του Αγίου Πνεύματος, που κατοικεί μέσα σας, και το έχετε λάβει από τον Θεόν και άρα δεν ανήκετε στον εαυτόν σας;

"ΔΙΑ ΒΙΟΥ" ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗΣ! "Η Εκκλησία διαχρονικά δεν είναι αποτειχισμένη από την αίρεση;" (Απόστολος Σαραντίδης)


ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΣΑΡΑΝΤΙΔΗ

Αποτείχιση, γελοιότητα και «πνευματικοί»


Ειλικρινά δεν ήθελα καθόλου να τελειώσω το 2018 με το παρόν άρθρο αλλά δυστυχώς δεν μπορώ να το αποφύγω. Αφορμή στάθηκε μια ανάρτηση σε ιστολόγιο που ήλεγχε ορθώς επιφανή κληρικό και δη πανεπιστημιακό, καθ’ όλα σεβαστό με μεγάλη προσφορά και επιρροή, για δημοσιευμένες θέσεις του περί αποτειχίσεως. Η ανάρτηση αναδημοσιεύθηκε και από άλλους, σχολιάστηκε και ξανασχολιάστηκε διαδικτυακά και άναψε φωτιές δημιουργώντας αναταραχή μεταξύ όσων θέλουν να έχουν δημόσιο λόγο και παρακολουθούν την εκκλησιαστική επικαιρότητα. Το δυσάρεστο ή και ευχάριστο επειδή αναδείχθηκε, είναι ότι διαφάνηκε σχεδόν όλο το σώμα του προβλήματος που ναι μεν προεξείχε σαν κορυφή παγόβουνου και ήταν γνωστό, τώρα όμως είδαμε μέχρι τη βάση τι γίνεται και όλον τον όγκο του και επειδή γράφτηκαν και ειπώθηκαν λόγια σκληρά αλλά και γελοία τα οποία πολλά καταφέρονταν και εναντίον του γράφοντος και επειδή όσο το πρόβλημα το αφήνεις γίνεται χειρότερο με διογκούμενες εντυπώσεις, δεν είναι δυνατόν να μείνουν αναπάντητα. Και δεν τίθεται καν θέμα επί προσωπικού.

«Θεολογική» τραγωδία Αρχιερέως.

«Θεολογική» τραγωδία Αρχιερέως.

Γράφει ο μοναχός Παΐσιος Καρεώτης, Καθηγητής Αθωνιάδος Σχολής
Λύπη βαθυτάτη μας προεκάλεσε η δημοσίευσις προ ημερών, της εγκυκλίου εκ της Μητροπόλεως Φλωρίνης με αριθ. Πρωτ. 1151, την 27η Οκτωβρίου 2016. Ο Μητροπολ. Φλωρίνης κατηγορούμενος υπό κληρικού του επί Οικουμενισμώ και αναγνώρισιν των αποφάσεων της “συνόδου” του Κολυμπαρίου, υπ ᾽αυτού, και κατά συνέπειαν την μη μνημόνευσίν του, εξέδωσε αυτή την εγκύκλιο προς τους Ιεροκήρυκες, Ιερείς, Μοναχούς και προς όλον το Χριστεπώνυμον πλήρωμα της Μητροπόλεώς του (Βλέπε, aktines blogspot.gr/5 ΔΕΚΕΜΒΡ.).

Ο Πατριάρχης Μόσχας καλεί με επιστολή τον Βαρθολομαίο, να μη συμμετέχει στο σχίσμα στην Ουκρανία


Ο Πατριάρχης Μόσχας καλεί με επιστολή τον Βαρθολομαίο, να μη συμμετέχει στο σχίσμα στην Ουκρανία


O Πατριάρχης Μόσχας και πασών των Ρωσιών, Κύριλλοςέστειλε επιστολή στον Πατριάρχη Βαρθολομαίο στην οποία τον καλεί να αποφύγει να συμμετάσχει σε μια «πολιτική περιπέτεια γύρω από τη νομιμοποίηση» της σχισματικής εκκλησίας στην Ουκρανία και προειδοποιεί ότι η εκχώρηση αυτοκεφαλίας στη μη κανονική θρησκευτική δομή θα έθετε τέλος στην πρωτοκαθεδρία του Οικουμενικού Πατριαρχείου στον Ορθόδοξο κόσμο.
«Μίλησα μαζί σας ιδιωτικά και με λίγους μάρτυρες για τα σχέδια της Εκκλησίας της Κωνσταντινούπολης να νομιμοποιήσει το σχίσμα στην Ουκρανία. Τώρα, όταν αυτά τα σχέδια έχουν ουσιαστικά τεθεί σε εφαρμογή, ενδεχομένως για τελευταία φορά, σας απευθύνομαι ενώπιον του ολόκληρης της Ορθόδοξης Εκκλησίας… (Παρακαλώ) κάντε πίσω τώρα από την κοινωνία με τους σχισματικούς και αρνηθείτε να συμμετάσχετε στην πολιτική περιπέτεια γύρω από τη νομιμοποίησή τους», ανέφερε ο Πατριάρχης Κύριλλος στην επιστολή, που δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας τη Δευτέρα.

Μεταμόσχευση κεφαλιού: Βαλερί Σπιριντόνοφ: Αντιλαμβάνομαι ότι υπάρχει μεγάλος κίνδυνος, ότι είναι κάτι που δεν έχει γίνει ποτέ… Αλλά τι είχα να χάσω; Δεν θα μπορούσα, όμως, να χάσω ούτε μία ελάχιστη ευκαιρία να μπορέσω να περπατήσω ξανά κανονικά

Μεταμόσχευση κεφαλιού: Ο πρώτος εθελοντής για... αποκεφαλισμό το μετάνιωσε -Γνώρισε μια (...) Ρωσίδα και την παντρεύτηκε


Μεταμόσχευση κεφαλιού: Ο πρώτος εθελοντής για... αποκεφαλισμό το μετάνιωσε -Γνώρισε μια κουκλάρα Ρωσίδα και την παντρεύτηκε


Έγινε διάσημος ως ο πρώτος άνθρωπος που δήλωσε εθελοντής για μια αμφιλεγόμενη μεταμόσχευση κεφαλιού. Φαίνεται όμως πως το έχει μετανιώσει, έχει προχωρήσει πλέον στη ζωή του και παντρεύτηκε μια (...) Ρωσίδα με την οποία έχει αποκτήσει και ένα παιδί.
Ο 33χρονος Βαλερί Σπιριντόνοφ, ήταν έτοιμος να του κόψει το κεφάλι ο καθηγητής Σέρτζιο Καναβέρο – γνωστός με τον όρο «Δρ. Φρανκενστάιν» - και να του προσαρτήσει ένα νέο, υγιές σώμα, σε μια πειραματική και αμφιλεγόμενη χειρουργική επέμβαση. Ο Ιταλός γιατρός εργάζεται τώρα στην Κίνα, όπου έχει λάβει χρηματοδότηση για την έρευνά του.

Επίσκοπος Αυγουστίνος Καντιώτης, Εποχή δαιμονική

Επίσκοπος Αυγουστίνος Καντιώτης, Εποχή δαιμονική

Κυριακὴ ΣΤ΄ Λουκᾶ (Λουκ. 8,26-39)
Ἕνας ἅγιος, ἀγαπητοί μου, ἀπὸ τοὺς πιὸ με­γάλους διδασκάλους τῆς ἁγίας μας Ἐκκλη­σίας, ὁ ἱερὸς Αὐγουστῖνος, τοῦ ὁποίου ἀναξίως φέρω τὸ ὄνομα, εἶπε ὅτι τὸ Εὐαγγέλιο εἶνε πνευματικὸς καθρέφτης. Ὅπως στὸν καθρέφτη βλέπουμε τὴ μορφή μας καὶ εὐπρεπιζόμαστε, ἔτσι στὸ Εὐαγγέλιο βλέπουμε ὄχι τὸν ὁρατὸ ἄνθρωπο, ἀλλὰ τὸν ἀόρατο ἑαυτό μας, τὶς κα­κίες καὶ τὰ πάθη μας, γιὰ νὰ τὰ δι­ορθώνου­με. Κι ὅπως δὲν ὑπάρχει σπίτι, ἀκόμα καὶ τὸ πιὸ φτωχό, χωρὶς καθρέφτη, ἔτσι δὲν πρέ­πει νὰ ὑπάρχῃ οἰκογένεια χωρὶς Εὐ­αγγέλιο.
Σήμερα λοιπὸν ἡ Ἐκκλησία ἔβαλε μπρο­στά μας πάλι τὸν πνευματικὸ καθρέφτη καὶ μέσα σ᾽ αὐτὸν βλέπουμε τὸν ἑαυτό μας. –Τὸν ἑαυτό μας; θὰ πῆτε· μὰ δὲ μιλάει γιὰ μᾶς τὸ εὐ­αγγέλιο. Καὶ ὅμως. Ἐλᾶτε νὰ δοῦμε μὲ συν­τομία τί μᾶς λέει ἡ περικοπὴ καὶ πῶς σ᾽ αὐτὴν καθρεφτίζεται ὁ ἑαυτός μας.

Κυριακή 30 Δεκεμβρίου 2018

Η ιστορικότητα του Ιησού μέσα από το βιβλικό και εξωβιβλικό περιβάλλον: "Έτσι, εκείνη περίπου την εποχή υπήρχε ο Ιησούς, ένας σοφός άντρας..." (Φλάβιου Ιώσιπου)

Σχετική εικόνα
Η ιστορικότητα του Ιησού μέσα από το βιβλικό και εξωβιβλικό περιβάλλον
Ιωάννη Βελιτσιάνου, Δρ. Θεολογίας Α.Π.Θ.
            Εκκινώντας από σύγχρονα δημοσιεύματα, που αφορούν στην αμφισβήτηση της “ιστορικότητας του Ιησού”,  θα αναφερθούμε στο θέμα αυτό, με κάθε δυνατή συντομία, αντλώντας στοιχεία από βιβλικές και εξωβιβλικές πηγές, μέσα από τις οποίες αποδεικνύεται με ξεκάθαρο τρόπο η ιστορική και θεολογική πλευρά του προσώπου και του έργου του Ιησού.

            Οι όποιες αμφιβολίες υπήρξαν ή υπάρχουν, περί της ιστορικής υπάρξεως του Ιησού, εμφανίστηκαν μετά τον 17ο αιώνα μ.Χ., όταν στα τέλη του 18ου αιώνα μερικοί Ευρωπαίοι διαφωτιστές και διανοούμενοι άρχισαν να εφαρμόζουν τη φιλολογική και ιστορική κριτική στα βιβλία της Καινής Διαθήκης.

Τι σημαίνει το όνομα Εμμανουήλ και ποια η έννοιά του;

Τι σημαίνει το όνομα Εμμανουήλ και ποια η έννοιά του;

Αποτέλεσμα εικόνας για εμμανουηλ
Μία ἀπορία διατυπώνεται σχετικά μέ τό ὄνομα Ἐμμανουήλ.
Αὐτό τό ὄνομα θά ἔπαιρνε ὁ Μεσσίας ὅπως προφήτευσε ὁ Ἠσαΐας 800 χρόνια πρό Χριστοῦ καί ὅπως προεῖπε ὁ ἄγγελος στόν Ἰωσήφ τήν νύχτα τῆς γεννήσεως τοῦ Κυρίου. Ὁ Χριστός ὅμως κατά τήν ἡμέρα τῆς περιτομῆς του ὀνομάστηκε Ἰησοῦς. Τί συνέβη λοιπόν;
Στήν προφητεία του ὁ Ἠσαΐας ἀπευθυνόμενος στόν «οἶκον Δαυΐδ», στούς ἀπογόνους τοῦ Δαυΐδ, δηλαδή στόν λαό τοῦ Ἰσραήλ, λέει· «Καί καλέσεις τό ὄνομα αὐτοῦ Ἐμμανουήλ» (Ἠσ 7,14). Στό κατά Ματθαῖον Εὐαγγέλιο, ὅπου ὁ ἄγγελος ἐπαναλαμβάνει στόν Ἰωσήφ τά λόγια τοῦ προφήτη, λέει γιά τόν λαό· «καί καλέσουσι τό ὄνομα αὐτοῦ Ἐμμανουήλ» (Μθ 1,23). Καί στίς δύο περιπτώσεις ὁ ἰσραηλιτικός λαός εἶναι ἐκεῖνος πού θά δώσει στόν Μεσσία τό ὄνομα Ἐμμανουήλ, πού σημαίνει «ὁ Θεός μεθ” ἡμῶν».

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΛΑΟ! Μητροπολίτης Φλωρίνης: «…, Επιφανίου Κιέβου». Αναγνωρίζετε Σχισματικούς, Σεβασμιότατε;

Μητροπολίτης Φλωρίνης: «…, Επιφανίου Κιέβου». Αναγνωρίζετε Σχισματικούς, Σεβασμιότατε;

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΛΑΪΚΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΣΕΒ. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΘΕΟΚΛΗΤΟ
ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑ   30/12/2018
Σεβασμιότατε κ. Θεόκλητε, Χριστός ετέχθη.
Γίναμε όλοι μάρτυρες (μέσω διαδικτύου) της μνημονεύσεως του Επιφάνιου, ως «Αρχιεπισκόπου Κιέβου και πάσης Ουκρανίας» στην Αρχιερατική Θεία Λειτουργία που τελέστηκε στον Ιερό Ναό Αγίου Στεφάνου Πτολεμαΐδας, ανήμερα της εορτής του. Ευλόγως, έρχονται κάποια ερωτήματα στο μυαλό μας:
1ο) Σύμφωνα με την εκκλησιαστική τάξη της Ορθοδόξου Εκκλησίας, τους προκαθημένους των Εκκλησιών τους μνημονεύουν οι προκαθήμενοι της κάθε αυτοκέφαλης Εκκλησίας.  Έτσι, από την Εκκλησία της Ελλάδος τους μνημονεύει ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, ο οποίος, όμως, ΔΕΝ μνημόνευσε τον Επιφάνιο, στην προχθεσινή Χριστουγεννιάτικη Θεία Λειτουργία. Εσείς γιατί τον μνημονεύσατε;

Βάπτισμα: "Ως Χριστιανοί, όλοι δεχτήκαμε σε κάποια στιγμή της ζωής μας τη μεγάλη ευλογία του Θεού, να βαπτισθούμε και να γίνουμε μέλη του σώματος του Χριστού"

Εκκλησία και Βάπτισμα


Αδελφοί μας,

Ως Χριστιανοί, όλοι δεχτήκαμε σε κάποια στιγμή της ζωής μας τη μεγάλη ευλογία του Θεού, να βαπτισθούμε και να γίνουμε μέλη του σώματος του Χριστού. Να ενωθούμε μαζί Του, να Τον ντυθούμε, όπως χαρακτηριστικά ψάλλουμε: «Όσοι εις Χριστόν εβαπτίσθητε, Χριστόν ενεδύσασθε. Αλληλούϊα».

Πώς δημιουργήθηκε ο όρος "Εγκεφαλικός Θάνατος";


ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΟΣ ΘΑΝΑΤΟΣ

ΔΩΡΗΤΕΣ ΟΡΓΑΝΩΝ ;
Πολλοί από εμάς ευχαρίστως θα δωρίζαμε κάποιο από τα όργανά μας μετά θάνατον, για χάρη κάποιων συνανθρώπων μας. Τα όργανά μας όμως αφαιρούνται μετά θάνατον; ΄Η αφαιρούνται μόλις επέλθει ο λεγόμενος "Εγκεφαλικός Θάνατος"; Πώς δημιουργήθηκε ο όρος "Εγκεφαλικός Θάνατος"; Γιατί συνεχίζονται οι αμφισβητήσεις και ο διχασμός στην Ελληνική και διεθνή επιστημονική κοινότητα; Γιατί κάποιοι επιστήμονες αρνούνται ότι ο "Εγκεφαλικός Θάνατος" ταυτίζεται με τον οριστικό βιολογικό θάνατο;

π. Αυγουστίνου Καντιώτου, «Ἐξωμολογήθηκα, καὶ παράδεισος φύτρωσε στὴν καρδιά μου!»


Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αυγουστίνου Καντιώτου
«Ἐξωμολογήθηκα, καὶ παράδεισος φύτρωσε στὴν καρδιά μου!»



Ὅταν ἤμουν ἱεροκῆρυξ στὴν Ἀθήνα, πέθαινε στὸ νοσοκομεῖο μιὰ γριὰ 90 χρονῶν. ―Θέλω, εἶπε, νὰ ᾿ρθῇ ὁ Αὐγουστῖνος νὰ ἐξομολογηθῶ… Ἐγὼ εἶμαι ἁμαρτωλὸς καὶ δὲν ἐξομολογῶ, ἀλλ᾿ αὐτὴ τὴ φορὰ πῆγα. Τὴ βρῆκα στὸ κρεβάτι, παραμονὴ τοῦ θανάτου, καὶ ἔκλαιγε γοερῶς. Σπόγγιζε τὰ δάκρυά της καὶ ἔλεγε· ―Ἄχ, πάτερ μου, κάρβουνο ἔχω μέσ᾿ στὴν καρδιά μου· δὲ᾿ μ᾿ ἀφήνει νὰ ἡσυχάσω. ―Ποιό εἶν᾿ τὸ κάρβουνο; ―Νά· ὅταν ἤμουν 25 χρονῶν κ᾿ ἔμεινα ἔγκυος, ὁ ἄντρας μου μὲ πῆγε καὶ κάναμε ἔκτρωσι. Δὲν ἀντέχω τὶς τύψεις…
Καὶ μετὰ σοῦ λένε μερικοί· Δὲν ἔχω κάνει τίποτα· τί νὰ ἐξομολογηθῶ;… Είμαστε ἁμαρτωλοί. Ἂς τὸ ὁμολογοῦμε, γιὰ νὰ λάβουμε τὴ χάρι τοῦ Θεοῦ. Ὁ Ῥῶσος Ντοστογιέφσκυ ἔγραφε· «Ἐξωμολογήθηκα, καὶ παράδεισος φύτρωσε στὴν καρδιά μου!». Ἐὰν δὲν ἐξομολογηθοῦμε, τότε οὐαὶ κι ἀλλοίμονο.
Εθε ὁ Θεὸς τὰ λίγα φτωχὰ λόγια, ποὺ σᾶς εἶπα, νὰ τὰ φυτέψῃ βαθειὰ στὴν καρδιά σας· καὶ ὁ Κύριος Ἰησοῦς Χριστός, διὰ πρεσβειῶν τῶν ἁγίων καὶ τῆς ὑπεραγίας Θεοτόκου, νὰ ἐλεήσῃ καὶ σώσῃ πάντας ἡμᾶς· ἀμήν.
† Ἐπίσκοπος Aὐγουστινος
((Ομιλια του Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αυγουστίνου Καντιώτου
εκφωνήθηκε εις τον ἱερό ναὸ της Kοιμήσεως Θεοτόκου Mεσοχωρίου – Φλωρίνης 6-10-1991)

π. Φώτιος Βεζύνιας,Υπενθυμίσεις

Υπενθυμίσεις

ΣΤΗΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ Ο ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΠΕΡΓΑΜΟΥ κ.κ. ΙΩΑΝΝΗΣ ΖΗΖΙΟΥΛΑΣ, ΑΣΠΑΖΕΤΑΙ ΤΗΝ ΔΕΞΙΑ ΤΟΥ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥ ΠΑΠΑ. ΦΤΑΝΟΥΝ ΠΙΑ ΤΑ ΛΟΓΙΑ 

Γράφει ο π. Φώτιος Βεζύνιας
Επειδή κάποιοι έχουν λησμονήσει... και προσπαθούν να περάσουν την ιδική τους "τακτική" απέναντι στην αίρεση του οικουμενισμού, ως κύρια θέση και στάση της Εκκλησίας.....
Επειδή «έτσι τους συμφέρει» προσπαθούν αγωνιωδώς να δομήσουν επιχειρήματα για δήθεν διατάραξη της Εκκλησιαστικής τάξεως με την εφαρμογή του 15ου κανόνος της ΑΒ συνόδου. Σαφώς τους απαντάμε «Δεν είναι η αποτείχιση που φέρνει την ταραχή, αλλά η σύνοδος της Κρήτης η οποία θεσμοθέτησε την αίρεση του οικουμενισμού ως επικρατούσα, δυστυχώς, κατάσταση στην Εκκλησία.» 

Σάββατο 29 Δεκεμβρίου 2018

Προφορικός και ενδιάθετος λόγος


Προφορικός και ενδιάθετος λόγος


Ο προφορικός λόγος μας βαραίνει τον συνάνθρωπο ενώ ο ενδιάθετος λόγος της προσευχής τον ξελαφρώνει.
Ο Κύριος είπε στους μαθητές Του: «Έτι πολλά έχω λέγειν υμίν, αλλ’ ού δύνασθε βαστάζειν άρτι.» ( Ιωάν. ις΄12 ) .
Στο βάθος της αλήθειας μόνο το Άγιο Πνεύμα μπορεί να οδηγήσει τον άνθρωπο. Οι δικές μας προσπάθειες ούτε τελειοποιούν, ούτε μπορούν να φωτίσουν τον νου. Όταν ύστερα από θερμή προσευχή το Άγιο Πνεύμα σκεπάσει την ανθρώπινη καρδιά, επιτελούνται θαυμαστές αλλοιώσεις: «Όταν δέ έλθη εκείνος, το Πνεύμα της αλήθειας, οδηγήσει υμάς είς πάσαν την αλήθειαν»
( Ιωάν. ις. 13) . Ο π. Πορφύριος έλεγε: «Αν , μωρέ, πω σ’ αυτόν τον άνθρωπο όσα βλέπω γι’ αυτόν, είναι σαν να του βάλω εκατό κιλά βάρος στην καρδιά του. Θα του προκαλέσω πολλές ενοχές. Αν όμως κάνω θερμή προσευχή, τότε παίρνω την καρδιά του και την πάω στον Θεό». Σήμερα , πιστεύουμε πως όλα μπορούμε να τα κατορθώσουμε με τον προφορικό λόγο κι αδιαφορούμε για τη δύναμη του ενδιάθετου. Οπωσδήποτε όμως ο ενδιάθετος λόγος χει μεγαλύτερη δύναμη κι αποτελεσματικότητα από τον προφορικό, κι αυτό αποδεικνύεται από τον βαθμό δυσκολίας του∙ εύκολα, δηλαδή, προσεύχεσαι με τα χείλη μία ή δύο ώρες, αλλά δέκα λεπτά νοεράς προσευχής είναι ικανά να στριμώξουν πολύ το νου και χρειάζεται αρκετός κόπος.

Οι εξελίξεις ΠΟΥ μετατόπισαν την αντίληψη για το θάνατο, αρχικά των γιατρών και των νοσηλευτών και αργότερα του νομικού κόσμου και της κοινής γνώμης...!

"Κατά την ιατρική ανθρωπολογία η νέκρωση του εγκεφάλου ταυτίζεται με την νέκρωση των ψυχικών ενεργειών, και επομένως με την οριστική απώλεια συνειδήσεως."


Ψυχή, σώμα και εγκεφαλικός θάνατος. Ποια η σχέση τους;

9 Δεκεμβρίου 2016
Human head and brain. Different kind of waveforms produced by brain activity shown on background. Digital illustration.

Η ανάπτυξη των Μ.Ε.Θ. και γενικότερα της ιατρικής τεχνολογίας, έφερε ως αποτέλεσμα την μακροχρόνια και επιτυχή καρδιοναπνευστική υποστήριξη ατόμων με βαριές και ανεπανόρθωτες βλάβες. Με άλλα λόγια αν δεν υπήρχαν τα μηχανήματα που μας διατηρούν στην ζωή στην Μονάδα εντατικής θεραπείας (Μ.Ε.Θ.) δεν θα πεθαίναμε με αυτόν τον τρόπο. Άτομα που θα έπαυαν να αναπνέουν σήμερα με τη βοήθεια  των τεχνιτών μέσων (αναπνευστήρας κ.λπ.) μπορούν να έχουν κανονική κυκλοφορία αίματος και αναπνοής και επομένως κανονική λειτουργία των ζωτικών οργάνων.

Οι εξελίξεις αυτές, όπως καταγράψαμε και παραπάνω, μετατόπισαν την αντίληψη για το θάνατο, αρχικά των γιατρών και των νοσηλευτών και αργότερα του νομικού κόσμου και της κοινής γνώμης, από την παύση της καρδιοαναπνευστικής  λειτουργίας στην παύση της εγκεφαλικής και εισήγαγαν μέσα από συγκεκριμένα  κριτήρια την έννοια του εγκεφαλικού θανάτου.

Τόν περασμένο Φεβρουάριο (23-2-02) ....ὅπως μᾶς διαβεβαίωσε ὁ Μακαριώτατος ἀλλά καί ὁ σεβαστός πρόεδρος τῆς Συνοδικῆς Ἐπιτροπῆς Βιοηθικῆς (στό ἐξῆς Σ.Ε.Β.) ἐπιστήμονας καί ἀρχιμανδρίτης π. Νικόλαος Χατζηνικολάου, δέν ἔχει κλείσει ἀκόμη γιά τήν Ἐκκλησία μας.




(Μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής εξελέγη τον Απρίλιο του 2004).

1. "Εἶναι δέ ἀπορίας ἄξιο τό ὅτι ἔχει ἡ Σ.Ε.Β. ἤ μεμονωμένα μέλη της τήν ἄποψη (ἔτσι τουλάχιστον φαίνεται) ὅτι τά λεγόμενά τους εἶναι πιό δεσμευτικά γιά τή συνείδηση τῆς Ἐκκλησίας μας ἀπό τίς ἀπόψεις τῶν θεοδίδακτων πνευματοφόρων Πατέρων της."
2." Τό νά ἀρχίσουμε νά μιλᾶμε γιά τήν ψυχή...θά λέγαμε πράγματα πού δέν ἐλέγχονται καί πού στήν οὐσία ἀνήκουν...στούς ἐπισκόπους...



Αποτέλεσμα εικόνας για Ἐκκλησία καὶ Μεταμοσχεύσεις - Πεύκη, 19/9/2002


Θέμα : Ἐκκλησία καὶ Μεταμοσχεύσεις - Πεύκη, 19/9/2002



Πρεσβυτέρου Στέφανου Στεφόπουλου
Ἐφημέριου Ι.Ν. Ἁγίου Δημητρίου Ἀμπελοκήπων

Θέμα : Ἐκκλησία καὶ Μεταμοσχεύσεις - Πεύκη, 19/9/2002

Τόν περασμένο Φεβρουάριο (23-2-02) πραγματοποιήθηκε μιά Ἡμερίδα Βιοηθικῆς ἀφιερωμένη στήν ἐνημέρωση πολλῶν δεκάδων ἱερέων τῆς Ἱερᾶς Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀθηνῶν καί ἄλλων Ἱερῶν Μητροπόλεων σχετικά μέ τό ἔργο τῆς Συνοδικῆς Ἐπιτροπῆς Βιοηθικῆς ἐπί τῶν μεταμοσχεύσεων. Δυστυχῶς, αὐτά πού ἀκούστηκαν ἐκεῖ μᾶλλον μπέρδεψαν περισσότερο, παρά ἔλυσαν τίς ἀπορίες πολλῶν ἀπό ἐμᾶς  σχετικά μέ τό πολύπλοκο αὐτό θέμα.  Ἔτσι, ξεκίνησα-χάριτι Θεοῦ-νά καταθέσω ταπεινά μιά ἄποψη-ἔνσταση σέ ὅλα αὐτά πού ἀκούστηκαν στήν ἡμερίδα, καί ὄχι μόνο,  βέβαιος ὧν ὅτι τό θέμα αὐτό, ὅπως μᾶς διαβεβαίωσε ὁ Μακαριώτατος ἀλλά καί ὁ σεβαστός πρόεδρος τῆς Συνοδικῆς Ἐπιτροπῆς Βιοηθικῆς (στό ἐξῆς Σ.Ε.Β.) ἐπιστήμονας καί ἀρχιμανδρίτης π. Νικόλαος Χατζηνικολάου, δέν ἔχει κλείσει ἀκόμη γιά τήν Ἐκκλησία μας.

Η "ιδέα" της Δωρεάς Οργάνων και Ιστών! Η πραγματοποίηση του ιατρικού θαύματος ! Η υπεράσπιση της αξίας του Ανθρώπου! ΓΙΑ να ολοκληρώσει την επί γης πορεία του αξιοπρεπώς! Επιπλέον, αυτή η στάση ζωής δεν έχει σχέση με το αν πιστεύει κανείς ή όχι. Είναι κάτι που αφορά τον Ανθρωπισμό ...!

Αυτό σημαίνει στην πράξη η ΙΔΕΑ ΤΗΣ ΔΩΡΕΑΣ ΟΡΓΑΝΩΝ

ΤΟ να γεφυρώσει την ζωή με το θάνατο!


Μια πραγματική μεταρρύθμιση ζωής: Ο ΠτΔ Προκόπης Παυλόπουλος και ο καθηγητής Ανδρέας Καραμπίνης στην εκδήλωση για την δωρεά οργάνων.

(Φωτό αρχείου από την συνάντηση με τον σύλλογο νεφροπαθών)

ΣΗΜΕΙΑ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ κ. ΠΡΟΚΟΠΙΟΥ ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΥΠΟΓΡΑΦΗΣ ΤΗΣ ΚΑΡΤΑΣ ΔΩΡΗΤΗ ΟΡΓΑΝΩΝ ΚΑΙ ΙΣΤΩΝ

Αθήνα, 1.11.2018

 

Εκπληρώνω στοιχειώδες ανθρωπιστικό χρέος, το οποίο απορρέει και από αυτό τούτο το Σύνταγμα, υπογράφοντας, υπό την ιδιότητά μου ως Προέδρου της Δημοκρατίας και όχι μόνο, την Κάρτα Δωρητή Οργάνων και Ιστών.  Και ας μου επιτραπεί να εξηγήσω, εν συντομία, το γιατί: