Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου 2017

''[...]Η επιβολή στον Ορθόδοξο λαό, αποτελεί μορφή υποτίμησης του λαϊκού στοιχείου και αυτή η στάση απέναντί του, εκφεύγει του Ορθόδοξου εκκλησιολογικού ήθους.''

 '' Μας λυπεί αυτή η μονόπλευρη ενημερωτική επιβολή στο λαό του Θεού.''


Αποτέλεσμα εικόνας για Μετά την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο ΘΕΟΛΟΓΙΚΑ ΔΡΩΜΕΝΑ
ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΙΤΕΥΧΘΕΙ Η ΑΠΟΔΟΧΗ ΑΠΟ ΤΟ ΠΛΗΡΩΜΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ, ΜΕ  ΤΗΝ ΕΠΙΒΟΛΗ ΤΗΣ ΜΟΝΟΜΕΡΟΥΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ
Η εισήγηση του Σεβ. Μητροπολίτη Μεσσηνίας Χρυσοστόμου, Καθηγητή Πανεπιστημίου Αθηνών, που τιτλοφορείται 

‘’Οι αποφάσεις της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου και το πρόβλημα της πρόσληψης (reception) αυτών’’, στην Επιστημονική Ημερίδα :  «Μετά την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο», η οποία διοργανώθηκε με τη συνεργασία της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ., του Πατριαρχικού Ιδρύματος Πατερικών Μελετών και της Ιεράς  Μονής Βλατάδων (10 Νοεμβρίου 2016) (amen.gr), αναφέρεται ιδιαιτέρως στο ‘’ζήτημα της πρόσληψης και αποδοχής των συνοδικών αποφάσεων, είτε σε επίπεδο τοπικό είτε και καθολικό’’. 
 Θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθούμε εξ αφορμής της εισήγησης του Σεβ. Μεσσηνίας, στην αναμφισβήτητη προσπάθεια επιβολής στο λαό των κειμένων της Συνόδου της Κρήτης.  Αποτελεί μια επίμονη προσπάθεια, όπου η μονομερής ενημέρωση, παίρνει αναμφισβήτητα τη μορφή της επιβολής.
 Άλλο είναι η αποδοχή από το πλήρωμα της Εκκλησίας και άλλο η ποικιλότροπη επιβολή στον Ορθόδοξο λαό, με τη μονομερή ενημέρωση – επιβολή.  Η επιβολή στον  Ορθόδοξο λαό, αποτελεί μορφή υποτίμησης του λαϊκού στοιχείου και αυτή η στάση απέναντί  του, εκφεύγει του Ορθόδοξου εκκλησιολογικού ήθους.
 Αλλά γιατί να ομιλούμε για αποδοχή από το λαό του Θεού, τη στιγμή που οι μισοί και πλέον των Ορθοδόξων Χριστιανών, δεν είχαν εκπροσωπηθεί στην Σύνοδο της Κρήτης; Γιατί  μιλούμε για αποδοχή από το λαό
του Θεού, τη στιγμή που τέσσερεις Τοπικές Εκκλησίες, όχι απλά δεν συμμετείχαν, αλλά αρνήθηκαν να συμμετάσχουν;  Αρκεί πιστεύω εις απάντηση των όσων περιμένουν τι θα αποφανθεί ο λαός, η  ανακοίνωση του Πατριαρχείου Βουλγαρίας, η οποία επισημαίνει  με σαφήνεια τις αντιφάσεις, καθώς και το ότι ‘’αυτές δεν είναι σύμφωνες, με όσα διδάσκει η δογματική και κανονική Παράδοση της Ορθόδοξης Εκκλησίας και δεν είναι με βάση το γράμμα και το πνεύμα των Τοπικών και Οικουμενικών Συνόδων’’ (σύμφωνα στη σχετική ανακοίνωση του Πατριαρχείου Βουλγαρίας).
Κανένας από τους πανεπιστημιακούς καθηγητές οι οποίοι έφεραν θεολογικές ενστάσεις, στα κείμενα της Συνόδου της Κρήτης, δεν είχε προσκληθεί στην προαναφερθέισα Ημερίδα κι ας αναφέρεται η Πεμπτουσία σε ‘’μεγάλη επιτυχία’’ της Ημερίδας αυτής,  που αφορούσε όπως το χαρακτήρισε ‘’το μεγάλο γεγονός της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου’’  (www.pemptousia.gr).
 Η παρατήρηση του Αρχιμανδρίτη Γεωργίου Καψάνη, για τους θεολόγους που ασκούν σοβαρή κριτική του συγκρητιστικού διαχριστιανικού Οικουμενισμού και οι οποίοι παραγκωνίζονται, μας προβληματίζει ιδιαίτερα. 
Όσοι με σοβαρότητα επιμένουν στην παραδοθείσα από τους Αγίους Πατέρες Ορθόδοξη ακρίβεια, δεν παραγκωνίζονται απλά, αλλά και διώκονται. Στη όλη αυτή προσπάθεια του παραγκωνισμού των θεολόγων γενικά, που επιμένουν στην Ορθόδοξη ακρίβεια, έχουν προστεθεί και κάποιοι πανεπιστημιακοί καθηγητές που είναι υπέρμαχοι της Συνόδου της Κρήτης, οι οποίοι ‘’αρκούνται’’ σε βαρείς χαρακτηρισμούς και υβρεολόγια, εφόσον δεν έχουν τη ‘’διωκτική αρμοδιότητα’’.

 Μας λυπεί αυτή η μονόπλευρη ενημερωτική επιβολή στο λαό του Θεού.  Μεγάλη λύπη έχομε γι’ αυτό, αλλά δεν απελπιζόμαστε.  ‘’Ο Χριστός κυβερνά την Εκκλησία’’, ήταν η παρήγορη κληρονομιά του Αγίου Παϊσίου και αυτή μας δίνει κουράγιο.  Δεν θα επιτευχθεί η  αποδοχή από το πλήρωμα της Εκκλησίας των κειμένων της Συνόδου της Κρήτης, με τη μονομερή ενημέρωση – επιβολή.

ΠΗΓΗ:http://aktines.blogspot.gr/2017/02/blog-post_63.html#more