ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΜΙΛΤΙΑΔΗ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΠΡΟΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟ ΚΑΙ ΝΥΝ ΠΡΩΤΟΣΥΓΚΕΛΛΟ ΦΛΩΡΙΝΗΣ
Την παρακάτω επιστολή έστειλα μέσω εμαιλ στην Ιερά Μητρόπολη Φλωρίνης, την Δευτέρα 31/7/2017.
Απευθυνόταν στον μητροπολίτη Φλωρίνης π.Θεόκλητο και στον πρωτοσύγκελλο π.Νικηφόρο Μανάδη.
Τον ρώτησα αν παραδόθηκε το εμαιλ μου στους αποδέκτες (μητροπολίτη και πρωτοσύγκελλο) και μου απάντησε : "το τι θα το κάνουμε είναι δική μας δουλειά".
Μετά από αυτή την απάντηση που άφηνε υπονοούμενα για το που κατέληξε το εμαιλ μου, του ζήτησα να πρωτοκολληθεί το εμαιλ μου και να μου δοθεί ο Αριθμός Πρωτοκόλλου, ως οφείλουν να κάνουν ως δημόσια υπηρεσία (δεν είχα καμία τέτοια πρόθεση εξ αρχής, ήταν ένα προσωπικό μήνυμα, αλλά με τέτοια απάντηση, που αφήνει υπονοούμενα ότι μπορεί ένα επώνυμο εμαιλ να μην φθάσει ποτέ στον παραλήπτη του, επειδή έτσι το έκρινε ένας υπάλληλος, ζήτησα πλέον να ασκήσω τα δικαιώματα μου ως πολίτης).
Εδώ θα σχολιάσω ότι αυτό δυστυχώς συμβαίνει σε αρκετές μητροπόλεις: δεν μπορείς να επικοινωνήσεις με τον μητροπολίτη αν δεν έχεις περάσει το "face control" του παρατρεχάμενου.
Η απάντηση του υπαλλήλου (π.Αναστασίου Γκερτσάνη) :
"ΔΕΝ πρωτοκολλούμε εμαιλ. Στείλτε το εγγράφως!"
Του εξήγησα ότι το εμαιλ σε όλο το δημόσιο αποτελεί επίσημη αλληλογραφία, ότι επικοινώνησα από το σταθερό μου τηλέφωνο για να πιστοποιήσω την ταυτότητα μου αλλά επανέλαβε το ίδιο σχολιάζοντας ότι εγώ "δεν καταλαβαίνω"!
Ε λοιπόν αφού για να φθάσει κάποιο μήνυμα στον πρωτοσύγκελλο ή στον δεσπότη, είναι τόσο δύσκολο, αναγκάζομαι να δημοσιοποιήσω το έγγραφο, με την ελπίδα κάποιος από τους αναγνώστες να ενημερώσει τους 2 παραλήπτες του.
Για ευνόητους λόγους αντικατέστησα τα ονόματα (αναφορές σε άλλους) με αστεράκια.
Έχοντας μεγαλώσει (μαθητικά και φοιτητικά μου χρόνια) στις κατασκηνώσεις του π.Αυγουστίνου, συμμετέχοντας για χρόνια στις αδελφότητες της Θεσσαλονίκης (Απολύτρωσις, Λύχνος, Μάρτυς Νέστορ), έχοντας συμμετέχει σε μαχητικά συλλαλητήρια στην Φλώρινα (πχ ενάντια στην ψήφιση του νόμου για τις εκτρώσεις, για την Μακεδονία μας, για το έργο του Θεόδωρου Αγγελόπουλου "Το μετέωρο βήμα του πελαργού" κλπ),
μη μπορώντας να πιστέψω στα μάτια μου, βλέποντας την μητρόπολη να μετατρέπεται σε ένα "γκέτο" εκδίωξης ευλαβών αγωνιστών ιερωμένων,
επαναλαμβάνω ότι ειλικρινά δεν μπορώ να καταλάβω πως αυτά τα τόσο πνευματικά άτομα κατάντησαν έτσι.
Ίσως η εξήγηση να δίνεται στην σύντομη επιστολή που έστειλα.
Μιλτιάδης Σταυρόπουλος
Θεσσαλονίκη
ΠΟΥ ΚΑΤΑΝΤΗΣΑΤΕ ΠΑΤΕΡΕΣ
π. Θεόκλητε, π.Νικηφόρε
εκφράζω την θλίψη και την οργή μου για όσα συμβαίνουν στην μητρόπολη σας.
Ο κάποτε πνευματικός μου π.Νικηφόρος Μανάδης, βλέπω ότι έχει τελευταία πάρει ρόλο "αρχιδήμιου".
Κάθε τι βέβαια έχει την αιτία του.
Θυμάμαι ακόμη τις προσπάθειες του κάποτε, να συναντήσει τον Χριστόδουλο σε κάποιο μοναστήρι, να του δώσει το βιβλίο που τότε είχε γράψει, την κόντρα του με τον π.****** Τ******* (παραλήφθηκε το ονοματεπώνυμο αρχιμανδρίτη της μητρόπολης Φλωρίνης) γιατί διεκδικούσαν την ίδια μητρόπολη, τον ******* ******* (όνομα λαϊκού) να ουρλιάζει -κατά την εξομολόγηση του- πόσο ανίκανος είναι ο π.******* (όνομα αρχιμανδρίτη) και πόσο άξιος ο π.Νικηφόρος, και φυσικά δεν πήρε κανείς σας τον δεσποτικό θρόνο.
Να μου λέει στο τηλέφωνο -όταν του τηλεφώνησα είναι αλήθεια μετά από χρόνια, λίγο μετά την σύνοδο της Κρήτης- ότι τάχα δεν ξέρει τίποτε για τις αποφάσεις της, αλλά όπως φάνηκε εκ των υστέρων από τη συζήτηση μας ήξερε, και να μου λέει ότι τάχα κι ο πάτερ Αυγουστίνος αποκαλούσε στην ΣΠΙΘΑ τους παπικούς "εκκλησία".
Αυτό είναι το συμπέρασμα σου πάτερ από τόσες ΣΠΙΘΕΣ που διάβασες; Ότι ο π.Αυγουστίνος τις αποκαλούσε "εκκλησία" άρα αναγνώριζε τους αιρετικούς ως "εκκλησία"; Δεν ντρέπεσαι πάτερ Νικηφόρε;
Και τελευταίες ημέρες και μήνες παρακολουθώ τα τελεσίγραφα και τις απειλές σας προς τα 2 μοναστήρια.
Γίνατε ίσως η μητρόπολη με το χειρότερο "βιογραφικό" στις διώξεις πατέρων.
Μπορεί τυπικά να είστε διάδοχοι του π.Αυγουστίνου αλλά επί τοις ουσίας είστε οι χειρότεροι διώκτες του φρονήματος του.
ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ.
Σταυρόπουλος Μιλτιάδης
ΥΓ. Τα "σεβάσματα" μου και στον ηθικό αυτουργό, τον π.******** (αναφέρεται το όνομα μητροπολίτη).