Σάββατο 19 Αυγούστου 2017

«Αιρετικόν άνθρωπον μετά μίαν και δευτέραν νουθεσίαν παραιτού…» (Τιτ. 3,10)

«Αιρετικόν άνθρωπον μετά μίαν και δευτέραν νουθεσίαν παραιτού…» (Τιτ. 3,10) (ΒΙΝΤΕΟ)

Απόστολου Σαραντίδη
Πριν από ενάμιση χρόνο περίπου γνωρίστηκα διαδικτυακά με ένα αξιόλογο άτομο, με πολλές γνώσεις, γνώστη της αρχαίας ελληνικής γραμματείας και φιλοσοφίας, συγγραφέα σε φιλοσοφικές ιστοσελίδες, βρεττανοσπουδαγμένο σε πολιτική και φιλοσοφία, μετά επιχειρηματία και νυν συνταξιούχο, εξ Αθηνών, γύρω στα 73, με οξύνοια νου ευρύτητα πνεύματος και που δήλωνε ορθόδοξος και καταπιάνονταν και με θεολογικά θέματα. Αυτό μου άρεσε πολύ και άρχισε μια καθημερινή πολύ φιλική και ανθρώπινη επικοινωνία όχι μόνο στα επιστημονικά ενδιαφέροντα αλλά και σε καθημερινές στιγμές, σε επίπεδο e-mail μόνο που δεν πήγε παραπάνω. Ακόμη η φωνή του μου είναι άγνωστη. 
        Στην πορεία όμως, και όταν καταπιανόμασταν κουβεντιάζοντας θεολογικά θέματα, η πρώτη θετική εντύπωση αντικαταστάθηκε από προβληματισμό διότι μέσα στα πολλά ορθόδοξα έλεγε και παράξενες θεωρίες επικαλούμενος Πατέρες της Εκκλησίας και…τον Περγάμου Ζησιούλα. Οικουμενιστή δεν θα τον έλεγα ούτε δυτικόφιλο. Το αντίθετο μάλιστα. Από το τι συντελείται στην Εκκλησία σήμερα έχει μεσάνυχτα και ούτε θέλει να ενημερωθεί. Προσπαθώντας να τον συνετίσω κάπως, εισέπραττα απίστευτο υβρεολόγιο. Μετά, ζητούσε Συγγνώμη κ.ο.κ. Αρχές Δεκεμβρίου η επικοινωνία ήταν αδύνατη και σταμάτησε.
Πριν από λίγο καιρό με αφορμή μια σχετικά καλή κριτική που έκανα σε κείμενό του ως σχολιαστής στο «Αντίφωνο», μου απέστειλε ένα mail κι άρχισε πάλι μια επικοινωνία φιλική. Συμφωνήσαμε να μη μιλάμε για θεολογικά θέματα αλλά πάντα την κουβέντα εκεί την έφερνε με αποτέλεσμα να φθάσει σήμερα η επικοινωνία εκεί που έφθασε και να διακοπεί εντελώς.
Παραθέτω μόνο τις πρώτες και την τελευταία μου επιστολή στη νέα επικοινωνία. Χωρίς να αναφερθώ σε προσωπικά στοιχεία και ονόματα, αυτό που θέλω να δηλώσω στον αναγνώστη, είναι ότι παρόμοιες προσπάθειες είναι σχεδόν μάταιες, διότι τα άτομα αυτά όχι μόνο είναι εξαιρετικά δύσκολο να τα ξεκολλήσεις από πλάνες αλλά κινδυνεύεις κι εσύ να μπλεχτείς χωρίς να το καταλάβεις.
Από τα συμφραζόμενα, είναι δυνατό να καταλάβει κανείς τις θέσεις και τις απαντήσεις τις δικές του. Η γλώσσα αυθόρμητη, δίχως τύπους και πρωτόκολλο. Στο τέλος, αντιγράφω την τελική του απάντηση.
Α) «Καλησπέρα. Πώς από δω μετά από ένα εξάμηνο με Χριστούγεννα και Πάσχα μέσα; Για τον Ζουράρι δεν έχω αλλάξει άποψη: Στα καλά, πάνω ο Ζουράρις, στα κακά, κάτω. Τώρα, δεν είναι στην καλύτερή του κατάσταση.Τα κείμενα αν δεν εκδίδονται δεν υπάρχουν. Δεν καταλαβαίνω γιατί να μη σου το δημοσιεύσει. Πιστεύω ότι θα το κάνει και να το στείλεις.Στο ψητό τώρα! Σου έχω ασκήσει δριμεία κριτική πολλάκις - όπως κι εσύ σ' εμένα - και έφαγα το βρισίδι της ζωής μου. Το κείμενο είναι γεμάτο από ερωτήματα και καλά κάνει άρα δεν είναι θεολογικό αλλά καθαρά φιλοσοφικό. Δεν είναι κακό αυτό αλλά μέσα στην Εκκλησία του Χριστού έχουν επιλυθεί όλα τα ανθρώπινα ερωτήματα για τη Σωτηρία από την πτώση.Τρία (3) βασικά λάθη κάνεις  με την λογική φιλοσοφώντας και χρησιμοποιώντας την ελληνική φιλοσοφία την οποία κατέχεις όσο λίγοι. Αιρείς δηλαδή - μην τρομάζεις από τη λέξη όλοι το κάνουμε λίγο πολύ - εκλέγεις, προτιμάς δική σου ερμηνεία από θέματα τεράστια όσο και να λες "ερώ εμόν ουδέν" επικαλούμενος ορθόδοξους πατέρες. Αν και "αντιδυτικός" στις προθέσεις - το καταλαβαίνω αυτό - φθάνεις σε έναν προτεσταντισμό χωρίς να το αντιλαμβάνεσαι.1ο βασικό λάθος, ότι αρνείσαι την ύπαρξη του Σατανά και των δαιμόνων του και μάλιστα ως τον βασικό υποκινητή του κακού. Το επιχείρημα ότι δεν υπάρχουν δύο θεότητες κλπ δεν ισχύει επειδή δεν είναι αντίπαλη θεότητα αλλά ασώματο ελεύθερο κτίσμα αλλά και η εμπειρία από την Ιερά Παράδοση είναι ξεκάθαρη για την ύπαρξη και κυριαρχία πονηρών πνευμάτων, με τη συνεργασία πάντοτε του ανθρώπου.2ο, η κόλαση ως επιστροφή στην ανυπαρξία. Αυτό κι αν είναι!... Αν σε άκουγαν οι απανταχού εγκληματίες θα πανηγύριζαν! Κάνω ό,τι θέλω δηλαδή και μετά περνάω εκεί που ήμουν πριν να γεννηθώ. Τι είχαμε τι χάσαμε! Φυσικά και ο Θεός δεν είναι τιμωρός! Εκεί το χάνεις. Δεν θα πω παραπάνω. Τεράστια πλάνη – αίρεση. Ψάξε κείμενα και σαφείς ρήσεις Πατέρων πάνω στο θέμα αυτό.3ο, ότι δεν είσαι με την ιδρυματική εκκλησία, όπως λες, των θεομπαιχτών παπάδων. Ούτε κι εγώ. Μαζί σου! Έτσι όμως καταντάς να απορρίπτεις το πετραχήλι και δεν ξέρω ποιά άλλα Μυστήρια. Να τος ο προτεσταντισμός, και όχι μόνο εδώ.  Και ξέφυγε επιτέλους από την καταστροφική αιρετική ζησιούλια θεολογία η οποία έχει αλώσει όλες τις θεολογικές σχολές βγάζοντας θεολόγους – «γενίτσαρους». Μετά από την ψευδοσύνοδο του Κολυμπαρίου γίνεται ένας χαμός και φυσικά δεν θα μπορούσα να μην είμαι στην πρώτη γραμμή του αγώνα κατά της παναίρεσης που έχει καταλάβει τα πάντα εδώ και 115 χρόνια με ό,τι μέσο έχω διαθέσιμο: άρθρα, δοκίμια, ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές συνεντεύξεις, ορθόδοξα ιστολόγια, φανερή υποστήριξη των διωκομένων ιερωμένων κλπ. Έχω που έχω τα χάλια μου. Αν δεν το κάνω κι αυτό, τώρα που δεν διακινδυνεύω ακόμη τίποτα και τα πράγματα είναι ακόμη ελεύθερα και μάλιστα ύστερα από την παράταση ζωής που μου δόθηκε πριν από 13 χρόνια, θα είμαι ξευτίλας! «Πᾶς οὒν ὅστις ὁμολογήσει ἐν ἐμοὶ ἔμπροσθεν τῶν ἀνθρώπων, ὁμολογήσω καγώ ἐν αὐτῶ ἔμπροσθέν τοῦ Πατρὸς μου τοῦ ἐν οὐρανοῖς».Αγάπη προς όλους ναι. Αδιαπραγμάτευτο. Αν δεν είναι όμως εν αληθεία, δεν σώζεσαι. Άλλο το ένα και άλλο το άλλο. Και το ζητούμενο είναι η Σωτηρία από την πτώση, όχι αν θα περάσω σε ανυπαρξίες και άλλα ανύπαρκτα. Παρ’ όλ’ αυτά, το κείμενο να δημοσιευθεί ως έχει, ως σοβαρό δείγμα αναζήτησης.»
Β) «Αγαπητέ, δεν είμαι εγωιστής στην πίστη όπως με κατηγορείς. Σε άλλα, ναι. Ούτε πιστεύω ότι κατέχω την αλήθεια, όπως λες. Κανένας δεν την κατέχει πλην της Εκκλησίας και αυτήν ακολουθώ. Από τον άκρατό σου εγωισμό δεν βλέπεις, μεγάλος άνθρωπος, με τόσες γνώσεις και πας με τη φιλοσοφία να εξηγήσεις τα ανεξήγητα. Πόσοι έχουν το γνωστικό επίπεδο το δικό σου; Εγώ υπολείπομαι σφόδρα. Άσε λοιπόν τα λογύδρια και τις σοφιστείες. Δεν μπορείς παλουκωμένος στο εγωιστικό βάθρο σου π.χ. να δεις ότι όλοι οι θεοφόροι Πατέρες με τον Σατανά και τα δαιμόνια παλεύουν φανερότατα. Εμπειρία μας καταθέτουν, όχι αναζήτηση. Όσο για την επιστροφή στην ανυπαρξία που διδάσκεις, είναι αίρεση, πόσα θέλεις για να το καταλάβεις; Όχι ότι αν θέλει δεν μπορεί να το κάνει αλλά η ελευθερία του να ζει κανείς σε απόλυτο μαρτύριο χωρίς Χριστό είναι, όχι τιμωρία. Ποιά σωτηρία τότε όλοι επικαλούνται; Από την ανυπαρξία; Δεν καταλαβαίνεις ότι ο χώρος των δαιμόνων, της απόλυτης μοναξιάς και αιώνιας απόγνωσης δεν είναι ανύπαρκτος αλλά βλέπεις Χριστό του οποίου το Φως σε κατακαίει πνευματικά, όχι από τιμωρία αλλά από επιλογή;
Δεν λέει αυτά που λες ο π. Ρωμανίδης και κάθε ορθόδοξος Ρωμανίδης. Πουθενά δεν υπάρχει τέτοια ορθόδοξη εμπειρική μαρτυρία. Προσωπική σου άποψη είναι. Κρίμα η λογική που τόσο χρησιμοποιείς να μη σε κάνει να βλέπεις. Απλά κοιτάζεις. Προφήτες, Απόστολοι, Μάρτυρες, Πατέρες, Ομολογητές, Άγιοι, Νεομάρτυρες, Νεοφανείς άγιοι, απλοί φωτισμένοι πιστοί εδώ και 5.000 χρόνια, όλοι λόγω εμπειρίας τα ίδια λένε και μόνο εσύ το φιλοσοφείς διαφορετικά; Όλοι αυτοί φανατισμένοι αφελείς ιδεολήπτες είναι; Κάτσε καλά τώρα και βάλε το μυαλό να δουλέψει! Λογικό πρόβατο είσαι. Αμαρτωλός μέχρι αηδίας είμαι. Αιρετικός όχι. Εσύ είσαι σίγουρος ότι είναι έτσι; Τόσα χρόνια έρευνας για να λες τόσα εξωφρενικά πλασάροντάς τα για ορθόδοξα; Κρίμα είναι, καλέ μου άνθρωπε!»
Γ) «Δεν λες φιλοσοφικές αερολογίες, Α. (το μικρό του όνομα). Φιλοσοφικά είσαι άριστος. Αιρετικός είσαι φίλε μου και είναι πολύ δύσκολο να ξεφύγεις λόγω εγωισμού. Κανένας ορθόδοξος δεν λέει αυτά που λες ούτε καν  ο Βαρθολομαίος. Δεν υπάρχουν πουθενά στην Εκκλησία του Χριστού αυτά που λες, όπως τα λες. Τα αιρετικά, για να εξηγούμεθα, διότι σε άλλα είσαι και ο πρώτος, εκκλησιαστικά και ορθόδοξα. Μην νομισθεί δηλαδή ότι σε απορρίπτω άρδην. Μόνο αν έρθεις σε επαφή με πραγματικά ορθόδοξο χαρισματικό ιερωμένο υπάρχει κάποια ελπίδα αλλά πού να τον βρεις με αυτό το οικουμενιστιλίκι σήμερα!
Εμένα άσε με μπετονιαρισμένο όπως λες, μέσα στην Παράδοση των αγίων μου. Για τον καιρό και γενικά για πολιτική μπορούμε να μιλάμε, όχι όμως για θεολογία. Συμφωνούμε λοιπόν ότι θεολογικά διαφωνούμε σε βασικά σημεία που βρίσκονται στη βάση. Αν ήταν στην κορυφή κάτι θα γίνονταν, τώρα όμως όχι.
Από την συννεφιασμένη, μισοβροχερή και ημίφωτη Καβάλα, σήμερα σε χαιρετώ.»
Δ) «Σου αποστέλλω φετινή εκπομπή που κάναμε ζωντανά στον αέρα. Αν δεν βαριέσαι άκουσέ την ως απλός τηλεθεατής - ακροατής και πες μου πού στο καλό είναι αυτή η αυτοπροβολή, να την εντοπίσω για να το διορθώσω την επόμενη φορά. Ευχαριστώ.»
Ε) «Είσαι αλλού, Α. Δεν έχουμε την ίδια πίστη. Αυτό είναι βέβαιο. 10 λεπτά άντεξες από το 28. Δεν έχω τίποτα άλλο να πω. Μόνο για τον καιρό και για λουλουδάκια μπορούμε να μιλάμε. Θεολογικά, εκκλησιαστικά, βγαίνουν από την ατζέντα. Εντελώς. Καλό μεσημέρι.»
Σ) «Α., άσε τις οσμές και πάνε σε ορθόδοξο πνευματικό να συζητήσεις, να εξομολογηθείς και να κοινωνήσεις. Ορθόδοξο όμως, επειδή είναι σπάνιο είδος σήμερα. Εκεί στην Αθήνα δεν μπορώ να σου προτείνω τίποτα άλλο από π. Γ.Μεταλληνό. Στον Άγιο Αντύπα θα τον βρεις στην οδοντιατρική σχολή. Τα ίδια δηλαδή με μένα και τον π. Θ.Ζήση και τον παπα - Νικόλα και πλήθος άλλων θα σου πει. Δεν υπάρχει άλλη Εκκλησία. Αυτά που λες δεν ανήκουν σε καμία Ορθόδοξη Εκκλησία. Δεν είναι Ορθοδοξία αυτά. Στην ορθή πίστη δεν υπάρχει ψάξιμο ούτε μήπως ούτε ίσως ούτε γκρίζο. Ή είσαι μέσα ή έξω. Ή με το Φως ή με το σκότος. Καλήν εσπέρα, βέβαια.»
………………………………………………………………………………
Ζ) «Σου έχω πει πολλάκις ότι έχεις πολύ μεγάλες δυνατότητες και γνώσεις, κυρίως ως προς τον αρχαίο λόγο και μιλάς ενίοτε ορθοδοξότατα αλλά κάνει καραμπάμ το πράγμα ότι πέφτεις και σε απίστευτες αιρέσεις. Αυτό, σου το λέω φυσικά αγαπητικά και άτυπα επειδή το καταλαβαίνω, όπως θα σου έλεγα αν σε έβλεπα και καταλάβαινα ότι είσαι άρρωστος χωρίς να είμαι γιατρός, για να πας σε γιατρό. Τόσο απλά, και αρνείσαι να μπεις τουλάχιστον σε διαδικασία κατανόησης, εσύ που κηρύττεις ότι τίποτα δεν είναι βέβαιο και θέλει ψάξιμο. Ε, ψάξ' το λίγο παραπάνω, άνθρωπε!
Κανονικώς, σου υπέδειξα τρόπο να το διαπιστώσεις από ορθόδοξο ιερωμένο. Τι έχεις να χάσεις; Μόνο τις τυχόν πλάνες σου. Νομίζω κάθε Κυριακή αλλά και κάθε Πέμπτη τον βρίσκεις στον Άγιο Αντύπα.
Υπάρχει και κάτι άλλο: Ανέχθηκα τον περασμένο Δεκέμβριο το απίστευτο υβρεολόγιό σου. Δυσκολεύομαι πάρα πολύ να ανεχθώ τώρα τον νέο οχετό. Όταν χάνεις την ψυχραιμία σου δεν ξέρεις τι λες. Το να χαρακτηρίζεις τον δημόσιο λόγο μου στον αέρα και στο 10λεπτο «οσμή τουαλέτας», δεν σε τιμά καθόλου. Κατεδαφίζεις όλο σου το προφίλ. Το ερώτημα ήταν πού είναι στην εκπομπή η αυτοπροβολή μου. Αν ήσουν σωστός και ψύχραιμος θα περιοριζόσουν σε αυτή μόνο την απάντηση ή θα το αγνοούσες εντελώς.
Πότε είπα ότι κατέχω μόνος την Αλήθεια; Και πότε είπα ότι πιστεύω πως η Παράδοση σταματά στον 15ο αιώνα; Τι ανοησίες είναι αυτές;
Και ότι αλληλοσφαζόμαστε περί όνου σκιάς για την πρωτοκαθεδρία; Ποιοί, πότε, πού και πώς; Αυτά, είναι μ------ς (με τη βιβλική σημασία)!
Από πότε αποτελεί τεκμήριο αγιότητος και κατανόησης του Χριστιανισμού μόνο η μελέτη των Πατερικών κειμένων; Μιάν αχτίδα Θείας Χάριτος επιζητούμε. Αν δεν καθαρθεί η καρδιά και δεν φωτιστεί ο νους, Χριστού Πρόσωπο δεν βλέπουμε.
Είναι ή όχι η Ορθόδοξη Εκκλησία η Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική και τα άλλα αιρέσεις και πλάνες;
Υπάρχει ή όχι αγαπητέ, η παναίρεση του Οικουμενισμού, συγκρητιστικού διαθρησκειακού ενωτικού κινήματος εδώ και 115 χρόνια, κατεγνωσμένη από αγίους του Θεού (π.Ιουστίνος Πόποβιτς, π. Παϊσιος, π. Πορφύριος κλπ) που έχει διαβρώσει και καταλάβει σχεδόν τα πάντα, από Πατριαρχεία μέχρι απλούς λαϊκούς;
Υποκινείται και προωθείται ή όχι από σιωνομασονικά κέντρα εκτός Ελλάδος στα πλαίσια της παγκοσμιοποίησης της "Νέας Εποχής" και "Νέας τάξης", της λεγόμενης εποχής του Υδροχόου, στρώνοντας το χαλί στον Αντίχριστο, όποτε κι αν αυτός έρθει;
Πιστεύεις ή όχι στην καταλυτική - σωτηριολογική παρουσία των επτά (7) Μυστηρίων της Εκκλησίας στη ζωή των πιστών;
Πιστεύεις ή όχι σε δαιμονικές αόρατες οντότητες;
Ποιός κακός μας εαυτός είναι ο Διάβολος; Πού το είδες αυτό; Σε ποιό Ευαγγέλιο και άγιο του Θεού; Οι μοναχοί μάχες δίνουν με δαιμόνια καθημερινά, καί με τον εαυτό τους, βέβαια. Ο Χριστός τον κακό εαυτό τού δαιμονισμένου έστειλε μέσα στα γουρούνια στη χώρα των Γαδαρηνών; Με ποιόν συνομιλούσε στην έρημο όταν ήρθε να τον πειράξει ο Διάβολος; Με τον κακό του εαυτό, ο αναμάρτητος;
Είναι ή όχι ο Τίμιος Σταυρός μέσον σωτηρίας;
Κάτσε καλά, Α., και βάλε το μυαλό να δουλέψει μια στάλα παραπάνω.
Τέλος πάντων, σου αποστέλλω κάτι ακόμη και ελπίζω να μη βγάλεις και τον π. Θ. Ζήση υπόνομο από το πρώτο δεκάλεπτο. Μάθε να ακούς και να ψάχνεις, αφού σου αρέσει να ερευνάς.
Τα θέματα πίστεως φίλε μου, είναι λυμένα εδώ και αιώνες από τους Πατέρες και τις Ορθόδοξες Οικουμενικές Συνόδους. Η Παράδοση όμως ουδέποτε σταματά διότι η Εκκλησία ως Σώμα Χριστού πορεύεται σαν καράβι ανά τους αιώνες. Συνεχώς αποκαλύπτει με τη Χάρη του Παναγίου Πνεύματος, αγίους, μάρτυρες, ομολογητές προς Δόξαν Θεού και Σωτηρία ημών, των δούλων Ιησού Χριστού. Αμήν.
Το θέμα εξαντλήθηκε και σε αποχαιρετώ.  
Τελική απάντηση Α.:
«Επειδή Συ ο αίτιος του Καλού κι εγώ του Κακού ...
Επειδή Συ ο κόσμιος κι εγώ ο χυδαίος ...
Επειδή Συ ως ανώτερος ανέχεσαι εμένα τον κατώτερο ..
Επειδή εξαντλήθηκε η υπομονή μου ...
Άειντε, έχε γεια. 
υ/γ Δεν έχεις καταλάβει τίποτα κι ούτε πρόκειται να καταλάβεις, γι’ αυτό και γράφεις αυτά που γράφεις.
Μείνε λοιπόν εκεί που είσαι και να προσεύχεσαι για σένα, τη δική σου ψυχή. Να καθαριστεί από τα ανούσια περιττά για να δεχθεί τα ουσιώδη: Την φώτιση του Αγίου Πνεύματος. 
Ούτε θα απαντήσω στα ρηχά "επιχειρήματά" σου.»