Ο Αμβρόσιος Καλαβρύτων: Απαράδεκτος ο Πάπας – Προσωπικά πιστεύω πως οι Παπικοί είναι αιρετικοί! Ως Ιεράρχης της Ελλαδικής Εκκλησίας διακηρύσσω πως είναι σχισματικοί – Δεν τους μισούμε, πονάμε για αυτούς
Την πεποίθησή του πως οι Παπικοί είναι αιρετικοί εκφράζει σε νέα δυναμική απάντησή του προς τον θεολόγο κ. Σημάτη ο Μητροπολίτης Καλαβρύτων & Αιγιαλείας Αμβρόσιος. Βέβαια διευκρινίζει πως επισήμως ο Ρ/Καθολικός, “είτε μας αρέσει, είτε όχι, από την Διοικούσα Εκκλησία αντιμετωπίζεται ως Σχισματικός’!
Επαναλαμβάνει δε πως δεν αναγνωρίζει την Σύνοδο του Κολυμπαρίου.
Ακολουθεί ολόκληρη η νέα παρέμβαση:
ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΣΕΒ. ΖΙΜΠΑΜΠΟΥΕ ΣΕΙΡΑ ΕΧΕΙ Ο κ. ΣΗΜΑΤΗΣ…..
ΝΑ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥΣ ΜΑΣ
ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΕΤΕΡΟΝ ΥΒΡΙΣΤΗΝ ΜΑΣ
ΝΑ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥΣ ΜΑΣ
ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΕΤΕΡΟΝ ΥΒΡΙΣΤΗΝ ΜΑΣ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΘΕΟΛΟΓΟΝ Κ. ΣΗΜΑΤΗΝ
Αγαπητέ κ. Σημάτη,
Αγαπητέ κ. Σημάτη,
Eίσθε Θεολογος Καθηγητής σε σχολική Μονάδα της Μέσης βαθμίδος στην πόλη μας. Ευκαίρως-ακαίρως μου επιτίθεσθε προφορικώς καί γραπτώς! Δεν κουρασθήκατε, λοιπόν, να με ταπεινώνετε, να με ευτελίζετε και να με εξευτελίζετε; Δεν χορτάσατε να με δυσφημείτε διαρκώς;
Σας ευχαριστώ, λοιπόν, για τον τρόπο της πρός με συμπεριφοράς σας! Αλλά σας παρακαλώ κάποια στιγμή να συγκεντρωθείτε στον εαυτό σας και να κάμετε μια αυτοκριτική.
Δυστυχώς έχετε παρανοήσει τα λόγια μου και τις θέσεις μου ως προς τους Παπικούς! Σήμερα, λοιπόν, εξ αφορμής μιάς νέας σκληρής επιθετικής συμπεριφοράς σας επανέρχομαι και για τελευταία φορά θα σας δώσωμερικές εξηγήσεις.
Πρώτον: παλαιότερα προέβητε σε δημοσίευση σε τοπικές Εφημερίδες, ότι αποφάσισα να παραχωρήσω Ναό προς τους Ρωμαιοκαθολικούς μετανάστες της περιοχής του Αιγίου, προκειμένου να επιτελούν τα θρησκευτικά τους καθήκοντα. Αλλά στο ίδιο φύλλο της τοπικής μας Εφημερίδος και την ίδια ημέρα δημοσιευόταν συγχρόνως η Ανακοίνωση της Ιεράς Μητροπόλεως, ότι το αίτημα των Ρωμαιοκαθολικών μετανα- στών στην πόλη μας ετέθη σε Σύναξη των Εφημερίων μας, στην οποία και αποφασίσθηκε να μη παραχωρηθεί Ναός στους αιτούντες Καθολικούς! Γιατί το αγνοήσατε;
Δεύτερον: Έχετε παραποιήσει τα λόγια μου ως προς τους Καθολικούς στο ερώτημα: Οι Παπικοί τι είναι; Αιρετικοί ή Σχισματικοί; με κατηγορείτε, επειδή εχαρακτήρισα τους Ρωμαιοκαθολικούς ως Σχισματικούς.
Επειδή, λοιπόν, η κακοήθειά σας συνεχίζεται σήμερα επανέρχομαι και για τους καλής προαιρέσεως αναγνώστες σας επαναλαμβάνω μερικά πράγματα:
Επειδή, λοιπόν, η κακοήθειά σας συνεχίζεται σήμερα επανέρχομαι και για τους καλής προαιρέσεως αναγνώστες σας επαναλαμβάνω μερικά πράγματα:
1. Προσωπικώς, ως άτομο και ως πιστός, πιστεύω και διακηρύσσω, ότι οι Παπικοί είναι αιρετικοί!
2. ΕΠΙΣΗΜΩΣ όμως ως Επίσκοπος της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ελλάδος δεν δύναμαι ει μη να ακολουθήσω την άποψη της Εκκλησίας μας, ότι οι Παπικοί ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ, αλλά σχισματικοί!
Απόδειξη: Το πρόβλημα θα μας το λύσει η αναφορά μας στο Μυστήριο του Γάμου, δηλ. οι μικτοί γάμοι.
Ως γνωστόν, ο γάμος μεταξύ μιάς Ορθοδόξου νέας και ενός Χιλιαστή νέου ΔΕΝ ΕΥΛΟΓΕΙΤΑΙ! Αντιθέτως όμως ΕΥΛΟΓΕΙΤΑΙ ο Γάμος μεταξύ μιάς Ορθοδόξου νεάνιδος και ενός Καθολικού νέου! Το γεγονός αυτό τι αποδεικνύει; Ότι ο γάμος με τον Χιλιαστή δεν επιτρέπεται, διότι ο Χιλιαστής είναι αιρετικός. Επιτρέπεται όμως ο μικτός γάμος μεταξύ Ορθοδόξων και Ρωμαιοκαθολικών, διότι οι Ρωμαιοκαθολικοί κατατάσσονται στους Σχισματικούς! Επειδή όμως δεν υπάρχει μυστηριακή-εκκλησιαστική κοινωνία μεταξύ Ορθοδόξων και Ρωμαιοκαθολικών ο γάμος τους, κατ’ οικονομίαν, τελείται ξεχωριστά. Για την Ορθόδοξη γυναίκα ο γάμος γίνεται στον Ορθόδοξο ναό, για τον Καθολικό άνδρα ο γάμος γίνεται στο ναό των Ρωμαιοκαθολικών. Επί πλέον οι μελλόνυμφοι πρέπει να υπογράψουν Δήλωση, ότι τα παιδιά τους θα βαπτισθούν κατά το Ορθόδοξο δόγμα, εάν και εφ΄ όσον ο γαμβρός είναι Ορθόδοξος!
Όλα αυτά τι αποδεικνύουν; Ότι οι Ρωμαιοκαθολικοί δεν κατατάσσονται στους αιρετικούς! Όσοι Σημάτηδες, λοιπόν, και αν ξεσηκωθούν η Εκκλησία τηρεί τη γραμμή της!
Γιατί, άραγε, απαγορεύεται ο μικτός γάμος μεταξύ Ορθόδοξων και Μαρτύρων του Ιεχωβά; Μόνο και μόνο, διότι οι Χιλιαστές όχι μόνον κατατάσσονται, αλλά και είναι ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ!
Ας προσθέσουμε ένα ακόμη επιχείρημα: Ένας Καθολικός γίνεται δεκτός στη Ορθόδοξη Εκκλησία μας μόνο με το Χρίσμα και με ένα λίβελλο, διά του οποίου αποκηρύσσει τις κακοδοξίες των Καθολικών! Αντιθέτως ο Μάρτυρας του Ιεχωβά, ο Μουσουλμάνος, ο Άθεος κλπ. γίνονται δεκτοί μόνον με το άγιο βάπτισμα! (Δεν έχει σημασία το γεγονός, ότι κάποιοι Ζηλωτές κληρικοί της εποχής μας εφάρμοσαν το αναβάπτισμα σε μετρημένες περιπτώσεις) Η γραμμή της Εκκλησίας είναι σαφής, σαφέστατη. Ο Καθολικός που επιστρέφει στην αγκαλιά της Ορθοδόξου Εκκλησίας γίνεται δεκτός με Χρίσμα, όχι με Βάπτισμα! Όσοι «super-ορθόδοξοι» Σημάτηδες αμφιβάλλουν, ας ανατρέξουν στο βιβλίο «Μικρόν Ευχολόγιονή Αγιασματάριον, Έκδοσις Ι΄ 1988 της Αποστολικής Διακονίας, σελ. 87-89), όπου θα λυθούν οι απορίες τους.
Ταύτα ως προς την επίσημη θέση της Εκκλησίας. Άρα για κάθε καλόπιστο αναγνώστη σας το πρόβλημα λύθηκε! Ο Καθολικός, είτε μας αρέσει, είτε όχι, από την Διοικούσα Εκκλησία αντιμετωπίζεται ως Σχισματικός! Παρά ταύτα ο υπογράφων οσάκις αποφαίνεται ως πρόσωπο καί όχι ως Επίσκοπος τονίζει ότι οι Ρωμαιοκαθολικοί είναι ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ, μάλιστα δέ ο Πάπας των ημερών μας είναι παντελώς ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΣ! (Σε νεώτερο σημείωμά μας προσεχώς θα το αποδείξουμε!)
Ας επανέλθουμε, λοιπόν, στο θέμα των μικτών Γάμων. Ως μια πρόσθετη απόδειξη σας υπενθυμίζω ένα πολύ επίσημο μικτό γάμο, ο οποίος έγινε στην Αθήνα κατά το έτος 1962. Στην Αθήνα, λοιπόν, έγινε ο γάμος της Ορθοδόξου Πριγκήπισσας της Ελλάδος Σοφίας με τον Πρίγκηπα της Ισπανίας, τον Ρωμαιοκαθολικό Δον Χουαν Κάρλος!
Ο Γάμος τους έγινε σε δύο φάσεις! Πρώτα τελέσθηκε ο γάμος του Δον Χουάν Κάρλος στον Ρωμαιοκαθολικό Ναό των Αθηνών, δηλ. του Αγίου Διονυσίου της οδού Πανεπιστημίου. Έπειτα, ακριβώς μετά, ακολούθησε ο Γάμος της Σοφίας στον Καθεδρικό Ναό των Αθηνών της οδ. Μητροπόλεως, τον οποίο ευλόγησε ο τότε Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Χρυσόστομος.
Αυτά, λοιπόν, κ. Σημάτη ως προς την κακοήθειά σας περί των Παπικών και της θέσεώς μου.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ για τους καλής πίστεως αναγνώστες σας.
Οι ορθώς πιστεύοντες Ορθόδοξοι Χριστιανοί στην καρδιά μας διατηρούμε και νοιώθουμε πόνο για την πλάνη τους και ΟΧΙ ΜΙΣΟΣ τόσο για τους σχισματικούς, τους ετεροδόξους και τους πεπλανημένους ως προς την πίστη μας, όσο και για τους αλλοθρήσκους! ΟΧΙ ΜΙΣΟΣ! Νοιώθοντας δε πόνο και συνεπώς αγάπη στην ψυχή μας προσευχόμαστε γι’ αυτούς! Όσοι αμφιβάλλουν, ας ανατρέξουν στην ευχή μετά την καθαγίαση των Τιμίων Δώρων, όπως έχει διατυπωθεί στη θεία λειτουργία του Μεγ. Βασιλείου: «…τους εσκορπισμένους επισυνάγαγε∙ τους πεπλανημένους επανάγαγε και σύναψον τη αγία Σου καθολική και αποστολική Εκκλησία…» (βλ. Ιερατικόν Β΄, Έκδοση Ιεράς Μονής Σίμωνος Πέτρας, 1997, σελ. 125).
Οι ορθώς πιστεύοντες Ορθόδοξοι Χριστιανοί στην καρδιά μας διατηρούμε και νοιώθουμε πόνο για την πλάνη τους και ΟΧΙ ΜΙΣΟΣ τόσο για τους σχισματικούς, τους ετεροδόξους και τους πεπλανημένους ως προς την πίστη μας, όσο και για τους αλλοθρήσκους! ΟΧΙ ΜΙΣΟΣ! Νοιώθοντας δε πόνο και συνεπώς αγάπη στην ψυχή μας προσευχόμαστε γι’ αυτούς! Όσοι αμφιβάλλουν, ας ανατρέξουν στην ευχή μετά την καθαγίαση των Τιμίων Δώρων, όπως έχει διατυπωθεί στη θεία λειτουργία του Μεγ. Βασιλείου: «…τους εσκορπισμένους επισυνάγαγε∙ τους πεπλανημένους επανάγαγε και σύναψον τη αγία Σου καθολική και αποστολική Εκκλησία…» (βλ. Ιερατικόν Β΄, Έκδοση Ιεράς Μονής Σίμωνος Πέτρας, 1997, σελ. 125).
Άρα η αγάπη -και όχι το μίσος- είναι η κινούσα την καρδιά μας και τα αισθήματά μας, χωρίς όμως να κάνουμε εκπτώσεις στο περιεχόμενο της Πίστεώς μας.
Τελικά ως πρός τους Παπικούς μπορούμε να τους αποδώσουμε και τους δύο τίτλους! Είναι και Αιρετικοί και Σχισματικοί! Εξαρτάται με ποιο πρίσμα θα τους ατενίσουμε! Αιρετικοί μεν για το πλήθος των πιστών, Σχισματικοί δε για την Διοίκηση της Εκκλησίας. Τα παραπάνω βεβαίως δεν ισχύουν για τους Προτεστάντες ή Διαμαρτυρόμενους!
Τελικά ως πρός τους Παπικούς μπορούμε να τους αποδώσουμε και τους δύο τίτλους! Είναι και Αιρετικοί και Σχισματικοί! Εξαρτάται με ποιο πρίσμα θα τους ατενίσουμε! Αιρετικοί μεν για το πλήθος των πιστών, Σχισματικοί δε για την Διοίκηση της Εκκλησίας. Τα παραπάνω βεβαίως δεν ισχύουν για τους Προτεστάντες ή Διαμαρτυρόμενους!
Ως επισφράγισμα των παραπάνω πτωχών σκέψεων και θέσεων παρακάτω παραθέτουμε ένα δημοσίευμα του Ομοτίμου Καθηγητού της Θεολογικής Σχολής κ. Παναγιώτη Μπούμη με τίτλο «Ποιους λέγομεν αιρετικούς» (βλ. Εφημερίδα «ΚΙΒΩΤΟΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ» αριθμ. Φ. 054/25.05.2017, σελ. 45).
Αυτή ας είναι και η χαριστική βολή στις λανθασμένες θέσεις και τοποθετήσεις σας, φίλτατε κ. Σημάτη.
2. Ας έλθουμε τώρα και σε κάποιες άλλες δικές σας κακοήθειες.
Κύριε Σημάτη, είσθε καρδιογνώστης; Πως αποφαίνεσθε, ότι η ανοικτή επιστολή μου προς τον Οικουμενικό μας Πατριάρχη γίνεται «γιὰ λόγους ἐντυπώσεων ἢ προσωπικῆς βεντέτας μὲ τὸν Βαρθολομαῖο»;
Κύριε Σημάτη, είσθε καρδιογνώστης; Πως αποφαίνεσθε, ότι η ανοικτή επιστολή μου προς τον Οικουμενικό μας Πατριάρχη γίνεται «γιὰ λόγους ἐντυπώσεων ἢ προσωπικῆς βεντέτας μὲ τὸν Βαρθολομαῖο»;
Γιατί δεν αφήνετε το σκοτισμένο μυαλουδάκι σας να σκεφθεί ευθέως; Ούτε για λόγους εντυπώσεων ενήργησα, ούτε και κάποια προσωπική βεντέτα έχω με τον Πατριάρχη μας. Διεκδικώ τα απορρέοντα εκ της ιδιότητός μου ως Επισκόπου δικαιώματα και ως εκ τούτου εκφράζομαι, όταν το συμφέρον της Εκκλησίας μας το επιβάλλει! Μη λησμονείτε, παρακαλώ, ότι ο Πατριάρχης είναι πρώτος μεταξύ ίσων! «Primus inter Pares» και όχι Πρώτος άνευ ίσων, όπως τώρα τελευταία ο Γέρων Μητροπολίτης Περγάμου, Σεβ. κ. Ιωάννης Ζηζιούλας καί Πρόεδρος των Οικουμενιστών, αποφάνθηκε!!!!!!
Έπειτα από τα παραπάνω μπορείτε, λοιπόν, να καταλάβετε, ότι γράφοντας την ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ μου προς τον Οικουμενικό μας Πατριάρχη, ενήργησα διά λόγους συνειδήσεως! ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΩ με τις Αποφάσεις της εν Κρήτη Συνόδου! Επίσης δεν αναγνωρίζω την Σύνοδο αυτή ούτε ως «Μεγάλη», ούτε ως «Αγία»! Δεν θά πρεπε άραγε να σας χαροποιήσει η θέση μου αυτή; Γιατί με ψέγετε και με εξευτελίζετε; Απλούστατα, διότι είσθε τυφλωμένος από το πάθος! Με μισείτε! Ο Θεός να σας συγχωρήσει! Σας περιμένω να μετανοήσετε, για να χαρώ τη μεταστροφή σας.
Κύριε Σημάτη, γιατί επίσης με κατηγορείτε ως υποκριτή, διπρόσωπο, οσφυοκάμπτη κλπ. γράφοντας τα λόγια: «κοινωνώντας μὲ ὅλους ὅσους κατηγορεῖ»! εννοώντας την ελαχιστότητά μου.
Ευτυχώς δι΄εμέ ΔΕΝ ΣΑΣ ΩΡΙΣΑ ακόμη ως πνευματικό μου Πατέρα, ώστε σεις να μου καθορίζετε την προσωπική μου πνευματική πορεία! Σας παρακαλώ όμως να μετριάσετε λίγο τον εωσφορικό εγωϊσμό σας, συνεπεία του οποίου θα οδηγηθείτε στην κόλαση! Εκεί είναι το τέλος όλων των άσπλαγχνων, των σκληρών, των συκοφαντών, και όλων, όσοι έχουν εωσφορικό εγωϊσμό, όπως η «μεγαλειότης» σας!
Τέλος, έχετε αντιληφθεί, ότι τελικώς είσθε ένας αχαρακτήριστος συκοφάντης; Σας προκαλώ να μού αποδείξετε δημοσίως πώς, πού και πότε η ελαχιστότης μου έβλαψε την Εκκλησία μαζί με τον μακαριστό Αρχιεπίσκοπο Αθηνών Χριστόδουλο; Γράφετε, «γυμνή τη κεφαλή» περί εμού τα λόγια ταύτα: «χωρὶς νὰ ἔχει…ζητήσει συγγνώμη καὶ γιὰ ὅσα μετὰ τοῦ Ἀρχιεπισκόπου Χριστοδούλου ἔβλαψε τὴν Ἐκκλησία!»
Λυπούμαι για λογαριασμό σας! Σας προκαλώ, λοιπόν, να μου αναφέρετε που, πως και πότε μετά του Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου έβλαψα την Εκκλησία.
Θα αναμένω την απάντησή σας. Σας προειδοποιώ, ¨όμως, ότι εάν δεν επανορθώσετε τον άκρως συκοφαντικό αυτό λόγο σας, τότε θα αμυνθώ με κάθε νόμιμο μέσο και τρόπο για την υπεράσπιση της τιμής μου και της αξιοπρεπείας μου.
Αίγιον, 28 Μαϊου 2017
+ Ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ
+ Ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ