Σάββατο 27 Αυγούστου 2016

«Οι άγιοι γνωρίζουν εκ πείρας». ( Μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος)

Η ΘΕΣΗ ΚΑΙ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΝ ΛΑϊΚΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΛΟΙΠΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΝ ΚΟΣΜΟΝ (ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ!). [Του Μητροπολίτη Μόρφου. ΑΞΙΟΣ!]

Η ΘΕΣΗ ΚΑΙ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΝ ΛΑϊΚΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΛΟΙΠΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΝ ΚΟΣΜΟΝ (ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ!). [Του Μητροπολίτη Μόρφου. ΑΞΙΟΣ!]
Η ΘΕΣΗ ΚΑΙ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΝ ΛΑϊΚΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΛΟΙΠΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΝ ΚΟΣΜΟΝ (ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ!).
 [Του Μητροπολίτη Μόρφου. ΑΞΙΟΣ!]
Η ευθύνη ημών έναντι των ετεροδόξων!
«Οι άγιοι γνωρίζουν εκ πείρας…». Ο Μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος είπε: «Γιατί δεν υπέγραψα το τελικό κείμενο «Σχέσεις της Ορθοδόξου Εκκλησίας προς τον λοιπόν χριστιανικόν κόσμον», « Οι Άγιοι γνωρίζουν εκ πείρας, τι είναι Εκκλησία»!          
Θέματα : «Του μετά των ετεροδόξων διαλόγου, του τρόπου προσεγγίσεως τούτων και της ευθύνης ημών έναντι αυτών». Και προβληματισμοί: «Περτου τι εστ Εκκλησία, ποια τα μέλη αυτής και τις η ημετέρα ευθύνη προς τα μη αποτελούντα μέλη αυτής».
 Απαιτείται δογματικ σαφήνεια!
« Πανιερώτατος Μόρφου λοιπόν, «πόμενος τοςγίοις Πατράσιν», κατέθεσε ενώπιον της Μεγάλης Συνόδου την Πίστιν των Πατέρων ημών και προφορικός και γραπτός. Στα της Πίστεως πρέπει να «ληθεύομεν ν γάπ». Και, κατά το Κυριακό λόγιο, «γνώσεσθεΤν λήθειαν, κα  λήθειαλευθερώσει μς».  Σε μία Μεγάλη Σύνοδο,
όπως ήταν αυτή της Κρήτης, απαιτείται δογματική σαφήνεια του τί εστν Εκκλησία και τί ετερόδοξοι χριστιανοί».(Πηγή:aktinesblogspot).
 Οι Άγιοι γνωρίζουν εκ πείρας’  Τι είναι Εκκλησία.         
Ο Μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος είπε: «κκλησία εναι ρατ κα όρατη… Ο γιοι γνωρίζουν κ πείρας τ συνύπαρξη ρατο καοράτου στοιχείου τς κκλησίας .  μφάνιση πολλν γίων σ ζντα θεούμενα μέλη τςκκλησίας δείχνει ατ τν πραγματικότητα. Γιατ κα ληθιν γνώση το τί εναι κκλησίαχουν σοι χουν προσωπικ μπειρία.»
Κριτήριο της γκυρότητος τν Μυστηρίων
Ο Μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος είπε:  «Τκριτήριο τς εγκυρότητος τν Μυστηρίων γιμς τος ρθοδόξους εναι τ ρθόδοξο Δόγμα,ν γι τος τεροδόξους εναι ποστολικδιαδοχή. Γι τν ρθόδοξη Παράδοση δν ρκε ννάγουμε τν χειροτονία στος ποστόλους, λλν χουμε ρθόδοξο Δόγμα… που πάρχει ρθδιδασκαλία, πάρχει κα ρθπράξη. ρθοδοξία σημαίνει ρθ δόξα κα ρθ πράξη».
Η εμπιστοσύνη στους Αγίους Πατέρες.
Ο Μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος είπε: <<δ σιος πατρ μν Παΐσιος  γιορείτηςπαγορεύειΤ ξς βαρυσήμαντα: «Πολλο γιοι Μάρτυρες, ταν δν ξεραν τ δόγμα, λεγαν: »Πιστεύω,τι θέσπισαν ο γιοι Πατέρες.» ν κάποιος τ λεγε ατό, μαρτυροσε. Δν ξερε δηλαδ ν φέρη ποδείξεις στος δικτες γι τν πίστη του κα ν τος πείση, λλ εχεμπιστοσύνη στοςγίους Πατέρες. Σκεφτόταν; »Πς ν μν χω μπιστοσύνη στος γίους Πατέρες; Ατο ταν κα πι μπειροι κα νάρετοι καγιοι. Πς γ ν δεχθ μία νοησία; Πς ννεχθ ν βρίζη νας τος γίους Πατέρες;»
Ν χουμε μπιστοσύνη στν παράδοση.Σήμερα, δυστυχς, μπκε  ερωπαϊκ εγένεια καπνε ν δείξουν τν καλό. Θέλουν ν δείξουννωτερότητα κα τελικ πνε ν προσκυνήσουν τν διάβολο μ τ δύο κέρατα. »Μία θρησκεία,» σολένε, »ν πάρχη», κα τ σοπεδώνουν λα. ρθαν κα σ’ μένα μερικο κα μο επαν: » σοι πιστεύουμε στν Χριστό, ν κάνουμε μία θρησκεία».»Τώρα εναι σάν ν μο λέτε», τος επα, »χρυσ κα μπακίρι, χρυσ τόσα καράτια κα τόσα πο τ ξεχώρισαν, ν τ μαζέψουμε πάλι κα ν τκάνουμε να. Εναι σωστ ν τ νακατέψουμε πάλι; ΡωτΣΤΕναν χρυσοχόο: «Κάνει ννακατέψουμε τν σαβούρα μ τν χρυσό;» γινε τόσος γώνας, γι ν λαμπικάρη τ δόγμα.»
 Ο γιοι Πατέρες κάτι ξεραν κα παγόρευσαν τς σχέσεις μ αρετικό. Σήμερα λένε: » χι μόνο μαρετικό, λλ κα μ Βουδδιστ κα μ πυρολάτρη κα μ δαιμονολάτρη ν συμπροσευχηθομε. Πρέπει ν βρίσκωνται στς συμπροσευχές τους κα στσυνέδρια κα ο ρθόδοξοι. Εναι μία παρουσία.» Τί παρουσία; Τ λύνουν λα μ τν λογική καδικαιολογον τ δικαιολόγητα. Τερωπαϊκπνεμα νομίζει τι κα τ πνευματικά θέματα μπορον ν μπον στν Κοινή γορά>>.
Όποιος απομακρυνθεί από την πίστη αυτή, δεν θα σταθεί!!!
Ο Μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος είπε:<<Τέλος, παραθέτομεν βαρυσήμαντον κείμενονπιστολς το μεγάλου κα συγχρόνου σίουΓέροντος Σωφρονίου Σαχάρωφ, δρυτοΤς νσσεξγγλίας Πατριαρχικς μονς το Τιμίου Προδρόμου. «δ μως θέλω ν π κα λίγα λόγια γι τ γεγονς τι μι σημαντικ μερίδα τοχριστιανικο κόσμου κλίνει σήμερα ν ποδεχθε μιπ τς πι πικίνδυνες αρέσεις (Σ.Ε.:  Γέρωνννοε νταθα τν Οκουμενιστικν Συγκριτισμόν). Ατ ξεκιν π τ διαπίστωση τι δθεν στςμέρες μας δν πάρχει οτε μι κκλησία πο νχει διαφυλάξει πλήρως τν λήθεια τς διδαχς τοΧριστο· τι καμι κκλησία δν κατέχει σ πόλυτο βαθμ τ γνώση το μυστηρίου τς γίας, χαρισματικς χριστιανικς ζως σ θικ κασκητικπίπεδο· τι πολλς π τς κκλησίες, ποποκαλονται χριστιανικές, χουν ση χάρη, κα γι’ ατ φείλει ν πέλθει  νωση τν κκλησιν μβάση κάποιον κοιν γι λες παρονομαστή.
να π τ πι συχν ρωτήματα, πο τυχαίνει ν ντιμετωπίζουμε, εναι τ ρώτημα ποιός σώζεται κα ποιός χι. Ο νθρωποι ατο συνήθως σκέπτονται τι σώζεται χι μόνο  ρθόδοξος (σύμφωνα μ τ διδασκαλία τς ρθοδόξουκκλησίας)  μόνο  Καθολικς (σύμφωνα μ τδιδασκαλία τν Ρωμαιοκαθολικν), λλ κα λοι ο νάρετοι νθρωποι πο πιστεύουν στν Χριστό. ποψη ατ πέρασε π τος Προτεστάντες κα στος πιστος τν πολοίπωνκκλησιν. πάρχουν πολλο μεταξ τνρθοδόξων, πο ποστηρίζουν τν ποψη ατή. Μερικο μάλιστα σκέπτονται τι οτε μι π τςπάρχουσες κκλησίες δν μπορε ν δεχθε τπλήρωμα τς γνώσεως κα τς χάριτος, γιατ κάθε μι π ατς κατ τν να  τν λλο βαθμ χει παρεκκλίνει πΤν λήθεια.
Ο διοι πάντοτε πιστεύουν τι μόνο τώρα, στ τέλη τν αώνων, συνέλαβαν πλήρως τ πνεμα τς διδαχς το Χριστο κα μέχρι τώρα λος χριστιανικς κόσμος, στ ρο τόσων αώνων,βρισκόταν σ πλάνηΛένε τι τώρα ρθε καιρός, πο πρέπει ν νωθον λα τ διχασμένα μέρη σ μι παγκόσμια κα ποστολικ κκλησία. Ατή, σύμφωνα μ τος διους, θ κατέχει τν πλήρηλήθεια π λες τς πόψεις, ν κατ τν (παραπάνω) νωση γίνει ποδεκτ μόνο κενο πο ποτελε κοιν χαρακτηριστικ γι λες τςκκλησίες.
λλοι πάλι, φαινόμενο κόμη χειρότερο, διαλογίζονται στς καρδιές τους γι κάποιο εδοςψηλο μυστικισμο, πο περβαίνει τ ρια τςκκλησιαστικς ντιλήψεως τς χριστιανικς θρησκείας,ΣΤΕ δν θέλω οτε ν ναφερθπερισσότερο σ λα ατά. πιθυμ μόνο κλείνοντας τ θέμα ατ ν π παρενθετικ τι πολ θ θελα (κα γι’ ατ προσεύχομαι στν Θε)σες ν μπλανηθετε μ λα ατά, λλ νπιστεύετε κράδαντα μ τν καρδι κα μ τν νοτι πάρχει πάνω στ γ κείνη  Μία, Μοναδικ καληθιν κκλησία πο δρυσε  Κύριος. κκλησία ατδιατηρε λώβητη κα κέραιη τδιδασκαλία το Χριστο (κα χι ξεχωριστ μέλη της), κατέχει τ πλήρωμα τς γνώσεως κα τς χάριτος κα εναι λάθητη.
 κενο πο γι μερικος δν φαίνεται ν εναι πλήρης διδασκαλία, δν εναι τίποτε λλο, παρ δυνατότητα γι πιστημονικ πεξεργασία πο προσφέρει  περιόριστος κανεξάντλητος πλοτος της. Ατ μως δν συγκρούεται καθόλου μ ,τι επαμε παραπάνω γιτν κατοχ το πληρώματος τς γνώσεως.
 διδασκαλία τς κκλησίας, πο λαβε τν τελική της μορφ π τς Οκουμενικς Συνόδους, δν πιδέχεται καμι λλαγή. λη  μετέπειταπιστημονικ ργασία πρέπει παραίτητα νσυμφωνεμ ,τι δη δόθηκε στ θεία ποκάλυψη κα διατυπώθηκε στ διδαχΤν Οκουμενικν Συνόδων τς κκλησίας. Τ διο σχύει κα γι τχάρη. Τ πλήρωμα τς χάριτος, μπορε ν κατέχει μόνο μία κα μοναδικ κκλησία. λες μως ολλες κκλησίες διαθέτουν χάρη ξαιτίας τς πίστεως στν Χριστό, χι μως στν πληρότητα. Μπορομε ν πιστεύουμε τι κα στς μέρες μαςκόμηπάρχουν νθρωποι, πο κατ τ χάρη τογίου Πνεύματος εναι σοι μ τος μεγάλους γίους τς κκλησίας τν ρχαίων χρόνων (τ λέω σσχέση μ ,τι τυχε ν κούσω γιμερικοςνθρώπους στ Ρωσία), γιατ  Χριστς εναι »χθς κα σήμερον  ατς κα ες τος αἰῶνας». λα ατ εναι  λήθειαποιοςπομακρυνθε π τν πίστη ατή, δν θσταθε>>.
<<Παναγιώτατε, γιοι Προκαθήμενοι, γιοι ρχιερες,ν Χριστ δελφοί
 Ἐὰν θέλωμεν ν εμεθα τ ληθεί «πόμενοι τοςγίοις Πατράσι», πρέπει ν λάβωμεν σοβαρς πψιν τν θεολογικν κα ν Πνεύματι γί μπειρίαν ατν. Καί, μία Σύνοδος, ς  παροσα, ποία θέλει ν εναι γία κα Μεγάλη, πρέπει ναντιρρήτως ν λάβει π ψιν τος γίους κα μεγάλους τς Πίστεως μν…. Δι ν μν ταλαιπωρήσω λοιπνμς μετ μετέρων λόγων, προέκρινα νπαραθέσω μν τν φωτίζουσαν κα συνετίζουσανπ το πρς ξέτασιν θέματος γιοπνευματικνμπειρίαν συγχρόνων γίων μορφν τς μις, γίας, καθολικς κα ποστολικς κκλησίας.
 Ατούμενοι τς μετέρας εχάς, διατελομεν.  Μεττς ν Χριστ δελφικς γάπης.  Μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος. ( ν Κολυμπαρί Κισάμου τς Κρήτης, τ 24.06.2016)>>.
ΕΠΙΜΕΤΡΟ
«Όποιος απομακρυνθεί από την πίστη αυτή, δεν θα σταθεί» (Γέροντος Σωφρονίου Σαχάρωφ).
-Ας γίνει η καλή αφορμή! –
<< Η κακία του κόσμου, προς την «Μίαν αγίαν καθολική και αποστολική Εκκλησία» μας, ας γίνει η καλή αφορμή  για να βάλουμε εναντίον του μόνου «Ανθρωποκτόνου».Αδελφοί μου ας δεχτούμε αυτό το »δώρο» που και στις μέρες μας, δίνεται από τον Ουρανό στα χέρια μας. Μπορούμε όλοι μαζί να νικήσουμε αυτόν τον «Καινοφανή Θεό» της νέας αταξίας. Να νικήσουμε την παρουσία του, όπως αυτή εκφράζεται μέσα από το κίνημα της Ανταρσίας της Εποχής μας, της Πανθρησκείας, όσο καιΑΝ μας φαίνεται δύσκολο! Στον Ιερό αυτό αγώνα των Ορθοδόξων Χριστιανών… και στο πλευρό μας, συμφέρει να σταθούν όλα τα «άπειρα»  έθνη, οι «γλώσσες» καθώς και οι «άπειροι βασιλείς», ώστε από την Το »κακό» των ημερών μας, και τα μικρά παιδιά του Χριστού, είναι σε θέση να το αντιπαλέψουν, και μόνο με το «Πιστεύω…»!
Γράψαμε για την ανάγκη ενός Μωυσέως (δηλαδή, ενός ανθρώπου καλής θελήσεως, από κάθε φυλή και έθνος!)! Στην εβραϊκή, Μωυσής σημαίνει «Αυτός που Ανασύρθηκε, που Σώθηκε από το Νερό» αλλά και «Εκείνος που Ανασύρει»…. Στο πρώτο Βιβλίο της Αγίας Γραφής, ο Μωυσής έγραψε: «Τω δε Αδάμ ουχ ευρέθη βοηθός όμοιος αυτώ. 21 και επέβαλεν ο Θεός έκστασιν επί τον Αδάμ, και ύπνωσε’ και έλαβε μίαν των πλευρών αυτού και ανεπλήρωσε σάρκα αντ’  αυτής. 22 και ωκοδόμησεν ο Θεός την πλευράν, ην έλαβεν από του Αδάμ, εις γυναίκα…»(Γένεση. Κεφ. 2, 19-22).        
 Ο μαθητής της Αγάπης τέλος, ο Ιωάννης, γράφει: «1 Καθένας που πιστεύει ότι ο Ιησούς είναι ο Χριστός έχει γεννηθεί από το Θεό, και καθένας που αγαπά τον γεννήτορα αγαπά και τον γεννημένο από αυτόν.
2 Με αυτό γνωρίζουμε ότι αγαπούμε τα τέκνα του Θεού: όταν αγαπούμε το Θεό και κάνουμε τις εντολές του. 3 Γιατί αυτή είναι η αγάπη προς το Θεό: το να τηρούμε τις εντολές του. Και οι εντολές του δεν είναι βαριές,
4 γιατί καθετί που έχει γεννηθεί από το Θεό νικά τον κόσμο. Και αυτή είναι η νίκη που νίκησε τον κόσμο: η πίστη μας. 5 Ποιος, λοιπόν, είναι αυτός που νικά τον κόσμο παρά μόνο εκείνος που πιστεύει ότι ο Ιησούς είναι ο Υιός του Θεού;» (Επιστ. Ιωάν. Α΄, Κεφ. 5)>>
Αδελφοί μου, όσοι είμαστε μέσα στην Εκκλησία του Χριστού, ας μην γελιόμαστε, όταν λέμε ότι αγαπούμε το Θεό, να «κάνουμε» και «τις εντολές του», το δυνατόν!

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Β. ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ, ΙΕΡΟΨΑΛΤΗΣ
ΠΤΟΛΕΜΑϊΔΑ 29 ΙΟΥΝΙΟΥ 2016

[ΠΗΓΗ: http://www.eordaialive.com/el/thesi-ke-o-rolos-ton-laikon-pros-ton-lipon-christianikon-kosmon-syberasmata-tou-mitropoliti-morfou-axios/].