Τετάρτη 20 Αυγούστου 2025

π. Αυγουστίνος Καντιώτης, 666 [Μέρος δ'] "Θα δεχθώμεν τας νέας ταυτότητας;"

 

«ΚΑΙΡΟΙ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΩΣ»

ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΥ .Ν. ΚΑΝΤΙΩΤΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΦΛΩΡΙΝΗΣ

666*

[* Άρθρον δημοσιευθέν εις το υπ’ αριθμ. 449/Νοέμβρ. – Δεκέμβριος 1986 φύλλον του περιοδικού «Χριστιανική Σπίθα». Εξετυπώθη και εις μικρόν τεύχος (Αθήναι 11987)]

ΜΕΡΟΣ Δ’

 

Η προφητεία περί Αντιχρίστου

            Μία από τας προφητείας της Διαθήκης είνε και η προφητεία περί του Αντιχρίστου. Περί του Αντιχρίστου ομιλούν ο απόστολος Παύλος και ο Ιωάννης ο ευαγγελιστής. Ο μεν Παύλος εις την Β’ προς Θεσσαλονικείς επιστολήν (2,2-4), ο δε Ιωάννης εις την Α’ καθολικήν επιστολήν του (2,18) και εις την Αποκάλυψιν (κεφ. 13). Ο Αντίχριστος ζωγραφίζεται ως «το θηρίον το αναβαίνον εκ της γης και έχον κέρατα δύο όμοια αρνίω και ελλάλει ως δράκων» (Αποκ. 13,11). Αλλά ποιος είναι ο Αντίχριστος;

            Ο ευαγγελιστής Ιωάννης εις το ρητόν που προτάσσομεν εις το παρόν άρθρο κάνει διάκρισιν μεταξύ πολλών αντιχρίστων και ενός αντιχρίστου. Αντίχριστος μεν γενικώς ονομάζεται πας όστις αρνείται την θεότητα του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού και, μολονότι παρουσιάζεται ως αρνίον ομιλών περί θεϊκών πραγμάτων, εν τούτοιςείνε λύκος κεκρυμμένος, ο οποίος με γλώσσαν απατηλήν προσπαθεί να παρασύρη εις τας τάξεις του τους πιστούς. Ειδικώτερον δε αντίχριστος ονομάζεται πας όστις καταπολεμεί το έργον του Χριστού που συνεχίζεται εν τη Εκκλησία. Τοιούτοι αντίχριστοι υπήρξαν πολλοί, ως βλέπει τις εν τη ιστορία της Εκκλησίας, και εξακολουθούν να υπάρχουν πάντοτε, εσχάτως δε αντίχριστοι -αρνία μεν την εμφάνισιν, λύκοι δε άρπαγες την πραγματικότητα- είνε οι χιλιασταί ή ψευδο-μάρτυρες του Ιεχωβά, των οποίων η γλώσσα φαίνεται μελιστάλακτος, αλλά κάτω από το μέλι, κάτω από τας «αγιογραφικάς» των ομιλίας, κρύπτεται το δηλητήριον της φοβερωτέρας αιρέσεως, ως και τας λοιπάς αληθείας της αγίας μας Εκκλησίας. Αντίχριστος ήτο και ο εκ των λογοτεχνών Γάλλος Ρενάν, ως και ο Γερμανός φιλόσοφος Νίτσε, οι οποίοι περιέργως έγραψαν βιβλία υπό τον τίτλον «Αντίχριστος», αρνούμενοι την θεότητα του Χριστού. 

Εις την κατηγορίαν των αντιχρίστων κατατάσσεται και ο εκ των ημετέρων λογοτέχνης Καζαντζάκης, ο οποίος εις τα έργα του εκφέρει δια στόματος άλλων αντιχρίστων, πλασμάτων της νοσηράς φαντασίας του, χυδαιοτάτας ύβρεις εναντίον του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, που προκαλούν την φρίκην. Αντίχριστοι…

            Αλλά πλην των αντιχρίστων αυτών, όταν θα πλησιάζη η συντέλεια των αιώνων, ως ένα από τα σημαντικώτερα σημεία των καιρών θα είνε ο  Α ν τ ί χ ρ ι σ τ ο ς ,  πρόσωπον δηλαδή εν τω οποίω εις υπέρτατον βαθμόν θα συγκεντρωθή παν είδος κακίας, την οποίαν θα προσπαθή να καλύψη με μεγαλοπρεπή μανδύαν υποκρισίας και να εμφανισθή ως ένας άλλος μεσσίας, με τα απατηλά δε συνθήματά του θα παρασύρη πολύν λαόν με το μέρος του και προχωρών εις βάθος κακίας και εις ύψος αλαζονείας θα κηρύξη εαυτόν ως θεόν, θα σ΄τηση τον θρόνον του εν τω ναώ ως βδέλυγμα ερημώσεως και δια της βίας θ’ αναγκάζη τους πάντας να τον προσκυνήσουν, θ’ απειλή δε πάντα αρνούμενον να κύψη ενώπιόν του.

Ο αριθμός χξς’ (=666)

 Όσοι δεν θα θελήσουν να προσκυνήσουν τον Αντίχριστον, καθώς θα συνιστά επιμόνως ο συνοδεύον αυτόν ψευδοπροφήτης, ο ούτω ειπείν υπασπιστής αυτού, το έτερον θηρίον το αναβαίνον εκ της γης, θα εξοντωθούν. Δια ν’ αποφύγουν δε την εξόντωσιν, θα πρέπει εις την δεξιάν χείρα αυτών ή εις το μέτωπον να δεχτούν να χαραχθή χάραγμα, το όνομα του Αντιχρίστου ή ο αριθμός του ονόματος αυτού. Κλείων δε την περί Αντιχρίστου προφητείαν αυτήν ο ιερός συγγραφεύς λέγει· «Ώδε η σοφία εστίν· ο έχων νουν ψηφισάτω τον αριθμόν του θηρίου· αριθμός γαρ ανθρώπου εστί· και ο αριθμός αυτού χξς’» (Αποκ. 13,18).

            Το όνομα το Αντιχρίστου δεν αναφέρεται, αλλ’ υποδηλούται με τρία γράμματα της ελληνικής αλφαβήτου, τα γράμματα  χ ξ ς’ ,  τα οποία ως σημαντικά ελληνικής αριθμήσεως δίδουν τον αριθμόν 666.

            Ποιου όμως ονόματος τα γράμματα δίδουν τον αριθμόν 666; Εις το ερώτημα τούτο ποικίλαι εδόθησαν απαντήσεις. Διότι τον αριθμόν 666 δεν δίδει μόνον ένα όνομα, αλλά πλείστα όσα ονόματα ηγεμόνων, βασιλέων αυτοκρατόρων, αιρετικών και παπών, οι οποίοι ενεφανίσθησαν δια μέσου των αιώνων, δίδουν τον αριθμόν τούτον. Σκοτεινός λοιπόν ο λόγος, αναμένων τον κατάλληλον καιρόν προς ορθήν ερμηνείαν. Δι’ αυτό και ένας εκ των πατέρων και διδασκάλων της Εκκλησίας, ο άγιος Ειρηναίος επίσκοπος Λουγδούνου, ο οποίος ησχολήθη με τον Αντίχριστον, αφού ματαίως προσπαθεί να δώσει λύσιν εις το πρόβλημα και μη ευρίσκων ικανοποιητικήν απάντησιν, λέγει·

            «Ασφαλέστερον και ακινδυνότερον είνε το να περιμένωμεν την έκβασιν της προφητείας, παρά να προσπαθούμεν προ καιρού να μαντεύσωμεν το νόημά της… Ημείς», λέγει, «δεν θ’ αποτολμήσωμεν να είπωμεν τι αυθεντικώς περί του ποιος υποδηλούται κάτω από τον αριθμόν χξς’. Ένας μόνον γνωρίζει· ο θεόπνευστος συγγραφεύς του βιβλίου, ο οποίος δεν έκρινε καλόν να το φανερώση εις την εποχήν του. Θα φανερωθή εν καιρώ».

Θα δεχθώμεν τας νέας ταυτότητας;

            Αλλά μερικοί, οι οποίοι μετ’ επιμονής περιεργάζονται τα δύσκολα αυτά χωρία της αγίας Γραφής και ζητούν να τα ερνηνεύσουν, μας λέγουν·

            Ιδού έφτασε, κατά την γνώμη μας, ο Αντίχριστος. Απόδειξις τρανή είναι ότι ο αριθμός 666 ενεφανίσθη. Ο αριθμός αυτός χαράσσεται εις διάφορα αντικείμενα και είδη τροφίμων που κυκλοφορούν εις τας αγοράς Αμερικής και Ευρώπης, εντός ολίγου δε εμφανίζεται και εις τας νέας ταυτότητας που πρόκειται να εκδοθούν συμφώνως προς τον υπ’ αρίθμ. 1.599/1986 νόμον του κράτους μας, τον οποίον, εφ’ όσον ενετάχθη εις την Ευρωπαϊκήν Οικονομικήν Κοινότητα, πρέπει να συμμορφωθή προς ό,τι αυτή διατάσσει. Και ερωτώμεν· Δεν είναι ταύτα απόδειξις της εμφανίσεως του Αντιχρίστου; Και πως ημείς ως χριστιανοί θα δεχθώμεν τας νέας αυτάς ταυτότητας που θα φέρουν το χάραγμα του Αντιχρίστου;

            Εις το ερώτημα αυτό, το οποίον εκ πολλών μερών της πατρίδος και εκ του εξωτερικού απηυθύνθη προς τον υποφαινόμενον, απαντώμεν τα εξής, χωρίς να διεκδικώμεν αυθεντικότητα εις τα λεγόμενά μας, διότι η αυθεντικότης κατά την ορθόδοξον αντίληψιν δεν ανήκει εις ένα άτομον, αλλ’ εις την Εκκλησίαν, η οποία ως μόνη αρμόδια, συνερχομένη εις συνόδους, κατόπιν πολλής ερεύνης και συζητήσεως, δύναται να αποφανθή και να εκδώση σχετικήν απόφασιν, δια να ηρεμήσουν τα πνεύματα, τα οποία έχουν αναστατωθή με τον αριθμόν 666.» (σελ. 75-80)

(Συνεχίζεται)