Τετάρτη 11 Μαρτίου 2020

Κοροναϊός: Μαθήματα μέσω Ίντερνετ για τα σχολεία... ΑΤΙΜΟΙ!


ΣΧΟΛΙΟ: ΗΛΘΕ Η ΩΡΑ;

π. Αυγουστίνος Καντιώτης:  "Ένα σημείο των καιρών είναι και η τηλεόραση. Εντός ολίγου θα κλείσουν όλα τα σχολεία. Ύστερα από πενήντα χρόνια δεν θα υπάρχουν σχολεία. Θα θεωρείται καθυστερημένος αυτός που πηγαίνει στο σχολείο.Θ’ αλλάξουν επάγγελμα οι δάσκαλοι."


ΝΙΚΗ ΚΕΡΑΜΕΩΣ: "Όλα τα σενάρια, όσον αφορά στη λειτουργία των σχολείων και στην εκπαίδευση των μαθητών, εξετάζει το υπουργείο Παιδείας....Το ενδεχόμενο να κλείσουν όλα τα σχολεία δεν έχει απομακρυνθεί και συνεπώς ένα από τα σενάρια, που εξετάζει σοβαρά το υπουργείο Παιδείας είναι και η εξ΄ αποστάσεως εκπαίδευσης των μαθητών, παρά το γεγονός ότι είναι ένα δύσκολο εγχείρημα.";

Κοροναϊός: Μαθήματα μέσω Ίντερνετ για τα σχολεία που κλείνουν με «συνταγή» ΕΑΠ



Κοροναϊός: Μαθήματα μέσω Ίντερνετ για τα σχολεία που κλείνουν με «συνταγή» ΕΑΠ

ΕΛΛΑΔΑ

10.03.2020 15:38

Νικολίτσα Τρίγκα

Νικολίτσα Τρίγκα

Ηδη το Ελληνικό Ανοικτό πανεπιστήμιο προσφέρει την τεχνογνωσία του, στα θέματα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης της χώρας, για την κάλυψη των μαθημάτων σε σχολεία και πανεπιστήμια

Όλα τα σενάρια, όσον αφορά στη λειτουργία των σχολείων και στην εκπαίδευση των μαθητών, εξετάζει το υπουργείο Παιδείας, καθώς καθημερινά αυξάνονται οι σχολικές μονάδες οι οποίες κλείνουν λόγω του κοροναϊού, ενώ ταυτόχρονα αυξάνονται δραματικά και οι χαμένες διδακτικές ώρες για τους μαθητές. Το ενδεχόμενο να κλείσουν όλα τα σχολεία δεν έχει απομακρυνθεί και συνεπώς ένα από τα σενάρια, που εξετάζει σοβαρά το υπουργείο Παιδείας είναι και η εξ΄ αποστάσεως εκπαίδευσης των μαθητών, παρά το γεγονός ότι είναι ένα δύσκολο εγχείρημα. Ήδη η υφυπουργός Παιδείας κ. Ζαχαράκη δήλωσε ότι «εξετάσουμε όλα τα ενδεχόμενα και την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, λόγω κοροναϊού. Εχουμε αυτή τη στιγμή ανοικτή γραμμή με ειδικούς για το ζήτημα αυτό».


Με δεδομένο ότι σήμερα η πλειονότητα των παιδιών έχει πρόσβαση σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές, η λύση αυτή θεωρείται εφαρμόσιμη. Μια ακόμη λύση η οποία επίσης  θα μπορούσε ν΄ αποδώσει είναι η λειτουργία  της εκπαιδευτικής τηλεόρασης μέθοδος, που έχει χρησιμοποιηθεί και σε άλλες χώρες κατά το παρελθόν. Στο πλαίσιο αυτό ήδη το Ελληνικό Ανοικτό πανεπιστήμιο ανακοίνωσε ότι προσφέρει την τεχνογνωσία του, στα θέματα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης της χώρας λόγω κοροναϊού. Την απόφαση του για άμεση διάθεση  της πλατφόρμας εξ αποστάσεως εκπαίδευσης του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου στα σχολεία και τα Πανεπιστήμια της Χώρας, με δεδομένη την ανάγκη που έχει προκύψει τις τελευταίες ήμερες για κάλυψη μαθημάτων.

Ο Πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής του ΕΑΠ, κ. Οδυσσέας Ζώρας ανακοίνωσε ότι: ΤΟ ΕΑΠ αποφάσισε τη διάθεση της τεχνογνωσίας του Ιδρύματος και της ηλεκτρονικής πλατφόρμας εξ΄αποστάσεως εκπαίδευσης, στις δομές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στις πληττόμενες περιοχές της Αχαΐας, Ηλείας, Ζακύνθου και όπου αλλού απαιτηθεί στην Επικράτεια. Επίσης την διάθεση το αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα, της πλατφόρμας εξ αποστάσεως εκπαίδευσης του Ιδρύματος, σε όλα τα Πανεπιστήμια της Χώρας σε συνδυασμό με τη διάθεση του νέου καινοτόμου μοντέλου σύγχρονης και ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης, ώστε οι φοιτητές όλων των ΑΕΙ να είναι σε θέση να συνεχίσουν απρόσκοπτα τις σπουδές τους».

ΑΝΑΠΛΗΡΩΣΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΩΡΩΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Κατά τα λοιπά όσον αφορά στις χαμένες διδακτικές ώρες, η σχετική νομοθεσία προβλέπει τα εξής:
Σε περίπτωση απώλειας διδακτικών ωρών, η αναπλήρωση τους εξασφαλίζεται με τους ακόλουθους τρόπους:

α) αξιοποίηση των σχολικών εορτών με την παράλληλη πραγματοποίηση των εορτών και των μαθημάτων,

β) περιορισμός των εργάσιμων ημερών των πολυήμερων εκδρομών και

γ) περικοπή περιπάτων και εκδρομών. Με την παύση της λειτουργίας του σχολείου και μέχρι να εξομαλυνθεί η λειτουργία του, ο/η Διευθυντής/ντρια συγκαλεί ανά εβδομάδα, τουλάχιστον, το Σχολικό Συμβούλιο, με σκοπό την αντιμετώπιση της κατάστασης.

Μόλις εξομαλυνθεί η λειτουργία του σχολείου, ο/η Διευθυντής/ ντρια συγκαλεί αμέσως το Σχολικό Συμβούλιο, το οποίο εισηγείται στον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών τον τρόπο αναπλήρωσης των απολεσθεισών ωρών και ολοκλήρωσης της διδακτέας ύλης και ο Σύλλογος αποφασίζει σχετικά.

ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ

Στο μεταξύ το ένα σχολείο μετά το άλλο κλείνει είτε γιατί υπάρχουν κρούσματα είτε για προληπτικούς λόγους και  προκειμένου να γίνουν απολυμάνσεις. Σήμερα Τρίτη το υπουργείο Παιδείας αποφάσισε για προληπτικούς λόγους και την αναστολή πανελλήνιων σχολικών  αγώνων. Με νέα εγκύκλιο που υπέγραψε η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη προβλέπεται η «προσωρινή αναστολή της διεξαγωγής των Πανελλήνιων Σχολικών Αγώνων ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ., λοιπών σχολικών αθλητικών δραστηριοτήτων στην Π.Ε. και Δ.Ε. και του μαθήματος της κολύμβησης»

Ειδικότερα, το υπουργείο Παιδείας ενημερώνει ότι: προσωρινά αναστέλλει ( από 10-03-2020 έως και 22.03.2020):

1. α) Τη διεξαγωγή των Πανελλήνιων Αγώνων ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. Ελλάδας-Κύπρου σχ. έτους 2019-2020 δεδομένου ότι απαιτούνται οργανωμένες και μαζικές μετακινήσεις μαθητών/τριών για τη διεξαγωγή τους εντός της χώρας,

β) τις μετακινήσεις των μαθητών/τριών όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης εκτός σχολικής μονάδας για συμμετοχή σε αθλητικές δραστηριότητες και δράσεις .

ΝΑ ΚΛΕΙΣΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΖΗΤΑ Η ΟΙΕΛΕ

Από την πλευρά της η Ομοσπονδία ιδιωτικών εκπαιδευτικών ζητά να κλείσουν άμεσα όλα τα δημόσια και ιδιωτικά σχολεία, τα Φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης, τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών και τα Κέντρα Μελέτης, ώστε να αποτραπεί η ευρεία διάδοση του κορωνοϊού και να προστατευτεί η δημόσια υγεία.


Όπως υπογραμμίζει η ΟΙΕΛΕ «στα δημόσια και ιδιωτικά σχολεία της χώρας φοιτούν περίπου 1.300.000 μαθητές και εργάζονται σχεδόν 200.000 εκπαιδευτικοί. Είναι χώροι μαζικών συναθροίσεων. Αναλόγως μαζικοί χώροι είναι τα Φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης, τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών και τα Κέντρα Μελέτης, όπου συμβιώνουν τις απογευματινές ώρες χιλιάδες μαθητές και εργαζόμενοι. Πολλοί από τους μαθητές των οποίων τα σχολεία κλείνουν για να προστατευθούν, φοιτούν το απόγευμα στις υποστηρικτικές εκπαιδευτικές μονάδες, επομένως το όποιο μέτρο αχρηστεύεται. Με γνώμονα ότι τα παιδιά (σύμφωνα με όσα αναφέρουν οι επιστήμονες) συνήθως δεν αναπτύσσουν συμπτώματα, ή τα συμπτώματά τους είναι ήπια θυμίζοντας ελαφρύτερες ασθένειες, ο κίνδυνος να μεταδοθεί «σιωπηλά» ο ιός σε χιλιάδες γονείς και – κυρίως – σε ηλικιωμένα πρόσωπα της οικογένειας με βεβαρημένη υγεία είναι άμεσος. Θα πρέπει εδώ να τονίσουμε την πρόσθετη αγωνία μας για τα παιδιά με ειδικές μαθησιακές ανάγκες και αναπηρία που είναι το πλέον ευάλωτο τμήμα του μαθητικού πληθυσμού. Είμαστε, δε, υποχρεωμένοι να μεταφέρουμε την έκδηλη ανησυχία που επικρατεί σε ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα και εκφράζεται καθημερινά με e-mails, τηλεφωνήματα, συζητήσεις στις αίθουσες των εκπαιδευτικών, στην επικοινωνία με γονείς και κηδεμόνες. Θεωρούμε ότι αποτελεί αναγκαιότητα, πλέον, προκειμένου να μην έχει η χώρα μας την μοίρα της γειτονικής Ιταλίας όπου υπάρχουν φόβοι για πολύ μεγάλο αριθμό θυμάτων, να μπει φραγμός στη διασπορά του ιού.

»Τα σχολεία, τα Φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης, τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών και τα Κέντρα Μελέτης, ως οι τόποι της μεγαλύτερης συγκέντρωσης πληθυσμού, είναι ίσως οι μεγαλύτερες εστίες κινδύνου. Η Ομοσπονδία μας μετά από ιδιαίτερο προβληματισμό και διαβούλευση με μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών, προτείνει πως θα πρέπει άμεσα, όσο ακόμη η κατάσταση είναι ελέγξιμη, να κλείσουν όλες οι εκπαιδευτικές μονάδες στην επικράτεια για ένα εύλογο χρονικό διάστημα, ώστε να αποτραπεί η περαιτέρω εξάπλωση της ασθένειας. Ταυτόχρονα θα πρέπει να ακυρωθεί κάθε εκδήλωση, τακτική ή εποχιακή, που συνδέεται με τη σχολική ζωή (ενημερώσεις γονέων, παρέλαση 25ης Μαρτίου, εκκλησιασμοί κ.λπ.). Αντιλαμβανόμαστε πως τούτο θα επιβαρύνει τις οικογένειες και το σχολικό προγραμματισμό, όμως η υγεία κάθε πολίτη αποτελεί προτεραιότητα».



https://www.ethnos.gr/ellada/93138_koronaios-mathimata-meso-internet-gia-ta-sholeia-poy-kleinoyn-me-syntagi-eap