Τρίτη 26 Ιουλίου 2016

ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΛΛΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΗ. Πτολεμαΐδα 23 Ιουλίου 2016

ΟΡΘΟΔΟΞΗ  ΕΛΛΑΣ ΚΑΙ  ΟΙΚΟΥΜΕΝΗ.

 << Πιστεύω  Εις μίαν, αγίαν, καθολικήν και αποστολικήν Εκκλησίαν>>.

Αποτέλεσμα εικόνας για ΣΥΝΟΔΟς ΚΡΗΤΗΣ

         
Στο σημείο αυτό θα παρακαλούσα να δώσουμε την πρέπουσα προσοχή,μέσω προσευχής, για να μιλήσουμε και να διαπραγματευτούμε το <<ένα παράδειγμα>> και τον <<έναν τρόπο βίου>>  των Αγίων Πατέρων μας (και όχι μόνο των προγόνων μας), και επίσης της Αγίας Εκκλησίας μας, που αποτελεί την Μία <<Καθολική Εκκλησία>>...  και όχι μία απλά μία προγονική '' Εκκλησία'', τουτέστιν Οικουμενική!!! 
       
        Στο <<Πιστεύω>> μας εξάλλου δεν ομολογούμε την Εκκλησία μας ως <<Οικουμενική>>, που  συμπεριλαμβάνει δηλαδή όλο το κόσμο, αλλά ως Εκκλησία που ορίζεται και πιστεύεται από τον <<Έναν Τρόπο* Της>> που εδώ και 21 αιώνες κρατάει ανόθευτο. Πιστεύουμε έτσι, σε Μία   <Καθολική>> Εκκλησία που συμπεριλαμβάνει όλους όσους έχουν το <<εν βάπτισμα>>....φυσικά από όλο τον κόσμο, όλης της οικουμένης .....που όμως πίστευσαν και βαπτίστηκαν και συνεχίζουν να πιστεύουν Ορθόδοξα στο Χριστώ  που διδάσκει η <<Μία, αγία, καθολική και αποστολική Εκκλησία >>. Πιστεύουν δηλαδή στο Ευαγγέλιο που έγραψαν οι Ευαγγελιστές και κήρυξαν οι Απόστολοι μέσα από τις Αποστολικές Συνόδους, αλλά και όσα οι Άγιοι Πατέρες μέσα από τις  Οικουμενικές (Αποστολικές) Συνόδους εθέσπισαν. 
[ Τρόπος* = το σύστημα, η μέθοδος, το πως γίνεται κάτι π.χ. μία Σύνοδος. Επίσης σημαίνει φέρσιμο, διαγωγή,αλλά και στην εκκλησιαστική Βυζαντινή μουσική σημαίνει, τις ''οχτώ βυζαντινές φωνές'' ].
        

  Ο ''ΕΝΑΣ ΤΡΟΠΟΣ'' ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ ΤΩΝ ΣΥΝΟΔΩΝ

  <<Είθισθαι, όταν γίνεται μια Μεγάλη Σύνοδος, να αναγνωρίζει τις αποφάσεις και προηγουμένων Μεγάλων Συνόδων>> (π. Θεόκλητος).
      
         Όπως είναι γνωστό, στη Σύνοδο της Κρήτης, οι αρχιερείς μας προχώρησαν την συνεδρίασή τους χωρίς να αναγνωρίσουν τις προηγούμενες Συνόδους, βάζοντας σε μέγα κίνδυνο την  ''Αποστολικότητα'',  της Συνόδου αυτής !  Ο π. Γεώργιος Μεταλληνός τονίζει πως  <<Οι ανησυχίες και η αγωνία του υγιούς πληρώματος της Εκκλησίας για την έκβαση των εργασιών της λεγόμενης Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθοδόξου Εκκλησίας επαληθεύθηκαν. Η σύναξη αυτὴ δεν είναι ούτε σύνοδος ούτε αγία ούτε μεγάλη.
         Δεν είναι σύνοδος, διότι δεν έχει τίποτε κοινό με τις συνόδους της Ορθοδόξου Εκκλησίας· διακόπτει την παράδοση των ορθοδόξων συνόδων, δεν αποτελεί συνέχειά τους, συνιστά συνοδικὴ παρεκτροπὴ και κανονικὴ καινοτομία. Η  εκκλησιολογικὰ κυνικὴ και προκλητικὴ ομολογία του αρχιεπισκόπου Αλβανίας ότι [ η Σύνοδος της Κρήτης] «δεν είναι αντίγραφο των παλαιών συνόδων αλλά ένα νέο είδος συνόδου», επαινεθείσα από τον πρωτοστάτη του Οικουμενισμού, οικουμενικὸ(!) πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως, τον και πρόεδρο της «Συνόδου», καθιστά όλους τους συμμετέχοντες αρχιερείς, που την αποδέχθηκαν αδιαμαρτύρητα, καινοτόμους και παραβάτες της μακραίωνης συνοδικής και κανονικής παραδόσεως της Εκκλησίας και υποκείμενους στην κρίση μιας μελλοντικής αληθούς Αγίας και Μεγάλης Συνόδου>> (Σύναξις Ορθοδόξων κληρικών και μοναχών) [ http://www.orthodoxia-ellhnismos.gr/2016/06/blog-post_96.html ].

          Επαναλαμβάνουμε πως η ομολογία  αυτή  του αρχιεπισκόπου Αλβανίας! ότι δηλαδή, η Σύνοδος της Κρήτης «δεν είναι αντίγραφο των παλαιών συνόδων αλλά ένα νέο είδος συνόδου»,σε συνδυασμό   με το περιεχόμενο του μηνύματος της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου: <<Προς τον Ορθόδοξο λαό 
και κάθε άνθρωπο καλής [και μόνο] θελήσεως>>.. [ Δες: www.pemptousia.gr/2016/06/to-minima-tis-agias ]....'' κατατάσσει'' λοιπόν, την Σύνοδο αυτήν' <<υποκείμενη στην κρίση>> του λαού, που σύμφωνα με την Πατερική διδασκαλία είναι ο <<έσχατος>> κριτής!!!  
          
      
       Τελικά ο φόβος πολλών, και μεταξύ αυτών και του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας κ. Θεόκλητου, επαληθεύτηκαν!
     
 Σε συνέντευξη του στον τηλεοπτικό σταθμό FLASHE της Δ. Μακεδονίας (''εν όψει'' της Μεγάλης Συνόδου) ο Σεβασμιωτάτος Μητροπολίτης μας κ. Θεόκλητος έστειλε ως γνωστό,  ένα μεγάλο υπόμνημα στην Ιερά Σύνοδο με τις απόψεις του. Έγραψε λοιπόν... και από τηλεοράσεως, μας είπε: << Να αναγνωριστούν (οι) δύο Μεγάλες Σύνοδοι που καταδίκασαν τον Παπισμό: η 8η και η 9η, που ο λαός τις ονόμασε Οικουμενικές. Είθισθαι, όταν γίνεται μια Μεγάλη Σύνοδος, να αναγνωρίζει τις αποφάσεις και προηγουμένων Μεγάλων Συνόδων >>    "ΑΥΤΟΨΙΕΣ" ΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ ΚΩΣΤΑ ΜΑΥΡΙΔΗ ΚΑΙ ΚΑΛΕΣΜΕΝΟ ΤΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΘΕΟΚΛΗΤΟ ].

       Από την παραπάνω κατάθεση του Σεβασμιωτάτου π. Θεοκλήτου, εξάγεται και ένα ακόμη βασικό συμπέρασμα, που θα παρακαλούσα και πάλι να το προσέξουμε!  Είπε: << Ο λαός τις ονόμασε Οικουμενικές>> (τις Συνόδους)!  δηλαδή ο πιστός λαός του Θεού είναι αυτός που δηλώνει προς πάσα κατεύθυνση, προς όλον τον λοιπό κόσμο, και εις τα πέρατα της οικουμένης αλλά και έως συντελείας των αιώνων, ότι μία (καινούργια) Σύνοδος είναι  πρωτό-τρόπος, δηλαδή αποστολική!

 Ο πιστός λαός με την μία ''Καθολική'' του συνείδηση, απευθύνεται μόνο <<προς τους αγαπημένους>> και ξεχωριστά σε όλη την ''Οικουμένη''... και με μία φωνή κράζουν όλοι μαζί, οι αρχιερείς μαζί με όλους τους πιστούς'  το <<Ακούσατε ταύτα πάντα τα έθνη>.... και τότε μόνο, η κάθε Σύνοδος γίνεται συνοδευτική των άλλων Συνόδων... τότε μόνο κλήρος και λαός γίνεται <<επόμενος τις αγίοις Πατράσιν >>!!!

 ΌΠΟΙΟΣ ΤΩΡΑ ΛΕΕΙ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ ΟΤΙ Η ΣΥΝΟΔΟΣ ΕΙΝΑΙ ''ΑΓΙΑ'' ΑΣ ΜΗΝ ΒΙΑΖΕΤΑΙ
Μία πράγματι Αγία Σύνοδος, έχει να κάνει με τον << έναν (αποστολικό) τρόπο βίου, που θεωρείτε ως  ''προγονικό'' πρότυπο>>, και  δεν έχει να κάνει ούτε με τον Πέτρο,ούτε με τον Παύλο, ούτε και με κάποιον Ιερέα ή  άλλο συγκεκριμένο πρόσωπο, π.χ. Βαρθολομαίος... γιατί κάτι τέτοιο συμβαίνει μόνο στον Παπισμό!

Ο π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος, Εφημέριος του Ι. Ν. Αγ. Νικολάου Πατρών σε  ημερίδα θεολογικού προβληματισμού, μίλησε με θέμα: «ΠΡΩΤΕΙΟ» - ΣΥΝΟΔΙΚΟΤΗΣ ΚΑΙ ΕΝΟΤΗΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ».

Σε ενότητα σχετική με' ''Το Παπικό πρωτείο και οι Οικουμενικοί Σύνοδοι'', είπε:  <<Σύμφωνα με τη Ρωμαιοκαθολική εκκλησιολογία : Μόνο ο πάπας [ο διάδοχος του Πέτρου!] έχει δικαίωμα να συγκαλεί, να προεδρεύει, να καθορίζει τα θέματα, την ημερησία διάταξη, να αναβάλει, να διαλύει και να επικυρώνει τις αποφάσεις μιας οικουμενικής συνόδου. Τα μέλη της Συνόδου μπορούν να προσθέσουν άλλα θέματα τα οποία πρέπει να εγκριθούν από τον πάπα (κανόνας 338 § 1, 2). Ο πάπας μπορεί να προσκαλέσει άλλους που δεν είναι επίσκοποι σε μία οικουμενική σύνοδο και να καθορίσει το βαθμό συμμετοχής τους (κανόνας 339 § 1). Σε περίπτωση που κενωθεί ο θρόνος της Ρώμης οι εργασίες της Οικουμενικής Συνόδου διακόπτονται μέχρι της εκλογής πάπα, ο οποίος θα αποφασίσει για την τύχη της (κανόνας 340). «Οι αποφάσεις μιας συνόδου, ακόμα και οικουμενικής, ουδεμία δεσμευτική ισχύ έχουν εάν δεν γίνουν αποδεκτές από τον πάπα, δεν επικυρωθούν από τον Ρωμαίο Ποντίφικα και δεν δημοσιευθούν με διάταξή του (LG § 22, 25, κανόνας 341, § 1,2). «Δεν μπορεί να υπάρξει Οικουμενική Σύνοδος αν δεν επικυρωθεί, ή τουλάχιστον αν δεν γίνει δεκτή, από το διάδοχο του Πέτρου» (LG § 22, 25, Κατήχηση, § 884)>> [ http://aktines.blogspot.gr/2010/04/blog-post_9286.html ].


Τελικά στην Ορθοδοξία μας «Οι αποφάσεις μιας συνόδου, ακόμα και οικουμενικής, ουδεμία δεσμευτική ισχύ έχουν εάν δεν γίνουν αποδεκτές», από τον ''πάπα'', δηλαδή από το λαό του Θεού που ξέρει να προσκυνάει τον μόνο αληθινό Θεό Του, τον Ιησού Χριστό και φυσικά τους αγίους Επισκόπους Του,όσοι κι αν είναι σε αριθμό!!!

Το αν μία Σύνοδος είναι ή δεν είναι ''Αγία'', θα το βροντοφωνάξει ο πιστός λαός του Θεού.... και θα το φωνάξει προς πάσα κατεύθυνση, προς την Οικουμένη, προς τον λαό τον καθήμενον στο σκοτάδι... και μόνο τότε μπορεί να πάρει και το όνομα: Οικουμενική Σύνοδος ή αλλιώς << Αγία και Μεγάλη>>.... διαφορετικά ούτε ''Αγία''. ούτε ''Μεγάλη'', ούτε ''Σύνοδος'', ούτε και ''Οικουμενική'' είναι.... και ας φωνάζουν κάποιοι λίγοι Ιερείς μας ότι είναι, την στιγμή που οι περισσότεροι και συνετότεροι σιωπούν, αφουγκράζονται...  αλλά και δεν χαρίζουν τα τίμια και δεν τα ρίχνουν....

         Ο συγγραφέας, ο Δημήτριος Μαυρίδης είπε πως: << Η οικουμενικότητα είναι ένα άνοιγμα προς τον κόσμο και (ότι είναι) ένα σύνολο αξιών που δωρίζεται>>, και μιλούσε για τον πολιτισμό του ''αφώτιστου'' ανθρώπου(Αβάφτιστου!). Είπε πως πρόκειται: Α) για Μία << σχέση>> των προγόνων μας με  << την οικουμένη >>, και Β) πως  <<Η σχέση αυτή είναι πολιτισμική>>!!!

Από όλα τα παραπάνω γίνεται, κατά μία έννοια, φανερό ότι:  α) Η ''Οικουμενικότητα'' είναι μεν <<Ένα άνοιγμα προς τον κόσμο>>, και <<Ένα σύνολο αξιών που δωρίζεται>>, και β) ότι η 'Καθολικότητα'', είναι <<Ένα άνοιγμα προς τον κόσμο, και Ένα σύνολο αξιών>>, που μεν δωρίζεται, αλλά δεν καινουργείται, χωρίς επίγνωση (ορθόδοξη συνείδηση), χωρίς μετάνοια,χωρίς ταπείνωση και χωρίς λίγη απλότητα...... και εν ολίγοις, δίχως αληθινή αγάπη.

Ο ΛΑΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΘΑ ΑΚΟΥΕΙ ΠΑΝΤΟΤΕ ΤΗΝ ΦΩΝΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ, ΤΟΥ ΗΓΑΠΗΜΕΝΟΥ ΚΑΙ ΜΟΝΟΥ ΗΓΟΥΜΕΝΟΥ ΗΜΩΝ.

Αφιερώνεται  προς τους <<Ανθρώπους καλής και κακής θελήσεως>>, σε όσους δηλαδή θέλουν!!!

Δημήτριος Β. Εμμανουήλ, Εκπαιδευτικός.