«Ει παρεχωρείτο ως θέλει πολεμείν, πάντας
αν ηφάνισε» (Άγιος Μακάριος ό Αιγύπτιος). Δηλαδή, «Εάν του παραχωρούσε την
αδεία ό Θεός και τον άφηνε ελεύθερο να ενεργεί, θα εξαφάνιζε τους πάντες»
Η πλάνη του Αποκρυφισμού
ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΤΟΥ «ΟΦΕΩΣ»
ΤΟΥ ΜΙΧΑΛΗ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗ ΘΕΟΛΟΓΟΥ
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΤΥΠΟΣ
Στην Αποκάλυψη
διαβάζουμε « Και εβλήθη ο δράκων, ό όφις ό μέγας ό αρχαίος, ό καλούμενος
Διάβολος και ό Σατανάς, ό πλανών την οικουμένη όλην, εβλήθη εις την γήν, και οι
άγγελοι αυτού μετ' αυτού εβλήθησαν»('Αποκ. ΙΒ' 9).
Στην πάλη του με
τον αρχάγγελο Μιχαήλ, ό Σατανάς νικήθηκε και έτσι, αυτός ό «δράκων, ό όφις ό
μέγας, ό καλούμενος Διάβολος», ρίχτηκε στη γη ηττημένος, μαζί με όλες τίς
σκοτεινές του δυνάμεις. Δε θα πάψει, ωστόσο, ποτέ, να επιχειρεί τον πόλεμο κατά
του Θεού, στο πρόσωπο των ανθρώπων. Και μόλις ό Θεός έπλασε τους πρώτους
ανθρώπους, έγινε κιόλας, ή πρώτη έφοδος. «Χτύπησε» ό Σατανάς με τη μορφή του
φιδιού. Και πώς τα κατάφερε; Γνωστό το τέχνασμα του με την υπόσχεση της ισοθεΐας.
«Και έσεσθε ως θεοί»! Αυτό ήταν το ευαγγέλιο του «όφεως». Αυτή ήταν ή
γοητευτική υπόσχεση του Σατανά. Και ή αυτονομία αυτή
του ανθρώπου, υπήρξε και ή καταστροφή του.
Από τότε, ό
«όφις ό αρχαίος», θ' αντιστρατεύεται για πάντα το έργο του Θεού. Ότι κακό πια
θα γίνεται στον κόσμο, θα είναι έργο του Διαβόλου. Ό πόλεμος του Σατανά θα
ενταθεί μετά την ενανθρώπηση και τη σταυρική θυσία του Κυρίου Ιησού Χριστού,
διότι «Σταυρόν γαρ ύπομείνας δι ημάς, θανάτω θάνατον ώλεσεν». Θα ξεσηκώσει και
διωγμούς ενάντια στην Εκκλησία και τους χριστιανούς, και θα ζητήσει «ίνα αυτήν
ποταμοφόρητον ποίηση» (Άποκ. ΙΒ' 15). Για τριάμισι χρόνια θα την έχει
βουτηγμένη στα αίματα των μαρτύρων.
Όπως ό Χριστός
έχει το δικό Του ευαγγέλιο —το ευαγγέλιο της σωτηρίας— και ό «όφις» έχει το
δικό του, της καταστροφής και τίς απώλειας.