"...μόνο ο Θεός είναι μεγάλος...", είπε ο Αλεξανδρουπόλεως σχολιάζοντας το άλλο ΟΝΟΜΑ (Μεγαλομάρτυρας), του αγίου Μηνά.
1ο ΣΧΟΛΙΟ: Με ενδεχόμενο λάθους ένα στο τρισεκατομμύριο, ο κ. Άνθιμος προπαγανδίζει από άμβωνος; 'Οτι:
Το αληθινό όνομα του Θεού είναι "ΜΕΓΑΛΟΣ".ΕΙΠΕ: "Εδώ θέλω να σταθώ. Πράγματι ο Θεός είναι ο μόνος μεγάλος, αλλά ξέρετε ότι η μεγαλοσύνη Του δεν έγκειται στις ιδιότητές Του! ότι είναι παντοδύναμος, ότι είναι πάνσοφος, ότι είναι πανταχού παρών. Αυτές είναι οι ιδιότητες του Θεού. Αυτός είναι ο Θεός." (2.20.20)
Δημήτριος Εμμανουήλ
Υ.Γ.
Για να εννοήσουμε το βάθος, το ύψος, το μήκος και το πλάτος της υπόθεσής μας, να θυμηθούμε τη συνήθη ανταπάντηση: "Μεγάλος ο Θεός των Χριστιανών", εκείνων (των απίστων) που έβλεπαν τα μαρτύρια των (νεομαρτύρων) Χριστιανών, τον καιρό των Οθωμανών-Μωαμεθανών!
Τέλος να πούμε κι τούτο το ΣΧΕΤΙΚΟ!
Ο Αλεξανδρουπόλεως Άνθιμος μιλώντας για τον άγιο Μηνά κατέληξε στο αυθαίρετο συμπέρασμα: "Άρα αυτά ζήτησε, αυτά εμπιστεύθηκε, αυτά καρπώθηκε και γι' αυτά πέθανε στο τέλος της ζωής του"! Πρόσθεσε δε τα εξής ύποπτα (προς τζιχάντ*) λόγια: "Κάποιος είπε ότι' Αν κάποιος άνθρωπος- μέχρι και σήμερα-, δεν βρει κάτι στη ζωή του για το οποίο θα αξίζει να πεθάνει κιόλας, αυτός ο άνθρωπος δεν αξίζει να ζει" ....!!!
[*] Στο Κοράνιο αναφέρονται τέσσερις βασικές κατηγορίες τζιχάντ με την έννοια του αγώνα, η "τζιχάντ αλ-ναφς" (του ίδιου του εαυτού, - επί της ηθικής ζωής), η "τζιχάντ αλ-λισάν" (της γλώσσας, - επί της θεολογίας), η "τζιχάντ αλ-γιαντ" (του χεριού, - επί των πράξεων) και η "τζιχάντ αλ-σάιφ" (του ξίφους - η δια του πολέμου επβολή)
Καστοριά | Πανηγ. Αρχιερ. Συλλείτουργο 11.11.2025
https://www.youtube.com/watch?v=icGwWEjwxnU&t=6s
