ΣΧΟΛΙΟ: Αδελφοί,
2000 χρόνια μετά την Θεία Γέννηση αλλά και την Πεντηκοστή, 1700 χρόνια μετά την αγία γέννηση του ιερού Χρυσοστόμου και την φανέρωση της θείας τυπικής διάταξης της Θείας Λειτουργίας που φέρει το όνομά του, 116 χρόνια μετά την γέννηση του επισκόπου Αυγουστίνου (20 Απριλίου 1907) και του θείου Τρόπου που αυτός τελούσε την Θεία Λειτουργία, τον οποίο και παρέδωσε τη Εκκλησία,Ο εν λόγω (πλανεμένος) αδελφός -αν και θεολόγος – υποστηρίζει,
«ότι δεν σώζεται μια κοινή παράδοση.»!
Αλήθεια τι εννοεί ο ποιητής; Το πρώτο μήνυμα «ότι δεν σώζεται» το καταλάβαμε (εκτός κι αν ως μετα-πατερικός μετα-νοήσει), αλλά και το δεύτερο μεγάλο μήνυμα για «μια κοινή παράδοση», εννοείται προσευχητικής αλλά και λειτουργικής φύσεως , κι αυτό το καταλάβαμε -σίγουρα την ημέρα της οικουμενιστικής προσευχής στην πλατεία του Αγίου Πέτρου 30 Σεμπτεμβρίου 2023, είτε εν σώματι είτε εκτός σώματος δεν ξέρω, σίγουρα θα στεκόταν (προσευχόμενος) εφόσον κι αυτός ανήκει στο «Μαζί, ο λαός του Θεού»…
Αλήθεια τι δεν ξέρουμε;
Κι όμως!
Ας δοξάσουμε τον Θεό, όπως λέγει ο π. Μάξιμος (Καραβάς), «δια την Μακροθυμία του»…
Ευχαριστώ!
Ας δοξάσουμε τον Θεό, όπως λέγει ο π. Μάξιμος (Καραβάς), «δια την Μακροθυμία του»…
Ευχαριστώ!
.............................................
Οι μεταπατερικοί θεολόγοι προτείνουν τώρα και νέο τρόπο Θείας Μετάληψης.
Συνέντευξη στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ έδωσε ο καθηγητής Θεολογίας του ΑΠΘ Χρυσόστομος Σταμούλης. Ανάμεσα στα άλλα απάντησε και στο ερώτημα «Θα συνεχιστεί και την επόμενη μέρα η συζήτηση για τη Θεία Ευχαριστία και την προστασία από την επιδημία;».
Ο Χρυσόστομος Σταμούλης είπε: «Βεβαίως και θα συνεχιστεί. Έχουμε μπει σε μια καινούργια στροφή της ζωής μας και η Εκκλησία δεν θα πρέπει να κρυφτεί πίσω από επισφαλείς βεβαιότητες ή πρακτικές μιας συγκεκριμένης ιστορικής περιόδου.
Ο τρόπος μετάδοσης της Θείας Ευχαριστίας ποικίλλει στην αρχαία Εκκλησία. Ακόμα και στα Ευαγγέλια βλέπουμε ότι δεν σώζεται μια κοινή παράδοση. Όσον αφορά τα σημερινά, ήδη πολλοί ιεράρχες και θεολόγοι δείχνουν προς την κατεύθυνση της πρακτικής που στηρίζεται εν μέρει στη Θεία Λειτουργία του αγίου Ιακώβου του Αδελφοθέου και προτείνουν τη δι’ εμβαπτισμού του σώματος στο αίμα Θεία Ευχαριστία. Κάτι αντίστοιχο ίσχυε, σύμφωνα με την παλιότερη Διάταξη της Προσκομιδής (12ος αι.), και για τους «εν όρεσι» αναχωρητές, οι οποίοι έπαιρναν μαζί τους και κοινωνούσαν θείο άρτο βαπτισμένο στο αίμα. Aκόμα και αν δεν υπήρχαν αυτές οι λύσεις, η Εκκλησία, ως ζωντανός οργανισμός που μετέχει στις άκτιστες ενέργειες του τριαδικού Θεού και παράγει συνεχώς θεολογία, θα έπρεπε να τις δημιουργήσει».
Δεν αξίζει να ασχολείται κανείς πλέον με τους μεταπατερικούς ψευτοκουλτουριάρηδες και δήθεν θεολόγους, αλλά το ερώτημα που κυρίως αναζητά απάντηση είναι ποιοι αλήθεια είναι οι «πολλοί ιεράρχες και θεολόγοι» για τους οποίους ο Σταμούλης λέει ότι «προτείνουν τη δι’ εμβαπτισμού του σώματος στο αίμα Θεία Ευχαριστία»; Εντοπίσαμε αντίστοιχη θέση και από έναν άλλον «διανοούμενο» που ταυτίζει τον Άρτο της Ζωής με ένα μη κυβερνητικό ίδρυμα του οποίου προεδρεύει. Αλλά ασφαλώς αυτός δεν μπορεί να αποτελεί τους «πολλούς ιεράρχες και θεολόγους». Παρακαλούμε λοιπόν τον Χρυσόστομο Σταμούλη να μιλήσει με ονόματα ιεραρχών και θεολόγων διότι διαφορετικά τα λεγόμενά του ελέγχονται ως ανακριβή.
Όσοι πάντως αγωνιούν για την εξάπλωση του κορονοϊού και θεωρούν απαραίτητες τις αλλαγές στον τρόπο της Θείας Μετάληψης, ίσως δεν θα πρέπει να περιμένουν την «δύσκαμπτη» στις αλλαγές Ορθόδοξη Εκκλησία να συμμορφωθεί προς τις υποδείξεις τους. Εναλλακτικά μπορούν να προσχωρήσουν στους Παπικούς όπου η μετάληψη είναι σίγουρα πολύ πιο «ασφαλής» σε εποχές εξάπλωσης ιών!