Παρασκευή 5 Απριλίου 2019

ΔΙΑΛΟΓΙΣΜΟΣ, ΜΙΑ ΙΝΔΟΥΙΣΤΙΚΗ-ΒΟΥΔΙΣΤΙΚΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ....


ΣΧΟΛΙΟ: Σε Γυμνάσιο της Πτολεμαΐδας όπου μαθητές και μαθήτριες κάνουν διαλογισμό για να διώξουν το στρες (ενν. με την παρουσία ψυχολόγων, με υπουργική άδεια και με την ευλογία του συλλόγου των καθηγητών)... μια άριστη μαθήτρια είπε για την εμπειρία της: Ένιωσα καλά, ξελάφρωσα!

"Επίσης, επιτρέψτε μου να πω ότι δεν τρομάζω πολύ εύκολα. Αλλά η πραγματικότητα είναι ότι άφησα τους Ιφουαγκάο επειδή είδα ότι οι τελετές τους όχι μόνο λειτουργούσαν, αλλά είχαν λειτουργήσει και πάνω μου τουλάχιστον δυο φορές..."!


Ινδουϊστικοί τόποι λατρείας και πρακτικές

Το 1956 έκανα κοινωνική εργασία για τους κυνηγούς καφαλών στις Φιλιππίνες. Ενδιαφερόμουν για την πρωτόγονη θρησκεία- ιδιαίτερα στις περιοχές που θεωρούνται μη εκπολιτισμένες περιοχές- εκεί όπου έχουν πάει λίγοι ιεραπόστολοι. Όταν έφτασα στη φυλή Ιφουγκάο (Ifougao), δεν πίστευα στη μαύρη μαγεία. Όταν έφυγα, πίστευα. Ένας ιερέας Ιφουγκάο, ένας μουνμπάκι, ονόματι Ταλούπα, έγινε ο καλύτερος φίλος και πληροφοριοδότης μου. με τον καιρό έμαθα ότι ήταν φημισμένος για την επιτηδειότητά του στη μαύρη τέχνη. Με πήρε στο "μπάκι" , που είναι μια τελετή μυσταγωγικής μαγείας που γινόταν σχεδόν κάθε βράδυ κατά την περίοδο του θερισμού.
Μια δωδεκάδα περίπου ιερείς συγκεντρώθηκαν σε μια καλύβα και πέρασαν τη νύχτα με επικλήσεις θεοτήτων και προγόνων, πίνοντας κρασί από ρύζι και κάνοντας θυσίες στις δυο μικρές εικόνες γνωστές ως "μπουλόλ". Οι εικόνες πλένονταν με αίμα κοτόπουλου, το οποίο είχε μαζευτεί σ' ένα πιάτο και χρησίμευε για μαντεία του μέλλοντος προτού χρησιμοποιηθεί στις εικόνες. Εξέταζαν το αίμα για το μέγεθος και τον αριθμό των φυσαλίδων μέσα του, το χρόνο που έκανε ώσπου να πήξει' επίσης το χρώμα  και η μορφοποίηση των οργάνων του κοτόπουλου τους έδιναν πληροφορίες. Κάθε βράδυ κρατούσα σημειώσεις με ευσυνειδησία. Αλλά αυτό ήταν μόνο η αρχή. Δεν θα αναπτύξω πολύ το θέμα  της μαγείας των Ιφουγκάο' αρκούμαι στο να πω ότι τον καιρό που έφυγα, είχα δει τέτοια ποικιλία και ποσότητα υπερφυσικών φαινομένων που κάθε επιστημονική εξήγηση ήταν ουσιαστικά αδύνατη.  Αν ήμουν προδιατεθειμένη να πιστέψω κάτι όταν έφτασα, αυτό ήταν ότι η μαγεία είχε μια εντελώς φυσική εξήγηση. Επίσης, επιτρέψτε μου να πω ότι δεν τρομάζω πολύ εύκολα. Αλλά η πραγματικότητα είναι ότι άφησα τους Ιφουαγκάο επειδή είδα ότι οι τελετές τους όχι μόνο λειτουργούσαν, αλλά είχαν λειτουργήσει και πάνω μου τουλάχιστον δυο φορές.
Λέω αυτά ώστε ό,τι πω για τις ινδουϊστικές πρακτικές και μέρη λατρείας να μη φανεί απίστευτο, το προϊόν ενός ξαναμμένου μυαλού.

(""Η Ο ρθοδοξία και η θρησκεία του μέλλοντος", Ιερομονάχου Σεραφείμ Ρόουζ, ΜΟρφή εκδοθήτω, Αθήνα Δεκέμβριος 2006, σελ. 52-53)