''Ποιος είναι αυτός λοιπόν που θέτει αυτό το πρόβλημα, και το βάζει στη ζωή της Εκκλησίας; Ξέρουμε με ποια προϋπόθεση; (Και απαντά ο ίδιος): Της αναστάτωσης! Και ξέρετε ποιας ακόμη Παναιρέσεως; Να αρνηθεί το ποίμνιο, τους ποιμένες!
Και τότε να μην έχουμε Εκκλησία.''
(Κορίνθου Διονύσιος)
Οι μητροπολίτες Καισαριανής Δανιήλ & Κορίνθου Διονύσιος αθεολόγητοι ή εγκάθετοι; [ΒΙΝΤΕΟ 2017]
«Θεού φωνή και όχι ανθρώπου»;
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ:
(Η ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΕΝ ΧΡΙΣΤΩ ΑΔΕΛΦΟΥ:)
- Βλέπουμε να τελούνται συμπροσευχές Ορθοδόξων
αρχιερέων με Βουδιστές, Ινδιάνους, Παπικούς… Θέλουμε να μας πείτε δύο πράγματα
για την παναίρεση του Οικουμενισμού (Γεώργιος)
(ΚΑΙ Η ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΔΥΟ ΑΓΙΩΝ ΑΡΧΙΕΡΕΩΝ:)
- - Για την παναίρεση του…; (Καισαριανής Δανιήλ)
- - Του Οικουμενισμού (Γεώργιος)
- - (…) Αυτά εντάσσονται στις αιρετικές ομάδες; Σε
ρωτώ εγώ εσένα (Καισαριανής Δανιήλ)
- - Ο Οικουμενισμός δεν είναι παναίρεση; (Γεώργιος)
- - Είναι; Είναι; Εσύ (Γιώργο), τι λες, είναι
παναίρεση;
Εγώ δεν το ‘πα. Εσύ λοιπόν θα μου πεις ότι: ο Οικουμενισμός είναι
παναίρεση και το είπε η τάδε Σύνοδος. Ξέρεις; (Αν ξέρεις) Να το πεις! Μπορώ να κάνω λάθος! Μα (Γιώργο) δεν μου είπες!
Μα δεν μου είπες!
Εσύ λοιπόν, εσύ λοιπόν έχεις μέσα στο μυαλό σου ότι ο Οικουμενισμός
είναι παναίρεση! Εγώ (ο επίσκοπος Καισαριανής) αυτά που σας είπα σας είπα: ότι
στηρίζονται στην Αγία Γραφή. Εσύ (Γιώργο) που το στηρίζεις αυτό; Αν δεν ξέρεις
να το στηρίξεις, μην κάνεις την ερώτηση! Κάτσε κάτω. (Καισαριανής Δανιήλ)
- - Εγώ (λέγει ο Κορίνθου Διονύσιος) θα του έλεγα απλώς,
απλώς - Δεσπότη μου συγγνώμη που παρεμβαίνω. Αυτό που είπατε (ενν.στον Γιώργο) είναι
η πραγματικότητα -, αλλά κοιτάξτε, πιθανόν να είναι ένα θέμα που χρήζει και αυτό
συζητήσεως!
Όχι τι είναι ο Οικουμενισμός, αλλά να δούμε τον Οικουμενισμό μέσα
στην Εκκλησία και το ρόλο που μπορεί να παίξει, και (πάλι) τι σημαίνει
Οικουμενισμός!
Διότι είπε ο Δεσπότης:
Το λέει η Αγία Γραφή; Όχι!
Υπάρχει Σύνοδος
που να έχει μιλήσει και αποφασίσει επ’ αυτού; Όχι!
Ποιος είναι αυτός λοιπόν που θέτει αυτό το
πρόβλημα, και το βάζει στη ζωή της Εκκλησίας; Ξέρουμε με ποια προϋπόθεση; (Και
απαντά ο ίδιος): Της αναστάτωσης!
Και
ξέρετε ποιας ακόμη Παναιρέσεως; Να αρνηθεί το ποίμνιο, τους ποιμένες! Και τότε
να μην έχουμε Εκκλησία. Αυτό είναι η αγωνία η δική μου! Διότι αν αποστεί το
ποίμνιο από τους ποιμένες δεν έχομε Εκκλησία! Και γεννιέται το ερώτημα: Ποιοι
είναι αυτοί που θέτουν το θέμα αυτό, και γιατί το θέτουν; Να το ξεκαθαρίσουμε
επιτέλους! Γιατί υπάρχουν και σχισματικές (και αιρετικές;) κινήσεις μέσα στο
χώρο της Εκκλησίας μας που ακριβώς έχουν αυτό το σκοπό, για τον οποίο είπε ο
Χριστός: Πατάξω τον ποιμένα, και διασκορπισθήσονται τα πρόβατα της ποίμνης. Δηλαδή,
άμα αρχίσω και βρίσω τον ποιμένα δεν θα
σταθεί τίποτε. Θα διασκορπιστούν τα πρόβατα!
Και
τότε, με συγχωρείτε, ο ποιμήν είναι ποιμήν και το πρόβατο είναι πρόβατο. Ο
καθένας έχει τη θέση του και το ρόλο του. Δεν μπορεί το πρόβατο να γίνεται
ποιμήν. Ούτε κι ο ποιμήν, ασεβέστατα, να μετατρέπεται σε πρόβατο, και μάλιστα
επί σφαγήν! Γι’ αυτό λοιπόν είναι αιρετικότατη αυτή η θέση! Και θεωρώ ότι
επειδή και σεις –Γεώργιε- την υποβάλατε καλόπιστα , έπρεπε να κάνω αυτές τις διευκρινήσεις,
ειδάλλως αυτήν ήταν η απάντηση που σας έδωσε ο Δεσπότης.( Κορίνθου Διονύσιος)
- Κοιτάξτε, ποιο είναι το όνομά σου;(Καισαριανής Δανιήλ)
- Γεώργιος(...)