Κυριακή 17 Ιουνίου 2018

"Ο εκτός Εκκλησίας αιρετικός κόσμος επαινεί την ψευδοσύνοδο της Κρήτης"

π. Άγγελος Αγγελακόπουλος: Ο εκτός Εκκλησίας αιρετικός κόσμος επαινεί την ψευδοσύνοδο της Κρήτης

Ἀποσπάσματα τῆς παροῦσης εἰσηγήσεως ἀναγνώσθηκαν στήν ἐν λόγῳ ἡμερίδα, ἀντί ἐμοῦ, ἀπό τόν ἀξιότιμο κ. Ἄνδρέα Μπουλάκη, Συνταγματάρχη ἑ.ἀ. καί Γενικό Γραμματέα τῆς «Ἑταιρείας Ὀρθοδόξων Σπουδῶν»
           Πρωτοπρεσβύτερος Ἄγγελος Ἀγγελακόπουλος 
                                                                Κληρικός τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Πειραιῶς
MSc Θεολογίας

Εἰσήγηση στήν Θεολογική Ἡμερίδα, πού συνδιοργάνωσαν ἡ «Ἑταιρεία Ὀρθοδόξων Σπουδῶν», ὁ Ὀρθόδοξος Χριστιανικός Σύλλογος «Ἅγιος Ἰωσήφ ὁ Ἠσυχαστής», ὁ Ὀρθόδοξος Χριστιανικός Σύλλογος «Ζωοδόχος Πηγή» καί ἡ «Σύναξη Ὀρθοδόξων Κληρικῶν καί Μοναχῶν», μέ θέμα : «Ὀρθοδοξία καί Κολυμπάρι, 2 χρόνια μετά. Αἵρεση - Καθαίρεση - Ὀρθόδοξη Ἀντίσταση», πού πραγματοποιήθηκε στήν Θεσσαλονίκη τό Σάββατο 16 Ἰουνίου 2018, στό Ξενοδοχεῖο Grand Hotel Palace, στήν αἴθουσα Grand Ballroom.
Ἀποσπάσματα τῆς παροῦσης εἰσηγήσεως ἀναγνώσθηκαν στήν ἐν λόγῳ ἡμερίδα, ἀντί ἐμοῦ, ἀπό τόν ἀξιότιμο κ. Ἄνδρέα Μπουλάκη, Συνταγματάρχη ἑ.ἀ. καί Γενικό Γραμματέα τῆς «Ἑταιρείας Ὀρθοδόξων Σπουδῶν», πρός τόν ὁποῖο δημοσίως ἐκφράζω τίς θερμότατες εὐχαριστίες μου, διότι ὁ τοπικός ἐπίσκοπος, Σεβ. Μητρ. Νεαπόλεως καί Σταυρουπόλεως κ. Βαρνάβας, δέν μᾶς παρεῖχε τήν σχετική ἄδεια καί εὐλογία, παρ’ὅτι ἐμεῖς, ἀκολουθῶντας τήν ἐκκλησιαστική καί κανονική τάξη, τήν ἐκζητήσαμε.

Εισήγηση Απόστολου Κ. Σαραντίδη: Αποτείχιση, Ενότητα και Οικονομία

Εισήγηση Απόστολου Κ. Σαραντίδη: Αποτείχιση, Ενότητα και Οικονομία

Ημερίδα 16ης Ιουνίου 2018
ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ & Κολυμπάρι, 2 χρόνια μετά
Αίρεση – Καθαίρεση, Ορθόδοξη Αντίσταση
Grand Hotel Palace, Θεσσαλονίκη
Εισήγηση
Απόστολου Κ. Σαραντίδη
ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ, ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σεβαστοί πατέρες, αγαπητοί εν Χριστώ αδελφοί,
Διακατέχομαι σήμερα από μεγάλη χαρά που βρίσκομαι ανάμεσά σας και μάλιστα εις την θέσιν εισηγητού ενός θέματος το οποίο κανονικά και υπό φυσιολογικές ορθόδοξες συνθήκες δεν θα έπρεπε να τυγχάνει διεξοδικής αναλύσεως, μιας και όσα αναφέρονται, αποτελούν για τους υγιώς σκεπτομένους ορθοδόξους το αυτονόητο, το αναμφισβήτητο, την κανονική τάξη. Και η υγεία αυτή δεν είναι προϊόν φαντασιακών ενασχολήσεων του νου ούτε καν συμβολισμός νοησιαρχικός, αλλά πίστη, πεποίθηση, εμπιστοσύνη στις πράξεις, διδαχές και Παράδοση των αγίων ημών θεοφόρων θεοπτών Πατέρων, των εν ασκήσει λαμψάντων και αξιοθέντων της αρρήτου και ακτίστου Χάριτος και Ενεργείας του Παναγίου Πνεύματος. Με άλλα λόγια, αν δεν βρισκόμαστε εδώ ως «επόμενοι τοις αγίοις πατράσι», θα ήτο προτιμότερο να διασκορπιστούμε στις καφετέριες και στα καλά στέκια της Θεσσαλονίκης καθ’ ομάδες και να αμπελοφιλοσοφούμε μέχρι πρωίας. Το αποτέλεσμα θα είναι μηδενικό αλλά θα γίνονταν ένας πολύ ωραίος νυκτερινός περίπατος.

Παρασκευή 15 Ιουνίου 2018

Επίσκοπος Αυγουστίνος Καντιώτης: «Η ανόρθωσις της Εκκλησίας, η αναγέννησις του Έθνους μας επείγουν…»

Επίσκοπος Αυγουστίνος Καντιώτης:
«Η ανόρθωσις της Εκκλησίας, η αναγέννησις του Έθνους μας επείγουν…»


 
Ουτοπία;

            Αγαπητοί μας αναγνώσται! Όσα ανωτέρω υπέρ της καλυτέρας διοργανώσεως των παρ’ ημίν εκκλησιαστικών πραγμάτων είπομεν, ίσως εις τους πολλούς φανούν ως άκρως επαναστατικά, παράδοξα, απροσγείωτα, τα όρια της ουτοπίας προσεγγίζοντα.
Και όμως ταύτα πρέπει να γίνουν. Η ανόρθωσις της Εκκλησίας, η αναγέννησις του Έθνους μας επείγουν, εάν εν τω προσεχεί μέλλοντι δεν θέλωμεν να θρηνήσωμεν μεγαλύτερας συμφοράς. 
Τις θα σώση το Έθνος;  Τις θ’ ανορθώση την Εκκλησίαν; Τις τα όνειρα εις πραγματικότητα θα μεταβάλη;  Τις εις την αρχαίαν δόξαν την Εκκλησίαν θα επαναγάγη;  Η Ελληνική κυβέρνησις…; Αλλ’ οι εκάστοτε πολιτικοί άνδρες της Ελλάδος, πλην του αειμνήστου Καποδιστρίου, δεν πιστεύουν εις την θείαν αποστολήν της Εκκλησίας, αλλά θεωρούν ταύτην ως μέσον προς πραγματοποίησιν πολιτικών σκοπών, τίνες δε εξ αυτών ανήκοντες εις Μασονικάς στοάς επιθυμούν να βλέπουν την Ορθόδοξον Εκκλησίαν εν μαρασμώ υπό φαύλων και ανικάνων στοιχείων εκπροσωπουμένην. Εάν οι πολιτικοί άνδρες της Ελλάδος επίστευον εις την Εκκλησίαν, θα εχάρασσον υγιά εκκλησιαστικήν πολιτικήν και πάση θυσία ως πιστά τέκνα της Ορθοδόξου Εκκλησίας θα επεδίωκον την ανόρθωσιν αυτής. Αλλά δυστυχώς δεν πιστεύουν. Δια τούτο εκ της ελληνικής Πολιτείας ημείς τουλάχιστον ουδέν το καλόν αναμένομεν.
Τις λοιπόν τα όνειρα εις πραγματικότητα θα μεταβάλη; Η μόνη ελπίς ανορθώσεως της Εκκλησίας είναι οι Ιεράρχαι. Όχι όλοι οι Ιεράρχαι, αλλ’ οι ολίγοι εκείνοι, οι οποίοι όχι περί μισθών, όχι περί απολαυών, όχι περί συγγενών και φίλων, όχι περί μεταθέσεως εκ πτωχοτέρων επισκοπών εις πλουσιωτέρας, όχι περί εγκοσμίων αγαθών μεριμνώντες, αλλά την Εκκλησίαν όντως πονούντες είναι έτοιμοι υπέρ αυτής πάσαν θυσίαν να υποστούν. Υπάρχουν τοιούτοι;

«Τὸν ὀνειδισμὸν αὐτοῦ φέροντες»

«Τὸν ὀνειδισμὸν αὐτοῦ φέροντες»


ΑΡΧΙΜ. ΠΑΪΣΙΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΗΓΟΥΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΑΓΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΤΟΥ ΠΑΛΑΜΑ ΦΙΛΩΤΑ


Αυτό που κάνει την Ορθοδοξία να ξεχωρίζει από τις θρησκείες και τις αιρέσεις είναι η Αλήθεια που κρατά σηκώνοντας τον σταυρό της φέροντας τον ονειδισμό από τους εκάστοτε διώκτες της·«τὸν ὀνειδισμὸν αὐτοῦ φέροντες» (Εβρ.13,13). Αν η πίστις μας δεν είχε την Αλήθεια δεν θα είχε τον Θεάνθρωπο Ιησού Χριστό που είναι η σαρκωμένη Αλήθεια. Και αν η Αλήθεια για να κρατηθεί δεν είχε σταυρό δεν θα ήταν η πραγματική Αλήθεια αλλά η υποκρισία της Αλήθειας, επομένως  το Ψεύδος. Για να κρατήσει κανείς τον Χριστό πρέπει να κρατήσει την Αλήθεια με ότι αυτό συνεπάγεται. Και με το άγιο Ευαγγέλιο Του ο Κύριος, αυτό μας λέει: «Ὅστις θέλει ὀπίσω μου ἀκολουθεῖν, ἀπαρνησάσθω ἑαυτὸν καὶ ἀράτω τὸν σταυρὸν αὐτοῦ, καὶ ἀκολουθείτω μοι»(Μρ.8,34).

Ευχές Πάπα Φραγκίσκου στον Οικουμενικό Πατριάρχη!!! ΚΥΡΙΕ ΕΛΕΗΣΟΝ (Τρις)

Ευχές Πάπα Φραγκίσκου στον Οικουμενικό Πατριάρχη

Ἐπί τοῖς ὀνομαστηρίοις τῆς Α.Θ.Παναγιότητος, τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου, ἡ Αὐτοῦ Ἁγιότης ὁ Πάπας Ρώμης Φραγκῖσκος ἀπέστειλε πρός Αὐτόν τό κατωτέρω δημοσιευόμενον θερμόν ἀδελφικόν Μήνυμα:

«Τῷ Παναγιωτάτῳ κ. Βαρθολομαίῳ
Ἀρχιεπισκόπῳ Κωνσταντινουπόλεως, Οἰκουμενικῷ Πατριάρχῃ.
Ἐπ’ εὐκαιρίᾳ τῆς ἑορτῆς τοῦ ἐν οὐρανοῖς προστάτου Ὑμῶν Ἁγίου Βαρθολομαίου, ἀποστέλλω τῇ Ὑμετέρᾳ Παναγιότητι τάς καλλιτέρας ἐνθέρμους εὐχάς μου ὑπέρ ὑγείας, εὐημερίας καί πλουσίας πνευματικῆς εὐωχίας, ὁμοῦ μετά τῆς διαβεβαιώσεως περί τῶν ἀδιαλείπτων προσευχῶν μου δι’ Ὑμᾶς, πρός εὐόδωσιν τῆς εὐγενοῦς Ὑμετέρας διακονίας ὑπέρ τοῦ ποιμνίου, ὅπερ ὁ Κύριος ἐνεπιστεύθη εἰς τήν Ὑμετέραν ποιμαντικήν μέριμναν.
Διατηρῶν ζωντανάς τάς ἐκ τῆς προσφάτου μεθ’ Ὑμῶν συνανα-στροφῆς ἐν Ρώμῃ ἀναμνήσεις, κατά τήν διάρκειαν τῆς Ὑμετέρας συμμετοχῆς εἰς τό διεθνές Συνέδριον τοῦ Ἱδρύματος «Centesimus Annus» μέ θέμα «Νέαι πολιτικαί καί τρόποι ζωῆς εἰς τήν ψηφιακήν ἐποχήν», ἐπιθυμῶ ὅπως ἐκφράσω τήν εὐγνωμοσύνην μου διά τήν συμβολήν τῆς Ὑμετέρας Παναγιότητος εἰς τήν πρωτοβουλίαν ταύτην.
Ἡ παρουσία Ὑμῶν ἐξετιμήθη δεόντως ὑπό πάντων τῶν συμμετασχόντων, ἐνῷ διά μίαν εἰσέτι φοράν κατεδείχθη δι’ αὐτῆς ἡ σπουδαιότης τῆς μεταξύ Καθολικῶν καί Ὀρθοδόξων συνεργασίας, ἐπί τῷ σκοπῷ τῆς προσφορᾶς ἀξιοπίστου καί τελεσφόρου μαρτυρίας εἰς τόν σύγχρονον κόσμον. Ἀνακαλῶν ἐκ καρδίας τήν μεταξύ ἡμῶν συνάντησιν ἐν Ρώμῃ, ἀναμένω μετά χαρᾶς νά συναντήσω ἐκ νέου τήν Ὑμετέραν Παναγιότητα συντόμως ἐν Μπάρι, ἐπί τῷ τέλει ὅπως ἀνασκοπήσωμεν τήν ἐν Μέσῃ Ἀνατολῇ δραματικήν κατάστασιν, εἰς ἥν εὑρίσκονται πλεῖστοι ὅσοι ἀδελφοί καί ἀδελφαί ἡμῶν ἐν τῇ πίστει, καί ὅπως προσευχηθῶμεν πρός τόν Θεόν, ὁμοῦ μετά τῶν λοιπῶν Προκαθημένων τῶν Ἐκκλησιῶν, ὑπέρ τῆς εἰρήνης καί τῆς εὐσταθείας εἰς τήν περιοχήν.

Πέμπτη 14 Ιουνίου 2018

«Αλλοίμονο σε κείνον που δεν θα αντιδράσει»...

«Αλλοίμονο σε κείνον που δεν θα αντιδράσει στον Οικουμενισμό»!

Δυὸ μικρὰ ἀποσπάσματα ὁμιλιῶν του π. Ἀθανάσιου Μυτιληναίου
(Ἐκφωνήθηκαν τὸ 1994) (*)
«Διὰ τοῦτο δεῖ περισσοτέρως ἡμᾶς προσέχειν τοῖς ἀκουσθεῖσι,
μή ποτε παραρρυῶμεν... πῶς ἡμεῖς ἐκφευξόμεθα
τηλικαύτης ἀμελήσαντες σωτηρίας;» (Ἑβρ. 2, 3).
«Σᾶς λέω τώρα τί συντελεῖ, στὸ νὰ ἀκολουθεῖ ὁ πολὺς ὁ κόσμος τὴν πλατεῖαν ὁδόν, τὴν ἐξομαλισμένη, ποὺ δὲν ὑπάρχουν πέτρες τάχα, ὅλα εἶναι ὁμαλά, ὡραῖα...
Σὲ ὅλη αὐτὴ τὴν κατάσταση (ἐδῶ εἶναι τώρα) δὲν ὑπάρχουν πνευματικά ἀντισταθμίσματα. Πόσες φορὲς λέμε: ποῦ εἶναι ἡ πνευματικὴ ἡγεσία; Ποῦ εἶναι! Ποῦ εἶναι! Ποιά πνευματικὴ ἡγεσία; Ὅλοι εἶναι προδομένοι κι ὅλοι ἔχουν γίνει τὸ ἴδιο. Δὲν ὑπάρχουν πνευματικὰ ἀντισταθμίσματα. Μὴ μοῦ πεῖτε, ὅτι θὰ μποροῦσε νὰ προκαλέσει αὐτὰ τὰ πνευματικὰ ἀντισταθμίσματα ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία μας. Ναί, (θὰ μποροῦσε), ἀλλὰ φρόντισαν οἱ ἐχθροὶ τῆς ἀνθρωπότητος, αὐτὲς οἱ ἀντίθεες δυνάμεις, οἱ σκοτεινὲς δυνάμεις, νὰ ἐγκλωβίσουν κάθε προσπάθεια τῆς Ἐκκλησίας, ἀκριβῶς γιὰ νὰ ἐπιτύχουν τοῦ σκοποῦ των· νὰ καταστρέψουν τὴν ἀνθρωπότητα.

Στέργιος Σάκκος: Η μία του Χριστού Εκκλησία



Σχετική εικόνα
Στέργιος Σάκκος*: Η μία του Χριστού Εκκλησία
     Λόγω της επικαιρότητος του θέματος και για να ενημερωθεί σωστά και ορθόδοξα ο πιστός λαός της Μίας, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής, Ανατολικής Ορθοδόξου Εκκλησίας, δημοσιεύουμε το παρακάτω κείμενο του αείμνηστου διδασκάλου μας Στέργιου Σάκκου. Του όντως δασκάλου, του οποίου την πνευματική αξία των λόγων, έστω και εκ των υστέρων και εν καιροίς χαλεποίς, μόλις που αρχίσαμε να καταλαβαίνουμε. Του διδάχου του Ευαγγελίου του Χριστού, που μετάγγισε ευσεβώς τα μηνύματά του επί δεκαετίες σε αμέτρητες ψυχές. Γράφει λοιπόν ο δάσκαλος και, «ακούσατε όρη και βουνοί και τα περίχωρα της οικουμένης»:

     «Βεβαίως η Εκκλησία του Χριστού μέσα στον κόσμο είναι μία και δεν χρειαζόταν άλλο όνομα, για να διακρίνεται. Επειδή όμως κατά καιρούς εμφανίστηκαν διάφορες παραχαράξεις της αλήθειας, προσέλαβε και η Εκκλησία διάφορες επωνυμίες, για να διακριθεί από αυτές. Έναντι του αμαρτωλού κόσμου η Εκκλησία επωνομάστηκε αγία. Έναντι των νικολαϊτών και γνωστικών επωνομάσθηκε αποστολική. Έναντι κυρίως των αρειανών και πνευματομάχων διεύρυνε την χρήση της επωνυμίας καθολική. Έναντι των μονοφυσιτών επωνομάσθηκε ορθόδοξη. Επειδή οι παραχαράκτες ονόμασαν τους εαυτούς τους εκκλησίες, αναγκάσθηκε και η Εκκλησία να λάβει επωνυμίες, παρόλο που αυτή είναι η μόνη Εκκλησία. Διότι, όπως ένας είναι ο Χριστός, μία είναι και η Εκκλησία. 'Εις Κύριος, μία πίστις, εν βάπτισμα" (Εφ. 4,5). Δεν υπάρχουν εκκλησίες, αλλά Εκκλησία. Αυτή μονοπωλεί την Αλήθεια, αυτή μόνη εκπροσωπεί τον Χριστό. Αν τώρα υπάρχουν, όπως υπάρχουν, στον κόσμο ορισμένοι χριστώνυμοι οργανισμοί, πολυπληθέστεροι έστω και καλύτερα οργανωμένοι από την Εκκλησία ή που ενδεχομένως ελάχιστα παρεκκλίνουν από αυτήν, αυτό δεν αφαιρεί από την Εκκλησία την αποκλειστική ιδιότητά της, να είναι αυτή η Εκκλησία του Χριστού. Και αν ακόμη περιοριστεί σε έναν ελάχιστο αριθμό μελών ένανατι των πολυπληθών χριστωνύμων οργανισμών, δεν παύει και τότε τούτο το μικρό ποίμνιο, εφ` όσον κρατά ορθοδόξως την αλήθεια, να είναι η μία Εκκλησία του Χριστού».

Οἰκουμενιστικές, βατικάνειες καί προτεσταντικές θέσεις σέ συνέδριο ''Ὀρθοδόξου Θεολογίας''


8ο ΔΣΟΘ_578
Ἐν Πειραιεῖ 14-6-2018
ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΕΣ, ΒΑΤΙΚΑΝΕΙΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΣΕ ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ»
Ἡ «βαπτισματική θεολογία» ἡ νέα βατικάνεια ἐκκλησιολογία καί ἡ προτεσταντική ἐκκλησιολογία ἦταναὐτές, πού κυριάρχησαν στό οἰκουμενιστικό Διεθνές Συνέδριο[1] τῆς Θεσσαλονίκης γιά τήν ψευδοσύνοδο τῆς Κρήτης.

ΑΓΙΟΣ ΙΟΥΣΤΙΝΟΣ ΠΟΠΟΒΙΤΣ: Η Σερβική Εκκλησία τον ανακήρυξε άγιο και η μνήμη του ορίστηκε να τιμάται στις 14 Ιουνίου.

Λάμπρος Κ. Σκόντζος, Αγιος Ιουστίνος Πόποβιτς: Ο σύγχρονος μεγάλος πατέρας και διδάσκαλος της Εκκλησίας

ΑΓΙΟΣ ΙΟΥΣΤΙΝΟΣ ΠΟΠΟΒΙΤΣ: Ο ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΜΕΓΑΛΟΣ ΠΑΤΕΡΑΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
              Η σερβική Ορθοδοξία έχει να επιδείξει μια σειρά μεγάλων αγίων, οι οποίοι λάμπρυναν την Εκκλησία του Αγίου Σάββα. Ένας από αυτούς υπήρξε ο νεοφανής άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς, μια όντως μεγάλη ασκητική και πατερική μορφή του περασμένου αιώνα.

       Γεννήθηκε την ημέρα του Ευαγγελισμού στα 1894, στην πόλη Βράνιε της νοτίου Σερβίας. Οι ευσεβείς γονείς του Σπυρίδων και Αναστασία του έδωσαν το όνομα Ευάγγελος. Καταγόταν από ιερατική οικογένεια και το επώνυμό του Πόποβιτς σημαίνει Παπαδόπουλος. Μεγάλωσε με ευσέβεια είχε την τύχη να δει να θεραπεύεται θαυματουργικά η μητέρα του στη Μονή Πτσίνσκι από τον άγιο Πρόχορο. Από μικρός συνήθιζε  να μελετά το Ευαγγέλιο και άλλα εκκλησιαστικά βιβλία. Ιδιαίτερα τον σαγήνευε η ανάγνωση συναξαρίων και πατερικών συγγραμμάτων. Θεωρούσε τους Πατέρες της Εκκλησίας ως τους αληθινούς σοφούς.
      Το 1905 ο μικρός Ευάγγελος γράφηκε στην Εκκλησιαστική Σχολή του Αγίου Σάββα στο Βελιγράδι, έχοντας ως δάσκαλό του τον φωτισμένο άγιο Νικόλαο Βελιμίροβιτς. Το 1914, μόλις τέλειωσε τη σχολή, ξέσπασε ο Α΄ Παγκόσμιος Πόλεμος. Κατατάχτηκε στο στρατό και υπηρέτησε ως νοσοκόμος. Ακολούθησε την τύχη του σερβικού στρατού και βρέθηκε εξόριστος στην Κέρκυρα. Καθ’ οδόν ένοιωσε την κλήση να γίνει μοναχός. Η κουρά του έγινε την 1η Ιανουαρίου  του 1916 στην Σκόδρα, από τον Μητροπολίτη Βελιγραδίου Δημήτριο, δίνοντάς του το όνομα Ιουστίνος.

Ο ΠΡΟΦ. ΗΣΑIΑΣ ΜΙΛΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΑΤΑΝΤΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ


Αρχιμανδρίτης κ. Χρυσόστομος
Ηγούμενος του Ιερού Κοινοβίου Οσίου Νικοδήμου Πενταλόφου




ΠΗΓΗ ΒΙΝΤΕΟ:
Eidisis.gr - Η ενημερωτική πύλη του Κιλκίς
https://www.youtube.com/watch?v=u4oTb...

Τετάρτη 13 Ιουνίου 2018

ΠΡΟΔΟΣΙΑ- ΠΑΡΑΔΟΣΗ

 ΠΡΟΔΟΣΙΑ- ΠΑΡΑΔΟΣΗ

«ἀμὴν ἀμὴν λέγω ὑμῖν ὅτι εἷς ἐξ ὑμῶν παραδώσει με» (Λόγια Κυρίου)

Αγαπητοί εν Χριστώ αδελφοί, 
Κατά καιρούς τίθεται από πολλούς το ερώτημα: Καλά ο τάδε και νυν άγιος που γνώριζε προσωπικά τον νυν πατριάρχη δεν θα μας προέλεγε το ποιόν του (ενν. τα αιρετικά φρονήματά του) ώστε να φυλαχτούμε; 

Καλόν είναι εδώ - με αφορμή το παραπάνω ερώτημα- να δούμε με τα μάτια της καρδιάς τις εικόνες που συνθέτουν το 13ο Κεφάλαιο του Κατά Ιωάννη Ευαγγελίου (κι έπειτα τα συμπεράσματα…).
Α. O Ιησούς πλένει τα πόδια των μαθητών.
Β. Ο Ιησούς προλέγει ότι θα προδοθεί.
Γ. Η νέα εντολή.
Δ. Η πρόρρηση της άρνησης του Πέτρου.

Οικουμενικός Πατριάρχης: Εγώ είμαι ο Πατριάρχης, ο Επίσκοπος του Αγίου Όρους...

Οικουμενικός Πατριάρχης: 

- Η ύπαρξις σχίσματος δεν αποτελεί επιχείρημα διά να εγκαταλείψωμεν ένα λαόν…

- Εγώ είμαι ο Πατριάρχης, ο Επίσκοπος του Αγίου Όρους...


Οικουμενικός Πατριάρχης: «Το Οικουμενικό Πατριαρχείο «ουδέποτε ηδράνησεν» ενώπιον καταστάσεων»
Οικουμενικός Πατριάρχης: «Το Οικουμενικό Πατριαρχείο «ουδέποτε ηδράνησεν» ενώπιον καταστάσεων»
Το Οικουμενικό Πατριαρχείο «ουδέποτε ηδράνησεν» ενώπιον καταστάσεων, οι οποίες διαταράσσουν την κανονική λειτουργία της Ορθοδόξου Εκκλησίας, επεσήμανε ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος, ο οποίος χοροστάτησε στην Θεία Λειτουργία που τελέστηκε στον Πάνσεπτο Πατριαρχικό Ναό, τη Δευτέρα, 11 Ιουνίου, για την εορτή των Αγίων Αποστόλων Βαρθολομαίου και Βαρνάβα, ημέρα κατά την οποία εόρτασε τα ονομαστήριά του.

Η κακόδοξη θεωρία της «Οικονομίας του Πνεύματος». (Ιερά Μητρόπολη Πειραιώς)


ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ
Εν Πειραιεί τη 11η Ιουνίου 2018
Όλος ο κόσμος μοιάζει μ’ ένα καζάνι που βράζει. Τα μεγάλα παγκόσμια γεγονότα τρέχουν με ιλιγγιώδη ταχύτητα από το κακό στο χειρότερο και όλα δείχνουν, ότι βαδίζουμε ολοταχώς σε ένα τρίτο παγκόσμιο πόλεμο. Η ηθική και πνευματική κατρακύλα, η οποία κυριαρχεί στις τραγικές και αποκαλυπτικές ημέρες μας, είναι πρωτοφανής και δεν έχει προηγούμενο στην παγκόσμια ιστορία.

Τρίτη 12 Ιουνίου 2018

Να αγαπάμε αλλήλους



Όσιος Σιλουανός ο Αθωνίτης
ΝΑ ΑΓΑΠΟΥΜΕ ΑΛΛΗΛΟΥΣ
Ο Κύριος μάς έδωσε την εντολή ν' αγαπούμε αλλήλους. Σ' αυτό έγκειται η ελευθερία: Στην αγάπη για τον Θεό και για τον πλησίον.
Εδώ βρίσκεται και η ελευθερία και η ισότητα.
Στην κοσμική τάξη είναι αδύνατο να υπάρξει ισότητα - αυτό όμως δεν έχει σημασία για την ψυχή.
Δεν μπορεί να είναι ο καθένας βασιλιάς η άρχοντας, πατριάρχης η ηγούμενος η διοικητής.
Μπορείς όμως σε κάθε τάξη ν' αγαπάς τον Θεό και να είσαι ευάρεστος σ' Αυτόν - κι αυτό είναι το σπουδαίο.

Τι πρέπει να γνωρίζουμε για τις αιρέσεις στην Ελλάδα.

Τι πρέπει να γνωρίζουμε για τις αιρέσεις στην Ελλάδα.

Πηγή: http://agiosdionysios.blogspot.com/2010/10/blog-post_26.html#ixzz5IFOrDADF


Αδελφοί, 
Οι κίνδυνοι πού μάς απειλούν καθημερινά είναι πολλοί και ποικίλοι. Κίνδυνοι πού απειλούν άμεσα τη ζωή μας. Κίνδυνοι από τούς κλέφτες, τούς ληστές, τούς τρομοκράτες, τούς απαγωγείς.Φθάσαμε στο σημείο νά μη νιώθουμε καμιά ασφάλεια όχι μόνο στο δρόμο, αλλά και μέσα στο σπίτι μας.
Αλλά, εκτός από τούς κινδύνους αυτούς πού απειλούν τη ζωή μας, υπάρχουν και οι άλλοι κίνδυνοι, πού απειλούν τήν ψυχή μας. Πού απειλούν τήν πίστη μας. Κι αυτοί οι κίνδυνοι προέρχονται από τούς αιρετικούς. Είναι και αυτοί δυστυχώς πολλοί στην πατρίδα μας.Μπορείς να τούς συναντήσεις ακόμη και στα χωριά. Μερικοί μάλιστα αιρετικοί είναι τόσο θρασείς, ώστε μπαίνουν πεισματικά και μέσα στα σπίτια μας, για να μάς «διδάξουν» το λόγο τού Θεού. Οι πεισματικοί, αδιάκριτοι, όσο και ανεπιθύμητοι αυτοί αιρετικοί, οι οποίοι δικαιολογημένα σε εξοργίζουν, είναι οι πασίγνωστόι «Μάρτυρες τού Ιεχωβά». 
Δεν είπαμε όμως τι σημαίνει «αιρετικός». Πώς προέκυψαν οι άνθρωποι αυτοί; τι ήταν πρώτα και πώς έγιναν αιρετικοί; Πρώτα, ήταν χριστιανοί ορθόδοξοι κι αυτοί. Ήταν το ίδιο με όλους μας. Δυστυχώς «ο πλανών τήν οικουμένην όλην» (Αποκ. ιβ΄ 9), ο Σατανάς, αφότου ο Χριστός ίδρυσε τήν Εκκλησία του, άρχισε το σατανικό του έργο. Άρχισε νά σπείρει τις πλάνες του. Και πέτυχε νά πλανήσει μερικούς χριστιανούς σε σημείο νά διδάσκουν αιρετικές διδασκαλίες. Διδασκαλίες, πού ήσαν αντίθετες με εκείνες πού κήρυξε ο Χριστός. Διδασκαλίες νοθευμένες. Αυτόν τόν κίνδυνο τόν επεσήμαναν έγκαιρα και ο Κύριος και οι Απόστολοι. Και τόν υπογράμμιζαν ιδιαίτερα στους πιστούς, ώστε νά προφυλάγονται. Και είναι πολύ ωφέλιμο νά σημειώσουμε τις επισημάνσεις αυτές τού Κυρίου μας και των Αποστόλων.


Είπε ο Κύριος: 

•  «Προσέχετε από των ψευδοπροφητών,  οίτινες έρχονται προς υμάς εν ενδύμασι προβάτων, έσωθεν δε εισι λύκοι άρπαγες» (Ματθ. ζ΄ 15). 
• «Και πολλοί ψευδοπροφήται εγερθήσονται και πλανήσουσι πολλούς» (Ματθ.κδ΄11). 
• «  Εγερθήσονται ψευδόχριστόι και ψευδοπροφήται και δώσουσι σημεία μεγάλα και τέρατα, ώστε πλανήσαι, ει δυνατόν, και τούς εκλεκτούς» (Ματθ. κδ΄ 24). 
• «Βλέπετε μη τις υμάς πλανήση» (Ματθ. κδ΄ 4). 

Είπαν και οι Απόστόλοι: 

π. Ἄγγελος Ἀγγελακόπουλος : Ἀνακρίβειες τοῦ Χριστουπόλεως Μακαρίου περί τοῦ Ἐπισκόπου Αὐγουστίνου Καντιώτη σχετικά μέ τήν διακοπή μνημονεύσεως



Αποτέλεσμα εικόνας για Οἰκουμενισμός, Ὁμοφυλοφιλία
Ἐν Πειραιεῖ 11-6-2018
ΑΝΑΚΡΙΒΕΙΕΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥΠΟΛΕΩΣ ΜΑΚΑΡΙΟΥ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΥ ΚΑΝΤΙΩΤΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΚΟΠΗ ΜΝΗΜΟΝΕΥΣΕΩΣ
Ὁ οἰκουμενιστής Θεοφιλέστατος Ἐπίσκοπος Χριστουπόλεως κ. Μακάριοςσέ εἰσήγησή[1] του, πού ἐξεφώνησε στό 8ο οἰκουμενιστικό Διεθνές Συνέδριο[2], ἔγραψε γιά τόν μακαριστό Ἐπίσκοπο Φλωρίνης κυρό Αὐγουστῖνο Καντιώτη τά ἐξῆς : «Νά ὑπενθυμίσουμε ἐδῶ ὅτι ὁ μακαριστός Μητροπολίτης Φλωρίνης Αὐγουστῖνος διέκοψε τό 1970 τό μνημόσυνο τοῦ Πατριάρχου Ἀθηναγόρου, κατόπιν βέβαια πολλῶν πιέσεων, κυρίως ἀπό ζηλωτικούς κύκλους. Τό 1973 ἐπανέφερε, πρός μεγάλη του ἀνακούφιση, τό κανονικό μνημόσυνο τοῦ Πατριάρχου Δημητρίου, παρότι ἡ διαθρησκειακή καί διορθόδοξη ἐκκλησιαστική γραμμή τοῦ Πατριαρχείου δέν ἄλλαξε καί οἱ λόγοι πού ὁ Μητροπολίτης Φλωρίνης και οἱ «ζηλωτές» εἶχαν ἐπικαλεστεῖ ἐπί Πατριάρχου Ἀθηναγόρου, γιά νά διακόψουν τό μνημόσυνό του, δέν ἐξέλιπαν. Εἶπε, ὅμως, τότε ὁ μακαριστός Αὐγουστῖνος κάτι τό ὁποῖο δέν δημοσίευσε στό κείμενό του «Ἀπαντήσεις ἐπί ἐκκλησιαστικῶν θεμάτων» καί τό ὁποῖο ἐκφράζει τήν πραγματική συλλογιστική τοῦ ὅλου προβλήματος ἐπιστροφῆς του στήν Ἐκκλησία: «Εὐτυχῶς πού πέθανε ὁ Πατριάρχης Ἀθηναγόρας καί βρήκαμε τρόπο νά ἐπανενταχτοῦμε στήν Ἐκκλησία».

Θεολογική Ημερίδα ''ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ & Κολυμπάρι 2 χρόνια μετά''

Η Θεολογική Ημερίδα ''ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ & Κολυμπάρι 2 χρόνια μετά''. ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ!

Γράφει ὁ π. Νικόλαος Μανώλης
Σᾶς παρουσιάζω τό διαφημιστικό Βίντεο τῆς Ἡμερίδας πού διοργανώνουν τά τέσσερα ἀγωνιστικά σωματεῖα μας γιά τήν Ὀρθοδοξία, τήν ψευδο - σύνοδο τοῦ Κολυμπαρίου καί τήν Ὀρθόδοξη Ἀντίσταση (διακοπή μνημοσύνου - ἀποτείχιση). Ἡ Ἡμερίδα θά πραγματοποιηθεῖ τό Σάββατο 16 Ἰουνίου 2018 στό Grand Hotel Palace καί θά δώσει ἀπαντήσεις στόν πιστό λαό, πού ἀγωνιᾶ γιά τήν κατάσταση τῆς Ἐκκλησίας. 


Πέμπτη 31 Μαΐου 2018

Φώτης Μιχαήλ, Ἀντί νά μιμηθοῦμε τούς Ἁγίους, μιμούμαστε τούς θηριώνυμους διῶκτες τους!





Στίς 23 Μαΐου ἑορτάζεται ἡ μνήμη τοῦ Ὁσίου πατρός ἡμῶν καί Ὁμολογητοῦ Μιχαήλ, ἐπισκόπου Συνάδων.
Γράφει ὁ Ἅγιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης στό συναξάρι: Οὗτος ὁ ἀγγελώνυμος Μιχαήλ ... ἠφάνισεν τήν βλάσφημον αἵρεσιν τῶν εἰκονομάχων καί ἔφραξε τά ἄθεα αὐτῶν στόματα...Ὅθεν Λέων (αὐτοκράτορας) ὁ θηριώνυμος δέν ὑπέφερε τό ρεῦμα τῆς ἱερᾶς γλώσσης τοῦ ἁγίου, διότι παρασταθείς ἔμπροσθεν τοῦ βήματος αὐτοῦ ὁ μακάριος οὗτος, οὔτε ἀπό τούς φοβερισμούς του ἐδηλίασεν, οὔτε ἀπό τάς κολακείας του ἐμαλακώθη, ἀλλά μέ ἐλευθέραν καί ἀνδρείαν φωνήν ἐξεβόησε λέγων: ’’Τήν ἄχραντον εἰκόνα εὐσεβῶς σέβομαι καί προσκυνῶ τοῦ Κυρίου καί Θεοῦ καί Σωτῆρος ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ καί τῆς θείας αὐτοῦ μητρός, τό δέ δόγμα σου καί τόν ὁρισμόν πτύω καί ὡς οὐδέν λογίζομαι’’.
Ταῦτα ἀκούσας ὁ βασιλεύς ... ἀνάψας ὑπό θυμοῦ κατεδίκασε τόν ἅγιον εἰς μακράν ἐξορίαν.

Ἔφραξεν ὁ Ὅσιος Μιχαήλ τά ἄθεα στόματα τῶν εἰκονομάχων. Ἀθέους ὀνομάζει τούς εἰκονομάχους ὁ Ἅγιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης.
Σήμερα τούς εἰκονομάχους (παπικούς καί προτεστάντες) τούς ὀνομάζουμε ’’ἀδελφές ἐκκλησίες’’! Γίναμε ἕνα μαζί τους. Ἕνα μέ τήν ἀθεΐα! Νά, τί εἶναι ἡ παναίρεση τοῦ οἰκουμενισμοῦ.

Νὰ παύσῃ ἡ ἐξάρτησι τοῦ ἀποδήμου ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ΑΠΟ ...

ΕΘΝΙΚΟΙ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΙ

ΛΟΓΟΙ ΑΠΑΙΤΟΥΝ

Να παυσῃ ἡ εξαρτησι του αποδημου ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ, ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΞΗΣ ΛΟΓΟΥΣ:

ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ ΝΑΡΚΗ..ιντ

Μικρό ὰπόσπασμα νέου βιβλίου τοῦ Μητροπολίτου Φλωρίνης Αὺγουστινου Καντιώτου
«ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΙΣ Νάρκη στὴ διοίκησι τῆς Ἑλλαδικῆς Ἐκκλησίας & στὸν Ἀπόδημο Ἑλληνισμό, τὴν πυροδοτεῖ ὁ πατριάρχης» (περιέχει ἄρθρο ὰπό «Χριστιανικῆ Σπίθας», φύλ. 251, Αὔγουστος 1962)
«Ὁ ἀπόδημος Ἑλληνισμός, ποὺ εἶχε ἐκχωρηθῆ μὲ πατριαρχικὸ καὶ Συνοδικὸ τόμο στὶς 8/18ης Μαρτίου 1908 στὴν αὐτοκέφαλη Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος, ἡ ὁποία εἶχε τὸ κυριαρχικὸ καὶ κανονικὸ δικαίωμα τῆς προστασίας τοῦ ἀπόδημου Ἑλληνισμοῦ, ἀκυρώθηκε στὶς 1/14 Μάρτιο 1922, λίγο πρὶν ἀπὸ τὴν Μικρασιατικὴ καταστροφή, ἀπὸ τὸν πατριάρχη Μελέτιο Μεταξάκη, ποὺ οἱ μασόνοι τὸν ἔχουν καμάρι.
Ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος ἀντέδρασε. Δὲν παρέδιδε τὸν ἀπόδημο Ἑλληνισμὸ στὰ χέρια τοῦ πατριάρχου, ἀλλὰ δύο χρόνια μετὰ ὑποχώρησε. Σήμερα βλέπουμε τὰ θλιβερὰ ἀποτελέσματα αὐτῆς τῆς ἁρπαγῆς.

ΕΘΝΙΚΟΙ ΛΟΓΟΙ ΑΠΑΙΤΟΥΝ

Νὰ παύσῃ ἡ ἐξάρτησι τοῦ ἀποδήμου ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ, ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΞΗΣ ΛΟΓΟΥΣ·

  • 1) Ὁ οἰκουμενικὸς πατριάρχης δὲν μιλᾷ τὴν γλῶσσα τῆς ἀληθείας καὶ δὲν συγκινεῖ τὶς καρδιὲς τῶν Ὀρθοδόξων Ἑλλήνων….
  • 2) Ὁ σημερινὸς πατριάρχης, ἂν καὶ Ἕλληνας, εὐκαίρως ἀκαίρως ἀκούγεται νὰ λέῃ, ὅτι εἶναι Τοῦρκος!…
  • 3) Ὁ πατριάρχης κόλακας καὶ ὑμνητὴς τῆς Τουρκίας!…
  • 4) Οἱ ἐπίσκοποι, ποὺ ἐξαρτῶνται ἀπὸ τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο, δὲν θερμαίνουν τὸ πατριωτικὸ συναίσθημα τῶν Ἑλλήνων…»

Μὲ τέτοιο πατριάρχη καὶ ἐπισκόπους φανταστῆτε τί διάβρωσι θὰ ὑποστῇ ὁ ἀπόδημος Ἑλληνισμός…

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΙ ΛΟΓΟΙ ΑΠΑΙΤΟΥΝ

νὰ παύση ἡ ἐξάρτηση τοῦ ἀποδήμου Ἑλληνισμοῦ ἀπὸ

Κυριακή 27 Μαΐου 2018

ΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΤΟ ΑΘΑΝΑΤΟ ΝΕΡΟ;

ΚΥΡΙΑΚΗΝ ΤΗΣ ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗΣ
(Ἰωάν. ζ΄ 37-52· η΄ 12)

ΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΤΟ ΑΘΑΝΑΤΟ ΝΕΡΟ;

«Ἐν δὲ τῇ ἐσχάτῃ ἡμέρᾳ τῇ μεγάλῃ τῆς ἑορτῆς εἱστήκει ὁ Ἰησοῦς καὶ ἔκραξε λέγων· Ἐάν τις διψᾷ, ἐρχέσθω πρός με καὶ πινέτω» (Ἰω. 7,37)


• Ἡ ἑορτὴ τῆς Σκηνοπηγίας

ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ+ΤΟΥ+ΑΒΡΑΑΜ

Τὸ εὐαγγέλιον τῆς Κυριακῆς τῆς Πεντηκοστῆς ὁμιλεῖ ἐν ἀρχῇ διὰ κάποιαν ἑορτήν. Ποία εἶνε αὐτή; Εἶνε μία ἑβραϊκὴ ἑορτή.
Οἱ Ἑβραῖοι ἔχουν ἑορτάς, ὅπως ἔχουν ὅλοι ἀνεξαιρέτως οἱ λαοί. Ἡ κυριωτέρα ἑορτὴ τῶν Ἑβραίων, τακτική, ἑβδομαδιαία, εἶνε τὸ Σάββατον, τὸ ὁποῖον εἶνε ἡμέρα ἀναπαύσεως. «Ἕξ ἡμέρας ἐργᾷ καὶ ποιήσεις πάντα τὰ ἔργα σου· τῇ δὲ ἡμέρᾳ τῇ ἑβδόμῃ σάββατα Κυρίῳ τῷ Θεῷ σου» (Ἔξ. 20,9-10). Τὴν ἀργίαν τοῦ Σαββάτου οἱ Ἑβραῖοι τηροῦν μέχρι σήμερον αὐστηρότατα. Κατὰ τὴν ἡμέραν αὐτὴν οὐδείς ἐργάζεται. Ὅλοι πηγαίνουν εἰς τὰς θρησκευτικάς των συνάξεις, ἀπὸ μικροῦ ἕως μεγάλου. Ἐὰν ἐπισκεφθῆτε τὰ Ἰεροσόλυμα τὴν πρωτεύουσαν τοῦ Ἰσραήλ, θὰ ἰδῆτε ὅτι τὴν ἡμέραν τοῦ Σαββάτου εἰς τοὺς δρόμους δὲν κυκλοφοροῦν αὐτοκίνητα, ἐκτὸς μόνον τῶν αὐτοκινήτων τοῦ ἰατροῦ καὶ τῆς ἀστυνομίας.
Ἐδῶ εἰς τὴν πατρίδα μας ἀντίστοιχος ἡμέρα εἶνε ἡ Κυριακή. Καὶ ὅμως κατὰ τὴν Κυριακὴν ἡμεῖς οἱ Χριστιανοὶ δὲν τηροῦμεν τὴν ἀργίαν. Οἱ δρόμοι εἶνε γεμᾶτοι ἀπὸ αὐτοκίνητα. Συνωστισμὸς παρατηρεῖται ἐν ἡμέρᾳ ἀναπαύσεως, λατρείας καὶ δοξολογίας τοῦ Θεοῦ. Ἡ ἡμέρα τοῦ Κυρίου ἔγινεν ἡμέρα ἐκδρομῶν, ἡμέρα διασκεδάσεων, ἡμέρα μέθης, ἡμέρα ὀργίων καὶ ἐγκλημάτων… Οἱ Ἑβραῖοι, συνεπῶς, μᾶς διδάσκουν μὲ τὰς ἑορτάς των πῶς θὰ ἔπρεπε νὰ ἑορτάζωμεν ἡμεῖς τὰς χριστιανικὰς ἑορτάς.

Η δωρεά της Πεντηκοστής

(†) Επίσκοπος Αυγουστίνος Καντιώτης, Η δωρεά της Πεντηκοστής

Κυριακὴ τῆς Πεντηκοστῆς
Toυ Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αυγουστίνου Καντιώτου
Μὲ τὸ ἔλεος τοῦ Θεοῦ, ἀγαπητοί μου, φθά­σαμε στὸ τέλος τῶν ἑορτῶν τοῦ Πεντηκοσταρίου. Πρώτη ἑορτὴ εἶνε ἡ ἀνάστασις τοῦ Κυρίου, τὴν ὁποία ἐξαίρει ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκ­κλησία. Καὶ σ᾽ αὐτὸ τὸ σημεῖο διαφέρουμε ἀπὸ τοὺς φράγκους, ποὺ ἑορτάζουν μεγαλοπρεπέστερα τὰ Χριστούγεννα· οἱ ὀρθόδοξοι στὴν Ἀνατολὴ ὡς βασιλί­δα τῶν ἑορτῶν ἔχουμε τὸ Πάσχα· σαράντα μέρες ἀ­κούγεται τὸ «Χριστὸς ἀνέστη». Μετὰ τὴν Ἀνάστασι εἶνε ἡ ἀ­νά­ληψις τοῦ Κυρίου, ποὺ ἑ­ωρτάσαμε πρὸ δέ­κα ἡμερῶν. Τί νόημα ἔχουν οἱ ἑορτὲς αὐτές; Ἡ Ἀνάστασις· ζῇ καὶ βασιλεύει ὁ Χριστός. Ἡ Ἀνάληψις· «ἄνω σχῶμεν τὰς καρδίας».