Πέμπτη, 16 Φεβρουαρίου 2017

Ανοιχτή επιστολή για τη θεματική εβδομάδα

Ανοιχτή επιστολή για τη θεματική εβδομάδα

Ρέθυμνο,  15/2/2017

Ανοιχτή επιστολή προς:
τους   Καθηγητές, γονείς και Συλλόγους
 Γονέων Γυμνασίων Ν. Ρεθύμνης.

Κοινοποίηση προς:
Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ρεθύμνου
Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας
& Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κρήτης
Αγαπητοί γονείς• σεβαστοί καθηγητές αλλά και συνεργάτες μας στη διαπαιδαγώγηση των παιδιών μας, χαίρετε!
Είμαι ο Χρήστος, 36 ετών, πατέρας 4 παιδιών και ο μεγάλος μου γιος φοιτά στην 1η Γυμνασίου.
Πρόσφατα (23/12/2016-Παραμονή Χριστουγέννων!), το Υπουργείο Παιδείας («συνεχίζοντας την αιφνιδιαστική και αποσπασματική τακτική του» ΟΛΜΕ, 18/1) εξέδωσε εγκύκλιο εντελλόμενη όπως τα Γυμνάσια της χώρας πραγματοποιήσουν εντός  του 2ου τετραμήνου*, με υποχρεωτική συμμετοχή των μαθητών (επί απουσία) και άνευ συγκατάθεσης γονέα ή κηδεμόνα(!), θεματική εβδομάδα, περιλαμβάνουσα (κατά το μεγαλύτερο τμήμα) ομολογουμένως λίαν ωφέλιμα δια τους εφήβους ζητήματα.
Ανάμεσα στα θέματα ωστόσο της τρίτης θεματικής ενότητας, όπως επίσης και από τις υπό του ΙΕΠ παραπομπές από τις οποίες καλούνται οι εκπαιδευτικοί να αντλήσουν υλικό
προς εφαρμογή της εν λόγω εγκυκλίου, εμπεριέχονται θέματα και προτεινόμενες δραστηριότητες τα οποία απηχούν και συνιστούν απολύτως αμφισβητούμενες κοινωνικές, επιστημονικές, φιλοσοφικές (για πολλούς δε και θρησκευτικές) προσεγγίσεις και θεωρίες, γεγονός που οδηγεί σε εύλογες απορίες και ενστάσεις ως προς την καταλληλότητα παιδαγωγικά των συγκεκριμένων σημείων του προγράμματος.
Κατά τις θεωρίες αυτές και προσεγγίσεις (υλικό ΙΕΠ):
 «η «γυναίκα» δεν προϋπάρχει, όπως δεν προϋπάρχει και καµιά αλήθεια, καµιά πραγματικότητα(!). Είναι ...κοινωνική κατασκευή, όπως και η έννοια «άνδρας»!!  (μία αυταπάτη δηλαδή ή ακόμα και προϊόν χειραγώγησης!)
Τα πάντα δηλαδή αναφορικά με τα 2 φύλα και τις διαφυλικές σχέσεις, φαίνεται να υποκειμενικοποιούνται και να «στεγάζονται» κάτω από τον όρο «κοινωνικό φύλο» και «στερεότυπα» και κατ’ επέκταση, ως πολιτιστικά-κοινωνικά δημιουργήματα, θεωρούνται τόσο ρευστά όσο και μετατρέψιμα.
Το πόσο κατάλληλο παιδαγωγικά για τους εφήβους, είναι ο διαχωρισμός των έμφυλων ταυτοτήτων-το να είναι κανείς άνδρας ή γυναίκα-από τη βιολογική πραγματικότητα, προκύπτει πασιφανώς από την επιστημονικά κοινώς παραδεδεγμένη άποψη ότι:
«Η υιοθέτηση και παρουσίαση από τους γονείς και άλλους ενηλίκους σαφών μηνυμάτων και προτύπων ως προς τους διαφορετικούς ρόλους των δύο φύλων, ενισχύει τον ετερόφυλο προσανατολισμό»! (Ψυχίατρος κ. Προκοπάκη Καλλιόπη)  
Συν τοις άλλοις, για τα συγκεκριμένα σημεία του προγράμματος  εγείρεται και ζήτημα νομιμότητας -γεγονός που μου επιβεβαίωσε και προσωπικά έγκριτος δικηγόρος (διδάκτωρ νομικής)- με βάση την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ, αρθ. 2), κατά την οποία το Κράτος οφείλει να:
«σέβεται το δικαίωμα των γονέων όπως εξασφαλίζωσι την μόρφωσιν και εκπαίδευσινταύτην συμφώνως προς τας ιδίας αυτών θρησκευτικάς και φιλοσοφικάς πεποιθήσεις». (βλ. και Σύμβαση ΟΗΕ για τα Δικαιώματα του Παιδιού: αρθ. 5/29, 1α-γ  /14, 1-2 και άρθρο 16 του Συντάγματος).
Οι αντιδράσεις για το εν λόγω πρόγραμμα  έχουν πάρει ήδη σημαντικές διαστάσεις. Ενδεικτικά μονάχα, η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (Ο.Λ.Μ.Ε) στην ανακοίνωσή της αναφέρει: «Απαιτούμε από το Υπουργείο να αποσύρει την υποχρεωτικότητα της Θεματικής Εβδομάδας». Ενώ η Ε.Λ.Μ.Ε. Θεσσαλονίκης (κ.α) σε ανάλογη ανακοίνωση αναφέρεται στο: «προτεινόμενο από το ΙΕΠ υλικό, που προέρχεται και από επιχειρήσεις και ΜΚΟ, γεγονός που δεν είναι μόνο προβληματικό από επιστημονικής άποψης, αλλά προκαλεί και σκέψεις για το ίδιο το μέλλον του χαρακτήρα του Δημόσιου Σχολείου».
Εκτός των άλλων, επίσης κατά την ΟΛΜΕ, ανάλογα ψυχοπαιδαγωγικώς κρίσιμα και ευαίσθητα  ζητήματα: «είναι επιβεβλημένο να αναπτύσσονται αφού προηγηθεί  επιμόρφωση των εκπαιδευτικών», ή ακόμα και «στελέχωση (του σχολείου) με ειδικό επιστημονικό προσωπικό».
Το ζήτημα φυσικά δεν είναι μόνο, εάν και πώς το κάθε σχολείο ή εκπαιδευτικός θα εφαρμόσει το εν λόγω πρόγραμμα, αλλά το πώς έχει επισήμως δικαίωμα κανείς να το εφαρμόσει•  το τι «εργαλεία» και υλικό του παρέχεται!
Σχετική επιστολή απηύθηνα και στον Υπ. Παιδείας ο οποίος στην απαντητική του επί των γενικότερων ενστάσεων  ανακοίνωση (όπως και το ΙΕΠ), δεν αναίρεσε ούτε αρνήθηκε την εφαρμογή των επίμαχων θεμάτων• αλλού αντιθέτως επιβεβαίωσε ότι:
«Το υλικό που θα δοθεί στους γονείς, περιέχει και το θέμα της ομοφυλοφιλίας»!
Πρόκειται για το θέμα: «Ομοφυλοφιλία• Σεξουαλικές ταυτότητες και στερεότυπα φύλου»! (το «στερεότυπα» με εν δυνάμει αρνητική πάντα έννοια)
Εν προκειμένω δηλαδή, δεν επιχειρείται απλά η αποδόμηση κάποιων νοσηρών έμφυλων στερεοτύπων και διακρίσεων, αλλά προπαγανδίζεται στα παιδιά και τους γονείς, η αποδοχή της ίδιας της ομοφυλοφιλίας, τρανσεξουαλισμού κτλ. ως εξ’ ίσου φυσικής και ισότιμης μορφής σεξουαλικότητας.
Αυτό άλλωστε είχε προαναγγελθεί από τον Αναπληρωτή Υπ. Παιδείας κ. Κουράκη στο gaypride της Θεσσαλονίκης 2015, ο οποίος με αφοπλιστική ειλικρίνεια είπε:
«Πρέπει να μάθουν τα παιδιά στα σχολεία(!) της χώρας ότι η διαφορετικότητα είναι πλούτος...»!!  
Σε κάθε περίπτωση ως γονείς και εκπαιδευτικοί, δικαιούμαστε να ενδιαφερθούμε και  να ρωτήσουμε•  να ανησυχήσουμε και ενίοτε να αμφισβητήσουμε.
Δεν μπορούμε πάντως να  «καταπίνουμε αμάσητο» ότι και αν «σερβίρουν» σε μας και τα παιδιά μας! Εν προκειμένω δε, έχουμε νομίζω όχι απλά το δικαίωμα (που κι αυτό ενίοτε αμφισβητείται από πολλούς) αλλά και την υποχρέωση να μην επιτρέψουμε να επιβάλει κανείς αυθαίρετα στα παιδιά μας τους ...«ψυχοπειραματισμούς» του και τις όποιες προσωπικές  του θεωρίες ή φιλοσοφίες!
Σχετικώς, ο καθηγητής κοινωνιολογίας του ΔΠΘ κ. Αλιμπραντής, σε επιστολή του προς τον Υπουργό Παιδείας κ. Γιαβρόγλου επισημαίνει κατηγορηματικά:
«αρνούμεθα τα παιδιά μας να γίνονται αντικείμενο ομοφυλοφιλικής προπαγάνδας από την νεαρή τους ηλικία αντίθετα με την φυσιολογική τους πνευματική και  ψυχοσωματική ανάπτυξη.  Κανείς δεν δικαιούται να επεμβαίνει με πρόσφατα ιδεολογήματα στον χώρο της παιδικής ψυχής και ψυχολογίας ερήμην μάλιστα των γονέων».
Αξιότιμοι• το συγκεκριμένο ιδεολογικό ρεύμα (gender studies, διαχωρισμός βιολογικού/κοινωνικού φύλου), παρά τα επί μέρους ωφέλιμά του σημεία, όπως τελικά έχει εξελιχθεί στο σύνολό του, εκτός ότι προάγει την έμφυλη σχετικοποίηση έως και την κοινωνική ή ηθική παρακμή, υπονομεύει τη φυσιολογική ψυχοσωματική και πνευματική ανάπτυξη των παιδιών, καθ’ ότι οι «νεόφυτες» αυτές θεωρίες και προσεγγίσεις  «επιτίθενται» και αποβλέπουν στο να αποδομήσουν το βιολογικό πυρήνα και θεμελιώδες υπόστρωμα συγκρότησης της προσωπικότητάς τους (κ. Δημήτρης Πατέλης, Καθηγητής Φιλοσοφίας)
Επικαλούμενος εν τέλει την αγάπη σας για την Παιδεία και τα παιδιά (που σας εμπιστευόμαστε), στοιχεία που ασφαλώς σας οδήγησαν στο συγκεκριμένο λειτούργημα, προσδοκώ την από μέρους σας νηφάλια και υπεύθυνη αποτίμηση ή και αντιμετώπιση του νεοεμφανισθέντος στην Παιδεία σοβαρού ζητήματος, καθ’ ότι έχει  ποικίλες στην Παιδεία, την οικογένεια, την κοινωνία και σε προσωπικό επίπεδο, προεκτάσεις.
Σας καλώ επίσης (γονείς και εκπαιδευτικούς) -είτε σιωπηρώς, είτε δι επιστολής ή σχετικής ανακοίνωσης, είτε δι απαλλαγής μαθητή κτλ- σε άρνηση εφαρμογής της τρίτης θεματικής ενότητας «σώμα και ταυτότητα-έμφυλες ταυτότητες».
Εύχομαι κάθε αγαθό στις εργασίες και τις οικογένειές σας.
                                                                      Με εκτίμηση
                                                                 Χρήστος Μπονατάκης