Μετά τις ψαλμωδίες, ακούστηκε ο Mozart στο Νέο Ψυχικό
Σχόλιο Ιστολογίου Κατάνυξις: Λυπούμαστε για την κατάντια αυτήν. Η παράβαση των ιερών κανὀνων είναι καταφανής. Σε μια εποχή οικουμενιστική που η Εκκλησία έχει μολυνθεί από το κλίμα του Συγκριτισμού, οι ιερείς διδάσκουν το ποίμνιο ότι μαζί με την Ορθοδοξία μπορεί να συμβιώσει και ο παπισμός. Σε αυτό το παιχνίδι της Νέας Εποχής, οι πιστοί πρέπει να πούνε ένα μεγάλο ΟΧΙ και να απέχουν από τους Ναούς που διαδραματίζονται αιρετίζουσες πρακτικές. Ιδού τί αναφέρουν οι κανόνες και οι άγιοι. Στο τέλος της ανάρτησης θα δείτε και άλλες αγιοπατερικές θέσεις.
"...μόνον των ανθρώπων αποδεχόμενοι εν τη εκκλησία ως φύσει ενυπάρχουσας και απεριέργους, τα δια οργάνων κρούματα και εμπνεύσματα αποδιοπομπούσιν ως περιεργωδέστερα οι θείοι πατέρες» (ΟΕ΄ κανών της ΣΤ΄ Οικουμενικής Συνόδου, εκ του Πηδαλίου)
"...μόνον των ανθρώπων αποδεχόμενοι εν τη εκκλησία ως φύσει ενυπάρχουσας και απεριέργους, τα δια οργάνων κρούματα και εμπνεύσματα αποδιοπομπούσιν ως περιεργωδέστερα οι θείοι πατέρες» (ΟΕ΄ κανών της ΣΤ΄ Οικουμενικής Συνόδου, εκ του Πηδαλίου)
Και ο ιερός Χρυσόστομος γράφει:
«Ο Δαβίδ παλαιά έψαλλε τραγούδια, επίσης σήμερα εμείς ψάλλουμε ύμνους. Αυτός είχε λύρα με άψυχες χορδές, η Εκκλησία έχει λύρα με ζωντανές χορδές. Οι γλώσσες μας είναι οι χορδές της λύρας, κάθε μια με διαφορετικά τόνο πραγματικά, αλλά σε πολύ μεγαλύτερη συμφωνία με την ευσέβεια. Εδώ δε χρειάζεται κιθάρα, ή να χορδίσουμε χορδές, ή τα πλήκτρα, χάριν της τέχνης, ή χάριν των οργάνων, αλλά αν θέλεις, μπορείς εσύ να γίνεις μια κιθάρα, θανατώνοντας τα μέλη του σώματος και φέρνοντας σε πλήρη αρμονία το μυαλό με το σώμα. Διότι όταν η σάρκα δεν έχει πλέον επιθυμίες ενάντια στο Πνεύμα, αλλά έχει υποταχθεί στις εντολές του και οδηγείται στο καλύτερο και πιο θαυμαστό μονοπάτι, τότε εσύ δημιουργείς μια πνευματική μελωδία …»
Ι. Χρυσόστομος (+407 μ.Χ.), Ερμηνεία στον 41ο Ψαλμό.
Μετά τις ψαλμωδίες, ακούστηκε ο Mozart στο Νέο Ψυχικό
Μια ξεχωριστή εκδήλωση στον ναό του Αγίου Γεωργίου στο νέο Ψυχικό, έζησαν μετά την ακολουθία του Νυμφίου της Μ. Δευτέρας οι πιστοί.
Την ακολουθία του νυμφίου τέλεσε ο αρχιερατικός της ΙΗ´περιφέρειας Αρχιμανδρίτης Νεκτάριος Τσολίδης.
Ο προϊστάμενος Αρχιμανδρίτης Μιχάηλ Σταθάκης,οι ιερείς του ναού και ο Δήμος έφεραν μια ξεχωριστή Πασχαλινή συναυλία με απόλυτη επιτυχία σε όλα τα δεδομένα.
Μετά τις ψαλμωδίες ακούστηκε ο Mozart με την βοήθεια 40 πνευστών οργάνων που γέμισαν το ναό, η φιλαρμονική ορχήστρα του Δήμου Παλλήνης με την χορωδία εκπαιδευτικών μουσικής και την χορωδία αποφοίτων μουσικού σχολείου Παλλήνης.
Γεμάτη η ενορία του Αγίου Γεωργίου φιλοξένησε τα νέα παιδιά που έδωσαν την καλύτερη ερμηνεία τους με διευθυντή ορχήστρας τον κ. Σπύρο Μπάκο και διεύθυνση χορωδίας την κ. Φαίδρα Γιαννέλου.
Η άριστη συνεργασία του Δήμου Φιλοθέης Ψυχικού και της ενορίας του Αγίου Γεωργίου έδωσαν από τους καλύτερους καρπούς ενώ την εκδήλωση παρουσίασε ο Αλέξης Κωστάλας που με την φωνή του μάγεψε όπως κάθε φορά.
Οι πιστοί δεν σταμάτησαν το χειροκρότημα, ευχαριστώντας θερμά για την μαγευτική βραδιά τον π. Μιχάηλ.
Ο προϊστάμενος στο τέλος έδωσε ένα αναμνηστικό σε κάθε παιδί της ορχήστρας αλλά και της χορωδίας ενώ παράλληλα έδωσε στις διευθύνσεις τους μπουκέτα λουλούδια λέγοντας ένα μεγάλο ευχαριστώ.
Μουσικά όργανα στην Αρχαία Εκκλησία
Ιδού τι αναφέρει το Ι. Πηδάλιον, που απαγορεύει την προσευχήν μετά μουσικών οργάνων
«Ώσπερ ουν το σεμνόν και σύμμετρον της μουσικής ευπρόσιτον δια τας ακμαιοτέρας κατασκευάζειν τας καρδίας οίον ανασπώσαν την ψυχήν του σώματος. Αρμονία γαρ των πνεύματι οικειότατον, μέσην έχουσαν φύσιν, σώματός τε παχύτητος και πνεύματος αϋλότητος. Ούτω πάλιν υπέρμετρος μουσική, και τω ηδεί παρά το μέτρον ενασχολουμένη, ουχ ηδύνει (= δεν ευχαριστεί), αλλ’ εκλύει (= εκφαυλίζει, διαφθείρει)… δια τούτο μόνον των ανθρώπων αποδεχόμενοι εν τη εκκλησία ως φύσει ενυπάρχουσας και απεριέργους, τα δια οργάνων κρούματα και εμπνεύσματα αποδιοπομπούσιν ως περιεργωδέστερα οι θείοι πατέρες» (ΟΕ΄ κανών της ΣΤ΄ Οικουμενικής Συνόδου ερμηνεία»).
ΜΕΤΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ (140-260 μ.Χ.)
« Άλλοι πάλι υπό τους ήχους των αυλών μεταβάλλονται σε Κορύβαντες και Βάκχους. Τόση είναι η διαφορά της επιρροής της υγιούς και της κακής μουσικής. Ώστε λιγότερο εσείς να μαθαίνετε σήμερα την επικρατούσα μουσική, παρά ό,τι δήποτε από τα φανερά αισχρά πράγματα.»
Βασίλειος Καισαρείας (330-379), Προς τους νέους