Τετάρτη 19 Φεβρουαρίου 2025

1η απάντηση κ. Δ. Τσελλεγίδη προς Επίσκοπο Ειρηναίο Λαφτσή

ΣΧΟΛΙΟ/ΕΡΩΤΗΜΑ: ΕΙΝΑΙ Ο ΔΕΣΠΟΤΗΣ ΜΑΣ, Ο "ΝΕΑΣ ΓΕΝΙΑΣ" ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ... ΕΙΝΑΙ "ΜΕΤΑΠΑΤΕΡΙΚΟΣ"; Παρα-βία-ΖΕΙ   τοΝ   Β΄ Κανόνα τς Πενθέκτης Οκουμενικς Συνόδου, πού παγορεύει ρητς συμπροσευχή μέ κοινώνητους καί τερόδοξους, Ή ΌΧΙ;

Ευχαριστώ πολύ! Δ.Β.Ε 

Αν διαβάσει κάποιος και του Πατέρες της Εκκλησίας, εάν κάποιος δει την Παράδοση και τη ζωή της Εκκλησίας συμφέρει όλους μας να είμαστε μέσα στην Εκκλησία κι ας κάνουμε τα λάθη μας. Όχι έξω από Αυτήν. Πάντα τα προβλήματα της Εκκλησίας συμπεριλαμβάνονταν σ’ ένα και μοναδικό πρόβλημα· ο εγωϊσμός και η αλαζονεία. Αυτός ο εγωϊσμός και η αλαζονεία οδήγησε αυτούς τους ανθρώπους να νομίζουν ότι είναι πάνω από την Εκκλησία ή είναι κάτι το ξεχωριστό ή κάτι το χειρότερο, να νομίζουν ότι προστατεύουν τον Χριστό. Έχει ανάγκη ο Χριστός αυτούς ως φρουρά ειδική; Έχω πει κι άλλη φορά, μαντρόσκυλα ο Θεός δεν θέλει. Ο Θεός και ο Χριστός είναι τα πάντα, εμείς τον έχουμε ανάγκη. Όποιος λοιπόν αποτειχίζεται ή απομακρύνεται από την Εκκλησία παίρνει την ευθύνη και κάνει την εκλογή να χάσει την ψυχή του.
(Επίσκοπος Ειρηναίος Λαφτσής)


Δ. ΤΣΕΛΕΓΓΙΔΗΣ
ΠΕΙΡΑΙΑΣ 15/2/2012
«ΜΕΤΑΠΑΤΕΡΙΚΗ» Ή «ΝΕΟΒΑΡΛΑΑΜΙΤΙΚΗ» ΘΕΟΛΟΓΙΑ;
ΑΓΝΟΙΑ Ή ΑΡΝΗΣΗ ΤΗΣ ΑΓΙΟΤΗΤΑΣ;
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΟΡΘΟΔΟΞΩΣ ΚΑΙ ΑΠΛΑΝΩΣ ΘΕΟΛΟΓΕΙΝ

πότιτλος: περοψία καί θεολογική κτροπή τν πίδοξων «μεταπατερικν» θεολόγων
Γιά νά
ποφύγουμε κάθε νδεχόμενη ρολογική σύγχυση, θά προβομε εθύς ξαρχς σέ μιά παραίτητη διευκρίνιση το νεόκοπου ρου «μεταπατερικός»...



νέα ατή πιστημονική ρολογία πιδέχεται ποικίλες ρμηνεες, ο πικρατέστερες μως πιστημονικς εναι, κατά τή γνώμη μας, ο ξς δύο: α) Ὅταν στό πρτο συνθετικό τς λέξεως μετα προσδίδεται χρονική σημασία, πότε στήν προκειμένη περίπτωση γίνεται λόγος γιά τό τέλος τς Πατερικς ποχς. Καί β) ταν στό πρτο συνθετικό τς λέξεως προσδίδεται κριτική σημασία, πότε σύνθετη λέξη «μεταπατερικός» σημαίνει σχετικοποίηση, μερική λική μφισβήτηση, παναθεώρηση, νέα νάγνωση, καί πέρβαση τς θεολογικς σκέψεως τν Πατέρων τς κκλησίας.

Ο σύγχρονοι πιστήμονες θεολόγοι, πού πιχείρησαν μμεσα μεσα νά ατοπροσδιοριστον ς «μεταπατερικοί», χρησιμοποίησαν ναλλακτικς καί τίς δύο ρμηνεες, κυρίως μως τή δεύτερη πού ναφέρεται στή σχετικοποίηση καί τελικά στήν πέρβαση τν Πατέρων τς κκλησίας.



Τό καταστρεπτικότερο ργο στίς συνειδήσεις το χριστιανικο θεολογικο κόσμου ερύτερα τό καναν, κατά τή γνώμη μας, ο Προτεστάντες. Καί τοτο, πειδή ατοί μφισβήτησαν εθέως τό κύρος τν Οκουμενικν Συνόδων τς κκλησίας, πως λλωστε καί τή σύνολη ποστολική καί Πατερική Παράδοσή της. Ταυτόχρονα, κύρωσαν πισήμως, οσιαστικά καί τυπικά, τήν γιότητα λων τν πωνύμων γίων, μφισβητώντας μέ τόν τρόπο ατό καί τήν γιοπνευματική μπειρία τς κάστοτε στρατευομένης πί γς κκλησίας.

ντίστοιχα, τό καταστρεπτικότερο ργο στή δογματική συνείδηση το πληρώματος τς ρθόδοξης κκλησίας τό κανε καί ξακολουθε νά τό κάνει Οκουμενισμός.  Οκουμενισμός ποτελε σήμερα τόν δυσώδη φορέα το διαχριστιανικο καί διαθρησκειακο συγκρητισμο καί κατά συνέπεια τόν πιό πίσημο φορέα τς πικινδυνότερης πολυαιρέσεως λων τν ποχν, πειδή συμβάλλει ποφασιστικά στήν μβλυνση το ρθοδόξου κριτηρίου καί τς ρθοδόξου ατοσυνειδησίας. Συγκεκριμένα, διά τν κπροσώπων του, τοπικς καί διεθνς, πιχειρε διαρκς καί βαθμιαίως λο καί μεγαλύτερες «κπτώσεις» στήν κκλησιολογική δογματική συνείδηση τν νυποψίαστων πνευματικς ρθοδόξων πιστν. Καί ατό τό πιτυγχάνει εδικότερα μέ τή σχετικοποίηση καί τήν κύρωση στήν πράξη το κύρους τς διδασκαλίας τν γίων Πατέρων, καί μάλιστα συλλογικν ποφάσεών τους, στό πλαίσιο τν Οκουμενικν Συνόδων. Βλέπε λ.χ. τήν κατάφορη καί κατ’ ξακολούθηση, δ καί χρόνια, παραβίαση το Β΄ Κανόνα τς Πενθέκτης Οκουμενικς Συνόδου, πού παγορεύει ρητς συμπροσευχή μέ κοινώνητους καί τερόδοξους, μέ τή σαφ πειλή τς καθαιρέσεως τν κληρικν καί το φορισμο τν λαϊκν, πού τόν παραβιάζουν.

ΠΗΓΗ ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ: https://www.impantokratoros.gr/099EF197.el.aspx