"Οι Πατέρες λένε ότι κατά την πτώση του ανθρώπου εσκοτίσθηκε ο νους του ανθρώπου. Εσκοτίσθη ο νους του Αδάμ. Δεν ασχολούνται οι Πατέρες με τον Αδάμ ως Αδάμ, άλλα με τον νουν του Αδάμ, ο οποίος Αδάμ αρρώστησε, επειδή εσκοτίσθηκε ο νους του. Οι Πατέρες μιλάνε για ασύνετον νουν. Παντού στην Πατερική γραμματεία το θέμα της πτώσεως είναι ο σκοτασμός του νοός του ανθρώπου" (ΙΩΑΝΝΗΣ ΡΩΜΑΝΙΔΗΣ)...
Ο Άγιος Νείλος πάλι λέγει ότι, «η προσευχή είναι το ανέβασμα του νου στον Θεό»
Καλύτερα να σφάλω και να είμαι μέσα
στην Εκκλησία, παρά να ορθοτομώ, να νομίζω, και να είμαι εκτός Αυτής...
"Λόγια Αγάπης" Αναστάσιμη (Πασχαλιάτικη) εκπομπή με τον π.
Αθανάσιο Καμπούρη και καλεσμένο το Μητροπολίτη Φλωρίνης, Πρεσπών και
Εορδαίας Ειρηναίο (05-05-2024)
- π.
Αθανάσιος
Μία νέα
εκπομπή υπό το φως της Αναστάσεως όπου θα συζητήσουμε για το γεγονός της
Αναστάσεως και θα φωτίσουμε κάποιες πτυχές αυτού του γεγονότος.
Ανάσταση! Τι είναι τελικά, Ανάσταση;
- ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ
Ανάσταση με
λίγες και απλές λέξεις είναι η δυνατότητα που μας έδωσε ο Χριστός μας να
γίνουμε αθάνατοι και αιώνιοι άνθρωποι. Πράγματι λοιπόν αυτή η δυνατότητα που
μας δίνει ο Χριστός είναι η αιωνιότητα. Δεν ξέρω αν μπορούμε να το
καταλάβουμε...
Είμαστε στην
εποχή της απόδειξης...
Θα ‘ρθει η
στιγμή που και οι άπιστοι θα πάρουν τις αποδείξεις τους. Απλώς θα είναι αργά.
Και ευχόμαστε να μην είναι και για τον καθένα μας. Να μπορέσουμε να
μετανοήσουμε στη ζωή μας και να αγωνιστούμε να ΕΝΩΘΟΎΜΕ με τον Χριστό.
Αλλά ξέρετε
(41:43) αυτό, όπως είπα, έχει κάποιες προϋποθέσεις. Θέλει να απαρνηθούμε τον
εαυτό μας, θέλει ταπείνωση και υπακοή.
Ταπείνωση
και υπακοή ο χριστιανός έχει μόνο στην Εκκλησία.
Ιερά Πανήγυρις Εορτής Αγίου Πνεύματος στον
Μητροπολιτικό ΙΝ Αγίας Τριάδας Πτολεμαΐδας (Αρχιερατική Θεία Λειτουργία
ιερουργούντος του Μητροπολίτη Ειρηναίου)
Νὰ ἔχετε
Πίστη, νὰ ἔχετε ὑπακοή, νὰ ἔχετε σιωπὴ στὸν τρόπο ποὺ ζεῖτε! Νὰ ἔχετε
εὐγένεια καὶ ποιότητα ἢ καλύτερα νὰ ἔχουμε ―γιὰ ὅλους μας εἶναι καὶ ὅλοι μας
τὴν ἔχουμε ἀνάγκη― αὐτὴν τὴν χριστιανικὴ μέθοδο καὶ τὸν τρόπο ζωῆς!
Εὔχομαι
ὁλόψυχα τὸ Ἅγιο Πνεῦμα νὰ φωτίζει τὸν καθένα ἀπὸ ἐμᾶς ἔτσι ὥστε νὰ μποροῦμε νὰ
ἐκφράζουμε μὲ τὴ βιοτή μας καὶ μὲ τὴ ζωή μας τὴν ἀληθινή μας Πίστη. Καὶ σήμερα
εἶναι ἀνάγκη ἡ Πίστη νὰ ἐκφράζεται μὲ ταπείνωση, μὲ ὑπακοή. [Νὰ ἐκφράζεται] μὲ
τὴ σιωπή μας, ποὺ πολλὲς φορὲς εἶναι ἔντονη ὅταν γίνεται, καὶ «ἐκκωφαντική»,
ἀλλὰ μιλάει ἡ ζωή μας, μιλοῦν τὰ μάτια καὶ ἡ καρδιά μας, διδάσκει ἡ παρουσία
μας καὶ ἡ διακονία μας μέσα στὴν κοινωνία ποὺ ζοῦμε. Μόνο τότε μποροῦμε νὰ
μεταφέρουμε τὴ ζωὴ τῆς Ἐκκλησίας καὶ νὰ καταστήσουμε χριστοκεντρικὲς τὶς
κοινωνίες μας, γιὰ νὰ ζήσουμε ὅλοι εὐτυχισμένοι!
Ἡ εὐχή
μας λοιπὸν σήμερα εἶναι τὸ Ἅγιον Πνεῦμα νὰ πνέει στὴ ζωή μας καὶ νὰ καθαρίζει
τὴ σκέψη καὶ τὴν καρδιά μας, ἔτσι ὥστε νὰ πορευόμαστε ὅλοι μὲ μοναδικὸ
κριτήριο τὴ συνάντησή μας μέ τὸν Ἰησοῦ Χριστό.
Χρόνια πολλὰ καὶ εὐλογημένα, νὰ
εἴσαστε ὅλοι εὐλογημένοι καὶ γεμᾶτοι στὴ ζωή σας μὲ τὸ Ἅγιον Πνεῦμα.
ΣΧΟΛΙΟ: Κάπως έτσι ήταν ο τότε διάλογος, ο διάλογος του Πατριάρχη με τον άγιο Μάξιμο τον Ομολογητή, όταν ο ΠΡΩΤΟΣ προσπαθούμε να πείσει τον Άγιο να τους ακολουθήσει στον γκρεμό της αίρεσης του μονοθελητισμού. Είναι "επικίνδυνο", του έλεγε, "να ζούμε μόνοι μας μέσα στο χώρο της πίστης και
στη ζωή της Εκκλησίας χωρίς να καθοδηγούμαστε.Είναι επικίνδυνο να εκφράζουμε
προσωπικές απόψεις, δημόσιες κατακρίσεις, ζηλωτικούς διαλόγους, χωρίς να
υπάρχει Επίσκοπος και Εκκλησία και Σύνοδοι."
«Αλλοτρίας δε βοτάνης
απέχεσθαι, ήτις εστίν αίρεσις»
(Ορθοδοξία, το φιλόϋλον πυρ και το φιλόθεν πυρ)
ΜΕΡΟΣ Ι΄
Όταν ομολογούμε την Πίστη μας (Ορθοδοξία)
στηριζόμαστε, αναπόφευκτα, και στις παραδοθείσες εμπειρίες – διδασκαλίες του
Θεοφόρου Ιγνατίου, όπως:
Α) «της συμφωνίας της προς τους αγίους φρόντιζε»
(Προς Ήρωνα – Διάκονο Αντιοχείας, Ι, 27).
Β) «”Η πίστις μία, και το βάπτισμα εν” και μία η
Εκκλησία, ην ιδρύσαντο οι άγιοι απόστολοι από περάτω εως περάτων, εν τω αίματι
του Χριστού, οικείοις ιδρώσι και πόνοις» (Προς Φιλαδελφείς IV, 9-12).
Γ) «Εγώ γαρ και μετά την ανάστασιν εν σαρκί αυτόν
οίδα πιστεύω όντα» (Σμυρναίοις ΙΙΙ, 15-16).
Ολόκληρη η ζωή του Αγίου είναι ερμηνεία της Αγίας
Γραφής, ως αποδέκτης της πνευματικής διαθήκης των Αγίων Αποστόλων. Δεν υποχώρησε
στην πίεση των αιρέσεων, στην πίεση της εύκολης ζωής, στην πίεση του Μαρτυρίου.
«Ότι παρά πάντων να
φυλάττωνται οι θείοι Κανόνες απαρασάλευτα. Οι γαρ μη φυλάττοντες, εις
φρικτά επιτίμια υποβάλλονται» (ΠΗΔΑΛΙΟΝ)
Αγαπητοί,
ο επίκαιρος λόγος του αγίου Μαξίμου του Γραικού: «Ὤ, πῶς ἀξίως νὰ θρηνήση κανεὶς τὸ σκότος στὸὁποῖο κατάντησε τώρα ἡ γενεά μας! «Κύκλῳ οἱἀσεβεῖς περιπατοῦσιν» ὡς σκύμνοι ὠρυόμενοι, γιὰ νὰ πλανήσουν μὲ κάθε τρόπο καὶ νὰἁρπάξουν ἀπὸ τὸν Θεὸν τοὺς εὐσεβεῖς καὶ νὰ τοὺς προσφέρουν στὸν πατέρα τους τὸν
Διάβολο, προσφιλέστατο σ’ αὐτὸν δῶρο.»[1], παρακινεί και πάλι εμάς
τους ράθυμους και αμελείς να καταγράψουμε λίγες σκέψεις σχετικά με απόψεις και
θέσεις του θεολόγου κ. Χρυσόστομου Σταμούλη.
«ΑΙΡΕΤΙΚΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΕΣ» ΤΟΥ
ΘΕΟΛΟΓΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΣΤΑΜΟΥΛΗ
Διαβάζοντας
και ξαναδιαβάζοντας το άρθρο με τίτλο: «Αἱρετικὲς διδασκαλίες τοῦ καθηγητῆ Δογματικῆς καὶ Συμβολικῆς Θεολογίας τοῦ Τμήματος Θεολογίας ΑΠΘ καὶ
Κοσμήτορα τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς ΑΠΘ (2021-2024),
Χρυσόστομου Σταμούλη.»[2], την κλίμακα αυτή των αιρετικών θέσεων του,
σταματούμε μετά πάσης προσοχής και φόβου Θεού στο όγδοο σκαλοπάτι της, όπου ο
καλός θεολόγος και συγγραφέας του εν λόγω άρθρου έχει τοποθετήσει το εξής
κεφαλαιώδες ερώτημα: «Οι κανόνες έρχονται […] και παρέρχονται»;
Το
ερώτημα αυτό προκύπτει από συνέντευξη του κ. Σταμούλη που δόθηκε σε ήπειρο του
δυτικού ημισφαιρίου την 26η Ιουλίου 2017, ένα χρόνο μετά την Ψευδοσύνοδο της
Κρήτης (της οποίας το αλλότριο πνεύμα ήταν ακριβώς αυτό, ότι δηλαδή «Οι κανόνες
έρχονται και παρέρχονται», και πιο ορθά ότι∙ οι θείοι και ιεροί Κανόνες των 7
Οικουμενικών Συνόδων - πλην των Αποστολικών - έρχονται και παρέρχονται. Άπαγε
της βλασφημίας)!
[εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 4-6-2000](Β415)
Ο Κύριος Ιησούς, αγαπητοί μου, είπε κάποτε: «Πλὴν
ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου ἐλθὼν ἆρα εὑρήσει τὴν πίστιν ἐπὶ τῆς γῆς;». Αλλά
ποια πίστη ο Κύριος θα ζητούσε να βρει όταν κατά τη Δευτέρα Του Παρουσία θα
επανήρχετο εις την Γην;
Είναι
ένα χωρίο, το οποίο πάρα πολύ με έχει, προσωπικά, εντυπωσιάσει· που έμμεσα δίδεται η πληροφορία ότι δεν θα
υπάρχει η πίστις επί της Γης. Δηλαδή συγκεκριμένα, θα είναι σπάνια η πίστις επί
της Γης. Και ποία πίστις; Στο
Θεανθρώπινο πρόσωπό Του. Δηλαδή
προϊόντος του χρόνου, οι άνθρωποι θα παύσουν να πιστεύουν εις τον Ιησούν Χριστόν
ως τέλειον Θεόν και τέλειον άνθρωπον. Και τούτο γιατί όλοι μιλούν περί
πίστεως, αλλά σε πολλούς χριστιανούς
μας,διαφοροποιείταιη πίστις. Προσέξτε, διαφοροποιείται η
πίστις. Υπάρχει μία πίστις υποκειμενική,
με πλείστες όσες παραλλαγές.
Έτσι
συνέβη και τότε που ο Κύριος έκανε το θαύμα της θεραπείας του τυφλού. Ο κάθε
ένας έλεγε ό,τι ήθελε. Άλλοι επρόβαλλαν ότι αν το θαύμα ήταν πραγματικό. Άλλοι
δέχονταν μεν το θαύμα, αλλά δεν το ομολογούσαν, όπως ακριβώς και οι γονείς του
τυφλού δεν το ομολογούσαν - μας το λέγει σαφώς ο Ευαγγελιστής Ιωάννης, διότι
εφοβούντο να μη γίνουν αποσυνάγωγοι, επειδή οι άρχοντες είχαν πει ότι όποιος
ομολογεί τον Ιησούν ότι είναι ο Μεσσίας, αυτός θα γίνεται αποσυνάγωγος.
«Αλλοτρίας δε βοτάνης
απέχεσθαι, ήτις εστίν αίρεσις»
(Άγιος Ιγνάτιος ο
Θεοφόρος – Προς Τραλλιανοίς VI,
37-38)
(και περί των δοκούντων
αξιόπιστοι είναι και ετεροδιδασκαλούντες)
ΜΕΡΟΣ ΣΤ΄
Όταν ο Άγιος Ιγνάτιος τονίζει: «οι επαγγελόμενοι
Χριστού είναι, ουκ εξ ών λέγουσι μόνον, αλλά και εξ ών πράττουσι γνωρίζονται.
Εκ γαρ του καρπού το δένδρον γινώσκεται» (Προς Εφεσίους – XIV, 29-31), αναφέρεται
στους γνησίως ακολουθούντας τον Χριστό, οι οποίοι μέσα στην Άσκηση, στον αγώνα
νεκρώσεως των Παθών, στην βίωση της ταπείνωσης και στην ομολογία της ορθής
πίστεως, αγιάζονται. Η ομολογία δεν νοείται εκτός της Ασκήσεως, ως μητέρας του
αγιασμού.