''-Μῆπως, ἦρθε ἡ στιγμή, τό φλέγον τοῦτο ζήτημα, νά ἐξετασθεί, σοβαρά καί ἀμερόληπτα, ἐκ τινός Ἱερᾶς Συνόδου, ὤστε, νά ξεκαθαρίσουν τά πράγματα, τελεσίδικα καί ἀμετάκλητα; '' ( Π.Π.Ν.)
ΕΜΠΟΝΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ* ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΚΑΚΟΔΟΞΙΩΝ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΙΩΣΗΦ ΤΟΥ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟΥ
Ἔμπονος προβληματισμός* περί τῶν κακοδοξιῶν τοῦ Γέροντος Ἰωσήφ
Γιά ὅσους προβληματίζονται, μαζί μας, πραγματικά, στό θέμα τοῦ μακαριστοῦ Γέροντος Ἱωσῆφ, ὑπάρχουν τάἐξῆς τέσσερα, σημαντικά κείμενα, (μαζί μέ τό ἡχητικό ντοκουμέντο, τῆς ἐγκληματικῆς κακοδοξίας):
2ον. "Εξ αφορμής ηχητικού ντοκουμέντου, που κυκλοφορεί στο διαδίκτυο, όπου γίνεται αναφορά από τον Γέροντα Ιωσήφ Βατοπαιδινόν": https://egolpio.wordpress.com/…/%CE%B5%CE%BE-%CE%B1%CF%86%…/
3ον. "Ἀνακοίνωση τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Βατοπαιδίου γιὰ τὶς ἐκτρώσεις καὶ τὸν Γέροντα Ἰωσὴφ":http://www.orthodoxia-ellhnismos.gr/…/02/blog-post_4564.html
4ον. "ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΚΑΤΑΠΕΛΤΗΣ ΚΑΤΑ ΤΗΣ Ι. Μ. ΒΑΤΟΠΕΔΙΟΥ!":http://apologitikaa.blogspot.com/2014/04/blog-post_7536.html#
Ἐπειδῆ, φίλοι ἀναγνώστες/τριες, τό θέμα εἶναι σοβαρό, θεολογικό καί δογματολογικό, ἄρα καί σωτηριολογικό· ἐνῶ δέν ἔχει ξεκαθαρίσει ἀκόμη, καί ἐπειδῆ λαμβάνω, κατά καιρούς, ἔντονες ἀπορίες ἐπί τοῦθέματος, ἀκόμη προβληματίζομαι προσωπικά, διευρευνητικά καί κριτικά π.χ. παρατηρῶ:
[ Α΄.] Στό 3ον. κείμενο, οἱ Βατοπαιδινοί πατέρες ἀναφέρουν ὅτι: "Κατ’ ἀρχὰς δὲν δώσαμε σημασία καὶ δὲν ἀπαντήσαμε μέχρι τώρα γιατί δὲν δεχόμαστε ὅτι αὐτὴ ἡ ἠχογράφηση εἶναι αὐθεντικὴ καὶ ὅτι αὐτὸς ποὺ μιλᾶ εἶναι ὁ μακαριστὸς Γέροντάς μας, γιατί γνωρίζουμεὄτι πολλὰ μποροῦν μὲ τὴ σημερινὴ τεχνολογία νὰ γίνουν πλαστὰ καὶ κίβδηλα ἀλλὰ καὶ γιατί ἐμεῖς ποὺ ζήσαμε τὸ Γέροντά μας γιὰ 30 ὁλόκληρα χρόνια ποτὲ δὲν τὸν ἀκούσαμε νὰ διδάσκη ὅ,τι ἡ κυκλοφοροῦσα ἠχογράφηση λέει. Ἄρα ἀμφισβητοῦμε τὴν κασέττα καὶ ὅτι αὐτὸς ποὺ ὁμιλεῖ εἶναιὁ Γέρων Ἰωσήφ."...!
Ἔχουμεν τήν γνῶμη: ὅτι ἕνα πράγμα εἶναι, νά μή δέχεσε τήν ἐν λόγῳ ἠχογράφηση, καί ἕνα ἄλλο, νά ἔχει περάσει ἕνας ὁλόκληρος χρόνος, καί νά μήν ζητήσεις αὐτήν, πρός ἐξακρίβωση τῆς ἀλήθειας!
-Ἆρα γε, συμφέρει, στήν σεβασμία Μεγίστη Ἱερά Μονή τοῦ Βατοπαιδίου, νά ζητήσει ἐπίσημα, γιά τεχνολογική ἐξακρίβωση, τῆς αὐθεντικότητας τῆς ἠχογραφήσεως;
-Ἐάν ἦταν πρός τό συμφέρον τῆς Μονῆς, γιάτι ἄραγε, μέχρι τή σήμερον, δέν ζήτησαν, μέ ἐπίσημο τρόπο, τήνἐν λόγῳ ἠχογράφιση, ἐκ τοῦ σεβαστοῦ συγκεκριμένου προσώπου (βλέπ. 4ον κείμενο) ποῦ ἀνταπάντησε,ῤωμαλέα καί ἀρκετά συμβολικά, στήν ἀνακοίνωση, τῶν Πατέρων τοῦ Βατοπαιδίου;
-Ἐξάπαντος, μέχρι τήν σήμερον, ἀκόμη μένει ἀνοικτό τό θέμα, καί μάλιστα, εἰς βάρος, τῶν τιμίων Πατέρων καί συμπατριωτῶν μας Βατοπαιδινῶν...!
[ Β΄.] Γράφουν ἐπίσης στό ἵδιο κείμενο: "Εἶναι ξεκάθαρο ὅτι κάποιοι θέλουν νὰ μειώσουν τὸ πρόσωπο τοῦ"!
-Ἄλλο πράγμα καί τοῦτο ἅγιοι πατέρες!!!
-Ἀπό πότε ἆρα γε, ἡ θεολογική κριτική, τῶν ἄτοπων καί ἄστοχων, πλανῶν, κακοδοξιῶν καί αἱρέσεων, ἀκόμη καί ἐκ τινῶν ἀγίων τῆς Ἐκκλησίας, εἶναι μειωτικό(;!) τῶν σεβαστῶν προσώπων τους;
-Ἐάν ἦταν αὐτή, ἡ ἀπόλυτη ἀλήθεια, τότε γιατί ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας, κρίνει καί ἐπικρίνει, μάλιστα καταδικάζει ἐπίσημα, ἤ καί ἀνεπίσημα, κακόδοξες καί αἱρετικές διδασκαλίες, ζῶντων καί κεκοιμημένων,ἀγίων(π.χ. κακοδοξίες τοῦ ἁγίου Αὐγουστίνου), ἤ καί μή ἀγίων (π.χ. ἐκκλησιαστικῶν συγγραφέων ὡς ὁὨριγένης κ.α.);
-Στήν περίπτωση μάλιστα τοῦ Ὠριγένη, ἡ Ἐκκλησία, τόν ἔκρινε, τόν δίκασε καί τόν καταδίκασε, τριακόσια χρόνια ΜΕΤΑ ΘΑΝΑΤΟΝ, ὡς κακόδοξο καί αἱρετικό μέ τήν ἀγἰα Ε΄ Οἰκουμενική Σύνοδο τοῦ 553 μ.Χ.!
-Ἔκανε λάθος ἡ Ἐκκλησία; Ἄπαγε τῆς ἀνοησίας καί νά το σκεφθεί κανείς!
-Ὑπάρχει ἆρα γε, σαφῆ διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας, ποῦ νά δύναται Αὐτή, νά κρίνει καί νά καταδικάζει, πρόσωπα καί διδασκαλίες, ἀκόμη καί μετά τόν θάνατον αὐτῶν;
-Ἐξάπαντος, βάση τῆς προσωπικῆς μας ἔρευνας, τό θέμα αὐτό, στήν Ὀρθόδοξη Θεολογία τῆς Έκκλησίας, εἶναι λελυμένο!
Ἐνῶ, ἀναγκαία κρίνεται, ἡ θεολογική καί Συνοδική ξεκαθάριση τοῦ πιό πάνω ζητήματος, περί τοῦ μ. Ἰωσήφ, διότι αὐτό τό καλό καί ἅγιο ξεκαθάρισμα, θά ἐνδυναμώση κυρίως, τό κῦρος καί τήν ἁγίοτητα τοῦσυγκεκριμένου μοναχοῦ! Ἐπίσης, εἶναι φανερόν, ὅτι ἡ ἀποσαφήνιση τῶν συγκεκριμένων, κακοδοξιῶν καί πλανῶν του, εἶναι πρός τό συμφέρον, ἀπάντων τῶν πλευρῶν καί προσώπων, ποῦ τυχόν ἐμπλέκονται καί σχετίζονται, ἔμμεσα ἤ ἄμεσα μέ τόν μ. Ἰωσήφ , πολλώ δέ μάλλον, εἶναι συμφέρον κυρίως, πρός τό Χριστεπώνυμο πλήρωμα τῆς Ἐκκλησίας ποῦ δέν ἔτυχε νά τόν γνωρίσει...!
-Μῆπως, ἦρθε ἡ στιγμή, τό φλέγον τοῦτο ζήτημα, νά ἐξετασθεί, σοβαρά καί ἀμερόληπτα, ἐκ τινός Ἱερᾶς Συνόδου, ὤστε, νά ξεκαθαρίσουν τά πράγματα, τελεσίδικα καί ἀμετάκλητα;
[ Γ΄.] Ὠστόσο ἀναφέρεται καί αὐτό: "Ἀκόμη καὶ ἐὰν ἕνας ἅγιος ἐκφράσει λανθασμένη διδασκαλία δὲν καταδικάζεταιἐὰν πρῶτα δὲν ἐλεγχθῆ καὶ δὲν παραδεχθῆ τὸ λάθος του καὶ ἐν συνέχεια δὲν διορθώση τὴ διδασκαλία του."
-Ἡ συγκεκριμένη πρόταση, μπάζει θεολογικά καί ἐκκλησιολογικά, διότι ἔχουμεν τρανό παράδειγμα, ἐκ τινῶνΘεοφόρων Ἀγίων Πατέρων, ποῦ ἐξέφρασαν ἀπό δικαιολογημένη ἄγνοια, μερικές κακοδοξίες, ἀλλά ἡΣυνείδηση τῆς Ἐκκλησίας μας, τούς τιμά ὡς ἀγίους παρά ταύτα! Ἐνῶ, τίς συγκεκριμένες, αἰρετίζουσεςδιδασκαλίες, αὐτῶν τῶν ὄντως ἀγίων Πατέρων, τίς καταδικάζει καί τίς ἀπορίπτει, διά στόματος τινῶν ἄλλωνἀγίων Πατέρων!
-Δέν θά πρέπει, ὅμως, γιά νά μιλάμε ἁγιο-λογικά, νά ἀποδειχθεί Ἐκκλησιολογικά πρώτιστα, ἡ ἀδιαμφιστήτηἀγιότητα, τοῦ ὅποιου Μοναχοῦ, καί εἶτα νά τόν ἀντιπαραβάλουμεν, μέ τούς μεγίστους Θεοφόρους Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας ποῦ λάθεψαν ἀπό ἀγνή ἄγνοια;
-Ἡ ἄγνοια ὅμως, περί τῶν συγκεκριμένων, ἐγκληματικῶν κακοδοξιῶν, τοῦ μ. Ἰωσῆφ, ἦτο ὄντωςδικαιολογημένη καί ἀγνή, εἰς τήν σημερινή ἐποχή ποῦ ζοῦσε;
[Δ΄.] Ἐπίσης, γιά νά ἦταν ὀρθά καί ἀγιολογικά, τεκμηρειωμένη, ἡ ἄποψη τῶν μοναχῶν τοῦ Βατοπαιδίου, θάἔπρεπε ἡ Ἐκκλησία μας(Κλήρος καί λαός), νά ἀναγνώριζε πρῶτιστα καί ἐπίσημα, τήν ἀγιότητα, τοῦ ἐν λόγῷμοναχοῦ της, πράγμα τό ὁποῖο, ἀκόμη νά πραγματοποιηθεί καί ἀφήνει ἔτσι, σοβαρά ἐκτεθημένο τό Μοναστήρι, γιά τήν ὑπερβολικά, κεκτημένη ταχύτητα του, νά "ἁγιοποιήσει", τόν Γέροντα Ἰωσήφ!
-Γιατί βιάζονται ἆρα γε;
-Δέν συνειδητοποιοῦν, οἱ καλοί πατέρες, ὅτι ὑφίστανται σοβαρές θεολογικές ἀντιδράσεις καί ἐνστάσεις, ἐκ τοῦΣώματος τῆς Ἐκκλησίας, περί τοῦ προκειμένου ζητήματος;
-Ἐξάπαντος, ὡς Μοναστήρι, ἀν τό ἐπιθυμεί σφόδρα, δύναται, νά τόν τιμᾶ καί νά τόν σέβεται ὡς ἅγιο του, σύμφωνα μέ τίς ἐπιστημονικές καί ἁγιολογικές προϋποθέσεις, ἄλλά προτοῦ τό πράξει αὐτό, ἀς περιμένουν καί τήν ἐπίσημη Πατριαρχική πράξη τῆς ἁγιοκατάταξῆς του, ἤ μᾶλλον πρῶτιστα, τό καλό καί ἁγιοσυνοδικό ξεκαθάρισμα, περί τῶν κακοδοξιῶν του, μιᾶς καί ὑφίστανται δυστυχῶς, δημοσίως μάλιστα, σοβαρές καίἐπίσημες καταγγελίες, ἐκ τινῶν σοβαρῶν καί ἔγκριτων εἰδικῶν θεολόγων!
-Ἐκτός κι ἄν, ἡ ἀπέλπιδα καί ἀποτυχημένη προσπάθεια, τῆς φίμωσις, εἴτε τῆς συκοφάντισις, εἴτε καί τῆς λασπολογίας, ἔναντι αὑτῶν, εἶναι ἔργο θεάρεστο;
-Ἐκτός κι ἄν νομίζει, ἡ ἱερά Μονή Βατοπαιδίου ὅ,τι ἡ μή ξεκαθάριση τοῦ ἐν λόγῳ ζητήματος, με Συνοδικῷτῷ τρόπῷ, πῶς θα εἶναι πρός τόν συμφέρον της, πλανάται πλάνην οἱκτράν... διότι τό Χριστεπώνυμο πλήρωμα, εἶναι ἐξάπαντος Λογικό!
Ἁπλῶς προβληματίζομαι...
Π.Π.Ν.
*Γράφτηκε ὡς σχόλιο στό FACEBOOK την 25/4/2015.
ΠΗΓΗ:https://www.facebook.com/xenophon.panagiotes/posts/828764867217153