Σάββατο 26 Οκτωβρίου 2024

ΔΗΛΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ.... ΣΧΕΤΙΚΗ ΜΕ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ! ΕΝΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΠΡΟΣ ΜΙΜΗΣΗ;

 




ΔΗΛΩΣΗ

Του .............................. εκπαιδευτικού κλάδου ΠΕ 11 του .....ου Δ.Σ.Κομοτηνής

Προς την κ.  ............., διευθύντρια του .....ου Δ.Σ. Κομοτηνής.

...................,

 με την παρούσα επιστολή θα ήθελα να σου εκφράσω την αντίθεσή μου στα προτεινόμενα από το ΙΕΠ εκπαιδευτικά προγράμματα που αφορούν την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των μαθητών του ελληνικού δημόσιου σχολείου, μέσω των εργαστηρίων δεξιοτήτων, όπως αυτά εφαρμόζονται. 

Οι στόχοι, οι κατευθυντήριες γραμμές και το περιεχόμενο της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στα σχολεία, όπως καθορίζονται από το ΙΕΠ, βασίζονται στις προτεινόμενες επίσημες οδηγίες[1] του Π.Ο.Υ (Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας) και της UNESCO[2] για το τι οφείλουν να γνωρίζουν τα παιδιά στα διάφορα ηλικιακά στάδια ανάπτυξής τους. Για ένα τόσο σημαντικό θέμα  - όσο η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση η οποία έχει ήδη ξεκινήσει να διδάσκεται σε όλες τις βαθμίδες στο ελληνικό σχολείο – δεν  υπάρχει βιβλίο μαθητή ή δασκάλου  ή συγκεκριμένη ύλη ώστε ο γονέας ή ο κηδεμόνας του μαθητή να γνωρίζει τι διδάσκετε το παιδί του ή ο κηδεμονευόμενός του. Αυτή η διαπίστωση συνιστά από μόνη της το πρώτο και βασικότατο σημείο εκτροχιασμού, εφόσον σε ένα τέτοιο ευαίσθητο θέμα, οι γονείς δεν έχουν την παραμικρή ενημέρωση για το τι διδάσκονται τα παιδιά τους. Όχι μόνο δεν τους ζητείται η συγκατάθεση,  αλλά και δεν έχουν κανέναν τρόπο να ενημερωθούν για το ακριβές περιεχόμενο της διδασκαλίας.  Επίσης, η απουσία συγκεκριμένης ύλης αφήνει το περιθώριο να διαμορφώνεται το «μάθημα» σύμφωνα με υποκειμενικές αντιλήψεις και την εκάστοτε τάση  και ιδεολογία, ώστε τελικά αντί να προστατεύει τα παιδιά, να τα εκθέτει σε μεγαλύτερους κινδύνους, για τους οποίους οι γονείς θα έχουν παντελή άγνοια.

Φαίνεται πως πρόκειται για μια ατζέντα που προωθεί συγκεκριμένες αξίες, ήθη και νόρμες. Και δείχνει να αποτελεί υψηλής προτεραιότητας δράση, και όχι μια απλή προσπάθεια διαπαιδαγώγησης. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι όλο το πρόγραμμα οργανώνεται από ένα πανίσχυρο δίκτυο ΜΚΟ, διεθνών οργανισμών, πανεπιστημίων, τα οποία  προμοτάρουν το ίδιο πράγμα,  ενώ η όποια αμφισβήτηση λοιδορείται ενορχηστρωμένα. 

Πρόκειται για μια πρωτοφανή επίθεση στην παιδική αθωότητα, καθώς ο Π.Ο.Υ  εκθέτει τα παιδιά από πολύ μικρά σε ιδέες που τα ίδια δεν είναι σε θέση να αξιολογήσουν και να κρίνουν και τα ωθεί σε μια θέαση των πραγμάτων που δεν βασίζεται σε καμία λογική και σε καμία επιστημονική αλήθεια.

Αποτελεί επίθεση στις αξίες, στις παραδόσεις μας, στις οικογένειές των μαθητών και των παιδιών, γιατί σχετικοποιεί τα πάντα και άρα αφήνει το περιθώριο σε απόψεις, ιδεολογίες ή και διαστροφές  να βρίσκουν γόνιμο έδαφος και ίσως και αποδοχή

Στοχεύει στη μετάδοση γνώσεων και όχι στη διαμόρφωση καλών και αγαθών ανθρώπων.

Προσβάλει βάναυσα τους προστάτες των γραμμάτων μας, τους τρείς Ιεράρχες ως πρότυπα παιδαγωγών και δασκάλων, ως φορείς και προβολείς της ελληνοχριστιανικής, μορφωτικής & εκπαιδευτικής  παρακαταθήκης.

Σπρώχνει τους μαθητές προς ανήθικες εμπειρίες και ερωτηματικά σε ευαίσθητες ηλικίες με αποτέλεσμα να δίνουμε λάθος γνώσεις και μηνύματα.

Ψεύδεται λέγοντας ότι βλέπει το θέμα των σχέσεων των φύλων με την ολιστική αντίληψη, όταν δεν κάνει μνεία για την εγκράτεια και την παρθενία, αλλά προτάσσει το φάσμα των φύλλων, την απελευθερωμένη σεξουαλική συμπεριφορά από αυτήν ειδικά την ηλικία  και τη σεξουαλική ποικιλομορφία.[3]

Προτάσσει το μόρφωμα gender ως κάτι απολύτως φυσιολογικό και αποδεκτό από την ελληνική κοινωνία και αποδεκτά διδακτέο,  άνευ ενημερώσεως των γονέων-κηδεμόνων των μαθητών.

Θεωρώ πως τα θέματα που σχετίζονται με τη σεξουαλικότητα των μαθητών άπτονται πρωτίστως της αρμοδιότητας των γονέων, εφόσον η παιδική ανάπτυξη δεν ακολουθεί πανομοιότυπο μοτίβο εξέλιξης σε όλα τα παιδιά μιας ηλικιακής ομάδας. Οι γονείς είναι σε θέση να γνωρίζουν καλύτερα και να παρακολουθούν στενότερα από κάθε άλλον την ανάπτυξη αλλά και τις ιδιαιτερότητες του δικού τους παιδιού.  Ούτε το γεγονός ότι η σεξουαλική ωρίμανση στον άνθρωπο ξεκινά από τη στιγμή που γεννιέται, ούτε κάποιες «αναλαμπές» σεξουαλικού ενδιαφέροντος κατά τη διάρκεια της παιδικής ηλικίας, αλλά ούτε και η επικαλούμενη ανάγκη προστασίας του παιδιού από αυξανόμενα περιστατικά σεξουαλικής βίας, τίποτα απ’ όλα αυτά δεν δικαιολογεί οριζόντιες παρεμβάσεις «εκπαίδευσης»  στον μαθητικό πληθυσμό. 

Γι όλα τα εν περιλήψη ανωτέρω δηλούμενα, αρνούμαι ως άτομο και εκπαιδευτικός της Ελληνικής Δημόσιας Εκπαίδευσης να συναινέσω στην εφαρμογή τέτοιων προγραμμάτων – «δεξιοτήτων», καθότι την 30/8/1995 έβαλα το χέρι μου στο ιερό Ευαγγέλιο και ορκίστηκα «πίστη στην πατρίδα, υπακοή στο Σύνταγμα και τους νόμους και να εκπληρώνω ευσυνείδητα τα καθήκοντά μου». Η συνείδηση μου, ως έλληνα ορθοδόξου χριστιανού εκπαιδευτικού, αυτό μου προτάσσει.

........,

αυτό που βλέπω εγώ μέσα από την δική μου τριαντακονταπενταετή εκπαιδευτική παρακαταθήκη, τις αρχές που διδάχθηκα από τους δασκάλους μου και τους γονείς μου αλλά και της τριαντακονταεξαετούς ιεροψαλτικής διακονίας μου στα ιερά αναλόγια, είναι πως όλα αυτά είναι έργα αμαρτωλά…πορνεία, ηθική ακαθαρσία, αισχρότητα..ασωτίες,  ενώ αντίθετα ο καρπός του Αγίου Πνεύματος είναι ή αγάπη, η χαρά, η ειρήνη, η μακροθυμία, η καλοσύνη, η αγαθότητα, η πίστη, η πραότητα ή εγκράτεια.[4]

Επίσης θέλω να γνωρίζεις ότι κάθε μέρα βάζω τα δυνατά μου να στηρίξω το πρόγραμμα της σχολική μονάδας που υπηρετούμε και έχουμε από κοινού σχεδιάσει μαζί με τον Σύλλογο Διδασκόντων.

Πειθαρχεῖν δεῖ Θεῷ μᾶλλον ἤ ἀνθρώποις[5]

Κριτές θα μας δικάσουν οι αγέννητοι, οι νεκροί.[6]

Κομοτηνή 13/10/2024

Μνήμη του θανάτου του Παύλου Μελά

Σημειώσεις

[1] https://www.icmec.org/wp-content/uploads/2016/06/WHOStandards-for-Sexuality-Ed-in-Europe.pdf

[2] «Πρέπει να γίνουν προσπάθειες για την κλιμάκωση της συμπεριληπτικής σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης σε συνεργασία με τις προσπάθειες για πλήρη πρόσβαση στις υπηρεσίες σεξουαλικής και αναπαραγωγικής υγείας». The journey towards comprehensive sexuality education. Global status report, UNESCO 2021, σ. 42

[3] Επιμορφωτικό – υποστηρικτικό υλικό. Πράξη: «Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις δεξιότητες μέσω εργαστηρίων» (MIS 5092064). Χιόνη Μαρία, σελ.7

[4] Προς Γαλάτας. ε΄19, 22-23.

[5]Πράξεων των Αποστόλων. ε΄29

[6] Κ. Παλαμάς 


Κοιν.:  Σύλλογο διδασκόντων ...ου Δ.Σ.

            κ. ...... Σύμβουλος Εκπαίδευσης Δασκάλων Ροδόπης

            κ. ...... Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής

 



[2] «Πρέπει να γίνουν προσπάθειες για την κλιμάκωση της συμπεριληπτικής σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης σε συνεργασία με τις προσπάθειες για πλήρη πρόσβαση στις υπηρεσίες σεξουαλικής και αναπαραγωγικής υγείας». The journey towards comprehensive sexuality education. Global status report, UNESCO 2021, σ. 42

[3] Επιμορφωτικό – υποστηρικτικό υλικό. Πράξη: «Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις δεξιότητες μέσω εργαστηρίων» (MIS 5092064). Χιόνη Μαρία, σελ.7

[4] Προς Γαλάτας. ε΄19, 22-23.

[5]Πράξεων των Αποστόλων. ε΄29

[6] Κ. Παλαμάς