ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΛΟΓΟΥΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΤΑ Δ.Σ. ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΕΟΡΔΑΙΑΣ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΚΑΘΕ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟ ΑΝΘΡΩΠΟ.
Γράφει ο Δημήτριος Β. Εμμανουήλ, Συνδικαλιστής και πρώην μέλος του Δ.Σ. ΕΛΜΕ Εορδαίας.
Με τους Εμπειρογνώμονες ή με τους Εμπειροτεχνίτες;
Θέμα: Ο θεολόγος εκπαιδευτικός. Θύμα, θύτης, ή θεατής; Μια πρώτη προσέγγιση του προβλήματος (ΜτΘ), του Θεολογικού Εκπαιδευμονισμού.
Ο κ. Παντελής Λ. Καλαϊτζίδης (δρος Θεολογίας, διευθυντή της Ακαδημίας Θεολογικών Σπουδών Βόλου *), μπορεί να είπε ότι’ «Κίνδυνος για την ηγεσία της θεσμικής Εκκλησίας (και τις σχέσεις της με το κράτος...) αποτελούν οι θεολόγοι εκπαιδευτικοί και τα νέα Προγράμματα για το ΜτΘ….» [https://www.efsyn.gr/arthro/epikindyna-thriskeytika ]... Αλλά τι εννοούσε;
Οι θεολόγοι εκπαιδευτικοί τελικά αποτελούν τα θύματα, τους θύτες ή τους θεατές της υπόθεσης, της σχετικής με το μάθημα των θρησκευτικών;
Η υπόθεση αυτή, φίλοι εκπαιδευτικοί, και αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες, που κινείται εν μέσω του μυστηριώδους αυτού Τριγώνου-Θύμα, Θύτη και Θεατή- δεν είναι φυσικά άσχετη ή καλύτερα είναι πολύ σχετική με την τετράγωνη λογική την οποία περιγράφουν και οριοθετούν, τα επίσης Τέσσερα Μεγάλα Θήτα (Θ)!
«Θεού Θέα Θείο Θαύμα» (Εμπειρικά λόγια των αγίων μας).
Στην υπόθεση μας τώρα ρίχνει φως- μιας και «Ο Θεός φως εστί» (Α’ Καθ. Επιστ. Ιωάννου, Κεφ.Α’)- ένα από τα καλλίτερα και πιο σημαντικά έργα, του Βλαδίμηρου Λόσκι (1903-1958) που βρίσκεται στο βιβλίο του με τίτλο’ «ΘΕΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ».
Στο αναδιπλωμένο εξώφυλλο του βιβλίου αυτού (Εκδόσεως: ΒΑΣ. ΡΗΓΟΠΟΥΛΟΥ), διαβάζουμε τα εξής: «Εις αυτό ο Λόσκι δείχνει ότι η διδασκαλία περί της θέας του θείου ακτίστου φωτός, της θεώσεως και των ακτίστων ενεργειών δεν είναι νεωτερισμός(!) του ΙΔ’ και συγκεκριμένως του αγίου Γρηγορίου του Παλαμά αλλά η αληθινή διδασκαλία της Παλαιάς και της Καινής Διαθήκης, των Αποστόλων και όλων των αγίων, από τον άγιον Ειρηναίον, τον κατ’ εξοχήν πατέρα της θέας του θείου φωτός, και καθ’ εξής μέχρι του αγίου Γρηγορίου, ο οποίος δεν έκαμε ειμή μίαν «σύνθεσιν» όλων των στοιχείων που συναντά κανείς εις όλους τους μέχρι τότε πατέρας κατά τρόπον όχι συστηματικόν. (Και καταλήγει!) Είναι βιβλίον πολυτιμότατον δια κάθε Ορθόδοξον που θέλει να συνειδητοποιήση την αλήθειαν της Ορθοδόξου Πίστεως».
Αγαπητοί,
Είναι γνωστό ότι όσοι υπερασπίζονται και σήμερα την Μεθοδικότητα του μαθήματος (ΜτΘ), τον σύγχρονο Καινοτόμο και Πρωτοποριακό χαρακτήρα του ή αλλιώς τον νέο Παιδαγωγικό-Συστηματικό τρόπο διδασκαλίας του ΜτΘ…. Χαρακτηρίζονται ως «ανόητοι», μιας και έχει ισχύ παντοτινή ο λόγος των πατέρων που λέγει ότι ο άνθρωπος που θέλει να διδάξει την αρετή με τρόπο συστηματικό είναι ανόητος!!!
ΕΠΙΜΕΤΡΟ
Όσον αφορά την «Μίαν «σύνθεσιν» όλων των στοιχείων που συναντά κανείς εις όλους τους μέχρι τότε πατέρας» (Βλαδίμηρος Λόσκι)… ας έχουμε υπόψη και τούτον τον λόγον: «Τα όσα λέει ο άγ. Συμεών [Ο Νέος Θεολόγος] για τη θέα του Θεού δεν συνιστούν μια ξεχωριστή και συστηματικά διατυπωμένη θεωρητική διδασκαλία, αλλά απηχούν και εκφράζουν τη δική του προσωπική εμπειρία που προσδιορίζει και σφραγίζει καθοριστικά όλες τις επιμέρους πτυχές της θεολογικής διδασκαλίας του. Καμιά επιμέρους διδασκαλία του δεν αναπτύσσεται ούτε γίνεται κατανοητή ανεξάρτητα από την εμπειρία της θέας του Θεού» [Η ΘΈΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΏΠΟΥ ΚΑΤΆ ΤΟΝ ΆΓΙΟ ΣΥΜΕΏΝ ΤΟ ΝΈΟ ΘΕΟΛΌΓΟ. Martzelos, Georgios (2004) [http://hephaestus.nup.ac.cy/handle/11728/7434 ]…
ΤΕΛΙΚΑ! Με τους Εμπειρογνώμονες ή με τους Εμπειροτεχνίτες;
ΜΕ ΤΙΜΗ
ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑ ΤΕΤΑΡΤΗ 12 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2016, ΕΟΡΤΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΣΥΜΕΩΝ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΘΕΟΛΟΓΟΥ (+ 1022)