Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου 2025

"Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ..."; ΑΠΑΝΤΗΣΙΣ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΥ ΚΑΝΤΙΩΤΗ ΠΡΟΣ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΝ ΚΑΙ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΕΙΡΗΝΑΙΟΝ [ΤΩΝ ΜΕΤΑΠΑΤΕΡΙΚΩΝ ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ]

 

Ο ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ, Ο ΚΑΤΑΞΙΩΜΕΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ (ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΦΛΩΡΙΝΗΣ) ΕΙΠΕ ΟΤΙ: 

«Ο Χριστός δεν είναι στην ιστορία, ο Χριστός είναι στη Βασιλεία, εκεί που τον είδε ο Πρωτομάρτυρας Στέφανος... Αυτό θέλω τώρα να καταλάβουμε γιατί εδώ είναι το πρόβλημα το μεγάλο, ακριβώς γιατί επηρεαστήκαμε από την δυτική θεολογία της σταύρωσης κι έχουμε μπερδευτεί [σ.σ. ΕΝΝΟΕΙ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ!] , κι έχουμε χάσει αυτήν την διάσταση. Ο Χριστός είναι «εδώ», εδώ τον είδε ο Πρωτ. Στέφανος· ο Χριστός όμως πριν φύγει έστησε την Εκκλησία Του με τη συνδρομή του Αγίου Πνεύματος.…οπότε όπου βρίσκεται ο Χριστός [εκεί] είναι και η Εκκλησία Του… Αυτή είναι η Εκκλησία των εσχάτων, η εσχατολογική Εκκλησία η οποία είναι Μία, είναι Αγία, είναι Καθολική και είναι Αποστολική.» [13:10-14:02]

ΠΗΓΗ/ΒΙΝΤΕΟ: «Η θέση του Εσταυρωμένου στην Εκκλησία»https://www.youtube.com/watch?v=yXRl4kyRbtI&t=2304s


ΑΠΑΝΤΗΣΙΣ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΥ ΚΑΝΤΙΩΤΗ
 Ήλθεν. Τρία έτη διήρκησεν η δημοσία δράσις του επί της γης.
Ορατός τότε ο Χριστός επί της γης. Αόρατος σήμερον.
Εν τούτοις συνεχίζει την παρουσίαν του κατά μυστηριώδη τρόπον εν τω ορατώ σώματί του, το δε ορατόν σώμα του είνε η αγία του Εκκλησία, η οποία, κατά τον ωραίον χαρακτηρισμόν του ιερού Αυγουστίνου, είνε «ο Χριστός παρατεινόμενος εις τους αιώνας». Όποιος έρχεται εις την Εκκλησίαν, είνε ωσάν να έρχεται εις τον Χριστόν.
-----------------------------------------





ΗΛΘΕΝ Ο ΛΥΤΡΩΤΗΣ*

«Επεσκέψατο ημάς εξ ύψους ο Σωτήρ ημών, ανατολή αντολών, και οι εν σκότει και σκιά εύρομεν την αλήθειαν· και γαρ εκ της παρθένου ετέχθη ο Κύριος»

(Εξαποστειλάριον της εορτής των Χριστουγέννων)

 

…Εξέλθετε και υποδεχθήτε τον Σωτήρα μας

            Ήλθεν !  Είνε γεγονός. Μη περιμένετε άλλον. Αυτός είνε ο μοναδικός  Δ ι δ ά σ κ α λ ο ς  και ο Καθηγητής της ανθρωπότητος, παρά τους πόδας του οποίου ως παιδία πρέπει να καθήσωμεν και να διδαχθώμεν τα ύψιστα διδάγματα. Το Ευαγγέλιόν του είνε η υψίστη φιλοσοφία της γης.

Ήλθεν.  Αυτός είνε ο  Ι α τ ρ ό ς,  ο μοναδικός Ιατρός ψυχών και σωμάτων, όστις έχει τα σωτήρια φάρμακα δια την θεραπείαν βαθυτάτων νόσων της ανθρωπίνης φύσεως. Ιατρείον του η Εκκλησία. Ήλθεν. Αυτός είνε  ο  Α ρ χ ι ε ρ ε ύ ς,  του οποίου η θυσία, θυσία άμωμος και τελεία, κατήργησεν όλας τας θυσίας του αρχαίου κόσμου και εξακολουθεί κατά μυστηριώδη τρόπον να προσφέρεται επί των ιερών θυσιαστηρίων της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Ήλθεν. Αυτός είνε ο  Β α σ ι λ ε ύ ς,  ο μοναδικός Βασιλεύς, της βασιλείας του οποίου ουκ έσται τέλος. Ακατάλυτος θρόνος του αι καρδίαι των πιστών. Εις αυτόν τον Βασιλέα πρέπει να υποταχθώμεν ως στρατιώται εκουσίως προσερχόμενοι και ουχί δια της βίας εξαναγκαζόμενοι. Ήλθεν. Αυτός είνε ο   Ε λ ε υ θ ε  ρ ω τ ή ς,   όστις θραύει τα δεσμά της φρικτοτέρας τυραννίας, που χαλκεύει η αμαρτία. Ήλθεν. Αυτός είνε το κρίνον, το ωραιότερον των ανθέων, το άνθος εκ της ρίζης Ιεσσαί. Αυτός είνε το ύδωρ το ζων, ο άρτος της ζωής, η άμπελος η αληθινή, το δένδρον το πάγκαρπον, ο ήλιος ο άδυτος. Αυτός είνε η Οδός, η Αλήθεια και η Ζωή. Αυτός είνε ο ωραιότερος μεταξύ των υιών των ανθρώπων, ο Νυμφίος της Εκκλησίας, όστις ανάπτει το πυρ του θείου έρωτος εις τας ευγενείς καρδίας. Αυτός είνε ο πλούσιος εν ελέει, ο Σωτήρ των απολωλότων, ο Λυτρωτής των αιχμαλώτων, ο ελευθερωτής των δούλων, ο προστάτης των αδικουμένων, ο φίλος των παιδιών, ο υπερασπιστής των παρθένων, το στήριγμα των γερόντων, ο ιατρός των ασθενούντων, ο παρήγορος πάσης θλιβομένης ψυχής. Αυτός είνε εκείνος, όστις με τους παντοδυνάμους βραχίονάς του, με τας τρυπημένας από τους ήλους χείρας του, σηκώνει από τους ώμους του αμαρτωλού το βαρύ φορτίον των αμαρτιών και εκσφενδονίζει αυτό εις το πέλαγος της θείας συγχωρήσεως.  

            Ήλθεν εκ του θρόνου της θείας Μεγαλειότητος, εκ των κόλπων του Θεού Πατρός, και τα νάματα, τα οποία έλαβεν εκ της Πηγής της αγαθότητος, εξέχεεν  και εγχέει εφ’ ημάς.

            Ήλθεν. Αμαρτωλοί και ταλαίπωροι ημείς, ας πορευθώμεν προς τον Σωτήρα μας. Εμπρός! Διατί διστάζομεν; Διατί βραδύτης; Διατί διαρκείς αναβολαί; Εμπρός!  Εν βήμα εάν κάμωμεν προς τον Σωτήρα, χίλια βήματα θα κάμη Εκείνος δια να έλθη προς συνάντησίν μας. Ναι, εν βήμα!  Και το πρώτον αυτό βήμα είναι η  π ί σ τ ι ς.

            Ήλθεν. Τρία έτη διήρκησεν η δημοσία δράσις του επί της γης. Ορατός τότε ο Χριστός επί της γης. Αόρατος σήμερον. Εν τούτοις συνεχίζει την παρουσίαν του κατά μυστηριώδη τρόπον εν τω ορατώ σώματί του, το δε ορατόν σώμα του είνε η αγία του Εκκλησία, η οποία, κατά τον ωραίον χαρακτηρισμόν του ιερού Αυγουστίνου, είνε «ο Χριστός παρατεινόμενος εις τους αιώνας». Όποιος έρχεται εις την Εκκλησίαν, είνε ωσάν να έρχεται εις τον Χριστόν.

 

(Συνεχίζεται)

------------------------------

(*) Το παρόν άρθρον είνε η υπ. Αρίθ. 123/25-12-70 εγκύκλιος ημών, την οποίαν απηυθύναμεν προς τον ευσεβή κλήρον και λαόν της καθ’ ημάς Μητροπολιτικής περιφερείας, επ’ ευκαιρία της εορτής των Χριστουγέννων.