Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2025

Ἡ Μητρόπολις Φλωρίνης πενθεῖ… B’

 


 

Ἡ Μητρόπολις Φλωρίνης πενθεῖ… B’


Γράφει ὁ κ. Δημήτριος Β. Ἐμμανουήλ

(«ΓΙΑ νὰ πάψει ἡ ἐνυπάρχουσα σύγχυση»: ΕΠΙΣΤΟΛΗ π. Αὐγουστίνου Καντιώτη… σχετικὴ μὲ τὴν Ἀνακοίνωση τῆς Δ.Ι.Σ. σὺν τὰς δηλώσεις τοῦ Μητροπολίτου Φλωρίνης διὰ τὸν Προσωπικὸν Ἀριθμὸν καὶ τὰς Νέας Ταυτότητας)

«Διὰ τὰς ἠλεκτρονικὰς ταυτότητας ἡ θέσις μας εἶνε σαφής. Δὲν θὰ τὰς παραλάβωμεν.» (π. Αὐγουστῖνος Καντιώτης/1995)

Ἀγαπητοὶ ἐν Χριστῷ ἀδελφοί,

Ἔχοντας κατὰ νοῦ τὸν παραβολικὸ λόγο τοῦ Χριστοῦ περὶ τῶν ζιζανίων ποὺ ὁ ἐχθρὸς διάβολος ἔσπειρε (καὶ σπέρνει διὰ τῶν ὀργάνων του) ἐντὸς τῶν ὁρίων τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μας, ἐκφράζουμε γιὰ μία ἀκόμη φορὰ τὴν θλίψη μας, καθὼς βλέπουμε οἱ σχετικὲς μὲ τὸν Π.Α καὶ τὶς νέες ταυτότητες τοποθετήσεις τοῦ νέου καὶ ἄπειρου Δεσπότη τῆς Φλώρινας νὰ πυκνώνουν, μάλιστα δὲ νὰ ἀνεβαίνουν εἰς τὰ χείλη κατώτερων κληρικῶν μας καὶ μάλιστα (ἐκλεκτῶν) ἱερομονάχων, μὲ ἀπώτερο σκοπὸ νὰ καταπνίξουν τὶς κατὰ Θεὸν ἀντιδράσεις τῶν πιστῶν, ἤτοι τὸν «καλὸ σπόρο» ποὺ οἱ πολλοὶ ἐπώνυμοι σύγχρονοι ἅγιοί μας, σὺν τοῦ ἐπισκόπου Αὐγουστίνου Καντιώτη (τοῦ ἀγωνιστῆ Ἱεράρχη, ὁ λόγος τοῦ ὁποίου εἶχε καὶ «ἔχει μεγάλη βαρύτητα») ἔσπειραν στὶς καρδιές μας. Βεβαίως καὶ ὅλων ἐκείνων, τῶν σύγχρονων ὁμολογητῶν ποὺ μὲ τὸν τρόπο τους ἐφαρμόζουν πιστά, μὲ λόγια καὶ ἔργα, ὅ,τι παρέλαβαν. «Γιὰ νὰ μείνεις πιστός, θὰ τὰ βάλεις μὲ ὅλους καὶ μὲ ὅλα», ἔλεγε ὁ π. Αὐγουστῖνος…

1. «Πολὺ σημαντικὴ ἐπιστολὴ τοῦ Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αὐγουστίνου Καντιώτου διὰ τὰς νέας ταυτότητας» (Ἰούνιος 1995)

Πέντε χρόνια μετὰ τὸ σωτήριο ἔτος 1995, τὸν Ἰούλιο τοῦ 2000 ὁ π. Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος (σπέρνοντας τὸν «καλὸ σπόρο» τῆς Ἀληθείας) ἀπαντάει στὸ ἐρώτημα τοῦ ἀδελφοῦ Κωνσταντίνου Μ. ἀπὸ τὴν Πτολεμαΐδα: «Πάτερ, θὰ ἤθελα νὰ μοῦ πεῖτε γι’ αὐτὴ τὴν περιβόητη κάρτα ἀσφάλισης, γιὰ τὴν ὁποία γίνεται λόγος καὶ ποὺ ξεκίνησε ἤδη νὰ ἀποστέλλεται καὶ στὰ σπίτια», ὡς ἑξῆς:

«Αὐτὲς τὶς ἁπλὲς κάρτες ποὺ μᾶς στέλνουν καὶ μᾶς προωθοῦν διαρκῶς, μποροῦμε-κατ’ οἰκονομίαν-νὰ τὶς πάρουμε γιατί πρέπει νὰ ζήσουμε· ἀλλιῶς δὲν θὰ μποροῦμε νὰ ἀνταπεξέλθουμε στὴν καθημερινότητα. Αὐτοί, ὅμως, θὰ μᾶς στείλουν καὶ μία ‘’ἔξυπνη’’ κάρτα ποὺ θὰ ἀντικαταστήσει τὶς προηγούμενες. Νομίζουν, ἆραγε, ὅτι εἶναι πιὸ ἔξυπνοι ἀπὸ ἐμᾶς, τοὺς Χριστιανούς, κι ὅτι δὲν ξέρουμε τί κρύβεται ἀπὸ πίσω; Αὐτὴ τὴν ‘’ἔξυπνη’’ κάρτα δὲ θὰ τὴν παραλάβουμε! Γι’ αὐτὴν ἀξίζει καὶ στὰ βουνὰ νὰ φύγουμε, ἂν χρειαστεῖ, γιατί θὰ τὸ κάνουμε γιὰ τὴν ἀγάπη τοῦ Θεοῦ καὶ θὰ ἔχουμε πάνω μας τὴ Χάρη Του. Ὅσο γιὰ τὴν ἐπιβίωση, νὰ μὴ ἀνησυχεῖτε, γιατί εἶναι μέριμνα τοῦ Θεοῦ. Αὐτὴ τὴν κάρτα δὲ θὰ τὴν πάρουμε, γιατί, ὅποιος τὴν πάρει, δὲ θὰ γλυτώσει τὸ σφράγισμα ποὺ ἀκολουθεῖ.» [1].

Ἂς ἔλθουμε τώρα στὴν ἐν λόγω ἐπιστολή… ἡ ὁποία ἀναδεικνύει τὸ «ὅλον πρόβλημα», τόσο τῶν καρτῶν ὑγείας, ὅσο καὶ τῶν ἠλεκτρονικῶν ταυτοτήτων, ἀλλὰ καὶ τῶν «ἀγαθῶν τῶν διακινουμένων μὲ τὸ γνωστὸν γραμμωτὸν σύστημα». Ἰδοὺ τὸ «παλαιὸν ἐρώτημα» καὶ μαζὶ ἡ «ἀπάντηση» τοῦ π. Αὐγουστίνου σὲ ὁμάδα Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν ἀπὸ τὸ Ρέθυμνο, «ποὺ ζητᾶ μὲ ἀγωνία, μία ἔστω καὶ λακωνικὴ ξεκάθαρη τοποθέτησή του ἀρνητικὴ ἢ θετική», σχετικὴ μὲ τὴν «ἔξυπνη» Κάρτα (Ὑγείας) τοῦ Πολίτη:

(Ἀπόσπασμα τῆς ἐπιστολῆς τοῦ Ρεθύμνου:)

«… Πρὶν προχωρήσουμε ζητοῦμε συγχώρεση, ποὺ λαμβάνουμε τὸ θάρρος νὰ σᾶς ἀπευθύνουμε αὐτὴ τὴν ἐπιστολή, ἀλλὰ ὑπάρχει σοβαρὸς λόγος, τὸν ὁποῖο σᾶς ἐκθέτουμε ἀμέσως παρακάτω:

Ἐδῶ καὶ ἀρκετὸ καιρό, ὅπως θὰ γνωρίζετε, ἔχει δημιουργηθεῖ ἀρκετὸς θόρυβος γύρω ἀπὸ τὸ θέμα: Ἠλεκτρονικὲς κάρτες Ὑγείας – ΑΜΚΑ»… Πάνω στὸ θέμα αὐτὸ οἱ ἀπόψεις τῶν χριστιανῶν διίστανται. Ἄλλοι χλευάζουν, λέγοντας ὅτι εἴμεθα φαντασιόπληκτοι καὶ ὅτι ὁ γραμμωτὸς κώδικας – 666 (BAR CODE), ποὺ σαφῶς ἐνυπάρχει στὶς νέες κάρτες, εἶναι ἀθῶος. Ἄλλοι ἀμφιταλαντεύονται μεταξύ τοῦ «εἶναι δὲν εἶναι» καὶ ἄλλοι τέλος (οἱ ἐλαχιστότεροι), εἶναι ἀκλόνητα ἀρνητικοὶ ἀπέναντί των.

Μέσα σ’ αὐτὸ τὸ συνονθύλευμα ἀπόψεων καὶ γνωμῶν, ἦλθε νὰ προβληματίζει καὶ κάποιο δικό σας βιβλίο τό: «ΚΑΙΡΟΙ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΩΣ» (ἔκδ. «ὁ Σταυρὸς» 1992, ἐμπεριέχον ἄρθρα σας, τὰ ὁποῖα κατὰ καιροὺς δημοσιεύσατε στὸ περιοδικὸ «ΣΠΙΘΑ»)…

Καὶ πάλι συγχωρέστε μας, ποὺ σᾶς κουράζουμε, ἀλλὰ ἐπειδὴ εἶσθε ἀγωνιστὴς Ἱεράρχης, μὲ ἀνάλογη φήμη στὸν ἑλληνικὸ χῶρο, ὅπως καταλαβαίνετε, ὁ λόγος σας «ἔχει μεγάλη βαρύτητα».

Θὰ σᾶς παρακαλούσαμε λοιπὸν θερμά, μὲ ὅλο τὸν σεβασμό, ἂν εἶναι δυνατόν, διὰ μίας ἐπιστολῆς σας λακωνικῆς ἔστω, νὰ τοποθετηθεῖτε ξεκάθαρα ἀρνητικὰ ἢ θετικὰ ἔναντι τῶν ἠλεκτρονικῶν ταυτοτήτων, γιὰ νὰ ἠρεμήσουν καὶ οἱ ἐδῶ χριστιανοί, καὶ νὰ πάψει ἡ ἐνυπάρχουσα σύγχυση…».

Ἰδοὺ καὶ ἡ ΑΠΑΝΤΗΣΗ:

« † Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

ΦΛΩΡΙΝΗΣ, ΠΡΕΣΠΩΝ & ΕΟΡΔΑΙΑΣ

ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ, 531 00 ΦΛΩΡΙΝΑ

Ἐν Φλωρίνῃ τῇ 30ῇ Ἰουνίου 1995

Ἐλάβομεν τὴν ἐπιστολή σας, ἡ ὁποία εἶνε ἐνδεικτικὴ τοῦ προβληματισμοῦ, ὁ ὁποῖος ταλανίζει μερίδα τοῦ χριστεπωνύμου πληρώματος.

Τὸ μὲν κράτος ἐπείγεται εἰς τὴν ἐφαρμογὴν τῆς μηχανοργανώσεως, ἡ ὁποία ἀναμφισβητήτως θὰ ἔχη καταπληκτικὰ ἀποτελέσματα εἰς ὅλους τοὺς τομεῖς του. Οἱ πολῖται ὅμως ἀγωνιοῦν διὰ τὰς πνευματικὰς κυρίως συνεπείας, αἱ ὁποῖαι θὰ προκύψουν ἐκ τῆς μηχανοργανώσεως αὐτῆς. Τὸ ὅλον πρόβλημα εἶνε τεράστιον, παρουσιάζει δὲ τὰς ἑξῆς πλευράς.

α) Τῶν ἠλεκτρονικῶν ταυτοτήτων (ἠλεκτρονικὸν φακέλλωμα).

β) Τῶν καρτῶν ὑγείας. Καὶ

γ) Τῶν ἀγαθῶν τῶν διακινουμένων μὲ τὸ γνωστὸν γραμμωτὸν σύστημα (BAR CODE).

Θὰ ἦτο εὐχῆς ἔργον, ἐὰν ἡ Διοικοῦσα Ἐκκλησία ἔδιδεν ἐπίσημον καὶ ὑπεύθυνον ἀπάντησιν καὶ ὡς πρὸς τὰς τρεῖς ὡς ἄνω πλευράς τοῦ ζητήματος. Ἀλλ’ αὕτη δυστυχῶς περὶ ἄλλα μεριμνᾶ καὶ τυρβάζεται. Μέχρις ὅτου ὅμως ἐκδοθῆ τοιαύτη ἀπόφασις (σ.σ. «!!!»), τολμῶμεν, ἀπαντώντας εἰς τὰ ἐρωτήματά σας, νὰ εἴπωμεν τὰ ἑξῆς λόγια.

Διὰ τὰς ἠλεκτρονικὰς ταυτότητας ἡ θέσις μας εἶνε σαφής. Δὲν θὰ τὰς παραλάβωμεν. Ὄχι μόνον διὰ θρησκευτικοὺς λόγους (666), ἀλλὰ καὶ διότι δι’ αὐτῶν θεσμοθετεῖτε μία νέα σκλαβιά, ἀγνώστου διαρκείας, βαρβαρότητος καὶ ἐγκληματικότητος. Διὰ τοῦτο καὶ ἡμεῖς ἐχαρακτηρίσαμεν τὴν ὅλην προσπάθειαν ὡς ἐλευθεροκτόνον. Ἐὰν καθιερωθοῦν αἱ ἠλεκτρονικαὶ ταυτότητες, τὸ ἀπόρρητον τῶν προσωπικῶν στοιχείων ἑκάστου πολίτου δὲν δύναται νὰ ἐξασφαλισθῆ οὔτε μὲ διεθνῆ οὔτε – πολὺ ὀλιγώτερον – μὲ ἄλλην ἐπὶ μέρους συνθήκην. Θὰ εἴμεθα ἕρμαιοι παντὸς κακοποιοῦ.

Αἱ κάρται ὑγείας ἔχουν  ὁπωσδήποτε πολλὰ πλεονεκτήματα τόσον διὰ τὸν ἠσφαλισμένον ὅσον καὶ διὰ τὸν ἀσφαλιστικὸν φορέα, δεδομένου ὅτι πολλαὶ καταχρήσεις εἰς τὸν τομέα αὐτὸν θὰ περιορισθοῦν. Ἔχει ὅμως  καὶ τὸ ζήτημα τοῦτο σχέσιν μὲ τὸ γραμμωτὸν σύστημα διακινήσεως τῶν ἀγαθῶν, τὸν γνωστὸν BAR CODE. Ἀπὸ τὴν ἀρνητικὴν ἢ ὄχι θέσιν, τὴν ὁποίαν θὰ λάβωμεν ἐπ’ αὐτοῦ, ἐξαρτᾶται καὶ ἡ ποιότης τῆς ζωῆς, τὴν ὁποίαν θὰ ἔχωμεν (σ.σ. «μποροῦμε-κατ’ οἰκονομίαν-νὰ τὶς πάρουμε γιατί πρέπει νὰ ζήσουμε, ἀλλιῶς δὲν θὰ μποροῦμε νὰ ἀνταπεξέλθουμε στὴν καθημερινότητα.»…!).

Ἐάν, δηλαδή, ἡ προσωπική μας πίστις μᾶς πληροφορῆ, ὅτι ὁ ἀριθμὸς 666 εἶνε τὸ ὄνομα τοῦ Ἀντιχρίστου, ὅτι οὐδόλως ἐπιθυμοῦμεν νὰ φέρωμεν ἐφ’ ἑαυτῶν καὶ εἰς τὰ θυλάκιά μας τὸ μισητὸν αὐτοῦ ὄνομα καὶ ὅτι εἴμεθα ἕτοιμοι νὰ ὑποστῶμεν πᾶσαν στέρησιν διὰ τὸν Κύριον, τότε δυνάμεθα ν’ ἀνοίξωμεν ἀπὸ τοῦδε μέτωπον μὲ τὰ τέκνα τοῦ Ἀντιχρίστου, τὰ ὁποῖα προετοιμάζουν τὴν ἔλευσίν του. Ἐπειδὴ ὅμως ἕνα τοιοῦτον διάβημα εἶνε δυνατὸν νὰ μᾶς ρίψη εἰς ἀνυπολογίστους περιπετείας, διὰ τὸν λόγον αὐτὸν εἶνε ριψοκίνδυνον νὰ συστήσωμεν ἡμεῖς ἀτομικῶς τί δέον γενέσθαι. Ἂς ἀναμένωμεν σχετικὴν ἀπόφασιν τῆς Διοικούσης Ἐκκλησίας, σαφῆ καὶ ἀπερίφραστον, τὴν ὁποίαν ἔχοντες ὡς λύχνον θὰ πορευώμεθα ἐν πνευματικῇ ἀσφαλείᾳ τὴν ὁδὸν τοῦ Κυρίου.

Ἐξ ἄλλου εἰς τὴν παροῦσαν φάσιν λαμβάνοντες τὴν κάρταν ὑγείας (σ.σ. τοῦ Πολίτη) καὶ τὰς ἐξ αὐτῆς ἐξυπηρετήσεις ἢ ἀπολαμβάνοντες τὰ πρὸς τὸ ζῆν καταναλωτικὰ (ἠλεκτρονικά;) ἀγαθὰ δὲν μᾶς ζητεῖται νὰ ἀρνηθῶμεν τὴν πίστιν εἰς τὸν Λυτρωτήν μας. Ὅταν μᾶς ζητηθῆ τοιοῦτόν τι ἢ ὅταν ἡ Ἐκκλησία μας ἀποφανθῆ ὅτι ἡ οἱανδήποτε (ΟΙΑΝΔΗΠΟΤΕ!!!) χρῆσις τοῦ γραμμωτοῦ συστήματος (BAR CODE) συνιστᾶ ἄρνησιν πίστεως (ΑΡΝΗΣΙΝ ΠΙΣΤΕΩΣ!!!), τότε θὰ εἴμεθα ἕτοιμοι διὰ πᾶσαν θυσίαν χάριν τοῦ Ἠγαπημένου.

Μετ’ ἐγκαρδίων εὐχῶν

† Ὁ Φλωρίνης  ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ» [*]

ΕΝΑ ΠΟΛΛΑΠΛΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΑΝΤΙ ΕΠΙΛΟΓΟΥ

• Ποῖα τὰ «τέκνα τοῦ Ἀντιχρίστου» τὴν σήμερον ἡμέρα;  • Ἡ τοῦ π. Αὐγουστίνου φράση: «Ἔφοδος λύκων εἰς τὴν ποίμνην τοῦ Χριστοῦ», ὡς Σημεῖο τῶν Καιρῶν, σχετίζεται ἄμεσα μὲ τοὺς ἐν ἐνεργείᾳ Ἐπισκόπους μας ἢ ὄχι;  • Ἀλήθεια, σήμερα, 30 χρόνια μετά… «δυνάμεθα ν’ ἀνοίξωμεν ἀπὸ τοῦδε μέτωπον μὲ τὰ τέκνα τοῦ Ἀντιχρίστου, τὰ ὁποῖα προετοιμάζουν τὴν ἔλευσίν του»;  • Ὁ λόγος τοῦ π. Ἀθανασίου: «Ὁ σώζων ἑαυτὸν σωθήτω», ἔχει ἐφαρμογὴ ἐπὶ τῶν ἡμερῶν μας, ἐννοεῖται μετὰ τὴν γνωστὴ «σαφῆ καὶ ἀπερίφραστον…  ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ τῆς Δ.Ι.Σ. ὑπὲρ τοῦ Π.Α. καὶ τῶν Νέων ἠλεκτρονικῶν Ταυτοτήτων (ἔνν. ἕνεκεν «χρῆσις τοῦ γραμμωτοῦ συστήματος /BAR CODE);  • «Οἱ πιστοὶ πρέπει ν’ ἀναλάβουν ἔχθραν δι’ ἀγάπην Θεοῦ» ἢ ὄχι; (Συνεχίζεται)

Σημειώσεις:

[*] Ἡ παροῦσα Ἐπιστολὴ τοῦ π. Αὐγουστίνου Καντιώτη ἐδόθη ὡς ἐνθύμιον εἰς τοὺς πιστοὺς τῆς Πόλεως Πτολεμαΐδας χάρη τοῦ 40νθήμερου μνημοσύνου τοῦ π. Μαξίμου Καραβᾶ, ἡγουμένου Ἱερᾶς Μονῆς Ἁγίας Παρασκευῆς Μηλοχωρίου [1] «ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ ΠΡΟΣΚΥΝΗΤΩΝ Γέροντας ΠΑΪΣΙΟΣ ὁ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ 1924-1994», ΤΟΜΟΣ Β’, 2η ΕΚΔΟΣΗ, ΝΙΚΟΛΑΟΣ Α. ΖΟΥΡΝΑΤΖΟΓΛΟΥ ΕΠΙΣΜΗΝΑΓΟΣ Ε.Α., Θεσσαλονίκη 2013, Σελ. 62.