Σάββατο 8 Μαρτίου 2025

π. Αυγουστίνος Αυξωνίδης, Αυτό που κάνω το κάνω συνειδητά....Και στο Άγιον Όρος δεν έχει πίσω κανέναν Εσταυρωμένο. ΜΕΡΟΣ Β'

(π. Αυγουστίνος Αυξωνίδης) «Ξέρω τι κάνω και γιατί το κάνω. Δεν τον έβγαλα. Αν και εδώ που τα λέμε, η θέση του Εσταυρωμένου δεν είναι εκεί στο ιερό. Η θέση του Εσταυρωμένου είναι πάνω στο τέμπλο.

Στο Άγιον Όρος, εκεί πάνω το τέμπλο είχε έναν Εσταυρωμένο τόσο μεγάλο, δεν έχει αυτό το μικρό που έχουμε εμείς. Οι τεχνίτες, οι ξυλογλύπτες, άλλος κάνει μεγάλο, άλλος κάνει μικρό, ο καθένας κάνει… Αλλά η θέση του Εσταυρωμένου είναι πάνω στο τέμπλο ακριβώς, να τον βλέπουν όλοι, εκεί!  Και στο Άγιον Όρος δεν έχει πίσω κανέναν Εσταυρωμένο. Δεν έχουν Εσταυρωμένο. Έχουν την εικόνα της Σταυρώσεως και τη Μεγάλη Πέμπτη,  την εικόνα βγάζουν, την πάνε στο προσκυνητάρι και προσκυνάς την εικόνα, δεν υπάρχει αυτός ο Εσταυρωμένος. Είναι μια παράδοση εδώ και κάποια χρόνια! δεν είναι όμως η παλιά παράδοση! ούτε τώρα θυμηθήκαμε να τα βάλουμε με τον Εσταυρωμένο! εγώ, ο παπάς, που τον έχω απέναντί μου στην Αγία Τράπεζα, τον θέλω να τον διώξω, γιατί; Απλώς λειτουργικά να αποκατασταθεί κάτι! κι αν κάνω λάθος, να με συγχωρέσει ο Θεός!  Ούτε το αλάθητο αξιώνω   (15.1.2025) ΚΑΤΗΧΗΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ 36 Θεία Αποκάλυψη02

 

Αγαπητοί, πριν σχολιάσουμε το ρητό «Είναι μια παράδοση εδώ και κάποια χρόνια! δεν είναι όμως η παλιά παράδοση·»,

Σας θυμίζουμε ότι:

Στο «1ο ΣΧΟΛΙΟ» δείξαμε αρκετές εικόνες από Μοναστήρια του Αγίου Όρους και αποδείξαμε ότι η θέση του Εσταυρωμένου είναι ακριβώς πίσω από την Αγία Τράπεζα κολλητά. Να προσθέσουμε εδώ ότι στην ιερά Μονή Παντοκράτορος του Αγίου Όρους υπάρχει μαρτυρία από το 1350 μ.Χ., από την Αρχαιολογία, περί του Σταυρού του Μεγάλου Κωνσταντίνου, ύψους περίπου 170 cm, που ήταν τοποθετημένος (και είναι;) ακριβώς πίσω από την Αγία Τράπεζα! Επίσης πάλι από τα μέσα του 14ου αιώνα ο άγιος Συμεών Θεσσαλονίκης γράφει πως οι Χριστιανοί «βάζουν παντού τον Τίμιο Σταυρό»… και αφού αναφέρει τόπους και τόπους δεν ξεχνά τα Νεκροταφεία και επιπλέον! ότι Αυτός υπάρχει πίσω ακριβώς από την Αγία Τράπεζα!



Και πάλι στο «1ο ΣΧΟΛΙΟ»… καταδείξαμε τη σύγχυση που δημιουργεί ο π. Αυγουστίνος (στη συνείδηση του πιστού λαού) με τα λόγια: «Έχουν την εικόνα της Σταυρώσεως και τη Μεγάλη Πέμπτη,  την εικόνα βγάζουν, την πάνε στο προσκυνητάρι και προσκυνάς την εικόνα, δεν υπάρχει αυτός ο Εσταυρωμένο»…! Ο π. Αυγουστίνος  μπερδεύει δύο πράγματα… Άλλο πράγμα είναι η θέση του Εσταυρωμένου, εννοείται πίσω και φιλητά από την Αγία Τράπεζα και άλλο πράγμα το Αγιορείτικο τυπικό, δηλαδή, Αυτό που γίνεται στο Άγιον Όρος, που αντί να πάρουν τον Εσταυρωμένο της Μεγάλης Παρασκευής (για να το περιφέρουν και μετά να Τον τοποθετήσουν στο κέντρο του κυρίως Ναού), παίρνουν την «Εικόνα της Σταυρώσεως»! 

[μάλλον για δύο λόγους, πρώτον· γιατί εντός Αυτής εικονίζονται περισσότερα πρόσωπα και γεγονότα, π.χ. οι στρατιώτες του Καίσαρα που βάζουν κλήρο επί τον ιματισμό Του ! και που άλλος κεντά την Αγία Πλευρά με την Λόγχη… αλλά κι εκείνα τα πρόσωπα, των Αρχιερέων, Φαρισαίων και Γραμματέων που τότε εμπαίζαν και ύβριζαν τον Εσταυρωμένο Χριστό, κτλ.        Και δεύτερον· για να μην αποχωριστεί ούτε για μία στιγμή ούτε για μία ώρα ούτε για μία μέρα, ούτε για περισσότερες ο Εσταυρωμένος, δηλαδή ο Τίμιος Σταυρός από του ιερού Βήματος (που συμβολίζει τον Γολγοθά) ,αλλά και από αυτής της Αγίας Τραπέζης που συμβολίζει τον Τάφο όπου έθαψαν Αυτόν, δηλ. τον Εσταυρωμένο…!Όπως γνωρίζουμε ο Γολγοθάς με τον τάφο όπου έθηκαν Αυτόν ήταν δίπλα, κολλητά, και γι’ αυτό το λόγο σηκώνει ο ιερέας από την Πρόθεση το ιερό Δισκοπότηρο (εδώ η Πρόθεση έχει τον τύπο του Γολγοθά!) και βγαίνοντας από την Βόρεια πύλη κάνει την λεγομένη «Μεγάλη Είσοδο» και μπαίνει ξανά στο ιερό Βήμα για να τοποθετήσει Αυτόν πάνω στην Αγία Τράπεζα, που όπως είπαμε συμβολίζει τον Τάφο που ο Νικόδημος είχε ετοιμάσει για τον ίδιο… Κι ας λέγει ο π. Αυγουστίνος ότι δήθεν το Καντήλι πάνω στην Αγία Τράπεζα ότι δήθεν δεν «καίει» χάρη του Εσταυρωμένου αλλά για «άλλον» σκοπό… Ο νοών νοείτω!].

(Συνεχίζεται)

Δ.Β.Ε

Πτολεμαΐδα 8 Μαρτίου 2025


Υ.Γ.

Ο π. Αυγουστίνος έχει χρέος και ευθύνη! επειδή σκανδάλισε τον πιστό λαό πάσης Εορδαίας - και καθώς υπάρχει ο κίνδυνος κι άλλοι ιερείς να τον μιμηθούν - να δώσει δημόσια δια του τύπου, εξηγήσεις... Να μας εξηγήσει το που και σε ποιους σύγχρονους και παλαιούς Πατέρες της Εκκλησίες στηρίζεται η εν λόγω επιλογή του, και επιπλέον γιατί αυτή η βιασύνη! εφόσον το Θέμα αυτό απασχολεί -όπως είναι γνωστό- την ιερά ημών Σύνοδο.........................! [ΚΑΙ Ο ΔΕΣΠΟΤΗΣ ΜΑΣ ΣΙΩΠΑ! Τι Δεσπότης είναι αυτός, τι Δεσπότης είναι αυτός, τι Δεσπότης είναι αυτός! Είθε ο Εσταυρωμένος να επιστρέψει -  πριν την Μεγάλη Εβδομάδα 2025  -  τόσο στον Άγιο Στέφανο, όσο και στον ιερό Ναό των Νεομαρτύρων, Αμήν Γένοιτο!]

------------------------------------------------------------------------

ΑΠΟ ΔΙΑΛΟΓΟ ΤΟΥ π. ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΥ ΜΕΤΑ ΤΩΝ ΕΝΟΡΙΤΩΝ ΤΟΥ:

Θα προτιμούσα να μου πεις:

-  Πάτερ, έλα εδώ, εγώ από αυτό σκανδαλίστηκα!

Να σου εξηγήσω, αυτό και αυτό και το ένα και το άλλο και το παράλλο. Και αν εσύ επιμένεις και έχεις επιχειρήματα, να τα δω κι εγώ, μπορεί να μην τα ξέρω όλα! βρες μου πράγματα τα οποία όμως·  συζητώντας βλέπουμε την αλήθεια!

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ: ΛΙΤΙΝΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Ἔλεγχος καὶ ἀναίρεση ἐπιχειρημάτων Ἐγκυκλίου 1-2024 τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου καὶ τοῦ Συνοδευτικοῦ Μηνύματος. (Γ΄ ΜΕΡΟΣ - τελευταῖο)


ε. Ἐπιπλέον διατείνεται τὸ ἐπιχείρημα, ὅτι ἡ ὕπαρξη «Ἐσταυρωμένου» δὲν ὑπάρχει πουθενὰ στὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία ἀνὰ τὴν Οἰκουμένη ἐκτὸς ἀπὸ τὴν Ἑλλάδα. «Ὅτι εἶναι καθαρὰ ἑλλαδικὸ φαινόμενο», ὅτι «σὲ ὅλο τὸν κόσμο ἐκτὸς τῆς Ἑλλάδος, οἱ Ὀρθόδοξοι δὲν ἔχουν καθόλου αὐτὴν τὴν πρακτική. Καὶ ὅλοι οἱ Ὀρθόδοξοι ἀνὰ τὴν Οἰκουμένη ἀποροῦν καὶ ἀναρωτιοῦνται, γιατὶ νὰ ἔχουμε τὸν “Ἐσταυρωμένο τῆς Μ. Παρασκευῆς” πίσω ἀπὸ τὴν Ἁγία Τράπεζα στὸν Ἑλλαδικὸ χῶρο;»[24]

Ἡ ἐνδελεχὴς ἀναζήτηση περὶ ὕπαρξης τοῦ Ἐσταυρωμένου πίσω ἀπὸ τὴν Ἁγία Τράπεζα ἀπέδειξε ὅτι σὲ ὅλες τὶς Ἠπείρους, ἀπὸ τὴν Αὐστραλία ἕως τὸν Καναδᾶ καὶ ἀπὸ τὴν Ἀφρικὴ μέχρι τὴν Ἰαπωνία καὶ τὶς Βόρειες Χῶρες τῆς Εὐρώπης καὶ τὸ Ἅγιον Ὄρος ὑπάρχουν ὀρθόδοξοι ναοί, ὅπου οἱ πιστοὶ ἀτενίζουν χωρὶς νὰ «βλάπτονται», τὸν ὑπάρχοντα Ἐσταυρωμένο πίσω ἀπὸ τὴν Ἁγία Τράπεζα. Ἀκόμη καὶ στὴν Αἴγυπτο στὸν Ἱερὸ Ναὸ τοῦ Ἁγίου Νικολάου Καΐρου, ὅπου ὁ Ἅγιος Νεκτάριος ἔζησε, χειροτονήθηκε καὶ λειτουργοῦσε, ὑπάρχει ἀκόμη Ἐσταυρωμένος πίσω ἀπὸ τὴν Ἁγία Τράπεζα.

Ἱερός Ναός Ἁγίου Νικολάου Καΐρου[25]


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ

Ἰεροσόλυμα. Ὁ Φρικτός Γολγοθᾶς. Δεσπόζει ἐπὶ αἰώνες ὁ Ἐσταυρωμένος πίσω ἀπό τὴν ἁγία Τράπεζα. Οἱ ἐπίσκοποι ἐδῶ λειτουργοῦν ἀσκεπεῖς.

 

Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο. Βασιλική Ἁγίου Νικολάου Μύρα Λυκίας.[41]

 

 Πατριαρχεῖο Ἱεροσολύμων. Πανίερος Ναός τῆς Ἀναστάσεως.[42]

 

Πατριαρχεῖο Ἱεροσολύμων, Ἱερά  Μονή ἀγίας Αἰκατερίνης Σινᾶ. (προσ. ἀρχεῖο)

 

Πατριαρχεῖο Ἱεροσολύμων. Ἱερά Μονή Τιμίου Σταυροῦ.[43]

 

 Πατριαρχεῖο Ρουμανίας. Καθεδρικός Ναός.[44]

 

Πατριαρχεῖο Σερβίας. Ἱερός Ναός Ἁγίου Ἰωάννη τοῦ Βαπτιστοῦ στό Μεντάκοβιτς.[45]

 Πατριαρχεῖο Βουλγαρίας.  Ἱερός Ναός Ἁγίας Σκέπης τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου Σόφιας.[46]                                       

 

Πατριαρχεῖο  Ἀλεξανδρείας. Ἰ.Ναός στην Κινσάσα.[47]

 

Πατριαρχεῖο Ἀλεξανδρείας. Ἱερός Ναός Ἀραβοφώνου Κοινότητος Καΐρου.[48]

 

Πατριαρχεῖο Ἀντιοχείας. Ἱ.Ν. Ἁγίου Αντωνίου στή Δαμασκό.[49]

 

Ἀρχιεπισκοπή Κύπρου. Ἱ.Μητρόπολη Πάφου. Ἱ.Ν. Ἁγίου Κενδέου Πάφου.[50]

 

Ἀρχιεπισκοπή Κύπρου. Ἱ.Μητρόπολη Λεμεσοῦ. Ἱ.Ν.
ἉγίουἹωάννου τοῦ Θεολόγου, Πέρα Πεδίου.[51]

 

Πατριαρχεῖο Μόσχας.  Διακρίνεται Σταυρός λιτανειῶν μέ ἱστορημένο Ἐσταυρωμένο.[52]

 

Ἀρχιεπισκοπή Αὐστραλίας. Ἱ.Ν. Ταξιαρχών Mentone.[53]

 Ἀρχιεπισκοπή Κρήτης. Ἱ. Μητροπολιτικός Ναός Ἁγίου Μηνά Ἠράκλειο.[54]

 Ἱ.Μητρόπολη Αὐστρίας. Ἱ.Καθεδρικός Ναός Ἁγίας Τριάδος Βιέννη.[55]

 Ἱ.Μητρόπολη Σουηδίας. Ησυχαστήριο Ρέττβικ Σουηδίας, Ἱ.Ν. Ἁγίου Νικολάου Ἀρχιεπισκόπου Μύρων τῆς Λυκίας τοῦ θαυματουργοῦ.[56]

Ἱ.Μητρόπολη Ἐλβετίας. Ἰ.Ν. Ὁσίου Γερασίμου Λωζάννης.[57]

Ἀρχιεπισκοπή Θυατείρων καί Μ.Βρεταννίας. Παναγία Βλαχερνών Μίλτον Κέινς.[58]

 Ἀρχιεπισκοπή Ἀμερικῆς. Ἱ.Μητρόπολη Νέας Ἰερσέης.[59]