Σελίδες

Πέμπτη 31 Μαρτίου 2022

Το Πρώτο Αποτεφρωτήριο της Ελλάδας

 "ΟΥ ΚΑΤΕΑΞΑΝ ΑΥΤΟΥ ΤΑ ΣΚΕΛΗ"! 

[ΕΜΜΕΣΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΝ κ. Δουνδουλάκη, Μόνιμο Επίκουρο Καθηγητή της Πατριαρχικής Ανώτατης Εκκλησιαστικής Ακαδημίας Κρήτης]



ΟΥ ΚΑΤΕΑΞΑΝ ΑΥΤΟΥ ΤΑ ΣΚΕΛΗ

ΘΕΜΑ: Το Πρώτο Αποτεφρωτήριο της Ελλάδας


«π δ τν ησον λθόντες ς εδον ατν δη τεθνηκότα, ο κατέαξαν ατο τ σκέλη» (Ιω. 19,33).


Αγαπητοί,

Χτες 1η Νοεμβρίου 2019 ο άθεος κόσμος της Ελλάδος γιόρτασε την Πανελλήνια Ημέρα Δωρεάς Ιστών & Οργάνων Σώματος & Μεταμοσχεύσεων, μια γιορτή θανάτου (του δότη) και ζωής (του λήπτη). Η υπόθεση αυτή μαζί με αυτήν της «καύσης των νεκρών» έχουν άμεση σχέση με την θεολογία της ορθοδόξου Εκκλησίας μας περί του σώματός μας που ως γνωστό είναι ναός του Αγίου Πνεύματος. Όπως δηλαδή ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός είναι Θεάνθρωπος και κατοικεί σε Αυτόν παν το πλήρωμα της Θεότητος, έτσι και σε όλους τους βαπτισμένους και χρισμένους ορθοδόξως Χριστιανούς (λόγω του ότι είναι Σώμα Χριστού) κατοικεί το Άγιον Πνεύμα και κάνει το σώμα μας Ναό του Θεού. Άξιο προσοχής εδώ είναι η θέση του Ιερού Χρυσοστόμου που δικαιολογεί την διαφορετικότητα των μελών του Σώματος του Χριστού λέγοντας πως αν όλοι ήμασταν το ίδιο δεν θα αποτελούσαμε ΣΩΜΑ αλλά ΜΕΛΟΣ. Όπως ένα σώμα έχει πολλά και διαφορετικά μέλη που επιτελούν μια λειτουργία - εργασία έτσι και εν τη Εκκλησία. Είμαστε δηλαδή διαφορετικοί αλλά όλοι μας μέλη Χριστού και για τον λόγο αυτό και ΣΩΜΑ ΧΡΙΣΤΟΥ. Διαφορετικά δεν θα ήμασταν "Σώμα Χριστού - Εκκλησία" αλλά "Μέλη σχισματικών και αιρετικών ομάδων".  Όταν όμως τα λόγια και τα έργα μας είναι ακριβώς αντίθετα με τα λόγια του Κυρίου, με την Αγία Γραφή και με την Ιερά Παράδοση, τότε και μόνο τότε, μπαίνει άλλλο ΘΕΜΑ, σοβαρό,  και για τον λόγο αυτό θα παρακαλούσα να λάβουμε υπόψη μας τα παρακάτω…

Ο ασθενής που είναι σε κώμα είναι ζωντανός και δεν είναι νεκρός. Κοιμάται…

 


Αποτέλεσμα εικόνας για Ο λιθοβολισμός του Στεφάνου

27 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ ΚΟΙΜΗΣΕΩΣ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΜΑΡΤΥΡΟΣ ΑΓΙΟΥ ΣΤΕΦΑΝΟΥ

ΘΕΜΑ: ΔΩΡΕΑΝ ΟΡΓΑΝΑ

«Στέφανος πλήρης πίστεως κα δυνάμεως ποίει τέρατα κα σημεα μεγάλα ν τ λα». (Πραξ. Αποστόλων, στ΄8-15, ζ΄1-60).

Αγαπητοί,

Μετά τις θετικές δηλώσεις του Πατριάρχη Βαρθολομαίου για τη Δωρεά οργάνων(*) χρέος και ευθύνη μας όλων μας είναι να στρέψουμε τον λόγο μας εναντίον του ανθρώπου αυτού, μιας και δεν παύει να εκφράζει απόψεις αντίθετες από αυτές των αγίων Πατέρων μας. Απόψεις καταστροφικές, αντορθόδοξες, απόψεις βλάσφημες που αντιμάχονται την αλήθεια της Πίστεως ημών των Ορθοδόξων και βλάπτουν το έργο του Αγίου Πνεύματος επί της γης.

Δύο ημέρες μετά τη μεγάλη εορτή της του Χριστού Γεννήσεως επί της γης η Εκκλησία μας εορτάζει τον Πρωτομάρτυρα Στέφανο, αυτόν που ήταν «πλήρης πίστεως κα δυνάμεως», αυτόν που «ποίει τέρατα κα σημεα μεγάλα ν τ λαῷ», αυτόν που «θεράπευε ασθενείς και αποδείκνυε τη δύναμη του Χριστού», αυτόν που «με τη βαθιά θεολογική του κατάρτιση ανέτρεπε εύκολα τις κακοδοξίες των Ιουδαίων για το έργο του Χριστού, προκαλώντας την οργή και το φθόνο τους»! Τον άγιο Στέφανο που εργαζόταν το έργο του Αγίου Πνεύματος που είναι ο έλεγχος «περί αμαρτίας, περί δικαιοσύνης και περί κρίσεως»ο έλεγχος των υποκριτών θεολόγων, ιερέων και Αρχιερέων όλων των εποχών.
Ο π. Αθανάσιος Μυτιληναίος σχετικά και πολύ ορθά θα μας πει: «Θα αποδείξει ο Παράκλητος, το Πνεύμα το Άγιον εις τον κόσμον ότι ο Ιησούς υπήρξε, όπως λέγει ο Ιωάννης στην πρώτη του Επιστολή: Ο Χριστός ο Δίκαιος. Γι’ αυτό οι Ιουδαίοι μέσα στην ιστορία, προσέξτε αυτό το σημείο, ενοχλούνται όταν ο Ιησούς αποδεικνύεται  από το Πνεύμα το Άγιον, Δίκαιος, και αυτοί, Ένοχοι. Ενοχλούνται. Και αυτό το έργο, βεβαίως το κάνει το Πνεύμα το Άγιον» [1]. Ο π. Αθανάσιος σημειώνει πως είναι «Θανάσιμος αμαρτία η απιστία στο Θεανθρώπινο πρόσωπο του Χριστού» και συνοψίζει με τα λόγια του αυτά ολόκληρη την ΑΠΟΛΟΓΙΑ του Στεφάνου ενώπιον του Συνεδρίου των παρανόμων Ιουδαίων, και κυρίως τα λόγια τούτα: «Σκληροτράχηλοι και απερίτμητοι στις καρδιές και στα αυτιά, εσείς πάντοτε αντιτάσσεστε στο Πνεύμα το Άγιο, όπως οι πατέρες σας έτσι κι εσείς. Ποιον από τους προφήτες δεν καταδίωξαν οι πατέρες σας; Και σκότωσαν αυτούς που προανάγγειλαν την έλευση του Δικαίου, του οποίου τώρα εσείς γίνατε προδότες και φονιάδες» (Πραξ. Αποστόλων, στ΄8-15, ζ΄1-60).

Ας έλθουμε όμως στην ουσία του πράγματος που έχει να κάνει με τον λιθοβολισμό του αγίου Στεφάνου και την αγία κοίμησή του. Ως απλό αλλά στέρεο «λίθο» για τα όσα θα επακολουθήσουν θέτω τον λόγο του αδελφού Χρήστου από την Πτολεμαΐδα που είπε: «Είναι σωστό από έναν άνθρωπο που κοιμάται να πας και να του πάρεις τα όργανα; Ε, αυτό είναι η δωρεά οργάνων»!

Ο λιθοβολισμός του Στεφάνου

Σημειώνουμε τα παρακάτω λόγια από τον Απόστολο της ημέρας. Ιδού: «Ακούγοντας λοιπόν αυτά κατακόβονταν στις καρδιές τους από αγανάκτηση και έτριζαν τα δόντια τους εναντίον του. Αλλά αυτός, όντας πλήρης Πνεύματος Αγίου, ατένισε στον ουρανό και είδε τη δόξα του Θεού και τον Ιησού να έχει σταθεί από τα δεξιά του Θεού και είπε: «Ιδού, βλέπω τους ουρανούς διανοιγμένους και τον Υιό του ανθρώπου να έχει σταθεί από τα δεξιά του Θεού». Εκείνοι τότε έκραξαν με φωνή μεγάλη, βούλωσαν τα αυτιά τους και όρμησαν ομόψυχα εναντίον του και, αφού τον έβγαλαν έξω από την πόλη, τον λιθοβολούσαν. Και οι μάρτυρες απόθεσαν τα ρούχα τους δίπλα στα πόδια ενός νεαρού που τον καλούσαν Σαύλο, και λιθοβολούσαν το Στέφανο που επικαλούνταν και έλεγε: «Κύριε Ιησού, δέξου το πνεύμα μου». Και αφού έπεσε στα γόνατα, φώναξε με φωνή μεγάλη: «Κύριε, μην καταλογίσεις σ’ αυτούς αυτήν την αμαρτία». Και αφού είπε αυτό, κοιμήθηκε [2]

Κεκοιμημένοι, όχι νεκροί

Κλείνουμε την αυτή αναφορά μας προς το πρόσωπο του Πατριάρχη Βαρθολομαίου θυμίζοντας τα λόγια του άξιου εργάτη του Ευαγγελίου, του αείμνηστου Δημητρίου Παναγόπουλου εν σχέσει με το μυστήριο του Θανάτου και τους Κεκοιμημένους. «Το παν – λέγει - έγκειται σ’ αυτήν τη λέξη, σ’ αυτό τον χαρακτηρισμό, εδώ υπάρχει όλη η φιλοσοφία κι όλη η υπόθεσις του νεκρού».

Η αιρετική «μεθοδολογία συνάντησης με το άλλο» του κ. Σταμούλη

«Μη θέλουμε να φτιάχνουμε παραδείσους εδώ κάτω στη γη. Είναι ΑΙΡΕΣΙΣ!» 

(π. Αθανάσιος Μυτιληναίος) 

...................................................................................................



ΣΧΟΛΙΑ ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΜΙΛΙΑΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΣΤΑΜΟΥΛΗ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΣΤΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ ΣΤΙΣ 30 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2020

 «Είναι στενή και τεθλιμμένη η οδός η απάγουσα, η οδηγούσα εις την ζωή, εις την αιώνιον ζωή, εις την Βασιλεία του Θεού. Μη θέλουμε να φτιάχνουμε παραδείσους εδώ κάτω στη γη. Είναι ΑΙΡΕΣΙΣ!»
(π. Αθανάσιος Μυτιληναίος)

Στην Πτολεμαΐδα στις 30 Ιανουαρίου 2020 ημέρα Πέμπτη και ώρα 6:30 μ.μ. πραγματοποιήθηκε εκδήλωση-ομιλία προς τιμή των τριών Ιεραρχών από το σύλλογο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Εορδαίας. Κύριος ομιλητής ως γνωστό ήταν ο Χρυσόστομος Σταμούλης καθηγητής της Δογματικής και Συμβολικής θεολογίας στο Τμήμα θεολογίας του Α.Π.Θ. Το θέμα του εν λόγω Καθηγητή ήταν «Πρόσληψη και αλλαγή. Το μυστήριο της μεταμόρφωσης στους τρεις ιεράρχες».

Εν πρώτοις, θέλουμε να θυμίσουμε στην αγάπη σας ότι η εορτή των τριών Ιεραρχών (από τους εκπαιδευτικούς της Εορδαίας) είχε ατονήσει για κάποια χρόνια και αφορμή επανεκκίνησής της, το έτος 2006, στάθηκε ένα νεοσύστατο συνδικαλιστικό σώμα που κατόρθωσε να πάρει μία «έδρα» στο Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Εορδαίας. Τα μέλη λοιπόν του οργάνου αυτού στάθηκαν η καλή αφορμή για να ξεκινήσει και πάλι η απόδοση φόρου τιμής της τοπικής εκπαιδευτικής μας κοινότητας προς τους τρεις μεγίστους φωστήρες της Τρισηλίου θεότητας, «τούς τήν οκουμένην κτσι δογμάτων θείων πυρσεύσαντας»αυτούς δηλαδή που φώτισαν την οικουμένη με θείες διδασκαλίες. Χάριν ιστορίας αναφέρουμε ολίγους από τους προσκεκλημένους ομιλητές που στάθηκαν στο ίδιο βήμα με τον κ. Σταμούλη. Είναι, ο π. Αυγουστίνος Μύρου, ο π. Μελέτιος Βαδραχάνης, ο κ. Δημήτριος Νατσιός, ο κ. Απόστολος Παπαδημητρίου, και άλλοι.


Δεύτερον και ουσιαστικότερο όλων είναι το να εξετάζουμε κάθε φορά τις «θείες διδασκαλίες» των ομιλητών της Εορτής γιατί δεν είναι δυνατόν από τη μια μεριά να λέμε ότι τιμούμε τους τρεις Ιεράρχες και ότι αντλούμε την θεματολογία μας από  «τα άγια νερά της θεογνωσίας» και από την άλλη να προκαλούμε το ορθόδοξο αίσθημα των ακουόντων, κληρικών αλλά και λαϊκών.  Εκείνοι πράγματι «σαν ποταμοί σοφίας πότισαν όλη την κτίση με τα άγια νερά της θεογνωσίας», και όντως «μεσολαβούν» και «παρακαλούν πάντα την Αγία Τριάδα» για μας. Εμείς όμως, ως ακούοντες, μπορούμε σήμερα να πούμε πως το στόμα του εν λόγω ομιλητή «έβγαζε χρυσάφι», ότι πραγματικά ποτιστήκαμε με «τα άγια νερά της θεογνωσίας» και ότι πράγματι ο άνθρωπος αυτός επάξια μεσολαβεί και παρακαλεί την Αγία Τριάδα για «μας»;

Τρίτον και αναγκαίον είναι να δούμε ορισμένες θέσεις του κ. Σταμούλη, θέσεις που δυστυχώς εκφράζουν σύγχρονοι αιρετικοί των οποίων το όνομα είναι «Οικουμενιστές». Καταθέτοντας την βαθιά μας λύπη για το που καταντήσαμε την μεγάλη αυτή Εορτή των τριών Ιεραρχών προχωρούμε βήμα - βήμα αποκαλύπτοντας το πώς οι άνθρωποι αυτοί του καιρού μας, οι Οικουμενιστές, μπόρεσαν και άλλαξαν τα κατά Θεόν πράγματα όχι μόνο εντός των σχολείων, και εννοώ την εισαγωγή των αιρετικών φακέλων του μαθήματος των Θρησκευτικών αλλά και εντός της αγίας ημών Εκκλησίας, και εννοώ ό,τι έχει σχέση με την ψευδοσύνοδο της Κρήτης, την δήθεν «Αγία και Μεγάλη Σύνοδο», και πάλι ό,τι έχει σχέση με το ουκρανικό ζήτημα που ήδη έχει δημιουργήσει πλείστα σχίσματα εν τη Εκκλησία. Αυτό δε, που μας πονάει περισσότερο είναι ότι τόσο ο ιερέας που πρωτοστάτησε στην επιλογή και πρόσκληση του ομιλητή, ο π. Χρήστος, όσο και ο Επίσκοπος Φλωρίνης Πρεσπών και Εορδαίας συμφωνούν – όταν φανερά δεν διαφωνούν- με τις αιρετικές θεολογικές απόψεις του εν λόγω καθηγητή. Κρίμα!

Η αιρετική «μεθοδολογία συνάντησης με το άλλο» του κ. Σταμούλη

Όπως αναφέραμε η ομιλία του κ. Σταμούλη είχε να κάνει με την «πρόσληψη» και «αλλαγή»! «Πρόσληψη και αλλαγή. Το μυστήριο της μεταμόρφωσης στους τρεις ιεράρχες».

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΤΙ ΕΣΤΙ ΝΑΝΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ...

 



 


ΤΙ ΕΣΤΙ ΝΑΝΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ!

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ

Υιός και πατέρας βλέπουν ειδήσεις περί πανδημία και συζητούν… Κάποια στιγμή το θέμα «υγεία» μπαίνει σε άλλη βάση. Το στόμα μου κολλάει λέγει ο πατέρας και έκανα μια εξέταση για να δω το σάκχαρο. Περιμένω τα αποτελέσματα και όπως είπε η μικροβιολόγος θα πρέπει να επαναλάβω την εξέταση άλλη μία φορά. Αυτά είπε ο πατέρας. Ο υιός έχοντας κατά νου εκείνα τα μικρά μηχανήματα που με μια σταγόνα αίμα δίνουν έγκαιρα αποτελέσματα είπε προς τον πατέρα του. Δεν χρειάζεται να ξαναπάς για εξέταση, υπάρχει ένα μικρό μηχάνημα ειδικό για την μέτρηση του σακχάρεως.  Έχει ένα ο γέροντας Μάξιμος και θα φροντίσω να το φέρω…

Εδώ λοιπόν το θέμα της υγείας έγινε η καλή αφορμή για να συνεχίσει ο υιός ώστε να εξηγήσει στον πατέρα το τι θα πει νανοτεχνολογία την οποία έχουν τα νέας γενιάς εμβόλια. Είπε λοιπόν προς τον πατέρα του. Πατέρα μου σήμερα τα μηχανήματα είναι τόσο μικρά που αντί να πάρεις το αίμα και να το τοποθετήσεις σε μία οπή του μηχανήματος (όπως γίνεται στην εξέταση του σακχάρεως) παίρνεις το μηχάνημα και το τοποθετείς στο αίμα!

Να το βγάλετε πολλές φωτοτυπίες και να το μοιράσετε..., είπε ο Γέρων Γαβριήλ!

 

«Από Μένα ήταν αυτό!»(Επιστολή του Αγ. Σεραφείμ της Βίριτσα, σε πνευματικό του παιδί που βρισκόταν στη φυλακή)



Ο Άγιος Σεραφείμ της Βίριτσα (1866-1949) είναι ένας από τους περίπου 1.200 αγίους τους οποίους ανακήρυξε η Αρχιερατική Σύνοδος της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ρωσίας. Η Σύνοδος συνήλθε στις 13 έως τις 16 Αυγούστου του 2000 στο Ναό του Χριστού Σωτήρος στη Μόσχα.

Το παρακάτω κείμενο αποτελεί ένα γράμμα που στάλθηκε από τον Πατέρα Σεραφείμ σ’ ένα πνευματικό του παιδί, επίσκοπο, ο οποίος βρισκόταν στη φυλακή. Είναι ένας λόγος παρηγοριάς και νουθεσίας που ο Δημιουργός Θεός απευθύνει στη ψυχή του ανθρώπου.

«Από Μένα ήταν αυτό!»

Έχεις ποτέ σκεφτεί ότι όλα που αφορούν εσένα, αφορούν και Έμενα; Διότι αυτά που αφορούν εσένα αφορούν την κόρη του οφθαλμού Μου.

Είσαι πολύτιμη στα μάτια Μου (ομιλεί για τη ψυχή), και σε έχω αγαπήσει, γι’ αυτό είναι ιδιαίτερη χαρά για Μένα να σε εκπαιδεύσω. Όταν οι πειρασμοί έρχονται επάνω σου και ο πολέμιος, σαν το ποτάμι, θέλω να ξέρεις ότι,

Από Μένα ήταν αυτό.

Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ είναι κάτι που δεν το επινόησε ανθρώπινο μυαλό και δεν το καθίδρυσε ανθρώπινη φροντίδα ούτε ανθρώπινη ιδεολογία ακολουθούν όπως ορισμένοι φιλοσοφούντες.

 Η Προς Διόγνητον Επιστολή είναι μια άγνωστης προελεύσεως απολογητική επιστολή του 2ου αιώνα. Αποτελεί ένα σύντομο κείμενο που συνήθως χαρακτηρίζεται ως επιστολή, αλλά ουσιαστικά αποτελεί πραγματεία1. Η πραγματεία αυτή, παρά την αποσιώπησή της μέσα από τις ιστορικές πηγές, αποτελεί μία σημαντική χριστιανική μαρτυρία, η οποία απευθύνεται προς κάποιο Διόγνητο, υποτιθέμενο ή τουλάχιστον άγνωστο προς εμάς και χαρακτηρίζεται ως λογοτεχνικός αδάμαντας2.

Μετάφραση τής προς Διόγνητον Επιστολής


Επειδή βλέπω, εξοχώτατε Διόγνητε, ότι έχεις πάρα πολύ φροντίδα να µάθης τη θεοσέβεια των χριστιανών και ζητάς πληροφορίες ξεκάθαρες και για κάθε σηµείο της ζωής τους, σε τι Θεό πιστεύουν και πώς η θρησκεία που έχουν τους κάνει να παραβλέπουν τον παρόντα κόσµο όλοι και να καταφρονούν το θάνατο και να θεωρούν ανύπαρκτους τους θεούς των ειδωλολατρών και να µη φυλάνε Ιουδαϊκούς τύπους, επειδή θέλεις να κατατοπισθής στα µυστικά της φιλοστοργίας που τρέφουν µεταξύ τους και να εξηγήσης πώς συνέβη αυτή η καινούργια τάξις ανθρώπων, αυτή η καινούρια ζωή να ανθίση στην οικουµένη τώρα µόλις και όχι πριν,

δέχοµαι ευχάριστα τη δίψα σου αυτή και ζητώ από το Θεό, που χορηγεί σε µας και το λόγο και την ακοή, να µου δώση τη χάρη να σου µιλήσω κατά τέτοιο τρόπο ώστε να σε ιδώ να ανανήφης και να χαρώ πολύ πρώτος εγώ γι' αυτό.

II

Έλα, λοιπόν, αφού καθαρίσεις τη διάνοιά σου απ' όλους τους µολυσµούς που τη µόλυναν έως τώρα και τις απατηλές συνήθειες αφού πετάξης από πάνω σου, να γίνης απ' αυτή τη στιγµή καινός άνθρωπος, προκειµένου να µαθητεύσης, όπως κι' ο ίδιος το οµολόγησες, σε καινούρια διδασκαλία. Άνοιξε τα µάτια της ψυχής σου για να ίδης τι υπόστασι έχουν και τι λογης είναι οι θεοί που πιστεύετε και προσκυνητε. Από τι είναι καµωµένοι;

«Πνευματικότητα και Θρησκευτικότητα στο Νίκο Καζαντζάκη»;

 ΣΧΟΛΙΟ: ΛΕΝΕ ΠΩΣ Ο ΙΟΥΔΑΣ ΕΤΡΩΓΕ ΚΑΙ ΕΠΙΝΕ ΣΤΟ ΤΡΕΠΕΖΙ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΗΜΩΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΤΡΑΠΕΖΙΑ ΤΩΝ ΙΟΥΔΑΙΩΝ...

και ΜΙΑ ΕΜΜΕΣΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ (ΣΤΟΝ κ. ΣΤΑΜΟΥΛΗ) ΑΠΟ ΤΗΝ Προς Διόγνητον Επιστολή:

"Ποιος από τους ανθρώπους θα μπορούσε να γνωρίζη στο βάθος τι είναι ο Θεός, πριν ο Χριστός έλθη; παραδέχεσαι τα κούφια λόγια των σπουδαίων φιλοσόφων, που μοιάζουν με παραληρήματα, όταν άλλοι απ' αυτούς είπαν ότι ο Θεός είναι πυρ (εκεί που θα πήγαιναν οι ίδιοι, αυτό το ονόμασαν θεό), άλλοι νερό κι άλλοι διάφορα άλλα στοιχεία, τα όποια ακριβώς κτίσθηκαν από τον Θεό; Μα αν κάποια απ' αυτές τις θεωρίες γίνη αποδεκτή, τότε με το ίδιο δικαίωμα μπορούμε να πούμε ότι είναι Θεός και ένα οποιοδήποτε άλλο κτίσμα. Αλλά, βέβαια, όλα αυτά είναι ταχυδακτυλουργίες και καμώματα απατεώνων θαυματοποιών. Κανείς άνθρωπος ούτε είδε ούτε γνώρισε τον Θεό, αλλ' ο Θεός ο ίδιος φανέρωσε τον εαυτό του. Και τον φανέρωσε δια της πίστεως."(https://www.oodegr.com/oode/pateres1/prwtoxristianika/diognhton_keimeno_metafrash_1.htm#c)

................................................................................................................................................................




«Salvatores Dei. Νίκος Καζαντζάκης και Ορθόδοξη παράδοση»

Στο Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο Θεσσαλονίκης πραγματοποιήθηκε στρογγυλή τράπεζα με θέμα: «Πνευματικότητα και Θρησκευτικότητα στο Νίκο Καζαντζάκη». Μεταξύ των ομιλητών ήταν και ο Χρυσόστομος Σταμούλης, Καθηγητής και Πρόεδρος Τμήματος Θεολογίας Α.Π.Θ. ο οποίος ανέπτυξε το θέμα: «Salvatores Dei. Νίκος Καζαντζάκης και Ορθόδοξη παράδοση».

ΑΚΟΥΣΕ ΕΔΩ:  https://www.pemptousia.gr/video/salvatores-dei-nikos-kazantzakis-ke-orthodoxi-pa/


Αναστάσιος Πολυχρονιάδης, Παρουσιάζει «ρωγμές» η Εκκλησία;

 


Παρουσιάζει «ρωγμές» η Εκκλησία;

(Απάντηση σε δύο σημεία της ομιλίας του Χρυσόστομου Σταμούλη που έλαβε χώρα στον Άγιο Νικόλαο Ραγκαβά στις 25/5/2018)


Η Εκκλησία περιγράφεται τόσο όμορφα στο κείμενο του θεσσαλονικιού λογοτέχνη και δημιουργού Ν.Γ.Πεντζίκη, το οποίο τιτλοφορείται «ΕΡΩΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ» και αποτελεί κεφάλαιο του βιβλίου ΠΡΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΜΟΝ. Παραθέτουμε αυτούσιες τις πρώτες παραγράφους του.
«Μιὰ ξεχωριστὴ σωματικὴ αἴσθηση, ἐν Καβάλᾳ προσφάτως μ᾿ ἔκαμε νὰ καταλάβω ὅτι ἀγαπῶ τὴν Ἐκκλησία· τὴν Ἑλληνικὴ Ὀρθόδοξο Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ».
Τὴν ἄλλη μέρα ἐξηγοῦσα σὲ φίλους ὅτι ἡ αἰσθηματικὴ αὐτὴ τοποθέτηση ἔλυε ὅλα τὰ προβλήματα, ποὺ μπορεῖ νά ΄χει ὁ ἄνθρωπος.

Κυριακή 27 Μαρτίου 2022

π. Αυγουστίνος Καντιώτης, Ζούμε σ’ ένα παγκόσμιο ρεύμα πλάνης... Θα πέσουν, λέει εδώ ο απόστολος, στα δίχτυα του αντιχρίστου όχι όλοι, αλλά αυτοί που δεν έχουν καλή διάθεσι.



«Ζούμε σ’ ένα παγκόσμιο ρεύμα πλάνης, που αρχίζει από τα μικρότερα και φτάνει έως τα μεγαλύτερα. Θα πέσουν, λέει εδώ ο απόστολος, στα δίχτυα του αντιχρίστου όχι όλοι, αλλά αυτοί που δεν έχουν καλή διάθεσι. Αυτοί που τεντώνουν τ’ αυτιά τους πότε εδώ και πότε εκεί.

Θυμάμαι, ήταν στην Αθήνα κάποιος σοβαρός αλλά όχι πνευματικός άνθρωπος, που είχε μια υπόθεση. Πήγε σε δέκα πνευματικούς. Ο πρώτος του άνοιξε του Ευαγγέλιο και του είπε∙ Παιδάκι μου, έτσι να κάνεις. Δεν του άρεσε. Πήγε σε άλλον, κ’ εκείνος του είπε τα ίδια. Πήγε σε τρίτο, και σε τέταρτο, και σε πέμπτο, και σε έκτο, και σε έβδομο, και σε όγδοο, και σε ένατο, και του είπαν τα ίδια. Πήγε και στον δέκατο. Κ’ εκείνος του λέει∙  Δεν είναι τίποτα αυτό… Τότε ευχαριστήθηκε αυτός και είπε∙  Α, εσύ είσαι καλός πνευματικός, εσύ μου είπες την αλήθεια! Είδατε; Με τον τελευταίο, το «μασκαρά», συμφώνησε, που είχε το πνεύμα του, και αυτόν άκουσε. Τους άλλους εννιά, που εξέφραζαν το πνεύμα του Ευαγγελίου δεν τους άκουσε. Και τώρα κάτω στην Αθήνα αυτοί οι πνευματικοί έχουν πέρασι. Ε, σου λέει, δεν είναι τίποτε αυτά, όλος ο κόσμος τα κάνει.

Δηλώσεις ἀσυμβίβαστες μὲ τὴν μοναχική ἰδιότητα καὶ τὴν ἀποστολὴ τοῦ Ἁγίου Ὄρους...

 

 


                     Ἐν Ἁγίῳ Ὄρει τῇ 7//20.3.2022

                                      Β΄ Κυριακὴ Νηστειῶν

     Ἁγίου Γρηγορίου Παλαμᾶ Θεσσαλονίκης

 

 

Πρὸς τὴν Σεβαστὴ Ἱερὰ Κοινότητα

καὶ τοὺς Καθηγουμένους τῶν Ἱερῶν Μονῶν τοῦ Ἁγίου Ὄρους

καί στό ἁπανταχοῦ Χριστεπώνυμο Πλήρωμα .

 

Θέμα: Ὁ ἐμφύλιος πόλεμος μεταξὺ ὁμοδόξων Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν στὴν Οὐκρανία, τὸν ὁποῖον προκάλεσε ἡ Νέα Τάξις Πραγμάτων τῶν Παγκοσμιοποιητῶν -Σατανολατρῶν.

 

«Κύριε τὶς παροικήσει ἐν τῷ σκηνώματί σου ἤ τὶς κατασκηνώσει ἐν ὄρει ἁγίῳ σου; Πορευόμενος ἄμωμος καὶ ἐργαζόμενος δικαιοσύνην, λαλῶν ἀλήθειαν ἐν καρδίᾳ αὐτοῦ» (ψλμ.14).

Αὐτὰ τὰ λόγια τοῦ ψαλτηρίου, ἅγιοι Πατέρες τὰ διαβάζουμε κάθε ἡμέρα. Ποῖος ὅμως ἀπὸ ἐμᾶς τοὺς σύγχρονους Ἁγιορεῖτες, ἐργάζεται δικαιοσύνην καὶ λαλεῖ ἀλήθεια ἐν τῇ καρδίᾳ αὐτοῦ;

Δὲν προλάβαμε νὰ ἀναπνεύσουμε λίγο, ἀπὸ τὴν ἀφόρητη καταπίεσι καὶ ἀπὸ τὴν πρωτόγνωρη τρομοκρατία καὶ προπαγάνδα τοῦ κρατικοῦ μηχανισμοῦ καὶ τῶν Μ.Μ.Ε. μὲ ἀφορμὴ τὸ ἀφήγημα τοῦ κορωναϊοῦ, τῆς κατασκευασμένης αὐτῆς πανδημίας τῆς Νέα Τάξης Πραγμάτων, ὅπου ἐπὶ δὺο χρόνια δολοφονοῦσαν τὶς ψυχές μας ἐπὶ 24ώρου βάσεως, γιὰ νὰ μᾶς ἐξαναγκάσουν νὰ κάνουμε τὸ ΄΄σωτήριο διαβόλιο-΄΄ἐμβόλιο΄΄, ἐξ αἰτίας τοῦ ὁποίου ἔχουν πεθάνει καὶ θὰ ἐξακολουθοῦν νὰ πεθαίνουν χιλιάδες ἄνθρωποι, ( μέχρι τῆς 12.02.2022 στήν Ε.Ε. 39.997 θάνατοι καί 3.666.011 παρενέργειες, σύμφωνα μέ τά δεδομένα τοῦ Eudravigilance, European database of suspected adverse drug reactions reports, Covid-19 Vaccine Adverse Drug reactions)·καὶ ξαφνικὰ μέσα σὲ λίγες ἡμέρες ( ἀπὸ τὶς 28 Φεβρουαρίου), τὰ συστημικὰ Μέσα ἐξαπάτησης ἐσίγησαν, καὶ ὁ κορωναϊὸς ἐξαφανίσθηκε, ὡς διὰ μαγείας ἀπὸ τὴν προπαγάνδα τῶν Μ.Μ.Ε.

Ξαφνικὰ (;) ξυπνήσαμε μέσα σὲ ἕνα πραγματικὸ πολεμικὸ κλῖμα, στὴν Οὐκρανία, ὅπου ὅλοι οἱ σώφρονες ἀναλυτὲς, φοβοῦνται ὅτι μπορεῖ νὰ ἐξελιχθεῖ ἀκόμη καὶ σὲ ἕνα τρίτο παγκόσμιο πόλεμο!

Περὶ Παρθενομάχου «θεολόγου» Χρυσόστομου Σταμούλη

Περὶ Παρθενομάχου «θεολόγου» Χρυσόστομου Σταμούλη


Ἐκφράζουμε τὶς εὐγνώμονες εὐχαριστίες μας πρὸς τὸν Δρ. Ἀναστάσιο Πολυχρονιάδη. Μὲ τὸ ἄρτια θεολογικῶς κείμενό του ἀνέδειξε περίτρανα τὶς πλάνες τοῦ καθηγητῆ τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς ΑΠΘ Χρυσόστομου Σταμούλη. Δυστυχῶς, ἡ πλειονότητα τῶν καθηγητῶν τῶν Θεολογικῶν Σχολῶν, ἐμφορεῖται ἀπὸ ἕνα ἀλλότριο πνεῦμα ἀποδόμησης τῆς Ὀρθοδόξου Πατερικῆς Θεολογίας καὶ Ἀγωγῆς. Καλοῦμε τοὺς νεοεισαχθέντες φοιτητές, νὰ ἐρευνοῦν, νὰ ἀσκοῦν κριτική, νὰ διαβάζουν κείμενα θεοφόρων ἁγίων Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας μας γιὰ νὰ ἀντιλαμβάνονται τὴν χαώδη διαφορὰ μὲ τοὺς ἀποδομητές, οἱ ὁποῖοι κατέχουν σήμερα τὶς καθηγητικὲς ἕδρες. 
Γράφει ὁ Ἀναστάσιος Ὄμ. Πολυχρονιάδης, Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ 
Σὲ μία μικρῆς ἔκτασης ἔρευνα μελετοῦμε κείμενα τοῦ καθηγητῆ τῆς Δογματικῆς καὶ Συμβολικῆς Θεολογίας τοῦ Τμήματος Θεολογίας ΑΠΘ Χρυσόστομου Σταμούλη, ὁ ὁποῖος διετέλεσε...
καὶ πρόεδρος τοῦ ἐν λόγω Τμήματος, ἐπὶ δύο συνεχόμενες θητεῖες (2011-2013 καὶ 2013-2015).
Σὲ αὐτὰ καταγράφει τὴν ὕπαρξη μίας δῆθεν ἀρνητικῆς Ὀρθοδοξίας, προσπαθώντας νὰ θεμελιώσει «μία θετικὴ Ὀρθοδοξία», τὴν χαρακτηρισθεῖσα ὡς «σαρκοθεολογία». 

Ὁ ἐπίλογος τῆς ἐργασίας 
Ἐπειδὴ ἀπὸ τὴν ἀνωτέρω σύντομη ἔρευνά μας σὲ γραπτά τοῦ καθηγητῆ Χρυσόστομου Σταμούλη διαπιστώνουμε ἐνάντιες στὸ Ὀρθόδοξο δόγμα θέσεις του. Ἐδῶ ἐπικεντρωνόμαστε κυρίως στὰ λεγόμενά του γιὰ τὴν Ἀειπαρθενία τῆς Παναγίας, γιὰ τὴν δῆθεν ἔξοδο τοῦ Υἱοῦ «ἀπὸ τὴν βεβαιότητα τῆς ἀγαπητικῆς τριαδικῆς κοινωνίας», προκειμένου νὰ «πάει στὸ μηδέν», γιὰ τὴν φαντασιακὴ ἐκ μέρους του ἀνακάλυψη μίας θαμμένης καὶ φοβικῆς Ἐκκλησίας, ὅπως καὶ γιὰ τὴν δῆθεν διάσταση μεταξὺ δογματικῆς διατύπωσης καὶ μυστηρίου τῆς ἀγάπης, καθὼς καὶ γιὰ τὴν ἀπαξίωσή του, ὡς πρὸς τοὺς ἱεροὺς κανόνες. 

Φαίνετε πως η μετατροπή του ιερέα από ιερό εξομολόγο σε (ανίερο) σύμβουλο νεότητος ή σύμβουλο γάμου αποτελεί είδος πρώτης ανάγκης, μιας και στον σύγχρονο εκκοσμικευμένο χριστιανικό κόσμο ήδη οι κοσμικοί ζουν ως διάβολοι και οι ιερείς- Αρχιερείς ως κοσμικοί...

 


Επιμορφωτικό πρόγραμμα «Συμβουλευτική σε σύγχρονα ζητήματα (εξομολογητική)» από το Ίδρυμα Ποιμαντικής Επιμόρφωσης και την Μητρόπολη Φλωρίνης, Πρεσπών και Εορδαίας

Με ιδιαίτερη επιτυχία ξεκίνησε την Τρίτη 22 Μαρτίου 2022, στην Πτολεμαΐδα, σύμφωνα με όλα τα προβλεπόμενα υγειονομικά πρωτόκολλα για την προστασία από τον Covid-19, το επιμορφωτικό πρόγραμμα «ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΣΕ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ (ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΤΙΚΗ)» που υλοποιείται από το Ίδρυμα Ποιμαντικής Επιμορφώσεως (Ι.Π.Ε.) της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών σε συνεργασία με την ακριτική Ιερά Μητρόπολη Φλωρίνης, Πρεσπών και Εορδαίας, που αποτελεί πρώτη συνεργασία μεταξύ των δύο φορέων, στο πλαίσιο της συγχρηματοδοτούμενης Πράξης «Προγράμματα Διά Βίου Μάθησης του Ανθρώπινου Δυναμικού της Εκκλησίας – Ανάπτυξη Ανοιχτών Διαδικτυακών Μαθημάτων» (κωδικός ΟΠΣ 5073422) του επιχειρησιακού προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2014-2020».

ΔΕΥΤΕΡΗ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ! "Αυτά που δεν τόλμησε να πει ούτε ο Άρειος και ο Νεστόριος για την Παναγία, τα υποστηρίζει ο Σταμούλης."!!!

 ΣΧΟΛΙΟ –ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ

Παρακαλούμε όλους τους εν Χριστώ αδελφούς εν Ελλάδι να συλλέξουν υπογραφές «κατά Σταμούλη», ώστε ο άνθρωπος αυτός - ως υβριστής της Υπεραγίας Θεοτόκου Μαρίας της Παρθένου - να δώσει λόγο ενώπιον Συνοδικού οργάνου... [ΓΙΑ ΕΚΤΥΠΩΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΕΔΩ: https://docs.google.com/document/d/1xhSEzzos6Ed3OEFpRAIM6bCaARZjf-cW/edit?usp=sharing&ouid=109137526805707205316&rtpof=true&sd=true]

E-mail επικοινωνίας-συντονισμού:

emmadimitris@yahoo.gr



         Στο παρόν κείμενο παραθέτουμε(*) αιρετικές, ως προς το Ορθόδοξο δόγμα, διδασκαλίες του καθηγητή Δογματικής και Συμβολικής Θεολογίας του Τμήματος Θεολογίας ΑΠΘ και Κοσμήτορα της Θεολογικής Σχολής ΑΠΘ (2021-2024), Χρυσόστομου Σταμούλη, ο οποίος διετέλεσε και πρόεδρος του εν λόγω Τμήματος (2011-2013 και 2013-2015).

 

1)      Περί της Γέννησης του Χριστού και από έγγαμη γυναίκα

 

        Ο Χ. Σταμούλης στο βιβλίο του Έρως και Θάνατος, (Ακρίτας, Αθήνα 2009) καθώς και στην ανατύπωσή του (εκδόσεις Αρμός, Αθήνα  2019) γράφει: «αποτελεί κλασική έκφραση μιας νοοτροπίας, που δημιούργησε συγκεκριμένο κλίμα εντός της Ορθόδοξης πνευματικότητας, όπου κυριαρχεί πλέον σχεδόν ολοκληρωτικά, και ως εκ τούτου καταθλιπτικά, η συνήθεια, προκειμένου να μιλήσει κανείς για τη μητέρα του Θεού, να χρησιμοποιεί τον όρο ‘‘Παρθένος’’ [...]  πρέπει σήμερα να υπενθυμίσουμε ότι τον αγώνα ο άγιος Κύριλλος και η Γ΄ Οικουμενική Σύνοδος της Εφέσου, απέναντι στον Νεστόριο, δεν τον έδωσε για την παρθενία της Παναγίας, αλλά για τη θεομητρότητά της. Και τούτο διότι το όντως μυστήριο, το μέγα μυστήριο δεν είναι η παρθενία, αλλά η θεομητρότητα. [...] Η παρθενία είναι μια δευτερεύουσα πραγματικότητα, που αληθεύει οντολογικά μόνο όταν δείχνει τη θεομητρότητα και συνεπώς τη θεοπρέπεια της σάρκωσης, από την οποία αποκτά και το οποιοδήποτε νόημά της. Θα τολμούσα έτσι να πω, ότι η παρθενία είναι ένα εργαλείο, όπως άλλωστε και η θεολογία των ωδίνων της Μαρίας, προκειμένου να αποδειχθεί, απέναντι στην κάθε δόκηση που αρνιόταν τη θεότητα του Ιησού, με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο, ότι ο Χριστός δεν ήταν ένας απλός άνθρωπος, αλλά ο σαρκωμένος Υιός του Θεού Πατέρα. Εκείνο το πρόσωπο που λογώνει τόσο την παρθενία όσο και τη θεομητρότητα και αποδεικνύει πως η Μαρία είναι αυτό που είναι, επειδή εκείνος την κάνει να είναι αυτό που είναι. Η δική της συμβολή περιορίζεται στην ελεύθερη κατάφασή της, στην αποδοχή της, δηλαδή, να εκχωρήσει το σύνολο της υπάρξεώς της, προκειμένου να γίνει ο τόπος, η χώρα του αχωρήτου, εξάπαντος όχι ένα απλό κανάλι, όπου θα σαρκωθεί ο Θεός. Και νομίζω, ότι μια τέτοια εξήγηση μας επιτρέπει να πούμε και το κατά τα άλλα ‘‘αιρετικό’’, πως εάν δεν υπήρχε η ανάγκη ενός εξωτερικού ‘‘σήματος’’, ‘ενός εξωτερικού ‘‘συμβόλου’’, που θα απεδείκνυε τη θεοπρέπεια του μυστηρίου –την ανθρωποπρέπεια έτσι κι αλλιώς απεδείκνυε η παρουσία της Μαρίας-, ο Χριστός θα μπορούσε να γεννηθεί και από μια έγγαμη γυναίκα»[1] .

         Αυτά που δεν τόλμησε να πει ούτε ο Άρειος και ο Νεστόριος για την Παναγία, τα υποστηρίζει ο Σταμούλης. Τη γέννηση του Χριστού από έγγαμη γυναίκα! Δηλαδή ο Άφθαρτος να γίνει φθαρτός!