ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ''ΦΥΣΙΚΟΥΣ'' ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥ 3ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΣΥΛΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ
[ΟΙ ΦΟΒΟΥΜΕΝΟΙ ΤΟΝ
ΚΥΡΙΟ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΑΘΕΟΦΟΒΟΥΣ "11ου
ΒΑΘΜΟΥ"]
«Η ενδεκάτη βαθμίς... κύτταξε να απολαύσης
την αμαρτία, την οποία εσυνήθισες και από την οποία, όπως βλέπης, δεν μπορείς
να σωθής...»
Η "φυλακή" του νου, και η φυλακή του νου
Χριστός Ανέστη αδελφοί.
Αν και οι εντολές του Θεού των Χριστιανών είναι Δέκα, οι βαθμίδες της Αμαρτίας, κατά τον γέροντα
Κλεόπα Ηλιέ, είναι δώδεκα! Δεν γνωρίζω αν κάποιος άλλος μικρός ή μεγάλος έχει
ιδέα για την ακριβή σειρά των Αποστόλων όπως αυτοί κλήθηκαν από τον ίδιο τον
Θεό μας, τον Κύριο ημών Ιησού Χριστό,
για να γίνουν ψαράδες ανθρώπων! Αλλά, επί του παρόντος δεν θα
επιχειρήσω να προσδιορίσω την θέση του
Ιούδα μέσα στην Δωδεκάδα των Αποστόλων παρά μόνο την θέση και το ρόλο των εκπαιδευτικών μέσα και
έξω από τους φράκτες των δημοσίων σχολείων μας!
Αν πάλι η Καινή Εντολή του Χριστού και Θεού μας είναι Μία: «Εντολή καινούργια σας δίνω: να
αγαπάτε ο ένας τον άλλο…», ή καλύτερα και πιο ολοκληρωμένα: «Εντολή καινούργια σας δίνω: να αγαπάτε ο
ένας τον άλλο. Καθώς αγάπησα εσάς, έτσι κι εσείς να αγαπάτε ο ένας τον άλλο»
(Ιωάν. 13, 34)... Μία αγαπητοί μου είναι και η κακή εντολή του πονηρού
πνεύματος που θέλει οι άνθρωποι να πηγαίνουμε μόνιμα κόντρα με τον Υιό και Λόγο
του Θεού, τον Κύριο ημών Ιησού Χριστό, τον προαιώνιο Λόγο που δια των Προφητών Του
και μετέπειτα των Αγίων Του λάλησε προς το νεκρό από την αμαρτία άνθρωπο!
Ο Απόστολος Παύλος
στέκεται και πάλι βοηθός μας: «(11)Έτσι
κι εσείς-λέγει- να λογαριάζετε τους εαυτούς σας ότι αφενός είναι νεκροί ως προς
την αμαρτία, αφετέρου ζωντανοί ως προς το Θεό μέσα στο Χριστό Ιησού τον Κύριό μας»
, και συνεχίζει!: «(12) Ας μη βασιλεύει
λοιπόν η αμαρτία μέσα στο θνητό σας σώμα, για να υπακούτε στις επιθυμίες
του. 13 μήτε να παρουσιάζετε τα μέλη σας
ως εργαλεία αδικίας για την αμαρτία, αλλά παρουσιάστε τους εαυτούς σας στο Θεό
σαν ζωντανούς από τους νεκρούς, και τα μέλη σας ως εργαλεία δικαιοσύνης για το
Θεό. 14 Γιατί αμαρτία δε θα σας
κυριέψει. επειδή δεν είστε κάτω από νόμο, αλλά
κάτω από χάρη» (Ρωμ. 6, 11-14)...
Επειδή τώρα το σύγχρονο Ποδόσφαιρο παίζεται ακόμη και σήμερα
με 11 παίχτες, θα προσπαθήσω να παίξω με την υπομονή σας και την αγάπη που πάλι
και πάλι δείξατε και δείχνετε προς το πρόσωπό μου, όλο αυτόν τον τελευταίο καιρό, σεις οι Γονείς και οι Κηδεμόνες των μαθητών του
3ου Γυμνασίου Πτολεμαΐδας.
Αγαπητοί γονείς και φίλοι, όπως γνωρίζεται,
Τα τελευταία 8 χρόνια εκτός από το μάθημα της γυμναστικής
είχα την τιμή να διδάξω –μέχρι και πέρσι λόγω διακοπής του συμβουλευτικού
προγράμματος -στα παιδιά σας Σ.Ε.Π., δηλ. Σχολικό Επαγγελματικό Προσανατολισμό.
Κεφαλαιώδες κεφάλαιο του Προγράμματος δεν ήταν μόνο η έρευνα της Αγοράς
Εργασίας, η εντρύφηση στους οδηγούς Σπουδών μέσα στην Ελλάδα αλλά και στο
εξωτερικό, η συλλογή και η αξιολόγηση της Πληροφορίας, αλλά και η «Ανακάλυψη
του Εαυτού»…
Τα τελευταία 2 χρόνια είχα την τιμή να διδάξω το ανύπαρκτο
πλέον project, δηλ. ένα
μάθημα στηριγμένο στον μαθητή και στην μέθοδο την Ομαδοσυνεργατική όπου ο
Σύμβουλος «Καθηγητής» παρεμβαίνει όταν
πρέπει και αν πρέπει στην εκπαιδευτική διαδικασία αναβαθμίζοντας την κριτική ικανότητα του, αλλά και 1 χρόνο ως βοηθός σύμβουλος σε ότι αφορά την Πρόληψη Βίαιων
Πράξεων και διευθέτηση κρίσεων εντός του σχολικού περιβάλλοντος και ειδικότερα μέσα από τον περίβολο του σχολείου ή καλύτερα μέσα από τον σχολικό
φράκτη και λίγα μέτρα έξω από αυτόν…
Χάρη ιστορίας καταθέτω στην αγάπη σας-και ζητώ εξ αρχής συγγνώμη για
τον τρόπο παρέμβασής μου από τους μαθητές του γυμνασίου και τους απέναντι του
ΕΠΑΛ- ό,τι πριν λίγες μέρες ζήσαμε! Πάνω από 50 μαθητές σχημάτισαν ένα σφικτό κλοιό λίγα μόλις μέτρα έξω από τις δύο εξόδους των σχολείων μας και στο κέντρο αυτού, οι υποψήφιοι μαλώχτρες! Όταν αντιλήφθην το γεγονός
αναγκάστηκα με τρόπο «βίαιο» να παρέμβω . Κρατώντας το ποδήλατο στα χέρια
χτυπούσα τα πόδια των μαθητών-που στέκονταν όρθιοι πατώντας στις μύτες- για να
ανοίξω δρόμο για να διαβώ στο κέντρο για να δω και γω ποιοι οι μάγκες και να «διαλύσω» το συνωστισμένο πλήθος των
μαθητών, με την βοήθεια πάντοτε του Δίκαιου Θεού...
Επανέρχομαι όμως στον 1 χρόνο πιστοποιημένης προϋπηρεσίας
μου στις ΟΔΠ (Ομάδες Δράσεων Πρόληψης ), όχι για να πω κάτι σχετικό από τα
συμβάντα εντός του σχολικού φράκτη, αλλά για να προσθέσω κάτι που αφορά την ερωτοτροπική-ερωτοφοβική σύγχρονη
συμπεριφορά μας ως προς τον Αληθινό Θεό,
που πιστεύω ότι πιστεύετε και σεις ότι δηλ. μία ημέρα των ημερών θα μας Κρίνει και «φυσικά» με Δικαιοσύνη.
Η βία αν γνωρίζεται-και εμείς τώρα τα
μαθαίνουμε- χωρίζεται σε πολλά είδη, τα οποία δεν είναι σε καμία περίπτωση
θετικά (κανόνας που όπως ανέφερα έχει φυσικά
τις εξαιρέσεις του!). «Μπορούν-λένε οι ειδικοί- να καταστρέψουν την ψυχολογία, την
αυτοπεποίθηση και τα συναισθήματα των άλλων», και μεταξύ πολλών άλλων ΚΑΛΏΝ ΠΡΑΚΤΙΚΏΝ μας προτείνουν:
«ΜΗΝ χρησιμοποιείται κανένα από τα παρακάτω είδη βίας!: Λεκτική βία, Ρατσιστική
βία, Σωματική Βία, Ψυχολογική βία, Σεξουαλική βία, Ηλεκτρονική βία (εδώ ο
κατάλογος σταματάει)!
Ας αναφέρω δύο-τρία χαριτωμένα "μαθητοκεντρικά" συνθήματα (ΠΡΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ):
«Μην χρησιμοποιείται κανένα από
τα παραπάνω είδη βίας.
Είμαστε μαθητές
Δημοτικού, Γυμνασίου ή Λυκείου,
όχι καταζητούμενοι μικροί
εγκληματίες
Εμείς οι έφηβοι πρέπει να
προστατεύουμε τους μικρότερούς μας και τους ομοίους μας»,
«Μην γίνεσται
εγκληματίες, γίνεται πολίτες της δικής μας κοινωνίας!!»
«Το σώμα μου ανήκει μόνο σ' εμένα»...
Αλλά και ένα "γονεοκεντρικότατο" του ιερού
Χρυσοστόμου:
ΧΡΕΟΣ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ
ΝΑ ΠΡΟΦΥΛΑΞΟΥΝ ΑΠ' ΑΥΤΗΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ
«Νομίζω ότι είναι
διπλή η σωφροσύνη, διπλή και η διαφθορά. Πρέπει επομένως ο νέος να προφυλαχθεί,
ώστε ούτε άλλος να ασελγήσει επάνω του, ούτε αυτός να διαφθείρει κάποια κόρη» (Περί
κενοδοξίας και ανατροφής των τέκνων, 76, ΕΠΕ 30, 688)
(ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΑΘΕΟΦΟΒΟΥΣ 11ου ΒΑΘΜΟΥ)
Αν η φράση «Η ανοησία είναι πάντα ανθεκτική» ανήκει στο γάλλο φιλόσοφος Αλμπέρ Καμύ,
η φράση κλειδί που ειπώθηκε: «κύτταξε να απολαύσης την αμαρτία, την οποία
εσυνήθισες και από την οποία, όπως βλέπης, δεν μπορείς να σωθής» αποτελεί
μέρος του λόγου ενός Ορθοδόξου γέροντος που ομιλεί με θέμα «Οι 12 βαθμοί της
αμαρτίας», και βρίσκεται ενσωματωμένη στην 11η βαθμίδα της κλίμακάς
του! Ποια η 11η βαθμίδα; Ιδού
το ερώτημα!
-
«Η
ενδεκάτη βαθμίς της αμαρτίας είναι η
απελπισία, η οποία είναι και η χειρότερη από όλες, διότι οδηγεί τον άνθρωπο
στον παρόντα και αιώνιο θάνατο. Όταν ο διάβολος υποδούλωση τον άνθρωπο με την
αμαρτία μέχρι του βαθμού της συνήθειας, τότε του λέγει στο αυτί: «Βλέπεις, ότι
συνήθισες πλέον αυτή την αμαρτία, από την οποία δεν μπορείς να λυτρωθής, διότι
θέλοντας και μη την επιτελείς; Οπότε, μη σκέπτεσαι να μετανοήσης και επιστρέψης
στον Θεό, διότι από εδώ και στο εξής δεν μπορείς να απαλλαγής απ’ αυτήν, την
οποία αγάπησες από την παιδική η νεανική σου ηλικία η επί τόσα χρόνια». Συνεπώς
συμβουλεύει τον άνθρωπο να αμαρτάνη πάντοτε, λέγοντας του: «Έτσι και αλλιώς
μέχρι τώρα όλα τα έχασες, γι’ αυτό όσο ευρίσκεσαι στην ζωή αυτή, κύτταξε να απολαύσης την αμαρτία, την οποία
εσυνήθισες και από την οποία, όπως βλέπης, δεν μπορείς να σωθής».
Αγαπητοί Χριστιανοί, μικροί και μεγάλοι, τι να πω και πόσο
να φωνάξω για να ακουστώ…
Πολλές φορές, μιλάω δυνατά -προς τα φυσικά παιδιά σας φυσικά- και όταν υπακούν-ησυχάζουν τους λέγω: ΦΩΝΑΖΩ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕ
ΑΚΟΥΣΕΤΕ, ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΙΑΤΙ ΕΙΜΑΙ ΚΑΚΟΣ!
Ιδού λοιπόν το ερώτημα: ΦΩΝΑΖΩ ΓΙΑ ΝΑ ΖΩ Ή ΖΩ
ΓΙΑ ΝΑ ΦΩΝΑΖΩ; Εύχομαι η γραφή μου να αποδείξει το πρώτο!
Κυρίες και Κύριοι, αγαπητοί μας μαθητές και μαθήτριες,
κλείνω την παρέμβασή
μου αυτή την οποία και γράφω εξαιτίας της δίωξης συναδέλφου που «φυσικά»
τόλμησε να μοιράσει σε μαθητές του σχολείο του κείμενο με τίτλο: «Ομοφυλοφιλία: η ορθόδοξη θέση».
Η φωτοτυπία
αυτή έγινε αφορμή να διωχθεί ο συλλειτουργός μας…
Διαβάζουμε σχετικά: «Μηνυτήρια επιστολή προς το τμήμα Αντιμετώπισης
Ρατσιστικής Βίας απέστειλαν το Ελληνικό Παρατηρητήριο
των Συμφωνιών του Ελσίνκι, το Τμήμα Σεξουαλικού Προσανατολισμού και Ταυτότητας
Φύλου του Ελληνικού Παρατηρητηρίου των Συμφωνιών του Ελσίνκι, η Πολύχρωμη
Πολυπολιτισμική Ομπρέλα Ξάνθης και το Φεστιβάλ Υπερηφάνειας Αθήνας Athens
Pride, με αφορμή ένα φυλλάδιο με έντονο
ομοφοβικό περιεχόμενο, που διαμοιράστηκε από θεολόγο σε τμήμα Λυκείου στη Βόρεια Ελλάδα» (https://www.thepressproject.gr/article/110410/Minusi-gia-dianomi-omofobikou-fulladiou-apo-theologo-se-sxoleio) [1].
Πάλι διαβάζουμε:
- «Σύμφωνα
με το Παρατηρητήριο, το περιεχόμενο του παρακάτω φυλλαδίου «είναι στο σύνολό του και με πρόθεση ομοερωτοφοβικό, αφού μεταξύ άλλων
αποκαλεί την ομοφυλοφιλία προσβλητικά “διαταραχή” και “ασθένεια,” που δήθεν
δημιουργεί “πρόσφορο έδαφος για την παιδεραστία” ενώ τα ομοερωτικά άτομα δήθεν
“παρουσιάζουν πολύ συχνότερα κατάθλιψη, απόπειρες αυτοκτονίας, γενικευμένη
αγχώδη διαταραχή, διαταραχή διαγωγής, χρήση ουσιών, αλκοολισμό… αυξημένο
κίνδυνο για σεξουαλικά μεταδιδόμενα νοσήματα” και η ομοφυλοφιλία δήθεν
ευθύνεται “για την τρομακτική αύξηση του καρκίνου του στόματος σε ποσοστό 80%”»[1].
Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες αυτά που έγραψε ο συνάδελφος λειτουργός της Μέσης Εκπαίδευσης τα γνωρίζει ο κάθε μέσος πολίτης ή καλύτερα και η γιαγιά μου, όπως πάλι γνωρίζουμε όλοι ότι από τον Νόμο υπεύθυνος για το "Φαΐ και το πιοτό" των μαθητών είστε σεις οι φυσικοί γονείς! Η διευθέτηση φυσικά των
κρίσεων είναι και υπό την κρίση σας.
Οι άνθρωποι αυτοί και οι όμοιοί τους (π.χ. οι Αιρετικοί Οικουμενιστές!) στήνουν μία δήθεν Αγία και Μεγάλη "δίκη αιώνων" για όλους τους Αγίους μας όλων των αιώνων, προσβάλλοντας έτσι όχι εμένα ή τον άλλο θεολόγο από την Βόρεια Ελλάδα αλλά την ενυπόστατη Πίστη μου! Απίστευτη λοιπόν συνέργια και φυσικά συνεργασία όλων αυτών...!!!
Αλλ' όμως ο λειτουργός της Εκπαίδευσης θα πρέπει να λειτουργεί ως φράκτης και ως φίλτρο για να μην περνούν τα "σκουπίδια" μέσα στον χώρο αυτής, ότι χρώμα κι αν τα προσδίδουν!
Αλλ' όμως ο λειτουργός της Εκπαίδευσης θα πρέπει να λειτουργεί ως φράκτης και ως φίλτρο για να μην περνούν τα "σκουπίδια" μέσα στον χώρο αυτής, ότι χρώμα κι αν τα προσδίδουν!
«Συχνά σας υπενθύμιζα, με την ευκαιρία παρομοίων
λόγων μου ότι το θεμελιώδες έργο μας είναι να διακόπτουμε την είσοδο της
αμαρτίας διά των αγαθών σκέψεων του νου μας. Αυτό το θείο έργο, κατά τους
Αγίους Πατέρας, ονομάζεται νοερά νήψις η φυλακή του νου και γεννάται σε
εμάς από τον φόβο του Θεού. Ενώ ο φόβος του Θεού, κατά τον άγιο Μάξιμο τον
Ομολογητή, γεννάται μέσα μας από την πίστι προς τον Θεό: «Όποιος πιστεύει
φοβείται, ενώ όποιος φοβείται αγρυπνεί» (Α’ εκατοντας κεφ. περί Αγάπης) Συνεπώς, αδελφοί μου, μακάριος και
τρισμακάριστος είναι ο άνθρωπος που έχει τον θείο φόβο, διότι, κατά την μαρτυρία
των Γραφών, λόγω του φόβου του Θεού, κάθε άνθρωπος απομακρύνεται από το κακό
(Παροιμ. 8,13)» (γέροντα Κλεόπα Ηλιέ) [2].
Τα «Παρατηρητήρια» λοιπόν παρατήρησαν ότι ο συνάδελφός μου «αποκαλεί
την ομοφυλοφιλία προσβλητικά “διαταραχή” και “ασθένεια’’…», και εγώ (και
συγγνώμη για το «εγώ», το λέω με τρόπο φυσικό) με την σειρά μου θυμίζω ότι τις δύο αυτές «προσβλητικές» λέξεις τις αναφέρει πριν από
1700 χρόνια ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος και μαζί με αυτόν και όλοι οι Άγιοί μας
όλων των αιώνων (O π. Κλεόπας Ηλίε, ο γέροντας της υπομονής, εκοιμήθη το πρωΐ της Τετάρτης 2 Δεκεμβρίου1998 2:20΄π.μ.)[3]!
Παρατηρώ λοιπόν και καταθέτω στην κρίση σας ότι οι άνθρωποι
αυτοί της σύγχρονης εποχής είναι εκτός χρόνου και τόπου, όχι όμως φυσικά και
εκτός νόμου! Ξέρουν τι κάνουν οι κακοί αυτοί σύμβουλοι και προστάτες των νέων μας.
Αλίμονο! Αλλοίμονό τους...
Αγνοούν όμως και δεν κατανοούν ότι «η φυλακή του νου» για μας τους Ορθοδόξους Λειτουργούς «γεννάται σε εμάς από τον φόβο
του Θεού». Συμβουλεύω λοιπόν
ταπεινά στις περίεργες αυτές ολιγομελείς ομάδες των Παρατηρητών να ξανανοστέψουν τον λόγο του Παύλου που δεν σταματά στο 12ο
σκαλοπάτι αλλά συνεχίζει! με φανερή την ελπίδα φυσικά της μετάνοιας όλων μας! φυσικά και των μικρών
και των μεγάλων παιδιών του Πατρός Θεού...
«(12) Ας μη βασιλεύει -λέγει- λοιπόν η αμαρτία μέσα στο θνητό σας σώμα, για να υπακούτε στις επιθυμίες του. (13) μήτε να παρουσιάζετε τα μέλη σας ως
εργαλεία αδικίας για την αμαρτία, αλλά παρουσιάστε τους εαυτούς σας στο Θεό σαν
ζωντανούς από τους νεκρούς, και τα μέλη σας ως εργαλεία δικαιοσύνης για το
Θεό. (14) Γιατί αμαρτία δε θα σας
κυριέψει. επειδή δεν είστε κάτω από νόμο, αλλά
κάτω από χάρη» (Ρωμ. 6, 11-14).
(ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΑΘΕΟΦΟΒΟΥΣ...) Επειδή λοιπόν σεις, αν και Χριστιανοί, δεν είστε κάτω από Θείο Νόμο της Θείας Χάριτος
(δηλ. της άφεσης των αμαρτιών), αλλά είστε κάτω από τον Νόμο του Καίσαρα μάθετε λίγο «φυσική» από τον
Χρυσόστομο που διδάσκει και λέγει:
-
«Κάποιος
δικός τους νομοθέτης όρισε με νόμο οι δούλοι να μην αθλούνται ούτε να έχουν
ομοφυλοφιλικές σχέσεις, παραχώρησε όμως στους ελευθέρους πολίτες αυτό το
δικαίωμα της παιδεραστίας, ή καλύτερα αυτήν την αισχρότητα… Κι’ αυτό το έκαμε ο
σοφώτατος λαός των Αθηναίων και ο μεγάλος νομοθέτης τους ο Σόλων. Υπάρχουν όμως και πολλά άλλα βιβλία
φιλοσόφων που περιγράφουν και εγκρίνουν αυτή την αρρώστια της ομοφυλοφιλίας…
Αυτά δηλαδή που παθαίνουν οι πόρνες γυναίκες, τα ίδια παθαίνουν και αυτοί, ή
καλύτερα χειρότερα από αυτά. Γιατί σ’ αυτές, αν και είναι παράνομη η σαρκική
μίξη, είναι σύμφωνη με την φύση, ενώ
η ομοφυλοφιλία είναι και παράνομη και
αντίθετη με την φύση… Τι θα μπορούσαμε
πούμε γι’ αυτή τη μανία, που είναι τόσο πολύ χειρότερη από την πορνεία, ώστε να
μη μπορούμε να το παραστήσουμε. Γιατί δεν λέω μόνον αυτό, ότι έγινες γυναίκα,
αλλ' ότι έχασες και την ιδιότητα του άνδρα, και ούτε τη φύση της γυναίκας
πήρες, ούτε διατήρησες τη φύση του άνδρα, την οποία είχες, αλλά έγινες προδότης
και των δύο φύσεων… Γιατί δεν είναι το ίδιο να μεταβάλει κανείς τη φύση του σε
γυναικεία και, ενώ είναι άνδρας, να παίρνει τη θέση της γυναίκας, ή καλύτερα
είναι αφύσικο να μην είναι κανείς ούτε το ένα ούτε το άλλο…. Πόσες κολάσεις
πρέπει να είναι φυλαγμένες γι’ αυτούς; Αν όμως ακούγοντας για κόλαση περιγελάς
και δεν πιστεύεις, θυμήσου εκείνη τη φωτιά των Σοδόμων1. Γιατί τέτοια ήταν η σαρκική μίξη των ανδρών της χώρας των
Σοδόμων, σχέση που έκανε το σώμα των ομοφυλοφίλων άχρηστο και αισχρό. Γιατί τι
υπάρχει πιο σιχαμερό από έναν άνδρα πάνω στον οποίον έχουν ασελγήσει σαν να
είναι γυναίκα πόρνη; Τι υπάρχει βρωμερότερο; Πώ, πω μανία! Πω, πω παραφροσύνη!
Ως προς αυτό, πιο ανόητοι είσθε σεις από
τα άλογα ζώα και πιο αναιδείς από τα σκυλιά. Γιατί σε καμιά περίπτωση δεν
συναντάται τέτοια διάστροφη σχέση στα σκυλιά, αλλά η φύση γνωρίζει καλά και
σέβεται τις ιδιότητες του φύλου. (Εις Ρωμ., ομιλ. Ε’ 3, ΕΠΕ 16 Β, 414-420 – MG
60, 419-420, ΟΜΙΛ. Δ’ γ’)»[4].
Ο ιερός Χρυσόστομος φωνάζει και τούτο εδώ και αιώνες! :
«Από την αρχή της δημιουργίας ο Θεός
προνοούσε για το γένος μας και μας εδίδαξε τα ωφέλιμα, προτού να βρεθούν τα
γράμματα και να δοθεί η Αγία Γραφή… γιατί
με τη θέα της κτίσεως μας οδήγησε στη θεογνωσία. (Περί Άννης, 2, ΕΠΕ 8 Α,
14 MG 54, 634)…
Η ΥΛΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ Η ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΤΗ ΘΕΟΓΝΩΣΙΑ:
«Ένας λοιπόν είναι ο
τρόπος της θεογνωσίας, η παρατήρηση ολόκληρης της κτίσεως. Άλλος τρόπος, όχι
μικρότερος, είναι η ύπαρξη της συνειδήσεως, τον οποίον τρόπον αναπτύξαμε
λεπτομερώς με πολλά επιχειρήματα σ΄ άλλη ευκαιρία, δείχνοντας ότι η γνώση του
καλού και του κακού είναι έμφυτη και ότι η συνείδηση εσωτερικά μας πληροφορεί
για όλα αυτά, τα καλά και τα κακά. Οι
δύο δηλαδή αυτοί δάσκαλοι μας δόθηκαν από την αρχή, η κτίση και η συνείδηση και
χωρίς να μιλάει κανένας από αυτούς τους δύο, σιωπηλά διαπαιδαγωγούσαν τους
ανθρώπους. Γιατί και η κτίση, εκπλήττοντας με την εξωτερική όψη το θεατή,
παραπέμπει τον παρατηρητή στο θαύμα του Θεού, ο οποίος την εδημιούργησε, και η
συνείδηση που αντηχεί μέσα μας, μας υπαγορεύει όσα πρέπει να πράττουμε.
Καταλαβαίνουμε τη δύναμη της συνειδήσεως και την απόφασή της από τις εξωτερικές
εκδηλώσεις του ανθρώπου. Όταν δηλαδή κατηγορεί εσωτερικά την αμαρτία, συγχύζει
και ταράσσει εξωτερικά το πρόσωπο και το σκεπάζει με πολύ στεναχώρια. Όταν πάλι
κυριευθούμε από κάτι αισχρό, μας κάνει ωχρούς και περίτρομους και δεν ακούμε
μεν τη φωνή της, παρατηρούμε όμως την εσωτερική ταραχή στην εξωτερική όψη (Περί
Άννης, ομιλ. Α’ 3, ΕΠΕ 8 Α 20-MG 54, 636)».
[4] (ΣΕΛ. 150,151)
Με τιμή
Δημήτριος Β. Εμμανουήλ, Γυμναστής σε ''Γυμνάσιο''
Υ.Γ.
Προς ενημέρωσής σας αγαπητοί Γονείς και Κηδεμόνες,
φανερώνω
στην αγάπη σας ότι στην «Θεματική εβδομάδα» για λόγους πνευματικούς δεν θα
συμμετάσχω. Η δήλωση αντίρρησης συμμετοχής μου έχει κατατεθεί προ πολλού στην
διεύθυνση του Γυμνασίου μας.
Εύχομαι ο Θεός μας, ο
Μέγας Παρατηρητής, φυσικά όλων μας μικρών και μεγάλων, να συγχωρέσει και όσους μπόρεσαν να τρυπώσουν
και μέσα στην Ελληνική μας Παιδεία από την οποία εδώ και πολλά χρόνια προσεύχομαι
να αποχωρήσω με τρόπο Ορθόδοξο.
ΟΧΙ, και πάλι στην μετατροπή του Δημοσίου Σχολείου σε αρένα
με «αρρενωπούς» ανθρώπους που έχουν δηλ. έντονα «αντρικά» χαρακτηριστικά ΑΘΕΟΦΟΒΙΑΣ. Καλύτερα
στην απ’ έξω, «Άχρι καιρού»…
Και αν έχεις μνήμη μην ξεχνάς...., ότι:
[4]«ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΙΩ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ», ΤΟΜΟΣ Γ’ ΕΥΓΝΩΜΟΣΥΝΗ-ΠΙΣΤΗ, ΑΘΗΝΑ 1995, ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ Δ. ΧΑΡΩΝΗ-ΟΥΡΑΝΙΑΣ Α. ΛΑΝΑΡΑ, ΣΕΛ. 568,570