Σάββατο, 10 Φεβρουαρίου 2018

ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ π. ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΖΗΣΗ ΣΤΟΝ ΣΟΧΟ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΜΗΛΟΧΩΡΙΟΥ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ

ΣΧΟΛΙΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ -ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: 

ΣΤΙΣ 18 ΙΟΥΛΙΟΥ 2016 ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΜΗΛΟΧΩΡΙΟΥ ΑΚΟΥΣΑΜΕ ΤΟΝ π. ΘΕΟΔΩΡΟ ΝΑ ΑΠΑΝΤΑΕΙ ΣΤΗΝ ΑΔΕΛΦΗ ΜΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΟΤΑΝ ΑΥΤΗ ΑΥΤΟΛΕΞΕΙ ΔΙΑΒΑΖΕ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΟΜΙΛΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΣΤΟΝ ΣΟΧΟ ΠΕΡΙ ΤΩΝ "ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΟΥΝΤΩΝ ΔΟΧΕΙΩΝ". Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ π. ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΗΤΑΝ: "ΕΚΑΜΑ ΛΑΘΟΣ. Η ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΜΟΥ ΑΥΤΗ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΣΩΣΤΗ".

ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ

Υ.Γ
ΟΣΟΙ  ΣΕΒΟΝΤΑΙ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΚΗ - ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΑΛΗΘΕΙΑ ΑΣ ΕΧΟΥΝ ΥΠΟΨΗ ΤΟΥΣ ΤΗΝ ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΑΥΤΗ ΤΟΥ ΠΑΤΡΟΣ
                                                                           

Α'. ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΙΛΙΑ

Ἀπὸ ὁμιλία τοῦ π. Θεοδώρου Ζήση στὸν Σοχὸ περὶ τῶν ''συγκοινωνούντων δοχείων'', ποὺ ἀποδεικνύει κακόδοξες καὶ ξεθεμελιώνει τὶς θέσεις Τελεβάντου:

«...Στο θέμα τών σχέσεων πού υπάρχουν ανάμεσα στούς Πατριάρχας, τούς Επισκόπους και σε εμάς τούς Κληρικούς και σε εσάς τους Χριστιανούς, αυτές οι σχέσεις αποδίδονται με την εικόνα των “συγκοινωνούντων δοχείων”. Δηλαδή. Όταν ο Πατριάρχης συμπροσεύχεται με τoν πάπα και είναι υπόλογος απέναντι των αγίων Κανόνων, γιατί οι άγιοι Κανόνες λένε “Επίσκοπος, αιρετικοίς συνευξάμενος καθαιρήσθω” και υπάρχει και ένας άλλος Κανόνας, ο οποίος λέει “ο κοινωνών ακοινωνήτω, ακοινώνητος έσται”. Αυτός ο οποίος κοινωνεί, ο Πατριάρχης δηλαδή που κοινωνεί με τον ακοινώνητο –τόν αιρετικό, πρέπει και αυτός να είναι ακοινώνητος, τότε θα πρέπει και οι υπό τον Πατριάρχη Αρχιεπίσκοποι – Επίσκοποι, να κάνουν τον Πατριάρχη ακοινώνητο. Να μην επικοινωνούν. Να κόψουν το μνημόσυνο.

...Αφού οι Επίσκοποι μνημονεύουν τον Πατριάρχη και επομένως υπόκεινται και αυτοί στον κανόνα: “ο κοινωνών ακοινωνήτω, ακοινώνητος έσται”. Και εγώ όμως κοινωνώ με τον Επίσκοπό μου ο οποίος κοινωνεί. Και εγώ μνημονεύω τον Επίσκοπό μου, ο οποίος μνημονεύει τον Πατριάρχη, ο οποίος κοινωνεί με τον Πάπα. Και εσείς οι λαϊκοί έρχεστε από μένα, ο οποίος μνημονεύω τον Επίσκοπο και κοινωνάτε και με αποδέχεστε. Επομένως, μία σειρά –αυτή η σειρά του παραπτώματος που αρχίζει από τον Πατριάρχη, αρχίζει σιγά–σιγά σαν συγκοινωνούν δοχείον, να φθάνει σαν ευθύνη μέχρις εμάς! Γι΄ αυτό λένε οι Άγιοι: “Σέ θέματα πίστεως, δεν πρέπει να πείς, εγώ τί είμαι; Το λέει ο Άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης. Εγώ τί είμαι; Εγώ είμαι λαϊκός. Εγώ είμαι Επίσκοπος. Εγώ; Τί είμαι εγώ; Αυτοί έχουν την ευθύνη. Όχι. Οι λίθοι κεκράξονται και συ σιωπάς;”. Αλλά ποιός από τον κόσμο τα ξέρει αυτά; Οι περισσότεροι από τούς λαϊκούς, θα πούν: “Μα, αφού το κάνει ο Πατριάρχης, αφού το κάνει ο Πάπας, τί φταίω εγώ;”. Φταίς κι εσύ!

                                                                                                   

Β'. "Η Σύνοδος της Κρήτης – Από την Μολδαβία στην Πτολεμαΐδα"

Η ΘΕΣΗ ΚΑΙ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΛΑΪΚΩΝ ΕΝ ΤΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ. ΠΡΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΟΛΔΑΒΙΑ ΣΤΗΝ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑ. ΘΕΜΑ’  Η ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ                                                                                (Ο π. Θεόδωρος Ζήσης, στην Ιερά Μονή Αγίας Παρασκευής Μηλοχωρίου!)
Στις  12 Ιουλίου 2016, ο π. Θεόδωρος Ζήσης, ο  καθηγητής Δημήτριος Τσελεγγίδης, ο μοναχός Σεραφείμ (υιός του π. Θεοδώρου) και ο π.  Ματθαίος Vulcanescu,  συμμετείχαν σε «Στρογγυλή Τράπεζα» στο Κισινάου της Μολδαβίας.
Διαβάσαμε σε σχετικό σχόλιο: «Στρογγυλή Τράπεζα στο Κισινάου της Μολδαβίας για τη Σύνοδο της Κρήτης 12/07/2016. Συμμετείχαν ο π. Θεόδωρος Ζήσης, ο  καθηγητής Δημήτριος Τσελεγγίδης, ο μοναχός Σεραφείμ και ο π.  Ματθαίος Vulcanescu». [ http://aktines.blogspot.gr/2016/07/o_16.html ].
Αυτή ήταν πράγματι μία Ορθόδοξη συνάντηση που είχε ως θέμα  την «Σύνοδο της Κρήτης»!
Σήμερα,  18 Ιουλίου 2016, ο π. Θεόδωρος Ζήσης, με μια συνοδεία επτά Πατέρων, έφτασε το πρωί στην Ιερά Μονή Αγίας Παρασκευής Μηλοχωρίου και στάθηκε ανάμεσα σε απλούς ανθρώπους, για να πει τις εμπειρίες από την Μολδαβία, αλλά κυρίως για να μας ακούσει!  Φυσικά, η «Ορθόδοξη συνάντησή» μας,  είχε το ίδιο ακριβώς θέμα: «την Σύνοδο της Κρήτης». Μας μίλησε αρκετά για τα όσα έζησαν εκείνες τις ήμερες… για την ευσέβεια των ανθρώπων εκεί, καθώς και για τις Ορθόδοξες ανησυχίες τους που κλιμακώνονται.. Σε εκείνη την «Στρογγυλή Τράπεζα» συμμετείχαν επίσημα εκκλησιαστικά πρόσωπα.
Η αργοπορία ορισμένων προσκεκλημένων από Καστοριά και Φλώρινα, έγινε η καλή αφορμή να δοθεί ο χρόνος στον π. Θεόδωρο να εκφράσει την ανάγκη για ενότητα των Ορθοδόξων αγωνιστών κατά της ψευτοσυνόδου. Εκεί στην Μολδαβία μίλησε μπροστά σε ένα σώμα πιστών, περίπου 2000 ανθρώπων, και στα πρόσωπά τους είδε, όπως μας είπε, ζωγραφισμένη την καλή αγωνία καθώς και  τον φόβο για τα επερχόμενα δεινά. Επίσης διέκρινε και μία αγωνιστική συνείδηση….. που δυστυχώς (είπε) λείπει από τα  ορθόδοξα παιδιά (της Ελλάδος)! Σύνθημα μας,  λοιπόν, και συμπέρασμα αυτής της ημίωρης συζήτησης ήταν και είναι: Η «Ενημέρωση της Πόλε-ως σου»!
Εδώ και ένα μήνα πολλά υπεύθυνα πρόσωπα οργώνουν την ήπειρο μας, για χάρη των Εκκλησιών μας οι οποίες είναι άπειρες σε θέματα Δογματικά,  Κανονικά και σχετικά με τα «Δικαιώματα των Λαϊκών». Ο χριστιανικός κόσμος τους προσκαλεί ως »Ειδικούς» Πανεπιστημιακούς, αλλά ΚΥΡΙΩΣ ως ανθρώπους απλούς και »άοπλους» από «Βιασύνη» και «Κακό θυμό»! [ http://kaiomenivatos.blogspot.gr/2016/06/blog-post_914.html ].
Ως τελικό πόρισμα της συνάξεως αυτής ήταν το δικαίωμα που έχει ο κάθε πιστός στην «αγία ανυπακοή», βεβαίως μετά από τις αποφάσεις στην Σύνοδο της Κρήτης. Εκφράστηκε με βεβαιότητα τόσο από τον π. Θεόδωρο όσο και από τους λοιπούς παρευρισκόμενους ότι η Σύνοδος δεν είναι ούτε «Αγία», ούτε «Μεγάλη», ούτε και «Σύνοδος»!
Έτσι πιστοποιήθηκε, βάσει των Ιερών Κανόνων (Πηδάλιον), ότι η διακοπή μνημοσύνου του Πατριάρχη ή του οικείου Επισκόπου δεν συνιστά σχίσμα. Είναι θέμα συνείδησης και δικαίωμα που δίνει η Εκκλησία στον πιστό (κληρικό και λαϊκό) να διακόπτει το μνημόσυνο, χωρίς αυτό να συνεπάγεται ότι διακόπτει και την κοινωνία με τους αδελφούς του που μνημονεύουν τους παραπάνω (μέχρις ότου φυσικά να καταδικαστούν ως «Οικουμενιστές» από μία επόμενη Πανορθόδοξη Σύνοδο)! Μάλιστα, ήδη στην Εκκλησία της Γεωργίας, όπως μας είπε ο π. Θεόδωρος, πολλοί ιερείς έχουν πάψει το μνημόσυνου του οικείου Επισκόπου, ο οποίος αναγνωρίζει το δικαίωμά τους αυτό και η συγκατάβαση του αυτή φαίνεται από το ότι  σε τράπεζα που παρέθεσε παρευρέθησαν αρκετοί από αυτούς τους ιερείς. Επίσης, πρόσθεσε πως αν αυτή την στάση κρατούσε η Εκκλησία της Ελλάδος στο ζήτημα του Παλαιού Ημερολογίου θα έδινε το δικαίωμα σε όποιον ήθελε να επιλέξει μεταξύ παλαιού και νέου εορτολογίου και δεν θα είχαμε το «σχίσμα» αυτό (ένα θέμα που δεν απασχόλησε καθόλου την Σύνοδο της Κρήτης!).
Ο π. Θεόδωρος Ζήσης,  ο καθηγητής Δημήτριος Τσελεγγίδης και άλλοι πολλοί πατέρες οργώνουν τον ορθόδοξο κόσμο και προετοιμάζουν τους πιστούς για μία Ορθή επίλυση του νέου μεγάλου «ημερολογιακού» ζητήματος που έφερε στην επιφάνεια η της «17-27 Ιουνίου 2016» Σύνοδος της Κρήτης.
Σε «ορθόδοξες συναντήσεις» για τη Σύνοδο της Κρήτης, όπως στη Μολδαβία, ο π. Θεόδωρος Ζήσης  με συνοδεία άλλων παλεύει για την ενημέρωση του πιστού λαού. Αυτοί, λοιπόν, αγωνιούν και αγωνίζονται… Εσύ; Αγωνιάς; Αγωνίζεσαι; Αν ναι, με ενότητα και στρατηγική;
ΕΠΙΜΕΤΡΟ
Γνωρίζουμε ότι η πίστη μας είναι «Θωμάς»! Είναι βιωματική και όχι εγκεφαλική, και όπως τονίζει ο Γέροντας Αγάθωνας, ο Καθηγούμενος της Ιεράς Μονής Κωνσταμονίτου του Αγίου Όρους… η πίστη μας είναι «θωμάς»΄ ψηλαφώ, βιώνω… πέφτω σηκώνομαι – πέφτω σηκώνομαι- πέφτω σηκώνομαι- πέφτω σηκώνομαι- πέφτω σηκώνομαι… [www.youtube.com/watch?v=Ww9Z8ViPV4M].
ΠΟΛΙΤΕΣ ΕΟΡΔΑΙΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΙ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΚΟΣΜΑ ΤΟΥ ΑΙΤΩΛΟΥ
ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑ, 18 ΙΟΥΛΙΟΥ 2016