ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΜΥΘΟΣ Ή ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ;
«Εποίησεν ο Θεός τον άνθρωπον, κατ’
εικόνα Θεού εποίησεν αυτόν, άρσεν και θήλυ εποίησεν αυτούς»
(Γενεσ. α’ 27)
«Ανέβη ο Θεὸς εν αλαλαγμώ, Κύριος εν
φωνὴ σάλπιγγος»
( Κοινωνικό της Αναλήψεως)
Αγαπητοί φίλοι,
Με τον όρο διαφορετικότητα σήμερα εννοούμε με έναν
απλό εξηγητικό τρόπο τις διαφορές του ενός ανθρώπου από τον άλλον. - Εγώ και ο
άλλος είμαστε το ίδιο, είμαστε ίσοι! υποστηρίζουν σήμερα μικροί και μεγάλοι και
απαιτούν τον σεβασμό απ΄ όλη την ανθρωπότητα εν σχέσει με ό,τι σκέπτονται
και λένε και πράττουν!
Ο Ευριπίδης, 480-406 π.Χ., ο αρχαίος αυτός τραγικός
έλεγε: «Αλλ’ άλλος άλλοις μάλλον ήδεται τρόποις», δηλαδή
‘’ο καθένας ευχαριστιέται με διαφορετικό τρόπο’’ και με τον λόγο του αυτό
βάζει σήμερα - εξ ημέρες μετά από την μεγάλη εορτή της Αναλήψεως του Σωτήρα
Χριστού - μία αρχή στη σκέψη μας αλλά και στη μικρή αυτή έρευνά μας για το
νόημα της διαφορετικότητας σήμερα…
Αν και σήμερα η λέξη της διαφορετικότητας
συνδέεται με ιδιαίτερο τρόπο με τον ρατσισμό και την ξενοφοβία, ο
Ευριπίδης συνδέει άριστα την επίμαχη λέξη με την «ευχαρίστηση» αλλά πιο στενά
με τον ΤΡΟΠΟ! Τον «διαφορετικό τρόπο»…
Μία μικρή παρένθεση στον λόγο μας ανοίγει η λέξη
κλειδί ΤΡΟΠΟΣ. Ο ΤΡΟΠΟΣ ΜΑΣ, που έχει φυσικά σχέση με ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΜΑΣ
πρόκειται να δώσει μία διαφορετική προσέγγιση του ερωτήματος που θέσαμε ως
τίτλο του άρθρου, και που δεν είναι άλλο από την παναίρεση του
Οικουμενισμού που αναζητεί σε μηχανές χρόνου, ψηφιακής αναζήτησης, τον νέο
άνθρωπο, τον ΜΕΣΣΙΑ δηλαδή των ημερών τους, μιας και λέγουν πως «ήρθε ο καιρός»
τους τώρα που η εξουσία είναι στα χέρια τους, χάρη Θεού φυσικά!!!!
Ο αείμνηστος Παναγιώτης Τρεμπέλας στο βιβλίο του με
τίτλο ΟΙ ΛΑΪΚΟΙ ΕΝ ΤΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ τονίζει πως η πρόθεση ΕΝ (ΕΝ ΤΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ) σημαίνει τρία
πράγματα: χρόνο, χώρο και ΤΡΟΠΟ! Έτσι π.χ. η Εκκλησία μας η Ορθόδοξη έχει τον
δικό της «διαφορετικό τρόπο» εν σχέσει με τη λατρεία της, τον ΜΟΝΑΔΙΚΟ
ΛΑΤΡΕΥΤΙΚΟ ΤΗΣ ΤΡΟΠΟ …