Πέμπτη 27 Ιουλίου 2023

Απάντηση στα ασύστολα ψεύδη του Κοσμήτορα της Θεολογικής Σχολής ΑΠΘ, Χρυσόστομου Σταμούλη, περί του κόμματος της ΝΙΚΗΣ




14 Ιουν 2023

 

Απάντηση στα ασύστολα ψεύδη του Κοσμήτορα της Θεολογικής Σχολής ΑΠΘ,  Χρυσόστομου Σταμούλη, περί του κόμματος της ΝΙΚΗΣ

Δημήτριος Παπαδόπουλος, Θεολόγος

    Ο «Κοσμήτορας» της Θεολογικής Σχολής ΑΠΘ, Χρυσόστομος Σταμούλης, μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό Status (2/6/2023), στράφηκε κατά του Πατριωτικού Κινήματος της ΝΙΚΗΣ. Ο εν λόγω κύριος, εδώ και χρόνια, συχνά-πυκνά, προβαίνει σε δημόσεις δηλώσεις, προκειμένου να επαναφέρει την Εκκλησία στην ορθή, κατ’ αυτόν, οδό, «κατηχώντας» τη!  − Προς τί την «κατηχεί» όμως;

    Φτάνει στο σημείο σε βιβλίο του να χαρακτηρίσει την Εκκλησία ως «πόρνη» και ως «οίκο ανοχής» (Χρ. Σταμούλης, Φάγαμε  Ήττα, Αρμός, Αθήνα 2021, σ. 35, 36)! Αυτή τη φορά, όμως, διεκδικεί ένα νέο ρόλο. Εκείνον του πολιτικού καθοδηγητή και «κατηχητή». Προσπαθεί, λοιπόν, να συκοφαντήσει την πολιτική προσπάθεια του πατριωτικού κινήματος της ΝΙΚΗΣ. Τονίζει, μάλιστα, στη συνέντευξή του, ότι: «Οι Χριστιανοί  μπορούν να δημιουργούν ό,τι θέλουν, αυτό είναι δικαίωμά τους. Και να συμμετέχουν στη δημόσια πλατεία, στις πολιτικές εξελίξεις, ακόμη και στις κομματικές διαδικασίες. Αλλά ως πρόσωπα και όχι ως μέλη ενός Σώματος».

    Και ερωτούμε: Δεν γνωρίζει ως θεολόγος και μάλιστα πανεπιστημιακός και δη «κοσμήτορας» της Θεολογικής ΑΠΘ, ότι τα πρόσωπα είναι εκείνα που συγκροτούν το Σώμα της Εκκλησίας; Δεν διάβασε ποτέ τα γραφόμενα του Νίκου Ματσούκα, περί Εκκλησίας;

Ελληνορθόδοξοι στις ΗΠΑ τέλεσαν λειτουργία σε ναό υπό την ΛΟΑΤΚΙ σημαία

 

                

Ένα από τα μέλη της εκκλησιαστικής χορωδίας της Αρχιεπισκοπής Κωνσταντινουπόλεως στις Ηνωμένες Πολιτείες αρνήθηκε να προσευχηθεί σε εκκλησία με σημαία ΛΟΑΤΚΙ.

Στις 10 Ιουνίου 2023, ο προϊστάμενος της Αρχιεπισκοπής των Ηνωμένων Πολιτειών, Αρχιεπίσκοπος Ελπιδοφόρος, τέλεσε τον Εσπερινό στον Ιερό Ναό του Αγίου Αποστόλου Βαρθολομαίου, στο Μανχάταν των ΗΠΑ.

Η θ. λειτουργία, αφιερωμένη στην ονομαστική εορτή του Πατριάρχη Βαρθολομαίου, τελέστηκε στον ναό, στον οποίο αναρτήθηκε η σημαία της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας.

Παράλληλα, το αμερικανικό έντυπο helleniscope.com σημειώνει ότι πρόσφατα η «κανονική» σημαία ΛΟΑΤΚΙ άλλαξε στο ναό με μια καινούρια, η οποία ονομάζεται πλήρως συμπεριληπτική κ.ά.

Το δημοσίευμα σημειώνει επίσης ότι στις φωτογραφίες που δημοσίευσε η Αρχιεπισκοπή Κων/πόλεως  στις Ηνωμένες Πολιτείες, οι πιστοί είναι ελάχιστοι, ενώ ο Αρχιεπίσκοπος Ελπιδοφόρος απεικονίζεται «με ένα κουρασμένο, σκοτεινό και θλιμμένο πρόσωπο».

Η κακή διάθεση του Αρχιεπισκόπου στις Ηνωμένες Πολιτείες, σύμφωνα με το helleniscope.com, οφείλεται στο γεγονός ότι ένας από τους χορωδούς έστειλε email σε όλους τους υπόλοιπους τραγουδιστές με το μήνυμα ότι «δεν θα έρθει στον εσπερινό λόγω της γκέι σημαίας και των αηδιαστικών γεγονότων που προωθούσε αυτή η εκκλησία, και μάλιστα αναρτήθηκε σημαία των ομοφυλόφιλων γύρω από τον Τίμιο Σταυρό».

Η Εκκλησία της Αλβανίας για την εκλογή του Επισκόπου Φιλομηλίου Θεοφάνη



ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΑΛΒΑΝΙΑΣ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ

Ο π. Θεοφάνης (Arjan) Koja εξελέγη Βοηθός Επίσκοπος για Αλβανούς στις Η.Π.Α.!

    Ο Αρχιμανδρίτης Θεοφάνης (Arjan) Koja, γνωστός στους Ορθοδόξους της Αλβανίας ως πρωτοστάτης διχαστικών ενεργειών, γεννήθηκε στα Τίρανα το 1966. Φοίτησε για λίγο στο Ιερατικό Φροντιστήριο του Δυρραχίου και στη συνέχεια μετέβη στη Ρουμανία, όπου χειροτονήθηκε διάκονος και πρεσβύτερος. Επιστρέφοντας στη χώρα, επικεφαλής μιας ομάδας υπερεθνικιστών, την 8η Οκτωβρίου 1995 εκδίωξε, κατά την τέλεση της θείας Λειτουργίας, από τον Ιερό Ναό της Παναγίας στο Κάστρο, στην παλαιά πόλη του Ελμπασάν, τους λειτουργούς της Ορθοδόξου Αυτοκεφάλου Εκκλησίας της Αλβανίας. Εκεί εγκατέστησε τον Νικόλα Μάρκου, «χειροτονημένο» από σχισματικό Επίσκοπο της Εκκλησίας των Σκοπίων, με την ονομασία «Ανεξάρτητη Εθνική Αλβανική Ορθόδοξη Εκκλησία Αγία Μαρία Ελμπασάν» (Kisha Ortodokse e pavarur Kombetare shqiptare Shen Maria Elbasan). (Για την οδυνηρή αυτή διχαστική ενέργεια βλ. εφημερίδα Ngjallja -Νοέμβριος 1995).

Έκτοτε ο συνεργός του Νικόλας Μάρκου δεν έπαυσε να αποκαλεί δημοσίως την Ορθόδοξο Αυτοκέφαλο Εκκλησία της Αλβανίας ως ελληνική. Χρησιμοποιώντας αμιγώς εθνικιστική και πολιτική ορολογία, συνεχίζει να κατέχει τον ιστορικό Ορθόδοξο Ναό του Ελμπασάν μέχρι σήμερα. (Βλέπε άνω των 15 σχετικές ανταποκρίσεις στην εφημερίδα Ngjallja π. χ. Νοέμβριος 2015, Φεβρουάριος 2016, Απρίλιος 2016, Νοέμβριος 2018).

Τετάρτη 26 Ιουλίου 2023

Περὶ τῆς ἀφαιρέσεως τοῦ Τιμίου Σταυροῦ

 

Περὶ τῆς ἀφαιρέσεως τοῦ Τιμίου Σταυροῦ

Τοῦ κ. Ἰ. Παλαμήδη, θεολόγου – ἁγιογράφου

  Ἐδιάβασα στὸν Ὀρθόδοξο Τύπο ὅσα ἔγραψε ὁ ἐκλεκτὸς συνάδελφος καὶ θεολόγος κ. Παναγ. Κατραμάδος  περί ἀφαιρέσεως (και ΕΔΩ ) τοῦ Τιμίου Σταυροῦ ἀπὸ τὸ Ἱερὸ Βῆμα τῶν Ἐκκλησιῶν τοῦ Περιστερίου Ἀττικῆς καὶ συγχαίρω διὰ τὴν πλήρη ἐνημέρωση. Ἐπίσης παρηκολούθησα ἀπὸ τὸ Internet τὴν ἀπὸ 14ης Μαΐου δοθεῖσα ὁμιλία (ἀπολογία) τοῦ Σεβασμιωτάτου κ. Γρηγορίου ἐπὶ τοῦ θέματος. Συμπέρασμα: καὶ μόνη ἡ μαρτυρία τοῦ Ἱεροῦ Χρυσοστόμου (347-404) (Migne, 48, 826) καὶ τοῦ Ἁγ. Συμεὼν Θεσσαλονίκης (1416), (Migne, 155, 341), ποὺ τοποθετοῦν τὸν Τ. Σταυρὸ ὄπισθεν τῆς Ἁγ. Τραπέζης, θὰ ἀρκοῦσε, γιὰ νὰ λήξη ἐδῶ τὸ θέμα, ἐν τούτοις ὁ Σεβασμιώτατος ἐπὶ τρεῖς καὶ πλέον ὥρας μᾶς ἐταλαιπώρησε, διὰ νὰ ἀποδείξει, ὅτι ἡ Δυτικὴ Ἐκκλησία ἔχει ἐμμονὴ μὲ τὸν Τ. Σταυρὸ καὶ τὴν Σταύρωση, ἐνῷ ἐμεῖς τονίζουμε τὴν Ἀνάσταση.

  Δυστυχῶς γιὰ τὸν Σεβασμιώτατο. Τὴν θέση αὐτὴ τὴν διαψεύδουν τὰ ὑπάρχοντα μνημεῖα ἀπὸ τὸν 4ον αἰῶνα ἕως τὴν εἰκονομαχία (732), ποὺ ἦταν ἑνωμένη ἡ Ἐκκλησία.

Ἡ « συγγενὴς ἀρρυθμία» εἰς τὸ Τμῆμα Θεολογίας ΑΠΘ

 

                                           

                                    


Οἱ ἀναφορές μας στὴ λειτουργία τοῦ Τμήματος Θεολογίας ΑΠΘ δὲν εἶναι συμπτωματικές. Ὅταν ἕνα πανεπιστημιακὸ ἵδρυμα συμπληρώνει 80 χρόνια ὕπαρξης, ὀφείλει νὰ κάνει ἀπολογισμοὺς καὶ ἀναφορές, ὥστε ἡ ὕπαρξή του νὰ συνεχίσει νὰ ἔχει λόγο.

Στὴν προοπτικὴ αὐτή, ὀρθοῦ κριτικοῦ λόγου, σημειώσαμε ὅτι τὰ τελευταῖα χρόνια ὑπῆρξαν καταγγελίες γιὰ τὴν κακὴ λειτουργία τοῦ Τμήματος αὐτοῦ, γεγονὸς ποὺ ἔχει συνέπειες καὶ στὴν ἐξέλιξη μελῶν ΔΕΠ, δηλαδὴ Καθηγητῶν, ποὺ δὲν ψήφισαν -τηρώντας τοὺς ἐπιστημονικοὺς λόγους- ὑπὲρ τῆς ἵδρυσης τοῦ Τμήματος Ἰσλαμικῶν Σπουδῶν μέσα στὸ Τμῆμα Θεολογίας ΑΠΘ.

Ἡ ἀρχὴ τῆς ἐλεύθερης ἔκφρασης, τῆς γνώμης καὶ στάσης εἶναι ἀπαραίτητο νὰ γίνει κέντρο γιὰ τὴν κριτική, ποὺ ὀφείλεται νὰ ἀσκηθεῖ σχετικὰ μὲ αὐτὸ τὸ Τμῆμα,  τοῦ ὁποίου μέλη φαίνεται νὰ μὴ σέβονται τὴ διαφορετικὴ ἄποψη.

Θέτουμε, λοιπόν, τὰ ἀκόλουθα, ἐπιστημονικοῦ καὶ διοικητικοῦ χαρακτῆρος, ἐρωτήματα:

– Οἱ καθηγητὲς ποὺ εἶναι ἐξειδικευμένοι σὲ ἀντικείμενα χριστιανικοῦ ἐνδιαφέροντος, πῶς στέκονται ὡς διδάσκαλοι σὲ ἀμφιθέατρα ποὺ διδάσκονται ἀντικείμενα ἰσλαμικῶν σπουδῶν;

Ανίσως και είναι κανένα κορίτσι και θέλει να στολίζεται, ας στοχασθή τι έκαμνεν η Αγία...

 

                                        



Η ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΟΣΙΟΜΑΡΤΥΡΟΣ

Παραθέτουμε ένα χαρακτηριστικό απόσπασμα από ομιλία του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού, που αναφέρεται στα πνευματικά στολίδια της οσιομάρτυρος Παρασκευής:

 

«Να ειπούμεν και δια την καλήν γήν. Η Αγία Παρασκευή ήτο δώδεκα χρονών κόρη από γένος ευγενικόν. Μείνασα ορφανή, εμοίρασεν όλην της την περιουσίαν εις τους πτωχούς και με αυτά ηγόρασε τον παράδεισον και μετεχειρίζετο ως φτιασίδια τα δάκρυα, ενθυμούμενη τας αμαρτίας της. Ως σκουλαρίκια είχε τα ώτα της ανοικτά δια ν’ ακούη τας Αγίας Γραφάς. Ως κορδόνι είχε τας πολλάς νηστείας όπου έκαμνον τον λαιμόν της και έλαμπεν ως ο ήλιος. Ως δακτυλίδια, τους κόμβους των δακτύλων της από τας πολλάς μετανοίας όπου έκαμνεν. Ως χρυσούν ζωνάριον την παρθενίαν όπου εφύλαξεν εις όλην της την ζωήν. Ως φόρεμα την εντροπήν όπου είχεν εις τον εαυτόν της και τον φόβον του Θεού όπου την εσκέπαζεν.

 

Έτσι εστολίζετο η Αγία. Ανίσως και είναι κανένα κορίτσι και θέλει να στολίζεται, ας στοχασθή τι έκαμνεν η Αγία, να κάμνη και εκείνη αν θέλη να σωθή.

Ο όντως Επίσκοπος π. Αυγουστίνος Καντιώτης!

                                               


    

«Οι Νέο-Επικούρειοι και οι Νέο-Στωικοί (σύγχρονοι) κυβερνήτες και το Χριστεπώνυμο πλήρωμα»

(Από το βιβλίο «Προς το Χριστεπώνυμο πλήρωμα» - π. Αυγουστίνου Καντιώτου - 1973)

 

Οι σύγχρονοι «πολιτικοί ηγέται δεν θέλουν να βλέπουν τον λαόν μας ως χριστεπώνυμο πλήρωμα, αλλ’ απλώς ως ένα λαόν, ο οποίος πρέπει να εξελίσσεται εν τω συγχρόνω κόσμω κατά τας νεωτέρας περί ηθικής αντιλήψεις», τονίζει ο (όντως) Επίσκοπος π. Αυγουστίνος Καντιώτης στο βιβλίο του «προς το Χριστεπώνυμον πλήρωμα», στον πρόλογό του (Σελ. 11).

Πράγματι, μετά τον Ι. Καποδίστρια, στον πολιτικό – κοινωνικό χώρο, τα νομοθετικά μέτρα έρχονται (μέχρι σήμερα) σε σύγκρουση με τον Χριστόν, που είναι ο αιώνιος Νομοθέτης – Κυβερνήτης του Σύμπαντος Κόσμου.

Η φιλοσοφία των πολιτικών είχε (και έχει) δύο επίκεντρα:

Κυριακή 16 Ιουλίου 2023

Ο "Πανταχού παρΏν και τον Οικουμενισμό πληρΏν" Παναγιώτης Αντ. Ανδριόπουλος αναφέρει....

 Σχόλιο: Ο "Πανταχού παρΏν και τον Οικουμενισμό πληρΏν" Παναγιώτης Αντ. Ανδριόπουλος αναφέρει.... 

[Φαίνεται ότι ο κυρ. Παναγιώτης συσπειρώνει τους (περί τον Παναγιώτατο) ΕΝτειχισμένους και τους ΦΙΛΟπατριαρχικούς!]

 

 Δημήτρης Νατσιός: Ο πρόεδρος του κόμματος ΝΙΚΗ ήταν μάρτυρας κατηγορίας κατά του Οικουμενικού Πατριάρχη

Δημήτρης Νατσιός: Ο πρόεδρος του κόμματος ΝΙΚΗ ήταν μάρτυρας κατηγορίας κατά του Οικουμενικού Πατριάρχη

Μετά από μήνυση ιερωμένου κατά του Βαρθολομαίου στην Ιερά Σύνοδο του 2017

Μάρτυρας κατηγορίας κατά του Οικουμενικού Πατριάρχη μετά από μήνυση ιερωμένου κατά του Βαρθολομαίου στην Ιερά Σύνοδο του 2017, φέρεται να ήταν ο πρόεδρος του κόμματος ΝΙΚΗ, Δημήτρης Νατσιός.

Σύμφωνα με δημοσίευμα Σύμφωνα με δημοσίευμα στην ιστοσελίδα fosfanariou ο αποτειχισμένος κληρικός της Μητροπόλεως Φλωρίνης Μάξιμος Καραβάς εξέδωσε μία πανταχούσα υπέρ του προέδρου του κόμματος ΝΙΚΗ Δημητρίου Νατσιού, θεωρώντας ότι αδίκως ασκείται κριτική από «χριστιανούς» στον «αγωνιστή δάσκαλο», όταν αυτοί που θα μας κυβερνήσουν θα «ξεπουλήσουν ό,τι απέμεινε ακόμη απούλητο εις την δύσμοιρη πατρίδα».

 

Στο δεύτερο σκέλος της πανταχούσας του αποτειχισμένου κληρικού, ο Μάξιμος Καραβάς αναφέρει:

«Κατὰ δεύτερον δὲ λόγον, ἀπαντῶ εἰς αὐτοὺς ποὺ ἀμφισβητοῦν τὴν Ὀρθόδοξη πίστη τοῦ κ. Δημητρίου Νατσιοῦ.

Ἄς μάθουν, λοιπόν, ὅτι ὁ δάσκαλος, σχεδὸν ἀμέσως μετὰ τὸ Κολυμπάρι στὶς ἀρχὲς τοῦ 2017, ἐτέθη ὡς μάρτυς κατηγορίας κατὰ τοῦ Βαρθολομαίου, εἰς τὴν μήνυσιν τοῦ μακαριστοῦ ἡγουμένου τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Λογγοβάρδας Πάρου, ἀρχιμανδρίτου Χρυσοστόμου Πήχου, πρὸς τὴν Ι.Σ. τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος. Διὰ τῆς μηνύσεως αὐτῆς κατηγορεῖ τὸν πατριάρχην ὅτι κηρύττει «γυμνῇ τῇ κεφαλῇ» (δηλαδή, δημοσίως) τήν παναίρεσιν τοῦ Οἰκουμενισμοῦ.

Ἐπίσης ἔλαβε ἐπάξια καὶ τὸ πτυχίον τῆς Θεολογίας.

Καὶ μὴν ξεχνᾶς, σὺ ὁ κριτής, πὼς τελευταία δίκη, θά ’ναι τ’ Ἀδέκαστου Κριτή, φοβοῦ τὴν καταδίκη!».

Και φυσικά ο κληρικός ξεκαθάρισε ότι στηρίζει το κόμμα ΝΙΚΗ.

Εὔχομαι μὲ τὴν ΝΙΚΗ εἰς τὴν νίκη!».

Μάλιστα στο άρθρο στην ιστοσελίδα το οποίο υπογράφει ο Παναγιώτης Αντ. Ανδριόπουλος αναφέρει στη συνέχεια.

Νικόλαος Σακαλάκης, Μακρύς ο δρόμος των παραδειγμάτων που φανερώνουν την σημερινή «πίστη των καιρών», την ταλάντωση των πολλών στο χώρο της Εκκλησίας, δυστυχώς!

                                   Ορθόδοξος Συναξαριστής :: Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος

H ΠΡΟΣΚΑΙΡΟΣ ΠΙΣΤΗ

«Χθες πίστιν είχες την των καιρών, σήμερον την του Θεού γνώρισον»

(Αγ. Γρηγόριος Θεολόγος – «Εις την καινήν Κυριακήν – Λόγος ΜΔ)

 

Ο Αγ. Γρηγόριος στο λόγο του αναφέρεται (στηλιτεύει) και στην αρνητική πράξη της «των καιρών πίστεως», περί της οποίας ομιλούν τα τρία πρώτα Ευαγγέλια στα εδάφια: Ματθ. 13,27 – Μαρκ. 4,16 και Λουκ. 8,13, όπου ο Κύριος αναφέρεται στη σπορά του Λόγου του Θεού.

Ο Αγ. Νικόδημος ο Αγιορείτης υπογραμμίζει το νόημα της προσκαίρου πίστεως, με αναφορά στον Αγ. Γρηγόριο τον Θεολόγο. Ο Αγιορείτης όσιος γράφει, σχετικά:

«Σημείωσε ότι πέντε είδη πίστεως βρίσκονται στην Γραφή. Και πρώτη μεν είναι η δικαιούσα τον άνθρωπο, για την οποία είπε ο Παύλος προηγουμένως στην παρούσα επιστολή∙ «Και ημείς εις Χριστόν Ιησούν επιστεύσαμεν, ίνα δικαιωθώμεν εκ πίστεως Χριστού (Γαλ. 2, 16)». Βλέπε ερμηνεία του «Εις τας ΙΔ (14) επιστολάς του Απ. Παύλου». Συνεχίζει ο Ι. Πατήρ:

«Δευτέρα είναι η καλουμένη Ιστορική, με την οποία πιστεύει μεν ο άνθρωπος στον Χριστό και στα περιεχόμενα στις Γραφές ότι είναι αληθή, για την δόξα όμως των ανθρώπων ή από τον φόβον της ζωής, δεν ομολογεί την πίστη αυτή! Τέτοιοι ήσαν εκείνοι οι άρχοντες, οι οποίοι μολονότι πίστεψαν στον Χριστό, «αλλά δια τους Φαρισαίους ουχ’ ωμολόγουν, ίνα μη αποσυνάγωγοι γένωνται∙ ηγάπησαν γαρ την δόξαν των ανθρώπων μάλλον ήπερ την δόξαν του Θεού» (Ιωάν. 12, 42 – 43). Τρίτη πίστις είναι η καλούμενη πρόσκαιρη, την οποία ο Θεολόγος Γρηγόριος ονομάζει πίστι των καιρών.

Η «συντεχνία» του Τμήματος Θεολογίας ΑΠΘ;

 

Η «συντεχνία» του Τμήματος Θεολογίας ΑΠΘ;

Η αναφορά μας στο προηγούμενο φύλλο του «Ο.Τ.» στο Τμήμα Θεολογίας του ΑΠΘ, με αφορμή πρόσφατη καταγγελία που μας κοινοποιήθηκε, δεν είναι άσχετη, καθώς διαπιστώσαμε, με προηγούμενη καταγγελία που με κοινοποίηση πριν πολύ καιρό λάβαμε και αφορούσε στο ίδιο θέμα.

Η έρευνα μας επί του θέματος καταδεικνύει ότι στο παρελθόν κατέθεσαν μέλη ΔΕΠ του Τμήματος Θεολογίας ΑΠΘ στις δικαστικές αρχές της Θεσσαλονίκης. Είναι αξιοπαρατήρητο, λοιπόν, ότι στο εν λόγω Τμήμα Θεολογίας η αναφορά στο θέμα της μη έκδοσης και επικύρωσης Πρακτικών είναι φαινόμενο διαρκείας. Στην περίπτωση που αρμόδιες αρχές δεν επιλαμβάνονται του θέματος αφήνουν ένα έκνομο πεδίο να ισχύει και να χρονίζει ως σήμερα.

Η σύνταξη και επικύρωση, αλλά και παραχώρηση Πρακτικών, διαφυλάσσει τη διαφάνεια στις διοικητικές πράξεις και εξασφαλίζει συνθήκες δημοκρατικής έκφρασης στη διακίνηση ιδεών, πράγμα που, καθώς φαίνεται στην περίπτωση του Τμήματος Θεολογίας ΑΠΘ, δεν συμβαίνει.