«Έλεον θέλω και ου θυσίαν» (Ματθ. θ' 13)
«Δεν έχουν ανάγκη οι υγιείς από γιατρό, αλλά οι ασθενείς. 13 Πηγαίνετε, λοιπόν, και μάθετε τι σημαίνει: Έλεος θέλω και όχι θυσία. Γιατί δεν ήρθα να καλέσω δίκαιους, αλλά αμαρτωλούς»
''Η ΚΡΗΤΗ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΝΑ ΚΟΨΟΥΜΕ ΤΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ'' (π.ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΖΗΣΗΣ)
ΣΧΟΛΙΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ: ΕΝΝΟΕΙΤΕ ΟΣΩΝ ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΕΧΟΝΤΑΙ ΩΣ "ΑΓΙΑ...", π.χ. κ.ΘΕΟΚΛΗΤΟΥ ΠΑΣΣΑΛΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΠΡΕΣΠΩΝ ΚΑΙ ΕΟΡΔΑΙΑΣ ΠΟΥ ΕΙΠΕ ΟΤΙ: "Η ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΣΤΗ ΣΥΡΙΑ...,
ΚΑΙ ΕΚΕΙ ΒΕΒΑΙΩΘΗΚΕ Η ΕΝΟΤΗΤΑ''!!!
(ΕΠΩΘΗΚΑΝ ΣΕ ΙΕΡΟ ΝΑΟ ΤΗΣ ΦΛΩΡΙΝΗΣ, ΚΑΙ Τ' ΑΚΟΥΣΑΝ ΑΥΤΙΑ ΠΙΣΤΩΝ)
Pr. Theodor Zisis despre problema nepomenirii semnatarilor din Creta
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ:
(Κανονική ακρίβεια)
Ως Ορθόδοξοι να εκκλησιαζόμαστε μόνο σε Ιερείς που έχουν διακόψει το μνημόσυνο. Και ότι, δεν μπορούν να εκκλησιάζονται εκεί που δεν έχουν διακόψει το μνημόσυνο, εκεί που μνημονεύουν. Αυτό δεν είναι λάθος. Αυτό είναι η κανονική ακρίβεια.
(Οικονομία)
Αλλά τώρα δεν μπορούμε να εφαρμόσουμε, διότι δημιουργούνται πολλά ποιμαντικά προβλήματα. Γι΄ αυτό, επειδή οι κανόνες επιτρέπουν στις περιπτώσεις αυτές την εφαρμογή της οικονομίας... εμείς συνιστούμε ότι οι πιστοί μπορούν να εκκλησιάζονται σε επισκόπους ή Ιερείς που έχουν Ορθόδοξο Φρόνημα (ΔΗΛ. ΠΟΥ ΔΕΝ ''ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΕΧΟΝΤΑΙ ΩΣ "ΑΓΙΑ...") έστω κι αν μνημονεύουν. Αυτό είναι’ οικονομία.