Τρίτη 5 Μαΐου 2020

Μάθημα Πανδημίας Νο 1 από τον π. Αθανάσιο Μυτηλιναίο και Νο 2 από τον π. Χαράλαμπο Βασιλόπουλο!


Μάθημα Πανδημίας Νο 1 από τον π. Αθανάσιο Μυτηλιναίο και Νο 2 από τον π. Χαράλαμπο Βασιλόπουλο. 

ΠΡΩΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «ΜΑΘΗΜΑ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ»

«Και εγένετο έλκος κακόν και πονηρόν»

Αγαπητοί αδελφοί, δεν σας είναι άγνωστος ο τίτλος «Μάθημα Πανδημίας» που σχετίζεται με το όνομα ενός μορφωμένου Ρώσου επισκόπου από το Πατριαρχείο Μόσχας. Η ιστορία του αρχιερέα του Θεού όπως γνωρίζετε έχει σχέση με την Πανδημία του κορωνοϊού.
Εν συντομία ο επίσκοπος και πρύτανης της Θεολογικής Ακαδημίας της Μόσχας υποστηρίζει ότι «μολύνθηκε μέσα στην εκκλησία»!

Σύμφωνα με το άρθρο:
Μολύνθηκε μέσα στην εκκλησία ενώ υπηρετούσε…
Μολύνθηκε παρά το γεγονός ότι τα μέτρα προστασίας της υγείας τηρούνταν αυστηρά…
Μολύνθηκε αν και τα μέτρα προστασίας της υγείας τηρούνταν αυστηρά σε όλη την  Ακαδημία, την εκκλησία και τους παρακείμενους χώρους…
Μολύνθηκε παρόλο που όλη η Ακαδημία βρισκόταν ήδη σε καραντίνα…
Σύμφωνα λοιπόν με τον αρθρογράφο και σύμφωνα με την γνώμη του ιδίου, αυτού του μορφωμένου Ρώσου επισκόπου, πρώτον:  «Η μόλυνση έγινε από αερομεταφερόμενα σταγονίδια και αυτό, σύμφωνα με τον επίσκοπο, «είναι η απάντηση σε όλους όσους υποστηρίζουν ότι δεν μπορούν να μολυνθούν μέσα στην εκκλησία»» και δεύτερον, «προέτρεψε - ο επίσκοπος - τους πιστούς να προστατεύσουν τους εαυτούς τους και τους συνανθρώπους τους και να μην εγκαταλείψουν τα σπίτια τους» [1]!

Μάθημα Πανδημίας Νο 1 από τον π. Αθανάσιο


Ας περάσουμε όμως στην εν Χριστώ συζήτηση του θέματος που προκύπτει από τη μαρτυρία του εν λόγω επισκόπου και ας δώσουμε τον λόγο στον πρώτο συνομιλητή μας, τον π. Αθανάσιο Μυτιληναίο. Για να τον ακούσουμε με προσοχή, διότι κι αυτός πριν πολλά χρόνια  προέτρεψε  τους πιστούς να προστατεύσουν τους εαυτούς τους και τους συνανθρώπους τους… Ιδού, εν κειμένω κείται η φωνή αυτού: 
- Όταν αντιληφθούμε ότι υπάρχει κάποιος που δρα γύρω μας και παγιδεύει τις ψυχές των πιστών του λαού.
«Αγαπητοί μου, προσέξτε… Όταν αντιληφθούμε ότι υπάρχει κάποιος που δρα γύρω μας και παγιδεύει τις ψυχές των πιστών του λαού, θα πάμε να το πούμε εις τον οικείoν επίσκοπον ή εις τον πρεσβύτερον της ενορίας μας… Θα το καταγγείλουμε αμέσως… δεν θα διστάσουμε να το καταγγείλουμε, έστω και εάν είναι η μάνα μας και ο πατέρας μας και το παιδί μας και η γυναίκα μας ή ο άντρας μας. Να το ξέρετε αυτό το πράγμα! Θα το καταγγείλουμε! Θα μου πείτε: «να το καταγγείλουμε… σε ποιον είπατε;» Στον εφημέριο μας και τα λοιπά. Μάλιστα. Δυστυχώς, δεν είναι σήμερα εκείνοι οι ταγοί της Εκκλησίας μας σε θέση να βοηθήσουν το ποίμνιο και το αφήνουν να κατασπαράσσετε. Αυτό είναι το θλιβερό! Τι να σας πω άλλο! Τι να σας πω άλλο!... Το λέγω άλλη μια φορά. Αγαπητοί μου, πονάει η ψυχή μου που σας το λέω αυτό το πράγμα, πονάει η ψυχή μου. Έρχονται άνθρωποι και μου λένε: «Πάτερ, αυτό, πάτερ εκείνο, τι να κάνουμε;» και δεν έχω τον τρόπο να τους βοηθήσω, να τους πω πηγαίνετε… Πού να πάτε; Σε ποιον; Πού; Δυστυχώς δεν είναι σε θέση οι εφημέριοι μας και εκείνοι οι οποίοι είναι από τον Χριστόν τεταγμένοι να βοηθήσουν το ποίμνιον (εννοεί Αρχιερείς, Επισκόπους και Πατριάρχες), δεν είναι εις θέση να βοηθήσουν. Πείτε από άγνοια; Πείτε από αδιαφορία; Πείτε διότι και αυτοί παρασύρονται κάποτε; Ακούει κανείς γνώμες γύρω από τέτοια θέματα που να τραβάει τα μαλλιά του!
Θα πω κάτι που σας το έχω πει και πέρυσι. Αγαπητό ποίμνιον, βοηθήστε εσείς τον εαυτό σας. Μελετάτε το λόγον του Θεού και βοηθήσατε εσείς τον εαυτό σας. Εμείς, δεν μπορούμε να σας βοηθήσουμε. Και όχι μόνον αυτό, αλλά κάποτε σας ρίπτομε και εμείς - είτε το καταλαβαίνουμε είτε δεν το καταλαβαίνουμε - σας ρίχνουμε και εμείς εις τα χέρια των εχθρών. Ναι, γιατί και εμείς ως ταγοί, ως κληρικοί έχουμε γίνει θύματα αυτών των καταστάσεων. Ναι, μην σας κάνει εντύπωση. Δεν θα ήθελα να σας βάλω την υποψία για εκείνους που σας ποιμαίνουν. Αλλά δεν θα ήθελα όμως να σας αφήσω και ξέγνοιαστους και να πείτε: «ε, έχουν τον λόγο άλλοι, αυτό που θα μας πουν, αυτό θα κάνουμε». Όχι, να είμαστε ξυπνητοί άνθρωποι, να μελετούμε τον λόγο του Θεού, για να μπορούμε να προστατεύσουμε τον εαυτό μας. Διότι σήμερα, δεν σας προστατεύουν εκείνοι που είναι τεταγμένοι για να σας προστατεύσουν.
Κατά τα άλλα, δεν ξέρω. Πολλά λέγονται και ακούγονται. Η εποχή μας έχει χαλάσει τους ανθρώπους, είμαστε χαλασμένοι πλέον άνθρωποι. Άμα λοιπόν δεν ξέρεις μερικά πράγματα, πώς θα προστατεύσεις αδελφέ μου την υγεία σου και τη ζωή σου; Έτσι και εδώ. Αγαπητοί μου, μελετάτε τον λόγο του Θεού. Και άμα συναντήσετε την αδιαφορία εκ μέρους ημών, τότε να πείτε: «Όχι, πάτερ, δεν είναι τα πράγματα έτσι. Είναι αλλιώτικα*. Και εάν εσύ τα λες έτσι, εγώ τουλάχιστον θα προστατεύσω τον εαυτό μου». Και όχι μόνο τον εαυτό σας, αλλά να προστατεύσετε και τους παραπέρα, τους πλαϊνούς σας, διότι είναι ανάγκη αγαπητοί μου έτσι να γίνει.»
(Ομιλία του μακαριστού π. Αθανασίου Μυτιληναίου,  02/11/81), [2], [3].

Μάθημα Πανδημίας Νο 2 από τον π. Χαράλαμπο!



Έχοντας κατά νου τον υγιή και επίκαιρο λόγο του π. Αθανασίου: «Αγαπητό ποίμνιον, βοηθήστε εσείς τον εαυτό σας. Μελετάτε τον λόγον του Θεού και βοηθήσατε εσείς τον εαυτό σας… Αγαπητοί μου, μελετάτε τον λόγο του Θεού… (Προστατέψτε) όχι μόνο τον εαυτό σας, αλλά να προστατεύσετε και τους παραπέρα», προσκαλούμε τον π. Χαράλαμπο με το χαριτωμένο ύφος που τον διακρίνει να μας πει ολίγα διακριτικά λόγια επί της «κορωνοϊού» υποθέσεως που σήμερα ταλανίζει και μαστίζει ολόκληρη την ανθρωπότητα.  
Αλήθεια τι ωφέλιμο έχει να μας πει ο π. Χαράλαμπος για την παγκόσμια κρίση που βιώνουμε στις μέρες μας; Ο Ρώσος επίσκοπος δεν μας είπε ότι «μολύνθηκε μέσα στην εκκλησία», ο π. Χαράλαμπος τι άλλο μπορεί να μας πει; Ακούστε!
Εν πρώτοις, τα όσα πρόκειται να μας πει εμφορούνται από την ερμηνεία των θεοφόρων Πατέρων μας την σχετική με τα όσα γράφει το τελευταίο βιβλίο της Αγίας Γραφής που είναι η Αποκάλυψη του Ιωάννου, και αφορούν όχι μόνον το μέλλον αλλά και το παρόν αλλά και το παρελθόν! «Μακάριος ο αναγινώσκων και οι ακούοντες τους λόγους της προφητείας» (Αποκ. 1, 3).  
Δεύτερον, αυτό που έχει να μας πει αφορά τις επτά φιάλες ή καλύτερα τους επτά Αγγέλους που κρατούν τις επτά φιάλες, οι οποίες περιείχαν τις επτά πληγές, τις επτά μεγάλες δηλαδή συμφορές, που θα εξαπολυθούν εναντίον του αμαρτωλού κόσμου στα έσχατα, λίγο πριν την Δευτέρα Παρουσία Του. Ακόμη πιο ορθά και ορθόδοξα, ο π. Χαράλαμπος έχει να μας πει πως τις επτά αυτές μεγάλες πληγές τις επιτρέπει ο Κύριος «για να δείξουν οι πιστοί την φλογερή πίστη τους και να ανακύψουν οι αμαρτωλοί και ασεβείς». Μας λέγει ότι «Ο Κύριος κατευθύνει το όλο αυτό σωτηριώδες σχέδιο», και ότι Αυτός, ο Παντοδύναμος Θεός είναι που «δίνει την εντολή στους Αγγέλους του, στα πνευματικά όργανά του να αρχίσουν το ξέσπασμα της θείας τιμωρίας». Αλλ’ όμως, «Οι ασεβείς και οι αμετανόητοι αμαρτωλοί, όπως θα ιδούμε πιο κάτω, (Αποκ. ΙΣΤ’ 9) θα εκδηλώσουν την βλασφημία τους εναντίον του Αγίου Θεού, εξ αιτίας των τιμωριών, από τις οποίες πλήττονται. Θα βλασφημήσουν τον Θεόν, διότι αναγνωρίζουν, ότι ο Κύριος έχει εξουσίαν «επί τας πληγάς αυτάς».   Η φωνή, λοιπόν, που άκουσε ο Ευαγγελιστής - επαναλαμβάνει ο π. Χαράλαμπος - είναι η φωνή του Παντοδυνάμου Θεού, του Κυριάρχου του Σύμπαντος, ο οποίος δίνει εντολή, για την έναρξη των μεγάλων καταστροφών» [4].
Τρίτον, ο Επίσκοπος και Πρύτανης της Θεολογικής Ακαδημίας της Μόσχας υποστήριξε ότι «μολύνθηκε μέσα στην εκκλησία» και ο π. Χαράλαμπος προσθέτει χάρη ημών των χαλασμένων λαϊκών τα περί της πρώτης πληγής που είναι «Το κακό και πονηρό έλκος»! Και τι λέγει; Ότι «Από το χύσιμο της φιάλης στη γη εκδηλώθηκε αμέσως η τιμωρία.   «Και εγένετο έλκος κακόν και πονηρόν».   Εκδηλώθηκε πληγή κακή και πονηρή με πόνους. Φανερώθηκε δηλ. πληγή οδυνηρή. Αρρώστια λοιμώδης, βασανιστική. Αρρώστια με έλκη». Και τι λέγει, ποιοι ήταν οι πληγέντες; «Και απήλθεν ο πρώτος Άγγελος και έχυσε το περιεχόμενο της φιάλης του στην γη και έγινε μια κακή πληγή, γεμάτη πόνους για τους ανθρώπους, που είχαν το χάραγμα της σφραγίδος του θηρίου και για κείνους, που προσκυνούσαν το είδωλο αυτό». Ναι, αλλά μόνον οι οπαδοί του Αντιχρίστου κόλλησαν την λοιμώδη αυτή αρρώστεια, οι Χριστιανοί δεν κόλλησαν;  Πριν ακούσουμε την απάντηση του π. Χαραλάμπους καλό είναι να θυμηθούμε ότι η Αποκάλυψη συμπεριλαμβάνει το παρελθόν, το μέλλον αλλά και το παρόν! Προσγειωμένοι στο σήμερα ας διαβάσουμε κι ας ακούσουμε την απάντηση: «Παρόμοιες αρρώστιες –λέγει - θα πλήττουν ασφαλώς και δια μέσου των αιώνων την αμετανόητη ανθρωπότητα. Ο καρκίνος δεν είναι πληγή για την σημερινή ανθρωπότητα; Βεβαίως, λέγει, ότι από την νόσο, από την πληγή της πρώτης φιάλης επλήγησαν μόνον οι οπαδοί του Αντιχρίστου. Εδώ δεν πρέπει να σταθούμε στην στενή έννοια της ερμηνείας. Δεν πρέπει να το εξηγήσωμε αυτό ότι τάχα τους ευσεβείς δεν τους πιάνη η αρρώστεια. Πρέπει όμως να λάβωμε υπ’ όψιν, ότι η νόσος αυτή, για τους πιστούς δεν γίνεται «κακή και πονηρή».  Δεν είναι τιμωρία, που τους σέρνει στην αιωνία καταδίκη.  Οι δίκαιοι, με όποια αρρώστεια κι αν βασανισθούν κι αν οδηγηθούν στον θάνατο, αφού παραμένουν πιστοί στον Σωτήρα, η αιτία του σωματικού θανάτου παύει να είναι «κακή και πονηρή».  Αντιθέτως, για τους ασεβείς και τους αμετανοήτους το πλήγμα από την πρώτη φιάλη του θυμού του Θεού είναι «έλκος κακόν και πονηρόν». Και συνεχίζει την προσφορά του στην κατά Θεόν συζήτησή μας προσθέτοντας: «Η πανώλης, που έπληξε την αντίχριστο Ρώμη, δεν ήταν νόσος, που έπληξε μόνον τους ειδωλολάτρας, αλλά και τους Χριστιανούς. Για τους Χριστιανούς όμως έγινε η αρρώστεια αυτή μέσον καταρτισμού και αφορμή εκδηλώσεως της αγάπης προς τους πάσχοντας συνανθρώπους.  Όπως μάλιστα βεβαιώνει ο Διονύσιος ο Αλεξανδρείας, οι Χριστιανοί τότε, όχι μόνον υπέμειναν καρτερικά την δοκιμασίαν, αλλά με συγκινητική συμπόνοια περιποιόντουσαν τους απίστους, τους προσβληθέντας από την πανώλη, τους οποίους σε πολλές περιπτώσεις είχαν εγκαταλείψει και οι πιο στενοί συγγενείς των!»
ΑΛΗΘΕΙΑ, η αιτία της ασθένειας του εν λόγω επισκόπου και των συν αυτώ που σίγουρα δεν προκάλεσε τον σωματικό τους θάνατο τι είναι, «καλή και αγαθή» ή «κακή και πονηρή»;  Αυτός ο επίσκοπος είναι ένας εκ των  γογγυστών ή όχι; Είναι ένας από τους πολλούς αμετανόητους και βλάσφημους επισκόπους των ημερών μας (τόσο αυτός όσον και εκείνοι που προβάλουν το άρθρο αυτό ως Ορθόδοξο) ή όχι; Είναι ως επίσκοπος σε θέση να βοηθήσει το ποίμνιον; ΑΛΗΘΕΙΑ, «Η εποχή μας έχει χαλάσει τους ανθρώπους, είμαστε χαλασμένοι πλέον άνθρωποι» ή όχι;
Αγαπητοί, η παρακάτω πρόταση τι;  «Ο επίσκοπος ανέφερε ότι ανάμεσα στους πιστούς είχε προκύψει δυσαρέσκεια λόγω της πανδημίας και της απαγόρευσης της πρόσβασης στους ναούς, και παραδέχτηκε ότι, ακριβώς λόγω των απαιτήσεων των διαμαρτυρόμενων πιστών, την Μεγάλη Εβδομάδα και την Εβδομάδα της Λαμπρής αποφάσισαν να ανοίξουν τις πύλες της Λαύρας της Αγίας Τριάδας και του Αγίου Σεργίου του Ραντονέζ, γεγονός που είχε σαν συνέπεια οι ιερείς του Μοναστηριού να κολλήσουν τον κορωνοϊό» [1].
ΑΛΛΑ ΜΗΠΩΣ ΘΕΛΕΤΕ να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή;
Αλήθεια αδελφοί, εν τη πόλει Πτολεμαΐδι ποιος είναι αυτός που δρα γύρω μας και παγιδεύει τις ψυχές των πιστών του λαού; Έχει όνομα ή όχι; Ιδού δύο εξ αυτών, χάρη αληθείας και αγάπης, Νο 1  Αρχιμ. Τιμόθεος Τσισμαλίδης, Νο 2 Αναγνώστης Αθανάσιος Μηλόπουλος.
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!

Δημήτριος Β. Εμμανουήλ
Πτολεμαΐδα 5 Μαΐου 2020

*Αλλιώτικος: Αυτός που επιφέρει αλλοίωση

[4] «Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΙΣ ΕΞΗΓΗΜΕΝΗ (ΤΟ ΚΑΤΑ ΔΥΝΑΜΙΝ)», ΑΡΧΙΜ. ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ Δ.  ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΥ, ΤΟΜΟΣ Δ’, Σελ. 196-201