Οι τρεις όψεις του αντιοικουμενιστικού αγώνα
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑ; ΚΑΙ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΒΡΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ «ΟΛΟΚΛΗΡΗ»;
Δημήτριος Β. Εμμανουήλ
Αποκλειστικά για την katanixis.gr
ΘΕΜΑ: ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΑΝΤΙΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΟΥ ΑΓΩΝΑ
Αγαπητοί,
Συνηθίζουμε να λέμε ότι η Εκκλησία του Χριστού είναι το Σώμα Του που το συναποτελούν οι κληρικοί όλων των βαθμίδων μαζί με τους λαϊκούς. Γνωρίζουμε πάλι ότι η Εκκλησία μας η Ορθόδοξη συναποτελείται από την Στρατευόμενη και την Θριαμβεύουσα Εκκλησία και κεφαλή της έχει τον Ιησού Χριστό, τον Κύριο και Θεό ημών. Άλλη μία εικόνα της Εκκλησίας σχετίζεται με το γεγονός της Μεταμόρφωσης του Σωτήρος Χριστού όπου στάθηκαν δίπλα Του δύο κορυφαίοι προφήτες, ο Προφήτης Ηλίας και ο Μωυσής ο περαστής. Η εικόνα αυτή γίνεται τύπος της Εκκλησίας όπου νεκροί και ζωντανοί γίνονται ένα σώμα μαζί και με τους πρόκριτους των μαθητών που βρίσκονται πάνω στο Όρος Θαβώρ. Ανάμεσά τους ο Ιησούς, ο υιός της Θεοτόκου Μαρίας, ο Υιός του Θεού, στέκεται φανερά ως ΔΕΣΠΟΤΗΣ, «διά να γνωρίσουν οι μαθηταί, και διά των μαθητών όλοι οι άνθρωποι, πόση διαφορά είναι αναμεταξύ του Xριστού, και των Προφητών. O μεν γαρ Xριστός, είναι Δεσπότης. Oι δε Προφήται, είναι δούλοι. Kαι ίνα μάθουν, ότι ο Kύριος έχει την εξουσίαν του θανάτου και της ζωής. Διά τούτο, από μεν τους αποθαμένους, έφερε τον Mωυσήν. Aπό δε τους ζωντανούς, έφερε τον Ηλίαν»(Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης) [1].
ΟΛΟΙ ΛΟΙΠΟΝ ΟΙ "ΑΛΗΘΙΝΟΙ" ΠΡΟΦΗΤΕΣ ΔΟΥΛΟΙ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ!
Ο π. Αυγουστίνος Καντιώτης στο ερώτημα «ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑ;» απαντάει πως είναι ΠΟΙΜΝΙΟ: «Τί είνε λοιπὸν η Εκκλησία; Είνε εν πρώτοις ποίμνιον, του οποίου αρχιποιμὴν είνε ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός, καιποιμένες άπαντες οι κληρικοί…», ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟ: «Είνε στρατιὰ πνευματικώς μαχομένων στρατιωτών υπὸ την ένδοξον σημαίαν του τιμίου σταυρού, η οποία πρέπει νʼ αγωνίζεται διαρκώς και να νικά τον αντίχριστον και τα όργανά του….», ΣΧΟΛΕΙΟ: «Είνε το αγιώτερον και σοφώτερον σχολείον του κόσμου, εις το οποίον μοναδικὸς διδάσκαλος είνε ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός, και βιβλίον αθάνατον η ι. Βίβλος, μαθηταὶ δε όλοι οι πιστοί, οι έχοντες ανάγκην διαρκούς μαθήσεως κατὰ την επιτυχή ρήσιν του αγίου Ιγνατίου του Θεοφόρου, ο οποίος εν όψειτου θανάτου του έλεγε˙ «Τώρα αρχίζω να γίνωμαι μαθητής», και ΙΑΤΡΕΙΟ: «Τί είνε Εκκλησία, ίνα εκ τετάρτου ερωτήσωμεν; Εκκλησία είνε το πανδοχείον, το ιατρείον της παραβολής του Ευαγγελίου, εις το οποίον οι πάσχοντες εκ διαφόρων ψυχικών νοσημάτων πρέπει να καταφεύγουν ημέραν και νύκτα, διὰ να εύρουν την θεραπείαν των….» [2].
Ένα δεύτερο ερώτημα είναι το αν η Εκκλησία του Χριστού υπάρχει ολόκληρη και πού βρίσκεται! Στο όρος Θαβώρ είδαμε ποιοί ήταν παρόντες και ποια η ΔΙΑΦΟΡΑ τους με τον Ιησού Χριστό αλλά πριν αφήσω το τελευταίο σχόλιο ας ακούσουμε τον Άγιο Ιωάννη της Κροστάνδης που μας δίνει τον ορισμό της «ολόκληρης» Εκκλησίας προς ντροπή των θεολόγων του «Καιρού» που την οραματίζονται εν καιρώ, μετά φυσικά από μία όντως ΜΕΓΑΛΗ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΟΔΟ που θα κηρύξει την επίσημη ένωση των τριών «Εκκλησιών», δηλαδή της Ρώμης, της Κωνσταντινουπόλεως και της Καντερβουρίας (ενν. της Βρετανικής «Εκκλησίας»), που σύμφωνα με την προτεσταντική - βρετανική θεωρία των Κλάδων ή Σχισμάτων(!) απαρτίζουν την «Αρχαία Εκκλησία» η οποία «είναι διεσπασμένη ήδη και διηρημένη εις τα άνω τρία σχίσματα ή επί μέρους κλάδους της άλλοτε ηνωμένης μιάς καθολικής Εκκλησίας»! Και συνεχίζει ο Π. Τρεμπέλας στις ίδιες σειρές το τι υποστηρίζει η θεωρία των Κλάδων:«υποστηρίζει, ότι ουδείς εκ των κλάδων ή σχισμάτων τούτων μόνος και κεχωρισμένος των λοιπών αποτελεί την Unam Sanctam, την μίαν Αγίαν και Αποστολικήν Εκκλησίαν» [3]! ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΠΙΣΚΟΠΟΙ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΔΙΑ ΤΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΤΩΝ ΣΤΟ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΩΝ "ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ" , ΚΑΙ ΔΙΑ ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΕΩΣ ΤΗΣ ΨΕΥΔΟΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ ΔΕΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΑΝ ΟΤΙ ΟΙ ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΠΙΚΟΙ ΕΙΝΑΙ "ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ" (ενν. ΣΩΜΑ ΧΡΙΣΤΟΥ!), ΑΛΛ' ΟΤΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΗ "ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ"...
Ο Άγιος Ιωάννης της Κροστάνδης αναφερόμενος στην τελετή της Προσκομιδής μας δίνει την εικόνα της «ολόκληρης Εκκλησίας» ή αλλιώς ολόκληρου του Σώματος του Χριστού που όντως συναποτελεί μαζί με τον Δεσπότη Χριστό την Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία μας! Λέγει ότι: «Πριν από κάθε Θεία Λειτουργία, στον Όρθρο, ο ιερέας κάνει την τελετή της Προσκομιδής. Φέρνει δηλαδή στην αγία Πρόθεση τις προσφορές των πιστών και τις τεμαχίζει. Πρώτα βγάζει τη μεγάλη μερίδα, τον Αμνό, που θα μεταβληθεί σε Σώμα Κυρίου και έπειτα τις μερίδες της Κυρίας Θεοτόκου, των Αγγέλων, των Αγίων και των Χριστιανών, «ζώντων τε και τεθνεώτων», τις οποίες τοποθετεί γύρω από τον Αμνό, μέσα στο ιερό δισκάριο. Βλέπετε; Ολόκληρη η Εκκλησία… μέσα στο δισκάριο! Ο Κύριος Ιησούς, η Παναγία Μητέρα Του, ο Τίμιος Πρόδρομος, οι Προφήτες, οι Απόστολοι, οι Μάρτυρες, οι Όσιοι, οι Δίκαιοι, «πάντων των αγίων ο χορός», ενωμένοι μ’ εμάς, τους ευτελείς και ταπεινούς. Κοινωνία ζωντανών και πεθαμένων. Κοινωνία Αγίων και αμαρτωλών. Κοινωνία Θεού και ανθρώπων. Αυτή είναι η Ορθόδοξη Εκκλησία του Χριστού!»[4]… ΠΡΟΣΟΧΗ! ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΓΙΩΝ ΚΑΙ "ΑΜΑΡΤΩΛΩΝ"! ΚΑΙ ΟΧΙ ΔΗΘΕΝ "ΑΓΙΩΝ" ΚΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ!
Κλείνω με ένα σχόλιο που έχει να κάνει με τους «πρόκριτους» των μαθητών του Χριστού μας και τον αντιοικουμενιστικό αγώνα που έχουν αναλάβει όσοι πιστοί. Ο Κύριος μας Ιησούς Χριστός ανέβηκε στο όρος Θαβώρ για να προσευχηθεί και πήρε από τους μαθητές τον Πέτρο, τον Ιωάννη και τον Ιάκωβο. Όπως σημειώνει ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης: «Eπήρε δε, τρεις μόνους Aποστόλους, ως προκρίτους και υπερέχοντας. O μεν γαρ Πέτρος επροκρίθη, επειδή ηγάπα πολλά τον Xριστόν. O δε Iωάννης, επειδή ηγαπάτο από τον Xριστόν. O δε Iάκωβος, επειδή εδύνετο να πίη το ποτήριον του θανάτου, το οποίον και ο Kύριος έπιεν»[1].
ΑΓΑΠΗΤΟΙ, ΤΟ ΠΟΙΟΙ ΕΧΟΥΝ ΘΕΣΗ Ή ΟΧΙ ΕΝ ΤΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΚΑΛΑ! ΤΗ ΔΥΣΚΟΛΗ ΘΕΣΗ ΠΑΛΙ ΤΟΥ ΒΛΑΣΦΗΜΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΚΑΙ ΤΗΣ ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ ΜΑΣ (ενν.ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΛΑΟ!) ΤΗΝ ΕΝΝΟΕΙΤΕ ΣΑΦΩΣ! ΣΤΟΝ ΑΝΤΙΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΟ ΤΩΡΑ ΑΓΩΝΑ, ΘΕΩΡΩ ΠΩΣ ΕΧΟΥΝ ΘΕΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΑΥΤΟΙ ΤΥΠΟΙ ΠΙΣΤΩΝ, ΟΣΟΙ ΔΗΛΑΔΗ ΑΓΑΠΟΥΝ ΠΟΛΥ ΤΟΝ ΘΕΟ, ΟΣΟΥΣ Ο ΘΕΟΣ ΑΓΑΠΑ ΠΟΛΥ, ΚΑΙ ΟΠΟΙΟΙ ΜΕ ΤΗ ΧΑΡΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΕΤΟΙΜΑΖΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΔΙΩΓΜΟΥΣ ΚΑΙ ΜΑΡΤΥΡΙΑ… ΟΠΟΙΟΣ ΠΑΛΙ ΦΟΒΑΤΑΙ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΑΣ ΛΑΒΕΙ ΣΟΒΑΡΑ ΥΠΟΨΗ ΤΟΥ ΤΟΝ «ΙΩΑΝΝΗ» ΚΑΙ ΑΣ ΜΗΝ ΣΚΑΝΔΑΛΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ «ΕΝ ΧΡΙΣΤΩ ΣΙΩΠΗ» ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΑΓΑΠΑ ΜΙΑΣ ΚΑΙ Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΗΝ ΩΡΑ ΤΗΣ ΔΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΔΙΚΗΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΗΤΑΝ ΤΟΣΟ ΚΟΝΤΑ ΤΟΥ ΟΣΟ ΚΑΝΕΙΣ ΑΛΛΟΣ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΑΚΟΥΣΕ ΚΑΙ ΜΑΣ ΔΙΔΑΣΚΕΙ ΤΟΥΣ ΕΠΤΑ ΛΟΓΟΥΣ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΠΟΥ ΕΙΠΕ ΕΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΤΑΥΡΟ, ΑΜΗΝ.
Μετά τιμής
Δημήτριος Β. Εμμανουήλ
Ιεροψάλτης, Εκπαιδευτικός
[3] ΒΙΒΛΙΟΝ: «ΟΙ ΛΑΪΚΟΙ ΕΝ ΤΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ», ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ Ν. ΤΡΕΜΠΕΛΑ, ΕΚΔΟΣΙΣ ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΟΣ ΘΕΟΛΟΓΩΝ «Ο ΣΩΤΗΡ» , ΑΘΗΝΑΙ- ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 1976, ΣΕΛ. 125,126