Σάββατο, 11 Αυγούστου 2018

Ο π. ΜΑΞΙΜΟΣ ΚΑΙ ΟΙ «ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ» ΨΕΥΔΑΔΕΛΦΟΙ

Αποτέλεσμα εικόνας για π. Μαξιμος Καραβας
Ο π. ΜΑΞΙΜΟΣ ΚΑΙ ΟΙ «ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ» ΨΕΥΔΑΔΕΛΦΟΙ

«Ώστε ο δοκών εστάναι βλεπέτω μη πέση» (Α΄Κορ. 10,12)

                Αγαπητοί εν Χριστώ αδελφοί,
                Είναι γνωστό σε όλους ότι ο Αδάμ  μετά από τη γεύση του απαγορευμένου καρπού μετέθεσε την ευθύνη της πράξης του στην Εύα και μαζί στον ίδιο τον Θεό! «Κα επεν  δάμ·  γυνήν δωκαςμετ᾿ μοατη μοι δωκεν π το ξύλουκα φαγον» (Γεν. 3,12). Δηλαδή«Ο Αδάμ έσπευσε ναδικαιολογηθή και είπε· “αυτή η γυναίκατην οποίαν συ μου έδωκες ως σύντροφον και βοηθόν μου, αυτή μου έδωσε από τον καρπόν του απηγορευμένου δένδρου και έφαγον”». Ας έχουμε στο εξής κατά νουν αυτή τη μεταπτωτική  τάση του ανθρώπου, να μεταθέτει δηλαδή την ευθύνη σε άλλον άνθρωπο και ταυτόχρονα στον ίδιο τον Θεό, κι έτσι ας προσεγγίσουμε αλλά κι ας αντιμετωπίσουμε την ψευδή κατηγορία ότι κάποιοι Χριστιανοί  με τις «επιφανειακές διαμαρτυρίες» αλλά και τις «ψευδαισθητικές ομολογίες» τους παγιώνουν α) την Παναίρεση του Οικουμενισμού και β) την παθητικότητα των πιστών (του πιστού λαού που βλέπει «την έλλειψη συνέπειας έργων και λόγων και παραιτείται» [1]).

Α΄.   «Ώστε ο δοκών εστάναι βλεπέτω μη πέση» (Α΄Κορ. 10,12)          
             Χριστόφορος  Καλύβαςένας επιστήθιος φίλος του πΑυγουστίνου Καντιώτηέλεγε στον αείμνηστο: «Ρε Αυγουστίνε, δεν κατάλαβες τί θα γίν; Ο σατανάς μεταχειρίστηκε όλα τα μέσα για να διαλύση την Εκκλησία. Θα μεταχειριστή εις τους εσχάτους καιρος και ένα τελευταίο όπλο· θα ντύση παπάδες και δεσποτάδες πρόσωπα της εξουσίας τουθα τους φορέση εγκόλπια και θα τους δώση πατερίτσες. Και δια μέσου αυτών των αρχιερέων θα διαλύσ τν κκλησία» [2].
Μία ακόμη μαρτυρία που ενισχύει τη στάση που θα πρέπει να κρατεί ο πιστός έναντι όλων όσων αντιστέκονται στην Παναίρεση του Οικουμενισμού, είτε μνημονεύουν είτε όχι, είναι κι αυτή: Δύο ιερομόναχοι στο αρχονταρίκι της Ιεράς Μονής Αγίου Γρηγορίου Παλαμά συζητούσαν με τους προσκυνητές. Μετά από τινα τοποθέτηση του ενός ο άλλος απάντησε · «Όχι πάτερ, δεν κάνει να λέμε πως φταίει ο τάδε, αλλά πως φταίει ο διάβολος»! Αδαμάντιε που είσαι; [«Αδάμ, που είσαι;» (Γεν. 3,9)]. Στον κοινό αγώνα κατά της Παναιρέσεως και της ψευδοσυνόδου της Κρήτης χωρούν τόσο οι της «ακρίβειας» αποτειχισμένοι, όσο και οι της «οικονομίας», ή όχι; [«Ώστε ο δοκών εστάναι βλεπέτω μη πέση» (Α΄Κορ. 10,12)]…
Β΄. « δ μισν λέγχους φρων» (Παρ. 12,1)
 Στο «Ευχαριστήριο» άρθρο  του ιερομονάχου Μαξίμου Καραβά προς «Ψευδαδέλφους» (7/8/2028) απάντησε ο αδελφός Ιωάννης Ρ. Η έκπληξη του αδελφού, που ήταν «μεγάλη» αλλά όχι Αγία, έχει να κάνει εξ αρχής με τα εξής λόγια του αποτειχισμένου γέροντα: «…δέν διακόψαμε τή μνημόνευση τοῦ νόματός του [εννοεί του Μητροπολίτου Φλωρίνηςς αρετικολλά πειδή δέν εχε τήν τόλμην νά ποκηρύξει τάς αρετικάς ποφάσεις τς Κρήτης καί νά παύσει νά μνημονεύει ες τήν Θείαν Λειτουργίαν τόν Βαρθολομαον ς ρθοτομοντα”τά ποα καίμμέσως πλήν σαφςναφέρομεν ες τό πίμαχον ρθρον».  Σχολιάζοντας τα λόγια αυτά ο αδελφός είπε: «Οι άνθρωποι αυτοί είναι φανερό ότι πλέουν στο πέλαγος της συγχύσεως και του σκοτισμού» [3].
Με αφορμή την ψευδάδελφη στάση του εν Χριστώ αδελφού μας Ιωάννη καταθέτουμε στην αγάπη σας ολίγα λόγια για χάρη της ειρήνης ημών και ημών.
Ο π. Μάξιμος την ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ 5 ΜΑΡΤΙΟΥ 2017 σε αρχονταρίκι της Θεσσαλονίκης είπε μπροστά σε κάμερα: «Έστειλα πριν από ένα μήνα - 1η Φεβρουαρίου - τη συστημένη (μία) επιστολή στον επίσκοπό μου και του αναφέρω σχετικά με την διακοπή του μνημοσύνου. Λέγω ότι δεν μπορώ να ανεχτώ κάποιον που αγαπώ -  και πρέπει να αγαπάμε τον επίσκοπό μας, ακόμα περισσότερο εσένα που μας συνδέουν τόσα χρόνια, τα περισσότερα κοντά στον πατήρ Αυγουστίνο -  να υβρίζει τον Θεό, να κοροϊδεύει  τον Θεόν κατά την ιερότερη στιγμή της Θείας Λειτουργίας και να λέγει τον μεγαλύτερο βλάσφημο και τον μεγαλύτερο αιρεσιάρχη όλων των αιώνων ως «ρθοτομοντα τν λόγον τς σς ληθείας»Δεν θα ήθελα να φτάσω σ’ αυτό το σημείο αλλά επειδή σε αγαπώ, έμαθα να λέω την αλήθειαδιότι όταν αγαπάμε κάποιον και τον κολακεύουμε δεν τον αγαπάμεΌταν αγαπάμε κάποιον και του λέμε την αλήθειατον αγαπάμε! Η Αγία Γραφή λέγει: «λεγχε σοφόνκα γαπήσει σε»«μ λεγχε (μωρόν)κακούςνα μ μισήσωσί σε» και « δ μισν λέγχους φρων»Δεν νομίζω να θέλεις να βρίσκεσαι σ’αυτήν την θέσηΕάν νομίζεις ότι σε αδικώκάνε εκείνο που θέλειςΠάντωςκαι καταλήγω και λέω λάβε την επιστολή μου αυτή ως τη φωνή της όνου του Βαλαάμ…»[5].
Από όσα ακούσαμε και διαβάσαμε ο π. Μάξιμος βάζει ως θεμελιώδη λόγο της αποτείχισής του από τον επίσκοπό του, όχι την αίρεση (υπόψη ότι το κείμενο το «Προς τον Λαό» δημοσιεύτηκε στις 5 Φεβρουαρίου 2017!), αλλά το ΨΕΜΑ ενώπιων του Αγίου Θυσιαστηρίου, ότι δηλαδή ο πατριάρχης ΟΡΘΟΤΟΜΕΙ!
Εν σχέσει τώρα με τα βιαστικά συμπερασματικά λόγια του αδελφού: «Ο κ. Θεόκλητος αφού  εμπίπτει στα κριτήρια ενός «ευσεβούς» και «ορθόδοξου» επισκόπου σύμφωνα με  εσάς αλλά και σύμφωνα με τις θέσεις του π. Θεοδώρου, συνεπώς και δικαίως ο κ. Θεόκλητος πρέπει να σας καθαιρέσει!» [3] έχω να πω τα εξής ολίγα:
Αλήθεια, αν για πρώτη φορά στην Εκκλησιαστική μας ιστορία ο άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης λέγει (προς τον Στέφανο τον Αναγνώστη ) ότι « μοιχειαν αρεση εναι μία πλήρης κα κανονικ αρεση» «φόσον  μοιχειανικ σύνοδος το 809, πο χαρακτήρισε τν μοιχεία «οκονομία»ταν αρετική»[4],  τότε τί είναι το "ΨΕΜΑΤΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥΔεν είναι και αυτή μια νέα αιτία διακοπής μνημοσύνου; Εάν, κατά τον Μέγα Βασίλειο, αυτός που αθετεί την Θεότητα καλείται «βλάσφημος» («Ο αμαρτάνων παραβαίνει νόμον, ο δε βλασφημών εις αυτήν αθετεί την Θεότητα»), και πάλι όταν «κάποιος πίσκοπος  κάποια Σύνοδος πράττει παρ τν Εαγγελικό νόμο κα τος ερος Κανόνες σ κκλησιαστικ θέματακυρώνει κατ’ οσίαν τν γΓραφ κα τος ερος Κανόνες καὶ γίνεται  πίσκοπος   ΣύνοδοςπόστολοςΕαγγελιστής κα νομοθέτηςδημιουργώντας οσιαστικά λλο Εαγγέλιο κα λλους κανόνες….»[4], ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ ΕΧΟΥΜΕ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΔΙΑΚΟΨΟΥΜΕ ΤΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΤΟΥΣ, ΠΩΣ ΚΑΠΟΙΟΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ΟΤΙ: «ο κ. Θεόκλητος πρέπει να σας καθαιρέσει»; 
Αδελφοί, Ο ΘΕΟΣ ΝΑ ΕΛΕΑ ΜΑΣ διότι έξω από την βασιλεία των ουρανών εκτός από τους αιρετικούς θα μείνουν και «οι κύνες και οι φαρμακοί και οι πόρνοι και οι φονείς και οι ειδωλολάτραι και πας ο φιλών και ποιών ψεύδος» (Αποκ. 22,15)!

(Συνεχίζεται)

Μετά τιμής
Δημήτριος Β. Εμμανουήλ
Υ.Γ.

«Ώστε ο δοκών εστάναι βλεπέτω μη πέση» (Α΄Κορ. 10,12).  Δηλαδή, Αυτός που πιστεύει, θεωρεί, νομίζει ότι είναι της ακρίβειας βλεπέτω μη πέση!