Τρίτη 9 Αυγούστου 2022

Κώστας Νούσης, Καθαιρετέος ο Αμερικής Ελπιδοφόρος

 



Καθαιρετέος ο Αμερικής Ελπιδοφόρος

 

Αφορμή του παρόντος σύντομου σχολιασμού αποτέλεσε η νομικίστικη προσέγγιση του ζητήματος της βάπτισης από τον δικηγόρο Αναστάσιο Βαβούσκο στο πρόσφατο άρθρο του «η βάπτιση στη Γλυφάδα και η κανονική αποτίμησή της»[1].  Προσπαθώντας εκεί να περισώσει το κανονικό κύρος της βαπτίσεως των μικρών παιδιών – για τα οποία κανείς δεν έθεσε ζήτημα, αθώα γαρ – χάνει την ουσία: με την πράξη του ο Αμερικής δημιουργεί κανονικό δεδικασμένον, αν θέλουμε να μιλήσουμε στη δικηγορίστικη διάλεκτο και με τη σχετική δαιδαλώδη συλλογιστική της.

Το πρόβλημα είναι ξεκάθαρο: με την ενέργειά του ο αρχιεπίσκοπος Αμερικής κατ’ ουσίαν – και αυτή μας ενδιαφέρει – έκανε αποδεκτά εκ προσώπου της Ορθόδοξης Εκκλησίας, λόγω του θεσμικού του ρόλου – δύο τινά: α) την αναγνώριση του γάμου των ομοφυλοφίλων και β) τη δυνατότητά τους να υιοθετούν τέκνα. Και αυτά από Κανονικής απόψεως, κ. δικηγόρε και άρχοντα του Οικουμενικού θρόνου, είναι παντελώς απαράδεκτα, αντικανονικά και κατακριτέα. Μόνα τους – πέρα από την υφαρπαγή της κανονικής άδειας από τον Μητροπολίτη Γλυφάδας με πλάγιο και πονηρό τρόπο δια της αποκρύψεως – είναι αρκετά να τον οδηγήσουν σε τιμωρία – καθαίρεση. Και όχι απλά για λόγους νομικούς – επειδή παρέβη κάποιους νόμους και κανόνες γραπτούς, έστω και αν αυτοί είναι εκκλησιαστικοί – αλλά επειδή εισάγει καινά δαιμόνια στην Εκκλησία, αντιπαραδοσιακά και όλως απαράδεκτα και αήθη. Εξέθεσε δε ταυτοχρόνως και το Οικουμενικό Πατριαρχείο και σκανδάλισε τη σύνολη Ορθοδοξία.

Το Άγιο Όρος μίλησε, αν και όχι με αυστηρότητα, ως θα ώφειλε. Η Εκκλησία της Ελλάδος παρέπεμψε το ζήτημα στο Πατριαρχείο, ως πάλι ώφειλε, ωστόσο θα έπρεπε να τοποθετηθεί άμεσα και ξεκάθαρα. Τον τελικό λόγο έχει το Πατριαρχείο της Κωνσταντινούπολης. Όσο καθυστερεί, τόσο εκτίθεται στα μάτια όλων μας. Και η προβλεπόμενη ποινή είναι, κατά τη γνώμη μου, μονόδρομος. Εκτός και αν ο Αμερικής ζητήσει ταπεινά συγγνώμη από τους απανταχού Ορθοδόξους. Τότε θα χωρέσει και για αυτόν η εκκλησιαστική οικονομία, όπως έγινε με το κύρος της βάπτισης των ανηλίκων του ομόφυλου ζεύγους.

 

Κώστας Νούσης

Λάρισα, 1-8-2022