Τρίτη 26 Ιουλίου 2016

ΕΤΣΙ ΜΟΝΟ ΜΠΟΡΕΙ ΜΙΑ ΣΥΝΟΔΟΣ ΝΑ ΟΝΟΜΑΣΤΕΙ ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ!!! Πτολεμαΐδα 22 Ιουλίου 2016

Ο ΡΟΛΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΣΗ ΤΩΝ ΛΑΪΚΩΝ ΕΝ ΤΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ 

Αποτέλεσμα εικόνας για ΣΥΝΟΔΟς ΚΡΗΤΗΣ

ΘΕΜΑ: ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΑΦΟΡΜΗ - Οι αγαπημένοι φίλοι του Χριστού. Οι Άγιοι!

      
 Η κατ' άνθρωπο φιλία! 

      << Η φιλία, δώρο ακριβό και ευτύχημα σπάνιο...Την εχάρηκαν άνθρωποι εκλεκτοί... της οικουμένης >>.  Στις Πανελλαδικές Εξετάσεις (16 Μαΐου 2016) οι μαθητές του Γενικού Λυκείου και ΕΠΑΛ διαγωνίστηκαν στο μάθημα της Νεοελληνικής γλώσσας. Θέμα της φετινής χρονιάς;  Η φιλία. 

     < Η φιλία είναι δώρο ακριβό και ευτύχημα σπάνιο >. (Ε.Π. Παπανούτσος).
         
        Στο ''Κείμενο'' οι μαθητές μας άκουσαν πως:  << Η φιλία,[είναι] δώρο ακριβό και ευτύχημα σπάνιο, έχει πανάρχαιους τίτλους ευγένειας. Την εχάρηκαν άνθρωποι εκλεκτοί..... Θεμέλιο και εγγύηση της αγάπης τους είναι η «αρετή», και επειδή η αρετή είναι «κτήμα ες αεί» του ανθρώπου, ούτε αλλοτριώνεται ούτε φθείρεται• οι φιλίες που δημιουργούνται απάνω σ’ αυτή τη βάση είναι σταθερές και μόνιμες, αδιάλυτες..... Φίλος είναι ο παραστάτης και σύμμαχός μας στον τραχύ αγώνα να υπάρξουμε, να σηκώσουμε το βάρος της ανθρωποσύνης μας, χωρίς να συντριβούμε ή να ευτελιστούμε. Όταν σε μια βαρυσήμαντη καμπή του βίου μελετούμε ή επιχειρούμε κάτι πολύ σοβαρό και επικίνδυνο, έχουμε ανάγκη από ένα καλόγνωμο σύμβουλο και αυστηρό κριτή, για να συζητήσουμε μαζί του ελεύθερα και χωρίς περιστροφές το πρόβλημά μας. Ποιος μπορεί να είναι αυτός ο σύμβουλος και κριτής; Μπορεί το πρόσωπο τούτο να είναι άλλος εκτός από τον φίλο; >> [Ε.Π. Παπανούτσος, Πρακτική Φιλοσοφία, σσ. 111-121, Εκδόσεις Νόηση, Αθήνα, 2008 (Διασκευή)].

        Η φιλία ως δώρο Θεού! «Υμείς φίλοι μου έστε»!!!

          Σε ''Κείμενο'' της Καινής Διαθήκης (Ιωάν. 15,14), οι μαθητές του Κυρίου μας, άκουσαν και ''εξεπλάγησαν''.  << Όλοι εξεπλάγησαν(!)  εκείνη την ημέρα, όταν είδαν τον Χριστό μπροστά στον τάφο του  Λαζάρου να κλαίει τόσο πολύ συγκινημένος και όλος ο κόσμος είπε: «Καλά, τόσο πολύ τον αγαπάει; Ήταν βέβαια ο αγαπημένος του φίλος». Ο ίδιος λέει στους μαθητές Του: «Ο φίλος μας κοιμάται». Φίλοι του Χριστού ήταν η Μάρθα, η Μαρία και ο Λάζαρος... 
   
        Τι σημαίνει φίλος αλήθεια; Πρέπει να το μάθουμε, γιατί και ο ίδιος ο Χριστός έτσι μας αποκαλεί: «Υμείς φίλοι μου έστε»  (Ιωάννου ιε΄ 14) Τι σημαίνει φίλος; Το ρήμα «φιλώ» στα αρχαία, σημαίνει αγαπώ. Φίλος λοιπόν, τι σημαίνει; Ο αγαπημένος. Αγαπημένος είναι αυτός που έχει διαλεχτεί, ο διαλεγμένος. Γι' αυτό και εμείς τους φίλους μας τους επιλέγουμε και σαν φίλους τους αγαπάμε. Το να είσαι φίλος με κάποιον είναι μεγαλείο. Είναι ομορφιά της ζωής. Είναι δώρο Θεού. 

       Ο Ιησούς αγαπούσε πολύ την Μάρθα, την Μαρία και το Λάζαρο. 'Ήταν οι φίλοι Του. Πόσο όμορφο πράγμα είναι να νιώθει κανείς, ότι ο Ιησούς τον αγαπά σαν φίλο Του και τον φωνάζει φίλο του, δηλαδή αγαπημένο Του! Αυτό σημαίνει φίλος, αγαπημένος, που προέρχεται από το ρήμα «φιλώ» που σημαίνει αγαπώ.
      Φίλος λοιπόν είναι ο αγαπημένος, ο διαλεγμένος, αυτός που έχω διαλέξειΛέει ο Θεός: «Υμείς φίλοι μου έστε».  Να το ερμηνεύσω: «Εσείς είστε οι διαλεχτοί Μου. Είσαστε οι αγαπημένοι Μου».[ http://ouranianostalgia.blogspot.gr/2014/04/blog-post.html ].

 Κάθε ένας άγιος μας είναι βεβαιωμένο ότι είναι: ο  Αγαπημένος φίλος του Ιησού Χριστού και της Μίας Εκκλησίας Του!

          Ο Μέγας Φώτιος θα μας πει πως: << Πριν από την εν σάρκα παρουσία του Δεσπότη, με αμέτρητες απάτες (ο πονηρός) έκανε υποχείριο (του) τον άνθρωπο, παροδηγώντας τον σε πράξεις αφύσικες και παράνομες...>>

         Ο Μέγας Φώτιος σε  Εγκύκλιο Επιστολή του, προς τους της Ανατολής αρχιερατικούς θρόνους, Αλεξανδρείας και των λοιπών.... γράφει για το  << ότι δεν πρέπει να λέμε ότι το Πνεύμα εκπορεύεται εκ του Πατρός και του Υιού, αλλά μόνο εκ του Πατρός>> (ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ 866).  Σε απόδοση της (Επιστολή του) στη νέα ελληνική  διαβάζουμε: <<Δεν υπήρξε ποτέ, καθώς φαίνεται, στον πονηρό κορεσμός των κακών, ούτε τέλος των επινοημάτων και τεχνασμάτων, τα οποία εξ αρχής μελέτησε να θέσει σε εφαρμογή κατά του ανθρωπίνου γένους. Αλλά πριν από την εν σάρκα παρουσία του Δεσπότη, με αμέτρητες απάτες έκανε υποχείριο τον άνθρωπο, παροδηγώντας τον σε πράξεις αφύσικες και παράνομες, δια των οποίων έλαβε απόλυτη εξουσία επάνω του και μετά από αυτά δεν αμέλησε με μύριες πλάνες και δολώματα να υποσκελίσει και παρασύρει όσους του έδειχναν εμπιστοσύνη*>>.

      «Ο ποιήσας και διδάξας ούτος μέγας κληθήσεται εν τη βασιλεία των ουρανών» (Ματθ.5,19). Το τάγμα της ευσεβείας!
   
      Ούτος μέγας κληθήσεται.... μόνο με αυτές τις  
 Αδελφοί μου και φίλοι των Αγίων μας, μόνο Ένα  όνομα είναι τίμιο και το Γνωρίζετε! Αλλά και πολλά άλλα ονόματα είναι βέβαιον ότι είναι τίμια, και είναι όλα όσα αρχίζουν με την μοναδική λέξη: '' Άγιος ''! Ο Άγιος Νικόλαος, ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς, ο άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός, ο άγιος Νεκτάριος, ο Ιερός Χρυσόστομος, ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος, αλλά και κάθε Μάρτυρας, Μεγαλομάρτυρας και Νεομάρτυρας..... αλλά και κάθε Μέγας  Άγιος, όπως ο Βασίλειος, ο Αθανάσιος, ο Παΐσιος, ο Αντώνιος... είναι  Μέγας και Άγιος...  διότι είναι' «Ο ποιήσας και διδάξας» τα Ορθόδοξα και μόνο ΔΟΓΜΑΤΑ!!! 

     ΕΤΣΙ ΜΟΝΟ ΕΝΑΣ ΑΠΛΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΓΙΟΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΣ, ΚΑΙ ΕΤΣΙ ΜΟΝΟ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΙ ΜΙΑ ΣΥΝΟΔΟΣ ΝΑ ΟΝΟΜΑΣΤΕΙ ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ!!! 

    Όπως  Ένα Μόνο Όνομα είναι Τίμιο και το Γνωρίζετε.... έτσι και Μία είναι η Αγία Εκκλησία Του, η <<Μία,αγία, καθολική και αποστολική Εκκλησία>>.  Και αυτό πάλι το Γνωρίζουμε!  όπως επίσης Γνωρίζουμε ότι η Σύνοδος της Κρήτης δεν είναι και δεν πρέπει να λέγεται ''Αγία'' και ''Μεγάλη''!!! Και αυτό το λέμε και πάλι επειδή '' Άγιος '' και'' Μεγάλος'' είναι...  ως γνωστόν από το λόγω του Κύριος μας, που λέγει: «Ο ποιήσας και διδάξας ούτος μέγας κληθήσεται εν τη βασιλεία των ουρανών»(Ματθ.5,19). Η Σύνοδος αυτή της Κρήτης με το να ονομάσει τις αιρέσεις: ''Εκκλησίες''(!) , όπως καθαρά αποφαίνονται οι ειδικοί που μελέτησαν τα κείμενα της Κρήτης, έχει εκπέσει από την συνείδησή μας ... και αυτό με πόνο εκφράζουμε ... και έτσι ''φράζουμε'' ό,τι η Σύνοδος αυτή παράνομα θέσπισε!!!  


     Αναφερθήκαμε παραπάνω  στο τάγμα της ευσεβείας αλλά ας δούμε και την άλλη πλευρά! Ας δούμε και ας ακούσουμε  για τα αλλά ονόματα των Ιερέων, Μοναχών, Αρχιερέων και Πατριαρχών που πρόδωσαν τα αληθινά δόγματα, δηλαδή που κήρυξαν Ένα Διαφορετικό <<ΠΙΣΤΕΥΩ>>!!! 


Για << το υπόλοιπο τάγμα της ασέβειας >>, και για την << ποικίλη και πολυμήχανη θεομαχία των αιρέσεων (που) αυξήθηκε >>, ο  Μέγας Φώτιος δεν παύει να προχωρεί,  και με αρετή και τόλμη (σε ''Ονομαστική Πτώση'') να μας νουθετεί:  <<...και μετά από αυτά δεν αμέλησε με μύριες πλάνες και δολώματα να υποσκελίσει και παρασύρει όσους του έδειχναν εμπιστοσύνη*(!). Γι’ αυτό οι Σίμωνες και οι Μαρκίωνες, οι Μοντανοί και οι Μάνητες και η ποικίλη και πολυμήχανη θεομαχία των αιρέσεων αυξήθηκε. Γι’ αυτό ο Άρειος και ο Μακεδόνιος, ο Νεστόριος, ο Ευτυχής* και ο Διόσκορος, και το και το υπόλοιπο τάγμα της ασέβειας, κατά των οποίων οι επτά άγιες και Οικουμενικές Σύνοδοι συγκροτήθηκαν και κατά τόπους συνάξεις των ιερών και θεοφόρων έγιναν χώρακαι ξερρίζωσαν με τη μάχαιρα του Πνεύματος τις πονηρές παραφυάδες, αφήνοντας καθαρό τον αγρό της Εκκλησίας να βλαστήσει >> [ http://www.egolpion.com/fotios_epistoli.print.el.aspx ].

       «Σας έδωσα τους Αγίους Μου πολύτιμους βοηθούς σας»! [Κήρυγμα πατρός Ελπιδίου (Ανάσταση του Λαζάρου) 2012]

       Αδελφοί μου, ο καθαρός αγρός της Εκκλησίας μας βλασταίνει Αγίους και Μεγάλους Θεολόγους και όχι Νομολόγους, δηλαδή ''εγκεφαλικούς'' ανθρώπους!  
       
      Ο πατήρ Ελπίδιος σε κήρυγμα του για την Ανάσταση του Λαζάρου το 2012 εξετάζοντας: << τα τρία αδέλφια, την Μάρθα, την Μαρία και τον Λάζαρο>>,και τους  <<τρεις άλλους πολύτιμους φίλους>> μας , μας χαρίζει τα συμπεράσματα της  αξιολόγησής του!

      Ο πατήρ Ελπίδιος : <<Τι είχαν αυτά τα τρία αδέλφια και έγιναν οι αγαπημένοι φίλοι του Ιησού;   Τι ήταν εκείνο που έκανε τον Ιησού τόσο πολύ να αγαπάει αυτούς τους τρείς φίλους Του, την Μάρθα, την Μαρία και τον Λάζαρο; Μήπως ήταν επίσημοι μαθητές; Όχι. Εάν δεν γινότανε ο θάνατος του Λαζάρου, εμείς δεν θα μαθαίναμε ίσως ποτέ την φιλία τους. Ο θάνατος του Λαζάρου φανέρωσε αυτή την αγάπη που είχε ο Χριστός σε αυτούς τους αγαπημένους φίλους Του. Δεν είναι καν μέσα στους επίσημους αποστόλους Του, ούτε μέσα σε αυτούς τους εκφραστές της αγάπης Του. Πουθενά δεν φαίνονται ούτε η Μάρθα, ούτε η Μαρία, ούτε ο Λάζαρος.
     
 Τι ήταν εκείνο που έκανε, αυτά τα τρία αδέλφια, αυτές τις τρείς υπέροχες υπάρξεις αγαπημένους φίλους Του; .....Τρία πράγματα τόσο απλά και τόσο δυσεύρετα. Και ο Λάζαρος και η Μάρθα και η Μαρία, τρείς διαφορετικές υπάρξεις, Του χαρίζουν:
την απόλυτη τους εμπιστοσύνη,
την απόλυτη τους αγάπη
και τον απόλυτο τους σεβασμό.
Και Εκείνος παίρνει την απόλυτή τους εμπιστοσύνη, την απόλυτή τους αφοσίωσή και την απόλυτή τους υπακοή και πάνω σε αυτό το τριπλό θεμέλιο, χτίζει την φιλία στα τρία αγαπημένα Του παιδιά. Το ίδιο κάνουν και οι τρεις υπέροχες αυτές υπάρξεις στον βασιλιά της καρδιάς τους, Ιησού.....
            
          Η απόλυτη εμπιστοσύνη, η απόλυτη αφοσίωση, η απόλυτη υπακοή, που Του δίνουν ευφραίνει την καρδιά Του, ξεκουράζεται και γίνονται οι βάσεις τις διδασκαλίας για τις επερχόμενες γενιές>>[ http://ouranianostalgia.blogspot.gr/2014/04/blog-post.html ].
    
       Ο πατήρ Ελπίδιος προχωρά στην Δεύτερη Αξιολόγησή του!
    
        Λέει σχετικά: <<Σας χαρίζω τρεις πολύτιμους φίλους που εσείς δεν τους αξιολογείτε(!).   Όμως εκτός από αυτά τα τρία[ ονόματα], σας χαρίζω άλλα τρία τόσο πολύτιμα που εσείς τα αγνοείτε και δεν τα αναζητάτε και δεν τα αξιολογείτε και δεν τα καταλαβαίνετε». Κι εγώ αναρωτήθηκα, ποια είναι αυτά τα τρία που ο ουρανός μας χάρισε κι εμείς δεν τα πήραμε χαμπάρι; Κι όμως ο Χριστός συνεχίζει να μας λέει: «Εγώ δεν σας έδωσα τον πιο υπέροχο φίλο να μένει πάντα μαζί σας, να σας αγαπάει και να σας λατρεύει τόσο πολύ, που άνθρωπος στη γη δεν μπορεί να δώσει τόση αγάπη; 
     «Ο πρώτος πολύτιμος φίλος σας είναι ο φύλακας άγγελός σας»!!!
    Σας έδωσα λοιπόν, τον πιο πολύτιμο φίλο που εσείς τον αγνοείτε, τον άγγελό σας, τον φύλακα άγγελό σας. Αυτός προσεύχεται μαζί σας. Αυτός συμπορεύεται μαζί σας. Αυτός είναι μαζί σας από το πρωί μέχρι το βράδυ. Αυτός συνέχεια σας υπηρετεί. Σας βοηθάει να καταλαβαίνετε πιο είναι το θέλημα Μου.
Του έδωσα την εντολή πάντα να σας προσέχει, πάντα να σας περιποιείται, πάντα να σας υπηρετεί και πάντα να σας καθοδηγεί......Οι άγγελοι σέβονται πάντα το αυτεξούσιό σας, που σας έχω χαρίσει σαν το πιο υπέροχο δώρο και πάντα περιμένουνε εσείς να τους φωνάξετε και να τους καλέσετε και να τους πείτε: «Φύλακα άγγελέ μου, φύλαγέ με».....«Φύλακα άγγελέ μου, προστάτεψέ με», εκείνος αμέσως μέσα στην αγκαλιά του και στην καρδιά του σε βάζει και απωθεί  με δύναμη αγγελική, τις δυνάμεις του σατανά. Φτάνει όμως να το ζητάτε.... Θέλω να το ακούσουνε οι ουρανοί ότι εσείς το θέλετε, εσείς το ζητάτε. Και τότε η χάρις Μου επεμβαίνει για να σας θεραπεύσει, να σας αγιάσει, να σας καθοδηγήσει στον Πατέρα Μου.....

           «Σας έδωσα τους Αγίους Μου πολύτιμους βοηθούς σας»!
     
            Αλλά ας μιλήσω τώρα για τον δεύτερο βοηθό που σας έδωσα.  Εκτός από τους αγγέλους Μου, σας έχω δώσει τους Αγίους Μου, τους ουράνιους φίλους Μου. Αυτοί Με εμπιστεύθηκαν, Μου αφοσιώθηκαν, Με υπάκουσαν κι Εγώ τους άγιασα. Τους βάζω εκεί στο εικονοστάσι σας, για να τους βλέπετε συνέχεια και κάθε φορά που θα τους τιμάτε, θα τους εγκωμιάζετε και θα τους μνημονεύετε, εκείνοι πάντα θα σας βοηθούν και θα σας προστατεύουν. Βάλτε τους στο εικονοστάσι σας και για έναν άλλο βασικό λόγο. Για να τους μιμηθείτε! Να γίνετε κι εσείς άγιοι.
Γιατί, γι' αυτό ήρθα στη γη, λέει ο Ιησούς, και υπέστη τον πιο μεγάλο φρικτό θάνατο. Γι' αυτό δέχτηκα να κάνω την υπέρτατη θυσία. Για να γίνουν ξανά Άγιες, οι χαμένες Μου εικόνες. Τα πλανεμένα Μου παιδιά, να γίνουν παιδιά της καρδιά Μου. Οι εικόνες Μου που απομακρύνθηκαν από Εμένα, να ξαναμπούν μέσα στα βάθη της ψυχής Μου, της καρδιάς Μου και να τους φωνάζω: «Γιέ Μου, κόρη Μου» κι εσείς να Με φωνάζετε: «Πατέρα Μου». Οι άγιοι Μου είναι οι πολύτιμοι σας βοηθοί, γιατί Με εμπιστεύθηκαν με αφοσίωση και Με υπάκουαν πάντα.

          «Σας έδωσα ορατούς φύλακες να σας καθοδηγούν τους πνευματικούς Πατέρες»![ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥΣ, ΤΑ ΔΟΓΜΑΤΑ, ΤΟ ΕΝΑ ΠΙΣΤΕΥΩ, ΤΗΝ ΜΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΜΕ ΤΑ 7 ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΤΗΣ....]

          Όμως σας έδωσα και πολύτιμο δώρο στη γη. Γιατί οι άγγελοί Μου και οι άγιοί Μου είναι αόρατοι από εσάς. Όμως υπάρχουν και είναι δίπλα σας. Σας έβαλα λοιπόν και ορατό φύλακα να σας καθοδηγεί. Αυτό όμως πολλοί από εσάς δεν το έχετε καταλάβει, ούτε το έχετε αξιολογήσει, ούτε το έχετε δεχτεί. Γι' αυτό και δεν το χρησιμοποιείτε. Είναι το όπλο της πνευματικής πατρότητας, που έδωσα στους εκφραστές του Λόγου και της Αγάπης Μου, στους πνευματικούς σας Πατέρες.
Νομίζετε ότι απλά λειτουργούνε, ή απλά μιλάνε(!). Δεν είναι έτσι.....  Εγώ δεν είπα: «Μείνατε εν εμοί, καγώ εν υμίν».  

 Την ώρα εκείνη, που ο κήρυκας Μου στέκεται μπροστά για να σας μιλήσει,  Εγώ σαν Θεός, ακτίνες δέσμης φωτός του παναγίου Πνεύματος βάζω μέσα στην καρδιά του, για να γίνει πλημμύρα θεϊκού έρωτα και διδασκαλίας μέσα από το στόμα του και αυτό σαν φως να μπει μέσα στις δικές σας τις καρδιές. Εάν το δεχτείτε, θα πλημμυρίσει το νου, τις πέντε αισθήσεις σας και όλη την ύπαρξή σας.
Πόσο όμως θλίβομαι, όταν τον θείο λόγο αυτό του Πατέρα Μου, που μέσα από το στόμα του ο κήρυκάς Μου, το δίνει μέσα στην καρδιά σας, εσείς το βάζετε κάτω από το κόσκινο της αμφιβολίας και ο σατανάς το κάνει τότε περιτύλιξη και σαν ανεμοστρόβιλος παίρνει αυτά τα λόγια και φεύγουν μακριά. Και τότε εσείς μένετε πάλι ξανά πεινασμένοι, αναζητώντας και πάλι τον λόγο Μου.
Μα σας τον έχω δώσει τον Λόγο Μου! Εσείς, γιατί δεν τον παίρνετε; Εγώ σας έχω δώσει τον Άρτο τον Επουράνιο! Εσείς γιατί δεν θέλετε να τον φάτε; Εγώ σας έχω δώσει το Πνεύμα Μου! Εσείς γιατί δεν θέλετε να το πάρετε στην ψυχή σας; Εγώ σας έχω δώσει το Ουράνιο νερό για να σας ξεδιψάσει! Εσείς όμως είστε πάντα διψασμένοι. Γιατί δεν δεχτήκατε με απλότητα, με εμπιστοσύνη, με αφοσίωση υπακούοντας σε αυτό που φωνάζει ο νόμος Μου μέσα από το Άγιο Μου Ευαγγέλιο...[Κήρυγμα πατρός Ελπιδίου (Ανάσταση του Λαζάρου) 2012] [ Ουράνια Νοσταλγία: Οι αγαπημένοι φίλοι του Χριστού ].

                                                                                                                                                  '''Εγώ σας έχω δώσει το Ουράνιο νερό για να σας ξεδιψάσει! Εσείς όμως είστε πάντα διψασμένοι... '' ΚΑΙ ΖΗΤΑΤΕ ΝΑ ΞΕΔΙΨΑΣΕΤΕ ΑΠΟ ΤΑ ΒΡΩΜΙΚΑ ΘΕΛΟΓΙΚΑ ΝΕΡΑ ΤΟΥ ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΡΩΜΑΙΟΚΑΘΟΛΙΚΟΥ ΚΟΣΜΟΥ.......

Επίλογος

         Για να είναι ολόκληρο το Ευαγγέλιο!!!
       

       Είναι μεγάλος ο πόνος του αγίου Νεκταρίου για την πτώση και μη μετάνοια της Ρώμης. Στο βιβλίο του[Μελέτη ιστορική περί των αιτίων του Σχίσματος ]λέει: «...όπως έχουν στην πρώτη σειρά το πρωτείο,την εξουσία του Πέτρου, μακάρι να είχαν και στην πρώτη σειρά τη μετάνοια του Πέτρου για να είναι ολόκληρο το Ευαγγέλιο, να είναι πράγματι ευαγγελική η (Ρωμαιοκαθολική) Εκκλησία » [ http://www.egolpion.com/ag_nektarios_papismos.el.aspx ].

        Ότι ισχύει για τον άγιο Νεκτάριο, ισχύει και για τον Μέγα Φώτιο. Και  αυτός ο άγιος'  << δεσπόζει σαν παράδειγμα σοβαρού μελετητού, ανθρώπου που δεν έχει μίσος, έχει διάκριση, που πονάει για την  απώλεια της Ρώμης, που ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς παρομοιάζει με πτώση ελέφαντα, ο οποίος όταν πέσει δεν μπορεί να σηκωθεί μόνος του....... Φαίνεται η μεγαλοψυχία του αγίου Νεκταρίου [και του Μέγα Φωτίου] έναντι της Ρωμαϊκής Εκκλησίας, αλλά φτάνει μέχρι του σημείου εκείνου που δεν προδίδει εκείνα που δεν είναι δικά του, γιατί δεν έχει δικαίωμα να τα προδώσει διότι είναι του Χριστού(!) >> [ http://www.egolpion.com/ag_nektarios_papismos. ].

        Τελικά: Κάθε άγιος μας είναι βεβαιωμένο ότι είναι,  ο " Αγαπημένος''  φίλος του Ιησού Χριστού αλλά και όλοι μαζί είναι- ο αληθινά μοναδικός φίλος και βοηθός του αγωνιζόμενου ανθρώπου! Από ευγνωμοσύνη προς τον π. Αυγουστίνο, κλείνουμε το παρόν ''κείμενο''... με την ηχηρά φωνή του:  <<Κηρύξατε το Ευαγγέλιον πάση τη κτίσει!>>. Ας εξετάσουμε λοιπόν την λέξη: Ευαγγέλιον....  με την βοήθεια φυσικά ενός φίλου, ενός καλού και απονήρευτου συμβούλου που μαζί του μπορούμε σίγουρα να συζητάμε άφοβα, ελεύθερα και Ευαγγελικά!

          Ο π. Αυγουστίνος Καντιώτης, ο Ακρίτας, γράφει: <<Ευαγγέλιον!... Εύκολη είνε η μετάφραση της αρχαίας αυτής λέξης στην σημερινή απλοελληνική γλώσσα. Αλλ' ενώ είνε εύκολη η μετάφρασή της, πόσο δύσκολο είνε να εισέλθη κάποιος στο βαθύ νόημα, που περικλείει η λέξη Ευαγγέλιον! Εάν κάποιος ήθελε να αισθανθή τι σημαίνει Ευαγγέλιον, ώ, θα σκιρτούσε από χαρά, όπως εκείνος, που βρίσκει ''σκύλα πολλά'', θησαυρό ανεξάντλητο (Ψαλμ. 118:162). Γι' αυτό, πριν να δώσουμε την μετάφραση της λέξης, μ' ένα παράδειγμα θα προσπαθήσουμε να δώσουμε το νόημα... Υπόθεσε, αγαπητέ, ότι κάποιος είνε ασθενής. Είνε ασθενής βαρύτατα. Κατόπιν επανειλημμένων εξετάσεων εξακριβώθηκε, ότι πάσχει από κρυφή ασθένεια, της οποίας και η ονομασία μόνο φτάνει, για να προκαλέση τον φόβο και τον τρόμο. Πάσχει από ασθένεια ανίατη μέχρι στιγμής, που γράφονται οι γραμμές αυτές. Πάσχει [Προτεσταντισμός και Παπισμός] από καρκίνο, την μάστιγα του [Οικουμενισμού]  αιώνα, που σαρώνει την γή.......>> (Περιοδικό ''Ο ΣΤΑΥΡΟΣ'', ΕΤΟΣ ΞΓ' ΔΕΚ. 2015 ΑΡΙΘ. ΤΕΥΧΟΥΣ 617).